Toyota Club Hungary [ Forum ]
Mindenféle => OFF-topic => A témát indította: robi (Robi) - 2005.08.18 13:38:42
-
Céges autókról specifikus kérdésekre jött létre ez a topik. A szavazás csak érdekesség miatt van fent, és csak Toyotákra vonatkozik.
-
Első kérdésem:
hogy rendezitek az útnyilvántartást? Papíron kézzel, vagy szoftveresen?
-
Fejben. :D
-
Áttettem az Off-topik témái közé, oda jobban illik. Ez itt hamarosan törlésre kerül 8)
-
Fejben. :D
És akkor Apeh-nek mit adsz be?
-
Az útnyilvántartás vezetése attól függ, hogy a vállalat megfizeti-e a cégautó adót vagy sem.
(Van egy harmadik eset is, amikor nem a cég nevén van az autó és a vállalkozással útnyilvántartás szerint számolok el.)
Mindhárom esetre más-más szabályok vonatkoznak.
-
Az útnyilvántartás vezetése attól függ, hogy a vállalat megfizeti-e a cégautó adót vagy sem.
(Van egy harmadik eset is, amikor nem a cég nevén van az autó és a vállalkozással útnyilvántartás szerint számolok el.)
Mindhárom esetre más-más szabályok vonatkoznak.
Ez így stimmel. És minden nap kitöltöd a papírt? :oops: vagy inkább adót fizetsz?
-
Az útnyilvántartás vezetése attól függ, hogy a vállalat megfizeti-e a cégautó adót vagy sem.
(Van egy harmadik eset is, amikor nem a cég nevén van az autó és a vállalkozással útnyilvántartás szerint számolok el.)
Mindhárom esetre más-más szabályok vonatkoznak.
És minden nap kitöltöd a papírt? :oops:
A saját nevemen van az autó és negyedévente útnyilvántartással számolok el saját magammal. :lol:
Miért neked kellene ezt a nyilvántartást vezetned? Ha igen, akkor hajrá, nehogy egy ellenőrzésnél ezen bukjál meg. Utólag nagyon nehéz lesz összeírni mindent úgy, hogy az a kilóméter órával is egyezzen.
-
Az útnyilvántartás vezetése attól függ, hogy a vállalat megfizeti-e a cégautó adót vagy sem.
(Van egy harmadik eset is, amikor nem a cég nevén van az autó és a vállalkozással útnyilvántartás szerint számolok el.)
Mindhárom esetre más-más szabályok vonatkoznak.
És minden nap kitöltöd a papírt? :oops:
A saját nevemen van az autó és negyedévente útnyilvántartással számolok el saját magammal. :lol:
Miért neked kellene ezt a nyilvántartást vezetned? Ha igen, akkor hajrá, nehogy egy ellenőrzésnél ezen bukjál meg. Utólag nagyon nehéz lesz összeírni mindent úgy, hogy az a kilóméter órával is egyezzen.
Nekem választanom kellett: vagy befizetem a cégadót (saját a vállalkozás) és nem kell útnyílvántartás, vagy nem fizetem be de akkor írogathatok.
Én marhára drágálom a havi 10000 Ft-ot erre a célra, ezért úgy döntöttem inkább megdolgozok egy kicsit érte, és írom a papírokat.
Közben meg találtam jó kis számítógépes programokat, amikkel erősen lehet könnyíteni a munkán, egyre jobban örülök, hogy így választottam.
Közúti ellenőrzésnél nem lehet megbukni, mert személyautó esetében a rendőr nem kérheti a menetlevelet - hisz nem tudhatja hogy a cég mit választott, hogy befizesse a cégadót vagy sem. Apeh ellenőrzésnél meg valóban nem árt naprakészen lenni :roll:
Csak szerettem volna tudni ti hogy oldjátok ezt meg.
-
A Toyotám magán, de a cégtől kaptam egy szolgálati kerékpárt :!: :D . Menetlevelet nem kell írnom, viszont a cég telephelyét csak külön írásos engedéllyel hagyhatom el. :roll:
-
Csináltunk Excell-táblában egy utnyilvántartó lapot és mi azt használjuk. Nekem ez bőven elég. Sőt a dolgozóinkkal is ezt íratom meg, mivel a munkahelyemen sincs cégautó. :lol:
-
A Toyotám magán, de a cégtől kaptam egy szolgálati kerékpárt :!: :D . Menetlevelet nem kell írnom, viszont a cég telephelyét csak külön írásos engedéllyel hagyhatom el. :roll:
Ez aztán a környezet- és péntárcakímélő megoldás. :lol: :lol:
-
Csináltunk Excell-táblában egy utnyilvántartó lapot és mi azt használjuk. Nekem ez bőven elég. Sőt a dolgozóinkkal is ezt íratom meg, mivel a munkahelyemen sincs cégautó. :lol:
Igy van, szerintem is az Excel egy jó megoldás erre, pláne ha mindent naprakészen tartasz. Eredetileg én is ezzel futottam neki a problémának.
-
A Toyotám magán, de a cégtől kaptam egy szolgálati kerékpárt :!: :D . Menetlevelet nem kell írnom, viszont a cég telephelyét csak külön írásos engedéllyel hagyhatom el. :roll:
Ez aztán a környezet- és péntárcakímélő megoldás. :lol: :lol:
Bizonyám! :D
Itt azért felmerül egy újabb problematika.
Ha balesetet szenvedek a céges "járművel" és igaz, hogy magáncélból használtam ámde a cég engedélyével, az üzemi balesetnek minősül, annak pozitív és negatív következményeivel együtt.
-
Egy kérdés:
Ha céges az autó, nem lehet eljátszani a "családtagomra nem vagyok köteles terhelő vallomást tenni" című játékot, mert a cégtől kérdezik, és kellett vezetni menetlevelet.
Vagy nem jól gondolom?
-
Egy kérdés:
Ha céges az autó, nem lehet eljátszani a "családtagomra nem vagyok köteles terhelő vallomást tenni" című játékot, mert a cégtől kérdezik, és kellett vezetni menetlevelet.
Vagy nem jól gondolom?
A menetlevelet ha kell vezetni, akkor abban fel kell tünteni a gépkoscsi vezető nevét, ilyenkor meg papíron ott van, ki vezette. Hacsak a cég nem úgy döntött, hogy befizeti a cégautó adót, és akkor nem kell neki menetlevelet vezetni.
-
Egy kérdés:
Ha céges az autó, nem lehet eljátszani a "családtagomra nem vagyok köteles terhelő vallomást tenni" című játékot, mert a cégtől kérdezik, és kellett vezetni menetlevelet.
Vagy nem jól gondolom?
A menetlevelet ha kell vezetni, akkor abban fel kell tünteni a gépkoscsi vezető nevét, ilyenkor meg papíron ott van, ki vezette. Hacsak a cég nem úgy döntött, hogy befizeti a cégautó adót, és akkor nem kell neki menetlevelet vezetni.
Elvileg - én úgy tudom - céges autót családtag nem vezethet.
Ha nem köteles a cég menetlevelet vezetni, akkor eljátszható, hogy nem tudják, abban a pillanatban ki vezette az autót. Ez esetben a rendőrség felé nyilatkozni kell, hogy a cég megfizeti a cégautó adót.
Nem is olyan rég volt róla szó, hogy a rendőrség majd infót fog kérni az APEH-tól, hogy ezek az állítások igazak-e.
-
Elvileg - én úgy tudom - céges autót családtag nem vezethet.
Csináltam egy közjegyző által hitelesített meghatalmazást (magyarul + angolul), miszerint a cég hozzájárul ahhoz, hogy a családtagok (egyben tulajdonosok is) vezethessék az autót az országon belül és kívül, határozatlan ideig.
Magyarán saját magamat hatalmaztam meg, hogy a saját kocsimat vezethessem :shock: Nem semmi egy bürokrácia.
-
Ez esetben a rendőrség felé nyilatkozni kell, hogy a cég megfizeti a cégautó adót.
Nem is olyan rég volt róla szó, hogy a rendőrség majd infót fog kérni az APEH-tól, hogy ezek az állítások igazak-e.
Én nem kockáztatnék.
-
Nálunk a céges autó bérelt, tehát még egy csavar van a dologban. Vezetni kell a menetlevelet is. Ha bármi rendőrségi ügy lenne, akkor a bérbeadó azonnal kiadja a bérlő adatait (volt egy parkolási 'csomagom' vagy 2 éve, de azóta nem jelentkeztek). Sőt, a bérbeadási papíron név szerint meg van említve az a két ember, aki vezetheti a kocsit. Mondjuk ritkán elviszi más is, de azt be szoktam iratni a menetlevélbe, nehogy hónapokkal később gond legyen.
-
Kérdésem lenne a menetlevél helyes kitöltéséről:
Elvileg azt naponta új lapra kellene írni? Nálunk ezt senki nem tudta megmondani, úgyhogy én jelenleg úhy töltöm, hogy amíg be nem telik egy oldal, addig írom. Ez időnként 3 hét is lehet.
A másik, hogy elvileg minden állomást be kellene vezetni (ahol megáll az ember útközben). Nos, én ezt is ki szoktam hagyni, ugyanis nem fontos azt senkinek sem tudni, hogy útközben vettem 2 kiflit a Tecsóban :wink:
-
Kérdésem lenne a menetlevél helyes kitöltéséről:
Elvileg azt naponta új lapra kellene írni? Nálunk ezt senki nem tudta megmondani, úgyhogy én jelenleg úhy töltöm, hogy amíg be nem telik egy oldal, addig írom. Ez időnként 3 hét is lehet.
A másik, hogy elvileg minden állomást be kellene vezetni (ahol megáll az ember útközben). Nos, én ezt is ki szoktam hagyni, ugyanis nem fontos azt senkinek sem tudni, hogy útközben vettem 2 kiflit a Tecsóban :wink:
A számítógépes útnyílvántartó többnapot tesz egy lapra.
Sőt, csak városon kívűli megállásokat ad meg, pl Budapes-Miskolc. Utcaszinten nem kell. Ennyi elég Apehnek.
Szoftverről aszongyák, hogy az Apeh normái szerint van az útnyilvántartás.
-
A számítógépes útnyílvántartó többnapot tesz egy lapra.
Sőt, csak városon kívűli megállásokat ad meg, pl Budapes-Miskolc. Utcaszinten nem kell. Ennyi elég Apehnek.
Szoftverről aszongyák, hogy az Apeh normái szerint van az útnyilvántartás.
Nekem papíros van. És mivel általában városon belül közlekedem (na jó, a tábla után még 100 m), ezért elvileg fel kéne vezetni a megállásokat. De konkrét szabályt még nem láttam. A tehergépkocsi menetlevelek máshogy néznek ki, azt tudom... :roll:
-
Itt azért felmerül egy újabb problematika.
Ha balesetet szenvedek a céges "járművel" és igaz, hogy magáncélból használtam ámde a cég engedélyével, az üzemi balesetnek minősül, annak pozitív és negatív következményeivel együtt.
Az úti baleset.
Picit más a szabályozás,mint az üzemi balest esetében.
Figyeltem ám az EHS oktatáson! :D
-
Itt azért felmerül egy újabb problematika.
Ha balesetet szenvedek a céges "járművel" és igaz, hogy magáncélból használtam ámde a cég engedélyével, az üzemi balesetnek minősül, annak pozitív és negatív következményeivel együtt.
Az úti baleset.
Picit más a szabályozás,mint az üzemi balest esetében.
Figyeltem ám az EHS oktatáson! :D
Ez tényleg egy összetett dolog:
-céges járművel a cég saját útján és közútra továbbhajtva a lakóhelyig munkabalesetnek minősül, kivéve, játék vagy fusi
-magán járművel hazafelé/befelé a cég útján munkabaleset, közúton úti baleset.
-kiküldetésben, munkahelyi érdekből utazva munkabaleset.
Egyébiránt az úti baleset és a munkabaleset is az üzemi balesetek csoportjába tartozik.
Egészséges kárörömmel tölt el, hogy máshol is bosszantják az embereket a rendszeres oktatással és vizsgáztatással. :D :D :D Egyébként mi az a EHS? (Nekünk EBKM-ünk van, de majd kikezeltetjük :D )
Most kaptam meg a munkavédelmi főmunkatárstól a hiteles leírást és ábrát. E szerint modosítottam.
-
Egyébként mi az a EHS?
Environmental,Health & Safety.
-
Céges járművel a cég két telephelye között közúton? :roll:
-
Céges járművel a cég két telephelye között közúton? :roll:
Megszerkesztettem az előbbi hozzászólásomat, amiben most már ez is benne van. :wink:
-
Ti most mit javasolnátok, cégnévre vegyek autót, v magánra, s ha cégnévre veszem, akkor adó, v útnyilvántartás: évi kb 20-25e-ret megyek sokat (döntõen) teljesen magáncélból, nem is tudom, h hogyan tudnám lehazudni a menetlevélre, a cég telephelye és székhelye között kb 1 km van :hmm:
-
Ti most mit javasolnátok, cégnévre vegyek autót, v magánra, s ha cégnévre veszem, akkor adó, v útnyilvántartás: évi kb 20-25e-ret megyek sokat (döntõen) teljesen magáncélból, nem is tudom, h hogyan tudnám lehazudni a menetlevélre, a cég telephelye és székhelye között kb 1 km van :hmm:
A cégautóadó miatt a céges személy nagyongáz. elvileg megoldható, hogy vezetsz útnyilvántartást, és a magánutakat kifizeted a cégnek, akkor nem kell cégautóadó-de egy-kétszemélyes cégeknél ez az elsõ amibe beleköt az APEH.
Szóval cégre igazából csak haszongépet érdemes.
Szerintem magánra a kocsit, ha személy és útnyilvántartással elszámolva. -ügyesen vezetve az útnyilvántartást 2-3x annyit el tudsz számolni, mint a valós cégérdekben járásod.
Vagy veszel egy kistehert cégre, és cégügyben azzal rohangálsz, magánra meg marad a Camry.
Vagy úgy teszel mint én, veszel egy nagy fehér dömpert, ( ere nagy piros + is matricázható :D ) család is belefér, teherautó is. :D - igaz 160 fölött nemigen megy.
-
Azt nem tudom, hogy Eü szolgáltatásnál mi a helyzet, ugyanis ott hülyén néz ki egy teherautó, mint orvosi ügyelet :szemforgat:
Vagy a magánautóra kiveszed az adómentes km díjat, mondjuk az nem sok, de ha sok km-t írsz rá... :kacsint:
Egy rafkós könyvelõ biztos megmondja a tutit :pofa:
-
Azt nem tudom, hogy Eü szolgáltatásnál mi a helyzet, ugyanis ott hülyén néz ki egy teherautó, mint orvosi ügyelet :szemforgat:
Vagy a magánautóra kiveszed az adómentes km díjat, mondjuk az nem sok, de ha sok km-t írsz rá... :kacsint:
Egy rafkós könyvelõ biztos megmondja a tutit :pofa:
-Az, hogy az orvos mivel jár, az teljesen mindegy - a lényeg, hogy pénzügyileg hogy jön ki jobban.
Igazából az EÜ szolgáltatások az adómentes kategória, vagyis nem kell ÁFÁ-t fizetnie, így viszont vissza sem igényelhet, tehát max a cégautóadót kerüli el. - itt viszont nem nyer annyit, ha ügyesen írja az útvonalat, hogy megérje a 2 kocsi tartása. ( céges teher + magán)
- szerintem magánautó+útvonalnyilvántartás. - persze, ha nem az áfaments kategória a cég, hanem valami egyéb, akkor más a helyzet.
-
Azt nem tudom, hogy Eü szolgáltatásnál mi a helyzet, ugyanis ott hülyén néz ki egy teherautó, mint orvosi ügyelet :szemforgat:
Vagy a magánautóra kiveszed az adómentes km díjat, mondjuk az nem sok, de ha sok km-t írsz rá... :kacsint:
Egy rafkós könyvelõ biztos megmondja a tutit :pofa:
-Az, hogy az orvos mivel jár, az teljesen mindegy - a lényeg, hogy pénzügyileg hogy jön ki jobban.
Igazából az EÜ szolgáltatások az adómentes kategória, vagyis nem kell ÁFÁ-t fizetnie, így viszont vissza sem igényelhet, tehát max a cégautóadót kerüli el. - itt viszont nem nyer annyit, ha ügyesen írja az útvonalat, hogy megérje a 2 kocsi tartása. ( céges teher + magán)
- szerintem magánautó+útvonalnyilvántartás. - persze, ha nem az áfaments kategória a cég, hanem valami egyéb, akkor más a helyzet.
A cég nem áfamentes, de a bevételünk az, tehát nem tudunk visszaigényelni fát, 2 misi alatti kocsira 15e körül van az adó havonta, ha ezért évi 20-25e km-ert elszámolhatok, + kötelezõ + szervíz+ casco + 5 év alatt a kocsi árát is, hát meggondolandó :hmm: tehát kivehetek a cégbõl kb nettó 800e-ret egy évben 180e-ért, az nincs 25% adó :hmm: a kérdés, lesz-e ennyi kivennivaló :nagymosoly: :rolleyes:
Útnyilvántartással igencsak trükközni kéne, h meglegyen, kevés az igazi céges út :otlet:
-
A cég nem áfamentes, de a bevételünk az, tehát nem tudunk visszaigényelni fát, 2 misi alatti kocsira 15e körül van az adó havonta, ha ezért évi 20-25e km-ert elszámolhatok, + kötelezõ + szervíz+ casco + 5 év alatt a kocsi árát is, hát meggondolandó :hmm: tehát kivehetek a cégbõl kb nettó 800e-ret egy évben 180e-ért, az nincs 25% adó :hmm: a kérdés, lesz-e ennyi kivennivaló :nagymosoly: :rolleyes:
Útnyilvántartással igencsak trükközni kéne, h meglegyen, kevés az igazi céges út :otlet:
Ne felejtd el, hogy a céges autó után nem csak cégautó adót kell fizetni, hanem munkaadói járulékot és eho-t is.
-
A cég nem áfamentes, de a bevételünk az, tehát nem tudunk visszaigényelni fát, 2 misi alatti kocsira 15e körül van az adó havonta, ha ezért évi 20-25e km-ert elszámolhatok, + kötelezõ + szervíz+ casco + 5 év alatt a kocsi árát is, hát meggondolandó :hmm: tehát kivehetek a cégbõl kb nettó 800e-ret egy évben 180e-ért, az nincs 25% adó :hmm: a kérdés, lesz-e ennyi kivennivaló :nagymosoly: :rolleyes:
Útnyilvántartással igencsak trükközni kéne, h meglegyen, kevés az igazi céges út :otlet:
Ne felejtd el, hogy a céges autó után nem csak cégautó adót kell fizetni, hanem munkaadói járulékot és eho-t is.
Tudom.
Mit tudtok, valszeg útnyilvántartás lesz belõle, azt mondta a könyvelõ, tanuljak meg hazudni :evil: ,jó nem így de ez volt a lényeg, kár, h csak így megy. Ti hogy tudjátok, internetelõfizetését a dolgozónak, az õ nevére szóló számla ellenében kifizethetem adómentesen, elvileg 400e-res keretig (v 450e idén) adható adómentes juttatások között szerepel, csak nem tom, h csak utalvánnyal, v így is :hmm:
-
Kifizettem az elsõ béreket + adókat, csak kiváncsiságból megnéztem 1-2 bérkalkulátort a neten, hát nem uaz jött ki a különbözõkön :hmm: :mivan: s a könyvelõ is teljesent mást adott :banging: én neki hittem :kormom:
-
Ha vki jár erre:
Mi lenne, ha a ótót tagi kölcsönbõl fedezné a cég, legalábbis 60-70 %-át, az lehet, v van vmi buktatója :hmm:
-
Nem találtam jobb helyet neki:
Lenne egy négyórás állás nálunk, irodai jellegű munkára, főként adatkontroll, kisebb részt doksi elektronikus formázás, szerkesztés.
Ha valakit érdekel.
-
Mikor kéne kezdeni?
-
Kb. 2 hét.
-
Az sajna korai... Én majd úgy novembertől mennék, ha megyek...
-
Esetleg egy üzletkötői-hálózatépítői meló?
-
Az sajna korai... Én majd úgy novembertől mennék, ha megyek...
Nem jött be a jelenlegi állásod, vagy ott is válság van és menned kell?
-
Esetleg egy üzletkötői-hálózatépítői meló?
engem csak LAN, és WLAN , VPN, stb hálozatépitésii meló érdekel ;)
-
Esetleg egy üzletkötői-hálózatépítői meló?
Beszélhetünk róla...
-
Az sajna korai... Én majd úgy novembertől mennék, ha megyek...
Nem jött be a jelenlegi állásod, vagy ott is válság van és menned kell?
Tavaly szeptember óta itthon vagyok. Lehet, hogy úgy döntünk, bölcsődébe megy a gyerek (novembertől van hely), és akkor visszamegyek dolgozni. Viszont a cégnél még nem akarják, hogy visszamenjek. Novemberig ez is változhat, de szeretek előre gondolkodni.
-
Csak hogy anyázzak kicsit: most mondták meg, hogy az egyik másodállásom megszűnik 10 nap múlva. :no: :censored: :wacko:
Anyagi érvágás biztosított. :ph34r:
-
mesélhetnék én is... :devil:
-
Ha esetleg valaki tudna raktáros, kiszállítói, sofőr, egyéb rohangálós állást (B-s jogsi van), az legyen oly' kedves és jelezze. :innocent:
Preferált terület Érd, Törökbálint, Budaörs, közeli budai kerültek (XXII, XI, I, II, XII, stb), de persze más is szóba jöhet ilyen válság idején.
-
Támasszuk fel ha már aktuális...
Egyén/Bt/Kft? Melyiket? Érvek/Ellenérvek?
-
Mire, hány tulajjal, mekkora tőkével...?
-
Vegyeskereskedés, 10m Ft, saját tőke, alone.
-
Bt: kevésbé macerás, egyszerűbb könyvelés, olcsóbb létrehozni, de a beltag a saját vagyonával is felel a céges botlásért
Kft: komolyabb könyvelés, nagyobb alaptőke, de csak a céges vagyonig kell helytállnod.
A családban van mindkettő - sok éve - de a papíros-hivatalos részét erősen kerülöm, nem az én világom. Majd az okosabbak kiegészítik :D
-
Igen az a baj, hogy eddig én is eljutottam, de kéne valaki jártassabb a témában.... akért köszi :)
-
Az egész LIDL áruházlánc (http://www.lidl.hu/cps/rde/xchg/SID-4356AF85-33AF141F/lidl_hu/hs.xsl/6945.htm) is BT-ként működik, tehát valószínű, hogy egyáltalán nem előnytelen BT-ben dolgozni akár nagy cégként is. Sőt, az ALDI is az (http://www.aldi.hu/hu/html/company/beszallitoi_informaciok.htm?WT.z_src=main).
-
A Rádl árok alá bejegyzett Lidl már kft., pár éve.
Szerk.: ezt benéztem, az a Lidl Holding Kft., ugyanott...
-
Bt: kevésbé macerás, egyszerűbb könyvelés, olcsóbb létrehozni, de a beltag a saját vagyonával is felel a céges botlásért
Kft: komolyabb könyvelés, nagyobb alaptőke, de csak a céges vagyonig kell helytállnod.
A családban van mindkettő - sok éve - de a papíros-hivatalos részét erősen kerülöm, nem az én világom. Majd az okosabbak kiegészítik :D
A kiemeltet konkrétan nem ellenőrzik, így annak csak papíron kell befizetve lenni, vagy ráér utólag betenni, amikor van annyi bevétele a kft vezetőjének.
Összességében Kft.-vel van a kevesebb macera, és ahogy írtad is, csak a KFT(!!!) vagyonával felel a tulaj, saját dolgaival nem. Ez igen erős érv mellette. :yes: (mindezt a januárban elvégzett műszaki ellenőri képzésről tudom.)
-
Igen én is a KFT felé hajlok... köszönöm a segítséget, tájékoztatok majd a folytatásról!
-
Kft. 500e most a minimális alaptőke, amit azonnal használhatsz, csak a megalakulás idejére (3-4 nap) kell bennt legyen a számlán. Nem felelsz a teljes vagyonoddal, ha pl, leég miattad az egész kerület...
-
Tapsztalt nyomdász esetleg keres állást? Heidelberg, KBA nyomdagépismeret szükséges. Minimum angol esetleg német nyelvtudás szükséges.
Lehet vállalkozás formában is. Kereset cca EUR 2000,- Munkaterület: Magyarország, keleteuropa, Németország, nyugateuropa,
-
Kft. 500e most a minimális alaptőke, amit azonnal használhatsz, csak a megalakulás idejére (3-4 nap) kell bennt legyen a számlán. Nem felelsz a teljes vagyonoddal, ha pl, leég miattad az egész kerület...
Mondjuk érdemes mérlegelni, hogy mekkora esély van arra, hogy egy felelősségi eset rád szakadjon. Aki tisztességesen üzletel, annak mindegy, hogy BT-ben vagy KFT-ben dolgozik.
-
Kft. 500e most a minimális alaptőke, amit azonnal használhatsz, csak a megalakulás idejére (3-4 nap) kell bennt legyen a számlán. Nem felelsz a teljes vagyonoddal, ha pl, leég miattad az egész kerület...
Mondjuk érdemes mérlegelni, hogy mekkora esély van arra, hogy egy felelősségi eset rád szakadjon. Aki tisztességesen üzletel, annak mindegy, hogy BT-ben vagy KFT-ben dolgozik.
Aki tisztességes az akár egyéni vállalkozást is indithat, ha nem akar/kell függenie más társtól :szemez: De azért a társasági forma csak jobb.
-
Kft. 500e most a minimális alaptőke, amit azonnal használhatsz, csak a megalakulás idejére (3-4 nap) kell bennt legyen a számlán. Nem felelsz a teljes vagyonoddal, ha pl, leég miattad az egész kerület...
Mondjuk érdemes mérlegelni, hogy mekkora esély van arra, hogy egy felelősségi eset rád szakadjon. Aki tisztességesen üzletel, annak mindegy, hogy BT-ben vagy KFT-ben dolgozik.
Nagyon nem mindegy, a felvetéseddel lehetetlen előre számolni... Nem azért alakít vki kft.-t bt. helyett, mert tisztességtelenül akar pénzt keresni. Ha rajta kivülálló okok miatt pl. egy beszállítója nem fizeti ki, ezáltal Ő sem tud tovább utalni egy szerződéses összeget a partnerének, csődöt jelent, és bizony elvihetik Bt. esetén akár a teljes vagyonát is, házzal, ingóságokkal együtt...
Hogyan is lehetne mindegy? :no: :hmmmm:
-
Ezért írtam, hogy mérlegelni kell. Nem minden vállalkozás szükségszerűen kerül olyan helyzetbe, amit írtál. Számos szakmai terület van, ahol ez a veszély nem áll fenn - ha a cég vezetője elég óvatos.
-
Ezért írtam, hogy mérlegelni kell. Nem minden vállalkozás szükségszerűen kerül olyan helyzetbe, amit írtál. Számos szakmai terület van, ahol ez a veszély nem áll fenn - ha a cég vezetője elég óvatos.
Igen, így van. Én most hirtelen egy könyvelő céget hoznék fel példának, ahol jó megoldás a Bt. is, vagy egy ügyvédi iroda.
De pl. egy építőipari vállalkozást csakis Kft.-ként hoznék létre, Bt-ként az öngyilkosság lenne, főleg manapság... :wacko:
-
Ha bármi apró lehetősége felmerül, hogy valamiféle kárt okozhatsz, amit perelhetnek, akkor KFT, mert a felelősségbiztosításnak is van felső határa, és a fölött a cég, BT esetén a tulaj fizet. ( Bl büfét üzemeltetsz, és éjjel a zárlatos mikró miatt leég a szomszédos üzlet, meg a fölötted levő lekás, a felelősség biztosítás meg csak 15Mill-ig szól...)
-
Ha bármi apró lehetősége felmerül, hogy valamiféle kárt okozhatsz, amit perelhetnek, akkor KFT, mert a felelősségbiztosításnak is van felső határa, és a fölött a cég, BT esetén a tulaj fizet. ( Bl büfét üzemeltetsz, és éjjel a zárlatos mikró miatt leég a szomszédos üzlet, meg a fölötted levő lekás, a felelősség biztosítás meg csak 15Mill-ig szól...)
Számtalam más dolog is megtörténhet, ezért a legjobb a Kft.
(pl az alkalmazottad vagy a könyvelőd olyat csinál amit nem gondoltál volna mégis a cég felel érte.)
-
Számtalam más dolog is megtörténhet, ezért a legjobb a Kft.
(pl az alkalmazottad vagy a könyvelőd olyat csinál amit nem gondoltál volna mégis a cég felel érte.)
:yes: :yes: :yes:
-
Ilyen alapon nem is értem, miért léteznek egyáltalán BT-k? :innocent:
-
Ilyen alapon nem is értem, miért léteznek egyáltalán BT-k? :innocent:
Mert 2007-ig 3Mill volt a Kft kötelező alaptőkéje, és annyi nem volt mindenkinek. A BT mint forma gyakorlatilag csak nálunk van, és többször felvetették a megszüntetését, átalakítását valami lite KFT-féle formává, de még maradt. A Kft alaptőke leszállítása egyik oka az volt, hogy minél kevesebb BT legyen, mert nem annyira EU kompatibilis vállalkozási forma.
-
Ilyen alapon nem is értem, miért léteznek egyáltalán BT-k? :innocent:
Mert 2007-ig 3Mill volt a Kft kötelező alaptőkéje, és annyi nem volt mindenkinek. A BT mint forma gyakorlatilag csak nálunk van, és többször felvetették a megszüntetését, átalakítását valami lite KFT-féle formává, de még maradt. A Kft alaptőke leszállítása egyik oka az volt, hogy minél kevesebb BT legyen, mert nem annyira EU kompatibilis vállalkozási forma.
:hmmmm: világos... akkor értem mostmár az egészet.
-
Hallottátok hogy meg akarják szüntetni az EVA-t? :cry: :cry: :cry:
-
Ezen ráérsz akkor sírni, ha tényleg megtörténik.
-
Nem egészen :no: Eléggé ennek ismeretében alakitottam bevételeim egy részét. :D
Sirni nem fogok, csak át kell szervezni az életemet, esetleg megszüntetni a KFT-t
-
Eléggé ellentmondó infóim vannak arra vonatkozóan, hogy egy céges tulajdonú személyautó költségét hogyan és miképp lehet elszámolni a cégen belül.
Gondolok itt pl. az üzemanyagra. Személyautó, benzines. El lehet számolni, vagy nem lehet elszámolni a benzint a cégre, mert sokan azt mondják, hogy nem. Miért?
-
Eléggé ellentmondó infóim vannak arra vonatkozóan, hogy egy céges tulajdonú személyautó költségét hogyan és miképp lehet elszámolni a cégen belül.
Gondolok itt pl. az üzemanyagra. Személyautó, benzines. El lehet számolni, vagy nem lehet elszámolni a benzint a cégre, mert sokan azt mondják, hogy nem. Miért?
Milyen cég? Van gondolom könyvelő is, pl ezért is, hogy ilyen információkat szállítson ;)
-
BT, KFT. Egyik könyvelője ezt mondja, másik könyvelője azt. A könyvelők hozzáállása a különféle kérdésekhez sem egyenszilárdságú, ahogy látom :hmmmm:
-
Mert állandóan változtatják a jogszabályokat :censored:
Nézzen akkor aktuálisan utána! De az infóval éppen ezért nem tudsz évekre előre tervezni :no:
-
Ez rendben van, csak kérdem, valaki itt konkrétan nincs képben? Utánanézett, szerinte nem számolható el és kész.
Konkrét példa: cég telephelye ugyanaz a tulajdonos lakcímével, céges tulajdonú autó, feltételezhető a nem kizárólagos céges használat, ezért a lízingdíj áfája csak abban a mértékben igényelhető vissza, amennyi mértékben valódi céges volt a használat. A valódi céges használatot útnyilvántartással kell bizonyítani.
Ha már úgyis bizonyítva van a valódi céges használat útnyilvántartással, ennek arányában miért nem engedi a jogszabály az üzemanyag (benzin) elszámolását?
-
Eléggé ellentmondó infóim vannak arra vonatkozóan, hogy egy céges tulajdonú személyautó költségét hogyan és miképp lehet elszámolni a cégen belül.
Gondolok itt pl. az üzemanyagra. Személyautó, benzines. El lehet számolni, vagy nem lehet elszámolni a benzint a cégre, mert sokan azt mondják, hogy nem. Miért?
Ez nem is kérdés, a NAV norma szerint lehet elszámolni az üzemanyagfogyasztást.(Amennyit a cégnek használták, nem magánútra)
-
Nah, kiderült közben, nem csak norma szerint lehet, hanem ténylegesen megtett út szerint is.
Ugyanakkor - másik kardinális kérdés: az ÁFA nem vonható le az üzemanyag után. Miért?
-
Jó ez a topic! Nekem is van kérésem amit a könyvelönk szerintem nem tud (jól):
Új haszongépjármű pl pick-up, furgon ***ám 87.04) áfáját vissza lehet igényelni. De igaz ez használtra is?
Az üzemanyag áfája is visszaigényelhető ha nem benzin , hanem gázolaj! (ez nekem elég furcsa, nem valami környezet ösztönző) Gondolom onnan jön hogy a kombájnoktól a kamionokig a haszon*járművek mind dieselek.
-
Nah, kiderült közben, nem csak norma szerint lehet, hanem ténylegesen megtett út szerint is.
Ugyanakkor - másik kardinális kérdés: az ÁFA nem vonható le az üzemanyag után. Miért?
Akkor egy kicsit pontositsuk: a NAV megadja hogy adott hónapban mennyi a te járműved fogyasztási normája. Azzal kell kiszámolni a megtett elszámolható, és vezetett km-el. (ha van magánhasználat azt meg kell fizetne a cég részére, szja vonzata is van)
De számla szerint is el lehet számolni, pl a magasabbat mert pályán tankoltál.
-
Ezt találtam eddig: https://www.nav.gov.hu/nav/ado/afa080101_hatalyos/szgk_afa_levonasi_tilalom.html
-
Jó ez a topic! Nekem is van kérésem amit a könyvelönk szerintem nem tud (jól):
Új haszongépjármű pl pick-up, furgon ***ám 87.04) áfáját vissza lehet igényelni. De igaz ez használtra is?
Az üzemanyag áfája is visszaigényelhető ha nem benzin , hanem gázolaj! (ez nekem elég furcsa, nem valami környezet ösztönző) Gondolom onnan jön hogy a kombájnoktól a kamionokig a haszon*járművek mind dieselek.
Igen néztem én is Hilux témában NHP-vel, dízelre vonatkozóan igaz amit írsz. Csak sajna elég brutál drága a Hilux, ahhoz képest hogy "csak" egy melós autó. Komfortod nulla...
És nem csak attól függ, hogy dízeles-e vagy sem, hanem jogilag "haszongépjármű" kell legyen - akkor minden áfát vissza lehet igényelni mindenről stb. szerintem használtról is.
Ez egy az egyben nettó baromság, mert manapság (startup-ok világa ugyebár) egyre több olyan tevékenységi forma van, ahol a munkavégzéshez egy olcsóbb, környezetbarátabb, jogilag "személyautó" bőven elég, és igazságtalan, hogy annak költsége után nem engedik vissza az Áfát.
Amúgy meg hiába jönnek azzal a dumával hogy magánhasználat meg stb. Terepjáróval és kisbusszal is hordják a kölköket az oviba azok, akiknek az van. Dízelt püffögtetve az ovi előtt :nonono:
-
. Terepjáróval és kisbusszal is hordják a kölköket az oviba azok, akiknek az van. Dízelt püffögtetve az ovi előtt :nonono:
Na látod pont ezek nem számitanak haszongépjárműnek.
Mert mondjuk egy 2 személyes furgonnal már nagyon meg vagy kötve (ha többen vagytok mint kettő! :D) Azért a duplakabinos Hillux azért felér egy szgk-val. Lehet elég fullos 8 milláért :hmmmm:
-
Na látod pont ezek nem számitanak haszongépjárműnek.
De bizony! Egy Yaris Van is az, egy furgon is az.
Azért a duplakabinos Hillux azért felér egy szgk-val. Lehet elég fullos 8 milláért :hmmmm:
Nem ér, megnéztem. Egy elég fullos Hilux úgy 10-11 miláért még mindig alig közelít meg egy Verso-t komfortilag. Melós ülések vannak benne, hátsó ülés olyan pad mint a metrókocsikban, műanyag minden és kopog.
-
De bizony! Egy Yaris Van is az, egy furgon is az.
Nem ér, megnéztem. Egy elég fullos Hilux úgy 10-11 miláért még mindig alig közelít meg egy Verso-t komfortilag. Melós ülések vannak benne, hátsó ülés olyan pad mint a metrókocsikban, műanyag minden és kopog.
Terepjárót meg egyterűt említettél azok nem haszongépjárművek. :no:
Egy pickupnak miért kéne annyira komfortosnak lenni? :D Nem olyan rosszak azért, pláne ha mindent elszámolhatsz még az áfát is :sorcerer:
Inkább az adminisztráció zavarna :cry:
-
Hát mert a meló profilja nem az, hogy festékes ruhás munkásembereket kelljen szállítani, na. Csak azért legyen kénytelen az ember pickup-ot venni, mert az számít munkavégzési eszköznek, badarság 2016-ban. Amikor a biteket kergetjük optikai szálakon országszerte.
-
Terepjárót meg egyterűt említettél azok nem haszongépjárművek. :no:
Bocsi, nálam a pick-up is terepjárónak számit, pontatlanul fogalmaztam. A kisbusz simán haszongépjármű, mert személyszállításra alkalmas, sőt, átalakítva áruszállításra is, és ezt bizony haszongépjárműként használják. Legyen akkor furgon a neve, itt is bocsi a pontatlan fogalmazásért, de a lényeget már érted.
-
Hát mert a meló profilja nem az, hogy festékes ruhás munkásembereket kelljen szállítani, na. Csak azért legyen kénytelen az ember pickup-ot venni, mert az számít munkavégzési eszköznek, badarság 2016-ban. Amikor a biteket kergetjük optikai szálakon országszerte.
Ahhoz egy laptop kell nem autó [rohog]
Én azért használom az autót szállításra, bevásárlásra, megyek fűvetnyírni, fát vágni stb,igaz ha árut viszek sokszor a robogon is eltudom vinni. És álltalában farmerban autózom, mint egy munkásember ;)
A haszongépjármű azért merül fel mert rengeteg áfát fizetek és nagyon kevés dolgot tudok egyébként is költségként elszámolni. (A saját szgk elszámolása pedig nevetséges)
-
Ha nem is egy laptop, de max 1-2 táskában elfér minden cucc amire szükség lehet - ezen a területen totálisan szükségtelen egy platós pickup (sőt nem is ajánlott, mert ezeket esőnek nem is lehet kitenni). Azonban 4-5 személy szállítására szükség van, tehát mégis csak egy személyautó kell.
Vannak a kombikasznis Van-ok, azok is haszongépjárművek (pl. Yaris Van, stb), de azok max 2 főt tudnak szállítani, többi raktér.
Most csak azért mert a cég szolgáltat, bevétele van, és sok áfája, költsége főképp szállítással van, és ahhoz hogy azt rendesen érvényesíteni tudja kénytelen venni egy pickup-ot, ez egy az egyben egy baromság. Jó drágán ráadásul, és fölöslegesen méretes, sokat fogyasztó, drágán fenntartható járművet.
-
Ha nem is egy laptop, de max 1-2 táskában elfér minden cucc amire szükség lehet - ezen a területen totálisan szükségtelen egy platós pickup (sőt nem is ajánlott, mert ezeket esőnek nem is lehet kitenni). Azonban 4-5 személy szállítására szükség van, tehát mégis csak egy személyautó kell.
Vannak a kombikasznis Van-ok, azok is haszongépjárművek (pl. Yaris Van, stb), de azok max 2 főt tudnak szállítani, többi raktér.
Most csak azért mert a cég szolgáltat, bevétele van, és sok áfája, költsége főképp szállítással van, és ahhoz hogy azt rendesen érvényesíteni tudja kénytelen venni egy pickup-ot, ez egy az egyben egy baromság. Jó drágán ráadásul, és fölöslegesen méretes, sokat fogyasztó, drágán fenntartható járművet.
Ja ezért nem vettem eddig én se pick-upot se más haszongépjárművet.
Mondjuk sokszor legalább egy furgon Caddym, Combo azért jól jött volna :hmmmm:
Max . pár 100eFt-ért nem tudom mennyire megbízhatóak.
-
Arra a pár alkalomra ott a vonóhorog, kölcsönzök egy futót.
-
Hát mert a meló profilja nem az, hogy festékes ruhás munkásembereket kelljen szállítani, na. Csak azért legyen kénytelen az ember pickup-ot venni, mert az számít munkavégzési eszköznek, badarság 2016-ban. Amikor a biteket kergetjük optikai szálakon országszerte.
Vannak ollanok is, akik meg dógoznak nem csak bitvadászként.
-
Vannak ollanok is, akik meg dógoznak nem csak bitvadászként.
Nem az a lényeg hogy dolgozzunk, hanem hogy pénzt keressünk. :winkiss: :devil:
-
pénzt keresni lehet otthon ülve is. [emoji12] [emoji12]
-
Nem. A pénzt nem keresni kell, hanem találni!!!
-
Nem. A pénzt nem keresni kell, hanem találni!!!
na,igaz...jogos!!! ixeltem is gyorsan 5öt...maestére...
-
Nem. A pénzt nem keresni kell, hanem találni!!!
Jó helyen kell keresni, és akkor találsz is... ;)
-
Nem. A pénzt nem keresni kell, hanem találni!!!
Könnyű az angoloknak ők csinálják a pénzt [rohog]