Toyota Club Hungary [ Forum ]
Típusok - TOYOTA => Avensis => A témát indította: öcsi - 2005.02.16 15:25:52
-
2004 novemberében vásároltam egy Avensis 1.6 Elegant típusú Toyotat (3 ZZ-FE motor). Elötte egy 2001-es gyártású 1.4-es Corolla Liftback Terra-t használtam, amit a legjobb barátom vett meg tölem.
Az Avensisszel eddig meg vagyok elégedve, szép, kényelmes és minöségi autónak tartom. Eddig egyetlen problémám volt: néha az alapjárat erösen (nincs hosszú ö és ü betüm!) ingadozik. Érdekes módon csak akkor, ha semmilyen nagyobb fogyasztó nincs bekapcsolva. A dolog úgy néz ki, hogy a szabályzás túlságosan hagyja leesni az alapjáratot, mire a vezérlés automatikusan megemeli. Majd kezdödik elQlröl a folyamat, mindaddig, míg egy kisebb gázfröccsöt nem ad az ember. Mondom nem mindig csinálja, de elég gyakran. Jeleztem a szerviz felé, Qk azt mondták, hogy várjunk egy kicsit lehet, hogy magától is beáll. Közben már elvittem a szervízbe (Miskolcon), ahol azt mondták, hogy ezidáig csak a Yaris Versonál fordult elQ hasonló. Rácsatlakoztatták a kocsit a számítógépre, de az semmilyen hibaüzenetet nem adott ki. Ezután levették fél órára az akkusarukat, hogy úgymond reset-elQdjön a rendszer. Ez tagnap volt és azóta valóban nem ingadozott az alapjárat. Remélem, hogy ezzel tényleg megoldódott.
Ha valemelyikQtök már tapasztalt ilyet, akkor örülnék, ha megosztaná velem tapasztalatait.
Kicsit belejavítottam a topic címébe, Ear
-
Sziasztok!
Nos, a hiba nem szünt meg. Tegnap egy rövid út során kétszer is elQfordult. Olyan, mintha nem tudná megtanulni, hogy meddig lehet az alapjáratot visszaengedni. Szerintem ugyanis úgy kellene a dolognak müködnie, hogy az elektronika elQször hagyja a fordulatszámot esni, majd a kritikus határt elérve megemelnie a fordulatot. Ezután azonban már nem volna szabad hagynia a fordulatot annyira visszaeseni, hanem meg kellene állítani úgy 750-800 f/perc körül. Ehelyett beindul ez a jojó folyamat, és a fordulat úgy 550/600-és 1100/1200 között ingadozik, míg gázfröccöst nem adok. Tulajdonképpen nem is gázfröccsröl van szó, csak meg kell emelni a motor fordulatszámá. Ezután a fordulat lassan csökken, de beáll normálsi alapjáraton és nem esik le annyira, hogy az elQbb leírt folyamat beinduljon.
Mint már említettem, a jelenség teljesen megszünik, ha a világítást felkapcsolom. A szervízben azt mondták a múltkor, hogy lehet hogy vmi fojtószelepszabályzót kell kicserélni. Mindenesetre felveszem velük megint a kapcsolatot és remélem, hogy ezt a fejezetet sikeresen lezárhatjuk. Amint van valami eredmény, megosztom veletek élményeimet.
-
Ezt csinálta barátném 440-es Volvoja . Leejtette az alapjáratot úgy 3-400-ra , onnan felrántotta 1400-1500-ra , onnan leejtette de nem annyira mint először , felrántotta de nem annyira mint először , és így tovább , egyre csökkenő szélső értékek között , egészen addig , míg öt-hat ilyen jojózás után végül be nem állt a stabil 800-as alapjárat . Lamdaszonda-cserével , alapjárati szelep-tisztítással és fojtószelepház-tisztítással sikerült a jelenséget csökkenteni , de teljesen megszüntetni nem :roll: ...
Mondjuk , tekintettel arra , hogy a te kocsid nagyon fiatal , a megoldás nyilván nem tisztításban keresendő . De hogy miben :?: ... Sajnos sok oka lehet . Alapjárati motor/szelep , fojtószelep környékén valami (pl. potméter) , légtömegmérő , lambdaszonda , valami a töltés környékén (pl. feszszabályzó) , stb ... :?
-
Elöször is, köszönöm szépen a tanácsot Palaczknak. Az alkatrészbeszerzésért felelQs munkatárs a Miskolci Toyota márkakereskedésben jó ismerösünk (a családé) és beszéltem neki is a problémáról. Annyiban maradtunk, hogy várjuk ki a tavaszt, mert volt már olyan, hogy 1,5-2 hónap is kellett egy kocsinak, míg "megtanulta" az alapjáratot. Ha addigra azonban nem múlik el, akkor alaposan kivizsgálják a problémát. Én sem vagyok egyébként annak híve, hogy most találomra kezdjük az autóban az alkatrészeket kicserélni, hátha valami jó sül ki belöle. Állítólag a központi számítógéppel is lehet gond, annak cseréje azonban igencsak költséges, ezért gondolom, hogy garancia ide vagy oda, mielött azt kicserélnék megnézik, nem valahol máshol van-e a hiba.
Nálam azért nem olyan szélsöséges a dolog, mert csak néha fordul elö a dolog, és akkor sem olyan szélsöséges az ingadozás, általában úgy 600-950 f/perc között megy a jojó.
Majd meglátjuk, hogy mi lesz.
-
...mert volt már olyan, hogy 1,5-2 hónap is kellett egy kocsinak, míg "megtanulta" az alapjáratot.
:?: :!: :?:
Ez jó [smilie=sm39.gif]
-
...mert volt már olyan, hogy 1,5-2 hónap is kellett egy kocsinak, míg "megtanulta" az alapjáratot.
:?: :!: :?:
Ez jó [smilie=sm39.gif]
Elképesztő baromságokkal próbálják néha az embert etetni.
Nemhiába az orvos, ügyvéd, autószerelő komoly bizalmi állás. :D
-
...mert volt már olyan, hogy 1,5-2 hónap is kellett egy kocsinak, míg "megtanulta" az alapjáratot.
:?: :!: :?: Ez jó [smilie=sm39.gif]
Elképesztő baromságokkal próbálják néha az embert etetni. :D
Miért, lehet, hogy francia kocsiknál még ez is előfordul... :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :mrgreen: :snakeman:
-
Sziasztok!
Nos, lehet hogy baromság amit a szervizben mondtak, mármint hogy 1,5-2 hónap is eltelhet, míg a kocsi "magtanulja" az alapjáratot. Tény viszont, hogy az Avensisemben most már jó ideje megszünt az alapjárati ingadozás. Nem tudom, hogy megtanulta-e, avagy sem, a lényeg az, hogy a kocsi hibátlanul működik és az alapjárattal sincs már semmi gond.
Üdvözlet mindenkinek és kellemes hátralévő nyarat:
Öcsi
-
Sziasztok!
Nos, lehet hogy baromság amit a szervizben mondtak, mármint hogy 1,5-2 hónap is eltelhet, míg a kocsi "magtanulja" az alapjáratot. Tény viszont, hogy az Avensisemben most már jó ideje megszünt az alapjárati ingadozás. Nem tudom, hogy megtanulta-e, avagy sem, a lényeg az, hogy a kocsi hibátlanul mûködik és az alapjárattal sincs már semmi gond.
Üdvözlet mindenkinek és kellemes hátralévõ nyarat:
Öcsi
Biztos sok benne a francia cucc, azért tud "tanulni":D Muahahha. Ami francia volt benne, az nekem már tönkrement. (összes lámpa beázott, gyujtáskapcsoló szétesett, stb. Éljen a VALEO)