Toyota Club Hungary [ Forum ]

Típusok - TOYOTA => SUV & Off Road & Haszongépjárművek => A témát indította: Norex - 2008.11.09 20:44:47

Cím: Highlander
Írta: Norex - 2008.11.09 20:44:47
Van valakinek infó vagy akár mi a kocsiról?
Cím: Re: Highlander
Írta: Misi - 2008.11.09 20:58:56
Van valakinek infó vagy akár mi a kocsiról?

Szerintem a Hihlander nem igazán Off road vagy haszongépjármű. Ez a topic nem ide való.
A kérdésedre egyébként már válaszoltam az OFF topic/egyéb autók részében. Bár szintén nem az a megfelelő hely neki.
Cím: Re: Highlander
Írta: Palaczk - 2008.11.10 02:15:17
Van valakinek infó vagy akár mi a kocsiról?

Szerintem a Hihlander nem igazán Off road vagy haszongépjármű. Ez a topic nem ide való.
A kérdésedre egyébként már válaszoltam az OFF topic/egyéb autók részében. Bár szintén nem az a megfelelő hely neki.

Azt hiszem, ez a típus leginkább mégiscsak ebbe a fórumba való - mert máshova még kevésbé passzol, valahol meg mégiscsak kell neki hely. A RAV 4 is itt van - pedig az sem terepjáróbb, mint a Highlander.

Az én jogosultságom nem elegendő hozzá (legalábbis azt hiszem) - de javaslom, hogy nevezzük át ezt a fórumot "SUV & Off Road & Haszongépjárművek"-re.
Cím: Re: Highlander
Írta: Norex - 2008.11.10 14:39:38
Hát meg mondom még ilyet sem láttam,itt sem jó ott sem jó. Had legyen már ott ahol van...és hagyjátok,hogy az emberek használhassák a fórumot!
Cím: Re: Highlander
Írta: Misi - 2008.11.10 14:53:47
Jó, hagyjuk.
Pedig direkt nem akartuk...
Vagy az is lehet, hogy félreértés volt közöttünk.
De az azért nem jó, mert nincs benne gonoszság.
Szóval inkább nem akartuk hagyni.
Vagy mégis a félreértés?
 :whistling:
Cím: Re: Highlander
Írta: Palaczk - 2008.11.10 17:33:07
Hát meg mondom még ilyet sem láttam,itt sem jó ott sem jó. Had legyen már ott ahol van...és hagyjátok,hogy az emberek használhassák a fórumot!

Igyekszünk ;) ... Csak, ahogy Misi is írta, volt egy kis félreértés.
Cím: Re: Highlander
Írta: Kgabe - 2008.11.10 23:42:18
Jó, hagyjuk.
Pedig direkt nem akartuk...
Vagy az is lehet, hogy félreértés volt közöttünk.
De az azért nem jó, mert nincs benne gonoszság.
Szóval inkább nem akartuk hagyni.
Vagy mégis a félreértés?
 :whistling:
Te Misi!
Biztos jó sokáig kellett gyakorolnod, hogy mindig ilyen szép, nyíl formában tudd megfogalmazni a mondanivalódat. Szerintem évszázadok kellettek. Nem vagy te egész véletlenül egy Hegylakó?!  :whistling:
Cím: Re: Highlander
Írta: Misi - 2008.11.10 23:48:40
Sokat gyakoroltam, az biztos....
És asszem egyre többen rajonganak is érte.
De így kevesebb lapot kell karácsonykor küldenem.
Muhaha...
 :wacko:
Cím: Highlander
Írta: Xtrem - 2008.11.11 10:21:29
Akkor megvan a fórum, jöhetnek az okosságok. ;)
Infót a típusról a toyota.com oldalon lehet találni, az autó behozatalával pedig megannyi cég foglalkozik már itthon.
A benzines lutri, 3,5 V6-os motorral felesleges Európába (illetve jobban mondva luxus)
A hibrid ára pedig sajnos már 10M felett van mire itthon beleülhet az ember.  :whistling:
Szerkezetileg nevezhető az Rx400h rokonának, csak olcsóbb az ára, cserébe kevesebb kényelmi extrával szolgál.

Highlander tulajról nem tudok, ugyhogy sajnos fogyasztási adatokkal nem tudok szolgálni.
Teszteket lehet találni a google-n.

Azt hiszem egyelőre ennyi, átadom a szót. ;)
Cím: Re: Highlander
Írta: Palaczk - 2008.11.22 01:45:48
Minap szerelőmnél láttam egy ilyet élőben, álló helyzetben, közelről - hát mit mondjak, részemről tízes  :clap: ! Alapvetően utálom a SUV-okat, de ennek az autónak a méretei még elfogadhatóak, és marha jól néz ki kívül-belül  :yes:

Gazdája nemrég vette (újonnan, USA-ból), és fagyállót checkoltatni jött a szerelőhöz, mert nem tudta, hol kell nézni  ::) ... Mondjuk, kicsit én is meglepődtem, mikor KÉT műanyag kiegyenlítőtartály bukkant fel a motortérben  :sorcerer:
Cím: Re: Highlander
Írta: FüligJim - 2008.11.22 14:38:48
Nekem pont 8 napja van meg. Egyenlőre csupa pozitív tapasztalatom van, bár vezetni másképpen kell mint az eddigi Passatomat...

Az első tank benzin 24,9 MPG-re jött ki. (mile/gallon) Ebben volt vidék (autópálya, főút) és budapesti használat is.

Inkább kérdezzetek és megpróbálok válaszolgatni....
Cím: Re: Highlander
Írta: Palaczk - 2008.11.23 01:02:10
Nekem pont 8 napja van meg. Egyenlőre csupa pozitív tapasztalatom van, bár vezetni másképpen kell mint az eddigi Passatomat...

Az első tank benzin 24,9 MPG-re jött ki. (mile/gallon) Ebben volt vidék (autópálya, főút) és budapesti használat is.

Inkább kérdezzetek és megpróbálok válaszolgatni....

Ha jól számolom, ez kb. 10.5 liter/100 km-es átlagfogyi - egy ekkora autótól, finoman szólva: nem rossz  :yes: ... Pláne, ha a kocsi teljesen új.
Cím: Re: Highlander
Írta: FüligJim - 2008.11.23 11:16:42
Igen, amerikai oldalakon azt olvastam, hogy 1-2000 mérföld után ez sokkal jobb is lesz majd. Az tény, hogy ha az ember eszetlenül nyomja akkor zabálja a benzint. Viszont finom gázadásokkal, preventív vezetésssel szép magasan lehet tartani az MPG értéket. Olvastam 34-38-as MPG-kről is, de ezt szerintem csak ideális körülmények között lehet hosszútávon produkálni.

Kipróbáltam nemrég a tempomatot is városi közlekedésben (Bp, Hungária körút). Mit ne mondjak ez is nagyon energiabarátként működik. 30 körül tartotta az MPG-t folyamatosan, amikor ment.

Visszakanyarodva kicsit az "off-road"-ra. A Highlander NEM off-road jármű. Igazi aszfaltbetyár, elég jó a szélsőséges útviszonyok között is, de ha egyszer beragad valami laza talajba, önmagától nem fog kijönni. (pl a hybrid azonnal letilt amint nyomod felfelé a fordulatszámot és pörgetnéd a kereket)

Sikerült magyar Navi DVD-t is szerezni hozzá, de kicsit még zavaró az állandó fejben átszámolás mérföldre ill. Fahrenheitre (nem beszélve arról, hogy egyszerűen nem hajlandó USA időzónán kívül mást elfogadni).

Cím: Highlander
Írta: Xtrem - 2008.11.23 12:41:37
Gratulálok az autóhoz!  :yes:
Mivel írtad, hogy Navis, ezért gondolom Limited felszereltségű.
Mennyit tud menni az autó elektromos üzemmódban?

A számítógépet nem lehet megbuherálni? Én már több olyan RX-et láttam, ami Amerikából jött, de a kijelzőn már C és km-ben szerepeltek az adatok.

És persze szívesen vennék 1-2 fényképet a szépségről.  :yes: ;)

Ha az angol nyelv nem akadály, akkor itt van egy  teszt  (http://www.canadiandriver.com/articles/hl/08highlanderh.htm) a típusról. Azért linkeltem be, mert kanadai, és ugye ott metrikus egységet használnak.
Téli üzemmódban 14L-es városi fogyasztásról beszélnek, de ott azért egy tél az -15-20C-t jelent.  :laugh:
Cím: Re: Highlander
Írta: FüligJim - 2008.11.23 15:24:09
Köszönet  :winkiss:

Képek mellékelve (ezek még a behozatal előtt a dealernél készültek)

A számítógéphez még nem mertem hozzábuherálni, majd keresnem kell egy megbízható hazai műhelyt, ahol nem vágják tönkre a "Drágaszágot"...

Múlt héten próbáltam csak az elektromos meghajtást használni. Olyan 50-60km/h-ig bírja aztán a benzines mindíg átveszi, így is szépen átautóztam a XI.ker-ből Zugló másik végébe, de ekkorra már tényleg nagyon kevés maradt a cellában. Szóval olyan kb 20-30 km amit meg tud tenni, ha nincs utántöltés a benzinmotortól.

Szerintem a hybridek akkor fognak ugrásszerűen elterjedni, ha 70-80 km-es sebességgel legalább 1 óráig tudják a tempót tartani....

A reggeli indulásokat valóban nem szereti az elektromos motor, de üzemi hőfokon nekem rendesen kapcsolgat (igaz, most csak 0 fok körül van itthon).




[a csatolmányt egy admin törölte]
Cím: Re: Highlander
Írta: Misi - 2008.11.23 15:43:55
20-30 km úgy, hogy a benzinmotor be sem kapcsol?
Hmmmm.... Ilyen Toyota/Lexus Hibridet én még nem láttam.
Cím: Re: Highlander
Írta: FüligJim - 2008.11.23 15:58:28
20-30 km úgy, hogy a benzinmotor be sem kapcsol?
Hmmmm.... Ilyen Toyota/Lexus Hibridet én még nem láttam.

Persze, van egy "EV" opció...ekkor CSAK az elektromos motor megy. Az előző példában azonban csak az "ECON" opció élt, ekkor 50-ig és nem nagy gázadásoknál műxik az elektromos motor. De ezzel is "átcsorogtam" a Hungárián vasárnap kora délután kényelmesen
Cím: Re: Highlander
Írta: Misi - 2008.11.23 16:04:21
Ismerem az EV opciót, van a Priusban és az LS600h-ban is. Azzal max4-5 km-t lehet elmenni tisztán elektromotorral, azzal is csak úgy, ha finoman gyorsít az ember és max 40km/h sebességig. Az RX400h-val, aminek a műszaki tartalma gyakorlatilag 100%-ban megegyezik a Highlander-éval is kb. ugyanannyit lehet elmenni elektromotorral, azzal a különbséggel, hogy abban nincs EV gomb, ott a gázpedállal lehet játszani.
Cím: Re: Highlander
Írta: FüligJim - 2008.11.23 16:45:36
Ismerem az EV opciót, van a Priusban és az LS600h-ban is. Azzal max4-5 km-t lehet elmenni tisztán elektromotorral, azzal is csak úgy, ha finoman gyorsít az ember és max 40km/h sebességig. Az RX400h-val, aminek a műszaki tartalma gyakorlatilag 100%-ban megegyezik a Highlander-éval is kb. ugyanannyit lehet elmenni elektromotorral, azzal a különbséggel, hogy abban nincs EV gomb, ott a gázpedállal lehet játszani.

Na ennyi tapasztalatom még nincs az dologban. Én csak 1x autókáztam tiszta EV-vel egy külvárosi családiházas övezetben. Itt kb 10 percig bolyongtam (a Navi még nem ment) mire a címet megtaláltam, igaz lassan is mentem max 20-al de az aksi még a felét mutatta. A másik élmény pedig az "ECON" os túra volt a XI-ből Zuglóba.

Az egyik amerikai chaten volt többször szó a 08-as HH 15 mérföldes EV túrájáról, megnézem hol is láttam....
Cím: Re: Highlander
Írta: Tamás69 - 2008.11.23 17:32:04
Igen, amerikai oldalakon azt olvastam, hogy 1-2000 mérföld után ez sokkal jobb is lesz majd. Az tény, hogy ha az ember eszetlenül nyomja akkor zabálja a benzint. Viszont finom gázadásokkal, preventív vezetésssel szép magasan lehet tartani az MPG értéket. Olvastam 34-38-as MPG-kről is, de ezt szerintem csak ideális körülmények között lehet hosszútávon produkálni.

Kipróbáltam nemrég a tempomatot is városi közlekedésben (Bp, Hungária körút). Mit ne mondjak ez is nagyon energiabarátként működik. 30 körül tartotta az MPG-t folyamatosan, amikor ment.

Visszakanyarodva kicsit az "off-road"-ra. A Highlander NEM off-road jármű. Igazi aszfaltbetyár, elég jó a szélsőséges útviszonyok között is, de ha egyszer beragad valami laza talajba, önmagától nem fog kijönni. (pl a hybrid azonnal letilt amint nyomod felfelé a fordulatszámot és pörgetnéd a kereket)

Sikerült magyar Navi DVD-t is szerezni hozzá, de kicsit még zavaró az állandó fejben átszámolás mérföldre ill. Fahrenheitre (nem beszélve arról, hogy egyszerűen nem hajlandó USA időzónán kívül mást elfogadni).



Biztos, hogy menüből nem lehet elérni a C° meg l/100km értékeket? elég sok USA modellnél ez  az opció megvan, márcsal a kanadai, meg egyéb környékbeli országok miatt is!
Cím: Re: Highlander
Írta: FüligJim - 2008.11.23 18:31:17

Biztos, hogy menüből nem lehet elérni a C° meg l/100km értékeket? elég sok USA modellnél ez  az opció megvan, márcsal a kanadai, meg egyéb környékbeli országok miatt is!

Sajnos eddig sehogy sem ment. A Manual sem segít sokat, pedig sok esetben külön kitér a kanadai felhasználókra. Ill. a navit azt sikerült átállítani, de az egyéb kijelzők (trip, odo) még mérföldet és fahrenheit-ot (hőmérő) mutatnak...

 :helpsmilie:
Cím: Re: Highlander
Írta: Palaczk - 2008.11.24 09:00:25
Visszakanyarodva kicsit az "off-road"-ra. A Highlander NEM off-road jármű. Igazi aszfaltbetyár, elég jó a szélsőséges útviszonyok között is, de ha egyszer beragad valami laza talajba, önmagától nem fog kijönni. (pl a hybrid azonnal letilt amint nyomod felfelé a fordulatszámot és pörgetnéd a kereket)

Ezek nem terepjárók, tiszta sor. Füves talajnál, földútnál stb. durvább helyekre nem valók. Nekem, mondjuk, ideális lenne egy ilyen - Erdélyben be lehetne merészkedni vele a burkolatlan hegyi utakra, stb.

Az alatt mit értesz, hogy "letilt a hibrid"?
Cím: Re: Highlander
Írta: Palaczk - 2008.11.24 09:01:40
Képek mellékelve...

Nagyon szép autó  :clap:
Cím: Re: Highlander
Írta: FüligJim - 2008.11.24 19:00:47

Ezek nem terepjárók, tiszta sor. Füves talajnál, földútnál stb. durvább helyekre nem valók. Nekem, mondjuk, ideális lenne egy ilyen - Erdélyben be lehetne merészkedni vele a burkolatlan hegyi utakra, stb.

Az alatt mit értesz, hogy "letilt a hibrid"?

A 08-as HH-ban a bordcomp kapcsolgatja a meghajtást. A hátsó kerekekre nem mindíg ad ki energiát. Ha kiad, akkor is a hátsó elektromotorral kezdi. Ezt viszont ha pörgeted akkor villámgyorsan túlmelegszik....(mondják az okosok---> itt: http://townhall-talk.edmunds.com/direct/view/.ef234ee/3592!keywords=allin%3Amsgtext%20limit%3A.f0bf848%204WD#3592 (http://townhall-talk.edmunds.com/direct/view/.ef234ee/3592!keywords=allin%3Amsgtext%20limit%3A.f0bf848%204WD#3592))


(már ha jól értelmeztem amit a topicban írnak. Ez ugyan havas talajról szól, de laza, felázott talajra nagyjából ugyanez lehet igaz)

PS: szakad a hó, megyek kipróbálom....

Cím: Re: Highlander
Írta: Palaczk - 2008.11.25 09:22:29

Ezek nem terepjárók, tiszta sor. Füves talajnál, földútnál stb. durvább helyekre nem valók. Nekem, mondjuk, ideális lenne egy ilyen - Erdélyben be lehetne merészkedni vele a burkolatlan hegyi utakra, stb.

Az alatt mit értesz, hogy "letilt a hibrid"?

A 08-as HH-ban a bordcomp kapcsolgatja a meghajtást. A hátsó kerekekre nem mindíg ad ki energiát. Ha kiad, akkor is a hátsó elektromotorral kezdi. Ezt viszont ha pörgeted akkor villámgyorsan túlmelegszik....(mondják az okosok---> itt: http://townhall-talk.edmunds.com/direct/view/.ef234ee/3592!keywords=allin%3Amsgtext%20limit%3A.f0bf848%204WD#3592 (http://townhall-talk.edmunds.com/direct/view/.ef234ee/3592!keywords=allin%3Amsgtext%20limit%3A.f0bf848%204WD#3592))


(már ha jól értelmeztem amit a topicban írnak. Ez ugyan havas talajról szól, de laza, felázott talajra nagyjából ugyanez lehet igaz)

PS: szakad a hó, megyek kipróbálom....

Jó, de akkor nyilván csak annyi történik, hogy átvált benzines hajtásra - nem?
Cím: Re: Highlander
Írta: FüligJim - 2008.11.25 17:19:01


Jó, de akkor nyilván csak annyi történik, hogy átvált benzines hajtásra - nem?

én is ezt tartanám normálisnak. (miután a hybrid ki is kapcsolható) Ugyanakkor itt azt is írják, hogy az áttétel nem mechanikusan lett megoldva, hanem az elektromotorokon keresztül. Miután a végzettségem nem mérnök, ennek majd még jobban utána nézek.

Más: tegnap kipróbáltam tisztán az EV-t (a hóesésben úgyis mindenki 30-al ment). A Gubacsin végig a Lurdy házig kb 4 km-> az aksi fele lement, szóval a 15 mérföld az valami egészen spéci eset lehetett.
Cím: Re: Highlander
Írta: Palaczk - 2008.11.25 17:23:11


Jó, de akkor nyilván csak annyi történik, hogy átvált benzines hajtásra - nem?

én is ezt tartanám normálisnak. (miután a hybrid ki is kapcsolható) Ugyanakkor itt azt is írják, hogy az áttétel nem mechanikusan lett megoldva, hanem az elektromotorokon keresztül. Miután a végzettségem nem mérnök, ennek majd még jobban utána nézek.

Hát elég szokatlan lenne egy SUV esetében, ha a "fő" hajtást az első kerekek kapnák, és a hátsók csak kiegészítők lennének, ráadásul ilyen megoldással, hogy azok csak a villanymotorról kaphatnak meghajtást  ::) ... De annyira én sem ástam eddig bele magam ezeknek a modelleknek a technikájába, hogy erre válaszolni tudnék  :wacko:
Cím: Re: Highlander
Írta: FüligJim - 2008.11.25 17:33:28


Hát elég szokatlan lenne egy SUV esetében, ha a "fő" hajtást az első kerekek kapnák, és a hátsók csak kiegészítők lennének, ráadásul ilyen megoldással, hogy azok csak a villanymotorról kaphatnak meghajtást  ::) ... De annyira én sem ástam eddig bele magam ezeknek a modelleknek a technikájába, hogy erre válaszolni tudnék  :wacko:

Pedig bizony ezt írják:  "...a front-drive on-demand AWD vehicle is really a simple front-two-wheel-drive most of the time..."

azaz itt főleg az első kerekek vannak meghajtva....és ennek szerintem a hibrid is az okozója mivel a hátsó kerekeket egy külön elektromotor hajtja....
Cím: Re: Highlander
Írta: Misi - 2008.11.25 17:59:04
Pedig így van, hátul csak egy villanymotor hajt.
Mint az RX400h-ban.
Merthogy hajtásláncilag ez 100%ban az.
Cím: Re: Highlander
Írta: Palaczk - 2008.11.27 22:30:04
WOW  :eek: ... nem semmi!
Cím: Re: Highlander
Írta: Norex - 2008.11.29 16:09:53
Huuu köszi szépen,hogy ennyi sok okosságot irtatok a topicban!Akkor ha jó értetem neked FüligJim, egy benzines hibrided van?Miért pont arra esett a választék ha megkérdezhetem?Mert én nagy dilemmában vok 2 - kocsi maradt ami a szívemhez húz és még nem tudtam választani vagy egy (Toyota Highlander 3.5 dízelese hibrid limited 2009) vagy (Bmw X6 3.5 dízeles 2008). Mert nekem mondjuk egy árban van mivel megtudom így szerezni,dízelest meg azért választanák mert többnyire én külföldön vok és ott kb a dizel olyan 180 forint és 200 forint között szokott lenni tehát ott még a dízel olcsóbb mint a benzin.
Cím: Re: Highlander
Írta: Palaczk - 2008.11.29 16:28:21
Huuu köszi szépen,hogy ennyi sok okosságot irtatok a topicban!Akkor ha jó értetem neked FüligJim, egy benzines hibrided van?Miért pont arra esett a választék ha megkérdezhetem?Mert én nagy dilemmában vok 2 - kocsi maradt ami a szívemhez húz és még nem tudtam választani vagy egy (Toyota Highlander 3.5 dízelese hibrid limited 2009) vagy (Bmw X6 3.5 dízeles 2008). Mert nekem mondjuk egy árban van mivel megtudom így szerezni,dízelest meg azért választanák mert többnyire én külföldön vok és ott kb a dizel olyan 180 forint és 200 forint között szokott lenni tehát ott még a dízel olcsóbb mint a benzin.

Dízel hibrid  :eek: ? Olyat nem találsz sem a Highlanderben, sem más Toyotában vagy Lexusban. Ne vezessen félre, hogy az USA-ban "gasoline"-nak hívják a benzint. Ami úgy szerepel a toyota.com-on a Highlander adatainál, hogy "gasoline engine", az a sima, tehát nem hibrid Highlander motorja :excl:

"Hybrid engine -- 3.3-liter double overhead cam (DOHC), 24-valve VVT-i V6; 209 hp (156 kW) @ 5600 rpm, 212 lb.-ft. @ 3600 rpm
       
Gasoline engine -- 3.5-liter double overhead cam (DOHC) 24-valve dual independent VVT-i V6; 270 hp @ 6200 rpm, 248 lb.-ft. @ 4700 rpm "


Tehát előbbi a hibridben dolgozó (szintén benzines) motor - utóbbi a sima, nem hibrid verzió motorja.

Egyébként a benzines hibrid Toyoták fogyasztása simán egy szinten mozog a nekik megfelelő, dízelmotoros európai modellekével - kivéve, ha folyton autópályán, kifejezetten nagy sebességgel (a végsebesség környékén) használják őket.
Cím: Re: Highlander
Írta: Norex - 2008.11.29 16:37:12
Értem köszi szépen most már értem...Bocs a félreértésért!!!
Huuu köszi szépen,hogy ennyi sok okosságot irtatok a topicban!Akkor ha jó értetem neked FüligJim, egy benzines hibrided van?Miért pont arra esett a választék ha megkérdezhetem?Mert én nagy dilemmában vok 2 - kocsi maradt ami a szívemhez húz és még nem tudtam választani vagy egy (Toyota Highlander 3.5 dízelese hibrid limited 2009) vagy (Bmw X6 3.5 dízeles 2008). Mert nekem mondjuk egy árban van mivel megtudom így szerezni,dízelest meg azért választanák mert többnyire én külföldön vok és ott kb a dizel olyan 180 forint és 200 forint között szokott lenni tehát ott még a dízel olcsóbb mint a benzin.

Dízel hibrid  :eek: ? Olyat nem találsz sorozatgyártásban... Sem a Toyotánál, sem máshol. Ne vezessen félre, hogy az USA-ban "gasoline"-nak hívják a benzint. Ami úgy szerepel a toyota.com-on a Highlander adatainál, hogy "gasoline engine", az a sima, tehát nem hibrid Highlander motorja :excl:

"Hybrid engine -- 3.3-liter double overhead cam (DOHC), 24-valve VVT-i V6; 209 hp (156 kW) @ 5600 rpm, 212 lb.-ft. @ 3600 rpm
       
Gasoline engine -- 3.5-liter double overhead cam (DOHC) 24-valve dual independent VVT-i V6; 270 hp @ 6200 rpm, 248 lb.-ft. @ 4700 rpm "


Tehát előbbi a hibridben dolgozó (szintén benzines) motor - utóbbi a sima, nem hibrid verzió motorja.
Cím: Re: Highlander
Írta: Palaczk - 2008.11.29 16:42:41
Most látom, hogy ezt írja a Highlander hibridről a toyota.com:

Note: The Highlander Hybrid is not designed to be driven off-road.

Szóval nem terepjárásra tervezték. Hát ez így meglehetősen egyértelmű.
Cím: Re: Highlander
Írta: Norex - 2008.11.29 17:06:08
Most látom, hogy ezt írja a Highlander hibridről a toyota.com:

Note: The Highlander Hybrid is not designed to be driven off-road.

Szóval nem terepjárásra tervezték. Hát ez így meglehetősen egyértelmű.
Mi egyértelmű?Az hogy nem arra tervezték?
Cím: Re: Highlander
Írta: Palaczk - 2008.11.29 17:42:11
Most látom, hogy ezt írja a Highlander hibridről a toyota.com:

Note: The Highlander Hybrid is not designed to be driven off-road.

Szóval nem terepjárásra tervezték. Hát ez így meglehetősen egyértelmű.
Mi egyértelmű?Az hogy nem arra tervezték?

Arról agyaltunk itt korábban, hogy hogy is van ez, hogy a Highlandernek csak elektromotor hajtja meg a hátsó kerekeit, meg hogy ha hosszan kipörög a hátsó kerék, akkor letilt a hibrid-rendszer (ezt asszem FüligJim írta) ...

Na, így értettem, hogy ez a gyári hivatalos megállapítás egyértelművé teszi a dolgot.

Egyébként most nézem a toyota.com-on, hogy a nem-hibrid Highlander csak elsőkerék-hajtású  :ph34r: ... Nesze neked fából vaskarika! Ugye eredetileg a terepjárókból "nőttek ki" a SUV-ok, oszt' mára eljutottunk oda, hogy már a négykerék-hajtást is kihagyják belőlük  ::) ... Mondjuk, így nem kéne az autó. Nekem fontos lenne, hogy azért pl. egy vizes mezőre, felázott földútra, behavazott meredek kocsibeállóra stb. rá lehessen merészkedni vele. Mégis mi a francnyavalya értelme van egy 4WD nélküli SUV-nak? Ha akarok egy magas és tágas autót, aminél kicsit sem fontos a terepjáró képesség, akkor veszek egy egyterűt. Egy ilyen, kizárólag közútra való SUV helyett viszont gondolkodás nélkül vennék pl. egy olyan, megemelt összkerékhajtású kombit, mint pl. a Subaru Outback. Tudom, hogy azért hagyják ki belőle a 4WD-t, mert a felmérések szerint ezek az autók kvázi sosem látnak terepet - de azért ez már tényleg akkora ökörség, hogy szinte fáj  :wacko: !

 Nade ez nem lenne probléma, mert amúgy is a hibridet venném  :yes:
Cím: Re: Highlander
Írta: Norex - 2008.11.29 17:45:53
De ha jól értem akkor a hibrid az négy kerék meghajtású de azért nem telepjáró :D
Cím: Re: Highlander
Írta: Palaczk - 2008.11.29 17:47:40
De ha jól értem akkor a hibrid az négy kerék meghajtású de azért nem telepjáró :D

A hátsó kerekek csak a villanymotorról kaphatnak hajtást. Ami elég lehet pl. ahhoz, hogy ki tudj menni a mélygarázsból a havas rámpán. De terepre alkalmatlan.
Cím: Re: Highlander
Írta: Misi - 2008.11.29 18:09:49
A terepjáró képesség nem csak azon múlik, hogy hány kerék hajt. Suzuki Swiftből is volt 4x4, de a Dakaron nem sok rohangált belőle.
 :sorcerer:
Cím: Re: Highlander
Írta: Palaczk - 2008.11.29 18:27:22
A terepjáró képesség nem csak azon múlik, hogy hány kerék hajt. Suzuki Swiftből is volt 4x4, de a Dakaron nem sok rohangált belőle.
 :sorcerer:

A Dakaron talán nem - de Ausztriában olyan hegyi utakon látom jönni-menni a Swift I-essel (a 4WD-t leszámítva) azonos Subaru Justykat, amelyeken 2WD autóval a büdös életben föl nem mész. Persze, hogy fontos a hasmagasság meg ilyenek. De ha csúszós a talaj, nélkülözhetetlen a 4WD. Van épp elég saját tapasztalatom e téren, a kilenc év Moszkvicsozás révén  :sorcerer: ... Azzal nagyon ijesztő helyekre is be lehetett menni, de roppantul vigyázni kellett rá, hogy az ember hol áll meg - mert ahol a talaj trutymós volt (hó, sár, tökmindegy), oda lehet, hogy bementél vele - de ha elveszítetted a lendületedet, akkor ott is maradtál, mert a 2WD hamar föltette a fehér zászlót  :surrender: ...

És akkor hozzátenném, hogy elsőkerekes autó esetében, mondjuk meredek emelkedőn, még rosszabb a helyzet. Tehát ez az FWD Highlander, a nagy hasmagassága ellenére, tényleg minden, csak nem terepjáró. RWD-vel inkább az lenne.

------------------------

A nem-hibrid Lexus RX is elsőkerekes?
Cím: Re: Highlander
Írta: Norex - 2008.11.29 19:48:54
Moszkvics na az kemény :D amugy hol lax ha meglehet kérdezni ?
A terepjáró képesség nem csak azon múlik, hogy hány kerék hajt. Suzuki Swiftből is volt 4x4, de a Dakaron nem sok rohangált belőle.
 :sorcerer:

A Dakaron talán nem - de Ausztriában olyan hegyi utakon látom jönni-menni a Swift I-essel (a 4WD-t leszámítva) azonos Subaru Justykat, amelyeken 2WD autóval a büdös életben föl nem mész. Persze, hogy fontos a hasmagasság meg ilyenek. De ha csúszós a talaj, nélkülözhetetlen a 4WD. Van épp elég saját tapasztalatom e téren, a kilenc év Moszkvicsozás révén  :sorcerer: ... Azzal nagyon ijesztő helyekre is be lehetett menni, de roppantul vigyázni kellett rá, hogy az ember hol áll meg - mert ahol a talaj trutymós volt (hó, sár, tökmindegy), oda lehet, hogy bementél vele - de ha elveszítetted a lendületedet, akkor ott is maradtál, mert a 2WD hamar föltette a fehér zászlót  :surrender: ...

És akkor hozzátenném, hogy elsőkerekes autó esetében, mondjuk meredek emelkedőn, még rosszabb a helyzet. Tehát ez az FWD Highlander, a nagy hasmagassága ellenére, tényleg minden, csak nem terepjáró. RWD-vel inkább az lenne.

------------------------

A nem-hibrid Lexus RX is elsőkerekes?
Cím: Re: Highlander
Írta: FüligJim - 2008.11.29 21:27:15
Huuu köszi szépen,hogy ennyi sok okosságot irtatok a topicban!Akkor ha jó értetem neked FüligJim, egy benzines hibrided van?Miért pont arra esett a választék ha megkérdezhetem?Mert én nagy dilemmában vok 2 - kocsi maradt ami a szívemhez húz és még nem tudtam választani vagy egy (Toyota Highlander 3.5 dízelese hibrid limited 2009) vagy (Bmw X6 3.5 dízeles 2008). Mert nekem mondjuk egy árban van mivel megtudom így szerezni,dízelest meg azért választanák mert többnyire én külföldön vok és ott kb a dizel olyan 180 forint és 200 forint között szokott lenni tehát ott még a dízel olcsóbb mint a benzin.

Igen benzines hibrid ::)

Miért erre esett a választás? :offtopic:

1, választhattam új cégautót
2, a policyben a BMW, a VW, a Toyota és az Opel szerepel mint választható márka (régebben már volt családi Toyotánk)
3, már van 2 gyerekem de még tervezés alatt a továbbiak
4, viszonlyag sokat járok autóval országszerte
5, már régóta érdekelt a hibrid technika, gondoltam kipróbálom....
6, a BMW-t annyira nem szeretem, a Passatomat pedig nem egy CC Passatra akartam váltani, ami gyakorlatilag 4 személyes
7, ki kellett jönni €40.000-ból
8, a cégem szereti hangsúlyozni mennyire környezetbarát és "karbonnyútrál"
9, amikor kb 1 éve elkezdtem keresgélni milyen is legyen az új autóm és megláttam a Highlander képét azonnal beleszerettem...

Nem volt persze könnyű átverekedni azt, hogy a tengerentúlról behozathassam, de végül amszterdami főnökeim belátták, hogy sokkal jobban járnak egy elégedett munkaerővel...és végül a költségkereten belül maradtam... :innocent:
Cím: Re: Highlander
Írta: Palaczk - 2008.11.30 00:04:09
Moszkvics na az kemény :D amugy hol lax ha meglehet kérdezni ?

Pécsi vagyok.
Cím: Re: Highlander
Írta: Norex - 2008.11.30 02:22:41
Szép sztori akkor neked a limited változat van?
Huuu köszi szépen,hogy ennyi sok okosságot irtatok a topicban!Akkor ha jó értetem neked FüligJim, egy benzines hibrided van?Miért pont arra esett a választék ha megkérdezhetem?Mert én nagy dilemmában vok 2 - kocsi maradt ami a szívemhez húz és még nem tudtam választani vagy egy (Toyota Highlander 3.5 dízelese hibrid limited 2009) vagy (Bmw X6 3.5 dízeles 2008). Mert nekem mondjuk egy árban van mivel megtudom így szerezni,dízelest meg azért választanák mert többnyire én külföldön vok és ott kb a dizel olyan 180 forint és 200 forint között szokott lenni tehát ott még a dízel olcsóbb mint a benzin.

Igen benzines hibrid ::)

Miért erre esett a választás? :offtopic:

1, választhattam új cégautót
2, a policyben a BMW, a VW, a Toyota és az Opel szerepel mint választható márka (régebben már volt családi Toyotánk)
3, már van 2 gyerekem de még tervezés alatt a továbbiak
4, viszonlyag sokat járok autóval országszerte
5, már régóta érdekelt a hibrid technika, gondoltam kipróbálom....
6, a BMW-t annyira nem szeretem, a Passatomat pedig nem egy CC Passatra akartam váltani, ami gyakorlatilag 4 személyes
7, ki kellett jönni €40.000-ból
8, a cégem szereti hangsúlyozni mennyire környezetbarát és "karbonnyútrál"
9, amikor kb 1 éve elkezdtem keresgélni milyen is legyen az új autóm és megláttam a Highlander képét azonnal beleszerettem...

Nem volt persze könnyű átverekedni azt, hogy a tengerentúlról behozathassam, de végül amszterdami főnökeim belátták, hogy sokkal jobban járnak egy elégedett munkaerővel...és végül a költségkereten belül maradtam... :innocent:
Cím: Re: Highlander
Írta: FüligJim - 2008.11.30 10:03:44
Szép sztori akkor neked a limited változat van?

Igen.
Cím: Re: Highlander
Írta: Norex - 2008.12.01 01:31:51
és úgy kb össz vissz mennyiben jött ki mire már használhatad?i
Szép sztori akkor neked a limited változat van?

Igen.
Cím: Re: Highlander
Írta: FüligJim - 2008.12.01 17:13:21
és úgy kb össz vissz mennyiben jött ki mire már használhatad?i
Szép sztori akkor neked a limited változat van?

Igen.

egészen pontosan €40.142,- re jött ki. Mivel a keretem €40.000,- volt, mint becsületes jó alkalmazott befizettem a cégpénztárba 142 Eurót....így a céges kereten belül maradtam  :1eye:

(a kocsit kint akkor vettük meg, amikor 1 $ kevesbbet ért mint 150 HUF, mire kiengedték az USA-ból, áthajózott és ki kellett fizetni az utolsó részletet, addigra a forint pont visszagyengült, úgyhogy csak a fenti összeget kellet kiperkálnom. Egyébként a kocsi "hivatalos" vételára HUF 10.850.000,-)
Cím: Re: Highlander
Írta: Palaczk - 2008.12.01 17:15:24
és úgy kb össz vissz mennyiben jött ki mire már használhatad?i
Szép sztori akkor neked a limited változat van?

Igen.

egészen pontosan €40.142,- re jött ki. Mivel a keretem €40.000,- volt, mint becsületes jó alkalmazott befizettem a cégpénztárba 142 Eurót....így a céges kereten belül maradtam  :1eye:

(a kocsit kint akkor vettük meg, amikor 1 $ kevesbbet ért mint 150 HUF, mire kiengedték az USA-ból, áthajózott és ki kellett fizetni az utolsó részletet, addigra a forint pont visszagyengült, úgyhogy csak a fenti összeget kellet kiperkálnom. Egyébként a kocsi "hivatalos" vételára HUF 10.850.000,-)

Ebben már minden benne van, ugye? Szóval regadó, vám, áfa, stb...

Nem is vészes  :) ... Bár ahhoz inkább ne viszonyítsuk, hogy az USA-ban mennyibe kerül  :censored:
Cím: Re: Highlander
Írta: Norex - 2008.12.19 02:12:57
Na és amúgy a szervizekkel rendben van minden?Mert most engem azzal rémisztettek meg vele,hogy mivel csak amcsiban gyártják ezért ha valami kimegy benne akár mi is akkor eléggé necces ja és drága bele akármit is szerezni :S na engem ez borzasztott el....
Cím: Re: Highlander
Írta: Misi - 2008.12.19 09:22:44
A karosszéria elemeken kívül minden van hozzá, és azokat is lehet szerezni.
Cím: Re: Highlander
Írta: kripta13 - 2008.12.21 10:49:29

Biztos, hogy menüből nem lehet elérni a C° meg l/100km értékeket? elég sok USA modellnél ez  az opció megvan, márcsal a kanadai, meg egyéb környékbeli országok miatt is!

Sajnos eddig sehogy sem ment. A Manual sem segít sokat, pedig sok esetben külön kitér a kanadai felhasználókra. Ill. a navit azt sikerült átállítani, de az egyéb kijelzők (trip, odo) még mérföldet és fahrenheit-ot (hőmérő) mutatnak...

 :helpsmilie:

Sziasztok!

Most olvasom ezt a highlanderes témát, mert nagyon szép autónak tartom. A lényeg nézd már meg a menüjét jobban, én Tundrát hoztam nem régen az USA-ból de a fedélzeti komputeren rögtön át lehetett állítani a km, celsiust. Azt gondolom ha egy teherautóba belerakják ezt az opciót akkor a te SUV-ban is benne lesz!   
Cím: Re: Highlander
Írta: Palaczk - 2008.12.23 13:10:10
Most olvasom ezt a highlanderes témát, mert nagyon szép autónak tartom. A lényeg nézd már meg a menüjét jobban, én Tundrát hoztam nem régen az USA-ból de a fedélzeti komputeren rögtön át lehetett állítani a km, celsiust. Azt gondolom ha egy teherautóba belerakják ezt az opciót akkor a te SUV-ban is benne lesz!   

Annál is inkább, mert az európai Toyoták fedcompját is át lehet állítani mérföldre meg mpg-re.
Cím: Re: Highlander
Írta: FüligJim - 2008.12.25 19:04:45
és úgy kb össz vissz mennyiben jött ki mire már használhatad?i
Szép sztori akkor neked a limited változat van?

Igen.

egészen pontosan €40.142,- re jött ki. Mivel a keretem €40.000,- volt, mint becsületes jó alkalmazott befizettem a cégpénztárba 142 Eurót....így a céges kereten belül maradtam  :1eye:

(a kocsit kint akkor vettük meg, amikor 1 $ kevesbbet ért mint 150 HUF, mire kiengedték az USA-ból, áthajózott és ki kellett fizetni az utolsó részletet, addigra a forint pont visszagyengült, úgyhogy csak a fenti összeget kellet kiperkálnom. Egyébként a kocsi "hivatalos" vételára HUF 10.850.000,-)

Ebben már minden benne van, ugye? Szóval regadó, vám, áfa, stb...

Nem is vészes  :) ... Bár ahhoz inkább ne viszonyítsuk, hogy az USA-ban mennyibe kerül  :censored:

Ebben MINDEN benne volt ami az üzembehelyezéshez/használathoz kell. (bocs de volt egy kisebb síbalesetem, aztán Karácsony, szóval mostanság van időm megint az Internetre)

Ezen felül jött még a téli gumi és a riasztó/rablásgátló...

MÁS: Ma az M5-ös kivezetőjén láttam egy testvért. A sofőr mosolyogva intett, én sem tudtam eltörölni az elégedett vigyort az arcomról....(ez volt a 3. Highlander amit futni láttam mióta az enyém megvan)
Cím: Re: Highlander
Írta: Multipla - 2009.01.10 20:52:13
Sziasztok!

Én Dec 24-óta használok Highlander Hybridet.
Elvileg feleségem használja, de én is ezt hajtom, ha szabad. ::)
Ez 2006-os, még az előző generációs.

(http://www.autocult.com.au/img/gallery/full/TorqueOmata3744.jpg)

Tudtommal a hajtáslánca megegyezik a legújabbal és az RX400h-val.
A miénk 7 személyes, de talán a Hybridekben széria a leghátsó sor ülés is.
A régi és új Highlander Hybridből is van 2 és 4 kerék meghajtású.
A JTEEW-vel kezdődő alvázszámúak a 4 kerekesek, a JTEDW pedig első kerekes.
A hátsó kerekek csak csúszós úton és padló gáznál kapcsolnak be nekem.

Nekünk 9-10 liter/100km fogyi jött ki elsőre.
Ma mentem vele 100 km-t (fele BP-n)  padló gázzal, így kb 16l-es fogyasztás jön ki. Eszméletlenül jól megy, ilyenkor a hangja is fantasztikus.

A km-t, Celsiust én sem tudtam megoldani.
Alkatrész minden rendelhető alvázszám alapján. 50 %-a megegyezik az RX400h-val, ami nem, az is itt van 7-8 nap alatt.


Cím: Re: Highlander
Írta: Misi - 2009.01.10 21:21:43
Szép kis karácsonyi ajándék...
 :D
Kár, hogy ezeket nálunk nem forgalmazzák. Pláne a kinti árakon.
Cím: Re: Highlander
Írta: Satriani - 2009.08.27 20:27:36
Tegnap láttam egy ilyet benzinkúton. Jó nagy batár. Most olvasom, hogy az RX400h hajtáslánca van benne, ahhoz képest a hasznaltauto.hu-n található hirdetések (pl. 1 (http://www.hasznaltauto.hu/3140095_toyota_highlander_2007), 2 (http://www.hasznaltauto.hu/2148877_toyota_highlander_2006)) egyáltalán nem tűnnek drágának.
Cím: Re: Highlander
Írta: Kgabe - 2009.08.27 21:46:17
Nem rossz dolog az a manuális klíma, de olyan rosszul mutat egy ilyesmi autóban...
Cím: Re: Highlander
Írta: Satriani - 2009.08.28 17:18:00
Valóban, fel se tűnt. Azért duzzogva meg tudnám szokni.
Cím: Re: Highlander
Írta: Norex - 2009.09.19 15:35:09
Valaki a 2009-es Highlander 3,5 mociról tud valamit mondani?
Összesen mennyi változat van a 2009 Highlander(felszereltség stb.)?
A youtubon olvastam egy kis megdöbbentő infót,hogy ha össze adjuk a Highlander lóerőit akkor több mint 400 jön ki,igaz?
Meg azt is olvastam,hogy 5,8 alatt megy százra a 3,5-ös?
Cím: Re: Highlander
Írta: Misi - 2009.09.19 16:23:43
A felszereltségeket, műszaki infókat megtalálod itt (http://www.toyota.com/highlander/).  ;)
Cím: Re: Highlander
Írta: DM74 - 2011.01.07 11:02:40
Egy friss cikk:
http://totalcar.hu/tesztek/2011/01/07/the_best_of_szurkeimport/1/#szoveg
Cím: Highlander
Írta: Xtrem - 2011.01.07 11:12:53
Megelőztél.  ;)
Jó a cikk, szerintem.
Bár nekem a mostani generáció jobban bejön, de annak az ára még irreálisan magas az én pénztárcámhoz viszonyítva.  :hmmmm:
Cím: Re: Highlander
Írta: Dulino - 2011.05.13 13:38:26
Sziasztok,

Én most szemezek egy 2008-s Limiteddel. Nem könnyű a döntés. Nagyjából körbejártam már a témát. 33 ezer mérföld van benne. A szervizben sem vették el a kedvem tőle, bár a konkrét autót még nem vittem oda. A GPS-re és a mértékegység átváltásra is találtam már megoldást a neten.

Ha van bármi jó tanácsotok, hogy mire érdemes odafigyelni használt Highlander vásárláskor, akkor azt szívesen venném. Természetesen már forgalomba van helyezve, tehát az amerikai volta miatt nem kell már aggódnom. Hacsak nem a következő műszaki vizsgán(?).

A hirdetés azt írja, hogy van benne (gyárilag) CD tár és DVD, de szerintem ez csak a GPS DVD-re igaz. Jól gondolom?

Cím: Re: Highlander
Írta: Tamás69 - 2011.05.13 23:21:36
leht benne DVD olvasós fejegység is, de lehet, hogy valóban csak a navi DVD.

-Én az alkatrészellátást járnám alaposan körül, mert ugyan Toyota, de kopó alkatrész itt is van, meg néha-néha egyéb meghibásodás is, és elég bosszantó tud lenni, amikor egy 5ft-os alkatrész miatt áll a gép, mert 3 hét mire ideér.
Cím: Highlander
Írta: Xtrem - 2011.05.14 00:53:35
A hirdetés azt írja, hogy van benne (gyárilag) CD tár és DVD, de szerintem ez csak a GPS DVD-re igaz. Jól gondolom?

Általában az Amcsi Toyotákban a drágább JBL-es hifik 6-os CD-tárral jönnek (mp3-at általában már kezelik), és ha van benne Navi, akkor ez vagy egy csökkentett 4-es tár lesz, vagy ugrik az egész (modelltől függ). DVD-tár tudtommal nem is volt kapható hozzá.  :hmmmm:
Cím: Re: Highlander
Írta: Dulino - 2011.05.17 16:00:23

Sajnos egyelőre tárgytalannak tűnik a Highlander. Én hétfőn vittem volna állapot felmérésre, erre valaki pénteken záráskor odament és befoglalózta anélkül, hogy ment volna vele 1 métert is. Mindezt egy 8 millás kocsinál.
Vannak még merész emberek :(
Cím: Re: Highlander
Írta: Tamás69 - 2011.05.18 17:22:15
Vagy ez volt az indok, hogy mégse menjen állapotfelmérésre a gép !
Cím: Re: Highlander
Írta: Dulino - 2011.05.24 12:44:46
Vagy ez volt az indok, hogy mégse menjen állapotfelmérésre a gép !

Végül is elvitték. A többi, jelenleg itthon kapható limited highlander drága. Nem tudtok megbízható forrást az USA-ból , esetleg ügyintézéssel, szállítással kiegészítve?
Cím: Highlander
Írta: Xtrem - 2011.05.24 15:39:24
Nem dolgozik itt senki ismerősöm, de én pl mehettem a Hibrid Camryvel (pedig mondtam, hogy csak nézelődni vagyok), illetve ha jól rémlik a Totalcar is tőlük kapott tesztvezetésre egy Hibridet.

 Kispesti Autókereskedés  (http://www.kispestiauto.hu/map.php), Hofherr Albert u. 2/E.
30/924-13-89   
Cím: Re: Highlander
Írta: Tamás69 - 2011.05.24 17:13:01
Azt azért tudni kell róluk, hogy ők kisebb - nagyobb sérülésekkel hozzák a gépeket, és itthon teszik rendbe. Többnyire azok kerülnek hozzájuk ,ami kint GTK lett, vagy egyszerűen a kinti tulaj nem akarta javíttatni. ( nem két kocsiból teszik össze, csak 1-2-3 elemet cserélnek, fényezést javítanak, kiszakadt futóművet építenek vissza, viszont egész tűrhető munkát végeznek.
Cím: Highlander
Írta: Xtrem - 2011.05.24 23:50:43
Ezt nem tudtam, köszi az infót.  ;)
Gondolom lenne az a pénz, amiért a kinti kontaktjuk kerítene egy ép példányt, és megszervezné a hazahozatalt.
Cím: Re: Highlander
Írta: Tamás69 - 2011.05.25 08:02:15
Ezt nem tudtam, köszi az infót.  ;)
Gondolom lenne az a pénz, amiért a kinti kontaktjuk kerítene egy ép példányt, és megszervezné a hazahozatalt.

Hoznak azt is, csak nem mindenkinek mondják el, hogy mellik a tuti autó.
Sok éve volt egy alkalmazott, akit valaha tanítottam, ő megmondta anno, hogy ez tuti, csak meg volt húzva az ajtó,- az is, csak a lökhárítón volt karc, azt nem venném meg, az meg hibátlan, csak drága :)
Cím: Re: Highlander
Írta: csufár - 2011.06.02 18:35:02
http://www.exporttrader.com/section/search?gclid=CKjZpNjRl6kCFQod4Qodrz9KtQ

legközelebb lehet, beruházok egy highlander hibridre, 2008 vagy azutánira, 20-22000 dollárért már lehet újszerűeket találni
Cím: Re: Highlander
Írta: Tamás69 - 2011.06.02 19:31:50
Én inkább egy Tundrát szeretnék (http://www.exporttrader.com/section/viewcar/carnumber/OOTS71628839/carfullname/2011+TOYOTA+TUNDRA+4X4/) - ha egyszer megcsinálnák hybridben, már hoznám is be.
Cím: Re:Highlander
Írta: wooh - 2014.06.29 10:28:06
Keresek 2005-2007 kozotti Highlandert. :) Bovul a csalad es meg kell valnom a meglevo automtol.

Esetleg valaki nem tud uj gazdara varo Highlanderrol?
Cím: Re:Highlander
Írta: becinger - 2016.01.25 21:43:10
Sziasztok most jutottam hozzá egy 2006-os Highlander Hybridhez. Ha van valakinek tapasztalata a típussal kapcsolatban/ mire kell figyelni üzemeltetéssel kapcsolatban azt köszönettel elfogadnám.
Cím: Re:Highlander
Írta: Üdv - 2016.05.03 19:01:29
Sziasztok!

Most lettem reg tag.
Lassan egy éve vagyok boldog tulajdonosa egy Highlander-nek.
Eszméletlenül tetszik és nagyon szeretem.
Most cseréltettem ki a vezérlést és egy-két dolgot újítottam a géphez.
TŐKÉLETES autó imádom :)

üdv nektek
Cím: Re:Highlander
Írta: Adamo_sx - 2016.05.04 09:36:26
Ugyan nem túl aktív a fórum, de ezt javítandó :-) írhatnál pár dolgot az elmúlt év tapasztalatairól, esetleg a beszerzésről (nem árra gondolok, hanem esetleg ha behozattad, akkor az ezzel kapcsolatos tapasztalatok érdekelnének). Egyelőre nálam csak tervben van, de egyre inkább szimpatikus járgány.
Cím: Re:Highlander
Írta: becinger - 2017.03.05 13:31:36
Sziasztok! Sajnos a Higlanderem néha VSC hibakódot ír ki.Rákötöttem gépre és Yawrate sensor hibát tárolt el hibának.Rákerestem 89180-48020 a gyári száma valahol a két első ülés között van és valamilyen giroszkóp funkciót lát el.Valakinek ötlet esetleg?  :hug:
Cím: Re:Highlander
Írta: dert - 2017.10.08 00:05:26
2008-as Highlander 3.3 V6 Hybrid-et szabad? Lehet le kéne cseréljem P3-at. :)
Cím: Highlander
Írta: Xtrem - 2017.10.08 09:28:28
2008-as Highlander 3.3 V6 Hybrid-et szabad? Lehet le kéne cseréljem P3-at. :)

Ha az itthoni szűkös kínálatból találsz egy jót, akkor miért ne?  ;)
Egyébként hajtásláncát tekintve egy kvázi RX400h, csak Toyota jelvénnyel. A jól felszerelt példányokban (Limited) pedig már ugyanúgy van napfénytető, Navi, vagy éppen elektromos csomagtérajtó. Előnye lehet még az RX-el szemben, hogy szükség esetén a Highlanderbe +2 fő még befér, az RX meg max csak 5 személyes.

 Ezt a használt tesztet  (https://www.autonavigator.hu/hasznaltauto/toyota_highlander_hybrid_2008_-_hasznaltteszt-14224) érdemes elolvasni a modellről, ha még nem tetted.  ;)
Cím: Re:Highlander
Írta: dert - 2017.10.08 13:01:53
Ha az itthoni szűkös kínálatból találsz egy jót, akkor miért ne?  ;)
Egyébként hajtásláncát tekintve egy kvázi RX400h, csak Toyota jelvénnyel. A jól felszerelt példányokban (Limited) pedig már ugyanúgy van napfénytető, Navi, vagy éppen elektromos csomagtérajtó. Előnye lehet még az RX-el szemben, hogy szükség esetén a Highlanderbe +2 fő még befér, az RX meg max csak 5 személyes.

 Ezt a használt tesztet  (https://www.autonavigator.hu/hasznaltauto/toyota_highlander_hybrid_2008_-_hasznaltteszt-14224) érdemes elolvasni a modellről, ha még nem tetted.  ;)

Köszi, teszt megvolt. :)
Típushibák, stb? Estleges egyéb nyűgök? P3 megbízhatóságával lehet egy lapon említeni?
Cím: Re:Highlander
Írta: Koszi85 - 2018.12.17 10:56:37
Üdv, nem tudom hogy hova forduljak, az idén vettem egy Highlandert amiről most az év végén derült ki hogy hengerfejes, viszont a gépműhelyben azt mondták hogy a tűzfal felőli  el van repedve és nem javítható. Tippet kérnék hogy hol tudok sos (R) oldalit szerezni.
Cím: Re:Highlander
Írta: Tshuhash - 2018.12.17 17:29:11
Üdv, nem tudom hogy hova forduljak, az idén vettem egy Highlandert amiről most az év végén derült ki hogy hengerfejes, viszont a gépműhelyben azt mondták hogy a tűzfal felőli  el van repedve és nem javítható. Tippet kérnék hogy hol tudok sos (R) oldalit szerezni.
Elsosorban eBay-t vagy hasonlo oldalakat javasolnam. Nem tudom, hogy peldaul Magyarorszagon, vagy a szuk kornyeken mekkora esely van ilyet talalni, leven tudomasom szerint hivatalosan nem forgalmaztak oket.
USA-ban pl. pillanatnyilag van a 3.3-ashoz bontott, ~163USD darabja. De pontos evjarat, motorkod ismereteben jobban lehet szukiteni a keresest.
Cím: Re:Highlander
Írta: Koszi85 - 2019.04.10 13:51:11
Elsosorban eBay-t vagy hasonlo oldalakat javasolnam. Nem tudom, hogy peldaul Magyarorszagon, vagy a szuk kornyeken mekkora esely van ilyet talalni, leven tudomasom szerint hivatalosan nem forgalmaztak oket.
USA-ban pl. pillanatnyilag van a 3.3-ashoz bontott, ~163USD darabja. De pontos evjarat, motorkod ismereteben jobban lehet szukiteni a keresest.

Köszönöm, a választ sajna nem tudtam szerezni, de sikeresen meg tudták csinálni gépműhelyben. Azóta minden patent, bár a szerelő figyelmeztetett, hogy egy felújított soha nem lesz olyan mint a gyári, de én optimista vagyok :) Most egy olyan fogfájásom van hogy szeretném kicsit modernebbé tenni a navit, mármint hogy android-waze és társai, van esetleg valakinek ebben tapasztalata? Kicsit nézegettem és azt láttam hogy magát a gyári navit nem lehet kiszedni mert hogy az a komfort modul is egyben (az vezérli a klímát, szellőzést, rádiót stb) de alá a cd-tár és kazettás helyére be lehet faragni valami androidos fejegységet. Kérdés az hogy minimális hozzáértéssel ha rendelek ali-ról egy navis fejet akkor azt be bírom rakni anélkül hogy tönkre vágjam a verdát? sajna a dvd map olvasó amúgy sem megy és a hátsó lejátszónál sem tökéletes valami mert csak egy db lemezt olvas, pedig mindent szabványnak megfelelően írtam ki (vettem külön olyan DVD írót amit meg tudtam hackelni hogy megfelelő paraméterekkel írjon,csak NTSC- filmeket próbáltam kiírni, vettem verbatim lemezeket)  . Néha elkapja de inkább nem :( . több hónapnyi fórum böngészés után feladtam, inkább modernizálnám.
Cím: Re:Highlander
Írta: Rich - 2019.04.25 13:11:24
Szia,

Ez mikori Highlander? Mert az enyémnek  ki lett cserélve a NAVI, dvd, cd része kompletten Eu kompatibilisre.
Cím: Re:Highlander
Írta: Koszi85 - 2019.05.26 07:33:26
Szia, bocsi hogy csak most válaszolok.  2006 Hibrid Limited
Cím: Re:Highlander
Írta: Rich - 2019.06.04 14:27:58
Értem, akkor tárgytalan, az enyém 2008-as.
Cím: Re:Highlander
Írta: Katvik - 2020.08.21 14:58:00
Sziasztok! Újonc vagyok. Itt próbálkozom, habár úgy látom ez a téma nagyjából tetszhalott állapotban van. Meglep, mert már májusba bejelentette a Toyota, hogy a Highlander-t behozza Európába a jövő év elején (és ahogy láttam hazánkba is).
Nekem három gyerekem van. Néztem a RAV4-et és a Honda CR-V-t is, de azoknak a csomagtere nem volt elég nagy. MB GLS-re vagy MBW X7-re az Isten pénze sem lenne elég. Már régóta nézegetem a Highlandert, de azt gondoltam, hogy túl nagy lutri egy olyan kocsival járni, ami nincs Európában (alkatrész, stb). Ugyanakkor nagyon sok jót hallottam a HiHy megbízhatóságáról. Van esetleg bárkinek személyes tapasztalata a 2020-as hybrid-el kapcsolatban? Ha jól értem, csak ez fog bejönni Európába...
Cím: Highlander
Írta: Xtrem - 2020.08.24 11:45:37
Szerintem ennyire fiatal autókkal még kevesen rendelkeznek, fórumon belül meg biztosan.
7 üléssel (bár ha jól rémlik a korábbi Highlander középső üléssora is inkább 2+1 fős, és nem 3) nem sok csomagtere lesz, hasonlóan a Lexus RX-hez.
Én megnézném a korosodó Previa kisbuszokat, szintén külföldön létezett belőle Hybrid is.
Felette az Európában szintén sosem forgalmazott Sienna, ami már az óriás kategória a 5m hosszúságával, amiből már szintén van azóta Hybrid kivitel is.
Cím: Re:Highlander
Írta: Katvik - 2020.08.24 12:17:18
Érdekes, hogy ezt írod, mert az amerikai oldalak alapján elég nagynak tûnik a csomagtere. 16 cubic feet a harmadik üléssor mögött, ami több, mint 450 liter. A második sor mögött 48,4 cubic feet (ami 1300 liter), míg a 2. és 3. Sort lehajtva 83,7 cubic feet (2370 liter). Ezek nyilván tetôig értendôek.
Ha jól látom az európai sajtóhírbe kb. 650 litert írtak a második sor mögé, de az csak az üléssor vonaláig értendô. Persze lehet, hogy tévedek. Ugyanakkor minden amerikai oldalon a fenti cf számok szerepelnek. Amúgy a highlander is 5m (4950mm) hosszú. A Sienna is jól néz ki, de nem szeretnék olyan autót venni, amihez ha bármi kell, azt az usa-ból kellene beszereznem...
Cím: Re:Highlander
Írta: music - 2020.08.24 15:11:48
Az arányok biztosan nem stimmelnek, mert a csomagtér felfelé szűkül (hiszen az üléstámla is befelé dől, illetve a csomagtérajtó is típus függvényében változó mértékben, de felül szűkíti a teret, és a kalaptartó is általában a teljes belső magasság kétharmada körül szokott lenni. Szóval a tetőig pakolt 1300 liter az nem tud kijönni kalaptartóig 650-re. (És aztán az még egy dolog, hogy a valósággal mennyire korrelálnak a katalógusadatok. A tapasztalat szerint átlagban 20%-kal kisebb a papíron írtnál.)
Cím: Re:Highlander
Írta: Katvik - 2020.08.24 16:50:15
Köszönöm az infókat! Ha 20%-kal kisebb a valóságosnál a csomagtartó, akkor akár még ki is jöhet a matek. 1300 helyett kb. 1000 liter a második sor mögött, szemben a kb. 650l ülés magasságig számmal.
Cím: Re:Highlander
Írta: vd1234 - 2020.08.24 18:19:16
Nem tudom, mikor annak idején nézegettem a Highlandereket, nekem elég nagynak tűnt a csomagtartó akkor is, ha minden ülést használnak  :hmmmm:
Cím: Re:Highlander
Írta: music - 2020.08.24 20:19:27
Biztos, hogy nagy, én csak annyit írtam, hogy az európai és amerikai adatok nincsenek egymással összhangban.
Cím: Re:Highlander
Írta: Katvik - 2020.08.24 21:51:34
Még egy kérdés. A Ti tapasztalataitok alapján ennek mi lehet majd az ára nálunk?. Ahogy nézem az USA-ban a legjobban felszerelt (platinum) változat 50 ezer usd felett van. Ugyanakkor ez, ha jól sejtem nettó ár....
Cím: Re:Highlander
Írta: vd1234 - 2020.08.25 05:46:22
Biztos, hogy nagy, én csak annyit írtam, hogy az európai és amerikai adatok nincsenek egymással összhangban.
Persze, értem.
Szerintem az ember belenéz, aztán látja, el tudja dönteni, hogy amire neki kell, elég lehet-e, főleg úgy, hogy még következetlenség is van az adatok megadásakor.
Cím: Re:Highlander
Írta: vd1234 - 2020.08.25 05:48:05
Még egy kérdés. A Ti tapasztalataitok alapján ennek mi lehet majd az ára nálunk?. Ahogy nézem az USA-ban a legjobban felszerelt (platinum) változat 50 ezer usd felett van. Ugyanakkor ez, ha jól sejtem nettó ár....
Biztos oktalanság, de már csak a telefonok áraiból kiindulva biztos vagyok benne, hogy nem  kevéssel lesz drágább országunkban: ÁFA, centrum-periféria, stb. miatt :(
Cím: Highlander
Írta: Xtrem - 2020.08.25 09:03:38
Vagy meg kell nézni mennyi a végre újra kapható Camry itthoni és amerikai ára, az is támpont lehet.

Lehet a csomagtere nagy a Highlandernek, persze ez is releváns kinek mi számít annak. Illetve milyen kényelmes is lehet hosszú távon a leghátsó üléssor fej és lábtérügyileg. Persze gyereknél más a helyzet, egy felnőtt már nem biztos, hogy szívesen utazna ott felhúzott lábakkal.  ;)
Legalább annyival jobb a helyzete, mint pl a korábbi Land Cruiser 100 és 120-as esetében volt, hogy az ülései a padlóba süllyeszthetők, és nem vesz el helyet felhajtva az oldalablakokra, mint azokéiban.

Amerikában létezett a RAV4-es is, ami az európaihoz képest hosszabb volt, ott volt a 4Runner - és persze a non plus ultra méret, a Sequoia:

(https://postmediadriving.files.wordpress.com/2018/09/cal091218-gya-21.jpg?quality=80&strip=all&w=960&h=480&crop=1)

Ott a Venza is még, bár az lehet nincs is 7 ülésesben.  :hmmmm:
Cím: Re:Highlander
Írta: Katvik - 2020.08.25 12:51:17
Megnéztem. Konkrétan a Rav4 kapcsán hasonlítottam össze. Az ÁFA és egyéb különbségeket is figyelembe véve (és nyilván a felszereltségtől függően) valahol 20m-nál kezdődhet majd...ami, azért nem kevés...ahogy nézem, a Ford Explorer-t 26m-ért kezdték el itthon árulni itthon, igaz az PHEV. Ahogy nézem, az nagyobb, mint a HiHy, de valami azt súgja, hogy az hosszú távon nem lesz olyan megbízható, mint a HiHy. Én pedig sokáig szeretném használni.

Más.
Gyönyörű a Sequoia - nekem messze ez tetszik a Toyota SUV-ok közül a legjobban. De ez kienne a vagyonomból....:-). Ráadásul, ha valami alkatrész kell (ne adj Isten, karambolozok), akkor honnan szerzek hozzá alkatrészeket? Az USA-ból? 
Cím: Highlander
Írta: Xtrem - 2020.08.25 23:10:07
Bizony, sajnos biztosan szép áruk lesz, mire ideérnek. De használtan is szépen tartják az árukat.

Az EU-ban nem forgalmazott Toyoták nagy része az orosz és ukrán piacon szép számmal fellelhető, én nagyon sok ilyen Sequoia, Venza, Tundra - sőt Fortuner-t is láttam ott, ami meg főleg Ausztráliában kapható.
A korábbi Lexus LX470, GX 470 és ES350-esekből szintén óriási mennyiségben, pedig ezeket ugyanúgy sosem forgalmazták az EU-ban.
Bár szintén nem EU-s országok ezek (de legalább közelebb vannak, mint az USA), szóval vám meg mi-egyéb gondolom így is lenne rájuk, de bőséges a felhozatal, előbb-utóbb meg lesz belőlük karambolos / bontott darab is.  ;)

Szóval elvileg minden megoldható és beszerezhető, valóban egy baleset esetében jóval nehezebb a dolog, de a kopó alkatrészek terén azért egész tűrhető lehetőségek vannak.
Ezekhez az itthon nem forgalmazott modellekhez értő szerelő is akad azért, ahova én hordom az autót Kiskőrösön, ott láttam is már egy Sequoia-t meg másik alkalommal egy Tundra-t is, ahogy Lexusokat meg nagy-régi Land Cruiser 100-asokat is. Alkatrészt pedig ők is tudnak rendelni, ha úgy adódik.
Cím: Re:Highlander
Írta: Koszi85 - 2020.12.11 11:03:44
Üdv mindenkinek !

Segítséget szeretnék kérni tőletek.
Van egy Toyota Higlander hibrid  Limited 2005 év végi. itthon vásároltam és használtam is majd idén év elején külföldre költözés miatt kivonattam az autót , azonban a másik országban nem tudtam forgalomba helyeztetni, mert a forgalmi K mezője nincs kitöltve, 11 hónap kínlódás után haza hozattam és most szeretném ismételten forgalomba helyezni hogy el tudjam adni, de a felügyelet közölte velem hogy nem helyezhető forgalomba mert a K mezőben nincs adat (Típus jóváhagyási szám)
Két műszaki vizsgaállomással beszéltem, az egyik szerint enélkül a szám nélkül nem kerülhet újra forgalomba az autó, a másik vizsga állomás szerint, ennek a típusú autónak nem kell ilyen szám, mert akkor az nem lenne szabályos.

Többen kérték hogy fotózzam le a típus táblát amin az alvázszám is rajta van, de én nem találok ilyet a kocsiban, azt sem tudom hogyan kell kinézzen. alvázszám viszont szinte minden elemen rajta van vagy beütve vagy felmatricázva.
A kérdésem az lenne hogy akinek ilyen típusú autója van legyen kedves segíteni, hogy hol keressem a táblát, ill. ki hogyan helyezte forgalomba a sajátját.
Valamint ha van valaki aki jártas a témában legyen kedves felvilágosítani, hogy egy autó ami már egyszer forgalomba volt itthon hogy hogy nem helyezhető vissza?
előre is köszi a válaszokat.
Cím: Re:Highlander
Írta: Ronin 8 - 2020.12.11 23:39:38
Szia.Mivel amerikai piacra gyàrtott nem fogsz talàlni ilyet az tuti.Ezt a tìpust nem forgalmaztàk Európàban.Az orosz piacra gyàrtott nem hibridbe se lesz.Nem rendelkezik eu tipbizzel.Az első magyar forgalomba helyezès is kamu volt.Most a Honosítás nevű eljàràssal kapnak ezek magyar rendszàmot.Ennek feltètele az èrvènyes eus papìr.Hogy a következő vizsgàn mi lesz velük az egy jó kèrdès.Ez egy nagy szürke folt az itthoni lète az USA autóknak.Egy kört futnèk a tuvkti.hu oldalon.üdv
Cím: Re:Highlander
Írta: Koszi85 - 2020.12.12 22:44:06
Köszi ránézek
Cím: Re:Highlander
Írta: Koszi85 - 2020.12.12 22:48:01
És a vezeto oldali B oszlopon levo matricak közül valamelyik nem segít a honositasban?
Cím: Re:Highlander
Írta: Ronin 8 - 2020.12.13 11:19:29
Az USA adattàbla nem
Cím: Re:Highlander
Írta: Koszi85 - 2021.01.15 07:00:48
Sziasztok, továbbra is szívok a Magyar rendszámom vissza szerzésével, most a fényszórókba kötöttek bele, hogy nincs benne "E" jelzés, keresgéltem de ebbe a típusba nem találtam senkit aki árulna ilyet. Van valakinek esetleg ötlete, hogy hol tudok venni? Vagy valakinek esetleg nincs típusjovahagyasi száma a forgalmiban? Elvileg a K mező.
Cím: Highlander
Írta: Xtrem - 2021.01.26 22:07:46
 Végre a Highlander - igaz csak a Hybrid verzió - is eljut majd Európába  (https://www.vezess.hu/hirek/2021/01/26/toyota-highlander-2021-europa/).
Cím: Re:Highlander
Írta: Katvik - 2021.02.10 01:25:02
Most rendeltem meg a highlandert. Áprilisban érkezik meg várhatóan...
Cím: Highlander
Írta: Xtrem - 2021.02.10 23:26:52
Gratulálok hozzá!  :clap:
És elég gyors rá a szállítás, alig 2 hónap.
Színről, felszereltségről, egyébről lehet tudni?  ;)

És persze majd várjuk a beszámolókat és fényképeket, ha meglesz.  :D ;)
Cím: Re:Highlander
Írta: Katvik - 2021.02.10 23:58:34
Életem elsô új autója (eddig max céges új volt)...:-)
A színe ezüstmetál, belül fekete bôr, executive. Nagycsaládos kedvezmény, ügyvédi kedvezmény, stb... :cool2:
Áprilisra szerzôdtünk, de a rendszer szerint március végén már meglehet.