Toyota Club Hungary [ Forum ]

Toyota Klub Magyarország Egyesület => Találkozók => A témát indította: Lymphater - 2005.07.16 21:11:44

Cím: Mérések
Írta: Lymphater - 2005.07.16 21:11:44
Helló

Kicsit nehézkesen mer szenvedek az adat áttöltésével.

Tamás69:
Csúcs teljesítmény 113Le, ami a valós és használ súlyadatok eltérsének figyelembevételével korrek gyári érték
0-100 gyorsítás kb 10 sec. hozza a gyári értéket.
csúcs gyorsulás 0,49g
1/4 mérföld idő: 17,4
60 láb idő idő: 2,6


SzzS
Csúcs teljesítmény 65Le korrek gyári érték
0-100 gyorsítás kb 13 ,5sec. hozza a gyári értéket.
csúcs gyorsulás 0,48g
1/4 mérföld idő: 19
60 láb idő idő: 2,7


Laca
Csúcs teljesítmény 58Le szerintem a nagy kerekek okoznak a normálisnál nagyobb hajtási veszteséget és a progi a keréken mért adatból következtet a motor teljesítményre
0-100 gyorsítás kb 14,8sec. A nagy kerekek megfogják (persze kanyarodni meg az a jó :)
csúcs gyorsulás 0,48g
1/4 mérföld idő:19,5
60 láb idő idő:2,7
Cím: Mérések
Írta: Lymphater - 2005.07.16 21:15:10
Ahogy látszik az elsőkerékhajtás nemnagyon tud 0,5g-nél többet letenni az aszfaltra. Tehát aki jobban rajtol (10-20m), az jobban vezeti a saját autóját mint ellenfele.
Cím: Mérések
Írta: Lymphater - 2005.07.16 21:16:38
Zdoman
Dromi
McYataghan
Cyron

Tőletek kellene egy súlyadat.
Cím: Re: Mérések
Írta: Laca - 2005.07.17 17:02:41
Idézetet írta: "Lymphater"

Laca
Csúcs teljesítmény 58Le szerintem a nagy kerekek okoznak a normálisnál nagyobb hajtási veszteséget és a progi a keréken mért adatból következtet a motor teljesítményre
0-100 gyorsítás kb 14,8sec. A nagy kerekek megfogják (persze kanyarodni meg az a jó :)
csúcs gyorsulás 0,48g
1/4 mérföld idő:19,5
60 láb idő idő:2,7

Így már érthető miért is kaptam ki folyamatosan SzzS -től!!!
Cím: Mérések
Írta: SzzS - 2005.07.18 07:16:18
Lymphater!
csinálj nekem egy  LE és nyomaték diagrammot légyszíves amin szerepel a gyári érték és az enyém is! Nagyon kiváncsi vagyok!
Cím: Mérések
Írta: squiddy - 2005.07.18 08:44:05
Bakker, erről a mérés dologról lemaradtam :(
Cím: Mérések
Írta: taby - 2005.07.18 08:57:50
Idézetet írta: "squiddy"
Bakker, erről a mérés dologról lemaradtam :(

gondolod? :D
Csak haversrácnál van kiértékelésen :D
Cím: Mérések
Írta: squiddy - 2005.07.18 09:05:12
A lóerők tekintetében mondtam. Kíváncsi lettem volna rá, mennyit tud a gépem.
Cím: Mérések
Írta: Lymphater - 2005.07.18 09:07:18
Idézetet írta: "SzzS"
Lymphater!
csinálj nekem egy  LE és nyomaték diagrammot légyszíves amin szerepel a gyári érték és az enyém is! Nagyon kiváncsi vagyok!


A Le és Nm diagram meglesz, csak nem az RPM függvényében mint a gyárinál szokott, hanem az időében, így összehasonlítani nem nagyon lehet. Sajnos az RPM méréséhez menet közben le kellene "lopni" valahonnan a fordulatszám jelet.
Cím: Mérések
Írta: taby - 2005.07.18 09:09:16
Idézetet írta: "squiddy"
A lóerők tekintetében mondtam. Kíváncsi lettem volna rá, mennyit tud a gépem.

Elméletileg az is meg van. Nekem 101 ló ment le az aszfaltra de az a tengelyen több :D
Cím: Mérések
Írta: squiddy - 2005.07.18 09:12:42
taby:
Úgyanolyan rendszerrel mérted te is, mint Lymphater?
Ja és, hogy mentsem magam az átlagos eredményektől, az én kocsim 1190 kiló :)
Cím: Mérések
Írta: taby - 2005.07.18 09:16:27
Idézetet írta: "squiddy"
taby:
Úgyanolyan rendszerrel mérted te is, mint Lymphater?
Ja és, hogy mentsem magam az átlagos eredményektől, az én kocsim 1190 kiló :)

szal 1190 + a benzin plusz te sacc per kb 75kg + én 125 kg + a cuccok te tudod hány kg :D és akkor ez a reális én igy 1450 kilós ótóval mérődtem amugy üreskés de nem száraz tankkal az önsullya az enyémnek 1105 kg :D
Cím: Mérések
Írta: taby - 2005.07.18 09:17:59
Idézetet írta: "squiddy"
taby:
Úgyanolyan rendszerrel mérted te is, mint Lymphater?

Tippem szerint igen. Gyorsulás mérő tengelyekkel felszerel kütyüvel mértük www.mrdyno.hu de ez nem a reklám helye, viszont Lymphater talán megtudja mondani hogy ő mivel mért :D
Cím: Mérések
Írta: squiddy - 2005.07.18 09:31:51
taby: Mikor kiszálltál egyszerre 3 tizeddel jobb eredményt produkált az ótóm  :lol:
Cím: Mérések
Írta: Gab - 2005.07.18 10:05:57
Idézetet írta: "Lymphater"
Zdoman
Dromi
McYataghan
Cyron

Tőletek kellene egy súlyadat.


Lymp,
index fórumra írtam adatokat, szólj, ha van fejlemény. :)
Cím: Mérések
Írta: Lymphater - 2005.07.18 10:32:45
Idézetet írta: "taby"
Idézetet írta: "squiddy"
taby:
Úgyanolyan rendszerrel mérted te is, mint Lymphater?

Tippem szerint igen. Gyorsulás mérő tengelyekkel felszerel kütyüvel mértük www.mrdyno.hu de ez nem a reklám helye, viszont Lymphater talán megtudja mondani hogy ő mivel mért :D


Én ezzel mértem.
Cím: Mérések
Írta: Lymphater - 2005.07.18 10:33:23
Idézetet írta: "Gab"
Idézetet írta: "Lymphater"
Zdoman
Dromi
McYataghan
Cyron

Tőletek kellene egy súlyadat.


Lymp,
index fórumra írtam adatokat, szólj, ha van fejlemény. :)


Ha át tudom tölteni a NoteBookról akkor felrakom ide. Így jó lesz?
Cím: Mérések
Írta: Lymphater - 2005.07.18 10:46:43
Berakom a grafikonokat, ha mindenkinek megfelel.
Ami a lényeg. A teljesítmény a KERÉKEN mért. Ebből csak saccolni lehet a főtengelyen mért teljesítményt. Ezért szokták a tuning előtt és után is ajánlani a fékpados (g méteres) mérést, mert csak összehasonlítássokkal az igazi.
Cím: Mérések
Írta: taby - 2005.07.18 10:59:31
Idézetet írta: "squiddy"
taby: Mikor kiszálltál egyszerre 3 tizeddel jobb eredményt produkált az ótóm  :lol:

Na ja :D de akkor már a te autód volt a könnyebb :D viszont így is több mint 5 tizeddel vagyok jobb :D
Cím: Mérések
Írta: taby - 2005.07.18 11:08:32
Idézetet írta: "Lymphater"
Berakom a grafikonokat, ha mindenkinek megfelel.
Ami a lényeg. A teljesítmény a KERÉKEN mért. Ebből csak saccolni lehet a főtengelyen mért teljesítményt. Ezért szokták a tuning előtt és után is ajánlani a fékpados (g méteres) mérést, mert csak összehasonlítássokkal az igazi.

De egész jól méri ez is a teljesítményt, mert haversrácnak padon ugyananyni volt a tengely teljesítmény mint a mrdyno-val átszámított érték. tehát ha nem is tökéletes de hozzávetőleges infót tud adni a gép teljesítményéről :D
Cím: Mérések
Írta: squiddy - 2005.07.18 12:22:33
taby: Lesz nekem is teljesítmény adatom?
Cím: Mérések
Írta: taby - 2005.07.18 12:38:07
Idézetet írta: "squiddy"
taby: Lesz nekem is teljesítmény adatom?

Bízom benne hogy nekem is meglesz mer a srác akié a kütyü még nem küldte át a kiértékeléseket, csak annyit mondott hogy aszfaltra ~100 lóerőt adtam le :D
De várom hogy a mérési fájlokat áttolja nekem :D
Ha meglészen akkor majd lesz holmi eredmény :D
Cím: Mérések
Írta: Gab - 2005.07.18 13:23:02
Idézetet írta: "Lymphater"
Ha át tudom tölteni a NoteBookról akkor felrakom ide. Így jó lesz?

Persze, tökéletes, tedd fel nyugodtan oda, ahova tetszik.  :wink:
Cím: Mérések
Írta: Lymphater - 2005.07.18 19:10:25
(http://lymphater.tar.hu/meresek/zdoman_1.jpg)
(http://lymphater.tar.hu/meresek/zdoman_2.jpg)
Cím: Mérések
Írta: Lymphater - 2005.07.18 19:19:11
A sebesség MPH-ban a power HP-ben van ábrázolva az idő függvényében
Cím: Mérések
Írta: Laca - 2005.07.18 19:23:02
Idézetet írta: "Lymphater"
(http://lymphater.tar.hu/meresek/zdoman_1.jpg)
(http://lymphater.tar.hu/meresek/zdoman_2.jpg)

Ezek lennének a diagrammok?
De nálam csak piros x-ek vannak!!!
Cím: Mérések
Írta: Lymphater - 2005.07.18 19:24:02
(http://lymphater.tar.hu/meresek/cyron_1.jpg)
(http://lymphater.tar.hu/meresek/cyron_2.jpg)
Cím: Mérések
Írta: Lymphater - 2005.07.18 19:25:04
(http://lymphater.tar.hu/meresek/dromi_1.jpg)
(http://lymphater.tar.hu/meresek/dromi_2.jpg)
Cím: Mérések
Írta: Lymphater - 2005.07.18 19:25:38
(http://lymphater.tar.hu/meresek/laca_1.jpg)
(http://lymphater.tar.hu/meresek/laca_2.jpg)
Cím: Mérések
Írta: Lymphater - 2005.07.18 19:27:30
(http://lymphater.tar.hu/meresek/szzs_1.jpg)
(http://lymphater.tar.hu/meresek/szzs_2.jpg)
Cím: Mérések
Írta: Lymphater - 2005.07.18 19:28:26
(http://lymphater.tar.hu/meresek/tamas69_1.jpg)
(http://lymphater.tar.hu/meresek/tamas69_2.jpg)
Cím: Mérések
Írta: Lymphater - 2005.07.18 19:29:33
(http://lymphater.tar.hu/meresek/szzs_vs_laca.jpg)
Cím: Mérések
Írta: Laca - 2005.07.18 19:35:04
SzzS!
Te elmész ezen a diagrammon?
Mert én csak ha leteszem a földre!
Cím: Mérések
Írta: Lymphater - 2005.07.18 19:35:23
Az utolsó kép laca Vs SzzS egyben
Itt látni, hogy SzzS kerékre TÖBB HP-t rak le. Hogy ebből mennyi a laca kerekei miatti töblet hajtáslánci veszteség és mennyi SzzS tuningja, ezt nem tudom.
Cím: Mérések
Írta: Gab - 2005.07.19 10:46:23
Szia Lymp,
Köszi!  :wink:  Jól látom egyébként, hogy pont a gyengébb futamomat értékelted?
Cím: Mérések
Írta: cryon - 2005.07.19 16:00:30
Hali!

Kiértékeltem a diagrammomat!
Ezek szerint keréken 101 LE-t tud a gyárilag 140 lovas Celim.
Érdekes, hogy Zdoman 1.6-os corollája 2 lóval többre jött ki (az ővé ugye egy 4A-GE 125 lóval?). Ennyire le lenne rúgva a Celim, vagy ennyivel több veszik el a hasjtáson. Egyébként jó lenne tudni, melyik kocsik milyen súlyértékekkel lettek számolva.
Lymph, ha nem gond ezt is leírnád a korrekt összehasonlítás végett?
0-100-ra nekem 10.5 mp kellett, ami kb egálban van a kihozott lóerővel.
Amit érdekesnek találtam, hogy Dromi keréken 200+ lovas MR2-je is csak 7 mp-et futott 0-100-ra... meg az is furcsa, hogy ő 3-asból 4-esbe vátás között látványosan lassulni kezdett. Ez már a 150 km/h körüli légellenállásnak köszönhető, vagy talán előbb szált-e le a gázról, mint a kuplungról, és a motorfék megfogta?

Üdv: Cryon!
Cím: Mérések
Írta: taby - 2005.07.19 20:39:36
Idézetet írta: "cryon"
Hali!

Kiértékeltem a diagrammomat!
Ezek szerint keréken 101 LE-t tud a gyárilag 140 lovas Celim.
Érdekes, hogy Zdoman 1.6-os corollája 2 lóval többre jött ki (az ővé ugye egy 4A-GE 125 lóval?). Ennyire le lenne rúgva a Celim, vagy ennyivel több veszik el a hasjtáson. Egyébként jó lenne tudni, melyik kocsik milyen súlyértékekkel lettek számolva.
Lymph, ha nem gond ezt is leírnád a korrekt összehasonlítás végett?
0-100-ra nekem 10.5 mp kellett, ami kb egálban van a kihozott lóerővel.
Amit érdekesnek találtam, hogy Dromi keréken 200+ lovas MR2-je is csak 7 mp-et futott 0-100-ra... meg az is furcsa, hogy ő 3-asból 4-esbe vátás között látványosan lassulni kezdett. Ez már a 150 km/h körüli légellenállásnak köszönhető, vagy talán előbb szált-e le a gázról, mint a kuplungról, és a motorfék megfogta?

Üdv: Cryon!


Nagyon sok múlik a gumikon. Az enyém elméletileg 116 lovas és ilyen a kütyüvel mérve 103 ló jött le az aszfaltra (de hamarosan a nyiregyházi különitmény összes talyigája pontosan meg lesz méregetve minden adata, legalább is igéretet kaptam erre). A gumim 185/65 R14 helyett 205/60 14 és lágy keverékű. amugy most a talin mikor a Carinákat méregettük akkor 1400 kiló körüli volt az autó sullya és 61mph-ra 9,97 volt a gyorsulásom a többi carina amit mértünk 10,5-12,7 közötti eredményeket produkált. Igaz az enyém a legidősebb a mért autók között de a legkevesebbet futott is :oops: amugy amit eddig ezzel a műszerrel mértünk legjobb gyorsulásom az 9,5 volt ugyanerre a tembóra :oops:, de akkor könnyebb volt, most viszont kapott új gyertyákat :D
Cím: Mérések
Írta: Lymphater - 2005.07.19 21:44:09
Idézetet írta: "Gab"
Szia Lymp,
Köszi!  :wink:  Jól látom egyébként, hogy pont a gyengébb futamomat értékelted?


Nem, ez a 14,05-ös fotamod, csak a diagramtovább megy egy kicsit.
Cím: Mérések
Írta: Lymphater - 2005.07.19 21:54:00
Idézetet írta: "cryon"
Hali!

Kiértékeltem a diagrammomat!
Ezek szerint keréken 101 LE-t tud a gyárilag 140 lovas Celim.
Érdekes, hogy Zdoman 1.6-os corollája 2 lóval többre jött ki (az ővé ugye egy 4A-GE 125 lóval?). Ennyire le lenne rúgva a Celim, vagy ennyivel több veszik el a hasjtáson. Egyébként jó lenne tudni, melyik kocsik milyen súlyértékekkel lettek számolva.
Lymph, ha nem gond ezt is leírnád a korrekt összehasonlítás végett?
0-100-ra nekem 10.5 mp kellett, ami kb egálban van a kihozott lóerővel.
Amit érdekesnek találtam, hogy Dromi keréken 200+ lovas MR2-je is csak 7 mp-et futott 0-100-ra... meg az is furcsa, hogy ő 3-asból 4-esbe vátás között látványosan lassulni kezdett. Ez már a 150 km/h körüli légellenállásnak köszönhető, vagy talán előbb szált-e le a gázról, mint a kuplungról, és a motorfék megfogta?

Üdv: Cryon!


cyron:2850 lbs
zdoman:2650 lbs
Cím: Mérések
Írta: Lymphater - 2005.07.19 22:00:38
A gumikon tényleg sok múlik, de a keréken leadott teljesítmén természetesen csak akkor ha a kerék túl nagy méterű.

Tehát elindulni jó tapadással lehet, gyorsan menni pedig vékonnyal. Az igazi drag gumi a sebesség növekedésével csökkenti a futófelületét.

Mégegyszer hangsúlyozom. A keréken leadott teljesítmény NEM függ a vezetéstechnikától és tök mindegy, hogy a jó rajt miatt sikerült e a futam (jó időt menni) vagy nem.
Cím: Mérések
Írta: squiddy - 2005.07.20 07:28:46
Idézetet írta: "cryon"

0-100-ra nekem 10.5 mp kellett, ami kb egálban van a kihozott lóerővel.

Nekem meg a 10.6 körül jött ki egy személlyel az 1.6-os 106LE-s 1,2 tonnás autómmal. Mégse olyan rossz érték ez? ;)
Cím: Mérések
Írta: taby - 2005.07.20 07:43:50
Idézetet írta: "squiddy"
Idézetet írta: "cryon"

0-100-ra nekem 10.5 mp kellett, ami kb egálban van a kihozott lóerővel.

Nekem meg a 10.6 körül jött ki egy személlyel az 1.6-os 106LE-s 1,2 tonnás autómmal. Mégse olyan rossz érték ez? ;)

De ebbe beleszámoltad a benzin a te és az egyéb cuccok súllyát is? Mert nekem alapba 1109 kiló üres tankkal (onnan tudom a súlyt, hogy nem olyan régen voltam fékerő mérésen és futómű ellenörzésen és a kiértékelő lapon ennyi szerepelt mint az autó sullya és akkor 4-5 liter benzin volt a tankba) a kocsi és akkor az egyéb cuccok a kocsiba... (én 125kg + Keri kolléga 80kg + 2/3 tank benzin+ a teli csomagtartó és olyan 1400 kiló környéke volt az enyém. :)

Gondolj bele mikor kiszáltam a ezüstszürke paripádból 4tizeddel egyből jobb eredményt futottál :)
Cím: Mérések
Írta: squiddy - 2005.07.20 08:00:12
Idézetet írta: "taby"

De ebbe beleszámoltad a benzin a te és az egyéb cuccok súllyát is?

Nem, most csak az autó üres súlyával számoltam.
Cím: Mérések
Írta: taby - 2005.07.20 08:27:15
Idézetet írta: "squiddy"
Idézetet írta: "taby"

De ebbe beleszámoltad a benzin a te és az egyéb cuccok súllyát is?

Nem, most csak az autó üres súlyával számoltam.

akkor számold újra, mert lehet hogy akár 10 alá is le tudnál menni elvégre 125 kiló 4 tizedet jelentett, ha van még 150 kiló amit kirakhatsz a kocsiból valószínűnek tartom hogy a 10mp re is lemehet a gyorsulási időd :D :oops:
Cím: Mérések
Írta: Szeke - 2005.07.20 08:51:13
Idézetet írta: "taby"
ha van még 150 kiló amit kirakhatsz a kocsiból valószínűnek tartom hogy a 10mp re is lemehet a gyorsulási időd :D :oops:

Squiddy: tehát ha jól akarsz gyorsulni, távirányítóval kell irányítanod a kocsit (ne legyen plusz súly) illetve ki kell venni az üléseket és a pötkereket is :D
Cím: Mérések
Írta: Mc Yataghan - 2005.07.20 09:25:46
Hali Lymp!

A kocsi 1267 kg + a magam kb 90 kilója + ~40 lityi benya + a te súlyod.

Ez volt a tömeg

Mc Yataghan
Cím: Mérések
Írta: Lymphater - 2005.07.20 12:33:22
Idézetet írta: "Mc Yataghan"
Hali Lymp!

A kocsi 1267 kg + a magam kb 90 kilója + ~40 lityi benya + a te súlyod.

Ez volt a tömeg

Mc Yataghan


OK, este berekom a diagrammodat.  :D
Cím: Mérések
Írta: Gab - 2005.07.20 17:03:01
Idézetet írta: "cryon"
Hali!

Amit érdekesnek találtam, hogy Dromi keréken 200+ lovas MR2-je is csak 7 mp-et futott 0-100-ra... meg az is furcsa, hogy ő 3-asból 4-esbe vátás között látványosan lassulni kezdett. Ez már a 150 km/h körüli légellenállásnak köszönhető, vagy talán előbb szált-e le a gázról, mint a kuplungról, és a motorfék megfogta?

Üdv: Cryon!


Szia!
Szerintem a légellenállás miatt lehetett a lassulás 3 és 4 között, mivel én igyekeztem tiporni neki.  :wink:

A gyorsulás meg ezek miatt alakulhatott így:
1. Elég sz*rok a váltásaim, ezen még lehetne javítani.
2. A hátsó gumikról addigra eltűnt az a mintázat is, ami volt rajta, néhányan vicceskedtek is, hogy milyen jó slickem van.  :D (185-ös téli gumi maradvány)
3. A 3-as váltásom nagyon 100 közeli, érzésre olyan 6900-7000 körül váltottam, ha a 0-100 a fő cél, biztosan megfutom kettesben és azzal is nyerek akár 1 mp-et is.
4. Gyenge a verda.  :twisted:

Szóval legközelebb futok egy célirányos 0-100-at rendes gumival is, mert én is kíváncsi vagyok.  8) Lympnek meg hiszek ugyan, de a grafikon nekem még mindig egy kicsit gyanús, mert az első rajtnál szétfüstöltem a kerekeimet (szokatlan volt, ezért is pörögtem össze vissza bohóc módjára szándékom nélkül is néha :wink: ), és ez a beszakadás engem az 1-es fokozatnál nagyon arra emlékeztet.
Cím: Mérések
Írta: Lymphater - 2005.07.20 20:36:00
(http://lymphater.tar.hu/meresek/mcyataghan_1.jpg)
(http://lymphater.tar.hu/meresek/mcyataghan_2.jpg)
Cím: Mérések
Írta: Lymphater - 2005.07.20 20:58:48
Kicsit variáltam a súlyadattal
Ha az én kocsim mérését variálom a következő jön ki
1000Kg-nél 85Hp keréken
1100Kg-nél 93Hp keréken

Így 100Kg 8Hp-t jelent az pedig sok, így a súly hibás megadása sokat jelent.

Megnéztem AVE oldalán az autóm mérését (http://www.timeslip.hu) és ott 1050Kg-vel 100Le a keréken leadott teljesítményem.

Így az ha elfogadjuk AVE-t referenciának, akkor az én mérésem Hp tekintetében 10%-al pesszimistább
Cím: Mérések
Írta: cryon - 2005.07.20 21:23:58
McYataghannak (meg nekem is) mi az a bazi nagy fürészfog a vátásokkor? A sima szívó 3S-GE Celi kerékre hogy adhat már Pl Yataghannak 150 LE-t? gondolom ez csak valami vicc :) (vagy akkorát rántott a kuplungról leugráskor, miközben a gázt is tapostuk?)
Kicsit segítsen már értelmezni valaki az ábrákat, mert valamit biztos nem értek...
Cím: Mérések
Írta: Mc Yataghan - 2005.07.21 06:20:57
Pedíg én is arra tippelek, hogy a váltás utáni "leugrás". Ami azt jelenti, hogy a keréken leadott teljesítményem nem több, mint 108-110 le.
Pls, help valaki hozzáértő!
Ez természetes, vagy a hajtásban gyengélkedik valami?
Nekem egy picit kevésnek tűnik 156-ból 110-et aszfaltra tenni, de ha tévedek, valaki nyugtasson meg.
Cím: Mérések
Írta: taby - 2005.07.21 07:58:48
Idézetet írta: "Mc Yataghan"
Pedíg én is arra tippelek, hogy a váltás utáni "leugrás". Ami azt jelenti, hogy a keréken leadott teljesítményem nem több, mint 108-110 le.
Pls, help valaki hozzáértő!
Ez természetes, vagy a hajtásban gyengélkedik valami?
Nekem egy picit kevésnek tűnik 156-ból 110-et aszfaltra tenni, de ha tévedek, valaki nyugtasson meg.

A gumik milyen korúak? milyen állapotúak? milyen sebességindexűek? milyen szélesek, milyen gumi van egyáltalán az autódon? nem térsz el a gyári mérettől? mert ezek nagyban befolyásolják az autó menetteljesítményét.
Cím: Mérések
Írta: Mc Yataghan - 2005.07.21 08:23:00
kb 1 éves, jó mintázatú gumi, gyári 205/55 R15 mérettel, ami egész jól fogja a kocsit, tehát a tapadással sincs igazából gond. Az érték azért lepett meg, mert összehasolításban jó állapotúnak gondolom a kicsikémet, és a 1/4 mérföldet is jó idő alatt futotta.
úgyhogy:  :pal1:  [smilie=sm59.gif]
Cím: Mérések
Írta: Lymphater - 2005.07.21 08:30:20
A "bazi nagy fürészfog a vátásokkor" a forgo tömegek perdületének hirtelen ráengedése a kerékre. Ez természetes jelenség, minden autó produkálja minden mérésnél. Ezért nyekken meg a kerék 1-ből 2-be válltásnál.

"Kicsit segítsen már értelmezni valaki az ábrákat, mert valamit biztos nem értek..."
Mi az amit még nem értesz? Mit vártál a méréstől?
Mit lehet kiolvasni? Pl:
-Mcyataghan váltásai kb 0,5sec ami szerintem jó!
-A gyorsulás 1,7sec körül "befulladt egy kicsit. Persze ez a "mechanikai szimpátia" 0-ra redukálásával (a kuplung gyilkos csúsztatásával) kiküszöbölhető lenne. Így egy kicsit nagyobb gyorsulás lenne elérheő 1,7 és 4,5 sec között.
- Dromi váltásai tényleg hosszúak a 2-3 már 1,5 sec felett van. Ez mindenképpen sok. Hasonló telj. autók is hozzák a 0,5 sec-t de legalább 1sec-et.

Mégegyszer hangsúlyozom. Ennek a mérési módnak az igazi értelme a módosítások (tuning) hatásának kimutatása, előtte-utánna módszerrel.
Cím: Mérések
Írta: Lymphater - 2005.07.21 08:32:01
Idézetet írta: "Mc Yataghan"
kb 1 éves, jó mintázatú gumi, gyári 205/55 R15 mérettel, ami egész jól fogja a kocsit, tehát a tapadással sincs igazából gond. Az érték azért lepett meg, mert összehasolításban jó állapotúnak gondolom a kicsikémet, és a 1/4 mérföldet is jó idő alatt futotta.
úgyhogy:  :pal1:  [smilie=sm59.gif]


Amit tegnap írtam nállad is igaz lehet (+10%). És lehet hogy az autó valós tömege is nagyobb egy kicsivel.
Cím: Mérések
Írta: SzzS - 2005.07.21 08:32:20
Idézetet írta: "Lymphater"
Az utolsó kép laca Vs SzzS egyben
Itt látni, hogy SzzS kerékre TÖBB HP-t rak le. Hogy ebből mennyi a laca kerekei miatti töblet hajtáslánci veszteség és mennyi SzzS tuningja, ezt nem tudom.


A sebesség gondolom mérföldben, a teljesítmény meg kW-ban van megadva ugye? Mert az érdekes,hogy 3. teligázon72-t mentem volna... :lol:
Cím: Mérések
Írta: Gab - 2005.07.21 08:49:40
Idézetet írta: "cryon"
McYataghannak (meg nekem is) mi az a bazi nagy fürészfog a vátásokkor? A sima szívó 3S-GE Celi kerékre hogy adhat már Pl Yataghannak 150 LE-t? gondolom ez csak valami vicc :)


Cryon,
A fűrészfogas szélsőértékeket nem kell figyelembe venni, valóban a váltás utáni rántást mutatja. Így ránézésre 108-110 LE-t adott le McYataghan autója keréken. Most látom, hogy ő is írta már.  :wink:

Idézetet írta: "McYataghan"
Nekem egy picit kevésnek tűnik 156-ból 110-et aszfaltra tenni, de ha tévedek, valaki nyugtasson meg.


Ha ez megnyugtat, akkor nekem is kevesebbet mértünk, mint a fékpadon. Én ezt a melegnek tudtam be, de így, hogy nálad, a szívó autónál is ez a tünet, kereshetünk akár más kifogást is.  :lol: Reálisan 15-20% veszteséggel kellene számolni.
Cím: Mérések
Írta: Mc Yataghan - 2005.07.21 10:15:02
Megnyugodtam!!!!!!

Épp most kb 20-25 perce sikerült a lámpánál "lealázni" egy új 2.0-ás honda prelude-öt  :twisted: . (életem 2. gyorsulása ilyen autóval. eddíg 2-ből 2 win. :D  :D  :D )
Jó ha az embernek vannak kis hétköznapi sikerélményei
 :) .
Mégsem lehet olyan gyenge a kicsike :D
 
P.S.: Ha KW-ban lenne, az azt jelentené, hogy a gyári értékeket lerakja aszfaltra(gyári 115KW, lerakott 108-110KW), amit azért kétlek.
Cím: Mérések
Írta: Lymphater - 2005.07.21 11:09:10
A telyesítmény Le-ben a sebesség MHP-ban van.
A teljesítmény természetesen a keréken leadott, ennél a főtengelyen 20%-al több van. Ennyi a hajtási veszteség.
Cím: Mérések
Írta: SzzS - 2005.07.21 11:10:54
na erre voltam kiv. :lol:
Cím: Mérések
Írta: cryon - 2005.07.21 11:41:40
Idézetet írta: "Lymphater"

Mi az amit még nem értesz? Mit vártál a mérésto´´l?


Amit nem értettem, azt kérdeztem meg (fürészfog). De valami hasonlóra gondoltam én is...
Amúgy meg tökéletesen elégedett vagyok a méréssel, nagyon hasonló eredményre számítottam, végülis egy 18 éves vasról van szó, 200.000+ km-es mocival. Ha 20% a veszteség, akkor a fôtengely gyári 140 lovából még így is hozhat 125-130-at, ami nagyon korrekt szvsz.
Ja Limphater, a kocsi tömegét kevesebbre állítottad be, mint a valós lehetett (2850lbs vagyis 1292kg).
A kocsi 1190 üresen. Volt benne kb 50 liter benya, 50 kg "cucc" a csomitartóban, meg 2x60+ kiló föemlös (Limph+szerénységem)...
Tehát a mért érték minimum 100 kilóval lett alábecsülve...
Nálad (Lymph) ez 8 lóerôt jelentett, tehát még ezzel együtt is nagyon nagyon jó érték jött ki.  8)   :wink:

Üdv: Cryon!
Cím: Mérések
Írta: ZDoman - 2005.07.21 23:58:26
Idézetet írta: "cryon"
"   Kiértékeltem a diagrammomat!
Ezek szerint keréken 101 LE-t tud a gyárilag 140 lovas Celim.
Érdekes, hogy Zdoman 1.6-os corollája 2 lóval többre jött ki (az ővé ugye egy 4A-GE 125 lóval?). Ennyire le lenne rúgva a Celim, vagy ennyivel több veszik el a hasjtáson.  "  



Az én Corollám gyárilag 114 lovas, és múlt héten volt telj. mérő padon ahol 111 lovat nyomott hajtáslánci veszteség nélkül (meg lehet nézni a képeim között a diagramot) Ha így nézem Lymph ábráját, akkor valszeg rossz tömeget adtam meg, vagy meleg volt, vagy nemtudom  :) Végülis nem is ez érdekelt, hanem a gyorsulási értékek, amik javultak ha jól látom, mivel ultraxar rajtot toltam a méréskor és még igyis becsusztam 17 alá 400on, ami eddig nem mindig sikerült 1 személlyel se... Tényleg Lymph! pontosan meg tudnád mondani a 0-200m, és 0-100kmh adatokat? THX.
Cím: Mérések
Írta: Lymphater - 2005.07.22 08:51:57
Este megnézem
Cím: Mérések
Írta: Lymphater - 2005.07.22 21:50:36
Dromi a 0-60MHP 6,4 sec körül van. De ki exportáltam neked az adatokat, amit exel-be be tudsz olvasni, és mindent látsz pontosan.
Elküldöm levélben.
Cím: Mérések
Írta: Lymphater - 2005.07.22 21:54:29
ZDoman te is kapod a txt-t
Cím: Mérések
Írta: Lymphater - 2005.07.22 21:55:53
mailcimek jöhetnek privátban
Cím: Mérések
Írta: ZDoman - 2005.07.27 21:17:34
Idézetet írta: "Lymphater"
mailcimek jöhetnek privátban


Enyém elment. Megkaptad?
Cím: Mérések
Írta: Lymphater - 2005.07.27 22:11:42
Bocsánat Zdonam és SzzS. Ti kértétek, de ez a fájl export-import excel átalakítás kicsit problémás.
Az igazság az, hogy némely mérés exportban nagyon furcsák az adatok.
Pont ez a két fájl hibás.
Igazából csak a mérés idején 0,02-sec enként adja meg az éppen aktuális G értéket és sebességet. Ebből lehet excelel számoltatni a ds-t és az s-t. A baj konkrétan az, hogy Zdoman mérési exportjában 341-m nél vége a fájlnak (15,6sec).
SzzS nek már 286m-nél vége.
Cím: Mérések
Írta: ZDoman - 2005.07.29 21:47:04
Idézetet írta: "Lymphater"
A baj konkrétan az, hogy Zdoman mérési exportjában 341-m nél vége a fájlnak (15,6sec).
SzzS nek már 286m-nél vége.


Ez nekem tökéletes, ugyis csak a 201m és a 0-100km/h pontos adatokra lettem volna kiváncsi. akár ide is beírhatod.

Egyébként ma voltam mérlegen és leesett az állam- 1110kg a kocsi fél tank benzinnel, nélkülem. Én 78kg voltam  :)
Cím: Mérések
Írta: Gab - 2005.08.06 15:26:00
Idézetet írta: "Lymphater"
Dromi a 0-60MHP 6,4 sec körül van. De ki exportáltam neked az adatokat, amit exel-be be tudsz olvasni, és mindent látsz pontosan.
Elküldöm levélben.

Szia!
Bocsi, csak most olvasom. Viszont nem kaptam semmilyen mailt az adatokkal, elküldenéd még1x? Köszi!
Ma kimegyek Tökölre, úgyhogy lesz hivatalosan mért időm is.  :wink:
Cím: Mérések
Írta: ToTo - 2006.03.05 20:51:06
Mikor lesz megint lehetőség mérésre?  :?:
Cím: Mérések
Írta: Xtrem - 2006.03.06 15:09:31
Idézetet írta: "ToTo"
Mikor lesz megint lehetőség mérésre?  :?:


Szerintem majd a nyári találkozón.

Vagy ha netán valaki hoz mérőberendezést magával, akkor akár a tavaszin is lehet.
Cím: Mérések
Írta: taby - 2006.03.06 15:39:25
Idézetet írta: "Xtrem"
Idézetet írta: "ToTo"
Mikor lesz megint lehetőség mérésre?  :?:


Szerintem majd a nyári találkozón.

Vagy ha netán valaki hoz mérőberendezést magával, akkor akár a tavaszin is lehet.

Tavaszi talin elvileg lehetlesz mérni, mert haversrácnak van Mr.Dyno, csak a kiértékelés a nyári taliról se sikeredett... :(
De hátha rá tudom beszélni hogy értékelje is ki gyorsan ! :pofa:  :nagymosoly:
Cím: Mérések
Írta: Lymphater - 2006.03.06 16:49:31
Az igyzság az, hogy akkor még nagyon új volt a szerkentyű, és nem voltam tapasztalt. Sajnos egy mérés nem mérés. Egy autó mérése min. fél óra, mert meg is kell azonnal nézni a diagrammokat, hogy tudjuk biztosan sikerült a mérés.

Mérni csak biztonságos helyen lehet. Meglátjuk a terepet, milyen lesz.
Cím: Mérések
Írta: ToTo - 2006.03.09 20:46:46
Idézetet írta: "Lymphater"
Az igyzság az, hogy akkor még nagyon új volt a szerkentyű, és nem voltam tapasztalt. Sajnos egy mérés nem mérés. Egy autó mérése min. fél óra, mert meg is kell azonnal nézni a diagrammokat, hogy tudjuk biztosan sikerült a mérés.

Mérni csak biztonságos helyen lehet. Meglátjuk a terepet, milyen lesz.


Én sajna a tavaszi talira nem tudok menni. A nyári Tökölön lesz a nyári tali? Ha ott leszel Lymphater, akkor egy mérésre szeretnék előre is bejelntkezni!  :figyellek: