Toyota Club Hungary [ Forum ]
Mindenféle => OFF-topic => A témát indította: Szeke - 2006.03.03 12:46:34
-
A Mennyit fogyaszt a Yarisod? topicban született az ötlet - ott el lehet olvasni a részleteket.
Ezen téma lényege: bebizonyítani vagy megcáfolni az aceton fogyasztáscsökkentő és teljesítménynövelő hatását.
A mai napon vettem egy liter 100%-os acetont egy festékboltban. 480 forint volt. Vettem még egy 50millis fecskendőt, 110 forintba került.
A fecskendő segítségével megkapta a kocsi az első adagot a szerből - telitankhoz 50 millit.
Az eredményekről a továbbiakban ebben a topicban fogok beszámolni.
-
50 mili?
Az nem kevés? Az szinte kimutathatalan mennyiség egy teli tanknál.
-
50 mili?
Az nem kevés? Az szinte kimutathatalan mennyiség egy teli tanknál.
Kéretik elolvasni a Mennyit fogyaszt a Yarisod? topic utolsó két oldalát kb. :nagymosoly:
-
50 mili?
Az nem kevés? Az szinte kimutathatalan mennyiség egy teli tanknál.
Kéretik elolvasni a Mennyit fogyaszt a Yarisod? topic utolsó két oldalát kb. :nagymosoly:
Akkor hajrá!!
Hogyhogy ide tetted? Szerintem ez egyáltalán nem OFF téma!!!
-
Hogyhogy ide tetted? Szerintem ez egyáltalán nem OFF téma!!!
Maradjon egyelőre itt, nem akarom az általánost ezzel "csúnyítani" :wink: Majd ha lesz tényleg eredmény, majd akkor.
Egyébként emlékeztetőül a két, tapasztalatokat és magyarázatokat felsoroló link:
http://www.pureenergysystems.com/news/2005/03/17/6900069_Acetone/
http://toyotaownersclub.com/forums/index.php?showtopic=44575
Angoltudás természetesen szükséges.
-
A Mennyit fogyaszt a Yarisod? topicban született az ötlet - ott el lehet olvasni a részleteket.
Ezen téma lényege: bebizonyítani vagy megcáfolni az aceton fogyasztáscsökkentő és teljesítménynövelő hatását.
A mai napon vettem egy liter 100%-os acetont egy festékboltban. 480 forint volt. Vettem még egy 50millis fecskendőt, 110 forintba került.
A fecskendő segítségével megkapta a kocsi az első adagot a szerből - telitankhoz 50 millit.
Az eredményekről a továbbiakban ebben a topicban fogok beszámolni.
Dizel guru barátomtól megérdeklődtem hogy mit is ér az aceton:
a nitrogén monoxidot redukálja , nitrogén dioxiddá és vizzé és ezért nagyon környezetbarát lesz az autó emissziós értéke. De más hatása nincs. a nitrogén monoxid azért van dizelnél ,mert a dizel légfelesleggel dolgozin és a levegö 70-72% N2 magas nyomáson,hömérsékleten felbomlik és oxidálódik ,mert oxigéntöblet van tehát az oxidációt kell redukálni a kipufogógáz visszavezetéssel próbálták ezt a tényezöt csökkenteni amugy NOX kibocsátás föleg nagyon kis (résztterhelésen ,alaőpjáraton jön elö )városi használat mellett pedig a moci teljesirményének törwedékét vesszük ki nagyobb v. teljes terhelésen a mérleg átbillen mert akkor a NOX lecsöken én a C ,korom ,tehát a füstölés jön elö ami megen szigoru feltételek közé van szoritva az uj dizel jármüveknél. Szóval a Nitrogén monoxid kibocsátás csökkentésén kivül semmi másra nem jó.
(http://media.szon.hu/pubs/Bildserie/Gyorsul_si_verseny_a_rep_l_t_ren_2005_09_17/792915.jpg) Dizelguru barátom acetonmentesen halad a füstösgolffal. :D
-
Szóval a Nitrogén monoxid kibocsátás csökkentésén kivül semmi másra nem jó.
Majd ezt a teszt eldönti. Eddigi cikkek és angol tapasztalatok nem ezt mutatják.
-
Hogyhogy ide tetted? Szerintem ez egyáltalán nem OFF téma!!!
Maradjon egyelőre itt, nem akarom az általánost ezzel "csúnyítani" :wink: Majd ha lesz tényleg eredmény, majd akkor.
Egyébként emlékeztetőül a két, tapasztalatokat és magyarázatokat felsoroló link:
http://www.pureenergysystems.com/news/2005/03/17/6900069_Acetone/
http://toyotaownersclub.com/forums/index.php?showtopic=44575
Angoltudás természetesen szükséges.
A vizet biztos összeszedi a tankból, tehát, ha más nem is történik, nem fog megfagyni a hidegben a bennmaradó víz, viszont jól meg tudja bontani a festéket, meg a műanyag alkatrészeket.
A többi réséről kíváncsian várom a fejleményeket!
-
A vizet biztos összeszedi a tankból, tehát, ha más nem is történik, nem fog megfagyni a hidegben a bennmaradó víz, viszont jól meg tudja bontani a festéket, meg a műanyag alkatrészeket.
Elméletileg nem bánt semmit sem az alkatrészek közül. Ahhoz túl kicsi a koncentrációja (0,05 liter 45 literben).
Az üzemanyag felületi feszültségét csökkenti elméletileg, és ezáltal jobb égést biztosít. Benzines autókban pedig még oktánnövelő hatása is van.
De el kellene olvasni az angol cikket, mert ott szépen leírják :wink:
-
Benzines autókban pedig még oktánnövelő hatása is van.
De el kellene olvasni az angol cikket, mert ott szépen leírják :wink:
Majd valamikor a jövőhéten elfogy a mostani tank benyám, akkor majd küldök bele én is acetont.
Szétesni csak nem fog tőle a gép :wink:
A cikket elolvasnám, csak idegesítene, hogy felét nem értem :elkeseredett:
-
A cikket elolvasnám, csak idegesítene, hogy felét nem értem :elkeseredett:
Lehet, hogy lefordítom a hétvégén az egészet magyarra és kirakom a főoldalra. De nem ígérek semmit :wink:
Végre van benzines tesztelő kolléga is :pofa: Neked könnyebb helyzeted van annyiból, hogy a fedcompon azonnal látod a fogyasztást, könnyebben nyomon tudod követni a változásokat.
-
A cikket elolvasnám, csak idegesítene, hogy felét nem értem :elkeseredett:
naaa, az jó!
Te nem érted az egyik felét, én meg a másik felét :nagymosoly:
akkor összerakjuk a két érthető "felet" és :otlet:
:rohog:
Tamás rávilágított,h én miért viszolygok...ez nem tesz jót a műanyagnak...
de nagyon várom Szeke tapasztalatát, és nem vagyok vészmadár!
:figyellek:
-
Végre van benzines tesztelő kolléga is :pofa:
Lehet, hogy kissé off leszek, de én is hallottam már különböző segédanyagokról.
Alapvetően a benzin oktánszámnövelésére benzolt, metanolt és etanolt lehet használni. Versenyzéshez hallottam még di-nitro-toluolról, ami valóban növeli a teljesítményt, viszont csökkenti az élettartamot.
Az acetonnal úgy vagyok, mint a szilikon spray-vel, szeretem távol tartani az autótól. Mindenesetre kíváncsi vagyok mit sikerül kiderítenetek.
Ez a placebo hatás tutira működik, ezért igazából egy teljesítménymérés mutatná meg az "anyag" hatékonyságát.
Ja még eszembe jutott, hogy viszonyleg olcsón kapható az erdőkémiás nitrohígító, amit szintén előszeretettel használnak oktánszámnövelésre. (olcsóbb mint a benzin, viszont hasonló okokból, mint a napraforgó olaj, ez sem használható üzemanyagként)
-
Tamás rávilágított,h ... "A többi réséről kíváncsian várom a fejleményeket!"
Résekről én is szívesen olvasnék, persze én más összefüggésben. :rohog: :rohog: :rohog: :boobs:
-
ez nem tesz jót a műanyagnak...
Ekkora koncentrációban? Ugyanmár :wink:
-
ez nem tesz jót a műanyagnak...
Ekkora koncentrációban? Ugyanmár :wink:
Abban van valami. Meg gondolom a tank az (valamennyire) vegyszerálló(bb) műanyagból készül.
Én mondjuk egyszer beletöltöttem tömény acetont egy tejfölös pohárba....ki is jött alul :)
Egyszerűen eltűnt az alja...
-
ez nem tesz jót a műanyagnak...
Ekkora koncentrációban? Ugyanmár :wink:
Abban van valami. Meg gondolom a tank az (valamennyire) vegyszerálló(bb) műanyagból készül.
Én mondjuk egyszer beletöltöttem tömény acetont egy tejfölös pohárba....ki is jött alul :)
Egyszerűen eltűnt az alja...
És ezt a nitrohígító is tudja.....
Én már írtam, hogy vizösszeszedésre denszesz tettem a Trabulár tankjába, valamint ricinusolajat. Valamennyit használt, és érdekes szaga lett tőle...
Érdeklődve várom a benzines és a diesel tapasztalatokat is.
És nagyon jó lenne a fordítás is, hadd tanuljon az ánglisul nem tudó is! :-)
-
Jó lenne megtudni, hogy a benzintank és az azt elvezető csövek milyen műanyagból és gumiból készültek. Lehet, hogy alacsony a koncentráció, de ha folyamatosan jelen van, akkor idővel kikezdheti :nana:
-
lakkbenzin nem jó? :nagymosoly:
az van itthon kb fél liter...megmaradt még amikor a kocsi oldaláról, küszöbéről ezzel szedtem le a jó kis aszfaltot, meg emulziós szert, amit a frissen aszfaltozott m5, meg 35ös úton szedtem össze :szomoru:
az rendesen kiszárította a kezem :(
de szép tiszta lett :nagymosoly:
el nem merem képzelni,h mit csinálna az a szer szegény ufó belsejében..... :elkeseredett: :kormom: :mivan:
az aceton és a lakkbenzin hatása más?
tudom, most nagyon szőke vagyok, de érdekelne a válasz
-
Jó lenne megtudni, hogy a benzintank és az azt elvezető csövek milyen műanyagból és gumiból készültek. Lehet, hogy alacsony a koncentráció, de ha folyamatosan jelen van, akkor idővel kikezdheti :nana:
Egy autó átlagos életkorát számítsuk 20 évnek. Számoljunk 30ezer kilométert évente, mert dízel. Ez 600.000 kilométer. Ennyi idő alatt eltankolok 30.000 liter gázolajat (és akkor még 5 literes fogyival számoltam). Ez 666,6 telitank (45 liter kb. a tank). Így kijön, hogy kb. 33 liternyi acetont tankolnék el 20 év, 600.000 kilométer és 30 köbméter gázolaj alatt. Ugye Te sem gondolod komolyan, hogy ez ártalmas lenne? :wink:
Hamarabb öregszenek el maguktól a csövek...
-
el nem merem képzelni,h mit csinálna az a szer szegény ufó belsejében..... :elkeseredett: :kormom: :mivan:
az aceton és a lakkbenzin hatása más?
tudom, most nagyon szőke vagyok, de érdekelne a válasz
Még az egy tized százalékot sem éri el az aceton aránya... Kizártnak tartom, hogy ez belátható időn belül bármi gondot okozzon!
Nem vagyok vegyész, de valószínűleg mások. Kérdezzük meg Szonárt :pofa:
-
lakkbenzin nem jó? :nagymosoly:
az van itthon kb fél liter...megmaradt még amikor a kocsi oldaláról, küszöbéről ezzel szedtem le a jó kis aszfaltot, meg emulziós szert, amit a frissen aszfaltozott m5, meg 35ös úton szedtem össze :szomoru:
Jó lesz az még, hisz annyi új utat és autópályát fognak építeni a közeljövőben :ordog: :ordog:
De ha nagyon útban van, kiönteni meg sajnálod, akkor csak félig csavard rá a kupakját, eltűnik magától :kacsint: :nagymosoly:
Vagy csinálj otthon egy lakásfelújítást, festézhez kelleni fog :nagymosoly:
-
ez nem tesz jót a műanyagnak...
Ekkora koncentrációban? Ugyanmár :wink:
Az aceton betöltésekor szerintem jóval nagyobb a koncentrációja, vagy kannába tankolsz, és abból töltöd a kocsiba?
-
tudom, most nagyon szőke vagyok, de érdekelne a válasz
Én mindha vöröses hajra emlékeznék :hmm:
-
Aceton (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/de/b/b6/Aceton2.png) ; Biztonsági adatlapja (http://www.fjokk.hu/magyaricsc/_icsc00/icsc0087.pdf)
A lakkbenzin egy 'kicsit' másabb, egy keverék, melyben hidrogénezett nehézbenzin (lepárlási hőfok 150-200 C), aromás vegyületek, benzol és toluol van. Ez inkább közelebb áll a motorbenzinhez. :pofa:
-
Ugye Te sem gondolod komolyan, hogy ez ártalmas lenne? :wink:
Hamarabb öregszenek el maguktól a csövek...
Bizonyos anyagoknál nem a koncentráció számít, hanem a jelenlét. (Pl vegyük az ólom-tetraetilt. Nem sok van a hagyományos benzinben, de épp elég ahhoz, hogy a katalizátort kinyírja, hosszútávon)
De nézzük molekulaszinten:
0.05 liter aceton az 0.04 kg, azaz 40g. Ez megfelel 0.689 mol acetonnak, ami 4.13x10E23 (!) molekulát jelent. Így is lehet nézni. :vag2:
Persze ez még nem bizonyít semmit :pofa:
-
Az aceton betöltésekor szerintem jóval nagyobb a koncentrációja, vagy kannába tankolsz, és abból töltöd a kocsiba?
Még nem, de nem is rossz ötlet :vag2: Lehet, hogy kannás verzió lesz majd (de csakis a jobb keveredés miatt).
-
Bizonyos anyagoknál nem a koncentráció számít, hanem a jelenlét.
Teljesen igazad van. Viszont majd lefordítom a cikket és abban le van írva, hogy hosszútávon (a főmágus már 50 éve) tesztelték, sőt, alkatrészeket is áztattak(!) hónapokra és évekre acetonba. Semmi különleges elváltozást nem észleltek. A korróziónál és roncsolásnál szerintem inkább a koncentráció számít. A katalizátor meg az ólom kapcsolata más tészta.
0.05 liter aceton az 0.04 kg, azaz 40g. Ez megfelel 0.689 mol acetonnak, ami 4.13x10E23 (!) molekulát jelent. Így is lehet nézni. :vag2:
Akkor most számold ki nekem légyszi, hogy 45 liter gázolajban mennyi molekula van, és oszlasd el köztük az acetonmolekulákat :)
-
Még az egy tized százalékot sem éri el az aceton aránya... Kizártnak tartom, hogy ez belátható időn belül bármi gondot okozzon!
Nem vagyok vegyész, de valószínűleg mások. Kérdezzük meg Szonárt :pofa:
Ebben a koncentrációban nem hiszem, hogy kárt tesz.
De érdemes lenne először betölteni és aztán rátankolni egyrészt a keveredés érdekében, másrészt a fene tudja, hogy az üzemanyag betöltő gumicső aceton álló-e?
Elvileg nem kéne, hogy az legyen, mert minek?
Viszont azt jó, ha tudod, hogy a vegyipari gépészetben megkülönböztetnek aceton álló és nem aceton álló anyagokat. Utóbbiakat extra gyorsan eszi meg, persze töményen.
A nem aceton álló gumi pl megkeményedik és összezsugorodik tőle, kb mint a vulkanizálásnál.
(1ébként biotechnológus vagyok)
-
A nem aceton álló gumi pl megkeményedik és összezsugorodik tőle, kb mint a vulkanizálásnál.
Szerintem maga a gázolaj mint olyan, már eleve egy nem túl toleráns anyag. A gumit mintha megenné egy idő után ő maga is. Ezért gondolom azt, hogy valamennyire egyéb szerek ellen is ellen kell tudnia állni az összes alkatrésznek, amivel a gázolaj érintkezésbe kerül.
-
Csak nem biztos, hogy ami ellenáll a gázolajnak, az ellenáll az acetonnak is.
-
Csak nem biztos, hogy ami ellenáll a gázolajnak, az ellenáll az acetonnak is.
Erre nem tudok mit mondani. Talán a kannába keverős módszert fogom alkalmazni, az még kevesebb lehetőséget ad ilyenre. Mostmár biztosan le fogom fordítani a cikket, hogy az aggályokat csillapítsam.
-
A cégnél valahol volt egy katalógusom a műanyagokról, és hogy melyik milyen vegyszereknek áll ellen (+ hőtűrés, ütésállóság, mattulás stb). Ha megtalálom megnézem. De ehhez tudni kéne majd, hogy az üzemanyagrendszerben milyen műanyagokat és gumikat alkalmaztak :roll:
-
Szerintem maga a gázolaj mint olyan, már eleve egy nem túl toleráns anyag. A gumit mintha megenné egy idő után ő maga is. Ezért gondolom azt, hogy valamennyire egyéb szerek ellen is ellen kell tudnia állni az összes alkatrésznek, amivel a gázolaj érintkezésbe kerül.
Az igaz, hogy mindkettő szénvegyület, sőt kőolaj származék, de ettől még a tulajdonságaik merőben eltérnek.
Hidd el, sokat számít egy atom pluszba vagy minuszba!
O2 vagy O3. NaCl vagy NaOCl stb.
-
lakkbenzin nem jó? :nagymosoly:
az van itthon kb fél liter...megmaradt még amikor a kocsi oldaláról, küszöbéről ezzel szedtem le a jó kis aszfaltot, meg emulziós szert, amit a frissen aszfaltozott m5, meg 35ös úton szedtem össze :szomoru:
Jó lesz az még, hisz annyi új utat és autópályát fognak építeni a közeljövőben :ordog: :ordog:
De ha nagyon útban van, kiönteni meg sajnálod, akkor csak félig csavard rá a kupakját, eltűnik magától :kacsint: :nagymosoly:
Vagy csinálj otthon egy lakásfelújítást, festézhez kelleni fog :nagymosoly:
háááát saját kocsimmal már biztos nem fogok ilyen frissenaszfaltozott helyeken gurulni...(arra ott a céges OFF kocsi :torsziv: )
:otlet: lakásfelújjításnál tényleg jó lesz...és tavasszal várható :)
-
tudom, most nagyon szőke vagyok, de érdekelne a válasz
Én mindha vöröses hajra emlékeznék :hmm:
vörös???
a kacsa vörös! összekeversz vele szerintem :ordog: pedig neki kicsit hosszabb haja van, meg göndörebb is :kacsint:
és hogy ne legyen off :)
a csajokról juteszembe, h egyik nap átmentem egy haverinához, és megéreztem a levegőben azt az összetéveszthetetlen szagot :nagymosoly:
rákérdeztem,h szipuztak, vagy festettek, esetleg acetonos üzemanyagot kotyvasztottak?
bután nézett rám, és mosolyogva mutatta a körmeit :rohog:
és a pléne,h kinéztem az ablakon, és egy szürke aygo-t láttam!!!!
létezik ezüst-szürkében???????Szeke?
-
Talán a kannába keverős módszert fogom alkalmazni, az még kevesebb lehetőséget ad ilyenre.
ez nekem is eszembe jutott, hogy a koncentrátum beöntése előtt érdemes felütni egy kis benzinnel-üzemanyaggal, és a jobb keveredés érdekében rátankolni
:tonqe:
-
és a pléne,h kinéztem az ablakon, és egy szürke aygo-t láttam!!!!
létezik ezüst-szürkében???????Szeke?
Nem éppen ide tartozik :wink: de igen, láthattál. 3-4 havonta jönnek újabb színek az Aygóhoz, szóval mindig látni újabbat és újabbat.
-
és a pléne,h kinéztem az ablakon, és egy szürke aygo-t láttam!!!!
létezik ezüst-szürkében???????Szeke?
Nem éppen ide tartozik :wink: de igen, láthattál. 3-4 havonta jönnek újabb színek az Aygóhoz, szóval mindig látni újabbat és újabbat.
köszi az infót :nagymosoly:
az öcsémtől nyertem egy 3 buborékos fantát :kacsint: szerinte nem aygot láttam, de én nyertem!
bocsi az offért
-
Az aceton fokozottan tűzveszélyes anyag. :hmm:
-
Én igazából akkor tudnám elhinni bármiféle ilyen "segédanyag" hatását , ha azt próbapadon bizonyítanák . Nekem az nem teljesen mérvadó , hogy az ember mit mér , vagy pláne hogy mit érez előtte/utána - mert tudja , hogy most valami plusz cucc van a kocsiban , és lehet , hogy emiatt máshogy vezet . Rengeteg kamu adalék épül erre az effektusra .
Persze sokminden van , amit ha hozzáöntesz az üzemanyaghoz , akkor tényleg jobban megy tőle az autó . De tönkre is hamarabb megy . Bennem ilyenkor mindig az a kérdés fogalmazódik meg , hogy ha ilyen pofonegyszerű módokon lehet elérni teljesítmény-növekedést és/vagy fogyasztás-csökkenést , akkor a gyárak MIÉRT nem alkalmazzák ezeket a módszereket :?:
-
Az aceton fokozottan tűzveszélyes anyag. :hmm:
Az jó, nem? Akkor jobban tud égni. Tökéletesebb égés=kevesebb károsanyag, esetleg hosszabb élettartam a kat részére, stb... Sztem ilyen 100lóerő esetén +1-2-t jelenthet, Nm-ben is hasonló arányban lehet jó sztem.
-
Az acetonnal úgy vagyok, mint a szilikon spray-vel, szeretem távol tartani az autótól. Mindenesetre kíváncsi vagyok mit sikerül kiderítenetek.
Mi a probléma a szilikon spray-vel? Én néha használom a belsőrészekre ha nincs műszerfal ápolóm, de a gumikra is rendszeresn használom. Ezt most nem értem, hogy miért nem lehet jó?
-
Az acetonnal úgy vagyok, mint a szilikon spray-vel, szeretem távol tartani az autótól. Mindenesetre kíváncsi vagyok mit sikerül kiderítenetek.
Mi a probléma a szilikon spray-vel? Én néha használom a belsőrészekre ha nincs műszerfal ápolóm, de a gumikra is rendszeresn használom. Ezt most nem értem, hogy miért nem lehet jó?
Van, aki nem szereti a zsíros tapintását utána, mert a szilikon nagyon jó porcsapda.
-
Van, aki nem szereti a zsíros tapintását utána, mert a szilikon nagyon jó porcsapda.
Aha értem... Mondjuk én ezt nem nagyon vettem észre. Te használod?
-
Én mindha vöröses hajra emlékeznék :hmm:
vörös???
a kacsa vörös! összekeversz vele szerintem :ordog: pedig neki kicsit hosszabb haja van, meg göndörebb is :kacsint:
Biztos akkor látott téged, amikor kopasz voltál és a kacsa meg mögötted állt.(Bár ez -gondolom fordítva szoktt lenni, mármint a helyezkedés ) :ordog: -de ebbe most ne menjünk bele! :oops: :D
Ettől azt hitte, hogy te vagy az, vörös hajjal. :hmm:
-
Biztos akkor látott téged, amikor kopasz voltál és a kacsa meg mögötted állt.
Ettől azt hitte, hogy te vagy az, vörös hajjal. :hmm:
kopasz még nem voltam....de ha apukám génjeit örökölték a hajhagymáim, akkor még van 4-5 évem :kacsint:
mikor lesz fejlemény aceton ügyben?
Szeke, megtörtént az első tankolás?
-
Az acetonnal úgy vagyok, mint a szilikon spray-vel, szeretem távol tartani az autótól. Mindenesetre kíváncsi vagyok mit sikerül kiderítenetek.
Mi a probléma a szilikon spray-vel? Én néha használom a belsőrészekre ha nincs műszerfal ápolóm, de a gumikra is rendszeresn használom. Ezt most nem értem, hogy miért nem lehet jó?
Néhányan meggyőződéssel vallják , hogy a szilikon árt a gumi és műanyag alkatrészeknek . Nemtom honnan ered ez az érdekes álláspont , ugyanis a helyzet az , hogy nemhogy nem árt nekik , hanem ápolja őket . Én rendszeresen kezelem az autóm gumijait és ajtótömítéseit szilikonsprayvel . Feltétezem , hogy ha valóban ártana , akkor az kiderült volna már a 8 év alatt , mióta nálam van a kocsi :wink:
Utastérbe (műszerfalra) viszont tényleg nem túl jó ötlet , mert rápárolog az ablakokra , ahonnan aztán nehéz leszedni , a kilátást meg , főleg éjjel , egyre jobban zavarja .
-
Néhányan meggyőződéssel vallják , hogy a szilikon árt a gumi és műanyag alkatrészeknek . Nemtom honnan ered ez az érdekes álláspont , ugyanis a helyzet az , hogy nemhogy nem árt nekik , hanem ápolja őket . Én rendszeresen kezelem az autóm gumijait és ajtótömítéseit szilikonsprayvel . Feltétezem , hogy ha valóban ártana , akkor az kiderült volna már a 8 év alatt , mióta nálam van a kocsi :wink:
Utastérbe (műszerfalra) viszont tényleg nem túl jó ötlet , mert rápárolog az ablakokra , ahonnan aztán nehéz leszedni , a kilátást meg , főleg éjjel , egyre jobban zavarja .
Én is a te álláspontoddal értek egyet, szintén ápolom a gumis alkatrészeket és helyeket. Régebben használtam a szilikont a műszerfalra, de tényleg bepárásodik tőle az ablak, azóta sima műszerfalápolót használok. Szerintem is kiderült volna már, ha tényleg nem jó a szilikon a gumis részekre... :kacsint:
-
Az aceton fokozottan tűzveszélyes anyag. :hmm:
Mondjuk a benzintől és a gázolajtól nem tűzveszélyesebb :kacsint: Olyan 460 fok körül meggyullad, annyiban alattomos, hogy a gőze lefelé száll, ezért rosszul szellőző, mélyebb helyeken összegyűlhet. :figyellek:
-
mikor lesz fejlemény aceton ügyben?
Szeke, megtörtént az első tankolás?
Az első 50 milliliter már bent van a tankban. Azóta még csak 80 km-t mentem. Majd a hét vége felé lesz meg az első telitankolás. De 3-4 tankolásnyit kell legalább használnom, hogy hiteles és mérhető legyen a változás, ha van.
-
Aceton és a műanyagok:
PELD -; PEHD +; PP +; PS -; TPX +; ABS +-; PMMA -; PC -, PVC -; PTFE +
Gázolaj:
PELD -; PEHD +-; PP +; PS -; TPX +-; ABS -; PMMA -; PC +-, PVC -; PTFE +
Alkohol (etil):
PELD +; PEHD +; PP +; PS -; TPX +-; ABS +-; PMMA -; PC +-, PVC +-; PTFE +
Magyarázat:
+ jó ellenállás
+- limitált ellenállás
- nem ellenálló
PS Polysztirén
PEHD Polyetilén (kemény)
PELD Polyetilén (lágy)
PP Polypropilén
TPX Metilpentén kopolimer
ABS Acrylonitril-Butadien-Sztirén
PMMA Polymetil-metakrilát
PC Polykarbonát
PVC :)
PTFE Polytetrafluoroetilén (teflon)
-
mikor lesz fejlemény aceton ügyben?zeke, megtörtént az első tankolás?
Az első 50 milliliter már bent van a tankban. Azóta még csak 80 km-t mentem. Majd a hét vége felé lesz meg az első telitankolás. De 3-4 tankolásnyit kell legalább használnom, hogy hiteles és mérhető legyen a változás, ha van.
Szeke!
Mennyit mész az autóval? Mert ha keveset, akkor cseréljünk és én pikk pakk megcsinálom a 3-4 teletankot. Még állom is ha kell, csak legyünk túl ezen a teszt szakaszon. Nagggyon kíváncsi vagyok mi lesz a vége.
Beszéltem a vegyész haverokkal. Ők semit nem tudtak mondani az aceton gázolajra tett hatásásról. Elkezdtek nekem valamit kémiául mesélni, de hamar elaludtam... bocsika... :szomoru:
-
Aceton és a műanyagok:
PELD -; PEHD +; PP +; PS -; TPX +; ABS +-; PMMA -; PC -, PVC -; PTFE +
Gázolaj:
PELD -; PEHD +-; PP +; PS -; TPX +-; ABS -; PMMA -; PC +-, PVC -; PTFE +
Alkohol (etil):
PELD +; PEHD +; PP +; PS -; TPX +-; ABS +-; PMMA -; PC +-, PVC +-; PTFE +
Magyarázat:
+ jó ellenállás
+- limitált ellenállás
- nem ellenálló
PS Polysztirén
PEHD Polyetilén (kemény)
PELD Polyetilén (lágy)
PP Polypropilén
TPX Metilpentén kopolimer
ABS Acrylonitril-Butadien-Sztirén
PMMA Polymetil-metakrilát
PC Polykarbonát
PVC :)
PTFE Polytetrafluoroetilén (teflon)
Ezek szerint, ami a gázolajat kibírja az az acetont is :hmm: nem hittem volna!
-
Az acetonnal úgy vagyok, mint a szilikon spray-vel, szeretem távol tartani az autótól. Mindenesetre kíváncsi vagyok mit sikerül kiderítenetek.
Mi a probléma a szilikon spray-vel? Én néha használom a belsőrészekre ha nincs műszerfal ápolóm, de a gumikra is rendszeresn használom. Ezt most nem értem, hogy miért nem lehet jó?
Néhányan meggyőződéssel vallják , hogy a szilikon árt a gumi és műanyag alkatrészeknek . Nemtom honnan ered ez az érdekes álláspont , ugyanis a helyzet az , hogy nemhogy nem árt nekik , hanem ápolja őket . Én rendszeresen kezelem az autóm gumijait és ajtótömítéseit szilikonsprayvel . Feltétezem , hogy ha valóban ártana , akkor az kiderült volna már a 8 év alatt , mióta nálam van a kocsi :wink:
Utastérbe (műszerfalra) viszont tényleg nem túl jó ötlet , mert rápárolog az ablakokra , ahonnan aztán nehéz leszedni , a kilátást meg , főleg éjjel , egyre jobban zavarja .
Tudom, hogy nem bántja a műanyag és gumi alkatrészeket. (a műanyag-iparban formalevállasztóként használják, ha károsítaná a terméket az nagy gond lenne)
Én a fentebb említett ablakra csapódás, és a jármű későbbi javító festése, átfestése miatt nem használom.
Ha volt már valakinek dolga szilikonozott autó, fényezés javításával, akkor az tudja mire gondolok.
(nem mintha át akarnám festeni :nagymosoly: )
Bár off a téma, de a belső térre pronto porstopot javaslok.
-
Ezek szerint, ami a gázolajat kibírja az az acetont is :hmm: nem hittem volna!
Végre valaki beírta a tudományos magyarázatot is :) Egyedül a polikarbonátok nem bírják az acetont azok közül, amik a gázolajat viszont bírják. Polikarbonát meg szerintem nem sok van az üzarendszerben :hmm:
-
Mennyit mész az autóval? Mert ha keveset, akkor cseréljünk és én pikk pakk megcsinálom a 3-4 teletankot. Még állom is ha kell, csak legyünk túl ezen a teszt szakaszon. Nagggyon kíváncsi vagyok mi lesz a vége.
Heti 1 tank fogy. Tehát kb. 1 hónap és vége a tesztnek :)
Remélem annyit még kibírtok. Minden tankolás után beszámolok az esetleges eredményekről.
-
Heti 1 tank fogy. Tehát kb. 1 hónap és vége a tesztnek :)
Remélem annyit még kibírtok. Minden tankolás után beszámolok az esetleges eredményekről.
Hasonló ütemben tankolok én is.... Várok...
-
Polikarbonát meg szerintem nem sok van az üzarendszerben :hmm:
Az szerintem se, inkább a polipropilénre és a PVC-re szavaznék :kacsint: A polikarbonát túl rideg és túl drága erre. Cserébe nem nagyon törik :pofa:
-
Használom a szilikont, de a műszerfalra, spec műszerfaltiszttót teszek (Motip)
-
férfiasan bevallom,h gyáva nyúl vagyok kipróbálni az acetonos mixet....pedig aktuális lesz a tankolás....de kizártznak tartom,h a mostani 5,1-es fogyit le tudná vinni :nemnem:
ha csak a legpesszimistább 10%os fogyicsökkenéssel számolnék, az is durva fél litert jelentene!!!! :hmm:
-
férfiasan bevallom,h gyáva nyúl vagyok kipróbálni az acetonos mixet....pedig aktuális lesz a tankolás....de kizártznak tartom,h a mostani 5,1-es fogyit le tudná vinni :nemnem:
ha csak a legpesszimistább 10%os fogyicsökkenéssel számolnék, az is durva fél litert jelentene!!!! :hmm:
Én is idegenkedem mindenfajta ilyen kísérletezéstől . Ha ilyen egyszerűen lehet ezzel spórolni , a gyárak miért nem alkalmazzák ?
-
Úgy olvastam, hogy a MOL tesz némi alkoholt a benzinbe. Most nem emlékszem, de ez nem gond? Még utánanézek.
-
Úgy olvastam, hogy a MOL tesz némi alkoholt a benzinbe. Most nem emlékszem, de ez nem gond? Még utánanézek.
Téli üzemben az kimondottan jó.
Elviszi a kondenzvizet.
-
férfiasan bevallom,h gyáva nyúl vagyok kipróbálni az acetonos mixet....pedig aktuális lesz a tankolás....de kizártznak tartom,h a mostani 5,1-es fogyit le tudná vinni :nemnem:
ha csak a legpesszimistább 10%os fogyicsökkenéssel számolnék, az is durva fél litert jelentene!!!! :hmm:
Én is idegenkedem mindenfajta ilyen kísérletezéstől . Ha ilyen egyszerűen lehet ezzel spórolni , a gyárak miért nem alkalmazzák ?
Amiért a "Föld lapos" "a Nap a Föld körül forog" és tsai elméleteket sem hagyták megdönteni.
Érdek.
Összefonódás.
Presztizs.
A kísérletezők, az újítók viszik előre a világot.
-
Úgy olvastam, hogy a MOL tesz némi alkoholt a benzinbe. Most nem emlékszem, de ez nem gond? Még utánanézek.
Szerintem nem rak bele sok alkoholt, azonban az biztos, hogy NEM jó az alkoholos benzint acetonnal keverni. Szóval ha van benne alkohol, inkább ellenjavallt a használata.
-
Én is idegenkedem mindenfajta ilyen kísérletezéstől . Ha ilyen egyszerűen lehet ezzel spórolni , a gyárak miért nem alkalmazzák ?
Sosem haladna előre a világ, ha az emberek nem kísérleteznének :wink:
Mióta érdekeltek az olajcégek abban, hogy akár 5-10 százalékkal is csökkentsék a fogyasztást? Az alkohol pedig számukra kellemes módon még épp növeli is egy kicsit (más tészta, hogy környezetvédelmi és újrahasznosítási okokból az is jobb).
De mindezektől függetlenül kérlek várjátok ki még ezt az 1 hónapot, utána lehet találgatni :wink:
-
A véleményem: Hajrá!!! nagyon kiváncsian várom az eredményeket! Üdv Galland!!!
-
Bejegyzés a blogba:
Az első tankolás átlaga 4.6 lett. Hasonlóan vezettem, mint eddig (110-120 között, ha kell, akkor előzgetve). Legközelebb nem a telitankba fecskendezem majd az acetont, hanem majd a tank aljára és aztán nyomatom rá a naftát.
Most épp olyan gond akadt, hogy elfelejtettem magammal vinni az acetont. Így most acetonmentesen tankoltam :?
Vagy ráöntöm még a dózist, vagy megvárom míg megint kiürül és aztán nyomok majd bele. Még nem döntöttem el.
-
Keverd hozzá az acetont 1-2 lityi gázolajhoz és töltsd a tankban lévőhöz. Ha nagyon nem fér, akkor furikázz 20-30 km-t a városba. Ez a 20-30 km minimálisan befolyásolja a tesztet, szemben a full tankkal megtehető úthoz képest.
Egyébként a 4,6.os fogyi az jó nálad? Nekem ekkörül szokott lenni, ha 110-120-al furikázok.
-
Keverd hozzá az acetont 1-2 lityi gázolajhoz és töltsd a tankban lévőhöz. Ha nagyon nem fér, akkor furikázz 20-30 km-t a városba. Ez a 20-30 km minimálisan befolyásolja a tesztet, szemben a full tankkal megtehető úthoz képest.
Egyébként a 4,6.os fogyi az jó nálad? Nekem ekkörül szokott lenni, ha 110-120-al furikázok.
Így tervezem majd de én hülye megint nem volt nálam tankoláskor az acetonos flakon :banging:
Amióta kivettem a kocsiból, nem raktam vissza és persze el is felejtettem.
A 4.6 az átlagos, mert 110-120-al szoktam én is menni. 110 alatt nagyon ritkán. Inkább csak városban :wink:
-
Én mostanában (utolsó két olajcsere) 0W-30 olajat teszek a mociba és nem kis meglepetéseket okoz!!!
Az utolsó tankommal 910 km-t mentem, amikor elkezdett villogni a "tankolj kérlek" ledecske. Ez nem olyan rossz, de ha még azt is hozzáteszem, hogy ebben volt Zeg-Bp 130-140-el végig. Zeg-Győr 140-el, akkor már szép. A többi km-t ( Bp-Zeg, Győr-Zeg) normális tempóba nyomtam közúton (90-100), pályán (110-125) és városi forgalom is akadt durván 100 km erejéig.
Ha ezen még az aceton is hoz valamit, akkor esküszöm, hogy csak akkor adom el a kocsit, ha 4 gyerekem lesz! :nagymosoly:
-
Update:
Mivel sikeresen kihagytam az acetont a legutóbbi tankoláskor is, a következő mellett döntöttem:
Jön a jó idő. Ez önmagában befolyásolja a fogyasztást. Ráadásul jövő héten átrakatom a nyári gumikat. Ez szintén csökkent(het)i. Ezért a következő 2-3 hétben nem rakok bele acetont, mert nincs értelme, nincs viszonyítási alapom. Majd ha meglesz az első 1-2 telitank nyárigumival, utána kezdem megint az acetonozást.
Elnézést kérek azoktól, akik már nagyon várták az eredményt, de a körülmények sajnos így alakultak.
-
Én mostanában (utolsó két olajcsere) 0W-30 olajat teszek a mociba és nem kis meglepetéseket okoz!!!
Az utolsó tankommal 910 km-t mentem, amikor elkezdett villogni a "tankolj kérlek" ledecske. Ez nem olyan rossz, de ha még azt is hozzáteszem, hogy ebben volt Zeg-Bp 130-140-el végig. Zeg-Győr 140-el, akkor már szép. A többi km-t ( Bp-Zeg, Győr-Zeg) normális tempóba nyomtam közúton (90-100), pályán (110-125) és városi forgalom is akadt durván 100 km erejéig.
Ha ezen még az aceton is hoz valamit, akkor esküszöm, hogy csak akkor adom el a kocsit, ha 4 gyerekem lesz! :nagymosoly:
A 0 W olaj nagyon sokat számít . Az egyik leghatékonyabb , valóban működő eszköz a spóroláshoz . Nekünk a Carina fogyasztása városban 3-4 decivel csökkent , amikor elkezdtük a 0 W (40) olajat használni - előtte 10 W 40 volt benne .
-
Rendben Szeke! Igaz nagyon vártam az eredményt, de a 0 W-s olajtól valóbban annyi jót kaptam, hogy magam sem hittem volna. Igaz a tél elején csak azért váltottam nullásra, hogy a hidegindítás minél kisebb kopással járjon, de hogy a fogyira ilyen hatást gyakoroljon??? Szóval örülök még pár hétig ennek (meg a jó időnek), de aztán tényleg kíváncsi vagyok az acetonos tesztre.
Ja és én is nyárigumizok + felnizek hétvégén, mert nem bírom tovább nézni a felniket egymásra rakva.
-
...a következő 2-3 hétben nem rakok bele acetont, mert nincs értelme, nincs viszonyítási alapom. Majd ha meglesz az első 1-2 telitank nyárigumival, utána kezdem megint az acetonozást.
Ez így nagyon korrekt! [smilie=sm38.gif] :pofa:
-
Rendben Szeke! Igaz nagyon vártam az eredményt, de a 0 W-s olajtól valóbban annyi jót kaptam, hogy magam sem hittem volna. Igaz a tél elején csak azért váltottam nullásra, hogy a hidegindítás minél kisebb kopással járjon, de hogy a fogyira ilyen hatást gyakoroljon??? Szóval örülök még pár hétig ennek (meg a jó időnek), de aztán tényleg kíváncsi vagyok az acetonos tesztre.
Ja és én is nyárigumizok + felnizek hétvégén, mert nem bírom tovább nézni a felniket egymásra rakva.
Tudom nem ide tartozik de lenne egy kérdésem, én csak azért nem mertem beletenni a 0w olajat mert az autó 6éves van benne 100.000km féltem hogy enni fogja,vélemény? beletehetem és kb. mennyivel fog kevesebb benzint enni? és ha 0w akkor milyen márka a Castrolon kívül? Előre is köszi a válaszokat.
-
Rendben Szeke! Igaz nagyon vártam az eredményt, de a 0 W-s olajtól valóbban annyi jót kaptam, hogy magam sem hittem volna. Igaz a tél elején csak azért váltottam nullásra, hogy a hidegindítás minél kisebb kopással járjon, de hogy a fogyira ilyen hatást gyakoroljon??? Szóval örülök még pár hétig ennek (meg a jó időnek), de aztán tényleg kíváncsi vagyok az acetonos tesztre.
Ja és én is nyárigumizok + felnizek hétvégén, mert nem bírom tovább nézni a felniket egymásra rakva.
Tudom nem ide tartozik de lenne egy kérdésem, én csak azért nem mertem beletenni a 0w olajat mert az autó 6éves van benne 100.000km féltem hogy enni fogja,vélemény? beletehetem és kb. mennyivel fog kevesebb benzint enni? és ha 0w akkor milyen márka a Castrolon kívül? Előre is köszi a válaszokat.
Nos az enyém ugyan még csak 3 hónap mulva lesz 3 éves, viszont 95 000 -nél tartok, bár nagyrészt (kb 2/3) autópálya - 4000-5000 fordulat között dolgozik a motor (140-170 közötti tempó) és a fordulatszámmérőt naponta tesztelem, hogy eljut-e a piros tartományig, de a 0W-30 Castrol longtech -ből az előző 15 000 alatt sem evett. -Azért 5 000Km-enként megnézem az olajszintet, pont ugyanúgy a max jelzésen ál, mint a cserekor 90e-nél.
átlag kb 3-5 decivel keesebb a fogyasztás, mint 5w-40-olajjal!
-
A Castrol jó!
Én csak azért használok Esso-t, mert nagyon jó áron tudok hozzájutni és ez sem rosszabb.
Nyári (2005-ös) fogyasztás adataim meg vannak, nyári gumival és régi (5W-30-as olajjal). Most cseréltem gumit, felnit 3 perce és jövőhéten tankolnom is kell. Ha újra tankoltam megmondom, hogy a nullás olaj mennyit számít fogyiba.
Egyébként nekem 20 hónapos az autóm és 61e km van benne. Nekem is sokat megy pályán, bár én nem hajtom. Lendületes 100-140 között járkálunk és semmi olajfogyást nem tapasztaltam még!
Ki kell próbálnod és ha sok sok deci fogyna pár ezer km-en, akkor vissza kell állnod.
Anno 10 éves Corollám volt 180e km-el, a nullás olajat csipkedte, de nem kopás miatt (mert mindenben hozta a gyári adatot, nagyon tipp-topp kis gép volt), hanem a gyári illesztés nem 0W olajra volt kitalálva. Ennyi.
-
De Uraim! Ez az olajtopicba való.... :nagymosoly: :nagymosoly:
-
Jogos a két pont!
Kishaver akkor ott teszek fel neked egy kérdést kérlek válaszolj, köszi.
-
Küldd csak privibe, mert nem szoktam mindig minden topicot átböngészni idő híjján.....
Bocs mindenkitől a kalandozásért.
-
A múltkor elfelejtettem, hogy a gumijaim is teljesen újak, ezért várnom kell, amíg azok is bekopnak. Ráadásul mindjárt olajcsere is lesz, ami szintén befolyásoló tényező.
Úgyhogy még mindig türelmeteket kérem!
-
A múltkor elfelejtettem, hogy a gumijaim is teljesen újak, ezért várnom kell, amíg azok is bekopnak. Ráadásul mindjárt olajcsere is lesz, ami szintén befolyásoló tényező.
Úgyhogy még mindig türelmeteket kérem!
Igy most mennyi a fogyid?
-
Igy most mennyi a fogyid?
Most 4,4 körül van. De most fognak rendesen bekopni a gumik és mindjárt olajcsere lesz.
-
Igy most mennyi a fogyid?
Most 4,4 körül van. De most fognak rendesen bekopni a gumik és mindjárt olajcsere lesz.
S te még ezen akarsz spórolni?
Haversrác 3 as golfja ami agyon van tuningolva evett ettől egy picivel kevesebbet télen. De ez azért már több mint kellemes fogyasztás nem? (főleg a carina fogyijához képest). :pofa: Mellesleg iylen csepp fogyasztásnál nem bizti hogy tudod bizonygatni az aceton csodatévő hatását :oops:
-
Mellesleg iylen csepp fogyasztásnál nem bizti hogy tudod bizonygatni az aceton csodatévő hatását :oops:
Ezt akarom mérni.
Plusz tervbe van véve, hogy az aceton előtt mérünk egy kipufogógáz-összetételt, és 1-2 tanknyi acetonos furikázás után ismét.
Egyébként lehet jelentkezni nyugodtan másoknak is tesztre... Főleg benzinesek lehetnének :vag1:
-
Egyébként lehet jelentkezni nyugodtan másoknak is tesztre... Főleg benzinesek lehetnének :vag1:
nem jelentkezem, mert január óta mentem a kocsival kb 3.500km-t...havi szinten nincs másfél tankolásom...
1 évvel ezelőtt 5ször ennyit gurultam, akkor kipróbáltam volna...
de tényleg kiváncsi vagyok :hmm:
-
Egyébként lehet jelentkezni nyugodtan másoknak is tesztre... Főleg benzinesek lehetnének :vag1:
nem jelentkezem, mert január óta mentem a kocsival kb 3.500km-t...havi szinten nincs másfél tankolásom...
1 évvel ezelőtt 5ször ennyit gurultam, akkor kipróbáltam volna...
de tényleg kiváncsi vagyok :hmm:
Nekem is ez a "baj" hogy egy hónap alatt jó ha sikerül elpusztítanom kicsivel több, mit 1 tank benyát.
-
De jó nektek. Én havi szinten átlag 4 tankolást abszolválok a 60 lityis tankba...
-
De jó nektek. Én havi szinten átlag 4 tankolást abszolválok a 60 lityis tankba...
körbeautózod a földet???
240liter üzemanyag, az elég lenne kb 4800km-re 5literes fogyival!
de ha megyek, mint a meszes, és 6 litert lenyomok a torkán, akkor is simán 4000km...ez napi 130km!!!és akkor szombat-vasárnap is autóban ülök minimum 1,5-2 órát :szemez:
-
De jó nektek. Én havi szinten átlag 4 tankolást abszolválok a 60 lityis tankba...
körbeautózod a földet???
240liter üzemanyag, az elég lenne kb 4800km-re 5literes fogyival!
de ha megyek, mint a meszes, és 6 litert lenyomok a torkán, akkor is simán 4000km...ez napi 130km!!!és akkor szombat-vasárnap is autóban ülök minimum 1,5-2 órát :szemez:
Egyrészt amikor beállok a kútra nem töküres a tankom. Gondolom, hogy Te sem porzó tankkal állsz be. Másrészt nekem nem 5-6 literes a fogyim, hanem 8-9 liter. :kacsint:
-
Egyrészt amikor beállok a kútra nem töküres a tankom. Gondolom, hogy Te sem porzó tankkal állsz be. Másrészt nekem nem 5-6 literes a fogyim, hanem 8-9 liter. :kacsint:
45 literes az üzemanyagtartályom...általában 1 helyen szoktam tankolni, mégpedig a dunakeszi ósannál, mert ócsó és nem ráz, meg magam tankolok, és kártyával fizetek :pofa:
40 liter alatt nem szoktam tölteni...ez egyfajta motiváció is,h még inkább spóroljak, és úgy szervezzem az útvonalam h a kútig érjek :) majd onnan haza :)
200liter 9 literrel, az 2300-2500km..az már reálisabb futásmennyiség :hmm:
szóval akkor megpróbálod az acetonos technikával csökkenteni a fogyidat? :kacsint: :nyelv:
csak hogy ne legyek off :nagymosoly:
-
Havi 2-3ezer... de jó is lenne! Én csak munkaügyben megyek havi kb 4-5 ezret. Plusz privát... Ha nem jönne hamarosan a dízel verda, én is elgondolkodnék ezen az aceton dolgon. Az újba tojnék talán beletenni. Bár Szeke is megteszi.
-
Az újba tojnék talán beletenni. Bár Szeke is megteszi.
Ártani biztos nem fog... Maximum használni se :nagymosoly: Majd kiderül. De szeretnék ideális körülményeket, ezért még várok.
-
hogy áll a project? Nagyon elsüllyedt a topik.
-
hogy áll a project? Nagyon elsüllyedt a topik.
Gondolatolvasó vagy? Épp most akartam írni, mert tegnap elindult a projekt :)
Tegnap belekerült 50ml aceton a tankba. Összekevertem egy kis 5 literes kannányi gázolajjal, azt bele a tankba, majd arra még 20 liter gázolaj. Talán jól összekeveredett.
Elõtte még megmérettem a zöldkártyás mûszerrel a kocsi füstölését is, hogy majd ellenõrizhessem, az változott-e.
Eredmények pár hét múlva várhatóak.
-
Részeredmények? :)
-
Részeredmények? :)
Eddig 2 tankoláskor öntöttem bele, még semmi. De azóta volt már egy kihagyás is.
Különösebb változást nem észleltem.
Már nem én tankolok a kocsiba, így macerás a dolog :szomoru:
Most lesz egy céges E10 Corollám, 1.3-as, majd annál megpróbálom a dolgot.
-
Sziasztok! Nem aceton, de hátha... Használta-e már valaki közületek, vagy ismerõsi körben a Cataclean (http://www.cataclean.hu/)nevû tisztító adalékot? Mik a tapasztalataitok? Nekem a szinte folyamatos városi üzemmód miatt elég lusta a verdám, a zöldkártya is döcögõsen lett meg. Lehet, hogy egy alapos tisztítás segítene? :hmm:
-
Sziasztok! Nem aceton, de hátha... Használta-e már valaki közületek, vagy ismerõsi körben a Cataclean (http://www.cataclean.hu/)nevû tisztító adalékot? Mik a tapasztalataitok? Nekem a szinte folyamatos városi üzemmód miatt elég lusta a verdám, a zöldkártya is döcögõsen lett meg. Lehet, hogy egy alapos tisztítás segítene? :hmm:
Inkább menjél ki Wynn's, vagy STP üzemanyagadalékkal/vagy injektortisztítóval és egy teletankkal az autópályára és küld meg a vasat 100-150 km-es intenzív használat rendbteszi, ha amúgy minden rendben van a verdával. (Ha nem akarsz gyorshajtást összetenni, maradj negyedikben)
-
Valamelyik nap néztem a Discovery Channel-en az Állítólag... (Mythbusters) című műsort, ahol azt vizsgálták milyen módszerek vannak az üzemanyag fogyasztás csökkentésére, és kipróbálták az acetont is. És arra jutottak, hogy semmit sem ér...
-
Valamelyik nap néztem a Discovery Channel-en az Állítólag... (Mythbusters) című műsort, ahol azt vizsgálták milyen módszerek vannak az üzemanyag fogyasztás csökkentésére, és kipróbálták az acetont is. És arra jutottak, hogy semmit sem ér...
és mi ért valamit? :1eye: ::) :whistling: