Toyota Club Hungary [ Forum ]

Toyota Klub Magyarország Egyesület => Márkakereskedők => A témát indította: Misi - 2006.04.01 20:57:10

Cím: TMax - Szeged
Írta: Misi - 2006.04.01 20:57:10
Ma egy hivatalos megnyitó keretében átadták a szegedi TMax márkakereskedést. Majd rakok fel néhány képet az eseményrõl.
A megnyitó 2 napos, úgyhogy aki szeretne pl. szlalomozni az feltétlenül látogasson el.
:nagymosoly:
Sok sikert kívánunk!
 :vezetes:
Cím: TMax - Szeged
Írta: Deep Rush - 2006.04.05 19:27:22
Én is sok sikert kívánok nekik!
Sajnos nem tudtam elmenni a megnyitóra, pedig szerettem volna :(
Ki volt? (Misi, gondolom te voltál, mert az egyik fényképen véletlenül belóg a képbe a Versód :D )
És milyen volt a buli?
Cím: TMax - Szeged
Írta: prefrontal - 2006.09.01 11:19:26
En a Hmvhelyi kereskedesben vettem a hasznalt automat es a szegedi markakereskedovel csak egy pici dolgom volt eddig, akkor is egy olyan idopillanatban, amikor ott volt a fo-fo-fonokuk. Rendkivul udvariasak voltak, de nem voltam benne biztos, hogy ez nem a fonoknek szolt.

Nemreg egy hiba miatt felhivtam oket, kapcsoltak a szervizt es beszeltem a mesterrel, aki vegighallgatott es mondta, hogy utananez a a dolgoknak es visszahiv. 1.5 honapig nem hallottam felole, a hiba nem volt veszes, igy vartam turelmesen. Mikor meguntam, ill a hiba ismet jelentkezett, de sulyosabban (neha 15 percig tartott, mire beindult a kocsi) elmentem szemelyesen. Nem voltam megelegedve. Semmi segitokeszseget nem tapasztaltam. Egy igen nyegle csavo kozolte, hogy nem tud segiteni, a szerelo szabadsagon van, egyebkent is a hiba elektromos es azt Hodmezovasarhelyen szervizelik, de ugy tudja nekik sincs szabad kapacitasuk. Mondtam neki, hogy garancia van az autora es abban nem emlekszem olyanra, hogy szabadsag eseten le vagyok szarva. Na mindegy feélhivtam a hmvhelyi markakereskedot...

abban a topikban folytatom
Cím: TMax - Szeged
Írta: Kgabe - 2006.10.26 12:40:17
Egy kis negatív tapasztalat... Voltam náluk két hete, természetesen az akutális mizéria miatt, lemezfelni, téligumi, stb. Elég jó árakkal hirdették magukat, gondoltam érdeklõdöm. A gond annyi volt, hogy két tipust adtak csak gumiból, Matadort és Continentalt és én valahol a két tipus között gondolkodtam. Rákérdeztem a felnire, az alkatrészes emberke pedig azt válaszolta, hogy van 6000/db-ért. Ez tetszett, meg is rendeltem tõlük. Ebben a tudatban Taby mestertõl rendeltem gumikat, így a kalkulált végösszeg elég jóra jött ki vmivel 21/db alatt szerelve. Máshol a legolcsóbb 24 lett volna.
A héten már kíváncsi voltam, mi újság, így telefonáltam. A srác eléggé bizonytalannak tûnt, hogy lesz-e felni vagy sem, majd amikor ma bementem közölte, hogy 6000-ért nincs felni, csak 12e vmennyiért tudnak hozni. Így a szerelt kerék már 27 körül volt, ami össz 24000-el több, mint amire számítottam és 12vel több, mint amit másik forrásból tudtam volna szerezni. A Tabynál leadott rendelést meg ugye borzasztó pofátlanság lett volna ezért visszamondani. (amúgy PONT most hívott, hogy holnap itt a gumi :D, biztos érezte, hogy érdekelt)
Hogy a sztori azért viszonylag pozitív kicsengésû legyen: hívtam Szekééket Kecskeméten, és kb 2 hetes szállítással ígértek 8 alatt felnit. (ez már bízom benne, hogy így is marad! :korom:) Így leszek ott, akik 24 körül mondtak volna szerelt kereket...
Cím: TMax - Szeged
Írta: PParker - 2006.10.26 15:43:27
Idézetet írta: "Kgabe"
Ebben a tudatban Taby mestertõl rendeltem gumikat ...


Milyen lesz?
Cím: TMax - Szeged
Írta: Kgabe - 2006.10.26 22:18:34
Idézetet írta: "PParker"
Idézetet írta: "Kgabe"
Ebben a tudatban Taby mestertõl rendeltem gumikat ...


Milyen lesz?

Kléber Krisalp HP. Nekem már volt Kléberrel pozitív tapasztalatom, bízom benne, így is marad...
Cím: TMax - Szeged
Írta: PParker - 2006.10.26 22:48:39
Idézetet írta: "Kgabe"
Idézetet írta: "PParker"
Idézetet írta: "Kgabe"
Ebben a tudatban Taby mestertõl rendeltem gumikat ...


Milyen lesz?

Kléber Krisalp HP. Nekem már volt Kléberrel pozitív tapasztalatom, bízom benne, így is marad...


Barátomnak ez van. Dicsérte!
A gyári (nyári) milyen?
Nekem Dunlop SP 200E. Télre meg Dunlop WS 3D vettem. Remélem jó lesz...
Cím: TMax - Szeged
Írta: Kgabe - 2006.10.27 21:20:59
Idézetet írta: "PParker"
Idézetet írta: "Kgabe"
Idézetet írta: "PParker"
Idézetet írta: "Kgabe"
Ebben a tudatban Taby mestertõl rendeltem gumikat ...


Milyen lesz?

Kléber Krisalp HP. Nekem már volt Kléberrel pozitív tapasztalatom, bízom benne, így is marad...


Barátomnak ez van. Dicsérte!
A gyári (nyári) milyen?
Nekem Dunlop SP 200E. Télre meg Dunlop WS 3D vettem. Remélem jó lesz...

A gyáriak Michelinek. Eddig OK, sztem így is marad.
Cím: TMax - Szeged
Írta: Peter - 2006.10.28 08:43:59
Idézetet írta: "Kgabe"
Kléber Krisalp HP. Nekem már volt Kléberrel pozitív tapasztalatom, bízom benne, így is marad...


Nekem ilyen gumam van. MEgvagyok vele elegedve, pedig en jarok telen Alpokba is vele. Meg nem hagyott benne a hoban :)
Cím: TMax - Szeged
Írta: PParker - 2006.10.28 21:56:48
Idézetet írta: "Kgabe"
Idézetet írta: "PParker"
Idézetet írta: "Kgabe"
Idézetet írta: "PParker"
Idézetet írta: "Kgabe"
Ebben a tudatban Taby mestertõl rendeltem gumikat ...


Milyen lesz?

Kléber Krisalp HP. Nekem már volt Kléberrel pozitív tapasztalatom, bízom benne, így is marad...


Barátomnak ez van. Dicsérte!
A gyári (nyári) milyen?
Nekem Dunlop SP 200E. Télre meg Dunlop WS 3D vettem. Remélem jó lesz...

A gyáriak Michelinek. Eddig OK, sztem így is marad.


Michelinnek örültem volna a legjobban, de egy darab nem jött akkor, amikor átvettem a paripát. Dunlop sem rossz. De Bridgestone-t egyáltalán nem akartam
A Ragasztó egyébkén Michelin csoport tagja, így a téligumád a családban van.  :pofa:
Cím: TMax - Szeged
Írta: Kgabe - 2006.10.28 22:59:29
Idézetet írta: "PParker"
Idézetet írta: "Kgabe"
Idézetet írta: "PParker"
Idézetet írta: "Kgabe"
Idézetet írta: "PParker"
Idézetet írta: "Kgabe"
Ebben a tudatban Taby mestertõl rendeltem gumikat ...


Milyen lesz?

Kléber Krisalp HP. Nekem már volt Kléberrel pozitív tapasztalatom, bízom benne, így is marad...


Barátomnak ez van. Dicsérte!
A gyári (nyári) milyen?
Nekem Dunlop SP 200E. Télre meg Dunlop WS 3D vettem. Remélem jó lesz...

A gyáriak Michelinek. Eddig OK, sztem így is marad.


Michelinnek örültem volna a legjobban, de egy darab nem jött akkor, amikor átvettem a paripát. Dunlop sem rossz. De Bridgestone-t egyáltalán nem akartam
A Ragasztó egyébkén Michelin csoport tagja, így a téligumád a családban van.  :pofa:

Ragasztó? Csak nem ezt jelenti a Kléber?
Amúgy a Bridgestone-nal mi a baj?
Cím: TMax - Szeged
Írta: PParker - 2006.10.28 23:24:35
Idézetet írta: "Kgabe"
Idézetet írta: "PParker"
Idézetet írta: "Kgabe"
Idézetet írta: "PParker"
Idézetet írta: "Kgabe"
Idézetet írta: "PParker"
Idézetet írta: "Kgabe"
Ebben a tudatban Taby mestertõl rendeltem gumikat ...


Milyen lesz?

Kléber Krisalp HP. Nekem már volt Kléberrel pozitív tapasztalatom, bízom benne, így is marad...


Barátomnak ez van. Dicsérte!
A gyári (nyári) milyen?
Nekem Dunlop SP 200E. Télre meg Dunlop WS 3D vettem. Remélem jó lesz...

A gyáriak Michelinek. Eddig OK, sztem így is marad.


Michelinnek örültem volna a legjobban, de egy darab nem jött akkor, amikor átvettem a paripát. Dunlop sem rossz. De Bridgestone-t egyáltalán nem akartam
A Ragasztó egyébkén Michelin csoport tagja, így a téligumád a családban van.  :pofa:

Ragasztó? Csak nem ezt jelenti a Kléber?
Amúgy a Bridgestone-nal mi a baj?


De azt jelenti, németûl. :kacsint:
Nem szimpi szubjektíven... :nagymosoly:
Cím: TMax - Szeged
Írta: taby - 2006.10.29 15:59:11
Idézetet írta: "PParker"

Nem szimpi szubjektíven... :nagymosoly:

Pedig a brinkszton gumi se rossz ám :pofa: pl fater telekjáróján is az van és nagyon korrekt :nagymosoly:
Cím: TMax - Szeged
Írta: Kgabe - 2007.06.13 01:03:13
Lehet, hogy a hiba az én készülékemben van, de egy újabb negatív tapasztalattal gazadagítom az itteni hozzászólásokat.
Történt, hogy sajnos bekrepált a generátorom (1 év 50e km...) elég gázos hangja volt(05.26) , ezért úgy döntöttem, hogy nem megyek a jól megszokott, kedvelt M+F-hez, hanem itt Szegeden javíttatok. A dolog pikantériája, hogy a generátor zörgése elõtt egy nappal jelentkezett egy nyikorgás a kuplung felõl, ami ha kinyomtam a pedált elmúlt. Na, ez a hiba okozott késõbb még fejfájást nekem.
Szóval elvittem a gépet meghallgattatni (05.29), aholis a szaki kijött meghallgatta és mondta is, hogy biza generátor, de jöjjek vissza még másnap pontosabb diagnózisért, és, ha lehet, hagyjam ott a gépet. Megtörtént, vittem, hagytam. (05.30) Ígértek hívást ha van hír. Nem történt meg, én telefonáltam. Mehetek, de még nem tudják pontosan. Odaérve szervízes srác mondja, hogy biza csere, de lehet, hogy necc, mert elõttem kicsivel cseréltek generátort egy másikban, amire 1 hónapot kellettt várniuk. Hát mondtam, hogy remélem itt nem ez lesz a szitu és megpedzegettem a cserekocsit. Ezt azzal elhárított, hogy a kocsit lehet így használni, a másikat mikor behozták cserére, sokkal gázosabb hangja volt. :!:
No, én inkább arra voksoltam, hogy a következõ cca 1500 km-es hetemet inkább a céges gépben töltöm (Cordoba...:( )a kocsimat letettem a garázsba és vártam a megváltó telefont, amit akkora ígértek, mikor az alkatrész megérekzik. Teltek-múltak a napok, a telefon nem jött, így én csörögtem ismét (06.06 vagy 07.) és láss csodát, pont ott volt az alkatrész, volt nagy öröm. Megbeszéltük következõ hétfõre a látogatást. (06.11.)
Vittem a kocsit, és újra jeleztem, hogy a generátor mellett a kuplungból is fura zaj jön, azt is tegyék meg, hogy megnézik. Jó igen, OK.
10.30-ra vittem az autót, jeleztem, hogy du 1-kor el kell induljak vidékre, amit ha kell megoldok más autóval, ezért hívjanak idõben ha kész lesz, ha nem. Vártam a telefont, nem jött. Csörögtem, nincs válasz, csörögtem újra, megint nincs, hívtam a központi számukat, kapcsoltattam, volt válasz: kicserélték a generátort, de a kocsi a másik hangot nem produkálja, majd ha megyek menjünk egy kört, hogy hátha akkor. (megjegyzés: a kuplungnyenyerét felengedett kuplungnál a felengedéstõl számított 2-3 mp-en belül az elsõ alkalomtól kezdve mindig produkálta) Jó, semmi gond, megyek. (12.35 körül beszéltem velük, 12.50 körül értünk ki)
Munkafelvevõ kolléga épp nincs jelen, sebaj indul velem egy másik szervízes srác, de közben befut a mi emberünk is. Jön inkább õ. (most jönnek a pipámat kiváltó elemek)
Mondom vezetek, menjünk egy csendesebb helyre, hogy lehessen hallani. (úgy gondolom, ha hangra vadászunk így normális. kocsiban légkondi bekapcsolva, fúj ezerrel, ezeket visszaveszem arra az értékre, ahol legutóbb hagytam. Irány a 150m-re lévõ Baumax mögötti csendes pakoló út, ahol láss csodát már a kolléga is hallja a bizonyos hangot, irány vissza a szervízbe, közben beszélünk a lehetõségekrõl:
Hát, én szívesen foglakozok az autóval, de:
-ha szétszedik sem biztos, hogy megtalálják
-jöhet a hang bárhonnan a hajtómûbõl
-le kellene tenni újabb pár napra a kocsit (ötlet: pl, ha megyünk nyaralni...Mondom ezzel mennénk)
-felvetõdik bennem a csereautó: sajnos csak akkor, ha a kocsi két hetet áll javításra várva. (sztem az adott paragrafus pontos számát is ismeri)
-szétszedhetik a kuplungot, de ha meg van égve, akkor ez nem rendeltetésszerû használat, és ez bizony nem garanciális  :nene:  Na, belül ennél a pontnál szakadt el a cérna, és még csak meg sem tudom fogalmazni, hogy miért. De, mégis: a hangnem miatt.
Ez az ember be akart fenyegetni?! Mégis mit gondol? Jó, tudom lehet szó rendellenes használatról: pl sok hegymenet (kb 150km az 50000-bõl) sok városi használatban túl sok csúsztatás (kb 5%-a az 50000-nek) amatõr vezetés (talán nem, de ki tudja?), de mégis, nem az lenne a megfelelõ magatartás, hogy segítõen állunk hozzá a megoldandó problémához?! És még csak igazából egy szavam sem lehet, mert õ: "hát én szívesen foglalkozom az autóval" (ez többször elhangzott, de sajnos minden ismétlés után egyre hiteltelenebbül hangzott)
Lehet, hogy én kívánok sokat, de miért nem lehet a máshol tapasztalt hozzáállást megtalálni itt is? (pl a legutóbbi sajnálatos garanciális hibánál, mikor turbót cseréltek (M+F) akkor egy napra is volt csereautó. Mert akarták és megoldották.
Itt sajnos nem tapasztaltam a vevõmegszerzõ/megtartó magatartást, amit vártam volna.
Szóval a kérdések, amik bennem felvetõdtek:
-ha egy olyan jellegû panasszal megyek, hogy ilyen zaj, olyan zaj, akkor nem az lenne a normális, hogy egy csendes helyen meghallgatjuk és nem a legbotfülûbb kolléga megy próbakörre a város legzajosabb útján?! (ezek csak elképzelések)
-Jó-e ha burkolt fenyegtéseket teszünk az ügyfél fele?
-miért volt az, hogy a cca 45 km-rel azelõtt megtankolt autót, amit 4.8-as fogyimérõ állással vittem oda, majdnem 9 literes mérõállással kapok vissza? (hogy mentek vele, vagy mennyit járatták üresen? (és annyi idõ alatt miért nem halloták amit elõtte leírtam neki?)
-mikor indulni készülök miért látom, hogy a szervízkönyvbe nincs bejegyezve a csere, és a munkalapról sem ajánlottak fel egy másolatot? (ezeket úgy kellett kérnem. A válasz: "újraeladásnál ha vki fellapoza, majd látja, hogy csere így, csere úgy." Én meg úgy gondolom, hogy legyek korrekt eladó. Vagy ez itt nem így mûködik? :hmm:)
-akarok-e még valaha bármilyen kapcsolatba kerülni ezzel a bagázzsal?
Uff, bocsánat ha hosszú és hibás voltam!
Cím: TMax - Szeged
Írta: Kgabe - 2007.06.13 01:08:44
Ja, és még valami: ÉN NEM KÉRTEM T-MAXOS RENDSZÁMTÁBLA KERETET!!!
Cím: TMax - Szeged
Írta: murray - 2007.06.15 09:08:45
hát pedig ezt jól megkaptad /a keretet is/   :?
õrület. igazábol ott kezdeném h egy 1 éves kcosinak mért krepál be a generátora? :hmm:
Cím: TMax - Szeged
Írta: Xtrem - 2007.06.15 16:12:04
Idézetet írta: "Kgabe"
Ja, és még valami: ÉN NEM KÉRTEM T-MAXOS RENDSZÁMTÁBLA KERETET!!!


Régen ez a rendszámtáblakeretesdi elõfordult más kereskedéseknél is, de õk már tudják, hogy klubos kerethez nem nyúlnak.
Gondolom neked meg azt vissza sem adták, a kukában landolhatott?  :hmm:
Cím: TMax - Szeged
Írta: Kgabe - 2007.06.15 23:34:18
Idézetet írta: "Xtrem"
Idézetet írta: "Kgabe"
Ja, és még valami: ÉN NEM KÉRTEM T-MAXOS RENDSZÁMTÁBLA KERETET!!!


Régen ez a rendszámtáblakeretesdi elõfordult más kereskedéseknél is, de õk már tudják, hogy klubos kerethez nem nyúlnak.
Gondolom neked meg azt vissza sem adták, a kukában landolhatott?  :hmm:

M+F-es volt, nem klubos. Tényleg, ideje lenne már belépni... :hmm: Még murraynek: szerintem is gáz az egy éves generátor bekrepálása, de a turbóm 33000 km-nél történõ megdöglése is az volt, valamint a kuplung nyöszörgése is...
Cím: TMax - Szeged
Írta: Xtrem - 2007.06.16 12:53:24
Szerintem meg egyáltalán nincsen joguk ahhoz, hogy csak úgy kérdezés nélkül ilyet tegyenek. Ennyire csak nem lehetnek kiéhezve egy "ingyen reklámra"...  :hmm: Pláne még ha nem is tõlük vette az ember az autót, milyen alapon kezdenek ilyen magánakciókba?...
Cím: TMax - Szeged
Írta: music - 2007.06.16 23:13:55
Idézetet írta: "Kgabe"
M+F-es volt, nem klubos.

Le tudták szedni? Nekem a hátsót odaragasztották, úgyhogy csak az elsõt tudtam klubosra lecserélni!
Cím: TMax - Szeged
Írta: murray - 2007.06.18 08:39:10
Idézetet írta: "Kgabe"
Idézetet írta: "Xtrem"
Idézetet írta: "Kgabe"
Ja, és még valami: ÉN NEM KÉRTEM T-MAXOS RENDSZÁMTÁBLA KERETET!!!


Régen ez a rendszámtáblakeretesdi elõfordult más kereskedéseknél is, de õk már tudják, hogy klubos kerethez nem nyúlnak.
Gondolom neked meg azt vissza sem adták, a kukában landolhatott?  :hmm:

M+F-es volt, nem klubos. Tényleg, ideje lenne már belépni... :hmm: Még murraynek: szerintem is gáz az egy éves generátor bekrepálása, de a turbóm 33000 km-nél történõ megdöglése is az volt, valamint a kuplung nyöszörgése is...


hát ez még durvább a turbós gáz.. remélem a benzines E12ket nem sújtja ez.. :crazy:
Cím: TMax - Szeged
Írta: Deep Rush - 2007.06.18 13:02:06
Idézetet írta: "Xtrem"
Szerintem meg egyáltalán nincsen joguk ahhoz, hogy csak úgy kérdezés nélkül ilyet tegyenek. Ennyire csak nem lehetnek kiéhezve egy "ingyen reklámra"...  :hmm: Pláne még ha nem is tõlük vette az ember az autót, milyen alapon kezdenek ilyen magánakciókba?...
Nekem, amikor vittem hozzájuk a Yaris-t akkor rákérdezett a csávóka , hogy le cserélhetik e a szép Toyota Klub -os keretemet...
Mondtam hogy ne merészeljék :D
Cím: TMax - Szeged
Írta: Xtrem - 2007.06.18 13:14:10
Idézetet írta: "Deep Rush"
Nekem, amikor vittem hozzájuk a Yaris-t akkor rákérdezett a csávóka , hogy le cserélhetik e a szép Toyota Klub -os keretemet...
Mondtam hogy ne merészeljék :D


Ez kellene hogy legyen a normális hozzáállás a részükrõl, nem holmi magánakciók és nem kért rendsz. keret felrakások.
Mondjuk szerintem egy klubos keret esetén eleve kár vesztegetni kérdésekre az idõt, nem hinném, hogy lenne bárki is, aki megválna tõle.  :kacsint:
Cím: TMax - Szeged
Írta: Ludi - 2007.07.24 02:43:10
Idézetet írta: "Kgabe"
Lehet, hogy a hiba az én készülékemben van, de egy újabb negatív tapasztalattal gazadagítom az itteni hozzászólásokat.
Történt, hogy sajnos bekrepált a generátorom (1 év 50e km...) elég gázos hangja volt(05.26) , ezért úgy döntöttem, hogy nem megyek a jól megszokott, kedvelt M+F-hez, hanem itt Szegeden javíttatok. A dolog pikantériája, hogy a generátor zörgése elõtt egy nappal jelentkezett egy nyikorgás a kuplung felõl, ami ha kinyomtam a pedált elmúlt. Na, ez a hiba okozott késõbb még fejfájást nekem.
Szóval elvittem a gépet meghallgattatni (05.29), aholis a szaki kijött meghallgatta és mondta is, hogy biza generátor, de jöjjek vissza még másnap pontosabb diagnózisért, és, ha lehet, hagyjam ott a gépet. Megtörtént, vittem, hagytam. (05.30) Ígértek hívást ha van hír. Nem történt meg, én telefonáltam. Mehetek, de még nem tudják pontosan. Odaérve szervízes srác mondja, hogy biza csere, de lehet, hogy necc, mert elõttem kicsivel cseréltek generátort egy másikban, amire 1 hónapot kellettt várniuk. Hát mondtam, hogy remélem itt nem ez lesz a szitu és megpedzegettem a cserekocsit. Ezt azzal elhárított, hogy a kocsit lehet így használni, a másikat mikor behozták cserére, sokkal gázosabb hangja volt. :!:
No, én inkább arra voksoltam, hogy a következõ cca 1500 km-es hetemet inkább a céges gépben töltöm (Cordoba...:( )a kocsimat letettem a garázsba és vártam a megváltó telefont, amit akkora ígértek, mikor az alkatrész megérekzik. Teltek-múltak a napok, a telefon nem jött, így én csörögtem ismét (06.06 vagy 07.) és láss csodát, pont ott volt az alkatrész, volt nagy öröm. Megbeszéltük következõ hétfõre a látogatást. (06.11.)
Vittem a kocsit, és újra jeleztem, hogy a generátor mellett a kuplungból is fura zaj jön, azt is tegyék meg, hogy megnézik. Jó igen, OK.
10.30-ra vittem az autót, jeleztem, hogy du 1-kor el kell induljak vidékre, amit ha kell megoldok más autóval, ezért hívjanak idõben ha kész lesz, ha nem. Vártam a telefont, nem jött. Csörögtem, nincs válasz, csörögtem újra, megint nincs, hívtam a központi számukat, kapcsoltattam, volt válasz: kicserélték a generátort, de a kocsi a másik hangot nem produkálja, majd ha megyek menjünk egy kört, hogy hátha akkor. (megjegyzés: a kuplungnyenyerét felengedett kuplungnál a felengedéstõl számított 2-3 mp-en belül az elsõ alkalomtól kezdve mindig produkálta) Jó, semmi gond, megyek. (12.35 körül beszéltem velük, 12.50 körül értünk ki)
Munkafelvevõ kolléga épp nincs jelen, sebaj indul velem egy másik szervízes srác, de közben befut a mi emberünk is. Jön inkább õ. (most jönnek a pipámat kiváltó elemek)
Mondom vezetek, menjünk egy csendesebb helyre, hogy lehessen hallani. (úgy gondolom, ha hangra vadászunk így normális. kocsiban légkondi bekapcsolva, fúj ezerrel, ezeket visszaveszem arra az értékre, ahol legutóbb hagytam. Irány a 150m-re lévõ Baumax mögötti csendes pakoló út, ahol láss csodát már a kolléga is hallja a bizonyos hangot, irány vissza a szervízbe, közben beszélünk a lehetõségekrõl:
Hát, én szívesen foglakozok az autóval, de:
-ha szétszedik sem biztos, hogy megtalálják
-jöhet a hang bárhonnan a hajtómûbõl
-le kellene tenni újabb pár napra a kocsit (ötlet: pl, ha megyünk nyaralni...Mondom ezzel mennénk)
-felvetõdik bennem a csereautó: sajnos csak akkor, ha a kocsi két hetet áll javításra várva. (sztem az adott paragrafus pontos számát is ismeri)
-szétszedhetik a kuplungot, de ha meg van égve, akkor ez nem rendeltetésszerû használat, és ez bizony nem garanciális  :nene:  Na, belül ennél a pontnál szakadt el a cérna, és még csak meg sem tudom fogalmazni, hogy miért. De, mégis: a hangnem miatt.
Ez az ember be akart fenyegetni?! Mégis mit gondol? Jó, tudom lehet szó rendellenes használatról: pl sok hegymenet (kb 150km az 50000-bõl) sok városi használatban túl sok csúsztatás (kb 5%-a az 50000-nek) amatõr vezetés (talán nem, de ki tudja?), de mégis, nem az lenne a megfelelõ magatartás, hogy segítõen állunk hozzá a megoldandó problémához?! És még csak igazából egy szavam sem lehet, mert õ: "hát én szívesen foglalkozom az autóval" (ez többször elhangzott, de sajnos minden ismétlés után egyre hiteltelenebbül hangzott)
Lehet, hogy én kívánok sokat, de miért nem lehet a máshol tapasztalt hozzáállást megtalálni itt is? (pl a legutóbbi sajnálatos garanciális hibánál, mikor turbót cseréltek (M+F) akkor egy napra is volt csereautó. Mert akarták és megoldották.
Itt sajnos nem tapasztaltam a vevõmegszerzõ/megtartó magatartást, amit vártam volna.
Szóval a kérdések, amik bennem felvetõdtek:
-ha egy olyan jellegû panasszal megyek, hogy ilyen zaj, olyan zaj, akkor nem az lenne a normális, hogy egy csendes helyen meghallgatjuk és nem a legbotfülûbb kolléga megy próbakörre a város legzajosabb útján?! (ezek csak elképzelések)
-Jó-e ha burkolt fenyegtéseket teszünk az ügyfél fele?
-miért volt az, hogy a cca 45 km-rel azelõtt megtankolt autót, amit 4.8-as fogyimérõ állással vittem oda, majdnem 9 literes mérõállással kapok vissza? (hogy mentek vele, vagy mennyit járatták üresen? (és annyi idõ alatt miért nem halloták amit elõtte leírtam neki?)
-mikor indulni készülök miért látom, hogy a szervízkönyvbe nincs bejegyezve a csere, és a munkalapról sem ajánlottak fel egy másolatot? (ezeket úgy kellett kérnem. A válasz: "újraeladásnál ha vki fellapoza, majd látja, hogy csere így, csere úgy." Én meg úgy gondolom, hogy legyek korrekt eladó. Vagy ez itt nem így mûködik? :hmm:)
-akarok-e még valaha bármilyen kapcsolatba kerülni ezzel a bagázzsal?
Uff, bocsánat ha hosszú és hibás voltam!


Kedves Kgabe!

Olvasva az elõzõ hozzászólásaid, mint a Toyota TMAX Szeged szalonvezetõje nem tudom és nem is szeretném szó nélkül hagyni a fent elhangzottakat.
Elõször is a téli gumis esettel kezdeném ami az elsõ negatív elményt eredményezte. Sajnos a tavalyi téli gumi és felni kiszállítások nem úgy alakultak ahogy mindenki szerette volna. A felnik és gumik, bár nyár közepén elõrendelésbe le lettek adva, a beígért október közepe helyett csak december végére érkeztek meg. Ekkoriban a kollégák bizonytalansága sajnos megalapozott volt, mivel a rengeteg felvett rendelést saját hibánkon kívûl nem tudtuk teljesíteni. Emiatt természetesen elnézést kérünk.
A kövezkezõ eset viszont számomra is több, mint nyugtalanító. Az, hogy tényleg komolyan veszem a dolgot, misem bizonyítja jobban, hogy még most hajnal fél háromkor is a itt ülök és válaszolni próbálok. Nem vagyok egy gyakorlott forumozó - bár régóta regisztrált tag vagyok - ide is csak véletlen jutottam el.
Igyekszem sorrendben reagálni a felmerült problémákra.
Elég gyakran követem figyelemmel a szervízes munkákat. A Te autód esetében sem történt ez másképp, emlékszem rá. A generátor csere nem egy szokványos dolog, talán ezért is ragadt meg bennem. Ha jól tudom nem volt töltés gondja az autónak, "csak" a hangja tért el a megszokottól. Ilyen esetekben azért nem ajánlunk fel csereautót, mivel feleslegesen nem kívánjuk költségbe verni ügyfeleinket. Az alkatrész szerencsére hamarabb ideért, mint az kollégáim gondolták. Természetesen az értesítés hiányát én sem értem, nincs rá magyarázat.
A kuplung zajának problémája valószínû tényleg nem jött elõ a szervizelés során. Tipikus Murphy esete.
Ettõl a ponttól kezdve a komment olvasása során kezdett kerekedni a szemem. Elsõ gondolatom egy személyes találkozó lenne mely során közösen tisztázhatnánk a történteket, mivel olyan vádak merülnek fel melyet nem egy nyílt forumon kellene megbeszélni. (Az általad említett hangnem és fenyegetõzés)
A hang tényleg jöhet több helyrõl és megállapítani, hogy mi hibás csak megbontás után lehet. Nem szeretünk feltevéskbe bocsátkozni.
Nem értem viszont az ellentmondást a soraid között. A Baumax mögötti csendes helyre mentetek meghallgatni az autót vagy ahogy késõbb írtad a város leghangosabb helyére?
A botfülû kijelentést nem értem, nem hiszem, hogy Õ valaha is sértegetett volna téged, amiért kiérdemelné ezt a jelzõt. Szakképzett Toyota elõírásoknak eleget tevõ munkafelvevõink vannak. Mivel nem látnak bele az autóba, nem botfülõnek nevezném, csupán elõvigyázatosnak mivel, mint az feljebb is írtam, nem szeretünk feltevésekbe bocsátkozni
Abban viszont biztos vagyok, hogy kollégám nem fenyegetés képpen mondta, amit mondott. Pusztán kötelessége közölni a lehetõségeket. Ha ezt Õ nem megfelelõ hanglejtéssel vagy hangnemben közölte a nevében is elnézést kérek. Nem vagyunk egyformák. Hidd el mi is meg akarjuk és meg is tudjuk oldani a problémákat. Nem célunk elriasztani és lerázni az ügyfeleinket.
A fogyasztásmérõvel kapcsolatban nagyon könnyû a válaszadás. Mivel aznap a generátort cserélték az akkumulátort is kikötötték. Ezáltal a fogyasztásmérõ is nullázódott és a lassú közös próbálgatás alatt könnyen felszaladhat az átlagmérõ 9 literre, mivel lényegében csak egy gyorsítás és pár méter megtett utat tudott regisztrálni egy viszonylag hosszabb alapjárati járás után. Remélem nem gondolod, hogy közlelkedünk a nálunk ott hagyott autókkal. Lehet, hogy máshol elõfordul, de nálunk nem!
A szervizkönyvbe való beírás elmaradt, ezért ismételten elnézést kérek. Az utána következõ feltételezést nem értem.
A TMAX-os rendszámkeret ferakása 20% munkadíj kedvezményre jogosít fel. Gondoltuk jót teszünk vele, ha a következõ szervizek alkalmával már 20%-al csökkentett munkadíjat számlázhatunk ki. Ha tényleg ekkora problémát okoz levesszük és visszarakjuk a régit.
Persze nem kötelezhetünk rá, hogy ezzel a mi "bagázsunkkal" többet szóba álj, de Én lelkiismeretességem miatt szeretném, ha személyesen tisztázni tudnánk a történteket és a csorbát kiköszörülhetnénk.
Bármikor állok rendelkezésedre, a szalonban 8-tól 6-ig vagy telefonon a 20/5-832-500-as számon (akár este is) és a ludescheradam@tmax.hu e-mailen.

Várva válaszod, tisztelettel:

Ludescher Ádám
Szalonvezetõ
Toyota TMAX Szeged

Elnézést a hibákért, késõ este van már!
Cím: TMax - Szeged
Írta: Kgabe - 2007.07.24 22:24:43
Kedves Ádám (Ludi)!

Köszönöm a válaszod, megnyugtató, hogy figyelemmel kíséritek az ügyfelek dolgainak alakulását. (itt is) Ma hívott egy kollégád (a mûszaki vezetõtök, ha jól emlékszem) Vele abban maradtunk, hogy megejtünk egy személyes találkozást, mikor egy kicsit nyugodtabb idõszak jön nekem is.
Nem szeretnék most én sem minden pontra reagálni, csak a vélt ellentmondásra, amit említettél.
Ahogy az elsõ postban is írtam, a próbaútra vonatkozó soraim feltevések voltak. Egy oka volt, amiért botfület írtam (és elnézést kérek az esetleg megsértett kollégától): a zajt nagyon tisztán lehet hallani egy átlagos forgalmú úton is, lehúzott ablakkal.Amit én feltételeztem (bizonyára mérgesen, ezért rosszmájúan) az az volt, hogy nem vették a fáradtságot, hogy egy csendesebb helyre guruljanak vele. (hozzátéve, hgy menet nélkül is, álló helyzetben, felengedett kuplunggal is hallható a hang (mondjuk bent a szervízben.))
A fogyimérõ állása így érthetõ, köszönöm, és elnézést.
A rendszámkeretrõl: ha tudom, miért cserélitek le, akkor most talán szóba sem kerül. Csak tudjak róla...De lehet, hogy élni is fogok vele. Lassan jön a 60ezres szervíz.
Egyébként egy kis update: a kulungból származó hang változatlanul jelen van, a különbség annyi, hogy az eddigi állandóról egy árnyalatnyit ritkásabbra váltott. Ellenben most már csatlakozott egy újabb nyenyere: símán álló motornál (pl.:indítás elõtt) kinyomva nyöszörög. :( De majd levadásszuk.
Egyébként csak egy utolsó megjegyzés még ide. Anno, mikor az elsõ Corolámat vettem (2003 nyara) akkor is Hmvhelyre mentem (Szegeden még akkor nem ti voltatok) megvenni és nem is csalódtam. Jóval a garancia lejárta után is oda vittem szervízre az autót. (175ezres szervízig, aztán 190ezresre Szegedre, utána eladtam) Amiért váltottam, az egy apró csalódás volt. Az adott értékesítõ kolleg(ín)a egy rossz napja. (hozzáteszem vele addig folyamatos kontaktban voltunk, akárhányszor mentem szervízre, váltottunk legalább egy-két szót) Tehát 3 évig hûséges látogatója voltam a vásárhelyi szervíznek. Szeretném, ha Szegedre is hasonló megelégedéssel tudnék járni, nekem is legalább 90-szer olyan könnyû lenne (nem kellene ennyi km-t autózni) Bízom benne, hogy így alakul. Nem vagyok egy haragtartó típus. :D
Nos, akkor talán a jövõ heti viszontlátásig!

Kgabe
"a.k.a."
Kondor Gábor
Cím: TMax - Szeged
Írta: Kgabe - 2007.09.20 17:11:59
Nos, ma hoztam el az autót a 60ezres szervíz után, és egy kuplungszerkezet-csere után. Köszönettel vettem a szervízes kollégák hozzáállását. Az ígért idõben jött a telefon és a kocsi is kész lett a megbeszélt idõre. :10: Ja, és még ráadásul tisztábban kaptam vissza a kocsit, mint vittem. :D (és milyen jó visszaülni a sajátba egy céges szutyok után! :szemforgat:)
Cím: TMax - Szeged
Írta: ricsiszen - 2007.12.29 18:01:32
Sziasztok !

Minden Tmax-os dolgozónak Kellemes Ünnepeket, És Boldog Új Évet Kívánok !
Cím: Re: TMax - Szeged
Írta: CsJános - 2008.08.01 17:18:08
Kedves Ádám!

Utána tudnál érdeklődni, hogy a GPS gyári navihez a térképfrissítés hogy áll? Mikor várható, Milyen ár várható? Lehet-e esetleg külön csak a Kelet Eu.-i lemezt kérni?
Válaszod előre is köszönöm!
Cím: Re: TMax - Szeged
Írta: bilesaron - 2009.04.11 11:09:41
Sziasztok,
náluk vásároltam az Aurisunk, pestről mentünk le érte. Mindent mailen intéztünk, abszolút korrekt ügyintézés és abszolút gyorsak voltak.
Csillagos 5ös volt a kiszolgálás.
Sőt a kolléganőjük még ki is jött értünk a vasútállomásra kocsival, plusz figyelmességből 1óra parkolójegyet is kaptunk a városba, hogy kicsit körbe tudjunk nézni.
Mindenkinek tudom ajánlani a Tmax szegedet :-)
Cím: Re: TMax - Szeged
Írta: Kapirgáló - 2010.01.03 11:27:24
Sziasztok.  :clap:
Egy kis segitséget kérnék. Szeretnék egy Toyota Corolla D4D Linea Sol tipusú 2001/5 havi 122.000km állitolag . Ezt a vasat a T-Max árulja 790.000 ft-ért!
Szerintetek megbizható a T-Max hiteleség szempontjából???? Én ugy halotam hogy a D4D motorok egész jók, van valami megbujt hiba lehetöség ezeknél a motoroknál vagy valami
nyúnyór amivel számolnom kéne?? Előre is köszi
Cím: Re: TMax - Szeged
Írta: kleingy - 2010.01.03 11:32:03
Ezt talán inkább a "Corollát/Aurist szeretnék venni" topicban lett volna érdemes megkérdezni, hiszen ebben a topicban nagy valószínűséggel maga a márkakereskedő fog válaszolni.  ;) :)
Cím: Re: TMax - Szeged
Írta: kis_andras - 2010.01.03 11:49:41
O is csak azert, mert mondom majd neki, hogy kerestek...Nem forumfuggo az uriember :)

Amugy en vezettem a fent emlitett autot egyszer rovidtavon :) mukodik... Bar igy elsore csak annyi remlik, hogy 3ajtos es nekemamiatt nemkene... No meg nem akarok "haza se beszelni", menj el, nezd meg, itelj az alapjan, amit latsz :)

Hajra!
Cím: Re: TMax - Szeged
Írta: musspici - 2010.01.03 11:58:51
Sziasztok.  :clap:
Egy kis segitséget kérnék. Szeretnék egy Toyota Corolla D4D Linea Sol tipusú 2001/5 havi 122.000km állitolag . Ezt a vasat a T-Max árulja 790.000 ft-ért!
Szerintetek megbizható a T-Max hiteleség szempontjából???? Én ugy halotam hogy a D4D motorok egész jók, van valami megbujt hiba lehetöség ezeknél a motoroknál vagy valami
nyúnyór amivel számolnom kéne?? Előre is köszi

Erről (http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/corolla/toyota_corolla_2.0_d-4d_linea_terra-3492417) az autóról beszélünk? Ez Terra. Ha igen, akkor alább az észrevételeim:
Az autón korához képest új rendszám van, ami -ha nem véletlen elvesztés miatt került cserére- akkor azt jelenti, hogy kintről behozott autó. Ez felveti a km számláló hitelességének problémáját. Nem gondolnám a T-MAX-ról, hogy ők ilyennel rontanák a hitelességüket, sokkal inkább, hogy ők tényleg ezzel az állással vették be valakitől.(Saccom szerint úgy legalább 3-mal megszorozhatod) Ha megnézed a képeket, akkor látszik, hogy eltérő az ülések és az ajtókárpitok színe, vagyis nagy a valószínűsége, hogy törve volt.(nem is kicsit, ha kárpitot vagy ülést kellett cserélni)
Szerintem inkább keresgélj még! Ezt pedig felejtsd el! ;)

Szerk.: Mindennek ellenére a képek alapján egyben van az autó. Az viszont elgondolkodtató, hogy az előd 1.9D-s motorú autók átlag 300e-rel, a következő D4D-s pedig 500e-rel drágább a 2001-esek között (http://www.hasznaltauto.hu/talalatilista/auto/30IW7RYMGJUFJ39MGJOFKJQZ9CK5739MGJO306KHO5HCKJQZ97OCA31MGJECA3KDO5HCKJQZ9CK5739MGJO306KJO5HCKJQZ9ZO306KDO5HCCJQZ98K5739MGJO306KJO5HCKJQZ9CK5739MGJO306KJO5HCKJQZ9CK5739MGJOAA/page1). :hmmmm:
Cím: Re: TMax - Szeged
Írta: lablac - 2010.01.03 12:19:21
Én ugy halotam hogy a D4D motorok egész jók, van valami megbujt hiba lehetöség ezeknél a motoroknál vagy valami
nyúnyór amivel számolnom kéne?? Előre is köszi
Ez az 1CD-FTV motor. Ezeknel kettos tomegu lendkerek hibaja szokott viszonylag gyakran elojonni.
Cím: Re: TMax - Szeged
Írta: Ludi - 2010.01.04 09:59:58
Sziasztok.  :clap:
Egy kis segitséget kérnék. Szeretnék egy Toyota Corolla D4D Linea Sol tipusú 2001/5 havi 122.000km állitolag . Ezt a vasat a T-Max árulja 790.000 ft-ért!
Szerintetek megbizható a T-Max hiteleség szempontjából???? Én ugy halotam hogy a D4D motorok egész jók, van valami megbujt hiba lehetöség ezeknél a motoroknál vagy valami
nyúnyór amivel számolnom kéne?? Előre is köszi


Szia Kapirgáló!

A kinézett Corolla a cég saját céges autója (Szeged - Hmvhely között volt használva). Amit érdemes tudni róla: Külföldről lett behozva, itthon nem is forgalmazták ezt a modellt ilyen motorral. Az autó normál állapotban van, mivel saját autóról van szó ezért rendesen karban volt tartva (szerviztörténet dokumentálva). Apróbb sérülések (ajtó rányitás egyéb átlagos dolgok) vannak rajta, a km számláló valós km-t mutat (csak mi használtuk itthon, külföldön meg nem szokás csavargatni, főleg egy törött autót nem). Az autót sérülten mi hoztuk be az országba és a saját karosszériás műhelyünkben lett javítva. Ha időd, energiád engedi gyere el hozzánk és nézd körbe alaposan, nyugodtan ki is próbálhatod. Szívesen fel is emeljük és az alját is körbe lehet nézni. A hirdetésben található számokon tudsz időpontot egyeztetni, várjuk hívásod.

üdv:
Ludescher Ádám
Szalonvezető
Toyota TMAX Szeged
20/5-832-500
Cím: Re: TMax - Szeged
Írta: musspici - 2010.01.04 15:15:04
Így már mindjárt jobban fest a kép. :flowers:  Ebben az esetben viszont gyorsan ráharapnék, és elmennék megnézni. :whistling: Ritkán találsz ennél hitelesebb előéletet! ;)
Cím: Re: TMax - Szeged
Írta: Ludi - 2010.01.10 18:20:05
És ami még fontos, hogy 20.000 km volt benne amikor behozuk az országba...
Cím: Re: TMax - Szeged
Írta: szikla2 - 2010.05.11 22:33:16
Tisztelt márkaszervíz !

Vásároltam önöknél 2 liter váltóolajat a közelmúltban, amelyet egy hordóból engedtek le a részemre.
Az olajjal kapcsolatban kérdezném, hogy ez pontosan milyen fajta, illetve milyen gyártmány.
/2004 évi Corolla manuális váltó 75W90 olaj/

Válaszát előre is köszönöm. H.I.
Cím: Re: TMax - Szeged
Írta: Misi - 2010.05.11 22:34:53
Szerintem hamarabb kapsz választ, ha felhívod őket... Ez nem egy hivatalos ügyfélcsatorna.
Cím: Re: TMax - Szeged
Írta: kis_andras - 2010.05.12 09:59:45
Esetleg a számlán nincs rajta? :flowers:
Cím: Re: TMax - Szeged
Írta: szikla2 - 2010.05.12 22:41:38
Szerintem hamarabb kapsz választ, ha felhívod őket... Ez nem egy hivatalos ügyfélcsatorna.
Felhívtam őket: válasz az olajtopicban.
Cím: Re: TMax - Szeged
Írta: zsoooc - 2010.12.10 22:10:12
Alvázmosást csinálnak itt? Még nem volt soha lemosatva az alja a Corollámnak, (szüleim nem igazán foglalkoztak vele  : :no:), úgy gondolom, hogy már itt az ideje. Gondolom nem tesz neki jót a só ami rárakodik télen. Még szerencse, hogy végre betiltották a sózást.
Cím: Re:TMax - Szeged
Írta: Kgabe - 2013.07.10 12:25:29
Ludiék eladják a szegedi szervizt... (http://www.delmagyar.hu/auto/eladjak_a_szegedi_toyotat/2340684/)
Cím: Re:TMax - Szeged
Írta: Ludi - 2013.07.10 13:46:05
Ludiék eladják a szegedi szervizt... (http://www.delmagyar.hu/auto/eladjak_a_szegedi_toyotat/2340684/)

Sziasztok!

A hír igaz. A szegedi TMAX szalon értékesítése várakozásaink szerint hamarosan végbemegy.
Az új tulajdonos folyamatosan üzemelteti tovább, mi pedig Toyota, Honda, Subaru szakszervízként és Suzuki márkakereskedésként működünk tovább Hódmezővásárhelyen. Várunk ott is mindenkit szeretettel!
Az autókat a jól ismert vásárhelyi telepen a régi motoros Toyota szerelők fogják javítani a jövőben is (20 éves tapasztalattal), igény szerint gyári vagy utángyártott alkatrészekkel.
Minden felszereltségünk megmarad, csupán a Toyota logó fog lekerülni a szerviz oldaláról, amivel megspóroljuk a havi több százezres rendszerdíjakat és kötöttségeket.
Ezáltal azonos szaktudás mellett kedvezőbb árakon tudunk majd javítani, mind szerviz mind pedig karosszéria fronton.

Bármi kérdés merül fel itt a forumban, igyekszem rá válaszolni.

üdv,
Ludescher Ádám
Ügyvezető
Toyota TMAX
Cím: TMax - Szeged
Írta: Xtrem - 2013.07.10 15:55:09
Én csak egyszer jártam Szegeden a Toyota tali keretében, egy jól megszerevezett, étellel-itallal és sok programmal egybekötött jó kis szombati nap volt.  :yes:

Ahogy a neten olvastam, hogy anno az Elnök Úr gyakorlatilag feltételül szabta a további működéshez a szegedi szalon nyitását is, éppen eléggé furcsa és elítélendő dolog...  :censored: :hmmmm: Persze ha valóban így volt...  :innocent:  ;)

De így viszont kíváncsi lennék, vajon ugyanezen okok és Elnök miatt kellett-e esetleg a kiskőrősieknek is nyitniuk szalont Kecskeméten?  :hmmmm:
Cím: Re:TMax - Szeged
Írta: Trotter66 - 2013.07.10 20:57:30
Nem tom, de jó tudni, hogy azért Hmvhelyen továbbra is van lehetőség, ha kellene.
Cím: Re:TMax - Szeged
Írta: Ludi - 2013.07.11 08:36:22
Én csak egyszer jártam Szegeden a Toyota tali keretében, egy jól megszerevezett, étellel-itallal és sok programmal egybekötött jó kis szombati nap volt.  :yes:

Ahogy a neten olvastam, hogy anno az Elnök Úr gyakorlatilag feltételül szabta a további működéshez a szegedi szalon nyitását is, éppen eléggé furcsa és elítélendő dolog...  :censored: :hmmmm: Persze ha valóban így volt...  :innocent:  ;)

De így viszont kíváncsi lennék, vajon ugyanezen okok és Elnök miatt kellett-e esetleg a kiskőrősieknek is nyitniuk szalont Kecskeméten?  :hmmmm:

Sajnos valóban így volt. :(
Cím: Re:TMax - Szeged
Írta: Kgabe - 2013.07.11 13:08:23
És aztán mikor a helyzet úgy alakult, ahogy akkor meg ment a nagy kussolás? Vagy azért volt segítség?
Amúgy hasonló sztorim van Volkswagenből, igaz Szekszárdról. Ott is ki kellett alakítani a csillivilli szalont. Megadták, hogy melyik pontján pontosan hány lumen fényerőt kellett biztosítani, mekkora üvegfelület, meg egyéb anyámtyúkja. Aztán meg jött a krach és a horribilis hiteldíjak, a szalon meg kénytelen volt sorban megválni a jó szakemberektől  :no:
Cím: Re:TMax - Szeged
Írta: Ludi - 2013.07.11 13:59:57
És aztán mikor a helyzet úgy alakult, ahogy akkor meg ment a nagy kussolás? Vagy azért volt segítség?
Amúgy hasonló sztorim van Volkswagenből, igaz Szekszárdról. Ott is ki kellett alakítani a csillivilli szalont. Megadták, hogy melyik pontján pontosan hány lumen fényerőt kellett biztosítani, mekkora üvegfelület, meg egyéb anyámtyúkja. Aztán meg jött a krach és a horribilis hiteldíjak, a szalon meg kénytelen volt sorban megválni a jó szakemberektől  :no:

Amikor jól ment az autóipar, akkor bár összeszorított fogakkal, de sokan belevágtak ezekbe a beruházásokba. A mi esetünkben meg tudtuk volna oldani egy fele ekkora beruházásból is a szalont a jelenlegi Hovány helyén, de az a helyszín nem felet meg az akkori elnöknek. Ezt válaszották és egy forgácsoló műhelyből kellett iszonyat pénzből szalont kreálni.
Fontos viszont, hogy nincs szó csődről, és bezárásról. Van egy lehetőség, hogy kiszálljunk belőle és minden hitel, tartozás nullára fusson. Tiszta lappal folytatjuk Vásárhelyen.
Cím: Re:TMax - Szeged
Írta: marcedli - 2013.07.11 14:07:14
Amikor jól ment az autóipar, akkor bár összeszorított fogakkal, de sokan belevágtak ezekbe a beruházásokba. A mi esetünkben meg tudtuk volna oldani egy fele ekkora beruházásból is a szalont a jelenlegi Hovány helyén, de az a helyszín nem felet meg az akkori elnöknek. Ezt válaszották és egy forgácsoló műhelyből kellett iszonyat pénzből szalont kreálni.
Fontos viszont, hogy nincs szó csődről, és bezárásról. Van egy lehetőség, hogy kiszálljunk belőle és minden hitel, tartozás nullára fusson. Tiszta lappal folytatjuk Vásárhelyen.
hát...szenvedtek ti is nem keveset, de legalább -és ez a legfontosabb- a csődöt elkerülitek.

Ahogy hallottam régi jó japán szokás, hogy a területi/regionális vezetők között annak a legjobb, aki a legnagyobbat hazudja. Mindenről. Mert a japánok csak ezt akarják hallani, és mosolyognak. Pedig tudják hogy hazugság az egész, de az nem baj. A rosszabb eredmény a baj, még ha igaz is. Már ha igaz ez a sztori a hozzáállásról...nem tudom, nem dolgoztam sosem japánokkal.
Cím: TMax - Szeged
Írta: Xtrem - 2013.07.11 14:44:15
Emlékszem pl a Ságvári (65-ös út) Toyota Balaton esetére, ott állítólag valami nagy suskus volt adóügyileg, és szép csendben be is zárt a kereskedés még valamikor 2003 vége felé (ott próbáltam először az akkori új II-es Avensist).
Velük szinte szemben volt ott Mazda, VW és még ki tudja milyen szalon-maradvány, már akkor is gaz nőtt be mindent. Nem volt éppen szerencsés dolog a "semmi közepére" szalont felhúzni, mert abban a kis faluban pl ez a 3 kereskedés is megbukott, és ez még jóval a gazdasági válság előtt - de még bőven a 0%-os autók paradicsomának a korszakában volt.
Akkoriban pedig szinte minden sarkon volt egy Suzuki szalon, de még nekik sem jutott eszükbe ebben a falucskában próbálkozni...
Lehet ezeket is ilyen különféle Elnöki utasításra kellett megnyitni mindenféle piaci elemzés nélkül?  :hmmmm:

De tudom eltértem a tárgytól, és nálatok szerencsére nem is erről van szó. Sok sikert a hódmezővásárhelyi egységhez!  :yes:
Cím: Re:TMax - Szeged
Írta: Ludi - 2013.07.15 10:44:34
Emlékszem pl a Ságvári (65-ös út) Toyota Balaton esetére, ott állítólag valami nagy suskus volt adóügyileg, és szép csendben be is zárt a kereskedés még valamikor 2003 vége felé (ott próbáltam először az akkori új II-es Avensist).
Velük szinte szemben volt ott Mazda, VW és még ki tudja milyen szalon-maradvány, már akkor is gaz nőtt be mindent. Nem volt éppen szerencsés dolog a "semmi közepére" szalont felhúzni, mert abban a kis faluban pl ez a 3 kereskedés is megbukott, és ez még jóval a gazdasági válság előtt - de még bőven a 0%-os autók paradicsomának a korszakában volt.
Akkoriban pedig szinte minden sarkon volt egy Suzuki szalon, de még nekik sem jutott eszükbe ebben a falucskában próbálkozni...
Lehet ezeket is ilyen különféle Elnöki utasításra kellett megnyitni mindenféle piaci elemzés nélkül?  :hmmmm:

De tudom eltértem a tárgytól, és nálatok szerencsére nem is erről van szó. Sok sikert a hódmezővásárhelyi egységhez!  :yes:

Igen az egy érdekes történet volt. Csak a szóbeszédről hallottunk mi is, ezért nem írok róla semmit. :) Tény, hogy valaki sokat és nagyot bukott sajnos.  :censored:
Köszönjük a bíztatást, igyekszünk Vásárhelyen valami maradandót alkotni, hogy akár messzebbről is megérje hozzánk jönni.
Cím: Re:TMax - Szeged
Írta: zsoooc - 2013.07.15 11:06:14
Sziasztok!

Ezáltal azonos szaktudás mellett kedvezőbb árakon tudunk majd javítani, mind szerviz mind pedig karosszéria fronton.

Bármi kérdés merül fel itt a forumban, igyekszem rá válaszolni.

üdv,
Ludescher Ádám
Ügyvezető
Toyota TMAX

Húha, ha azonos szinten marad a szaktudás, akkor továbbra is távol tartom tőletek a Corollámat :devil: 3 alkalommal is 5W50-es olajat raktatok a garanciás Corollámba (először 2007-ben) :censored:  Bár lehetséges, hogy azóta kirúgtátok az az idiótát, aki eldöntötte, hogy ilyen olaj kell bele... Más problémám nem volt ugyan, de hát az olaj azért elég alap dolog, ennek már mennie kellene egy márkaszervizben, hogy tudják milyen kell az autóba...
Cím: Re: Re:TMax - Szeged
Írta: marcedli - 2013.07.15 11:45:31
Húha, ha azonos szinten marad a szaktudás, akkor továbbra is távol tartom tőletek a Corollámat :devil: 3 alkalommal is 5W50-es olajat raktatok a garanciás Corollámba (először 2007-ben) :censored:  Bár lehetséges, hogy azóta kirúgtátok az az idiótát, aki eldöntötte, hogy ilyen olaj kell bele... Más problémám nem volt ugyan, de hát az olaj azért elég alap dolog, ennek már mennie kellene egy márkaszervizben, hogy tudják milyen kell az autóba...
és ez hogy derült ki? és a második két alkalommal hogy történt meg ismét, ha már tudtad?
Cím: Re:TMax - Szeged
Írta: Ludi - 2013.07.15 11:57:32
Húha, ha azonos szinten marad a szaktudás, akkor továbbra is távol tartom tőletek a Corollámat :devil: 3 alkalommal is 5W50-es olajat raktatok a garanciás Corollámba (először 2007-ben) :censored:  Bár lehetséges, hogy azóta kirúgtátok az az idiótát, aki eldöntötte, hogy ilyen olaj kell bele... Más problémám nem volt ugyan, de hát az olaj azért elég alap dolog, ennek már mennie kellene egy márkaszervizben, hogy tudják milyen kell az autóba...

SDS lap szerint szerint: 20W50-15W40 API SJ SL illetve 10W-30 5W30 API SJ SL  kell bele.

A Mobil Rally Formula 5W50 pedig API SJ SL CF ill. ACEA A3 B3 B4.

Szerintem nagy bajt nem csináltunk vele...hideg oldal rendben, melegben terhelten pedig még lehet jobb is.

DE: Én nem vagyok olaj szakértő
Cím: Re: Re:TMax - Szeged
Írta: zsoooc - 2013.07.15 18:07:20
és ez hogy derült ki? és a második két alkalommal hogy történt meg ismét, ha már tudtad?

Mint írtam, 3 alkalommal raktak 5W-50-t bele (meg is vannak még a számlák), és csak utána tudtam meg, hogy ez az olaj nem igazán optimális ehhez a motorhoz, amikor regisztráltam ide a fórumra. Utána azonnal le is cseréltettem 5W-30-ra. Naív ember voltam, megbíztam a márkakereskedésben, ahol vettem az autót (Vásárhely), fel sem merült bennem, hogy vagy szándékosan rámsózzák a kiváló minőségű, de versenyszerű hazsnálatra optimalizált olajat sok pénzért, vagy egyszerűen csak ennyire hülyék a szervizesek. Úgy gondolom, hogy ebben én egyáltalán nem vagyok hibás, hiszen pont azért márkaszerviz, hogy a gyári előírások alapján megfelelő alkatrészekkel szervizeljék az autót, és ne nekem kelljen külön beszerezni a cuccokat a garanciás autómhoz. Azóta persze már sokat változott a véleményem, és amit házilag meg lehet cisnálni, azt meg is csinálok (pöl. folyadékok és szűrők cseréje), és a tapasztalatokat olvasva én még kevésbé jártam rosszul, hiszen sok helyen a hulladék félszintetikus 10W-40-et rakják bele, ami még szarabb, mint az 5W-50 (ehhez a motorhoz).

SDS lap szerint szerint: 20W50-15W40 API SJ SL illetve 10W-30 5W30 API SJ SL  kell bele.

A Mobil Rally Formula 5W50 pedig API SJ SL CF ill. ACEA A3 B3 B4.

Szerintem nagy bajt nem csináltunk vele...hideg oldal rendben, melegben terhelten pedig még lehet jobb is.

DE: Én nem vagyok olaj szakértő

Ezzel a hozzászólással bizonyítottad, hogy valóban nem vagy olaj szakértő...
Az 50-es melegoldal több okból is nem optimális, például azért, mert fogja a motort, növeli a fogyasztást, a motort is jobban koptatja, CSAK és KIZÁRÓLAG versenyszerá használat esetén van előnye, de közúton gyakorlatilag nem lehet úgy használni egy autót, hogy előnyösebb legyen, mint a 30-as vagy 40-es.
Alapmű olaj témában:
http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-viszkozitas-0w-5w-10w-kenes-lubrikacio-suruseg.html (http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-viszkozitas-0w-5w-10w-kenes-lubrikacio-suruseg.html)
http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-oil-viszkozitas-mazda-0w-5w-10w.html (http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-oil-viszkozitas-mazda-0w-5w-10w.html)

Egyébként mindenki ezzel érvel, hogy a kezelési útmutató alapján jók bele ezek a sűrű szarok is, de hát az elsődlegesen ajánlott olaj az 5W-30. 

Cím: Re:TMax - Szeged
Írta: vd1234 - 2013.07.15 18:50:17
Üdv!

OFF
zsoooc:
Egyetértek a véleményeddel.
Adatlap szerint ez az 5w50 olaj hidegen (40 Celsius fokon 104,9) viszkózusabb, mint általában egy 10w40 olaj, de 100 Celsius fokon arányaiban még inkább az (17,5), tehát mindkét esetben rosszabb a motornak egy általános 10w40 olajnál ebből a szempontból. Persze biztos jó olaj, dermedni később dermed, csak ahogy írod is, nem ilyen célra való, és elég drága is lehet. Szerintem.

Nem vagyok olajszakértő én sem, de szerintem a fentiek alapján kb. egy normális 10w40 olaj valóban jobb lett volna ennél. Én sem örültem volna, ha ilyen kerül a 19 éves Carinámba :no:, főleg, ha abba a kocsiba az elsődleges ajánlás 5w30. Az most 5w40-nel megy (LM Top Tec 4100), persze írnak hozzá 20w50 traktorolajat is, kb. a sivatagi használathoz  :excl:
ON
Cím: Re: Re:TMax - Szeged
Írta: Ludi - 2013.07.16 09:14:28
vagy egyszerűen csak ennyire hülyék a szervizesek.
.

Sztem egy picit erős így, de Te tudod...

Továbbra is tartom, hogy Skandináviában valószínű igazad lenne,mert ott nincs nagy szükség egy 50-es olajra, mert olyan a klíma. De itt, ahol nyáron nem ritka a hetekig tartó 35-40 fok városban bajt biztos nem csinál. Vagy esetleg mérted az olajnyomást? A Toyota motorok pedig eleve rövid áttételezésű váltóval szerelt, viszonylag magas fordulatra tervezett motorok.
Nem vitatkozni akarok, csak ennyire nincs éles határ a dolgok között, hogy valami szar bele vagy tökéletes.
 
Cím: Re: Re:TMax - Szeged
Írta: vd1234 - 2013.07.16 11:57:27
Sztem egy picit erős így, de Te tudod...

Továbbra is tartom, hogy Skandináviában valószínű igazad lenne,mert ott nincs nagy szükség egy 50-es olajra, mert olyan a klíma. De itt, ahol nyáron nem ritka a hetekig tartó 35-40 fok városban bajt biztos nem csinál. Vagy esetleg mérted az olajnyomást? A Toyota motorok pedig eleve rövid áttételezésű váltóval szerelt, viszonylag magas fordulatra tervezett motorok.
Nem vitatkozni akarok, csak ennyire nincs éles határ a dolgok között, hogy valami szar bele vagy tökéletes.

Üdv!

Én sem akarok vitatkozni, de a Te Toyotáidba milyen olaj kerül általában? Természetesen az elsődleges ajánláshoz képest. Ezenkívül milyen fordulaton használod őket?

Az pedig, hogy magas fordulatra tervezik, nem azt jelenti, hogy általában azon használja egy általános tulajdonos. De egy bele való 5w30 ott is megfelelően kell teljesítsen, és megfelelően is teljesít. Tudom, hogy ettől egy csomó szerelő rosszul lesz, de attól még igaz lehet. Nem csak Skandináviában, hanem a Kárpát-medencében is. Többször kitárgyaltuk, hogy egy megfelelően működő motornál nincsenek extrém különbségek az üzemi hőmérsékletet tekintve a külső hőmérséklet változása miatt. Az olajhőmérsékletnél meg főleg nincs, ezt több olajhőmérővel rendelkező fórumtárs igazolta már.
Ha meg egy szerviz közel sem odavaló olajat tesz bele, miért nehéz elismerni, hogy valaki hibázott a csere alkalmával?   :?:
Ettől csak nőne az elismertsége, mivel képes fejlődni - akik meg védenek egy hibás dolgot, nem nagyon hajlandók fejlődni. Legalábbis szerintem.


Lehet, hogy jobb lenne az olajos topicban beszélgetni erről  :1eye:
Cím: Re: TMax - Szeged
Írta: bepi81 - 2013.07.16 13:28:02
Csak egy hozzászólás erejéig:
Nem akarom védeni ludiékat, mert nem ismerem őket és nem is jártam még náluk,de szerintem ez az 5w-50 olaj olaj dolog nem ennyire nagy probléma. Eleve, mert, ha jól tudom, full szintetikus olaj, mint pl a 10w-60 Castrol is az.
Ezek nem említhetők egy lapon egy hagyományos 5w, vagy 10w olajjal.
Ez olyan, mintha kicsit sarkítva azt mondanád, hogy bármelyik 5w40 olaj jobb, mint bármelyik 10w40, ami nagyon nem igaz.
Erről tudnának mesélni egyes Toyota specialisták, akik több tucat motort építettek, vagy bontottak már szét.
Egy autó motorjának kopása jobban függ az használati szokásoktól, mint attól, hogy 5w30, vagy 5w50 olajjal használják.
Persze én is azt gondolom, hogy ideálisabb, ha a vvti 30as olajat kap, de ettől önmagában még nem lesz baja.
Itt egy kicsit feleslegesen túl van lihegve az olaj téma, mert mindenki az elképzelhető legjobb olajjal akar járni. Azonban a rendeltetés szerű használat mellett valószínűleg soha nem fog tapasztalni különbséget az ember objektíven.
Cím: Re: TMax - Szeged
Írta: vd1234 - 2013.07.16 13:36:51
Válasz az olajos topicban.
Cím: Re: TMax - Szeged
Írta: zsoooc - 2013.07.16 14:13:05
Egy autó motorjának kopása jobban függ az használati szokásoktól, mint attól, hogy 5w30, vagy 5w50 olajjal használják.
Persze én is azt gondolom, hogy ideálisabb, ha a vvti 30as olajat kap, de ettől önmagában még nem lesz baja.

Ez teljesen igaz, én is így gondolom. Sokkal jobban számít, hogy mennyit jár hidegen a motor, mint az olaj. Szerencsére ez az autó elég keveset megy rövid távokon (10 km alatt), keveset hazsnálom városon belül. 
Azonban, ha az ember ennyi pénzt kifizet a szervizben, elvárná, hogy optimális olajat kapjon (ami nem is drágább, mint ez az 5W50, sőt, valószínűleg olcsóbb is). Szerintem nem nagy elvárás, alap dolog kellene, hogy legyen. 28 ezret futott 5W50-nel a Corollám (3 olajcsere), ami nem olyan sok, viszont a fogyasztás érezhetően több volt, legalább 3-4 decivel. 
Cím: Re:TMax - Szeged
Írta: Ludi - 2013.07.16 14:46:58
Ne haragudjatok, de Én itt lezárnám a vitát.

Tények: a gyár valóban nem említi az 5w50-et. Mi mégis 5W50-et raktunk bele prémium minőségben.
Eddig arról próbáltam meggyőzni mindenkit, hogy nem volt "rossz" bele az az olaj, ezt továbbra is így gondolom.
Tény, hogy az "optimális" más lett volna. Bár nem tudom, hogy akkor mit mondanátok, ha 20W50 vagy 15W40 gyári ajánlást öntöttünk volna bele....

Ha ez hiba, akkor hibáztunk PONT

vd1234:

A saját autóim használati szokásairól, karbantartásairól, és a versenyautóinkról valamint az elmúlt szűk 10 év Toyotákban eltöltött több mint 500.000km élményeiről kb. regényt tudnék írni, amitől megkímélek inkább mindenkit.




Cím: Re:TMax - Szeged
Írta: vd1234 - 2013.07.16 15:04:22
Ne haragudjatok, de Én itt lezárnám a vitát.

Tények: a gyár valóban nem említi az 5w50-et. Mi mégis 5W50-et raktunk bele prémium minőségben.
Eddig arról próbáltam meggyőzni mindenkit, hogy nem volt "rossz" bele az az olaj, ezt továbbra is így gondolom.
Tény, hogy az "optimális" más lett volna. Bár nem tudom, hogy akkor mit mondanátok, ha 20W50 vagy 15W40 gyári ajánlást öntöttünk volna bele....

Ha ez hiba, akkor hibáztunk PONT

vd1234:

A saját autóim használati szokásairól, karbantartásairól, és a versenyautóinkról valamint az elmúlt szűk 10 év Toyotákban eltöltött több mint 500.000km élményeiről kb. regényt tudnék írni, amitől megkímélek inkább mindenkit.

Köszönöm, részemről pont erről van szó  :flowers:
Mit mondanék? Azt, hogy nagyon jól nézze meg mindenki, milyen olajat akar beletenni a márkaszerviz  :otlet: Meg azt, hogy a most említettek mellett annyi érvet sem lehetne felhozni, mint az 5w50 mellett: ha jól emlékszem, 2006-os Toyotába 20w50 vagy 15w40? Védhetetlen, hacsak nem azt kéri a tulajdonos.
Egyébként nem regényre gondoltam, csupán egy bővített mondatra. Maximum kettőre. Pont elég lenne a feltett kérdésre. De ha nem, nem, ennyi.
Cím: Re:TMax - Szeged
Írta: Kisfiatal - 2013.08.02 10:16:25
Ezt a Mobil RF 5W50est valamiért elterjedten használták a Toyo szervizek, az enyémben is az volt számlák szerint, meg máshol is olvastam, és e fórumban is tudok olyanról, aki 150e km-t ment vele. Én arra gondoltam, hogy a vvti olajfogyit akarták kivédeni ezzel  :hmmmm:
Cím: Re:TMax - Szeged
Írta: vd1234 - 2013.08.02 19:52:26
Ezt a Mobil RF 5W50est valamiért elterjedten használták a Toyo szervizek, az enyémben is az volt számlák szerint, meg máshol is olvastam, és e fórumban is tudok olyanról, aki 150e km-t ment vele. Én arra gondoltam, hogy a vvti olajfogyit akarták kivédeni ezzel  :hmmmm:
Azt hittem, hogy arra volt a garanciális motorcsere  :otlet:
Cím: Re:TMax - Szeged
Írta: szikla2 - 2013.10.11 08:49:46
A szegedi TMAX helyén nyilt meg a  http://www.toyotakovacs.hu/content/?id=29