Toyota Club Hungary [ Forum ]
Típusok - TOYOTA => Sportautók => A témát indította: Szepi_EP71 - 2008.12.23 00:14:51
-
Nem tudom, hogy ki hallott már erről a toyotáról, de szerintem érdemes beszélgetni erről is!!
Mindenki döntse el hogy ez sport autó, vagy egy szimla kis családi autó!
Én a sport autóra szavazok!
Mi is valójában a Caldina, első ránézésre Carina,Corolla,Avensis,Celica alapokon!
3 Generáció épült belőle
1generáció 1992-1997 között gyártották ide szerintem besorolható a carina karoszéria közé viszont 1,8as szívó motorral szerelték, teljesen megfelel a Carina kombinak!
2generáció 1997-2002 között gyártoták szintén kombi Avensis karoszériával 1,8as 7a-fe motorral szerelték első kerekes, majd itt beépül az első kis Celica alap is, egy 2 literes turbós összkerekes motorral(3S-GTE) és megkapta a Caldina GT-Four nevet
3generáció 2002-2007 között gyárották szintén kombi Corolla karoszériával 1,8as 1zz T23mas celica motorral, valamit 2 literes (3S-GTE) motorral szerelt GT-Four!
1GENES Caldina http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/80/1992_Toyota_Caldina_01.jpg
2GENES Caldina http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a9/1997_Toyota_Caldina_01.jpg
3GENES Caldina http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/52/2002_Toyota_Caldina_01.jpg
Szóljatok hozzá, és nagy kérdés, ilyet miért nem lehet európában kapni????
-
elso ketto inkább családi a 3 dik vmennyire sportos. kulsore.
-
Szerintem az első tényleg családi, bár a GT-four hajtáslánc azért a két vonalat elhomályosítja szerintem! Szívesen kipróbálnék egyett!!!
elso ketto inkább családi a 3 dik vmennyire sportos. kulsore.
-
Sportkocsinak semmiképpen nem nevezném ezeket az autókat.
-
Az első úgy néz ki mint egy Carina E kombi, a második meg mint egy Ave I. kombi :ph34r:
-
Mert nálunk azon a néven árulták őket....
Csak a hajtáslánc más.
Sportosak, de nem sportautók....
-
És pontosan ez itt a probléma, hogy egy teljesen más autót árusítottak nekünk, mikor teljesen 100%ig biztos vagyok benne, hogy sok mindenki vásárolna ilyet, mivel ezt a részt eddig a Subaru tette lehetővé nekünk, igy mondhatni azt, hogy ezen a téren egyed uralkodó volt, a toyota ha itthon is árulna ilyeneket, biztos vagyok benne hogy olcsóbb lenne mint a subaru, vagy esetleg reális árkategóriában lenne mind2. Én tuti vennék ilyet vagyis a legutolsót
Egyébbként a Japánok a Celica családjába sorolják ezeket az autókat, és ha jobban megvizsgáljuk a celica sport autó még a T23mas is!
Mert nálunk azon a néven árulták őket....
Csak a hajtáslánc más.
Sportosak, de nem sportautók....
-
Pont a Toyota kínálna ilyen rétegautókat? Amikor mindent kiirt a modellpalettájáról, ami nem tarthat igényt a lehető legszélesebb vásárlói csoportra ::) ? Áruljanak egy sportosan motorizált összkerekes kombit, miközben törölnek olyan modelleket, mint 5 ajtós Avensis vagy kombi Corolla? Ááá...
-
Azt tudom, hogy ezeket törli, és te tudod, hogy miért törli ezeket?
Nézzünk egy Avensis példát, mikor ugyebár európai licence alapján rakják össze, romlot sokat a minősége, esik szét a váltója, hullanak róla a darabok!!! Szerinted aki a minőséget ismerte meg a Toyotában az majd fog venni egy olyan toyotát amin ezek a hibák jönnek elő? És ez folytatva a Corollával is! Sajnos az van, hogy amit itt raknak össze az sajnos és ismétlem magam silány utánzata az eredetinek!!! (Toyota servizben dolgozó emberek sokaságától hallottam ezeket a hibákat)
Miért van az hogy aki ismeri a régi toyotákat az dicséri folyamatosan aki meg az újjat az nem igazán venne, hanem átmegy egy GM motorshoz?
Pont ezek miatt sem hoz a Toyota sport kocsikat Eu-ba, gondolj bele, ha azt is itt raknák össze ugyan ezzel a minőséggel mi lenne belőle???
EU-ban töröl dolgokat kint japánban megmarad, csak gondolkodjunk el józan ésszel ezen... és máris megvan a titok kulcsa...
Pont a Toyota kínálna ilyen rétegautókat? Amikor mindent kiirt a modellpalettájáról, ami nem tarthat igényt a lehető legszélesebb vásárlói csoportra ::) ? Áruljanak egy sportosan motorizált összkerekes kombit, miközben törölnek olyan modelleket, mint 5 ajtós Avensis vagy kombi Corolla? Ááá...
-
Azt tudom, hogy ezeket törli, és te tudod, hogy miért törli ezeket?
Nézzünk egy Avensis példát, mikor ugyebár európai licence alapján rakják össze, romlot sokat a minősége, esik szét a váltója, hullanak róla a darabok!!! Szerinted aki a minőséget ismerte meg a Toyotában az majd fog venni egy olyan toyotát amin ezek a hibák jönnek elő? És ez folytatva a Corollával is! Sajnos az van, hogy amit itt raknak össze az sajnos és ismétlem magam silány utánzata az eredetinek!!! (Toyota servizben dolgozó emberek sokaságától hallottam ezeket a hibákat)
Mondd meg azoknak, akiktől hallottad, hogy ez úgy hülyeség, ahogy van :excl: Mondom ezt úgy, hogy jelenleg is a legnagyobb megelégedéssel használunk három ilyen "silány utánzatot" :censored: :nono:
-
Annyira nem hülyeség, mert haveroméknak bent egyre több ilyen fordul meg ezekkel a problémákkal a szervizben! Viszont van olyan Avensis, meg corolla ami japánból jött, és bal kormányos!!
Az alváz szám ha úgy kezdődik hogy JT akkor az japán és az azért normális minőség!!
Azt tudom, hogy ezeket törli, és te tudod, hogy miért törli ezeket?
Nézzünk egy Avensis példát, mikor ugyebár európai licence alapján rakják össze, romlot sokat a minősége, esik szét a váltója, hullanak róla a darabok!!! Szerinted aki a minőséget ismerte meg a Toyotában az majd fog venni egy olyan toyotát amin ezek a hibák jönnek elő? És ez folytatva a Corollával is! Sajnos az van, hogy amit itt raknak össze az sajnos és ismétlem magam silány utánzata az eredetinek!!! (Toyota servizben dolgozó emberek sokaságától hallottam ezeket a hibákat)
Mondd meg azoknak, akiktől hallottad, hogy ez úgy hülyeség, ahogy van :excl: Mondom ezt úgy, hogy jelenleg is a legnagyobb megelégedéssel használunk három ilyen "silány utánzatot" :censored: :nono:
-
Annyira nem hülyeség, mert haveroméknak bent egyre több ilyen fordul meg ezekkel a problémákkal a szervizben! Viszont van olyan Avensis, meg corolla ami japánból jött, és bal kormányos!!
Az alváz szám ha úgy kezdődik hogy JT akkor az japán és az azért normális minőség!!
OK. Ne haragudj, de én hagyom is ezt a témát, mert eldurran az agyam :censored:
-
Most ezen nem kell idegeskedni! A lényeg egyébbként, hogy itt európába semmit se hoznak és tényleg írtják a paletákat, viszont csak azért, mert ők szerint nincs kereset rá!!!
Mikor irtam hogy érdekelne egy ilyen Caldina kinevettek, hogy ezt felejtsem el nem lesz európában soha, szóval nagyon sok olyan autója van a Toyotának ami itt is megállná a helyét és talán nagyon is szeretnék az emberkék!!
Annyira nem hülyeség, mert haveroméknak bent egyre több ilyen fordul meg ezekkel a problémákkal a szervizben! Viszont van olyan Avensis, meg corolla ami japánból jött, és bal kormányos!!
Az alváz szám ha úgy kezdődik hogy JT akkor az japán és az azért normális minőség!!
OK. Ne haragudj, de én hagyom is ezt a témát, mert eldurran az agyam :censored:
-
A lényeg egyébbként, hogy itt európába semmit se hoznak és tényleg írtják a paletákat, viszont csak azért, mert ők szerint nincs kereset rá!!!
Mikor irtam hogy érdekelne egy ilyen Caldina kinevettek, hogy ezt felejtsem el nem lesz európában soha, szóval nagyon sok olyan autója van a Toyotának ami itt is megállná a helyét és talán nagyon is szeretnék az emberkék!!
Lehet. Ez számomra is rejtély, hogy bizonyos modellek forgalmazását miért állították le. Nyilván rentábilitási szempontok alapján, és a nagy számok egyértelműen őket igazolják, ez látható; de azért néha tutira mellélőnek kissé. Bár franc tudja, van épp elég emberük & eszközük ahhoz, hogy jól mérjék föl a helyzetet. Ha megnézzük hogy miket szedtek ki a programból, kivétel nélkül olyan modelleket kapunk, amelyekből éves szinten csak néhány ezer darab fogyott egész Európában ::) ... A Celica pl. az utolsó éveiben már nagyon vacakul fogyott (pedig japán gyártású volt...), de pl. a szintén említett Corolla kombiból is csak keveset adtak el a nagy nyugati piacokon. Szomorú, de nyilván kikalkulálták, hogy a várhatóan eladható mennyiség nem éri meg a fejlesztést, engedélyeztetést, a plusz verzió "generálta" egyéb plusz költségeket stb :surrender:
-
A Celicára egyébbként nem is emlékszem sajnos:S hogy árulták volna biztos igy volt és persze hogy igy volt, de én nem emlékszem egy reklámjára sem, viszont a Corolláéra igen, még vaciláltam is annak idején hogy a 4wd celicámat vegyem meg vagy egy 1,8TS Corollát!! Nekem nagyon tetszettek, és a kombit nem értem miért törölték el, mivel mostmár nagyon sok kombi kocsit lehet láttni a kihasználtságuk miatt!
A lényeg egyébbként, hogy itt európába semmit se hoznak és tényleg írtják a paletákat, viszont csak azért, mert ők szerint nincs kereset rá!!!
Mikor irtam hogy érdekelne egy ilyen Caldina kinevettek, hogy ezt felejtsem el nem lesz európában soha, szóval nagyon sok olyan autója van a Toyotának ami itt is megállná a helyét és talán nagyon is szeretnék az emberkék!!
Lehet. Ez számomra is rejtély, hogy bizonyos modellek forgalmazását miért állították le. Nyilván rentábilitási szempontok alapján, és a nagy számok egyértelműen őket igazolják, ez látható; de azért néha tutira mellélőnek kissé. Bár franc tudja, van épp elég emberük & eszközük ahhoz, hogy jól mérjék föl a helyzetet. Ha megnézzük hogy miket szedtek ki a programból, kivétel nélkül olyan modelleket kapunk, amelyekből éves szinten csak néhány ezer darab fogyott egész Európában ::) ... A Celica pl. az utolsó éveiben már nagyon vacakul fogyott (pedig japán gyártású volt...), de pl. a szintén említett Corolla kombiból is csak keveset adtak el a nagy nyugati piacokon. Szomorú, de nyilván kikalkulálták, hogy a várhatóan eladható mennyiség nem éri meg a fejlesztést, engedélyeztetést, a plusz verzió "generálta" egyéb plusz költségeket stb :surrender:
-
A Celicára egyébbként nem is emlékszem sajnos:S hogy árulták volna biztos igy volt és persze hogy igy volt, de én nem emlékszem egy reklámjára sem, viszont a Corolláéra igen, még vaciláltam is annak idején hogy a 4wd celicámat vegyem meg vagy egy 1,8TS Corollát!! Nekem nagyon tetszettek, és a kombit nem értem miért törölték el, mivel mostmár nagyon sok kombi kocsit lehet láttni a kihasználtságuk miatt!
A Celicát hogyne árulták volna - végig árulták, amíg le nem állt a modell gyártása. Ez csak pár éve volt.
Corolla kombi: nem tudni miért, de nyugaton nem fogyott. Ott eleve jóval kevesebben vesznek kompakt kategóriás kombit; nem az van mint nálunk, ahol nyüzsögnek az Astra, Focus stb. kombik. Szerintem a Toyota talán ha pár ezer Corolla kombit adhatott el évente egész Európában. Ha kelendő lett volna a modellváltozat, akkor biztosan nem veszik ki a programból.
-
Nyugatot nem tudom, de nálunk évről évre nőtt a kombi eladás. A végén így nézett ki: 60% 5 ajtós, 20% sedan, 20% wagon.
Amikor jött az új generáció, akkor: 60% sedan, 40% 5 ajtós (Auris). Mostanra asszem úgy fele-fele.
Majd utánajárok.
A számok azért mutatják, hogy melyik modell lett elfogadottabb...
-
Nyugatot nem tudom, de nálunk évről évre nőtt a kombi eladás. A végén így nézett ki: 60% 5 ajtós, 20% sedan, 20% wagon.
Amikor jött az új generáció, akkor: 60% sedan, 40% 5 ajtós (Auris). Mostanra asszem úgy fele-fele.
Majd utánajárok.
A számok azért mutatják, hogy melyik modell lett elfogadottabb...
Most néztem meg a mobile.de-n kíváncsiságból. Ha beírod, hogy Toyota Corolla 2003-2006 között, kijön 1821 db találat. Ebből csak 372 db a kombi. Szedánra nem lehet szűrni a keresést, de az első 60 találatot végignézve, mindössze 1 (!) darab volt köztük, tehát ezeknek végképp elenyésző lehet az aránya. Mondjuk a kombi esetében ez kiadja ugyanazt a 20 %-ot, ami eszerint a magyar piacra is jellemző volt :whistling: ... De Toyotáék, gondolom, ezt kevésnek ítélték ahhoz, hogy "idefejlesszenek" egy kombit ::) ... És mi még örülhetünk, hogy legalább a szedánt megkaptuk.
Ami az Auris/Corolla adatokat illeti: hát naná, a név... De azért a tendencia (60-40-ről 50-50-re) mutatja, hogy szokják a népek az Aurist is :yes: