Toyota Club Hungary [ Forum ]
Toyota Klub Magyarország Egyesület => Általános => A témát indította: afekete - 2005.06.06 10:05:20
-
Talán érdekel majd másokat is, hogyan is működik ez a T-Plusz.
Akinek van tapasztalata, ide írhatja.
-
Hát akkor elsőként:
Tönkrement a légtömegmérőm, amit szépen jelzett is a "motor hiba" lámpával. Elvittem a Toyota Mayer-hez. Ahol megnézték mi a hiba.
Majd felhívták a figyelmemet, hogy ez BIZTOSÍTÁS nem garancia, a nevén és tárgyán kívül köze nincs a Toyotához.
S tényleg – bár ezt eddig is tudtam. Szóval megemlítették, hogy sok szerintük jogos cserét nem hagytak jóvá.
Nekem szerencsém volt és két napos faxolgatás után jóváhagyták, úgyhogy most várom az alkatrészt és cseréli. (A Mayernél eddig nagyon rendesek voltak, ők küldtek plusz igazolásokat, mikor elsőre visszadobták.)
Az én esetemben kb 80e Ft-ot fizettek a T-Pluszért és egy cirka 38e Ft-os dolgot nem akarnak cserélni.
Szóval szerintem jó dolog ez a T-Plusz, de ha nekem kell fizetnem, legközelebb nem biztos, hogy vennék. (Nekem ezt "ajándékba" adták.)
-
Na akkor sorjában, mert egy-két dolgot nem értek.
Az, hogy biztosítás, mit jelent: ki biztosít és mi ellen?
A 80e forintot ki fizette kinek?
Most itt egy 118e forintos számal van, amiből 80e áll a biztosítás, vagy keverek dolgokat?
-
Na akkor sorjában, mert egy-két dolgot nem értek.
Az, hogy biztosítás, mit jelent: ki biztosít és mi ellen?
Az AXA biztosító – mostmár Uniqa – biztosít. Tehát nem a Toyota.
A biztosítás tárgya: Gépjármű műszaki meghibásodás használt Tpypta gépjárművekre.
A 80e forintot ki fizette kinek?
A gépkocsi tulajdonos a Uniqa-nak. Az én esetembe a Reálszisztémánál éppen akcióban adták a használt autókhoz, úgyhogy nekem nem kellett fizetni. Én ezt a 80e Ft-ot is csak halottam a Mayernél, hogy kb. ennyit fizetnek most a biztosítás megkötésekor.
Most itt egy 118e forintos számal van, amiből 80e áll a biztosítás, vagy keverek dolgokat?
Keversz dolgokat. :-)
A Mayer megcsinálja az autót kb. 38e Ft-ért. A kérdés csak az, hogy kinek számlázza. Ha a biztosító elfogadja, akkor a T-Plusz keretében a biztosító fizeti, ha nem, akkor én.
-
Biztosítható járművek:
Piros módozat: az első forgalombahelyezéstől számítva kevesebb, mint 1 éves járművek, amennyiben a szerződés aláírása napján a kilométerszámláló 30 000 km-nél kevesebbet mutat.
Ezüst A módozat: az első forgalombahelyezéstől számítva kevesebb, mint 3 éves járművek, amennyiben a szerződés aláírása napján a kilométerszámláló 100 000 km-nél kevesebbet mutat.
Ezüst B módozat: az első forgalombahelyezéstől számítva kevesebb, mint 5 éves járművek, amennyiben a szerződés aláírása napján a kilométerszámláló 150 000 km-nél kevesebbet mutat.
Fehér módozat: az első forgalombahelyezéstől számítva kevesebb, mint 7 éves járművek, amennyiben a szerződés aláírása napján a kilométerszámláló 160 000 km-nél kevesebbet mutat.
A kockázatviselés kezdete:
Piros módozat: a gyártói garancia lejártát követő nap.
Ezüst A módozat: a gyártói garancia lejártát követő nap.
Ezüst B módozat: a gépjármű átvételének napja.
Fehér módozat: a gépjármű átvételének napja.
Kockázatviselés vége:
Piros módozat: a gépjármű átvétele után 3 évvel.
Ezüst A módozat: a gépjármű átvétele után 2 évvel.
Ezüst B módozat: a gépjármű átvétele után 2 évvel.
Fehér módozat: a gépjármű átvétele után 1 évvel.
-
Én azt hittem annyi ez a T-plusz, hogy a toyota átvizsgálta és nem lehet baja a szekérnek. Nemis gondoltam, hogy iylen komolyan adják elő a dolgokat.
-
Én azt hittem annyi ez a T-plusz, hogy a toyota átvizsgálta és nem lehet baja a szekérnek. Nemis gondoltam, hogy iylen komolyan adják elő a dolgokat.
A "Szervíz napló" első bejegyzése ígz kezdődik:
Átasás előtti állapot vizsgálat
Igazoljuk, hogy a gépjármű átadás előtti állapotvizsgálatát elvégeztük, valamint elvégeztük ezen MŰSZAKI MEGHIBÁSODÁS BIZTOSÍTÁS szerződés füzetben meghatározott garanciális alkatrészek vizsgálatát, melyek üzemképes állapotát igazoljuk.
És itt jön a márkaszervíz aláírása, pecsétje, km, következő kötelező szervíz ideje és a hozzá tartozó km szám.
-
Szia Attila!
Lenne pár kérdésem:
Ha magánszemélytől vennék autót (Toyotát természetesen), és beviszem egy márkakereskedésbe, hogy vizsgálják át, akkor lehet rá kötni T-pluszt? Vagy ehhez mindenképpen ott is kell megvásárolnom? :hmm:
Az átvizsgálás során mi van, ha hibát találnak? Azt megcsinálják a vizsgálat után, vagy csak leírják? Gondolom, hogy hibás autóra nem is lehet kötni ilyen biztosítást. :nene:
Ha van T-plusz kötve az autóra, akkor kötelező állandóan a szervizben átvizsgáltatni a megadott km-enként, tehát pl. olajat sem cserélhetek otthon, különben elvész a gari? Magyarul egy 5 éves autóval is járni kell a kötelező szervizekre? :?
Egyelőre ennyi, köszi a válaszokat előre is! :pofa:
Üdv, Zoli
-
Szia Attila!
Lenne pár kérdésem:
Ha magánszemélytől vennék autót (Toyotát természetesen), és beviszem egy márkakereskedésbe, hogy vizsgálják át, akkor lehet rá kötni T-pluszt? Vagy ehhez mindenképpen ott is kell megvásárolnom? :hmm:
Az átvizsgálás során mi van, ha hibát találnak? Azt megcsinálják a vizsgálat után, vagy csak leírják? Gondolom, hogy hibás autóra nem is lehet kötni ilyen biztosítást. :nene:
Ha van T-plusz kötve az autóra, akkor kötelező állandóan a szervizben átvizsgáltatni a megadott km-enként, tehát pl. olajat sem cserélhetek otthon, különben elvész a gari? Magyarul egy 5 éves autóval is járni kell a kötelező szervizekre? :?
Egyelőre ennyi, köszi a válaszokat előre is! :pofa:
Üdv, Zoli
Nem tudom, hogy magánszemélytől vehetsz-e, de mielőtt megadják a T-Pluszt elég alaposan átvizsgálják. PL. Minden folyadékot KÖTELEZŐ cserélni gyári Toyotára, akkor is, ha 2 hete cseréltek rajta olajat. Nekem cseréltek fékpofát is - állítólag. (Ezt csak egy szervizestől halottam, nem láttam sehol leírva.) Viszont ha a garit akarod, akkor márkaszervízbe kell vinned.
-
Nem tudom, hogy magánszemélytől vehetsz-e, de mielőtt megadják a T-Pluszt elég alaposan átvizsgálják. PL. Minden folyadékot KÖTELEZŐ cserélni gyári Toyotára, akkor is, ha 2 hete cseréltek rajta olajat. Nekem cseréltek fékpofát is - állítólag. (Ezt csak egy szervizestől halottam, nem láttam sehol leírva.) Viszont ha a garit akarod, akkor márkaszervízbe kell vinned.
Köszi, hogy ilyen gyorsan válaszoltál!
Én úgy hallottam, hogy valami EU-s előírás szerint már nem csak márkaszervizek végezhetik a kötelező szervizeket, hanem nagyobb szerződött cégek is, mint pl. az Autonet. Ez igaz? (Azért hoztam ez utóbbit példának, mert ott van ismerősöm.) :pofa:
-
Nem tudom, hogy magánszemélytől vehetsz-e, de mielőtt megadják a T-Pluszt elég alaposan átvizsgálják. PL. Minden folyadékot KÖTELEZŐ cserélni gyári Toyotára, akkor is, ha 2 hete cseréltek rajta olajat. Nekem cseréltek fékpofát is - állítólag. (Ezt csak egy szervizestől halottam, nem láttam sehol leírva.) Viszont ha a garit akarod, akkor márkaszervízbe kell vinned.
Köszi, hogy ilyen gyorsan válaszoltál!
Én úgy hallottam, hogy valami EU-s előírás szerint már nem csak márkaszervizek végezhetik a kötelező szervizeket, hanem nagyobb szerződött cégek is, mint pl. az Autonet. Ez igaz? (Azért hoztam ez utóbbit példának, mert ott van ismerősöm.) :pofa:
Ezt nem tudom. Én 2004-ben vettem az autót és határozottan benne van szerződésben, hogy Toyota márkaszervízben kell javítattni és csak eredeti Toyota alkatrész használható.
Amúgy a biztosítási fokozatok szerint 5 évnél fiatalabb, max. 150 e km-t futott autóra adható 2 év "garancia", 7 évig és 160 e km-ig már csak 1 év.
-
Ezt nem tudom. Én 2004-ben vettem az autót és határozottan benne van szerződésben, hogy Toyota márkaszervízben kell javítattni és csak eredeti Toyota alkatrész használható.
Amúgy a biztosítási fokozatok szerint 5 évnél fiatalabb, max. 150 e km-t futott autóra adható 2 év "garancia", 7 évig és 160 e km-ig már csak 1 év.
Köszi szépen! Megkérdezem valamelyik másik topikban, hátha tudja valaki... :hmm:
-
Köszi szépen! Megkérdezem valamelyik másik topikban, hátha tudja valaki... :hmm:
Szerintem inkább magát a biztosítót kérdezd, hiszen ők hagyják jóvá a javítást:
Uniqa Telefon: 471-9894, fax: 471-9847 - ez van az Extracare füzetben.