Toyota Club Hungary [ Forum ]

Típusok - TOYOTA => Sportautók => A témát indította: Demegab - 2005.06.01 14:34:15

Cím: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: Demegab - 2005.06.01 14:34:15
Megmondom őszintén nem értem a Toyotát. Hogy engedheti meg magának, hogy nem szállít sem Amerikába, sem Európába sportautókat? Olyan múlltal, mint amilyen a Celicának van? Rendkívül elszomorít a dolog. :(  Lassan nem marad más, mint a friccek sportautónak nevezett izéik.
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: Misi - 2005.06.01 15:12:29
Idézetet írta: "Demegab"
Megmondom őszintén nem értem a Toyotát. Hogy engedheti meg magának, hogy nem szállít sem Amerikába, sem Európába sportautókat? Olyan múlltal, mint amilyen a Celicának van? Rendkívül elszomorít a dolog. :(  Lassan nem marad más, mint a friccek sportautónak nevezett izéik.


Én asszem Amerikát nem hanyagolják majd csak bennünket.
De ezt sem igazán értem.
Tetszik a Toyota környezettudatossága, de inkább a sportautók
károsanyag kibocsájtását kéne redukálni, nem magát az autót
megszüntetni.
Mert ugyebár erre hivatkozva készülnek meglépni a dolgot.
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: Szeke - 2005.06.02 19:51:34
Idézetet írta: "Demegab"
Megmondom őszintén nem értem a Toyotát. Hogy engedheti meg magának, hogy nem szállít sem Amerikába, sem Európába sportautókat? Olyan múlltal, mint amilyen a Celicának van? Rendkívül elszomorít a dolog. :(  Lassan nem marad más, mint a friccek sportautónak nevezett izéik.

Pénz pénz pénz. Írták már előttem: nem éri meg behozni valószínűleg. Ilyen prózai az oka...
Cím: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: Lymphater - 2005.06.02 20:46:10
:cry:  :cry:
Ez bizony így is van.
Amerikába se lesz mr2.
Nem éri meg.
Ez van.
Majd lesz aki betölti a piaci rést.
PL mazda RX-8, MX-5.
Sajnálom.

 :cry:  :cry:
Cím: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: Kpeki - 2005.06.03 00:24:38
Jaja, de majd jön a sok japánbol behozott szal nem lesz hiány sztem.
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: Szepi_EP71 - 2008.12.20 14:54:45
Hát igen sajnos sportautókat nem fognak árúlni, bár elmondom őszintén kb 4 éve láttogatom az itteni Toyota szalont! Egyszer sem láttam bent celicát mr2 vagy ehez hasonlókat, mindig rendelésre hozták csak!

Meg a másik, sráccok nézzetek szét az eu-s toyota sportkocsik között, meg amik kint vannak db számra valahogy sokkal kevesebb volt eddig is!!!

Igaz nem sport kocsi csak a felszereltsége de nézzétek meg (Caldina,Chaeser) döntsétek el hogy sportkocsi vagy sem???

De ne parázzatok állítólag hamarosan itt az új celica amit európában Subaru néven fogtok kapni és csak japánban lesz toyota!!!

Ergo akkor csak lesz toyota sport kocsi európában csak subaruként keresd!!!!
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: Szepi_EP71 - 2008.12.20 16:39:42
Szerintem sem lesz rosszabb, bár ezzel egyet értek kicsi kocsi vagy nagy luxus senki sem keresi a sport kocsikat, akinek meg az kell vesz valami tróger olasz ferrárit vagy lambót!!!

Hát igen sajnos sportautókat nem fognak árúlni, bár elmondom őszintén kb 4 éve láttogatom az itteni Toyota szalont! Egyszer sem láttam bent celicát mr2 vagy ehez hasonlókat, mindig rendelésre hozták csak!

Meg a másik, sráccok nézzetek szét az eu-s toyota sportkocsik között, meg amik kint vannak db számra valahogy sokkal kevesebb volt eddig is!!!

Igaz nem sport kocsi csak a felszereltsége de nézzétek meg (Caldina,Chaeser) döntsétek el hogy sportkocsi vagy sem???

De ne parázzatok állítólag hamarosan itt az új celica amit európában Subaru néven fogtok kapni és csak japánban lesz toyota!!!

Ergo akkor csak lesz toyota sport kocsi európában csak subaruként keresd!!!!



És ha Subaru, akkor rosszabb lesz ? Szerintem nem.
A padlólemeze az lesz azt írták már korábban is.
Európában valahogy nem mennek a sportkocsik, úgy látszik itt mindenki a minél kisebb análl jobb dilemmában gondolkodik.
Vagy kiskocsi vagy nagy luxus, a kettő közt alig van valami.



Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: Szepi_EP71 - 2008.12.22 00:52:25
Én csak azért trógereztem le, mert igazából, már megszállot vagyok és a Toyotán kívűl más autóra rá se tok nézni! Bár a megrendeléses dolog az jó dolog és ezt eddig is tudtam, hogy igy csinálják! Alambót azóta szeretem mióta voltam a gyárukban gyárlátogatás címszó alatt! FErrári meg nah ne ecsetelgessem! Azt tudod, hogy készült az első Lamborgini és hogy miért bika a címere? mert ha tudnád akkor te is trógereznéd a ferrárit!

Szerintem sem lesz rosszabb, bár ezzel egyet értek kicsi kocsi vagy nagy luxus senki sem keresi a sport kocsikat, akinek meg az kell vesz valami tróger olasz ferrárit vagy lambót!!!



Hmm, az miért tróger ? ők csakis megrendelésre gyártanak. Pont annyi darabot, amennyit megrendelnek. És tudod honnan van rendelés ? Pl. Oroszország, USA.
A Ferrarit nem leszólni. Mivel ők ere álltak rá nem a tömeggyártásra így a válság se érinti őket annyira mint a Toyotát pl. Sokkal kisebb cégek.



Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: Palaczk - 2008.12.23 15:07:15
Európában valahogy nem mennek a sportkocsik, úgy látszik itt mindenki a minél kisebb análl jobb dilemmában gondolkodik.
Vagy kiskocsi vagy nagy luxus, a kettő közt alig van valami.

Miért ne mennének Európában a sportkocsik? A Porschékra komoly és meglehetősen fix kereslet van, az exkluzívabb márkákra nemkülönben. De az Audi, a BMW és Mercedes sport(os) modelljei is kelendőek, nincs ezzel semmi gond. A Porsche 2007-ben csak Németországban 17.663 autót adott el, köztük 8.507 darab 911-est és 4.213 darab Boxstert és Caymant. Ferrari 430-asból szintén 2007-ben 487 darab fogyott Németországban. Elkelt 4.967 darab Mazda MX-5, 6.213 darab BMW Z4 és 9.714 darab Mercedes SLK, valamint 14.375 darab Audi TT. Stb... Viszonyítási alapként: a luxuskocsik közül a legsikeresebb a Mercedes S-osztály volt, 8.262 eladott példánnyal.
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: Szepi_EP71 - 2008.12.26 14:29:59
Nem a gyártást állította le csak Európának nem szán Sport kocsit, viszont USA és Ázisa megmaradt nekik! Valahogy én sem értem egyébbként, mert a toyota sportkocsijai igen híresek, ha csak a celicából és a Suprából indulunk ki...

Európában valahogy nem mennek a sportkocsik, úgy látszik itt mindenki a minél kisebb análl jobb dilemmában gondolkodik.
Vagy kiskocsi vagy nagy luxus, a kettő közt alig van valami.

Miért ne mennének Európában a sportkocsik? A Porschékra komoly és meglehetősen fix kereslet van, az exkluzívabb márkákra nemkülönben. De az Audi, a BMW és Mercedes sport(os) modelljei is kelendőek, nincs ezzel semmi gond. A Porsche 2007-ben csak Németországban 17.663 autót adott el, köztük 8.507 darab 911-est és 4.213 darab Boxstert és Caymant. Ferrari 430-asból szintén 2007-ben 487 darab fogyott Németországban. Elkelt 4.967 darab Mazda MX-5, 6.213 darab BMW Z4 és 9.714 darab Mercedes SLK, valamint 14.375 darab Audi TT. Stb... Viszonyítási alapként: a luxuskocsik közül a legsikeresebb a Mercedes S-osztály volt, 8.262 eladott példánnyal.

Jól informált vagy ezt nem gondoltam, hogy ekkora eladások voltak.
Így meg pláne nem értem a Toyotát miért is állította le a sportkocsi gyártását...... :sweatdrop:

Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: Palaczk - 2008.12.26 15:59:35
Jól informált vagy ezt nem gondoltam, hogy ekkora eladások voltak.
Így meg pláne nem értem a Toyotát miért is állította le a sportkocsi gyártását...... :sweatdrop:

Az autobild.de-n lehet nézegetni ezeket a német eladási adatokat, ha beírod az oldal keresőjébe, hogy "Hitliste".
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: Palaczk - 2008.12.26 16:01:52
Nem a gyártást állította le csak Európának nem szán Sport kocsit, viszont USA és Ázisa megmaradt nekik! Valahogy én sem értem egyébbként, mert a toyota sportkocsijai igen híresek, ha csak a celicából és a Suprából indulunk ki...

Az USA-ban sincs Toyota sportkocsi, nem csak Európába nem szállítanak. Sőt odahaza Japánban sincs tudtommal - sportos modellek vannak (mint az a Caldina), de a Celica & Supra jellegű sportautókkal a Toyota világszinten leállt. Majd lesz ez a Subaruval közös valami - majd, ha elkészül. Meg persze a Lexus LF-A - szintén majd.
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: Misi - 2008.12.26 16:14:09
A megoldás: emisszió...
Mivel minden gyártónak hoznia kell az előirt emissziós átlagot, nem nagyon csinálnak magas káros anyag kibocsájtású modelleket.
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: Satriani - 2008.12.26 16:15:05
Ja-ja, ez vezet olyan torzszüleményekhez, mint egy dízel TT.
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: Szepi_EP71 - 2008.12.26 16:22:41
Igazából kezd a Toyota rossz dolgokat csinálni, engem annyire nem izgat az emisszió, és erről hallotam hogy a Golf GTI-t hogyan csinálták a németek! sok sok jó emisziós autó közé besúvasztották az 1,4es kompreszoros turbós golfot és igy még mindig érték határokon belűl vannak! De a Toyotánál nem tom mit csinálnak de komolyan...:( Számomra is rejétly
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: Misi - 2008.12.26 16:32:17
Mit gondolsz, az Aygo vagy az IQ minek lett? Hogy az átlag stimmeljen. Azért vannak itt IS-F-ek, LS460-ok, Land Cruiserek, stb. Mivel sportautókból nem tudna annyit eladni a Toyota, ami a modellt önmagát nyereségessé tenné, vagy a többi modell eladási darabszámait növelné (mondván ez a Corolla nem Supra, de Toyota, jó lesz ez is), nem fogja ilyen autókkal rontani az emissziós átlagot.
Nekem is hiányoznak a sportautók, de el kell fogadni, hogy a jelen piaci helyzet nem indokolja, hogy ezeket is előtérbe helyezze a Toyota.
És ha megnézed, hogy a nagy autógyártókat, hogy kiket fenyeget a csőd és kiket nem, akkor talán gazdasági részről is megérted a dolgot.
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: kis_andras - 2008.12.26 16:33:20
A Toyota úgy is nagyon benne van az új "márkák" létrehozásában, (Lexus, Scion) csinálhatnának egyet a sportautóknak is, vagy ha nem is teljesen újat, de a TRD-vel, mint pl. a Fiat-Abarth házasság...
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: Misi - 2008.12.26 16:38:49
De az emissziós értéket gyártónként kell hozni... Ezért van pl. a Mercinek Smartja.
(De ha lenne mondjuk egy önálló Supra márka, akkor az hogy hozná szerinted a határértékeket?)
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: kis_andras - 2008.12.26 16:51:28
De az emissziós értéket gyártónként kell hozni... Ezért van pl. a Mercinek Smartja.
(De ha lenne mondjuk egy önálló Supra márka, akkor az hogy hozná szerinted a határértékeket?)

Ez érdekes. A Merci meg tudja oldani, hogy kompenzáljon a Smarttal? A Toyotának azért nagyobb modellpalettája van (még Európában is), és a közhiedelem szerint a legkörnyezetbarátabb márka a nagyok között... Eladási darabszámot is néznek az emissziós normánál, vagy csak átlagot számolnak?
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: Misi - 2008.12.26 16:56:01
Nem csak a Smart jelenti a megoldást. A sok dizel is.
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: kis_andras - 2008.12.26 17:11:10
Nem csak a Smart jelenti a megoldást. A sok dizel is.
Tájékozatlan vagyok, nem ismerem az ide vonatkozó előírásokat, nem néztem utána pontos adatoknak.
A Toyota is árul dízelt (szerintem több modellben, mint a Mercedes), továbbá az általad említett kisautók (Aygo, IQ, plusz szerintem a Yaris-Corolla páros is környezetbarátabb, mint a nagyobb motorokkal szerelt A-B-C Osztályok), legtovábbá a hibid modellek......
Nem értem, de igazából nem érint, mert azon túl, hogy nincs annyi pénzem (főleg ilyesmire) a legtöbb sportautóba bele sem férek :sorcerer: (201cm) :surrender:
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: Misi - 2008.12.26 17:25:22
A szabályozás a teljes modellpaletta átlagát számolja. Ez asszem most 150g/km, de ebben nem vagyok biztos. Az új autók (mostanában megjelentek, megjelenők), már a következő szabály szellemében születnek javarészt, hiszen ezeket még akkor is szeretnék majd forgalmazni. Az új előirások pedig igy néznek ki:

"CO2-célok és szankciók (újonnan forgalomba hozott személyautókra):

- az átlagos CO2-kibocsátást 130 g/km-re kell leszorítaniuk a gyártóknak
- minden gyártó flottája 65 százalékának meg kell felelnie e célnak 2012-re
- 2013-ra már a flották 75 százalékának kell teljesíteni az előírást
- 2014-re 80, 2015-re 100 százalékos teljesítés az előírás
- a kibocsátáscsökkentés zömét a motor és a sebességváltó hatékonyságának javításával, illetve a jármű tömegének csökkentésével kell elérni
- 7 g/km-nyi emissziómérséklést „ökoinnovációval” is el lehet érni (például napelemeknek a jármű tetejére szerelésével)
- további 10 g/km kibocsátáscsökkenés jön 2015-re egyéb forrásokból
- az átlagos kibocsátás 2015-re 120 g/km lesz (jelenleg 158)
- 2020-ra az átlagos kibocsátást 95 g/km-re kell csökkenteni
- 2014-ben döntik el, pontosan hogyan kell elérni a 2020-as célt
- 2018-ig évente és autónként 5 euró a büntetés az előírást meghaladó kibocsátás miatt az első gramm túllépésért, 15 a másodikért, 25 a harmadikért
- 3 grammnál nagyobb túllépés után grammonként 95 euró a büntetés
- 2018 után minden egyes gramm túllépését 95 euróval büntetnek"
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: Szepi_EP71 - 2008.12.26 18:45:02
Én ezt az emisziós dolgot szám adatilag értem viszont élőben nem értem! ugyebár azt mondják hogy a dizel környezet barátabb mint a benzines autó,nah most ha ké autót nézünk meg gyári adatokkal!
haverom 2es 1,6os TD golfja és az én celicám szintén gyári állapotban!
Hát srácok az a dízel golf okádta azt a ***a füstöt és sok ilyen dizel van hogy okádja a füstöt, de számadatilag jobb! Az én kocsim meg határértéken belűl volt mindig is! Az környezetkímélőbb ha elmegy egy olajkályha füstölve előttem, mint egy turbós benzines ami elméletileg jobb mint a sima benzines kocsi?

Néha vannak kétejeim, mert bizonyos fórumokon olyanokat olvasok ilyen téren:S
A szívó benzin motor állítólag nagyon káros, a feltöltős motorok nem csak erősebbek de állítólag az égés segítik több oxigén bevitelével? nah ilyeneket olvasgatok, ha ez tényleg igaz akkor a tökéletesebb éges miért környezet ellenes dolog???

Nem csak a Smart jelenti a megoldást. A sok dizel is.
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: Palaczk - 2008.12.26 20:39:20
De az emissziós értéket gyártónként kell hozni... Ezért van pl. a Mercinek Smartja.
(De ha lenne mondjuk egy önálló Supra márka, akkor az hogy hozná szerinted a határértékeket?)

Porsche? Boldogul és boldogulni is fog. Már most tudott dolog, hogy a határértékek időhatárait ki fogják tolni egyrészről; másrészről ki fogják alakítani a kiskapukat (minden bizonnyal olyan formában, hogy a bizonyos darabszám ALATT gyártó cégek mentességeket kapnak), pont azért, hogy az ilyen cégek mint pl. a Porsche, fennmaradhassanak.

Én nem veszem be ezt az emissziós dolgot; a Toyota ugyanazon a kőkeményen racionális alapon irtotta ki a sportautókat a programjából, melynek alapján kiirt minden mást is, ami nem eredményez egy bizonyos (nyilván precízen meghatározott) százalék feletti profitot. Más tömeggyártók (mint pl. a VW) éppenséggel most hoznak be új, sportos modelleket (pl. Scirocco) a programjukba, pedig nekik is teljesíteniük kell az emissziós normákat.
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: Palaczk - 2008.12.26 20:42:28
Én ezt az emisziós dolgot szám adatilag értem viszont élőben nem értem! ugyebár azt mondják hogy a dizel környezet barátabb mint a benzines autó,nah most ha ké autót nézünk meg gyári adatokkal!
haverom 2es 1,6os TD golfja és az én celicám szintén gyári állapotban!
Hát srácok az a dízel golf okádta azt a ***a füstöt és sok ilyen dizel van hogy okádja a füstöt, de számadatilag jobb! Az én kocsim meg határértéken belűl volt mindig is! Az környezetkímélőbb ha elmegy egy olajkályha füstölve előttem, mint egy turbós benzines ami elméletileg jobb mint a sima benzines kocsi?

Néha vannak kétejeim, mert bizonyos fórumokon olyanokat olvasok ilyen téren:S
A szívó benzin motor állítólag nagyon káros, a feltöltős motorok nem csak erősebbek de állítólag az égés segítik több oxigén bevitelével? nah ilyeneket olvasgatok, ha ez tényleg igaz akkor a tökéletesebb éges miért környezet ellenes dolog???

Amelyik dízel nagyon füstöl, az el van romolva! Talán ne ebből induljunk ki. Ezzel együtt tény, hogy a dízelek NEM környezetkímélőbbek, mint a kortárs benzinesek; éppenséggel összességében véve több károsanyagot bocsátanak ki. De CO2-emisszió terén jobbak, és most nagyon erre irányult a figyelem, ebben határozzák meg a határértékeket. Ebben pedig jobbak a dízelek, mint a velük összehasonlítható méretű benzinesek. Ezért ha sok a dízel modell egy gyártó flottájában, az kedvezően befolyásolja a CO2-emisszó flottaátlagát.
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: Palaczk - 2008.12.26 20:44:47
Ja-ja, ez vezet olyan torzszüleményekhez, mint egy dízel TT.

Torzszülemény annak, aki nem szereti a dízeleket. Erre mondhatnám azt, hogy az erős benzines autók meg üzemanyagpusztító anakronisztikus dinoszauruszok. Muszáj provokálni  ::) ?
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: OK fine - 2008.12.26 23:15:27

Nem a gyártást állította le csak Európának nem szán Sport kocsit, viszont USA és Ázisa megmaradt nekik! Valahogy én sem értem egyébbként, mert a toyota sportkocsijai igen híresek, ha csak a celicából és a Suprából indulunk ki...

Nem bepofazas, de a Celica nem sportauto. Maga a Toyota sem mondja, hogy az.
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: Palaczk - 2008.12.27 08:48:39

Nem a gyártást állította le csak Európának nem szán Sport kocsit, viszont USA és Ázisa megmaradt nekik! Valahogy én sem értem egyébbként, mert a toyota sportkocsijai igen híresek, ha csak a celicából és a Suprából indulunk ki...

Nem bepofazas, de a Celica nem sportauto. Maga a Toyota sem mondja, hogy az.

Ezt már elemezgettük korábban; ha pontosak akarunk lenni, akkor sportos autó a Celica, ezen belül egy középkategóriás sportkupé; tehát valóban nem sportkocsi a szó szoros értelmében; sem a teljesítménye, sem a menettulajdonságai nem olyanok, mint egy sportkocsié. És valóban, maga a Toyota sem árulta sportkocsiként a Celicát. A Celica kb. ugyanaz, mint ami pl. az Opelnél volt a Manta vagy a Calibra, a Fordnál a Capri vagy a Cougar, a VW-nél a Scirocco vagy a Corrado, stb.

Mindenesetre ez alól van egy kivétel, amit mind a teljesítménye, mind a menettulajdonságai alapján méltán tekinthetünk sportkocsinak: ez az összkerékhajtású, turbófeltöltéses változat, amit ugye elsősorban rallye-homologációs célra szántak. EZ sportkocsi, kétség nélkül. (És Szepi autója is ilyen.)
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: OK fine - 2008.12.27 09:19:16
Mindenesetre ez alól van egy kivétel, amit mind a teljesítménye, mind a menettulajdonságai alapján méltán tekinthetünk sportkocsinak: ez az összkerékhajtású, turbófeltöltéses változat, amit ugye elsősorban rallye-homologációs célra szántak. EZ sportkocsi, kétség nélkül. (És Szepi autója is ilyen.)

Persze, az R32-es Golf is sportauto. De a  GOLF maga nem az! A Celica sem az. Furcsamod, ami kimaradt az MR2-es, az az. Filozofiaban is az, nem csak kullemben. Kar ezen barmit is magyarazni, amikor azt mondjuk "Búcsú a Toyota sportautóktól", akkor itt szvsz. és Europarol beszelek, Supran es MR2-on kivul nincs mirol beszelni.  :flowers:
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: Palaczk - 2008.12.27 09:28:54
Mindenesetre ez alól van egy kivétel, amit mind a teljesítménye, mind a menettulajdonságai alapján méltán tekinthetünk sportkocsinak: ez az összkerékhajtású, turbófeltöltéses változat, amit ugye elsősorban rallye-homologációs célra szántak. EZ sportkocsi, kétség nélkül. (És Szepi autója is ilyen.)

Persze, az R32-es Golf is sportauto. De a  GOLF maga nem az! A Celica sem az. Furcsamod, ami kimaradt az MR2-es, az az. Filozofiaban is az, nem csak kullemben. Kar ezen barmit is magyarazni, amikor azt mondjuk "Búcsú a Toyota sportautóktól", akkor itt szvsz. és Europarol beszelek, Supran es MR2-on kivul nincs mirol beszelni.  :flowers:

Jó, mondom, ha szűken értelmezzük a "sportautó" kifejezért, akkor stimmel amit írsz. De én magam is hajlamos vagyok a "sportautó" kifejezést használni gyűjtőnévként valamennyi sportos autóra és sportkocsira, és akkor ebbe belefér az összes sportos Toyota modell a Paseotól a kihegyezett Corollákon, a Celicán meg az MR-en át a Supráig (és gondolom, a topikindító is így értette); és a "sportkocsi" kifejezést alkalmazni azokra, amelyeket az imént definiáltunk, tehát amelyek menetteljesítményeikben és -tulajdonságaikban egyaránt kiérdemlik ezt a jelzőt.

Terminológiai agyalás  :yawn: ... Én sem zárkózom el alapvetően az ilyesmitől, de már lerágtuk.

Amúgy az MR-el kapcsolatban tök igazad van, és érdekes, hogy ez a modell szokott utoljára eszébe jutni azoknak, akik Toyota sportautókat emlegetnek - pedig minden idők összes valaha volt Toyotája közül ez a legsportosabb modell  :yes: ... Vérbeli "menetgép", semmi másra nem gyártva, mint vezetésre  :cool2:
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: OK fine - 2008.12.27 12:21:33
Amúgy az MR-el kapcsolatban tök igazad van, és érdekes, hogy ez a modell szokott utoljára eszébe jutni azoknak, akik Toyota sportautókat emlegetnek - pedig minden idők összes valaha volt Toyotája közül ez a legsportosabb modell  :yes: ... Vérbeli "menetgép", semmi másra nem gyártva, mint vezetésre  :cool2:

Pontosan igy van.  :yes: Szoval a Celica nem az.  :tt2: :whistling: :flowers:
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: Palaczk - 2008.12.27 12:28:41
Amúgy az MR-el kapcsolatban tök igazad van, és érdekes, hogy ez a modell szokott utoljára eszébe jutni azoknak, akik Toyota sportautókat emlegetnek - pedig minden idők összes valaha volt Toyotája közül ez a legsportosabb modell  :yes: ... Vérbeli "menetgép", semmi másra nem gyártva, mint vezetésre  :cool2:

Pontosan igy van.  :yes: Szoval a Celica nem az.  :tt2: :whistling: :flowers:

És ki mondta, hogy az? Sportautó és sportautó között is van különbség. Nyilván pl. sportautó egy muscle-car meg a te kocsid is, miközben "kicsit" különböznek.
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: OK fine - 2008.12.27 12:34:05
És ki mondta, hogy az? Sportautó és sportautó között is van különbség. Nyilván pl. sportautó egy muscle-car meg a te kocsid is, miközben "kicsit" különböznek.

Na ja, csak a muscle car tobbnyire legalabb hatoskerekes es elol hosszaban all az a nyomorult motor. Azert ezek nagy kulonbsegek, az elol keresztben motor es alapestben elol kaparashoz kepest.  :shifty:
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: kis_andras - 2008.12.27 12:42:15
Van egyáltalán általánosanm elfogadott definíció a sportautó szóra? Ahány ember, annyi féle képpen érti/gondolja...  :surrender:
És akkor mit jelentenek a szupersportkocsi, a kereskedők által szívesen használt gráturiszmó, stb...
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: Palaczk - 2008.12.27 12:45:55
És ki mondta, hogy az? Sportautó és sportautó között is van különbség. Nyilván pl. sportautó egy muscle-car meg a te kocsid is, miközben "kicsit" különböznek.

Na ja, csak a muscle car tobbnyire legalabb hatoskerekes es elol hosszaban all az a nyomorult motor. Azert ezek nagy kulonbsegek, az elol keresztben motor es alapestben elol kaparashoz kepest.  :shifty:

Sehol nincs megírva, hogy egy sportkupé nem lehet elsőkerekes. Azok voltak a régi Sciroccok és a mostani is, az volt a Calibra, azok voltak nagyrészt az Audi kupék, részben az a TT is, meg még lehetne folytatni a sort... pl. a Honda Integrával, pedig az aztán sportos a javából. Ja, és Alfák is felderengenek nekem, GTV, Spider... Fiat Coupe... Szóval ha ezek sportautók (márpedig azok), akkor a Celica is az. Nem sportkocsi, de sportautó. Hagyjuk mááár  :yawn: :yawn: :yawn:
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: Misi - 2008.12.27 12:50:34
Ha már definíciók:
A Toyota NEM sportautónak definiálta a Suprát, hanem Gran Turismonak, azaz túrakocsinak.
Szóval addig elmélkedünk itt, amíg összerakjuk, hogy a Toyota sosem gyártott sportautókat, csak sportos autókat.
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: OK fine - 2008.12.27 12:55:36
Ja, és Alfák is felderengenek nekem, GTV, Spider...

Na ja, igazi Alfas szegyenkezik is kicsit miatta. Nem veletlen, hogy kezdetben hatsokerekesek voltak, megjegyzem azok joval keresetebbek is. A Fiat Coupe az mas, ne keverjuk ide, ott volt teljesitmeny is, bar az sem "klasszikus" sportauto, hanem GT. Ezek akkor is csak sportos szemelyautok, nem tobb. Tisztelet annak a keves kivetelnek, amit legalabb sportautosnak epitettek, ertem itt a futomuvet, es mas  alkatreszek hasznalatat a kulso alatt is.  :flowers:
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: OK fine - 2008.12.27 12:57:02
Ha már definíciók:
A Toyota NEM sportautónak definiálta a Suprát, hanem Gran Turismonak, azaz túrakocsinak.
Szóval addig elmélkedünk itt, amíg összerakjuk, hogy a Toyota sosem gyártott sportautókat, csak sportos autókat.

 :yes: :yes: :yes:

De,de . Egyet azert gyartott. MR2 :excl: Az verbeli sportauto.
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: Palaczk - 2008.12.27 12:57:26
Ha már definíciók:
A Toyota NEM sportautónak definiálta a Suprát, hanem Gran Turismonak, azaz túrakocsinak.
Szóval addig elmélkedünk itt, amíg összerakjuk, hogy a Toyota sosem gyártott sportautókat, csak sportos autókat.

A Gran Turismo (az igazi, szóval nem a felszereltségi szint-GT), az egy alkategória a sportautón belül, szerintem  :flowers:

Úgysem vergődünk az életben zöldágra, mert valóban nincs egzakt definíció ezekre a fogalmakra. OK, abban mindenki egyet fog érteni, hogy egy Renault Thalia nem sportautó, egy Porsche 911 viszont az. De egyébként... Nekem sportautó a Toyota Celica - nem sportkocsi (ha sportkocsi alatt pl. egy MR2-est értünk), de sportautó. És szvsz nemcsak nekem, hanem az autóismerő emberek nagy többségének is az  :yes:
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: OK fine - 2008.12.27 13:02:11
És szvsz nemcsak nekem, hanem az autóismerő emberek nagy többségének is az  :yes:

Szerintem meg a tobbseg nem autoismero, csak sima vevo. Nos a Celica nekik sportauto, mert Ok nem tudjak, hogy mi is az, de annak nez ki, hat akkor biztosan az is... Ez marketing, semmi tobb. Ha egy kvazi majndem ketajos "Corollat" megvesznek nagyobb motorral sportautonak, akkor az szuper, nincs is a  vilagon ennel jobb uzlet. Kis befektetes, nagy haszon. Termeszetesen Te "autoismero" vagy, ezert ez nyilvan nem Neked szol. Csak valamilyen megfontolasbol kotod az ebet a karohoz.  :flowers:
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: Palaczk - 2008.12.27 13:02:55
Ja, és Alfák is felderengenek nekem, GTV, Spider...

Na ja, igazi Alfas szegyenkezik is kicsit miatta. Nem veletlen, hogy kezdetben hatsokerekesek voltak, megjegyzem azok joval keresetebbek is. A Fiat Coupe az mas, ne keverjuk ide, ott volt teljesitmeny is, bar az sem "klasszikus" sportauto, hanem GT. Ezek akkor is csak sportos szemelyautok, nem tobb. Tisztelet annak a keves kivetelnek, amit legalabb sportautosnak epitettek, ertem itt a futomuvet, es mas  alkatreszek hasznalatat a kulso alatt is.  :flowers:

A Fiat Coupe az életben nem GT, a GT az kicsit más. A GT az alapvetően egy jól motorizált, nagy, drága, kényelmes, kétajtós autó elsősorban hosszútávú utazásra. Mint pl., olaszoknál maradva, az Alfa Brera, vagy jópár különféle Maserati, stb. A Fiat Coupe kicsi és olcsó ahhoz, hogy GT legyen. A Fiat Coupe ugyanaz, mint a Celica. Kopp ugyanaz a kategória. Megfizethető, középkategóriás sportos kupé, tömegmodell-alapokon.

"Sportos személyautó", az mi? Egy Lamborghini Murcielago nem sportos személyautó?  :flowers:

Az az Alfás, aki ilyesmi miatt szégyenkezik, buggyant  :yes:

(Én meg álmos VOK...)
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: OK fine - 2008.12.27 13:04:49
VOK


 :2guns: :alien: :hammer: :wacko:
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: Palaczk - 2008.12.27 13:09:12
És szvsz nemcsak nekem, hanem az autóismerő emberek nagy többségének is az  :yes:

Szerintem meg a tobbseg nem autoismero, csak sima vevo. Nos a Celica nekik sportauto, mert Ok nem tudjak, hogy mi is az, de annak nez ki, hat akkor biztosan az is... Ez marketing, semmi tobb. Ha egy kvazi majndem ketajos "Corollat" megvesznek nagyobb motorral sportautonak, akkor az szuper, nincs is a  vilagon ennel jobb uzlet. Kis befektetes, nagy haszon. Termeszetesen Te "autoismero" vagy, ezert ez nyilvan nem Neked szol. Csak valamilyen megfontolasbol kotod az ebet a karohoz.  :flowers:

Te kötöd az ebet a karóhoz, ahelyett hogy abbahagynánk a szájtépést megegyezve abban, hogy ez definíciós probléma  :flowers: ... Már kétszer is odatettem ezt, de megkerülted és elmentél mellette, pedig ez már annyira uncsi  :sleeping: ...

Autóismerőkről beszéltem, nem sima vevőkről. A sima vevő felőlem azt is gondolhatja a Celicáról, hogy az egy exkavátor  :)

Pontosítás végett: Corollához sosem volt köze a Celicának, középkategóriás technika került bele, Carinával ill. később Avensissel rokon; kiegészítve részben önálló elemekkel - pl. az a futómű jellemzően igényesebb volt, mint a padlólemez-donor "civil" alaptípusé. Azért alkalomadtán megnézhetnél párat, mi is van ezalá a "nem-sportautó" alá szerelve - nem is ismered ezt a kocsit  :whistling:
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: OK fine - 2008.12.27 13:09:36
A Fiat Coupe kicsi és olcsó ahhoz, hogy GT legyen. A Fiat Coupe ugyanaz, mint a Celica. Kopp ugyanaz a kategória. Megfizethető, középkategóriás sportos kupé, tömegmodell-alapokon.

Ultel te mar F. Coupeban? Es Celicaban? Volt szerencsem mindkettohoz. A Fiat joval nagyobb belul, nem mellekesen jobban is megy, kemenyebb sportosabb, persze nem a 4kerekes Celicara gondolok. Ami a Brerat illeti, abban is ultem, sot mentem is vele. Sajnalatos teny de be kell ismernem, hogy nagy es nehezkes auto, de belul megis kisebb mint egy Coupe. Megjegyzem gyakorlatilag mindene 159-es, leszamitva a kulsejet. Ez is csak marketing. Ilyen ertelemben nem tesz tul az elozo ketton.

"Sportos személyautó", az mi? Egy Lamborghini Murcielago nem sportos személyautó?  :flowers:

Vegulis az, de maradjunk inkabb a szuper sportautonal.
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: Palaczk - 2008.12.27 13:10:21
VOK


 :2guns: :alien: :hammer: :wacko:

CÉÉÉÉÉÉP !!!! :tt2: :tt2: :tt2: :taz: :taz: :taz:
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: OK fine - 2008.12.27 13:12:54


Te kötöd az ebet a karóhoz, ahelyett hogy abbahagynánk a szájtépést megegyezve abban, hogy ez definíciós probléma  :flowers: ... Már kétszer is odatettem ezt, de megkerülted és elmentél mellette, pedig ez már annyira uncsi  :sleeping: ...
En csak tudom, hogy igazam van.  :flowers:



Pontosítás végett: Corollához sosem volt köze a Celicának, középkategóriás technika került bele, Carinával ill. később Avensissel rokon; kiegészítve részben önálló elemekkel - pl. az a futómű jellemzően igényesebb volt, mint a padlólemez-donor "civil" alaptípusé. Azért alkalomadtán megnézhetnél párat, mi is van ezalá a "nem-sportautó" alá szerelve - nem is ismered ezt a kocsit  :whistling:

Igen, ezert is volt ha jol emlekszem idezojelben a Corolla.  :flowers: Mondjuk en mar vezettem. Te vezetted? Mert engem nem gyozott meg egy kicsit sem. Pedig tobbszor mondtam neked, hogy szep. Olvassal kicsit utana, hogy mit mondanak rola a tulajok. Kinek ajalnjak a TULAJOK (es igen, nem a 4*4-esrol beszelek)?  :whistling:
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: OK fine - 2008.12.27 13:14:42
CÉÉÉÉÉÉP !!!! :tt2: :tt2: :tt2: :taz: :taz: :taz:

Szejizel idegesiteni mi!?  :hammer: :tt2: :single fuck:
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: Palaczk - 2008.12.27 13:37:30
Igen, ezert is volt ha jol emlekszem idezojelben a Corolla.  :flowers: Mondjuk en mar vezettem. Te vezetted? Mert engem nem gyozott meg egy kicsit sem. Pedig tobbszor mondtam neked, hogy szep. Olvassal kicsit utana, hogy mit mondanak rola a tulajok. Kinek ajalnjak a TULAJOK (es igen, nem a 4*4-esrol beszelek)?  :whistling:

Most miről beszélgetünk tulképpen? Az első válaszomban leszögeztem, hogy a 2WD szerintem sem sportkocsi, "csak" sportos kocsi, ami számomra=sportautó, számodra meg nem, oszt slussz  :flowers: :yawn: :sleeping:
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: OK fine - 2008.12.27 13:44:38
Most miről beszélgetünk tulképpen? Az első válaszomban leszögeztem, hogy a 2WD szerintem sem sportkocsi, "csak" sportos kocsi, ami számomra=sportautó, számodra meg nem, oszt slussz  :flowers: :yawn: :sleeping:

Ok,ok.  :flowers:
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: Szepi_EP71 - 2008.12.27 13:51:51
Nah felébredtem visszaolvastam és én is reagálok rá ahogy persze hallottam, Palaczk kösz amit írtál jól eset:)

Nah de visszatérve hogy mi sport kocsi és mi nem! Valahol olvastam, az számít sportkocsinak amiből kevesebbet gyártanak mint egy széria autóból, futóműve keményebb egy sima utcai autónál, nagy motor és farhajtás! Elméletileg ez számít sportkocsinak!

Visszatérve a Celicára, azt tudnotok kell, hogy az első 3 generáció nevezhető sportautónak, mert az akkori technika alapján nagy motorosok voltak 1,6os benzinesek és hátsó kerekesek!
majd jött az enyém a 4genes ott szakították a sportautó hagyományával első kerekes illetve 4wd volt ez egészen a 6generációig igy volt és itt őszintén bevallom, mihelyst megjelent az első kerék számomra elveszítette a sportosságát! Jött a 7genes Celica csak első kerék teljesen utcai autó futóművel sőt nagyon gatya a futóműje szerencsésen teszteltem és igen nem tetszik!

Ahogy a Toyota is bejelentette állítólag a 8genes celica (subaru toyota keverék) lesz igazi sport autó, mert annak szánják!

DE visszatérve a sportautókra a Toyota első sport kocsija ténylegesen egy AW11 es MR2es volt (a hachiroku nem sport autó, hanem egy olcsó kategóriás családi autónak szánták, az más hogy mire használják a mai nap) Majd ugyebár jött a supra nah itt vannak ugyebár kételyek de tény hogy túra kocsinak szánták a suprát! És ime jöttek a lexus sport autók illetve most ha kifog jönni a FT-HS Toyota azt is sport kocsinak számolják!

Emisziós érték nézzük meg az FT-HS et v6os motorral és hibryd hajtással akarják gyártni de hogy ebből mi valósúl meg nem tom emisziós értéken belűl lenne jócskán szerintem!!!

ÉS még egy kis Celica a 4wd celica sport felszereltségű, autó!
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: Palaczk - 2008.12.27 14:24:04
(a hachiroku nem sport autó, hanem egy olcsó kategóriás családi autónak szánták, az más hogy mire használják a mai nap)

Inkább úgy mondanám, hogy egy olcsó családi autó sportos csúcsváltozata volt a Hacsi. Mint amilyen mondjuk a legutóbbi Corollából a TS, vagy Golfból a GTI.
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: Szepi_EP71 - 2008.12.27 16:01:25
Igen valahogy így...

(a hachiroku nem sport autó, hanem egy olcsó kategóriás családi autónak szánták, az más hogy mire használják a mai nap)

Inkább úgy mondanám, hogy egy olcsó családi autó sportos csúcsváltozata volt a Hacsi. Mint amilyen mondjuk a legutóbbi Corollából a TS, vagy Golfból a GTI.
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: Kgabe - 2008.12.27 18:46:58
... Nos a Celica nekik sportauto, mert Ok nem tudjak, hogy mi is az, de annak nez ki, hat akkor biztosan az is...
Főleg, ha belegondolok abba az esetbe, mikor kolléganőm megkérdezte, hogy szerintem az iroda udvarán álló Ferrari mennyibe kerülhet, én meg az ablakhoz rohanva egy kb 8 éves piros Celicával találkoztam... :helpsmilie:
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: OK fine - 2008.12.28 02:38:44
És a te OFF autód az mi ?

Sportkocsi vagy nem ? Mert énszerintem a Mazda MX5 sem az. Tudod mi a sportautó? Pl. a Nissan 350Z vagy a BMW Z4 vagy a Ferrari F40 stb....

Szerinted ?

Mindenekelott a vilagon a legtobbet eladott roadster. :excl: Gondolom ezt nem kell magyaraznom.  ::) Ha megis, akkor nezzel utana.  :whistling:
Bovebben pedig, 50-50 % sulyelosztas, 1 tonna ossztomeg, elol hoszmotor, hatul hajtas, ket szemelyes, a valtoig nem bowden megy. Pont ugy, mint egy klasszikus sportautoban.
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: OK fine - 2008.12.28 02:42:38
És a te OFF autód az mi ?
Szerinted ?

Szerintem a Mazdanal bar nem az egyetlen, de egy olyan modell, amely bar maskeppen de feler egy MR2-essel, mely a Toyotanal (az egyetlen),  bar maskeppen.  :flowers:
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: Szepi_EP71 - 2008.12.28 03:12:38
Kinek a Pap kinek a PAPNÉ neked ugyebár a Pap tetszik, mindegyik autó tuningolható és mindegyik ha belenyulsz másabb lesz mint a gyári én csak a gyáriról beszélek és a gyárit hát hagyjuk béként !!Én ültem egy 1ZZ gyári celicában is majd egy 2ZZ-GE celicában is ahol a gyerek kb ugyan annyit költött a kocsijára mint a vétel ára volt! Nagyon jó egyenesbe a gyári celicámat kb egy kocsihosszal verte meg, mivel a hajtás lán elég nagy ellenállás a kocsinak! A gyári 1zz meg hát hogy fékezek egy kanyarban és olyan mintha rángatnám a kézit, gyenge motor szvsz. számomra nem celica!!! Dizájnra jó teljesen nem gond tényleg nagyon szép de nem igazán van felszerelve gyárilag sport cuccokkal és a belseje is nagyon silány kopogós műanyagból van, kényelem szempontjából tényleg 2 emberes nálam azért 3 elfér egy hátúl fekszik ketten elől, vagy hátúl 2 kis csaj elől meg haver meg én!

Autózási élménye se volt a legjobb...

Viszont ha tudnád a Best Celica a 5Genes Carlos Saintz volt vagy Japóéknál az RC.. Ami persze ugyan az... Ne a tuningoltat nézd mindig a gyárit...

Inkább veszek 20 év múlva egy 4wd és 8genes celicát mint most egy 7geneset :1eye: :1eye: :1eye:

Jött a 7genes Celica csak első kerék teljesen utcai autó futóművel sőt nagyon gatya a futóműje szerencsésen teszteltem és igen nem tetszik!

Ahogy a Toyota is bejelentette állítólag a 8genes celica (subaru toyota keverék) lesz igazi sport autó, mert annak szánják!


Nem érteklek, Semmi gond a 7. gen. Celicával, szerintem a best Celica generáció. Tuningolható is, így a futóművével is tudsz ezt-azt. Keményebb Eibach rugók, Koni vagy D2 gátlók, van lehetőséged bőven......A VVTLI motornak meg ugye szép tartalékai vannak már csak Szuti Ts Coroláját nézd meg versenyzés közben a youtubon. Az se sportautó mégis lealáz több más sportautót ill. luxusautót. Igaz van Nissan 350z is, akit agyonver Szuti de ott látni , hogy a Nissan söfőrje igen béna......

8. gen. Celica, az biztos igazi sportautó lesz de nem neked vagy nem nekem lesz gyártva. Meglátod majd az árát és gyorsan el fogod felejteni. :walkman:
Vagy majd 20 év múlva megveszed, mint a mostani 4 gen. Celicádat. Ezt akarod ?
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: Palaczk - 2008.12.28 21:11:57
Nem érteklek, Semmi gond a 7. gen. Celicával, szerintem a best Celica generáció. Tuningolható is, így a futóművével is tudsz ezt-azt. Keményebb Eibach rugók, Koni vagy D2 gátlók, van lehetőséged bőven......A VVTLI motornak meg ugye szép tartalékai vannak már csak Szuti Ts Coroláját nézd meg versenyzés közben a youtubon. Az se sportautó mégis lealáz több más sportautót ill. luxusautót. Igaz van Nissan 350z is, akit agyonver Szuti de ott látni , hogy a Nissan söfőrje igen béna......

8. gen. Celica, az biztos igazi sportautó lesz de nem neked vagy nem nekem lesz gyártva. Meglátod majd az árát és gyorsan el fogod felejteni. :walkman:
Vagy majd 20 év múlva megveszed, mint a mostani 4 gen. Celicádat. Ezt akarod ?

Gondolom, valamennyi Celica generáció alapos kipróbálása után jelented ki, hogy a 7. a "best"  :hmmmm: ...

Tuningolni lehet bármilyen kocsit, ez nem alap a megkülönböztetésre.

Szepi annyit költött a saját autójára, amelyből használtan bőven vehetne egy 7. generációs Celicát. Nade minek venne, ha egyszer az ő autója simán agyonveri ezeket  :D ?
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: Palaczk - 2008.12.28 21:14:40
És a te OFF autód az mi ?

Sportkocsi vagy nem ? Mert énszerintem a Mazda MX5 sem az. Tudod mi a sportautó? Pl. a Nissan 350Z vagy a BMW Z4 vagy a Ferrari F40 stb....

Szerinted ?

Vezettél te már Mazda MX-5-öst? Ha vezettél volna, akkor tudnád, hogy sportosságban olyan messze van pl. egy ilyen 7. generációs, elsőkerekes Celicától, mint Makó Jeruzsálemtől  :yes: ... Amúgy meg érdekes, hogy a BMW Z4-et sportkocsinak tekinted, viszont a pontosan ugyanolyan koncepciójú, csak éppen sokkal könnyebb és közvetlenebb MX-5-öst nem  :turned:
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: Szepi_EP71 - 2008.12.30 23:34:20
Srácok/Lányok kedves Toyota tulajdonosok!

Előre is Sikerekben gazdag, boldog új évet szeretnék kívánni minden kedves Toyotás honfitársamnak!

Az elkövetkezendő jövő évre nem kívánok egyebet, mint biztonságos és kilométerekben gazdag, valamint szerelőben\szervizekben hiányos vezetést!

(http://www1.istockphoto.com/file_thumbview_approve/6149793/2/istockphoto_6149793-happy-new-year-2009.jpg)
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: Bartender - 2008.12.31 02:18:56
Srácok/Lányok kedves Toyota tulajdonosok!

Előre is Sikerekben gazdag, boldog új évet szeretnék kívánni minden kedves Toyotás honfitársamnak!

Az elkövetkezendő jövő évre nem kívánok egyebet, mint biztonságos és kilométerekben gazdag, valamint szerelőben\szervizekben hiányos vezetést!

Én is mindenkinek Boldog Új Évet Kívánok!! :)
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: kmr - 2008.12.31 14:39:34
Lehet, mégsem kell lemondani a sportautókról..
A Toyota nem mond le az LF-A sportkocsiról (http://totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2008.12.31.&372898)
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: kmr - 2009.01.23 11:54:04
Tényleg tiszta Corolla  :tt2:

(http://index.hu/cikkepek/totalcar/magazin/hirek/toyota/axiogt//.gdata/gp_s.jpg)
Forrás (http://index.hu/totalcar/magazin/hirek/?main&374684)
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: Misi - 2009.01.23 12:02:01
Egy hátsó szárny mindig sokat dob egy autón.
 :D
Cím: Re: Búcsú a Toyota sportautóktól
Írta: kmr - 2009.02.01 21:32:20
Igen, nekem, mert az SC-n nincsen...  :tt2:
De nem is lesz, mert nekem jobban tetszik nélküle. Elég sok képet megnéztem  :whistling: