Toyota Club Hungary [ Forum ]

Típusok - TOYOTA => Corolla & Auris => A témát indította: zero - 2005.03.22 14:59:36

Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: zero - 2005.03.22 14:59:36
Az alábbi autót szeretném megvenni: Toyota Corolla 1.3 12V XL Sedan, '89-es evjarat. A tulaj leírta, hogy mi a baja a járműnek, engem az érdekelne, hogy mennyibe kerülhet maximum a kocsi javítása, mert ugye ettől függ, hogy megéri e. ill. mennyit érhet, a kaszni jó állapotban van... "csak" ennyi baja...

- Valtoban az 5. fokozat lenyegeben nem mukodik, belemegy siman, de nehany masodperc mulva kiugrik uresbe. Mind az 5 maradek fokozat kifogastalan.

- Hidegben (ertsd: leginkabb 0 fok alatt) a 4-bol csak 3 henger indul el, indulaskor nagyobb gazadasra beindul mind a 4, de amig el nem eri az uzemi hofokot, gyakran leall az egyik henger. Ha az ember hozzaszokik, nem jelent gondot, es igazan zavarova csak telen, 0 fok alatt valik. Orom az uromben: ennek ellenere nem all le a motor, es amint bemelegszik, utana teljesen kereken es kifogastalanul porog a motor. Ja, es minden furcsasag ellenere me'g -15C fokban is szinte poccre indult!

- A motor kicsit "ereszti a budoset", amig teljesen uzemmelegge nem valik, at kellene nezni a kipszirendszert es a motor vezerleset. De mivel ez az atlagos utmenetben semmilyen problemat nem okoz (tehat teljesen siman es normalisan jar a motor).

A többi gond az tényleg apróság csak, ezek aggasztanak..
Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: Misi - 2005.03.22 17:54:31
A hengerleállás szerintem gyújtás probléma. Ha szerencséd van elég a
gyújtáskábeleket kicserélned. Ha nincsa akkor gyújtűs elosztót is kell
cserálni. De ezek nem nagy összegek.

Az alatt, hogy a motor büdöset ereszt pontosan mit értesz?
Füstöl is? Mert ha igen akkor valószínüleg eszi az olajat, tehát kopott
a motor. Ha így van az már nem olcsó dolog.

A váltó snekem szintén nem tűnik olcsó dolognak. Talán a szinkrongyűrűk
koptak el. Szerintem ez sem túl olcsó.

Ha a fentiek mindegyikét eltaláltam (mármint a hibát) akkor szerintem
százezres nagyságrendű összeget kéne a kocsira költeni.
De azt javaslom, hogy várj még néhány hozzászólást, mert azért én nem
vagyok profi autószerelő. És igazándiból látni is kéne a kocsit.
A másik javaslatom, hogy ha tényleg nagyon tetszik az autó akkor vidd
el egy márkaszervízbe állapotfelmérésre. Max. egy tízesből megvan
és az tuti, hogy pontos hibamegállapítás és árajánlat lesz. Persze
megcsináltatni nem muszáj ott és akkor valamivel olcsóbban is kijössz
az ott mondott összegnél.
Én ezt tenném...
Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: Palaczk - 2005.03.23 00:38:58
Alapkérdés : mennyit akar a tulaj a kocsiért ?

A váltójavítás (szétszedés-hibás alkatrész[ek] cseréje-beállítás-összerakás) 20 ezer körüli összegről indul . Föltéve , hogy nem márkaszervízben csináltatod , és föltéve , hogy nem kell benne olyan kaliberű dolgokat cserélni , mint szinkrongyűrű vagy netán maga az 5. fokozat fogaskereke . Ha igen , az összeg a többszörösére is nőhet .

A henger-kihagyás lehet sima gyertya-probléma is . Vagy gyújtáskábel , vagy elosztófedél . Mindent egybevéve nem egy túl vészes dolog .

Az utolsó pont nekem igazából értelmezhetetlen ... Szar a kipufogó ? Zajos ? Füstöl ?
Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: Profy - 2005.03.23 08:55:42
A váltónál lehet esetleg elhasználódott olaj is.

A hideg motornál nem megy a henger. Nálam gyertyacsere segített.

Ha pedig eregeti gázadásra a füstött akkor kopott moci és esetleg vastagabb olaj segíthet.Ez persze az olajfogyi mértékétől is függ!

Egyébként látni kén meg hallani.
Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: Profy - 2005.03.23 08:57:28
Ja mocit 50-100 , váltót 20-50E között mérik a bontóban. :D
Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: zero - 2005.03.23 09:26:57
Ahha köszi szépen a segítséget,
Remélem klubb tag leszek..;)
A kocsit 300K -ra tartja a tulaj, valószínű, hogy a váltóval lessz gondom, ha megveszem, még nem láttam, a tulaj írta le hogy mi a helyzet a kocsival, képek után elmegyek megnézni, me nagyon teccik a kocsi.
Toyotám nem volt, és sajna ismerősöknek sem, az alkatrész árakkal jó tisztában lenni, mert köz tudott, hogy Japó verdához drága az alkatrész... de az alapján amit irtatok, bele fér a keretbe....
Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: Profy - 2005.03.23 11:18:57
Idézetet írta: "zero"
Ahha köszi szépen a segítséget,
Remélem klubb tag leszek..;)
A kocsit 300K -ra tartja a tulaj, valószínű, hogy a váltóval lessz gondom, ha megveszem, még nem láttam, a tulaj írta le hogy mi a helyzet a kocsival, képek után elmegyek megnézni, me nagyon teccik a kocsi.
Toyotám nem volt, és sajna ismerősöknek sem, az alkatrész árakkal jó tisztában lenni, mert köz tudott, hogy Japó verdához drága az alkatrész... de az alapján amit irtatok, bele fér a keretbe....


Helyileg merre vagy?

Esetleg nem rakol fel képet a kocsiról?
Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: Profy - 2005.03.23 11:26:24
Alkatrész árak nem vészesek főleg hogy általában nem is kell. :D

Olajszürcsi:800 levegőszürcsi:1500-2000, vezérműszíj:3000 feszítő+vezetőgörgő:9000,hátsó fékbetét:5000,szelepszár szimering:200 ft/db,hengerfej tömítés:6000,szelepfedél tömítés a két dugó:500/db,gömbtámasz:3500,gyertya:1200/db

Kb ilyen árakkal lehet számítani a többi is oltsóbb mint a fiatalabb testvéreké. :D

Ja most néztem kin németbe egy kocsit alkatrész bázisnak esetleg megvehetjük felesbe az ára 750 Euró lenne és az 1,6-os moci ketyereg a mocitető alatt.
Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: zero - 2005.03.23 12:04:43
Itten vannak képek.
http://www.aida32.hu/forum/corolla89.zip
és ha törik? sárvédők, hűtő kb milyen drága?
Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: Profy - 2005.03.23 13:29:53
Idézetet írta: "zero"
Itten vannak képek.
http://www.aida32.hu/forum/corolla89.zip
és ha törik? sárvédők, hűtő kb milyen drága?


Lámpa kb 10000,helyzetjelző:4000 (ezt tudom) első elemet cseréltettem mert nem akartam javított vacakkal később szarakodni így 20 az elem 20 a metálfény.
A bontókba alkatrész azért van szerényen, új áraknál néz szét a unix,bardi honlapon.
Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: Profy - 2005.03.23 13:32:43
Megnéztem a képeket.
Jó állapotvan van bár szerintem 1x már volt fújva.Jók a spoilerek rajta.
És én is ilyen felnit szeretnék. :D
Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: zero - 2005.03.23 14:06:28
Idézetet írta: "Profy"
Megnéztem a képeket.
Jó állapotvan van bár szerintem 1x már volt fújva.Jók a spoilerek rajta.
És én is ilyen felnit szeretnék. :D

megláttam és bele zúgtam... :)
Hát nem szabad össze törni.. ahogy látom...  de nem tűnik vészesnek...
hétvégén meg is nézem közelebbről..:)
Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: Palaczk - 2005.03.23 23:40:04
Idézetet írta: "Profy"
Lámpa kb 10000,helyzetjelző:4000 (ezt tudom) első elemet cseréltettem mert nem akartam javított vacakkal később szarakodni így 20 az elem 20 a metálfény.
A bontókba alkatrész azért van szerényen, új áraknál néz szét a unix,bardi honlapon.


Minden ár nagyon jó , amit mondtál :) ... Kivéve a fényezést . Az durva  :shock: ... Én itt egy csomó fényezőt tudok , aki jó minőségben lefúj egy sárvédőt metállal , és nem kér érte többet 15 ezernél . Sőt van olyan is , aki 25-ért lefújja a komplett elejét (sárvédők + motorháztető) metállal , és szintén nem dolgozik csúnyán . 20 egy sárvédőért , brrr  :?
Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: murray - 2005.03.25 11:43:02
Idézetet írta: "zero"
Idézetet írta: "Profy"
Megnéztem a képeket.
Jó állapotvan van bár szerintem 1x már volt fújva.Jók a spoilerek rajta.
És én is ilyen felnit szeretnék. :D

megláttam és bele zúgtam... :)
Hát nem szabad össze törni.. ahogy látom...  de nem tűnik vészesnek...
hétvégén meg is nézem közelebbről..:)


szeva,
ugyanilyen kocsim van hajszálra! pillants balra! :-)
hát nemtom. meggondolnám. ha a váltó szar akkor szar az egész
ez a lökkös nem gyári az tuti. lehet hogy sportoltak vele? egy 1,3assal?
a fordulatszámmérön meglepödtem nekem nincs.

kipu nekem is szar volt én javitottam fel és  cseréltem ki. az nem gáz.
a 4 henger gond  sem tuti hogy a gyertyakábel miatt van mert a tulaj is megcsinálta volna, de lehet egy újgarn. gyertya meggyógyitja
ki kell próbálni, ha ott belerakod és nem indul akkor ne vedd meg mert szét kell szedni a motort
pesti vagy? mikor nézed meg?
Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: Profy - 2005.03.29 09:05:29
A motor nekem is szarakodott a télen de a gyertyacsere ill a szelephézag beállítás segített rajta.

Fordulatszámmérős műszerfalam nekem is van ill van még egy régi is. :D 10 pénzem bánta de jobban néz ki.
1,3-as motor nem izomállat de lendületből még mai napig megy óra szerint 175-öt. :D

És ha a váltó szar még az ára mindíg elég nyomott ahoz hogy egy csere beleférjen. :D
Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: zero - 2005.03.29 09:23:24
nagyonköszi a helpet, nemtudom mikor tudom meglesni a kicsikét, remélem, hogy nincs szét hajtva..:)
Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: Profy - 2005.03.29 10:00:31
Idézetet írta: "zero"
nagyonköszi a helpet, nemtudom mikor tudom meglesni a kicsikét, remélem, hogy nincs szét hajtva..:)


Úgy legyen! :D
Cím: Gyújtásprobléma?
Írta: Toma - 2005.11.10 11:55:47
Nekem ugyanezt csinálja a kocsim 1,3 12V XL :-) Ez bizony valamilyen vákumprobléma lesz mert már mindent kicseréltettem azon kivül . Megjegyzem 12 felett a kompót hengerenként gondolom az nem rossz .
Ha valahol falsot sziv ingadozik az alapjárat  , 1000 vákumcsö sohasem találom meg hol a nyügje :-(
Valamint jól nézd meg milyen karosszériailag mert az enyém is 89-es de kissé szét van hullva. hátsó javitóivek : 3200huf/db + 7000huf  a felrakása/db elsö szélvédö 25e ft - tud valaki olcsóbbat?
Cím: Re: Gyújtásprobléma?
Írta: Profy - 2005.11.21 15:27:10
Idézetet írta: "Toma"
Nekem ugyanezt csinálja a kocsim 1,3 12V XL :-) Ez bizony valamilyen vákumprobléma lesz mert már mindent kicseréltettem azon kivül . Megjegyzem 12 felett a kompót hengerenként gondolom az nem rossz .
Ha valahol falsot sziv ingadozik az alapjárat  , 1000 vákumcsö sohasem találom meg hol a nyügje :-(
Valamint jól nézd meg milyen karosszériailag mert az enyém is 89-es de kissé szét van hullva. hátsó javitóivek : 3200huf/db + 7000huf  a felrakása/db elsö szélvédö 25e ft - tud valaki olcsóbbat?


Ahogy nézem az E9-es rollának csak a vákumcső lehet motorikus gond. :D
Cím: Re: Gyújtásprobléma?
Írta: murray - 2005.11.22 10:24:38
Idézetet írta: "Profy"
Idézetet írta: "Toma"
Nekem ugyanezt csinálja a kocsim 1,3 12V XL :-) Ez bizony valamilyen vákumprobléma lesz mert már mindent kicseréltettem azon kivül . Megjegyzem 12 felett a kompót hengerenként gondolom az nem rossz .
Ha valahol falsot sziv ingadozik az alapjárat  , 1000 vákumcsö sohasem találom meg hol a nyügje :-(
Valamint jól nézd meg milyen karosszériailag mert az enyém is 89-es de kissé szét van hullva. hátsó javitóivek : 3200huf/db + 7000huf  a felrakása/db elsö szélvédö 25e ft - tud valaki olcsóbbat?


Ahogy nézem az E9-es rollának csak a vákumcső lehet motorikus gond. :D


nekem is ez van, és asse tudom hol ez a vákumcső. nekem nincs baja
Cím: Re: Gyújtásprobléma?
Írta: Profy - 2005.11.23 08:49:57
Idézetet írta: "murray"
Idézetet írta: "Profy"
Idézetet írta: "Toma"
Nekem ugyanezt csinálja a kocsim 1,3 12V XL :-) Ez bizony valamilyen vákumprobléma lesz mert már mindent kicseréltettem azon kivül . Megjegyzem 12 felett a kompót hengerenként gondolom az nem rossz .
Ha valahol falsot sziv ingadozik az alapjárat  , 1000 vákumcsö sohasem találom meg hol a nyügje :-(
Valamint jól nézd meg milyen karosszériailag mert az enyém is 89-es de kissé szét van hullva. hátsó javitóivek : 3200huf/db + 7000huf  a felrakása/db elsö szélvédö 25e ft - tud valaki olcsóbbat?


Ahogy nézem az E9-es rollának csak a vákumcső lehet motorikus gond. :D


nekem is ez van, és asse tudom hol ez a vákumcső. nekem nincs baja


Na igen a mi kocsinkba egy csomó dolgot vákumcűvel szabályoznak. :D
De én szeretem. :D
Cím: Re: Gyújtásprobléma?
Írta: Profy - 2005.11.23 08:50:43
Idézetet írta: "murray"
Idézetet írta: "Profy"
Idézetet írta: "Toma"
Nekem ugyanezt csinálja a kocsim 1,3 12V XL :-) Ez bizony valamilyen vákumprobléma lesz mert már mindent kicseréltettem azon kivül . Megjegyzem 12 felett a kompót hengerenként gondolom az nem rossz .
Ha valahol falsot sziv ingadozik az alapjárat  , 1000 vákumcsö sohasem találom meg hol a nyügje :-(
Valamint jól nézd meg milyen karosszériailag mert az enyém is 89-es de kissé szét van hullva. hátsó javitóivek : 3200huf/db + 7000huf  a felrakása/db elsö szélvédö 25e ft - tud valaki olcsóbbat?


Ahogy nézem az E9-es rollának csak a vákumcső lehet motorikus gond. :D


nekem is ez van, és asse tudom hol ez a vákumcső. nekem nincs baja


Na igen a mi kocsinkba egy csomó dolgot vákumcűvel szabályoznak. :D
De én szeretem. :D
Cím: Re: Gyújtásprobléma?
Írta: murray - 2005.11.24 09:40:59
Idézetet írta: "Profy"
Idézetet írta: "murray"
Idézetet írta: "Profy"
Idézetet írta: "Toma"
Nekem ugyanezt csinálja a kocsim 1,3 12V XL :-) Ez bizony valamilyen vákumprobléma lesz mert már mindent kicseréltettem azon kivül . Megjegyzem 12 felett a kompót hengerenként gondolom az nem rossz .
Ha valahol falsot sziv ingadozik az alapjárat  , 1000 vákumcsö sohasem találom meg hol a nyügje :-(
Valamint jól nézd meg milyen karosszériailag mert az enyém is 89-es de kissé szét van hullva. hátsó javitóivek : 3200huf/db + 7000huf  a felrakása/db elsö szélvédö 25e ft - tud valaki olcsóbbat?


Ahogy nézem az E9-es rollának csak a vákumcső lehet motorikus gond. :D


nekem is ez van, és asse tudom hol ez a vákumcső. nekem nincs baja


Na igen a mi kocsinkba egy csomó dolgot vákumcűvel szabályoznak. :D
De én szeretem. :D


hol van az a cső? mosmá kiváncsi vagyok!
Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: Profy - 2005.11.24 14:21:15
A karbi körül lévő 3-4 fekete csövecske pl mind vákumos csű. :D
Ha gyösz a tavaszi talira felvonultatom valahogy mindkét kocsit és megsasolhatjuk a szekereket. :D
Cím: vakumcsüüü
Írta: Toma - 2005.12.11 10:19:42
Ja most hallottam ollyat is :-) hogy Dácsiáék bár ez nem Toyota,  a vákumcsöbe szükitöt tesznek :-) na ha ilyen van a Toyoban is , és eldugul , a büdös életbe rá nem gyössz hogy miért van gondja a kocsinak .
Éljenek a vákumcsövek !! Amúgy faxa kis kocsi :) csak nem találok sehol használt  alkatrészt hozzá :(
-féltengelycsuklók , esöö szélvédö kellene ..THX
Cím: Re: vakumcsüüü
Írta: Profy - 2005.12.12 12:55:28
Idézetet írta: "Toma"
Ja most hallottam ollyat is :-) hogy Dácsiáék bár ez nem Toyota,  a vákumcsöbe szükitöt tesznek :-) na ha ilyen van a Toyoban is , és eldugul , a büdös életbe rá nem gyössz hogy miért van gondja a kocsinak .
Éljenek a vákumcsövek !! Amúgy faxa kis kocsi :) csak nem találok sehol használt  alkatrészt hozzá :(
-féltengelycsuklók , esöö szélvédö kellene ..THX


A szévédőt nem tudom hogy lehet kiszedni de hívd Papp Sándort 06pannon5450971.
Nála van 1 ilyen corolla bontásba 4A-F-es mocival.
Cím: Sanyibácsi
Írta: Toma - 2005.12.12 13:45:56
THX az infót , sajna sanyibácsi lebeszélt a cuccról a szélvédöt meg ö sem tudja hogyan kell kivenni , marad a gyári cucc . 18900/db csulklók 25000/+munkadij szélvédö ez komoly lesz :(
Cím: Re: Sanyibácsi
Írta: Profy - 2005.12.13 08:39:21
Idézetet írta: "Toma"
THX az infót , sajna sanyibácsi lebeszélt a cuccról a szélvédöt meg ö sem tudja hogyan kell kivenni , marad a gyári cucc . 18900/db csulklók 25000/+munkadij szélvédö ez komoly lesz :(


Esetleg csak meg kén venni fifi törött rolláját.Valami 50 pénz körül mozog most a használtautó.hun. Elektromos ablak és moci lakatrészek.
Cím: Re: Sanyibácsi
Írta: murray - 2005.12.14 09:26:03
Idézetet írta: "Toma"
THX az infót , sajna sanyibácsi lebeszélt a cuccról a szélvédöt meg ö sem tudja hogyan kell kivenni , marad a gyári cucc . 18900/db csulklók 25000/+munkadij szélvédö ez komoly lesz :(


most neked van egy ilyen rom corollád?
nem hiszem h megéri felépiteni romjaiból, hacsak nem te csinálod, drága az alk.rész stb.
400-500e ért már jót kapsz
Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: Öcsipók - 2006.01.18 23:21:48
Halihó!

Családban vezetett Trabantok, Ladák, nameg pár év motorozás (Kawasaki ZZR) után szert tettem első saját tulajdonú autómra, ami egy ilyen gépsárkány lett, csak a kerek hátsójú (nem tudom, mi a neve, az a Liftback?) Na mind1, nagyon szép állapotban van, örülök neki nagyon (képeket később).

Ami bajom van, hogy az automata szívató frankón működik, de ahogy abbahagyja jótékony tevékenységét, a motornak olyan alacsony lesz az alapjárata, hogy igen-igen rázza a kasztnit, de ami a nagyobb baj, hogy igen sűrűn sikerül lefullasztani. Nem én vagyok a béna, csak úgy kell a kuplungon lépkedni, mint egy tojáshéjon, és ez nem mindig jön össze. Főleg ha tempósabb szakasz után a kelleténél hamarabb nyomom ki, akkor a magasabb fordulatról visszaesve lefullad. Ez is valamilyen vákumcső probléma lehet? Vagy csak egyszerűen egy csavarral beállítható?

A kocsi egyetlen gondja, hogy a hátsó ajtó tartó gázrugók nem működnek. Tud valaki olyan helyet mondani, ahol esteleg tutira találok ilyet (jó bontó is, csak nem akarom az oldalon fellelhető összeset felhívni, hátha látott mostanság vki ilyet...)

Az eredeti rádióval egyenlőre semmi bajom, ám a hangszórók igen gyatrák (a térdem felé néznek). Még nem szedtem le a burkolatot, így nem is tudtam lemérni, de tudja valaki, hogy mekkora van benne és hány ohmos? Kicserélném egy komponens szettre. Van valakinek olyan márka/típus, ami már bevált? (párhuzamban böngészem az autóhifi topikot is, de hátha jön rá itt is válasz).

Utolsó: hogy lehet klubtaggá válni, ha 1enlőre nem ismerek senkit, aki ajánljon? Valamint mennyi az éves tagdíj? Ilyen infókat sehol sem leltem a siteon.



A válaszokat előre is köszönöm szépen.
Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: Tamás69 - 2006.01.19 00:04:23
Idézetet írta: "Öcsipók"
Halihó!

Családban vezetett Trabantok, Ladák, nameg pár év motorozás (Kawasaki ZZR) után szert tettem első saját tulajdonú autómra, ami egy ilyen gépsárkány lett, csak a kerek hátsójú (nem tudom, mi a neve, az a Liftback?) Na mind1, nagyon szép állapotban van, örülök neki nagyon (képeket később).

Ami bajom van, hogy az automata szívató frankón működik, de ahogy abbahagyja jótékony tevékenységét, a motornak olyan alacsony lesz az alapjárata, hogy igen-igen rázza a kasztnit, de ami a nagyobb baj, hogy igen sűrűn sikerül lefullasztani. Nem én vagyok a béna, csak úgy kell a kuplungon lépkedni, mint egy tojáshéjon, és ez nem mindig jön össze. Főleg ha tempósabb szakasz után a kelleténél hamarabb nyomom ki, akkor a magasabb fordulatról visszaesve lefullad. Ez is valamilyen vákumcső probléma lehet? Vagy csak egyszerűen egy csavarral beállítható?

A kocsi egyetlen gondja, hogy a hátsó ajtó tartó gázrugók nem működnek. Tud valaki olyan helyet mondani, ahol esteleg tutira találok ilyet (jó bontó is, csak nem akarom az oldalon fellelhető összeset felhívni, hátha látott mostanság vki ilyet...)

Az eredeti rádióval egyenlőre semmi bajom, ám a hangszórók igen gyatrák (a térdem felé néznek). Még nem szedtem le a burkolatot, így nem is tudtam lemérni, de tudja valaki, hogy mekkora van benne és hány ohmos? Kicserélném egy komponens szettre. Van valakinek olyan márka/típus, ami már bevált? (párhuzamban böngészem az autóhifi topikot is, de hátha jön rá itt is válasz).

Utolsó: hogy lehet klubtaggá válni, ha 1enlőre nem ismerek senkit, aki ajánljon? Valamint mennyi az éves tagdíj? Ilyen infókat sehol sem leltem a siteon.



A válaszokat előre is köszönöm szépen.



Üdv köztünk, előszöris a két egyforma hozzászólás egyikét töröltem.
 Gázrugónak újat, a bontott ugyananyira "jó" mint  a tied -próbáld a bannerben futó alkatrészboltnál, én Vectrához vettem kb 5 éve, akkor 5000 körül volt ahoz egy pár.

Pont 89-ben volt motortípus váltás, elvileg ekkor volt 74 és 72 ló kaburátoros, meg 75 ló befecskendezős is ebből a motorból, elvileg a gázbowden végénél levő ütközőnél levő pici csavarral tudod emelni az alapjáratot. - a karburátorosnál biztos, a befecsisnél nembiztos -nesokat, csak annyit emelj, hogy éppen ne remegjen!

A hangszórók gondolom eléggé kifeküdtek az évek során, ha hosszabb távon gondolkozol, érdemes lecserélni, valami moderebb gumimembrános darabra.

Tagdíj 3000 pénz -azthiszem
Cím: Rom Co-rolla
Írta: Toma - 2006.01.19 07:41:52
Problémát okozhat-e ha az autó szelepszárszimeringes? Noha 4000km -en evett meg 1 liter olajat . Lehet ez is probléma ? Nem csak vákumcsö :)
-Ha olyan Corollád van mindt nekem akkor a müszerfalba 10cm átméröjü hangszórók kellenek , tanácsolom hogy közép/magas tartományban jól dolgozó hangszorókat vásárolj mert mélyeket csak a kalaptartóból , vagy mélyládából fogsz hallani nekem 2utas 110W Piooner van bent viszonylag jól szól és nem high end termék igy nem is drága .
Cím: Re: Rom Co-rolla
Írta: Tamás69 - 2006.01.19 10:45:36
Idézetet írta: "Toma"
Problémát okozhat-e ha az autó szelepszárszimeringes? Noha 4000km -en evett meg 1 liter olajat . Lehet ez is probléma ? Nem csak vákumcsö :)
-Ha olyan Corollád van mindt nekem akkor a müszerfalba 10cm átméröjü hangszórók kellenek , tanácsolom hogy közép/magas tartományban jól dolgozó hangszorókat vásárolj mert mélyeket csak a kalaptartóból , vagy mélyládából fogsz hallani nekem 2utas 110W Piooner van bent viszonylag jól szól és nem high end termék igy nem is drága .


Ez még a gyári tűrésen belül van (legalábbis az új Opelekre 1l/1000km a tűrés :D ) ha bontod a motort, akkor csináltasd meg, én annó szelepszárszimeringes Ladával jártam fél évig, ank 1l/500 km volt az olajfogyasztása, a füstön kívül más gondja nem volt!

-azért előbb -utóbb illene rendbetenni!
Cím: Tisztelettel :)
Írta: Toma - 2006.01.19 13:46:39
THX az infót gondoltam hogy nem veszélyes , ami meg Murray Rom Corolla hozzászolását illeti , haver :) nem mindenkinek van 5-6 kilója jó autót venni ,söt fokoznám , az elözö 1,4si B-corsám 1,6 millionál állt meg :) és semmivel sem volt jobb autó mint a 180e ft-os corollám . Tulajdonképpen a toyotánál nem itt kezdödik a jó autó kategória ezzel mindannyian tisztában vagyunk.Azért a segitségetek köszönöm.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Cím: Re: Tisztelettel :)
Írta: Profy - 2006.01.19 14:49:54
Idézetet írta: "Toma"
THX az infót gondoltam hogy nem veszélyes , ami meg Murray Rom Corolla hozzászolását illeti , haver :) nem mindenkinek van 5-6 kilója jó autót venni ,söt fokoznám , az elözö 1,4si B-corsám 1,6 millionál állt meg :) és semmivel sem volt jobb autó mint a 180e ft-os corollám . Tulajdonképpen a toyotánál nem itt kezdödik a jó autó kategória ezzel mindannyian tisztában vagyunk.Azért a segitségetek köszönöm.


Igen szépen néz ki ez a rolla. :D
Nem tudom miért de az E9-es sorozat még tőlünk nyugatabbra is közkedvelt tuningolt darab. :D ÉS bontóba ritkán találkozni vele. :( Ez jó is meg nem is.
Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: Öcsipók - 2006.01.23 01:13:43
Idézetet írta: "Tamás69"


Pont 89-ben volt motortípus váltás, elvileg ekkor volt 74 és 72 ló kaburátoros, meg 75 ló befecskendezős is ebből a motorból, elvileg a gázbowden végénél levő ütközőnél levő pici csavarral tudod emelni az alapjáratot. - a karburátorosnál biztos, a befecsisnél nembiztos -nesokat, csak annyit emelj, hogy éppen ne remegjen!

A hangszórók gondolom eléggé kifeküdtek az évek során, ha hosszabb távon gondolkozol, érdemes lecserélni, valami moderebb gumimembrános darabra.




Az enyém elvileg már a befecskendezős, de majd utánajárok. Az általad említett csavart már próbáltam tekerni, de túl rövid, nem emel ki (vagyis a bowden van hosszúra hagyva / megnyúlt.) Nagyobb csavart teszek bele, szerinted jó lesz?

Ja, amit azóta vettem észre, hogy csak kettesben bizonyos fodulaton és hűtővízhőmérsékleten a kocsi rángat. Egy ismerős azt mondta, hogy "kis" köbcentis autóknál ez normális. Valóban?
Cím: Re: Rom Co-rolla
Írta: Öcsipók - 2006.01.23 01:16:18
Idézetet írta: "Toma"
Problémát okozhat-e ha az autó szelepszárszimeringes? Noha 4000km -en evett meg 1 liter olajat . Lehet ez is probléma ? Nem csak vákumcsö :)
-Ha olyan Corollád van mindt nekem akkor a müszerfalba 10cm átméröjü hangszórók kellenek , tanácsolom hogy közép/magas tartományban jól dolgozó hangszorókat vásárolj mert mélyeket csak a kalaptartóból , vagy mélyládából fogsz hallani nekem 2utas 110W Piooner van bent viszonylag jól szól és nem high end termék igy nem is drága .


Köszi az infót.

Véletlenül nem tudod, hogy a tiedének mi a típusjele? Mert a magyar árlistában 5-6 megfelelő típus is van, de persze a hivatalos Pio honlapon meg csak kettő teljesen másik. Így nem tudom még megnézni sem...
Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: Profy - 2006.02.01 09:26:51
Olajproblámára azér először egy vastagabb olajjal próbálkoznék.
az 2000km/L olajfogyás nálam is volt a Castrol GTX 10w30-as olajnál. Utána következő Mol 15w40-nél megszünt.
Viszont an 12 db szelepszárszimeringem ezáltal a gariba.
Cím: Müszerfalkárpit hangszóró
Írta: Toma - 2006.02.07 14:00:29
Pioneer TS-G1046 10cm

Cserébe volna nekem is egy kérdésem :) Hogyan tehetek direktszüröt az autómba? Mit kezdek a vákum csövel ami a levegöszürö "izébe" megy?
Cím: Re: Müszerfalkárpit hangszóró
Írta: Profy - 2006.02.07 14:57:18
Idézetet írta: "Toma"
Pioneer TS-G1046 10cm

Cserébe volna nekem is egy kérdésem :) Hogyan tehetek direktszüröt az autómba? Mit kezdek a vákum csövel ami a levegöszürö "izébe" megy?


Én láttam olyan lapos tipusú szűrőt. és a szűrőház tetejét kell csak levenned. :D
Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: KLaco - 2006.03.01 20:23:26
Remélem nem szeditek le a fejem, hogy itt teszem fel a kérdést, de elvi szinten gondolkodok rajta, hogy kellene nekem egy 1.3-as, vagy 1.6-os kb ilyen évjáratú Corolla. A kérdés az lenne, hogy az 1.3-asnak mennyire tesz jót, ha pályán folyamatos 140-el megy az ember 150km-et heti rendszerességgel? Vagy erre inkább az 1.6 kellene? Aztán a további kérdés. Mi a különbség a 4A-F és az FE között LE-t leszámítva. Ezek már injektorosak? Mennyit ehetnek városban, ill 140 körül? Ez az 1.3 esetében is érdekelne.
Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: madmisi - 2006.03.02 12:44:28
Idézetet írta: "KLaco"
Remélem nem szeditek le a fejem, hogy itt teszem fel a kérdést, de elvi szinten gondolkodok rajta, hogy kellene nekem egy 1.3-as, vagy 1.6-os kb ilyen évjáratú Corolla. A kérdés az lenne, hogy az 1.3-asnak mennyire tesz jót, ha pályán folyamatos 140-el megy az ember 150km-et heti rendszerességgel? Vagy erre inkább az 1.6 kellene? Aztán a további kérdés. Mi a különbség a 4A-F és az FE között LE-t leszámítva. Ezek már injektorosak? Mennyit ehetnek városban, ill 140 körül? Ez az 1.3 esetében is érdekelne.


Nekem 1.3 xli liftback-em van .  Kb 2/3 országút, 1/3 városi vezetéssel most télen 6.5 l, nyáron 5.7 l  a fogyasztásom. Autópályás tapasztalatom nem nagyon van, nyáron voltunk Horvátországban az kb 80%-ban volt autópálya, négyen mentünk fullos csomagtartóval 130 körüli sebességgel a 2600km-en 6.2 l-re jöt ki az átlagfogyi.
Én meg vagyok vele elégedve, igaz nem nagyon szoktam hajtani a kicsikét országúton max 110-120 és a lámpáknál sem  szoktam versenyezni.
Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: Profy - 2006.03.02 14:38:34
Idézetet írta: "KLaco"
Remélem nem szeditek le a fejem, hogy itt teszem fel a kérdést, de elvi szinten gondolkodok rajta, hogy kellene nekem egy 1.3-as, vagy 1.6-os kb ilyen évjáratú Corolla. A kérdés az lenne, hogy az 1.3-asnak mennyire tesz jót, ha pályán folyamatos 140-el megy az ember 150km-et heti rendszerességgel? Vagy erre inkább az 1.6 kellene? Aztán a további kérdés. Mi a különbség a 4A-F és az FE között LE-t leszámítva. Ezek már injektorosak? Mennyit ehetnek városban, ill 140 körül? Ez az 1.3 esetében is érdekelne.


F -es karbis az FE meg injektoros. :D

Nekem 1.3-as van és nyáron 5-5,5 télen 6,5-7 körül járok vele. :D
Pályán 140-es tempónál csak az oldalszélre kell fiyelni.nameg hogy 150felé nemmenj mert akkor rendesen elnyeli a 10L-it. :D

1,6-o izom 1,3-as lendület autó.
Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: Pilács - 2006.03.04 13:10:47
Sziasztok !

Egy kérdéssel fordulnék hozzátok! Van egy barátom akinek van egy '89-es Corolla Liftback-je és sokat szenved a karburátorral! Nem tudtok ajánlani valami jó karburátorost? Esetleg van tapasztalatotok ezügyben , mert szegénynek 14l eszik az autója, és ez nem jellemző egy Toyotára! Segítségeteket előre is köszönöm!

Pilács!
Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: Öcsipók - 2006.03.04 15:20:41
Az enyém most van szervízben - többek között hasonló problémák miatt. Ha beválik a hely, akkor mondom a címet. Egyébként amikor odavittem, pont egy rally autóvá átalakított Toyotát bütykölgettek.
Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: KLaco - 2006.03.04 17:38:40
Lenne egy kurtán furcsa kérdésem. Kicsit anyagi jellegű is. Aki nem szégyelli beírni, leírnátok, hogy kb mennyit költötök évente az autó szervizelésére? Mármint ilyen 89 körüli autók esetében érdekelne. Mert apunak az a mániája, hogy ha az ember vesz 300e-ért 1 szerinte "roncsot", arra minden évben legalább fele ennyit kell költeni, hogy menjen. Vélemény? Sztem 100-at-150-et a megvétel után rá kell költeni, de utánna évente csak 50-et kell sztem.
Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: Öcsipók - 2006.03.04 22:00:21
Hali!

Én 290-ért vettem a kocsit most januárban. Eredetileg pont 300-ra tartották. Most vittem szerelőhöz. Bár sok hibát feltártak, mondtam, hogy 50e-ig mehetnek el. "Felesleges" dolgokat ne cseréljenek, azt ráér majd a jövő évben esedékes vizsgára. A motort szedjék rendbe (olaj és olajszűrő csere, légszűrő csere, vezérműszíj csere, karbi beállítás, stb.), hogy tiszta lappal tudjak indulni.

Még pontosan nem tudom, hogy mennyi lesz év végére a vége, de szerintem is meg lehet úszni 50 körüli összegből, ha abban az évben nem kell venni gumigarnitúrát.
Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: amargo - 2006.03.06 10:40:39
Sziasztok!

Volna egy kérdésem nekem is. Most néztem ki egy kocsit magamnak:

http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=289020&command=ugr as&screenwidth=800

No most beszéltem a fenti linken lévő tulajjal. Egész átlagos dolgokat mondott, mind addig, amíg meg nem említette , hogy nyáron megevett 1,5liter olajat 1-1,5 hó alatt. Elmondása szerint dög melegben dugó után vette észre. Szerintetek? Amúgy korrekten leírta a kocsit, szervizkönyv (amit elmondása szerint az eső tulaj nem tudja, hogy vezette, de Ők vezették), átlagfogyasztás 7-8liter városban.. kb azokat mesélte, ami egy ennyi idős autónál értelemszerű.
De az olaj zaba vajon, mire kell számítanom? (Még jó helyre teszem fel ezeket a kérdéseket?)
Hát ha füstüs akkor befolyik motortérbe olaj, gyűrűzni kell, motorgenerál 50-100 rongy ha nekiállnak szelepeket is cserélni, ha nem lenne füstös csak folyna az olaj akkor meg csak tömítéseket kell cserélni.. nem?
Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: KLaco - 2006.03.06 13:15:04
Sztem elég drága ez a kocsi, ennél lényegesen olcsóbb hírdetések is vannak 300 körül. Arra ha rá kell költeni 100-at, akkor se gond, mert marad pénzed. Sztem telefonáld körbe a többi jó ajánlatot is.
Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: ATIS - 2006.03.06 18:02:50
Idézetet írta: "KLaco"
Lenne egy kurtán furcsa kérdésem. Kicsit anyagi jellegű is. Aki nem szégyelli beírni, leírnátok, hogy kb mennyit költötök évente az autó szervizelésére? Mármint ilyen 89 körüli autók esetében érdekelne. Mert apunak az a mániája, hogy ha az ember vesz 300e-ért 1 szerinte "roncsot", arra minden évben legalább fele ennyit kell költeni, hogy menjen. Vélemény? Sztem 100-at-150-et a megvétel után rá kell költeni, de utánna évente csak 50-et kell sztem.


Nos az enyém ugyan 88-as de 2002-ben vettem. Akkor uszkve jobban rá kellett költeni (kb200e)  de ebben olyanok is voltak mint riasztó, központi zár,elektromos ablakemelő, autómata emelőmodul ablakemelőhöz, ami nem meghibásodás hanem olyan amit én szerettem volna plusszként.

Egy ilyen korú autó mindíg reszkír egy kicsit. Lehet hogy semmi baja nem lesz de lehet hogy egymás után jönnek a dolgok. Magam részéről úgy próbálom megoldani a dolgot(nem túl sikresen) hogy 50-100e között legyen tartalék ha a kocsin valami kijön akkor ne kelljen várni a javíttatással. Mondjuk magam részéről rigolyás vagyok és olyasmit is megcsináltatok amivel más nem foglalkozik. Cserébe amikor műszakira ment a kocsi akkor nem kellett pluszban költeni rá.  De azt mondom hogy 25-50e közé tenném azt évente amit javításra költ az ember azon túl ami bármelyik autón előfordul.
Cím: karburátor
Írta: cptbaloo - 2006.03.06 20:06:25
Sziasztok!

Lenne egy nagy problémám. Van egy 1987es corollám, 1,3 12V DX, aminek a karburátora nem működik sajnos rendesen, és az autó rendkívül lomha lett. Gondoltam eltömődésre, de többszöri szétszerelés, és kitisztítás után sem javult a probléma. Értek valamennyire az autókhoz, úgyhogy ha lenne valamilyen műszaki információja valakinek ilyen típusú karburátorról, akkor meg tudnám javítani, csak nem akarom teljesen szétszerelni találomra. Légyszi jelezzétek, ha van valami hasznos infótok evvel kapcsolatban! Nagyon megköszönném. Meg a toyotám is :(
Cím: Re: karburátor
Írta: Cikó - 2006.03.06 20:54:49
Idézetet írta: "cptbaloo"
Sziasztok!

Lenne egy nagy problémám. Van egy 1987es corollám, 1,3 12V DX, aminek a karburátora nem működik sajnos rendesen, és az autó rendkívül lomha lett. Gondoltam eltömődésre, de többszöri szétszerelés, és kitisztítás után sem javult a probléma. Értek valamennyire az autókhoz, úgyhogy ha lenne valamilyen műszaki információja valakinek ilyen típusú karburátorról, akkor meg tudnám javítani, csak nem akarom teljesen szétszerelni találomra. Légyszi jelezzétek, ha van valami hasznos infótok evvel kapcsolatban! Nagyon megköszönném. Meg a toyotám is :(

Sajnos ennek az autónak típushibája hogy előbb vagy utóbb kikopik a porlasztója, és ezért nem lehet normálisan beállítani. (zabálja a benzint, magas alapjárat stb.). Sajna csak cserével lehet megoldani.

Én is ezzel szívok. :szomoru:
Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: Profy - 2006.03.13 10:35:42
Sajna eladtam legkedvesebb autómat.De legalább jó kezekbe került.
Pá pá 92-es E90-es Corolla Liftback. :vezetes:
Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: bruce - 2006.03.13 11:22:46
Sajna eladtam legkedvesebb autómat.De legalább jó kezekbe került.
Pá pá 92-es E90-es Corolla Liftback.

Szia Profy!

Csak nem Te is? Miért adtad el? Mennyiért adtad?  
Több hétig bánkódni fogsz utánna! Milyen lesz a 2. kocsid? Amióta eladtam az enyémet, szinte minden nap gondolok rá, annyi élményt nyújtott. Bánom, mint a kutya.
Kiderült, hogy a 4AGE motorok közül a 140 Le változat volt benne (én azt hittem a 125 Le változat), és a teljesítményt pedig 7250 rpm-nél adja le. Én meg mindig elváltottam 6000 körül. Továbbá még egy érdekesség: 5000 rpm felett kinyitott egy szelep és a dugattyúkat hideg olajjal hűtötte, emiatt jelentkezett olajfogyasztás, amikor anno 200-al jöttem Budapest-Miskolc között egyszer végig, egy Honda civiccel a seggemben. Normális használatnál (KRESZ szerint) sosem jelentkezett.:-))

együtt érzek veled,
Üdv.: Bruce
Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: Deep Rush - 2006.03.13 11:27:09
Idézetet írta: "Profy"
Sajna eladtam legkedvesebb autómat.De legalább jó kezekbe került.
Pá pá 92-es E90-es Corolla Liftback. :vezetes:

Ne bánkódj, lesz helyette szép zsír új Yaris :)
Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: Profy - 2006.03.13 12:22:34
Idézetet írta: "bruce"
Sajna eladtam legkedvesebb autómat.De legalább jó kezekbe került.
Pá pá 92-es E90-es Corolla Liftback.

Szia Profy!

Csak nem Te is? Miért adtad el? Mennyiért adtad?  
Több hétig bánkódni fogsz utánna! Milyen lesz a 2. kocsid? Amióta eladtam az enyémet, szinte minden nap gondolok rá, annyi élményt nyújtott. Bánom, mint a kutya.
Kiderült, hogy a 4AGE motorok közül a 140 Le változat volt benne (én azt hittem a 125 Le változat), és a teljesítményt pedig 7250 rpm-nél adja le. Én meg mindig elváltottam 6000 körül. Továbbá még egy érdekesség: 5000 rpm felett kinyitott egy szelep és a dugattyúkat hideg olajjal hűtötte, emiatt jelentkezett olajfogyasztás, amikor anno 200-al jöttem Budapest-Miskolc között egyszer végig, egy Honda civiccel a seggemben. Normális használatnál (KRESZ szerint) sosem jelentkezett.:-))

együtt érzek veled,
Üdv.: Bruce


De énis.
B.C. papája lett az új tulajdonos. :D Így legalább látom amikor akarom. :D
A következő kocsi úgy néz ki hogy egy 1,0-ás Yaris lesz évjárat még kérdéses főleg hogy mennyi hitelt akarok rá felvenni.
De nagyon úgy néz ki hogy vadis új lesz. :D Az asszonynak nagy vót meg szervó nélküli a kicsike. :( Végül is csak ennyi gond vót vele.
Na a hétvégén átnézem a lehetőségeket és jövőhéten vásárlok. :D
Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: Profy - 2006.03.13 12:23:53
Idézetet írta: "Deep Rush"
Idézetet írta: "Profy"
Sajna eladtam legkedvesebb autómat.De legalább jó kezekbe került.
Pá pá 92-es E90-es Corolla Liftback. :vezetes:

Ne bánkódj, lesz helyette szép zsír új Yaris :)


Ámmen. :D majd új Ave. :D:D:D
Cím: Milyen gumit rakjak a vasra?
Írta: Öcsipók - 2006.03.21 13:46:48
Halihó!

Most elől 155/80R13 négy évszakos, hátul ugyanilyen méretű nyári gumik vannak fenn. Viszonylag olcsón tudnék szerezni előlre gumit, de 175-öst. Szerintetek rá szabad rakni ekkorát? Nem gáz, ha hátul 155 marad?
Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: murray - 2006.03.22 09:42:25
Idézetet írta: "KLaco"
Lenne egy kurtán furcsa kérdésem. Kicsit anyagi jellegű is. Aki nem szégyelli beírni, leírnátok, hogy kb mennyit költötök évente az autó szervizelésére? Mármint ilyen 89 körüli autók esetében érdekelne. Mert apunak az a mániája, hogy ha az ember vesz 300e-ért 1 szerinte "roncsot", arra minden évben legalább fele ennyit kell költeni, hogy menjen. Vélemény? Sztem 100-at-150-et a megvétel után rá kell költeni, de utánna évente csak 50-et kell sztem.


az én 89es toyotam 2004 májusa ota van nálam. 108e kmel került hozzám akkor volt túl a 100ezres szervizen.
azóta:
1.kipufogo. középsö csö csere. nekem ingyen volt de kb 60e mühelyben
2 2 hátsó lengcsill. csere 45e
3. 2x elso fékbetet csere  2*15e
4. 2 x olajcsere
szokásos folyadékok fagyállo gumik stb
most 129e van benne
Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: murray - 2006.03.22 09:44:50
faterod vélemenye sajnos nagyrészt igaz. 10böl 2 autó van ami annyi idösen nincs leharcolva!
de vannak kivetelek! az elözö 83as toyotamra egy év alatt több mint 200at költöttem erre két év alatt 100at sem. és tökre rendben van az autó! ki KELL fogni!
Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: Öcsipók - 2006.03.23 22:40:53
Sziasztok!

Valaki tudna nekem küldeni / tudna egy linket küldeni '89-es (vagy ezen idő körüli) 1.3-as liftback kapcsolási rajzot? Van egy eredeti német 249 oldalas könyvem, de abban nincs benne.

Előre is köszi.
Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: jchroncsik - 2006.06.20 16:08:37
Sziasztok!

A kövezkező két probléma lenne, kérlek segítsetek, ha tudtok.

Van egy '89-es 1.3-as 12 szelepes Corollám, karbis motorral. Az egyik probléma, hogy valamiért benzin szag van mögötte, kicsit egyenetlen a járása, fogyasztása magas, két középső hengerben a gyertyakép tökéletes, a széleken hófehér. Elosztóban rotor, elosztófedél, gyertyakábelek gyertyák ki lettek már cserélve, de nem sikerült orvosolni a problémát.

Ezen felül elszaladt az első-alsó motortartó bakom. Bontottat senki sem ajánl, újonnan pedig 14e Ft. Ez nekem soknak tűnik néhány lemez közé rakott gumiért. Nem tudtok olcsóbban?

Köszönöm előre is.
Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: Misi - 2006.06.20 17:46:15
Idézetet írta: "jchroncsik"
Sziasztok!

A kövezkezõ két probléma lenne, kérlek segítsetek, ha tudtok.

Van egy '89-es 1.3-as 12 szelepes Corollám, karbis motorral. Az egyik probléma, hogy valamiért benzin szag van mögötte, kicsit egyenetlen a járása, fogyasztása magas, két középsõ hengerben a gyertyakép tökéletes, a széleken hófehér. Elosztóban rotor, elosztófedél, gyertyakábelek gyertyák ki lettek már cserélve, de nem sikerült orvosolni a problémát.

Ezen felül elszaladt az elsõ-alsó motortartó bakom. Bontottat senki sem ajánl, újonnan pedig 14e Ft. Ez nekem soknak tûnik néhány lemez közé rakott gumiért. Nem tudtok olcsóbban?

Köszönöm elõre is.


Hello!

A benzin szag lehet egy repedt csõtöl is, szerintem nézd meg a csöveket, nem nedves-e valamelyik.
Persze az is lehet, hogy a karburátor valamelyik tömítése fáradt el, ez talán a magas fogyasztásra is válasz lehet.
Bár ahhoz már elég sok falsot kéne szívnia.
Hogy a gyertyák állapotának különbségét mi okozza, azt nemtom...
A taróbakért kért 14rugó valóban nem kevés, de szerintem nem vészes. Azért ez mégsem csak egy befõttesgumi. Esetlge próbálj meg utángyártottban beszerezni, az talán néhány ezressel kevesebb.
Utángyártottat én sem ajánlok.
(A honlapon talász egy csomó boltcímet, nézz körül ott.)
 :kacsint:
Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: amargo - 2006.06.20 22:04:07
Idézetet írta: "jchroncsik"
Sziasztok!

A kövezkező két probléma lenne, kérlek segítsetek, ha tudtok.

Van egy '89-es 1.3-as 12 szelepes Corollám, karbis motorral. Az egyik probléma, hogy valamiért benzin szag van mögötte, kicsit egyenetlen a járása, fogyasztása magas, két középső hengerben a gyertyakép tökéletes, a széleken hófehér. Elosztóban rotor, elosztófedél, gyertyakábelek gyertyák ki lettek már cserélve, de nem sikerült orvosolni a problémát.

Ezen felül elszaladt az első-alsó motortartó bakom. Bontottat senki sem ajánl, újonnan pedig 14e Ft. Ez nekem soknak tűnik néhány lemez közé rakott gumiért. Nem tudtok olcsóbban?

Köszönöm előre is.

Szia
Nos nálam is gond volt 1 hengerrel.. mikor kiszedtük a gyertyát benzines volt.. nagyon kormos is! Da a korom alatt tökéletes volt!
Amit csináltunk vele:
Főtengely-Vezérműtengely szimering csere <- Ez csak az olaj fogyás miatt..

Szelepfedél tömítés
Szelephézag állítás!
Lehet a hézag állítása nálad is megoldaná a problémát, egy próbát megér és ez nem is kerül hűde sokba.
Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: murray - 2006.06.21 09:13:47
a szervizkönyvem szerint nekem bosch négypólusu gyertyák vannak benne 86e kmnél rakták bele -biztos az elozö tulajnak bejött a parasztvakitás-  :rohog:
Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: nyzsoltee - 2006.06.29 09:48:36
Sziasztok!Segítségre lenne szükségem a 88'-as Corollámhoz,ami 1,3-as 12V,EE90-es,vákumos karbis és éppen elbarmolta egy szerelőnek mondott pancser.Ingadozott az alapjárat,elvittem a csókához,most már rángat és elejti a fordulatot annyira,hogy le is áll a motor.Jelen pillanatban (főleg a vákum miatt,de a karbitól is írtóznak) senki nem akarja vállalni,hogy rendbeszedje.Tudnátok Bp-n vagy a környéken ajánlani egy megbízható és hozzáértő szerelőt,aki nem akarja a gatyám is elkérni?Előre is köszi!Ja!Megvan a EE90-es motor (az injektoros is)szervízkönyve angolul+vákumrajz!Szívesen közhasználatra bocsátom,ha vkinek szüksége lenne rá!
Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: murray - 2006.07.04 08:56:24
Idézetet írta: "nyzsoltee"
Sziasztok!Segítségre lenne szükségem a 88'-as Corollámhoz,ami 1,3-as 12V,EE90-es,vákumos karbis és éppen elbarmolta egy szerelõnek mondott pancser.Ingadozott az alapjárat,elvittem a csókához,most már rángat és elejti a fordulatot annyira,hogy le is áll a motor.Jelen pillanatban (fõleg a vákum miatt,de a karbitól is írtóznak) senki nem akarja vállalni,hogy rendbeszedje.Tudnátok Bp-n vagy a környéken ajánlani egy megbízható és hozzáértõ szerelõt,aki nem akarja a gatyám is elkérni?Elõre is köszi!Ja!Megvan a EE90-es motor (az injektoros is)szervízkönyve angolul+vákumrajz!Szívesen közhasználatra bocsátom,ha vkinek szüksége lenne rá!



mi a motorkód? 2E?  12 szelepes? az EE90 a kasznikód :nene:
én elsö körben megvenném az alábbi könyvet. megéri. levegõszüro tisztitás/csere majd a könyben leirtakat megcsinálni. lehet h csak vmi csõ dugult el. vesztenivalód nincs.

Toyota Corolla 1987-t&otilde;l

 ISBN: 2601011053

Kiadó: Korrekt

Méret: 210x297

Terjedelem: 240 oldal


Borítás: Puhakötés

Nyelv: magyar



Listaár: 4 480 Ft    


 

--------------------------------------------------------------------------------

Tartalmazza az 1987-tõl gyártott 1,3l, 1,6l benzines modelleket
Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: tnorb - 2006.07.07 11:24:49
Üdv!

 Több mint 4 éve van egy EE90-s 1,3 12V Livftbackem. Többen írtatok hasonló problémáról a fórumon. Anno nekem is hasonló problémáim voltak, és nem a gyujtás, nem a vezérlés és nem a karbi volt a bûnös. A hengerfejet kellett rendbe szedni. A korrekt Corolla könyvének valahányadik oldalán le is írják, hogy ezeknek a hibáknak mi az oka. Ezekhez a karbikhoz Budapesten és környékén két ember ért. A többiek szerencsére nem mernek hozzányulni, max rombolnának. A bontóban, amikor új karbit akartam venni kiröhögtek, mert ezek a karbik sose romlanak el. Akinek szerelõ kell keresse Víg Györgyöt a 30-9823596-s számon. Csömöri, 4 éve járok hozzá teljesen megbízható. Emill Frey-bõl pár éve egy régi LS-t hozzá küldtek. :) Remélem tudtam segíteni!
Cím: Toyota Corolla 1.3 12V XL '89 Segítség
Írta: murray - 2006.07.10 08:40:37
van benne vmi amit mondasz, nekem is 2 éve van E9esem és a karbinak kutya baja.
de a számot én is leirtam :kormom: