Toyota Klub Magyarország Egyesület - Fórum

Típusok - TOYOTA => SUV & Off Road & Haszongépjárművek => A témát indította: music - 2020.10.14 00:16:04

Cím: Proace City és Proace City Verso
Írta: music - 2020.10.14 00:16:04
Létrehozok egyet itt, amíg nem kaphat önálló fórumot. Nagyobb testvéréhez hasonlóan itt is a Verso név azt jelenti, hogy személyautós változat, míg a "sima" City a kisáruszállító.

Ha minden jól megy, akkor évvégére megjön egy példány a számunkra. Egy kicsit félek a francia eredet miatt, de végül is a Toyota bőkezűbb garanciát ad rá (5 év/250.000 km), mint az eredeti saját modelljeire, szóval azért bizakodunk. A miénk a 110 lovas benzines lesz Shuttle felszereltséggel, de azt egy kicsit bővítve (tolatókamera).
Anno végigrágtuk, hogy a 4 testvérmodellből (Citroen Berlingo/Opel Combo Life/ Peugeot Rifter/Toyota Proace City Verso) nemcsak a márkahűség miatt érdemes a Toyotát választani. A Toyota Shuttle felszereltségéhez viszonyítva a Peugeot hasonló modellje a legdrágább, az Opel is szinte ugyanannyi, csak ott lehet modulárisan válogatni az extrákat, a Citroen talán egy hajszálnyit olcsóbb lett volna, de aztán a Sakuránál rendesen megdobtak minket árkedvezményekkel, szóval jól van ez így. Egyedül a színválaszték miatt van oka szégyenkeznie a Toyotának, ráadásul azóta már az egyetlen rendes színt (kék) sem lehet rendelni, csak a szürkeárnyalatok közül valamit kibővítve egy állítólagos homokszínnel, ami a valóságban inkább piszkosfehér...
Cím: Re:Proace City Verso
Írta: music - 2020.12.20 15:57:56
Nos, hát elülről egy kép:
(http://kepkezelo.com/images/l88b8bmfbr2qzsccztp7.jpg) (http://kepkezelo.com/)
Cím: Re:Proace City Verso
Írta: music - 2020.12.27 00:57:08
Megvolt az első komolyabb út: az Őrséget jártuk meg oda-vissza. Tekintettel a bejáratósságára, nem mentem vele gyorsan (bár megjegyzem, hogy 6.-ban 130-nál még nem éri el a 3000-es fordulatot!) és hosszabban egyenletes sebességgel. Autópályán általában 105-130 közt, de inkább az alsóbb tartományban, és országúton sem gyorsan. Már csak azért sem, mert visszafelé sötét volt, és arrafelé sok a vad... Teletank óta 635 km-t mentem, ebből 540 volt az őrségi út, a benzinóra kb. 1/3-on áll, ami kb. 40 elfogyasztott litert jelenthet, és ez egybevág a bc 6,7-es átlagfogyi adatával. Az autóban öten voltunk (pontosabban a kutyával együtt hatan), de kevés csomaggal. Szerintem ez eléggé biztató fogyasztást vetít előre, és legalább fél literrel kedvezőbb a COV-énál. Egyébként előtte a városi, lehetőleg nem rövid utas mászkálásban 7,8-ig ment le a bc, ami átvételkor 14-et mutatott és 2 megtett km-t.
Ülni jó benne, nagyon magasan van az ülés, tulajdonképpen szó szerint be kell ülni, le nem, és mivel elég nagyok az üvegfelületek, jól kilátni az autóból. Sajnos, az orrából semmi nem látszik, de van 2+4 parkolóradarja, és hátul kamerája, úgyhogy elég jól lehet vele manőverezni. A kormánya könnyen jár, amit általában a szakújságírók nem szeretnek, mondván nem ad elég visszajelzést az útról, én igen. Az üléshelyzet egy picit kényelmetlennek tűnt elsőre, de a kétszer 3,5 órás út alatt sem lett rosszabb. VÁltója könnyen jár és jól kapcsolható, a kisturbós motort (1,2 literes 3 hengeres 110 pacis) élvezem. Városban nagyon erős, kint elmegy, de az én koromban három gyerek és egy beépített sebességjelző (=feleség) mellett már nincsenek sportos ambíciói az embernek. A telefontükrözés működik, bár a waze azonnal lefagy, csak a google működött naviként, de állítólag heteken belül Mo.-on is hivatalosan letölthető lesz az Android Auto, és talán azzal megoldódik ez a gond. A fűtéssel küzdöttünk egy kicsit - ebben tekerős a klíma, így a fűtés is, ami önmagában még nem kéne, hogy baj legyen -, mert túl erős volt, a hőfokszabályzó gombot egészen 17-18 fokig le kellett tekerni, hogy ne kapjunk hőgutát. Csomagtere hatalmas - ezért vettük  :winkiss: - és ami külön jó pont, hogy a 25 kg teherbírású kalaptartónak két helye is van: fél magasságban is van egy vájat, így végül a kutyának is találtunk helyet, mert odaúton nagyon stresszelt a bezártságtól, azaz az alsó állásba tettük a kalaptartót, és rá a hordozót, így jól ki tudott látni az ablakon. Szintén hasznos dolog a tolóajtó, nem kell megállásnál azon reszketni, hogy a gyerekek rányitják a melletünk lévő autóra. Van egy-két dolog, amit még szokni kell - pl. az ablaktörlő kar fordítva működik: itt lefelé van a pöccintős egyet törlés, és fölfelé a szakaszos, meg nem olyan egyszerű villantani a reflektorral, meg bal oldalt van a tempomat, de idővel ez is megszokódik majd.
Cím: Re:Proace City Verso
Írta: MrWeaver - 2021.01.05 21:47:01
Szép a "limitált" kék szín is, főleg króm betétekkel és színre fújt lökhárítókkal. Mi végül az alap felszereltséget választottuk, a téli kerekeket ajándékba kaptuk, az egyetlen extra a metálfény lett. Tíz évig sötétkék autónk volt, ideje volt hát váltani, így lett a homokkő a befutó szín. A fekete műanyag elemekkel egyébként jól harmonizál a "piszkosfehér" : ) a kereskedőtől mi is jó árat kaptunk és időre meg is jött az autó, így most mindenki örül. Kisebb illesztési egyenetlenségek vannak itt-ott, de összességében minden ok, nagyon szerencsésnek érezzük magunkat, hogy új autónk lehet.

A bejáratást szándékosan nem autópályával indítottam, országút 50-70-es szakaszokkal, majd hosszabb 70-90-es utakkal. Végül sztráda 100-110-es tempóval, ügyelve a mérsékelt, de nem túl alacsony fordulatra (1800-3000). Engem is meglepett a 6 literes fogyasztás az első 1000 km után, ami jobban pörgetve nyilván emelkedni fog. Már-már dízeles hangulatba jön tőle az ember, de szokni kell a gondolatot, hogy amit a kis turbós motor megspórol az üzemanyagon, azt karbantartáskor kéri majd vissza.

A gumiszőnyeg szetten felül plusz extraként a sárfogó gumi szerintem erősen ajánlott, illetve ajánlott lenne, de gyári sajnos nincs (rifterre talán van hátra, de előre ott sincs). Ha erre tud valaki jó megoldást, a kerékjárati műanyag borítás szétfurkálása nélkül, nagyon hálás lennék az ötletért.

(http://artbum.hu/xtras/ProaceCityVerso2020.jpg)
Cím: Re:Proace City Verso
Írta: music - 2021.01.06 10:50:04
Lehet, hogy idővel lesz majd a márkakereskedésben tartozékként előre-hátra is. Egyelőre az ikermodelleknél sem láttam, csak hátsóra valót, viszont a Peugeot-nál megpróbálkozom a rekeszes első könyöklővel, hátha jó bele. Anno az Avensisben nagyon hasznos volt. Még nem tankoltam, de már érik, közeledik a mutató a piroshoz, és amennyire számolgattam a bc fogyi értéke elég pontos lesz. Most 6,6-oz mutat, meglátjuk mi lesz tankolásnál. A mogyorószín is jó, az lett volna a másik választásunk, de mivel a Yarisunk bézs színű, inkább lett a sötét.
Jó a kép, márkakereskedésen kívül még sosem láttan két PCV-t ilyen közel egymáshoz...  :D
Cím: Re:Proace City Verso
Írta: MrWeaver - 2021.01.06 17:22:54
Bevallom, elsőre én is a kéket kértem és csak a megrendelés leadásakor módosítottam homokkőre... ha az ember színt választ, ebből a kettőből tud, színtani szempontból a többi (fekete, fehér és közte) valójában nem is szín. Alapesetben nem lenne ez olyan lényeges, de három lány + egy feleség mellett ez volt az egyik legfontosabb szempont : )

Köszi a biztatást sárfogó ügyben, addig is körbenézek, milyen utángyártott megoldások vannak, jobb híján.
Cím: Re:Proace City Verso
Írta: music - 2021.01.06 21:52:28
No, nem bírtam ki, és megtankoltam. 6,43 lett. Ez kapásból jobb, mint a COV-val valaha bármi, azzal ugyanez az útvonal kb. 1 literrel több lett volna.  :clap:
Cím: Re:Proace City Verso
Írta: music - 2021.01.16 14:41:09
Benyomások az első 4 hét után.
Maga az autó sokkal tágasabb - a COV-nál alig pár centivel hosszabb, de 9-cel szélesebb és 18-cal magasabb -, ami belül a szubjektív térérzetnél (is) nagyon jelentkezik. Ennek hátránya is van, mert a biztonsági öv kikapcsolása nélkül kevesebb dolog érhető el a vezetőülésből, mint kisebb autókban.
A turbómotor nyomatékossága továbbra is jó élmény, de most már látom, hogy kicsit másképpen kell vezetni ezt az autót. Itt valóban vissza kell kapcsolni kb. 2000-es fordulat alatt, mert különben többet fogyaszt az autó. Pozitívum, hogy ezt a fordulatszámot nagyon gyorsan eléri az autó. A nyomatékosságnak ára is van: ilyenkor a pillanatnyi fogyi könnyen felszökik akár 20 fölé is, de mivel rövid ideig tart a gyorsítás, összességében mégis elég baráti marad az átlagfogyi.
A beláthatóságában csak egyetlen hiány van: az orrából semmit nem látni, de ugyanígy van ez a Yarisban is, meg a COV-ban, csak mivel itt magasabban ülök, inkább feltűnő. A bc elég pontosnak tűnik, nyilván konkrét tapasztalat még csak egy tankolásnyi, de az átlagfogyi adata korrelált az első teletöltés után is, és most is a benzinóra állása osztva a tankolás óta megtett úttal.
Ami negatívum: a felhasznált műanyagok elég kopogósak, a középső üléssorban nincs semmi pakolóhely (ezt tudtuk, hogy így lesz, de attól még negatívum). Ez utóbbira azért a webáruházak nyújtanak elég kulturált megoldást.
Cím: Re:Proace City Verso
Írta: micila - 2021.01.18 18:52:08
Benyomások az első 4 hét után.
Maga az autó sokkal tágasabb - a COV-nál alig pár centivel hosszabb, de 9-cel szélesebb és 18-cal magasabb -, ami belül a szubjektív térérzetnél (is) nagyon jelentkezik. Ennek hátránya is van, mert a biztonsági öv kikapcsolása nélkül kevesebb dolog érhető el a vezetőülésből, mint kisebb autókban.
A turbómotor nyomatékossága továbbra is jó élmény, de most már látom, hogy kicsit másképpen kell vezetni ezt az autót. Itt valóban vissza kell kapcsolni kb. 2000-es fordulat alatt, mert különben többet fogyaszt az autó. Pozitívum, hogy ezt a fordulatszámot nagyon gyorsan eléri az autó. A nyomatékosságnak ára is van: ilyenkor a pillanatnyi fogyi könnyen felszökik akár 20 fölé is, de mivel rövid ideig tart a gyorsítás, összességében mégis elég baráti marad az átlagfogyi.
A beláthatóságában csak egyetlen hiány van: az orrából semmit nem látni, de ugyanígy van ez a Yarisban is, meg a COV-ban, csak mivel itt magasabban ülök, inkább feltűnő. A bc elég pontosnak tűnik, nyilván konkrét tapasztalat még csak egy tankolásnyi, de az átlagfogyi adata korrelált az első teletöltés után is, és most is a benzinóra állása osztva a tankolás óta megtett úttal.
Ami negatívum: a felhasznált műanyagok elég kopogósak, a középső üléssorban nincs semmi pakolóhely (ezt tudtuk, hogy így lesz, de attól még negatívum). Ez utóbbira azért a webáruházak nyújtanak elég kulturált megoldást.

A downsize motorizáltság nem hátrány v. negatívum?
Off
Na ja! És az Izóra az meg mit mér more?  Csak nem a cu(na)mi sebességét??? A hülyeséget lehet sokszorozni akkor is csak önmaga marad!!!!!!! Ment és.
On

Cím: Re:Proace City Verso
Írta: music - 2021.01.19 00:40:29
https://www.arcanum.hu/hu/online-kiadvanyok/Lexikonok-a-magyar-nyelv-ertelmezo-szotara-1BE8B/o-o-4243C/ora-42E09/
óra főnév órát, órája
1. Általában az idő mérésére haszn. készülék. műszer. || a. Tizenkét egyenlő részre osztott, rendsz. kerek számlappal, valamint mutatókkal ellátott, leginkább rugótól hajtott szerkezet az idő mérésére. → Kakukkos óra; → karkötő óra; zenélő óra; az óra ingája; az óra járma ←; az óra járója ←; az óra mutatója, számlapja; az óra ütése ←; áll, jár, késik, ketyeg, megáll, siet, üt az óra; → vert az óra; → előreigazítja az órát; felhúzza az órát; → hátraigazítja, → hátratolja az órát; → igazgatja az óráját; az órát → igazítja. Az óra kettőt ütött.  Az óra Lüktet lassu percegéssel. (Arany János) Hát azt tudod-e még, mikor a pezsgőt ittuk valahol a Zugligetben a zálogba csapott óra árából? Még most is őrzőm otthon … az öreg órát. (Mikszáth Kálmán) Várni, ha éjfélt üt az óra, Egy közeledő koporsóra. (Ady Endre)
2. Időegység: a teljes napnyi idő huszonnegyed része, hatvan perc. Háromnegyed óra; egy álló óráig; huszonnégy óra: egy nap; → egy huszonnégy, egy negyvennyolc órára; → számolja az órákat; negyvennyolc órán belül; nem → vet neki ennyi meg ennyi órát. Órák hosszat ácsorgott a kapu előtt.  Vitéz! … Ha haragunnál is, egy órád sincs hátra, S a halálos ágyon ki meg nem bocsátna? (Arany János) Az első huszonnégy órában minden cselédjét „derék lány”-nak nevezte. (Kosztolányi Dezső)
3. (számnévi jelzővel) Az az időpont, amelyben a napnak éjféltől, ill. déltől mint kezdettől számított vmelyik ilyen egysége végződik. → Egy, → két, → három stb. óra; öt óra (van); az órákat → kiáltja; hajnali négy órakor; délután két órától. Tíz órakor találkozunk.  Délután négy óra felé járhatott az idő. (Tolnai Lajos) És péntek volt, két óra és sőtét a hajnal… (Radnóti Miklós) || a. Hány óra?: mennyit mutat az óra (1)?, mennyi a pontos idő?
4. (iskolai) Egy bizonyos meghatározott, s a hozzátartozó szünettel együtt rendsz. 60 percet kitevő idő, az oktatási folyamat alapegysége. Érdekes, izgalmas, unalmas óra; → lyukas óra. Az első órán a tanár a tananyag bevezetését adta elő. Mit tanultatok a múlt órán?  Az órán már bent volt a latin tanár. (Móricz Zsigmond) „Kezeket karba!” Engedelmesen | ültem, vártam; s jó viseletemért | óra végén a néni megdicsért. (Szabó Lőrinc) || a. Iskolai v. magánjellegű oktatás, tanítás, amely kb. 60 percig tart. → Privát óra; órát, órákat → ad; → kitartja az órát; → megtartja az órát; vmilyen órát → vesz. Orosz órákat tart az egyetemen.  Én – szépírási … órákat adok. (Petőfi Sándor) Naponkint órát adott … az elemi tanulmányokban. (Mikszáth Kálmán)
5. Vmely tartalom (esemény, történés, állapot) által meghatározott rövidebb időszak. A → tizenkettedik óra; az → utolsó órában; vminek az órája; a cselekvés, a halál órája; a → kísértetek órája; rájött a → rossz órája; a viszontlátás órája; órái meg vannak számlálva (→ megszámlál); minden órának leszakasztja → virágát.  Minden órádnak leszakaszd virágát. (Berzsenyi Dániel) Boldog órák szép emlékeképen Rózsafelhők usztak át az égen. (Petőfi Sándor) Nekünk forradalmas minden futó óra. (Ady Endre) Amit adtál hízelegve, | mind visszaloptad az utolsó órán! (József Attila) || a. Az a meghatározott idő(pont), amikor vmivel foglalkozunk, amelyet vmire szánunk, kijelölünk. Hivatalos óra: az az idő, amelynek folyamán vmely hivatalban az ügyeket intézik, a feleket fogadják; → irodai órák; → lopott órák; üres óráiban: amikor nincs dolga, elfoglaltsága; a pihenés óráiban.  Hivatalos órájából egy percet se fogok elrabolni. (Tolnai Lajos)
6. <Állandósult szókapcsolatokban:> (kedvező v. kedvezőtlen) időpont. Jó órában legyen mondva: bárcsak úgy maradna, ahogy mondom; szerencsétlen órában született: szerencsétlen ember, akinek rendsz. semmi sem sikerül.  Éppen jó órában találtatok ide … (Mikszáth Kálmán) Hála istennek, jó órába legyen mondva … (Móricz Zsigmond)
7. (többnyire összetételekben) Vmely fogyasztott anyagnak, energiának v. gépjárművön megtett távolságnak az egységeit mérő készülék.

Hálistennek a nyelv élő és folyamatos változásban van, reagál a külvilág történéseire. Így történhetik meg, hogy egyes szavak új jelentéstartalmakkal bővülnek, másokból kiveszik az egyik jelentés, sőt szavak tűnnek el, és újak keletkeznek. Viszont.
Kedves Cartárs!
Utoljára áltam le vitatkozni a fórumot előre nem vivő, csakis a kötekedés céljából megszületett beírásaiddal. Innentől fogva szó nélkül törlök minden hasonlót.

Idézek a Toyota Klub Magyarország Egyesület etikai és moderátori szabályzatából, amelyet nem én találtam ki, nem most, és eddig sem volt titkos

1.3. Témarombolás
(...) Tartalmi rombolás: a kulturált, békés, folyamatos társalgást feltűnően és szándékosan akadályozó és zavaró, agresszív, egy vagy több felhasználót szándékosan és durván sértő (személyeskedő), a Fórum békéjének, a felhasználók nyugalmának megzavarására alkalmas, vagy témán kívüli (off-topic) hozzá- és beszólások. 
1.4. Moderátorok, moderáció kritizálása.
Tiltott a moderátori tevékenység, illetve a moderátor személyének kritizálása, megkérdőjelezése.
2. Letiltások
A adminisztrátoroknak a jogsértő, továbbá a kulturált társalgást szándékosan vagy ismétlendően akadályozó (lásd a fent részletezett eseteket) felhasználók jogosítványait korlátozniuk kell. A tiltás lehet részleges vagy teljes körű, ideiglenes vagy végleges. Kirívóan durva esetben járhat az adott felhasználó összes - addig közzétett - hozzászólásának törlésével is.


Miután hosszú idő óta a fórumon látható tevékenységed igen nagy részben abban merül ki, hogy folytatólagosan mindenkibe és mindenbe belekötsz, mindent jobban tudsz, és ezt még véletlenül sem kifinomult módon adod az illető tudtára, ezt a figyelmeztetést nyilvánosan teszem meg, nem privátban.
Cím: Re:Proace City Verso
Írta: music - 2021.01.19 00:43:05
A downsize motorizáltság nem hátrány v. negatívum?
Egyelőre nem, de egyrészt az igazi hátrány hosszú távon derülhet ki, másrészt nem volt választásom, ezt a karosszériát csak ilyen motorokkal lehet megvásárolni.
Cím: Re:Proace City Verso
Írta: Proace - 2021.02.20 12:45:24
Sziasztok!

Van egy 2020 novemberi Proace Citym. Érdeklődni szeretnék, mivel a szerízben nem kaptam egyértelmű választ!? Nektek a világítás felkapcsolásakor világít belül a fényszóró magasság állító gomb vagy sem???
Cím: Re:Proace City Verso
Írta: Proace - 2021.02.20 12:49:45
Jaaa!  És még a biztonsági övet ha nem kapcsolom be én vagy az anyós ülésen utazó akkor nem csak a piros biztonsági övre figyelmeztető lámpácska villog a hangjelzéssel. Hanem a műszerfalon egy sárga fék vagy ABS visszajelző kontrollámpa is világít vele egyidejúleg és nem alszik el csak ha bekapcsolom az övet!!! Ez Nektek is így van?????
Cím: Re:Proace City Verso
Írta: music - 2021.02.20 18:26:02
Sziasztok!

Van egy 2020 novemberi Proace Citym. Érdeklődni szeretnék, mivel a szerízben nem kaptam egyértelmű választ!? Nektek a világítás felkapcsolásakor világít belül a fényszóró magasság állító gomb vagy sem???
Holnap megnézem, de különbség van aközött, hogy automatikára van téve a világítás, és adott esetben csak a DRL ég, vagy hogy tompított van bekapcsolva. A többi gomb (pl. ablakemelő kapcsolók) világít, csak az az egy nem?
Cím: Re:Proace City Verso
Írta: Proace - 2021.02.22 12:00:46
Szia!
Köszönöm szépen! Csak az az egy nem világít! Viszont automatára van állítva... Még megnézem, hogy bármely állásban mit csinál.
Cím: Re:Proace City Verso
Írta: music - 2021.02.22 20:12:45
A tekerős gomb nekem sem világít, de visszagondolva a többi autómra, nem rémlik, hogy bármelyikben is világítós lett volna.
A nem bekapcsolt övre figyelmeztetés viszont csak piros. Egyrészt fönt a visszapillantó fölött ég a megfelelő (piros) piktogram, másrészt a műszerfalon is egy hasonló jel. De holnap reggel még egyszer megnézem, amikor viszem a gyerekeket, hogy van-e bármi ezen kívül. (telken belül ki tudjuk próbálni, nem reszkírozunk ezzel semmi veszélyhelyzetet.)
Cím: Re:Proace City Verso
Írta: music - 2021.02.23 08:53:04
De, ég a sárga is, (egy körbe zárt, "aláhúzott" autót ábrázoló piktogram), amint becsattan az övcsat, elalszik a pirosakkal együtt.
Cím: Re:Proace City Verso
Írta: Proace - 2021.02.24 14:58:59
Sziasztok!

Köszönöm szépen a válaszokat!!!
Hihetetlenek számomra...….. Pl. Ha az anyósülésen ülő az autópályán gangolva bármi okból kifolyólag (pl. hátul ülő gyerekek miatt...) kikapcsolja magát az autó autómatikusan az autóban utazók biztonságát felülbírálva kikapcsol egy biztonsági berendezést!!!! Nekem ez hihetetlen!!!!
Cím: Re:Proace City Verso
Írta: music - 2021.02.24 20:30:42
Ez nem tudom, hogy így van-e. De pontosan mire gondolsz?
A COV-on volt olyan, hogy kigyulladt a 3 sárga lámpa - ez egy típushiba-szerűség, túl közel van a füstgázérzékelő szonda, és rossz értéket mér emiatt -, olyankor bizony a kipörgésgátló sem működött. Ott egy akksisaru levétel orvosolta a problémát...
Cím: Re:Proace City Verso
Írta: Proace - 2021.02.26 09:00:04
Szia!

Hát erre a "sárga, körbe zárt aláhúzott autót ábrázoló" piktogramra gondoltam..... Ha ez világít, akkor ugye nem működik az a biztonsági funkció!
Cím: Re:Proace City Verso
Írta: music - 2021.03.04 15:25:47
Hát erre a "sárga, körbe zárt aláhúzott autót ábrázoló" piktogramra gondoltam..... Ha ez világít, akkor ugye nem működik az a biztonsági funkció!
Mármint melyik funkció nem működik?
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: music - 2021.03.31 21:15:52
Úgy látom, hogy a Telekom Fiatjai Proace Cityvé avanzsálnak át. Tehát az a ritka eset, amikor Toyota flottás beszerzést nyer.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: music - 2021.04.14 20:29:59
Ma a hátsó régió üvegfelülete megkapta végre a kívánt sötétítést.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: Linoge - 2021.04.22 20:21:03
Sziasztok!
City Verso kijelzőjére sikerült már valakinek telefonról navigációt kivetítenie? Sygic-om van, de azt nem lehet.
Előre is köszi.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: Linoge - 2021.04.22 22:28:20
Toyota kézikönyve és weboldala a Mirrorlinket és Android auto alkalmazásokat írja, azok viszont nem említik a Proace családot a kompatibilis modellek között.
Sziasztok!
City Verso kijelzőjére sikerült már valakinek telefonról navigációt kivetítenie? Sygic-om van, de azt nem lehet.
Előre is köszi.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: music - 2021.04.23 09:03:49
Nekem az autókereskedő telepítette a telóra az Android Autót. De - mivel a tükrözött Waze lefagy az autón - most azt csináljuk, amíg a tavaszra ígért Android Autó bővítés Magyarországra is megérkezik, hogy a telefonon bekapcsolom a waze-t, beállítom az úticélt, csak ezután közöm össze az autóval, és az autó kijelzőjén a Google maps-et állítom be naviként, mert az nem fagy le. Így hallom a navit, látok egy térképet, és egy picit a Waze is kilátszik, ha a telefont a kijelző alatti rekeszbe teszem.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: Linoge - 2021.04.23 12:33:41
Köszi a választ. Ez (https://youtu.be/waqIkQMbKFA) alapján sikerült az android auto-t telepítenem. Egyelőre a továbbiak nem sikerültek, de ez már lehet, hogy azért van, mert a telefon nem kompatibilis.
Nekem az autókereskedő telepítette a telóra az Android Autót. De - mivel a tükrözött Waze lefagy az autón - most azt csináljuk, amíg a tavaszra ígért Android Autó bővítés Magyarországra is megérkezik, hogy a telefonon bekapcsolom a waze-t, beállítom az úticélt, csak ezután közöm össze az autóval, és az autó kijelzőjén a Google maps-et állítom be naviként, mert az nem fagy le. Így hallom a navit, látok egy térképet, és egy picit a Waze is kilátszik, ha a telefont a kijelző alatti rekeszbe teszem.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: music - 2021.06.19 11:03:13
Itt egy teszt (https://alapjarat.hu/autoteszt/az-ultimate-csapatszallito-toyota-proace-city-verso-12-2021-teszt), de félve linkelem be, mert ilyen összedobott, szakszerűtlen tesztet már rég láttam autós témában. Legalább olvasta volna el a többi, némelyik már 1 évvel korábbi tesztet, amelyek ugyanezzel a tesztautóval születtek.
Csak két példa: A cikk azt sugallja, hogy az 1,2T benzinmotor Toyota gyártmány lenne. Vagy, hogy egy másfél tonnás autó 7,5 l/100km-es tesztfogyasztását sokkallani, majd hozzátenni, hogyállítólag a dízel 4 literrel is beéri vegyesben, háát...
Hozzátenném, hogy nekem városban rövid utakkal eszik kb. 7,5-et.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: vd1234 - 2021.06.19 13:06:10
Rupa Adrienn?  :hmmmm:
Cím: Proace City és Proace City Verso
Írta: Xtrem - 2021.06.19 22:43:43
2017-es a legrégebbi cikkük, ha jól látom, de még sosem hallottam erről az alapjarat.hu-ról.  :innocent: :hmmmm:
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: music - 2021.06.21 13:17:12
Rupa Adrienn?  :hmmmm:
Ismered?
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: vd1234 - 2021.06.21 14:27:50
Ismered?
Pont az, hogy sosem hallottam róla  :surrender:
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: kerdezo - 2021.08.30 04:56:41
Kedves fórumozók!
Néhány napja vettük át 1.2 benzines proace city versonkat. A pozitív tapasztalatok mellett viszont van egy negatív is: a váltó (?) motorfékkel haladás és kis gáz esetén búg. Kb mint olyan hangja van mint a régi ikarus buszoknak. Ez a jelenség másnál is fennál?
Köszönöm ha válaszoltok
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: bepi81 - 2021.08.30 10:32:06
Kedves fórumozók!
Néhány napja vettük át 1.2 benzines proace city versonkat. A pozitív tapasztalatok mellett viszont van egy negatív is: a váltó (?) motorfékkel haladás és kis gáz esetén búg. Kb mint olyan hangja van mint a régi ikarus buszoknak. Ez a jelenség másnál is fennál?
Köszönöm ha válaszoltok
Nem tudom, milyen gyakori lehet ez a hiba(?), de érdemes figyelni a váltóra, mert unokatesómét Peugeot Rifterében (ugyanazon gyártósoron készülnek a Toyotákkal) alig 2000km megtétele után egyszerűen szétesett a váltó. Kompletten cserélték, ugyan, gariban a váltót, de autópályán, 4 gyerekkel nyaralásból hazafelé nem volt vicces.

Ha rendellenes hangokat érzékelsz, tapasztald ki pontosan, mikor-milyen körülmények között hallhatók és vidd vissza a márkaszervizbe.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: music - 2021.09.01 01:22:48
A miénk nem csinál ilyet. Az elmondásod alapján valami berezonálhat, mindenképp vidd vissza megmutatni, nem normális a jelenség. Nekem a fék visít új kora óta fékezéskor, mintha már csereérett lenne, nyilván nem az.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: music - 2021.09.01 01:30:05
Viszont most meglepett a legutóbbi fogyasztásával: 750 km- re ment bele kevesebb, mint 41 liter, ami 5,4-es átlag. Ebben város nem volt, hanem 220 km autópálya 115 körüli tempóval, a többi országút, inkább gyenge hátszélben és klíma.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: kerdezo - 2021.09.01 08:10:35
Köszönöm a hozzászólásokat. Hétfőn viszem vissza az autót, és megbeszéltem hogy megyünk egy kört a tesztautóval is, megpróbálom ugyanolyan körülmények mellett előcsalni belőle a búgàst. Az eredményről beszámolok.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: Nagycitrom - 2021.09.03 11:07:02
Viszont most meglepett a legutóbbi fogyasztásával: 750 km- re ment bele kevesebb, mint 41 liter, ami 5,4-es átlag. Ebben város nem volt, hanem 220 km autópálya 115 körüli tempóval, a többi országút, inkább gyenge hátszélben és klíma.
Az nagyon korrekt!  :yes:
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: MrWeaver - 2021.09.03 12:46:31
Bizonyos sebesség tartományban én is hallom a buszos, búgó hangot, pl. 50-60 km/óra körül 4-esben, amikor visszaveszem a gázt, talán 2000-es fordulat környékén. Alig hallható, nem érzem problémának, emlékeim szerint német Rifter fórumokon olvastam róla régebben hozzászólásokat.

Ettúl függetlenül mindenképp érdemes elvinni, nézzenek rá. Érdekelne, mit mondanak neked, remélem minden ok!

Azért is bátorítalak, mert éppen ma jártam egy más jellegű, de szintén zaj problémával szervizben. Nálam (1.2-es motor) 2200 körül zavaró, mélyen rezonáló hangot lehetett jobb elölről hallani, ami bő 1 hónapja kezdődött. Megnézték, meg is találták az okát, a kipufogócső felfüggesztéssel volt egy kis gond, ha jól értettem (hátul kilazult, de a csövek előre vezették a hangot). Gyors garanciális javitás volt, teljesen megszűnt a zaj, maximálisan elégedett vagyok a szervizzel.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: kerdezo - 2021.09.03 13:43:36
Ugyanerre jutottam: leghangosabb a búgás 4-ben 50 km/h sebességnél, enyhe gázadáskor vagy motorféknél (magyarul folyamatos haladásnál sík terepen). Olyan a hang, mintha egy busz vagy kamion mellett mennénk nagy sebességgel. 3-ban szintén hallható, de halkabban. Kicsit örülök, hogy másnál is hallható, így nem gondolnám, hogy hiba, inkább tulajdonság. Hétfőn beírok hogy mi lett.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: ejzi - 2021.09.04 21:40:57
Most 1 éves az autóm (20600km). Benzines 1.2L 110 lóerő. Pénteken vittem időszakos szervízelésre. Mindent rendben találtak, olajcsere, pollenszűrőcsere, és olajszűrőcsere volt, plusz átvizsgálás  Az elmúlt tízezer kilónéteren 5,8 liter volt az átlagfogyasztásom. Igaz én kb 60-70%-ban országúton használom. Én nem érzem azt a búgást, amit ti írtok. Mondjuk én kerülöm az alacsony fordulati használatot. Nálam aranyszabály, hogy nem megyek 2000-es fordulat alatt, én 2000-3000 fordulat között használom. 50- nél nem váltok 4-est,( föleg nem gyorsítok 4. ben 50-ről) inkább megyek legalább 55-el városba is, hogy felváltsak ilyenkor. Ha ez nem lehet, akkor 45-50 között bőven jó a 3. Viszont a motorféket sokat használom, de itt pl visszaváltáskor magas 3000 körüli fordulatnál természetes a búgás  Nem láttam még olyat, hogy fel ne búgna ilyenkor 1 autó. Szerintem ez természetes. Az autónak amúgy alapból morgós motorhangja van, ezt valamelyik teszt cikkben is írták.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: MrWeaver - 2021.09.13 22:11:05
Lehet, hogy csak az én figyelmemet kerülte el, de sem a kézikönyvben, sem a szervizfüzetben nem találom a hűtőfolyadék a típusát. A 110-es Puretech motorokhoz (valószínűleg a dízelekhez is) egy sötét sárga színű fagyállót tölt a PSA (tehát nem pirosat, vagy zöldet/kéket). Szeretnék beszerezni egy flakonnal, mert a minimumon vagyok éppen. Addig jutottam, hogy ez egy 'Hybrid OAT' fagyálló, amelyet európai gyárak használnak, de pontos megjelölést nem találtam (kérdéseket annál inkább)  Ha valaki többet tud erről, esetleg meg tudná itt osztani a keresett folyadék típusát, azzal sokat segítene. Köszönöm előre is!
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: vd1234 - 2021.09.13 22:18:13
Márkaszervizben kérdezted, nem tudnak adni hozzá?
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: MrWeaver - 2021.09.13 23:17:23
Igen, ezzel kezdtem, nagyon készségesek voltak, de a Toyota gyári folyadék türkizkék és nagy valószínűséggel más összetételű. Toyota motorokhoz biztos szuper, viszont láthatóan nem ugyanaz, mint a PSA gyári fagyállója. Lehet, hogy túlaggódom a dolgot, de valami azt súgja, hogy inkább ne keverjem őket. Próbálkoztam más szervizben is, ott is csak annyit tudtak mondani, hogy utánanéznek és majd hívnak. Egyelőre ez minden.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: vd1234 - 2021.09.14 05:52:22
Igen, értem, de valamelyik PSA márka szervizében esetleg? Ott mondták, hogy utánanéznek?
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: bepi81 - 2021.09.14 08:00:37
Igen, ezzel kezdtem, nagyon készségesek voltak, de a Toyota gyári folyadék türkizkék és nagy valószínűséggel más összetételű. Toyota motorokhoz biztos szuper, viszont láthatóan nem ugyanaz, mint a PSA gyári fagyállója. Lehet, hogy túlaggódom a dolgot, de valami azt súgja, hogy inkább ne keverjem őket. Próbálkoztam más szervizben is, ott is csak annyit tudtak mondani, hogy utánanéznek és majd hívnak. Egyelőre ez minden.
Mivel, ahogy írták is, PSA motor ez az 1,2-es, így vagy egy Citroen, vagy egy Peugeot szervizbe kellene bemenni. Ott biztosan jobban képben vannak és szinte biztos az is, hogy olcsóbb, mintha a Toyotában vennéd.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: MrWeaver - 2021.09.14 09:57:30
Igen, értem, de valamelyik PSA márka szervizében esetleg? Ott mondták, hogy utánanéznek?

Igen, az egyik nagyobb budapesti kereskedő anyagbeszerzőjével beszéltem telefonon (Citroen), kapásból ő sem tudta a választ, de ígérte, hogy utánanéz. Most várok, ha megtudok valamit, megosztom veletek.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: music - 2021.09.14 18:57:04
Ott biztosan jobban képben vannak és szinte biztos az is, hogy olcsóbb, mintha a Toyotában vennéd.
Ebben már nem vagyok ennyire biztos. (Anno amikor F Astránk és E11 Corollánk volt egyidőben, az Opel kötelező szervize a Toyota duplája volt szemben az akkori közvélekedéssel - mert a japán drága...)
Egyébként a két francia közül a PUG szervizét mondják drágábbnak, úgyhogy a Citroennél érdemes próbálkozni.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: music - 2021.09.14 19:01:26
Viszont azért vannak eltérések a négyesikreknél. Régebben végigböngésztem a tartozéklistát, és láttam, hogy a PUG Rifterhez (és csak ahhoz) lehet kapni középső kartámaszként is funkcionáló tárolórekeszt. Megnézvén a képeket kiderült, hogy ez a Toyotába nem lesz jó, mert a rendelhető tartozék úgy rögzül, hogy a meglévő kartámasz helyére kell bepattintani az ülés belső oldalán. A Toyota utasülése viszont olyan, hogyha nincs hozzá kartámasz (csak Family felszereltséghez jár), akkor annak a helye sincs meg vakdugózva, magyarul nem lehet beleilleszteni a PUG-hoz árult kiegészítőt.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: MrWeaver - 2021.09.26 23:54:50
Hűtőfolyadék ügyben az alábbi infót kaptam:
- A Citroen szervizesek szerint a gyári hűtőfolyadék zöldeskék. Nekik nincs, és nem is volt sárga. Kérdeztem, mi történik, ha valaki bevisz egy új autót sárga folyadékkal és rá kell tölteni. A válasz, hogy ez a fagyálló megfelel a gyári előírásnak. Ha valakit zavar a keverés, kérésre lecserélik a sárga folyadékot zöldre.
- A Toyota szervizben kérésemre szintén utána jártak a pótlásra ajánlott folyadék típusának, melyhez azóta cikkszámot is kaptam: 08889-80260. Szerintem már sejtitek is, milyen színű: zöldeskék.

Hálás vagyok a szervizes kollégáknak, amiért tűrték, hogy ezzel fárasszam őket. Ha muszáj lesz rátöltöm a zöldet a sárgára (egyelőre nem tudtam rászánni magam). Arra nem kaptam választ, miért sárga a gyári, ha egyszer ugyanolyan, mint a zöldeskék... de nagyon úgy tűnik, hogy ez a helyzet. Illetve nem teljesen: színezőanyag biztos nincs (vagy más van) benne. Az tény, hogy a gyárban már a folyadék szintet is nagyon kicentizik, elképzelhető, hogy ezen is tudnak egy kicsit spórolni.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: T3.Vili - 2021.10.06 12:21:02
Üdv!
Sajnálom, hogy csak válaszként tudom felvetni a kérdésem (bár a hűtőfolyadékhoz is kapcsolódik valamellyest).
Szóval második tulaja vagyok egy 2020.novemberi üzembehelyezésű Proace City Verso Shuttle Sensor+ (L1) járgánynak.
A tapasztalataim meglehetősen sokmindenre kitérnek, de itt és most elsősorban a "Kezelői Kézikönyv" és általában a leírás problémás.
Igencsak szerkesztetlen, önismétlő, helyenként félrefordított és hiányos!
Nem találom például, hogy motorolajból; hűtőfolyadékból; fékfolyadákból milyet és mennyit kér? Azért ez alapinformáció - szerinetm!
Próbáltam a P.Rifter "tesó" on-line könyvét is, de az lényegében csak abban különbözik, hogy legalább színes.
Most lesz aktuális az első éves "kontroll", de eddig még egy listát sem sikerült szereznem, hogy elődöm pontosan milyen konfigurációval rendelte a járművet.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: music - 2021.10.09 20:36:59
Ez sajnos így van, a kézikönyv eléggé információhiányos. Amilyen részletesen taglalja a csomagtér méreteit, annyira nagyvonalú a motortérben lévő dolgoknál.