Toyota Club Hungary [ Forum ]

Típusok - TOYOTA => SUV & Off Road & Haszongépjárművek => A témát indította: music - 2020.10.14 00:16:04

Cím: Proace City és Proace City Verso
Írta: music - 2020.10.14 00:16:04
Létrehozok egyet itt, amíg nem kaphat önálló fórumot. Nagyobb testvéréhez hasonlóan itt is a Verso név azt jelenti, hogy személyautós változat, míg a "sima" City a kisáruszállító.

Ha minden jól megy, akkor évvégére megjön egy példány a számunkra. Egy kicsit félek a francia eredet miatt, de végül is a Toyota bőkezűbb garanciát ad rá (5 év/250.000 km), mint az eredeti saját modelljeire, szóval azért bizakodunk. A miénk a 110 lovas benzines lesz Shuttle felszereltséggel, de azt egy kicsit bővítve (tolatókamera).
Anno végigrágtuk, hogy a 4 testvérmodellből (Citroen Berlingo/Opel Combo Life/ Peugeot Rifter/Toyota Proace City Verso) nemcsak a márkahűség miatt érdemes a Toyotát választani. A Toyota Shuttle felszereltségéhez viszonyítva a Peugeot hasonló modellje a legdrágább, az Opel is szinte ugyanannyi, csak ott lehet modulárisan válogatni az extrákat, a Citroen talán egy hajszálnyit olcsóbb lett volna, de aztán a Sakuránál rendesen megdobtak minket árkedvezményekkel, szóval jól van ez így. Egyedül a színválaszték miatt van oka szégyenkeznie a Toyotának, ráadásul azóta már az egyetlen rendes színt (kék) sem lehet rendelni, csak a szürkeárnyalatok közül valamit kibővítve egy állítólagos homokszínnel, ami a valóságban inkább piszkosfehér...
Cím: Re:Proace City Verso
Írta: music - 2020.12.20 15:57:56
Nos, hát elülről egy kép:
(http://kepkezelo.com/images/l88b8bmfbr2qzsccztp7.jpg) (http://kepkezelo.com/)
Cím: Re:Proace City Verso
Írta: music - 2020.12.27 00:57:08
Megvolt az első komolyabb út: az Őrséget jártuk meg oda-vissza. Tekintettel a bejáratósságára, nem mentem vele gyorsan (bár megjegyzem, hogy 6.-ban 130-nál még nem éri el a 3000-es fordulatot!) és hosszabban egyenletes sebességgel. Autópályán általában 105-130 közt, de inkább az alsóbb tartományban, és országúton sem gyorsan. Már csak azért sem, mert visszafelé sötét volt, és arrafelé sok a vad... Teletank óta 635 km-t mentem, ebből 540 volt az őrségi út, a benzinóra kb. 1/3-on áll, ami kb. 40 elfogyasztott litert jelenthet, és ez egybevág a bc 6,7-es átlagfogyi adatával. Az autóban öten voltunk (pontosabban a kutyával együtt hatan), de kevés csomaggal. Szerintem ez eléggé biztató fogyasztást vetít előre, és legalább fél literrel kedvezőbb a COV-énál. Egyébként előtte a városi, lehetőleg nem rövid utas mászkálásban 7,8-ig ment le a bc, ami átvételkor 14-et mutatott és 2 megtett km-t.
Ülni jó benne, nagyon magasan van az ülés, tulajdonképpen szó szerint be kell ülni, le nem, és mivel elég nagyok az üvegfelületek, jól kilátni az autóból. Sajnos, az orrából semmi nem látszik, de van 2+4 parkolóradarja, és hátul kamerája, úgyhogy elég jól lehet vele manőverezni. A kormánya könnyen jár, amit általában a szakújságírók nem szeretnek, mondván nem ad elég visszajelzést az útról, én igen. Az üléshelyzet egy picit kényelmetlennek tűnt elsőre, de a kétszer 3,5 órás út alatt sem lett rosszabb. VÁltója könnyen jár és jól kapcsolható, a kisturbós motort (1,2 literes 3 hengeres 110 pacis) élvezem. Városban nagyon erős, kint elmegy, de az én koromban három gyerek és egy beépített sebességjelző (=feleség) mellett már nincsenek sportos ambíciói az embernek. A telefontükrözés működik, bár a waze azonnal lefagy, csak a google működött naviként, de állítólag heteken belül Mo.-on is hivatalosan letölthető lesz az Android Auto, és talán azzal megoldódik ez a gond. A fűtéssel küzdöttünk egy kicsit - ebben tekerős a klíma, így a fűtés is, ami önmagában még nem kéne, hogy baj legyen -, mert túl erős volt, a hőfokszabályzó gombot egészen 17-18 fokig le kellett tekerni, hogy ne kapjunk hőgutát. Csomagtere hatalmas - ezért vettük  :winkiss: - és ami külön jó pont, hogy a 25 kg teherbírású kalaptartónak két helye is van: fél magasságban is van egy vájat, így végül a kutyának is találtunk helyet, mert odaúton nagyon stresszelt a bezártságtól, azaz az alsó állásba tettük a kalaptartót, és rá a hordozót, így jól ki tudott látni az ablakon. Szintén hasznos dolog a tolóajtó, nem kell megállásnál azon reszketni, hogy a gyerekek rányitják a melletünk lévő autóra. Van egy-két dolog, amit még szokni kell - pl. az ablaktörlő kar fordítva működik: itt lefelé van a pöccintős egyet törlés, és fölfelé a szakaszos, meg nem olyan egyszerű villantani a reflektorral, meg bal oldalt van a tempomat, de idővel ez is megszokódik majd.
Cím: Re:Proace City Verso
Írta: MrWeaver - 2021.01.05 21:47:01
Szép a "limitált" kék szín is, főleg króm betétekkel és színre fújt lökhárítókkal. Mi végül az alap felszereltséget választottuk, a téli kerekeket ajándékba kaptuk, az egyetlen extra a metálfény lett. Tíz évig sötétkék autónk volt, ideje volt hát váltani, így lett a homokkő a befutó szín. A fekete műanyag elemekkel egyébként jól harmonizál a "piszkosfehér" : ) a kereskedőtől mi is jó árat kaptunk és időre meg is jött az autó, így most mindenki örül. Kisebb illesztési egyenetlenségek vannak itt-ott, de összességében minden ok, nagyon szerencsésnek érezzük magunkat, hogy új autónk lehet.

A bejáratást szándékosan nem autópályával indítottam, országút 50-70-es szakaszokkal, majd hosszabb 70-90-es utakkal. Végül sztráda 100-110-es tempóval, ügyelve a mérsékelt, de nem túl alacsony fordulatra (1800-3000). Engem is meglepett a 6 literes fogyasztás az első 1000 km után, ami jobban pörgetve nyilván emelkedni fog. Már-már dízeles hangulatba jön tőle az ember, de szokni kell a gondolatot, hogy amit a kis turbós motor megspórol az üzemanyagon, azt karbantartáskor kéri majd vissza.

A gumiszőnyeg szetten felül plusz extraként a sárfogó gumi szerintem erősen ajánlott, illetve ajánlott lenne, de gyári sajnos nincs (rifterre talán van hátra, de előre ott sincs). Ha erre tud valaki jó megoldást, a kerékjárati műanyag borítás szétfurkálása nélkül, nagyon hálás lennék az ötletért.

(http://artbum.hu/xtras/ProaceCityVerso2020.jpg)
Cím: Re:Proace City Verso
Írta: music - 2021.01.06 10:50:04
Lehet, hogy idővel lesz majd a márkakereskedésben tartozékként előre-hátra is. Egyelőre az ikermodelleknél sem láttam, csak hátsóra valót, viszont a Peugeot-nál megpróbálkozom a rekeszes első könyöklővel, hátha jó bele. Anno az Avensisben nagyon hasznos volt. Még nem tankoltam, de már érik, közeledik a mutató a piroshoz, és amennyire számolgattam a bc fogyi értéke elég pontos lesz. Most 6,6-oz mutat, meglátjuk mi lesz tankolásnál. A mogyorószín is jó, az lett volna a másik választásunk, de mivel a Yarisunk bézs színű, inkább lett a sötét.
Jó a kép, márkakereskedésen kívül még sosem láttan két PCV-t ilyen közel egymáshoz...  :D
Cím: Re:Proace City Verso
Írta: MrWeaver - 2021.01.06 17:22:54
Bevallom, elsőre én is a kéket kértem és csak a megrendelés leadásakor módosítottam homokkőre... ha az ember színt választ, ebből a kettőből tud, színtani szempontból a többi (fekete, fehér és közte) valójában nem is szín. Alapesetben nem lenne ez olyan lényeges, de három lány + egy feleség mellett ez volt az egyik legfontosabb szempont : )

Köszi a biztatást sárfogó ügyben, addig is körbenézek, milyen utángyártott megoldások vannak, jobb híján.
Cím: Re:Proace City Verso
Írta: music - 2021.01.06 21:52:28
No, nem bírtam ki, és megtankoltam. 6,43 lett. Ez kapásból jobb, mint a COV-val valaha bármi, azzal ugyanez az útvonal kb. 1 literrel több lett volna.  :clap:
Cím: Re:Proace City Verso
Írta: music - 2021.01.16 14:41:09
Benyomások az első 4 hét után.
Maga az autó sokkal tágasabb - a COV-nál alig pár centivel hosszabb, de 9-cel szélesebb és 18-cal magasabb -, ami belül a szubjektív térérzetnél (is) nagyon jelentkezik. Ennek hátránya is van, mert a biztonsági öv kikapcsolása nélkül kevesebb dolog érhető el a vezetőülésből, mint kisebb autókban.
A turbómotor nyomatékossága továbbra is jó élmény, de most már látom, hogy kicsit másképpen kell vezetni ezt az autót. Itt valóban vissza kell kapcsolni kb. 2000-es fordulat alatt, mert különben többet fogyaszt az autó. Pozitívum, hogy ezt a fordulatszámot nagyon gyorsan eléri az autó. A nyomatékosságnak ára is van: ilyenkor a pillanatnyi fogyi könnyen felszökik akár 20 fölé is, de mivel rövid ideig tart a gyorsítás, összességében mégis elég baráti marad az átlagfogyi.
A beláthatóságában csak egyetlen hiány van: az orrából semmit nem látni, de ugyanígy van ez a Yarisban is, meg a COV-ban, csak mivel itt magasabban ülök, inkább feltűnő. A bc elég pontosnak tűnik, nyilván konkrét tapasztalat még csak egy tankolásnyi, de az átlagfogyi adata korrelált az első teletöltés után is, és most is a benzinóra állása osztva a tankolás óta megtett úttal.
Ami negatívum: a felhasznált műanyagok elég kopogósak, a középső üléssorban nincs semmi pakolóhely (ezt tudtuk, hogy így lesz, de attól még negatívum). Ez utóbbira azért a webáruházak nyújtanak elég kulturált megoldást.
Cím: Re:Proace City Verso
Írta: music - 2021.01.19 00:43:05
A downsize motorizáltság nem hátrány v. negatívum?
Egyelőre nem, de egyrészt az igazi hátrány hosszú távon derülhet ki, másrészt nem volt választásom, ezt a karosszériát csak ilyen motorokkal lehet megvásárolni.
Cím: Re:Proace City Verso
Írta: Proace - 2021.02.20 12:45:24
Sziasztok!

Van egy 2020 novemberi Proace Citym. Érdeklődni szeretnék, mivel a szerízben nem kaptam egyértelmű választ!? Nektek a világítás felkapcsolásakor világít belül a fényszóró magasság állító gomb vagy sem???
Cím: Re:Proace City Verso
Írta: Proace - 2021.02.20 12:49:45
Jaaa!  És még a biztonsági övet ha nem kapcsolom be én vagy az anyós ülésen utazó akkor nem csak a piros biztonsági övre figyelmeztető lámpácska villog a hangjelzéssel. Hanem a műszerfalon egy sárga fék vagy ABS visszajelző kontrollámpa is világít vele egyidejúleg és nem alszik el csak ha bekapcsolom az övet!!! Ez Nektek is így van?????
Cím: Re:Proace City Verso
Írta: music - 2021.02.20 18:26:02
Sziasztok!

Van egy 2020 novemberi Proace Citym. Érdeklődni szeretnék, mivel a szerízben nem kaptam egyértelmű választ!? Nektek a világítás felkapcsolásakor világít belül a fényszóró magasság állító gomb vagy sem???
Holnap megnézem, de különbség van aközött, hogy automatikára van téve a világítás, és adott esetben csak a DRL ég, vagy hogy tompított van bekapcsolva. A többi gomb (pl. ablakemelő kapcsolók) világít, csak az az egy nem?
Cím: Re:Proace City Verso
Írta: Proace - 2021.02.22 12:00:46
Szia!
Köszönöm szépen! Csak az az egy nem világít! Viszont automatára van állítva... Még megnézem, hogy bármely állásban mit csinál.
Cím: Re:Proace City Verso
Írta: music - 2021.02.22 20:12:45
A tekerős gomb nekem sem világít, de visszagondolva a többi autómra, nem rémlik, hogy bármelyikben is világítós lett volna.
A nem bekapcsolt övre figyelmeztetés viszont csak piros. Egyrészt fönt a visszapillantó fölött ég a megfelelő (piros) piktogram, másrészt a műszerfalon is egy hasonló jel. De holnap reggel még egyszer megnézem, amikor viszem a gyerekeket, hogy van-e bármi ezen kívül. (telken belül ki tudjuk próbálni, nem reszkírozunk ezzel semmi veszélyhelyzetet.)
Cím: Re:Proace City Verso
Írta: music - 2021.02.23 08:53:04
De, ég a sárga is, (egy körbe zárt, "aláhúzott" autót ábrázoló piktogram), amint becsattan az övcsat, elalszik a pirosakkal együtt.
Cím: Re:Proace City Verso
Írta: Proace - 2021.02.24 14:58:59
Sziasztok!

Köszönöm szépen a válaszokat!!!
Hihetetlenek számomra...….. Pl. Ha az anyósülésen ülő az autópályán gangolva bármi okból kifolyólag (pl. hátul ülő gyerekek miatt...) kikapcsolja magát az autó autómatikusan az autóban utazók biztonságát felülbírálva kikapcsol egy biztonsági berendezést!!!! Nekem ez hihetetlen!!!!
Cím: Re:Proace City Verso
Írta: music - 2021.02.24 20:30:42
Ez nem tudom, hogy így van-e. De pontosan mire gondolsz?
A COV-on volt olyan, hogy kigyulladt a 3 sárga lámpa - ez egy típushiba-szerűség, túl közel van a füstgázérzékelő szonda, és rossz értéket mér emiatt -, olyankor bizony a kipörgésgátló sem működött. Ott egy akksisaru levétel orvosolta a problémát...
Cím: Re:Proace City Verso
Írta: Proace - 2021.02.26 09:00:04
Szia!

Hát erre a "sárga, körbe zárt aláhúzott autót ábrázoló" piktogramra gondoltam..... Ha ez világít, akkor ugye nem működik az a biztonsági funkció!
Cím: Re:Proace City Verso
Írta: music - 2021.03.04 15:25:47
Hát erre a "sárga, körbe zárt aláhúzott autót ábrázoló" piktogramra gondoltam..... Ha ez világít, akkor ugye nem működik az a biztonsági funkció!
Mármint melyik funkció nem működik?
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: music - 2021.03.31 21:15:52
Úgy látom, hogy a Telekom Fiatjai Proace Cityvé avanzsálnak át. Tehát az a ritka eset, amikor Toyota flottás beszerzést nyer.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: music - 2021.04.14 20:29:59
Ma a hátsó régió üvegfelülete megkapta végre a kívánt sötétítést.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: Linoge - 2021.04.22 20:21:03
Sziasztok!
City Verso kijelzőjére sikerült már valakinek telefonról navigációt kivetítenie? Sygic-om van, de azt nem lehet.
Előre is köszi.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: Linoge - 2021.04.22 22:28:20
Toyota kézikönyve és weboldala a Mirrorlinket és Android auto alkalmazásokat írja, azok viszont nem említik a Proace családot a kompatibilis modellek között.
Sziasztok!
City Verso kijelzőjére sikerült már valakinek telefonról navigációt kivetítenie? Sygic-om van, de azt nem lehet.
Előre is köszi.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: music - 2021.04.23 09:03:49
Nekem az autókereskedő telepítette a telóra az Android Autót. De - mivel a tükrözött Waze lefagy az autón - most azt csináljuk, amíg a tavaszra ígért Android Autó bővítés Magyarországra is megérkezik, hogy a telefonon bekapcsolom a waze-t, beállítom az úticélt, csak ezután közöm össze az autóval, és az autó kijelzőjén a Google maps-et állítom be naviként, mert az nem fagy le. Így hallom a navit, látok egy térképet, és egy picit a Waze is kilátszik, ha a telefont a kijelző alatti rekeszbe teszem.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: Linoge - 2021.04.23 12:33:41
Köszi a választ. Ez (
) alapján sikerült az android auto-t telepítenem. Egyelőre a továbbiak nem sikerültek, de ez már lehet, hogy azért van, mert a telefon nem kompatibilis.
Nekem az autókereskedő telepítette a telóra az Android Autót. De - mivel a tükrözött Waze lefagy az autón - most azt csináljuk, amíg a tavaszra ígért Android Autó bővítés Magyarországra is megérkezik, hogy a telefonon bekapcsolom a waze-t, beállítom az úticélt, csak ezután közöm össze az autóval, és az autó kijelzőjén a Google maps-et állítom be naviként, mert az nem fagy le. Így hallom a navit, látok egy térképet, és egy picit a Waze is kilátszik, ha a telefont a kijelző alatti rekeszbe teszem.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: music - 2021.06.19 11:03:13
Itt egy teszt (https://alapjarat.hu/autoteszt/az-ultimate-csapatszallito-toyota-proace-city-verso-12-2021-teszt), de félve linkelem be, mert ilyen összedobott, szakszerűtlen tesztet már rég láttam autós témában. Legalább olvasta volna el a többi, némelyik már 1 évvel korábbi tesztet, amelyek ugyanezzel a tesztautóval születtek.
Csak két példa: A cikk azt sugallja, hogy az 1,2T benzinmotor Toyota gyártmány lenne. Vagy, hogy egy másfél tonnás autó 7,5 l/100km-es tesztfogyasztását sokkallani, majd hozzátenni, hogyállítólag a dízel 4 literrel is beéri vegyesben, háát...
Hozzátenném, hogy nekem városban rövid utakkal eszik kb. 7,5-et.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: vd1234 - 2021.06.19 13:06:10
Rupa Adrienn?  :hmmmm:
Cím: Proace City és Proace City Verso
Írta: Xtrem - 2021.06.19 22:43:43
2017-es a legrégebbi cikkük, ha jól látom, de még sosem hallottam erről az alapjarat.hu-ról.  :innocent: :hmmmm:
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: music - 2021.06.21 13:17:12
Rupa Adrienn?  :hmmmm:
Ismered?
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: vd1234 - 2021.06.21 14:27:50
Ismered?
Pont az, hogy sosem hallottam róla  :surrender:
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: kerdezo - 2021.08.30 04:56:41
Kedves fórumozók!
Néhány napja vettük át 1.2 benzines proace city versonkat. A pozitív tapasztalatok mellett viszont van egy negatív is: a váltó (?) motorfékkel haladás és kis gáz esetén búg. Kb mint olyan hangja van mint a régi ikarus buszoknak. Ez a jelenség másnál is fennál?
Köszönöm ha válaszoltok
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: bepi81 - 2021.08.30 10:32:06
Kedves fórumozók!
Néhány napja vettük át 1.2 benzines proace city versonkat. A pozitív tapasztalatok mellett viszont van egy negatív is: a váltó (?) motorfékkel haladás és kis gáz esetén búg. Kb mint olyan hangja van mint a régi ikarus buszoknak. Ez a jelenség másnál is fennál?
Köszönöm ha válaszoltok
Nem tudom, milyen gyakori lehet ez a hiba(?), de érdemes figyelni a váltóra, mert unokatesómét Peugeot Rifterében (ugyanazon gyártósoron készülnek a Toyotákkal) alig 2000km megtétele után egyszerűen szétesett a váltó. Kompletten cserélték, ugyan, gariban a váltót, de autópályán, 4 gyerekkel nyaralásból hazafelé nem volt vicces.

Ha rendellenes hangokat érzékelsz, tapasztald ki pontosan, mikor-milyen körülmények között hallhatók és vidd vissza a márkaszervizbe.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: music - 2021.09.01 01:22:48
A miénk nem csinál ilyet. Az elmondásod alapján valami berezonálhat, mindenképp vidd vissza megmutatni, nem normális a jelenség. Nekem a fék visít új kora óta fékezéskor, mintha már csereérett lenne, nyilván nem az.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: music - 2021.09.01 01:30:05
Viszont most meglepett a legutóbbi fogyasztásával: 750 km- re ment bele kevesebb, mint 41 liter, ami 5,4-es átlag. Ebben város nem volt, hanem 220 km autópálya 115 körüli tempóval, a többi országút, inkább gyenge hátszélben és klíma.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: kerdezo - 2021.09.01 08:10:35
Köszönöm a hozzászólásokat. Hétfőn viszem vissza az autót, és megbeszéltem hogy megyünk egy kört a tesztautóval is, megpróbálom ugyanolyan körülmények mellett előcsalni belőle a búgàst. Az eredményről beszámolok.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: Nagycitrom - 2021.09.03 11:07:02
Viszont most meglepett a legutóbbi fogyasztásával: 750 km- re ment bele kevesebb, mint 41 liter, ami 5,4-es átlag. Ebben város nem volt, hanem 220 km autópálya 115 körüli tempóval, a többi országút, inkább gyenge hátszélben és klíma.
Az nagyon korrekt!  :yes:
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: MrWeaver - 2021.09.03 12:46:31
Bizonyos sebesség tartományban én is hallom a buszos, búgó hangot, pl. 50-60 km/óra körül 4-esben, amikor visszaveszem a gázt, talán 2000-es fordulat környékén. Alig hallható, nem érzem problémának, emlékeim szerint német Rifter fórumokon olvastam róla régebben hozzászólásokat.

Ettúl függetlenül mindenképp érdemes elvinni, nézzenek rá. Érdekelne, mit mondanak neked, remélem minden ok!

Azért is bátorítalak, mert éppen ma jártam egy más jellegű, de szintén zaj problémával szervizben. Nálam (1.2-es motor) 2200 körül zavaró, mélyen rezonáló hangot lehetett jobb elölről hallani, ami bő 1 hónapja kezdődött. Megnézték, meg is találták az okát, a kipufogócső felfüggesztéssel volt egy kis gond, ha jól értettem (hátul kilazult, de a csövek előre vezették a hangot). Gyors garanciális javitás volt, teljesen megszűnt a zaj, maximálisan elégedett vagyok a szervizzel.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: kerdezo - 2021.09.03 13:43:36
Ugyanerre jutottam: leghangosabb a búgás 4-ben 50 km/h sebességnél, enyhe gázadáskor vagy motorféknél (magyarul folyamatos haladásnál sík terepen). Olyan a hang, mintha egy busz vagy kamion mellett mennénk nagy sebességgel. 3-ban szintén hallható, de halkabban. Kicsit örülök, hogy másnál is hallható, így nem gondolnám, hogy hiba, inkább tulajdonság. Hétfőn beírok hogy mi lett.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: ejzi - 2021.09.04 21:40:57
Most 1 éves az autóm (20600km). Benzines 1.2L 110 lóerő. Pénteken vittem időszakos szervízelésre. Mindent rendben találtak, olajcsere, pollenszűrőcsere, és olajszűrőcsere volt, plusz átvizsgálás  Az elmúlt tízezer kilónéteren 5,8 liter volt az átlagfogyasztásom. Igaz én kb 60-70%-ban országúton használom. Én nem érzem azt a búgást, amit ti írtok. Mondjuk én kerülöm az alacsony fordulati használatot. Nálam aranyszabály, hogy nem megyek 2000-es fordulat alatt, én 2000-3000 fordulat között használom. 50- nél nem váltok 4-est,( föleg nem gyorsítok 4. ben 50-ről) inkább megyek legalább 55-el városba is, hogy felváltsak ilyenkor. Ha ez nem lehet, akkor 45-50 között bőven jó a 3. Viszont a motorféket sokat használom, de itt pl visszaváltáskor magas 3000 körüli fordulatnál természetes a búgás  Nem láttam még olyat, hogy fel ne búgna ilyenkor 1 autó. Szerintem ez természetes. Az autónak amúgy alapból morgós motorhangja van, ezt valamelyik teszt cikkben is írták.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: MrWeaver - 2021.09.13 22:11:05
Lehet, hogy csak az én figyelmemet kerülte el, de sem a kézikönyvben, sem a szervizfüzetben nem találom a hűtőfolyadék a típusát. A 110-es Puretech motorokhoz (valószínűleg a dízelekhez is) egy sötét sárga színű fagyállót tölt a PSA (tehát nem pirosat, vagy zöldet/kéket). Szeretnék beszerezni egy flakonnal, mert a minimumon vagyok éppen. Addig jutottam, hogy ez egy 'Hybrid OAT' fagyálló, amelyet európai gyárak használnak, de pontos megjelölést nem találtam (kérdéseket annál inkább)  Ha valaki többet tud erről, esetleg meg tudná itt osztani a keresett folyadék típusát, azzal sokat segítene. Köszönöm előre is!
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: vd1234 - 2021.09.13 22:18:13
Márkaszervizben kérdezted, nem tudnak adni hozzá?
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: MrWeaver - 2021.09.13 23:17:23
Igen, ezzel kezdtem, nagyon készségesek voltak, de a Toyota gyári folyadék türkizkék és nagy valószínűséggel más összetételű. Toyota motorokhoz biztos szuper, viszont láthatóan nem ugyanaz, mint a PSA gyári fagyállója. Lehet, hogy túlaggódom a dolgot, de valami azt súgja, hogy inkább ne keverjem őket. Próbálkoztam más szervizben is, ott is csak annyit tudtak mondani, hogy utánanéznek és majd hívnak. Egyelőre ez minden.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: vd1234 - 2021.09.14 05:52:22
Igen, értem, de valamelyik PSA márka szervizében esetleg? Ott mondták, hogy utánanéznek?
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: bepi81 - 2021.09.14 08:00:37
Igen, ezzel kezdtem, nagyon készségesek voltak, de a Toyota gyári folyadék türkizkék és nagy valószínűséggel más összetételű. Toyota motorokhoz biztos szuper, viszont láthatóan nem ugyanaz, mint a PSA gyári fagyállója. Lehet, hogy túlaggódom a dolgot, de valami azt súgja, hogy inkább ne keverjem őket. Próbálkoztam más szervizben is, ott is csak annyit tudtak mondani, hogy utánanéznek és majd hívnak. Egyelőre ez minden.
Mivel, ahogy írták is, PSA motor ez az 1,2-es, így vagy egy Citroen, vagy egy Peugeot szervizbe kellene bemenni. Ott biztosan jobban képben vannak és szinte biztos az is, hogy olcsóbb, mintha a Toyotában vennéd.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: MrWeaver - 2021.09.14 09:57:30
Igen, értem, de valamelyik PSA márka szervizében esetleg? Ott mondták, hogy utánanéznek?

Igen, az egyik nagyobb budapesti kereskedő anyagbeszerzőjével beszéltem telefonon (Citroen), kapásból ő sem tudta a választ, de ígérte, hogy utánanéz. Most várok, ha megtudok valamit, megosztom veletek.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: music - 2021.09.14 18:57:04
Ott biztosan jobban képben vannak és szinte biztos az is, hogy olcsóbb, mintha a Toyotában vennéd.
Ebben már nem vagyok ennyire biztos. (Anno amikor F Astránk és E11 Corollánk volt egyidőben, az Opel kötelező szervize a Toyota duplája volt szemben az akkori közvélekedéssel - mert a japán drága...)
Egyébként a két francia közül a PUG szervizét mondják drágábbnak, úgyhogy a Citroennél érdemes próbálkozni.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: music - 2021.09.14 19:01:26
Viszont azért vannak eltérések a négyesikreknél. Régebben végigböngésztem a tartozéklistát, és láttam, hogy a PUG Rifterhez (és csak ahhoz) lehet kapni középső kartámaszként is funkcionáló tárolórekeszt. Megnézvén a képeket kiderült, hogy ez a Toyotába nem lesz jó, mert a rendelhető tartozék úgy rögzül, hogy a meglévő kartámasz helyére kell bepattintani az ülés belső oldalán. A Toyota utasülése viszont olyan, hogyha nincs hozzá kartámasz (csak Family felszereltséghez jár), akkor annak a helye sincs meg vakdugózva, magyarul nem lehet beleilleszteni a PUG-hoz árult kiegészítőt.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: MrWeaver - 2021.09.26 23:54:50
Hűtőfolyadék ügyben az alábbi infót kaptam:
- A Citroen szervizesek szerint a gyári hűtőfolyadék zöldeskék. Nekik nincs, és nem is volt sárga. Kérdeztem, mi történik, ha valaki bevisz egy új autót sárga folyadékkal és rá kell tölteni. A válasz, hogy ez a fagyálló megfelel a gyári előírásnak. Ha valakit zavar a keverés, kérésre lecserélik a sárga folyadékot zöldre.
- A Toyota szervizben kérésemre szintén utána jártak a pótlásra ajánlott folyadék típusának, melyhez azóta cikkszámot is kaptam: 08889-80260. Szerintem már sejtitek is, milyen színű: zöldeskék.

Hálás vagyok a szervizes kollégáknak, amiért tűrték, hogy ezzel fárasszam őket. Ha muszáj lesz rátöltöm a zöldet a sárgára (egyelőre nem tudtam rászánni magam). Arra nem kaptam választ, miért sárga a gyári, ha egyszer ugyanolyan, mint a zöldeskék... de nagyon úgy tűnik, hogy ez a helyzet. Illetve nem teljesen: színezőanyag biztos nincs (vagy más van) benne. Az tény, hogy a gyárban már a folyadék szintet is nagyon kicentizik, elképzelhető, hogy ezen is tudnak egy kicsit spórolni.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: T3.Vili - 2021.10.06 12:21:02
Üdv!
Sajnálom, hogy csak válaszként tudom felvetni a kérdésem (bár a hűtőfolyadékhoz is kapcsolódik valamellyest).
Szóval második tulaja vagyok egy 2020.novemberi üzembehelyezésű Proace City Verso Shuttle Sensor+ (L1) járgánynak.
A tapasztalataim meglehetősen sokmindenre kitérnek, de itt és most elsősorban a "Kezelői Kézikönyv" és általában a leírás problémás.
Igencsak szerkesztetlen, önismétlő, helyenként félrefordított és hiányos!
Nem találom például, hogy motorolajból; hűtőfolyadékból; fékfolyadákból milyet és mennyit kér? Azért ez alapinformáció - szerinetm!
Próbáltam a P.Rifter "tesó" on-line könyvét is, de az lényegében csak abban különbözik, hogy legalább színes.
Most lesz aktuális az első éves "kontroll", de eddig még egy listát sem sikerült szereznem, hogy elődöm pontosan milyen konfigurációval rendelte a járművet.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: music - 2021.10.09 20:36:59
Ez sajnos így van, a kézikönyv eléggé információhiányos. Amilyen részletesen taglalja a csomagtér méreteit, annyira nagyvonalú a motortérben lévő dolgoknál.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: ladislaus - 2021.11.07 14:05:29
Sziasztok!
Imént regisztráltam, bár még nem vagyok Toyota tulaj, de jövőre esedékes Proace City Verso a 3 gyerekkel :)
Elég sok hasznos információt szedtem itt össze, de lenne pár apróbb kérdésem a tapasztaltabb felhasználókhoz. Leginkább a benzines 1.2 110LE-s motor esetén arra vagyok kiváncsi, hogy a klíma nyáron mennyire vet vissza a teljesítményből mondjuk autópályán, vagy emelkedőn akár. Tapasztalt valaki jelentős teljesítmény csökkenést? Másik pedig a téli időszakban, a fűtés esetén, ott volt bármi számottevő észrevétel? (Ugyanezzel a motorral szerelt Citroen C4-es tulaj azt mondta hogy inkább ott...)
Nagyon köszönöm előre is a válaszokat!
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: T3.Vili - 2021.11.09 17:16:04
Üdv!
Az autópályás kérdésre: igaz csak két személlyel, de csomagokkal semmiféle teljesítmény problémát nem tapasztaltam eddigi két Óbuda-Regensburg (~670 km) oda-vissza úton. Ez teli tankkal megállás nélkül abszolválható és a rendszer "saját bevallása szerint" maradt bő 150 kilométerre való benzin.
Hozzáteszem, tempomat 120km/h - nagynéha előzés miatt gyorsítás, még ritkábban fékezés utolérés miatt.
A manuális klíma bolond módra képes hűteni, a fűtésnél fura, hogy a beállított hőmérséklet az autópályás tempóról városba visszalassulva leesik. Azonban ez kezelhető.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: music - 2021.12.17 20:32:09
Érdekes, nekem pont az volt a tapasztalatom a klímával, hogy minimumra állítva a hőmérsékletet a ventillátort legalább 3-as, de tűző napon inkább négyes fokozatban kell járatni, hogy érezhető legyen a hűtés.
A fűtés viszont nagyon is erős, kb.  mostanra sikerült megtalálnom azt az állást, hogy ne kelljen folyton állítgatni: a lábakra irányítva a legkisebb ventillátor fokozatra téve lesz jó. A hőmérsékletnél viszont nálam is van, amit írtál: autópályán erősebb, ezért kb. 17 fokra kell tenni, hogy kellemes legyen, ha lassabban megyek, akkor feljebb, városban akár 20 fok fölé is. (Fűtésről beszélek...)
Egyébként holnap lesz nálunk egy éve, és 20.000 km ment bele. Az eddigi átlagfogyim látszik az aláírásomban, tisztán városi eddig nem sok volt, de 8 fölé alig szalad, szabályos országúti tempóban viszont könnyedén 6 alá vihető, akár nagyon. Az egyéb benyomások nem változtak, már itt leírtam korábban.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: T3.Vili - 2021.12.28 16:30:54
Üdv Mindenkinek!
Írtam egy részletesebb észrevételcsomagot is a Totalcar Népítéletébe. Hosszú, újra nagyon nincs kedvem begépelni azért itt a link: https://nepitelet.hu/autok/toyota/proace_city_2020/nevtelen/
Eddig ez az egyetlen ítélet a típushoz. Utólag vettem észre, hogy csak a legfontosabb adatok maradtak ki, tehát 3 henger (4kerék) 110 LE és 6 sebességes manuális váltó, manuális klíma, nagy "tablet" középen. A kormány teljesen normál, semmi gomboskodás rajta és a lámpák sem LED-esek.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: music - 2021.12.31 00:13:46
Ebben már nem vagyok ennyire biztos. (Anno amikor F Astránk és E11 Corollánk volt egyidőben, az Opel kötelező szervize a Toyota duplája volt szemben az akkori közvélekedéssel - mert a japán drága...)
Egyébként a két francia közül a PUG szervizét mondják drágábbnak, úgyhogy a Citroennél érdemes próbálkozni.
Megvolt az első szervize, hát, tényleg drágább, mint a COV volt. Semmi különöset nem csináltak, csak egy olajcserés kisszerviz volt és így is 60ezer fölé ment a vége. Persze az igaz, hogy erre még nem érvényes a 4+ csomag kedvezményes ára, de akkor is...
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: vd1234 - 2021.12.31 06:10:37
Gondolom ez volt kb. két hete a 21500 forintos rezsióradíjas téma a Beszélgessünk topic-ban.
Nem kevés, az biztos. 4+ esetén mekkora a kedvezmény? Csak nehogy ott majd elkezdjenek 5 vagy 10w40-et tenni a motorba, mert már van benne 80-100000 km  :otlet:
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: music - 2021.12.31 15:28:03
Igen, ez az, nem volt egy újabb.  ;)
Nem tudom, pontosan mennyi a kedvezmény, a Yarisnál júniusban ennél kb. 25%-kal kisebb volt a műveletre szánt munkadíj, de simán belefér, hogy azóta emelkedett valamennyit az is. Én úgy 15%-ra saccolnám a difit.
Olajat külön szoktam kérni, hogy tudom, hogy drágább, de akkor se ócsót tegyenek bele, hanem a megfelelőt, és akkor azt raknak, legalább is papíron biztosan.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: Tomika22 - 2022.04.06 21:15:30
Sziasztok, nemrég vettem át egy 1,2 benzines kisáruszállitót, szeretnék bele riasztót. Néhány helyen megkérdeztem majd elszántam magam a legjobb ajánlatnál ami 160e volt. Két napig ott állt az autó majd közölték hogy két fajta riasztót is probáltak bele tenni de eggyikkel sem sikerült felismertetni a toyota gyári rendszerét más szóval nem müködött mert annyira új a tipus. Ha valkinek van tippje vagy infója hova érdemes vinni kérem irjon rám. plussz infó. keyless go- start stop.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: music - 2022.04.07 16:15:57
Nagyon kell bele? Én még nem hallottam esetről amikor a riasztó mentette volna meg az autót a lopástól...
Vannak más lopást megnehezítő eszközök is. ;)
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: MrWeaver - 2022.04.14 23:23:24
UV gravírozás nálam egyelőre bevált, de nem akarom elkiabálni : )
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: MrWeaver - 2022.04.14 23:36:48
Egy bosszantó jelenséggel kapcsolatban szeretnék tőletek segítséget kérni.

2020 év végi Proace City Verso: kisebb rázkódás, de főleg kuplungolás során egy kattogó, lötyögő, klikkelő zajt hallok jobb oldalt lentről. Mintha egy nagy egérrel kattintgatna valaki odalent, néha sokszor egymás után. Rettentő zavaró tud lenni.

Szervizt megjártam, készségesek voltak, csapágy hibára gyanakodtak. Kicserélték a fél futóművet, de úgy tűnik hiába, mert ugyanaz a helyzet.

Hallott már valaki hasonlót, vagy van ötletetek, hogy mi okozza ezt a zajt? Lehet, hogy ez így normális és én nem vagyok az?
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: music - 2022.04.15 19:13:32
Banális kérdés, de nem az utastérből jön?
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: MrWeaver - 2022.04.16 08:46:37
Pedig a kérdés jó, ezzel kezdtem, de sajnos nem. Átnéztem és kiraktam mindent, a szerviz is hallja a furcsaságot.

Olyan, mintha valamilyen mechanikai kapcsolatnak lenne egy holtjátéka, talán váltó/kuplung? Fene tudja.

Ha más is hallja megnyugszom, hogy ez így normális. Vezettem pár százezret már, de ilyet még nem hallottam : )

Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: MrWeaver - 2022.04.16 13:52:25
Főleg kis sebességnél hallani kuplungoláskor, vagy gyenge fékezéskor, ilyenkor többször egymás után kattan valami. Már a feleségem is mondja (pedig csapnivaló a hallása).
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: music - 2022.04.17 14:42:29
Nekem nincsen ilyen jellegű zajom. Olyan van, ami motorfordulatszám függő, magyarul berezonál valami bizonyos fordulatnál szinte mindig motorféknél. Ami egyéb zörej volt, arról mindig kiderült, hogy az utastérből valami (gyerek napszemüvege, aprópénz a bevásárlókocsihoz, stb.), és egy mozdulattal megszüntethető.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: MrWeaver - 2022.04.17 17:46:47
Köszi, ez is támpont, próbálok utánajárni. Nem tudom, hogy a márkaszervizt meddig érdemes ezzel fárasztani... addig is felhangosítom a rádiót, az tompítja a zajt : )

Rezonancia volt nálam is még új korában, az egyik kipufogó cső rögzítés volt gyárilag rossz. Fixálták, megoldódott.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: takgab99 - 2022.04.18 15:37:20
Sziasztok!
Vonóhorogról szeretnék érdeklődni. Nincs a Proace City Verso-mon vonóhorog, és most utólagosan szeretnék rá rakni. Egy cég azt mondta, hogy 110 ezer forintért megcsinálja, amiből 57 000 a levehető vonóhorog, 21 az elektronika, 32 a munkadíj. De ez nem a gyári renszerre van csatlakoztatva. Így azt hallottam, hogy gond lehet pl. a sávtartóval vagy a parkolóradarokkal. Gyári elektronika esetén tán a ventillátort és a kipörgésgátlót is máshogy kezeli, ha van rakomány.
Vajon igazak ezek az állítások? Érdemes gyári elektronikát szereltetni rá? Van ezzel kapcsolatban tapasztalata valakinek? Mivel tudhat többet a gyári? (Hivatalosan a Toyotánál 220 000 Ft egy vonóhorog szerelés.)
Köszönöm előre is!
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: T3.Vili - 2022.05.05 13:07:27
16614 km - Az elmúlt közös egy évünkben kb 5-6 alkalommal előfordult, hogy indításnál "motorhiba, ellenőriztesse szervizben" felirat jelent meg.
Volt olyan is, hogy a start-stop éppen akkor állította le a motort, amikor lámpától elindultam volna (elfelejtettem korábban kikapcsolni -
természetesen lefulladás történik ilyenkor). Gyújtás le - ismételt indítás és már semmi gond. Ennek ellenére zavar a dolog, ma szakszervizbe mentünk vele.
A hivatalos diagnózis és művelet a következő volt:
P1337 94 * hibaüzenet volt: EG-00651T-TME alapján gyújtógyertyák cseréje, - *1-es számú henger égése váratlan viselkedése
EG-00661T-TME alapján szoftveres frissítés történt; 1-2 trafó meg lett cserélve.


Rángatást, egyenetlen járást korábban nem tapasztaltam, ami esetleg felmerült betudtam a három hengerességnek.
A fogyasztás sem vészes ~ 7,1 l/100 km rövid helyi utak benne hegymenettel, vagy autópálya/autóút 120 tempomattal - kb fele-fele.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: music - 2022.07.14 21:50:35
Jelzett az autó, hogy kevés benne az olaj. (34e km-nél, 20-nál volt a csere). Igaz, kicsit ferdén álltam, de egyrészt tavaly is volt ilyen, amikor tényleg nagyon ferdén kellett megállni, viszont ami gyanús volt, hogy nemcsak a sárga villáskulcs égett, hanem az olajnyomás lámpa is villogott. Mivel ezúttal a következő megállásnál sem nullázott le, ezért megnéztem egy olyan helyen, ahol biztosan vízszintesen áll. Hát, a nívó a felénél volt a Min. és Max. jelzés közt. Mivel előttünk áll még egy hosszabb út, és a következő szerviz még 6000 km-nyire van, vettem egy liter löttyöt bele. (Total márkájút). Majd a következő szerviznél megemlítem, hogy kicsit korán kezdi, elvégre ez mégsem az olajevős VVTi szériából van...
Nem tudom, ide tartozik-e, de most, hogy a négyesikrekből már csak a Toyota PCV rendelhető, a korábbi 250.000 km/5 év garancia visszament 3 év/100.000 km-re, a most rendelt autók már "csak" ennyit kapnak.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: csufár - 2022.07.15 08:29:07
Jelzett az autó, hogy kevés benne az olaj. (34e km-nél, 20-nál volt a csere). Igaz, kicsit ferdén álltam, de egyrészt tavaly is volt ilyen, amikor tényleg nagyon ferdén kellett megállni, viszont ami gyanús volt, hogy nemcsak a sárga villáskulcs égett, hanem az olajnyomás lámpa is villogott. Mivel ezúttal a következő megállásnál sem nullázott le, ezért megnéztem egy olyan helyen, ahol biztosan vízszintesen áll. Hát, a nívó a felénél volt a Min. és Max. jelzés közt. Mivel előttünk áll még egy hosszabb út, és a következő szerviz még 6000 km-nyire van, vettem egy liter löttyöt bele. (Total márkájút). Majd a következő szerviznél megemlítem, hogy kicsit korán kezdi, elvégre ez mégsem az olajevős VVTi szériából van...
Nem tudom, ide tartozik-e, de most, hogy a négyesikrekből már csak a Toyota PCV rendelhető, a korábbi 250.000 km/5 év garancia visszament 3 év/100.000 km-re, a most rendelt autók már "csak" ennyit kapnak.
neked ezek szerint még az ötéves garancia van? ha elkezd b*szakodni a motor és te meg elkezdesz szkanderozni a márkaszervizzel, javaslom, hogy mindent írásban és dokumentálható módon tegyél majd. öcsém egy ügyvéddel megtámogatva boxol egy ideje így
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: music - 2022.09.09 09:54:01
Igen, még öt évet kaptam. (Persze ez is 3+2 a valóságban...)
Hallottam már arról, hogy (az éppen PUG volt) 20.000 km után kuka lett a motor, meghogy váltót kellett cserélni másfél év után, de ez egy harmadikféle problémának tűnik.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: music - 2022.10.08 09:23:57
Sajnos már most összegyűlt az újabb 20.000 km, így 10 hónap után kötelező szerviz következett.
Néhány megjegyzés:
- 34.000 km-nél után kellett töltenem fél liter motorolajat, mert a minimum szinten volt a nívó. A szerviz szerint ez a mennyiség (még) benne van a gyárilag megadott tűréshatárban. Készséggel elhiszem, csak az a kérdés, hogy másfél év után, 30e km után is?
- a látogatásom 135(!!!)e forintba került. Semmi rendkívüli tétel nem szerepelt rajta. Csak a munkadíj volt 57.000 Ft, 25 ezres óradíjjal számolva. Valóban el is tartott bő 2,5 órát. A tavalyi szerviz feleennyit kóstált és már az is érezhetően magasabb volt a "rendes" toyotás árszabásnál. Merajapándrága...
- amúgy nem volt semmi, de ennyi idősen ne is legyen.

A bc szerinti átlagfogyasztás így alakult 10.000 km-enként: 6,8; 6,8; 6,6; 6,2. A valóságban ez kicsit több.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: vd1234 - 2022.10.08 10:31:58
Pontosan milyen olaj a gyári ajánlás és mi kerül bele? Milyen a legvékonyabb, ami jó bele?
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: music - 2022.10.08 17:20:48
Erre nem tudok válaszolni. A használati utasításban nincs semmi erről, webes olajkeresőből tudtam kisilabizálni, hogy 0W-30-as olaj kell bele. Én legalább is ezt töltöttem, s mivel a motor francia, arra jutottam, hogy Total Quartz legyen az.
De az sem garancia semmire, most megnéztem megint, most 0W-20-t ajánl, és azt írja, hogy 24 hónap/40.000 km a csereperiódusa  :eek: Még csak azt kéne...
Szóval ezek szerint 0W-20 és 0W-30 mehet bele.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: vd1234 - 2022.10.09 14:00:09
Erre nem tudok válaszolni. A használati utasításban nincs semmi erről, webes olajkeresőből tudtam kisilabizálni, hogy 0W-30-as olaj kell bele. Én legalább is ezt töltöttem, s mivel a motor francia, arra jutottam, hogy Total Quartz legyen az.
De az sem garancia semmire, most megnéztem megint, most 0W-20-t ajánl, és azt írja, hogy 24 hónap/40.000 km a csereperiódusa  :eek: Még csak azt kéne...
Szóval ezek szerint 0W-20 és 0W-30 mehet bele.
Azt tudod, hogy milyen van benne? Ha már ennyit felszámolnak, szerintem az a minimum, hogy kössék az ügyfél orrára, hogy mit méltóztattak belerakni  :otlet:
Van 0w30-as olajokból is van természetesen egy csomó, Carinába is Total Quartz 9000 Energy 0w30 megy, A3/B4-es (https://alkatreszek.hu/to_0w_30_q_9000_en_5l_nl?gclid=Cj0KCQjw4omaBhDqARIsADXULuUt9QjLva6liRB6MNNy_UxzbyEkTuXCztCBYQ6KXyVkngPVetaUjA8aAhKjEALw_wcB), most már télen-nyáron (nagyon bejön, hogy hidegen kisebb, melegen meg nagyobb a viszkozitása az Eneos PH 5w30-nál). Ha a két autót nézem, akkor nyugodtan el tudom hinni, hogy a tiédbe 0w20 mehet. Nekem elég lenne két különböző helyről tudni ezt, és ha nem versenyüzemmód van, akkor csak a 0w20. A 2 év/40e csereperiódus tényleg agymenés.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: Nagycitrom - 2022.10.09 21:10:20
Azt tudod, hogy milyen van benne? Ha már ennyit felszámolnak, szerintem az a minimum, hogy kössék az ügyfél orrára, hogy mit méltóztattak belerakni  :otlet:
A számlán mindig szerepel tételesen az olaj pontos típusa, egységára és a mennyiség.

- a látogatásom 135(!!!)e forintba került. Semmi rendkívüli tétel nem szerepelt rajta. Csak a munkadíj volt 57.000 Ft, 25 ezres óradíjjal számolva. Valóban el is tartott bő 2,5 órát. A tavalyi szerviz feleennyit kóstált és már az is érezhetően magasabb volt a "rendes" toyotás árszabásnál. Merajapándrága...
Még sosem fizettem márkaszervizben 100e Ft felett  :whistling:
A 2,5 órát nem értem. Az Avensis esetén a kisszerviz fél óra, a nagy szerviz sem volt soha 1,5 óránál több, még a 180e km-es "mindencserélünk"-nél sem. Volt, hátsó fék csere most, kisszervizzel is egy órán belül meg volt.  :whistling:
2009. óta hordom az Avensiseket márkaszervizbe. Volt pár, már csak a sok km miatt is.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: music - 2022.10.09 23:02:01
A számlán mindig szerepel tételesen az olaj pontos típusa, egységára és a mennyiség.
Ezen bizony nem...csak az ár és a mennyiség. Illetve cikkszám van, ha valaki abból ki tud okoskodni valamit, ha beírom a keresőbe,
ezt (https://www.google.hu/search?sxsrf=ALiCzsYPATD6dX29itCkg1Ilwty9BoF2cA:1665349576040&source=univ&tbm=isch&q=toyota+0888083639&fir=-lNOx0GTui5OKM%252CXdF0pk5CoaLHlM%252C_%253BwrcoUwC3duGdsM%252CMS04BWIUZoQMuM%252C_%253Bx3D2LF2MSXAkoM%252CXdF0pk5CoaLHlM%252C_%253BUYqJb_-yzKHq9M%252CLHp3_XOQ8UfYUM%252C_%253B5Jk3uv0DmYO2oM%252ClJwPSWndKsTZzM%252C_%253BNPNPdsiMLBaeHM%252Cd6QP9tb-O2mUxM%252C_%253BPPLEJ0e6OnGEHM%252CH6gGJ-JXeLCCaM%252C_%253BVVLGhRTb2R9fEM%252Ciy3PpGs7ywHlsM%252C_%253B_gBOvzIdhL0HHM%252CvDntb7Bd1ZQ1nM%252C_%253Bl4xDjsyLLe40ZM%252C-UDxFqxPHXm4YM%252C_&usg=AI4_-kTRbTtYLUeNhNyCUoz66UumdOr7cA&sa=X&ved=2ahUKEwjEiqDPhtT6AhUFtYsKHb7GBCEQjJkEegQIChAC&biw=1536&bih=723&dpr=1.25#imgrc=-lNOx0GTui5OKM) dobja ki a gugli.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: music - 2022.10.09 23:03:08
A számlán mindig szerepel tételesen az olaj pontos típusa, egységára és a mennyiség.
Még sosem fizettem márkaszervizben 100e Ft felett  :whistling:
A 2,5 órát nem értem. Az Avensis esetén a kisszerviz fél óra, a nagy szerviz sem volt soha 1,5 óránál több, még a 180e km-es "mindencserélünk"-nél sem. Volt, hátsó fék csere most, kisszervizzel is egy órán belül meg volt.  :whistling:
2009. óta hordom az Avensiseket márkaszervizbe. Volt pár, már csak a sok km miatt is.
Mondták is, hogy a Proace külön téma, mivel az egy francia autó.
A legérdekesebb, hogy cseréltek fékfolyadékot is, és azóta nem visít a fék.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: T3.Vili - 2022.10.11 11:56:11
Üdv!
Nekem is megvolt a kétéves kontroll 22500 km-nél. Fékolaj 1l DOT5; Motorolaj 5W30; olajszűrő; tömítés; pollenszűrő; légszűrő; + munkadíj. Utóbbi szűk 45 ezerre jött kis és én is kb. 2,5 óra múlva kaptam értesítést, hogy kész. A végösszeg 103611.-Ft.
Az olaj típusa csak a számláról derült ki. A kétévenkénti fékolaj cserét kissé sűrűnek tartom, eddig 4 éves ciklust tartottam - de ez az előírás a szervizkönyv szerint.
A fogyasztás a műszer szerint 6,8, a valóságban tankolás alapján 7,2 l/100km, mindez 70%-ban autópálya/autóút/országút használatban, leginkább 110-120 km/h  + tempomat.
Kaptam időpontot üreg- és alvázvédelemre, idejében meg akarom csináltatni, mert hosszabb távra tervezek vele.
Bosszantó, hogy nem lehet utólag gyári tetőkorlátot rendelni! Próbálkoztam a "tesó" márkáknál is, merthogy a kasztniban nincs különbség. Lepattantam, ott is. A megoldás alighanem az első vizsgához időzített vonóhorog lesz, árban talán jobban is megéri.
Az első tulajdonos konfigurációja szerint csak egy USB és szivargyújtó akad. Az USB-t nem szabad többszörözni,
állítólag a biztosítékok miatt(?). Bosszantó, mert az AndroidAutó csak madzagról megy. Bár tud olyat is, hogy néha menet közben kiírja, szerinte a telefonom nem kompatibilis és pár másodpercre megszakad a navigáció, majd visszaáll a térkép, minta mi sem történt volna!
A másik 12 Volt a csomagtartóból hiányzik a hűtőládának. Kényelmetlen, mert a kábel nem elég hosszú a hátravezetéshez. Toldani, vagy a hátsó ülésre kell rakni.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: vd1234 - 2022.10.11 13:52:25
Én is majdnem 4 évig nem cseréltem fékfolyadékot, de a Carina is kettőt ír. A most belekerült Ate folyadék doboza meg egy évre ír cserét  :hmmmm:
A motorolajra szerintem jó lenne valami megbízható helyről információ, mert eléggé más az 5w30 és a 0w20. Oké, nem ugyanez, de Avensisnél is volt szó róla, hogy 0w20 helyett rakták az 5w30-at a márkaszervizben. Ha új autót vennék, elég mérges lennék, ha kérdés nélkül 5w30-at raknának bele 0w20 helyett, legalább lehetőségem legyen meggondolni a dolgot. Bár gondolom a jónép mit foglalkozik ezzel, olajcsere megvolt, aztán hadd menjen.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: music - 2022.10.11 16:55:28
Üdv!
Nekem is megvolt a kétéves kontroll 22500 km-nél. Fékolaj 1l DOT5; Motorolaj 5W30; olajszűrő; tömítés; pollenszűrő; légszűrő; + munkadíj. Utóbbi szűk 45 ezerre jött kis és én is kb. 2,5 óra múlva kaptam értesítést, hogy kész. A végösszeg 103611.-Ft.
Az olaj típusa csak a számláról derült ki. A kétévenkénti fékolaj cserét kissé sűrűnek tartom, eddig 4 éves ciklust tartottam - de ez az előírás a szervizkönyv szerint.
A fogyasztás a műszer szerint 6,8, a valóságban tankolás alapján 7,2 l/100km, mindez 70%-ban autópálya/autóút/országút használatban, leginkább 110-120 km/h  + tempomat.
Kaptam időpontot üreg- és alvázvédelemre, idejében meg akarom csináltatni, mert hosszabb távra tervezek vele.
Bosszantó, hogy nem lehet utólag gyári tetőkorlátot rendelni! Próbálkoztam a "tesó" márkáknál is, merthogy a kasztniban nincs különbség. Lepattantam, ott is. A megoldás alighanem az első vizsgához időzített vonóhorog lesz, árban talán jobban is megéri.
Az első tulajdonos konfigurációja szerint csak egy USB és szivargyújtó akad. Az USB-t nem szabad többszörözni,
állítólag a biztosítékok miatt(?). Bosszantó, mert az AndroidAutó csak madzagról megy. Bár tud olyat is, hogy néha menet közben kiírja, szerinte a telefonom nem kompatibilis és pár másodpercre megszakad a navigáció, majd visszaáll a térkép, minta mi sem történt volna!
A másik 12 Volt a csomagtartóból hiányzik a hűtőládának. Kényelmetlen, mert a kábel nem elég hosszú a hátravezetéshez. Toldani, vagy a hátsó ülésre kell rakni.
Nekem a bc egy picit pontosabb, általában 1-3 decivel optimistább a valóságnál. Tetősín nincs utólagos, de csomagtartóból létezik olyan verzió, ami nem karmantyús, azaz sín nélküli tetőre való.
Nekem van 12V a csomagtérben is, a J2 ülés mögött.
Én a könyöklő alatti tartóval kacérkodtam, ami a PUG-hoz kérhető, csakhogy azért, mert ott a J1 üléshez kérhető extra a könyöklő, és ha nem kéred, akkor is ott a csatlakozás helye az ülés oldalán (vakdugózva), és abba menne bele a könyöklő rekesz tartója is. A toyotás J1 viszont lyuk nélküli.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: music - 2022.10.11 16:58:52

A motorolajra szerintem jó lenne valami megbízható helyről információ, mert eléggé más az 5w30 és a 0w20. Oké, nem ugyanez, de Avensisnél is volt szó róla, hogy 0w20 helyett rakták az 5w30-at a márkaszervizben. Ha új autót vennék, elég mérges lennék, ha kérdés nélkül 5w30-at raknának bele 0w20 helyett, legalább lehetőségem legyen meggondolni a dolgot. Bár gondolom a jónép mit foglalkozik ezzel, olajcsere megvolt, aztán hadd menjen.
0w-20-ról nem volt szó, 0w30-ról igen. A kereső cikkszám alapján is 0w-30-at dobott ki, nekem szerintem ilyet raktak bele.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: vd1234 - 2022.10.12 04:09:13
0w-20-ról nem volt szó, 0w30-ról igen. A kereső cikkszám alapján is 0w-30-at dobott ki, nekem szerintem ilyet raktak bele.
Akkor valamt félreértettem, mert itt szóba került:
  https://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=1363.msg736021#msg736021 (https://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=1363.msg736021#msg736021)
0w30 esetén is nagy a skála, mert mint írtam, A3/B4 is van belőle, amit én használok, de nem gondolom, hogy az kellene a tiédbe is.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: T3.Vili - 2022.12.02 19:56:20
Ma kaptam egy kavics felverődést az "alsó széle-közepe" szerint. Szerencsére látómező alatt van és rögvest le is ragasztottam celluxal. A kíváncsiság miatt rákérdeztem a szakszervizben: 140 ezer a szélvédő. Ehhez még jönne a munkadíj, benne a kamerák újra installálásával + matrica átragasztás a hatóságnál + a menetrögzítő kamera újra ragasztatása és persze az idő. Ja meg a Casco is emelkedne nyilván., és aggódhatnék, hogy csere után beázik-e (az előző autónál évekig tette szélvédőcsere után, noha "szakszerviz" követte el - nem győztem visszahordani) A szélvédős egy tízesért korrekten befoltozta a fogászati cuccaival.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: music - 2023.08.28 13:00:37
Megvolt a 60.000-es szerviz is. Szóltak, hogy elővigyázatosságból javasolják a vezérléscserét - nem garantálható, hogy kibír még egy húszezret - de abból csak a szíj-, és görgőcserét kéne előrehozni a 100.000 km-es szervizből, a vízpumpa maradhat még.
Ez a francia eredet hátránya, a Toyotánál a VVTi motorok bevezetése óta a benzineseknél ismeretlen fogalom a szíjcsere.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: music - 2023.09.10 15:24:18
Megvolt a 60.000-es szerviz is. Szóltak, hogy elővigyázatosságból javasolják a vezérléscserét - nem garantálható, hogy kibír még egy húszezret - de abból csak a szíj-, és görgőcserét kéne előrehozni a 100.000 km-es szervizből, a vízpumpa maradhat még.
Ez a francia eredet hátránya, a Toyotánál a VVTi motorok bevezetése óta a benzineseknél ismeretlen fogalom a szíjcsere.
?egvolt ez is, elsőre bepróbálkoztak, hogy az én kontómra cserélik ki kétszázakárhányezerért, de könnyen meggyőzhetők voltak arról, hogy ez inkább garanciális lesz.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: T3.Vili - 2023.11.13 15:58:05
Ez most nagyon rosszul esett!
https://telex.hu/tech/2023/11/12/peugeot-citroen-opel-toyota-puretech-benzinmotor-motorhiba-auto-fogyasztovedelem-autogyartas-autoipar

van még pár:
https://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2021/05/21/puretech_peugeot_208_szetmallo_vezermuszij_visszahivas/
https://totalcar.hu/tesztek/2022/03/11/peugeot-208-1.2-puretech-82-active-hasznaltauto-teszt/
https://autotechnika.hu/cikkek/motor-eroatvitel/10090/a-citroen-3-hengeru-motorjai
https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9239882

Zách D. cikkében említést tesz a motorkódról: "A Toyota Proace Cityben és Proace City Versóban 2WZ-LV kóddal szerepel a Puretech motor," Nekem a forgalmi szerint HN...TMA... szerepel. Most mehetek utána, hogy ez már bódosított szíjat jelent-e?

Nemrégen voltam a 3 éves kontrollon ~35 ezer kilométerrel. Volt oljacsere, miegymás 75000.-HUF  - nem került szóba ez a fenti dolog.
A cikket olvasva jutott eszembe, hogy korábban nekem is volt egy motorolaj hiány figyelmeztetésem indítás után. Újraindítóztam és azóta semmi gond nem jelentkezett.
Természetesen rendszeresen ellenőrzöm az olajszintet, amivel csak egy gondom akad.
Nevezetesen a letörölt nívópálca ismételt ki-bevonásánál rendszeresen a maxiumum felett is van olaj.
A szakszerviz erre azt mondja, hogy a fura, kanyargós járat miatt kerül oda. Amit nem értek, hogy több napos állás után is előfordul, amikor már lett volna ideje lecsorogni.

Valójában nem értem, hogy az első tulaj nem egész fél évesen 1700 km-el miért adta el ezt az egyébként hibántlannak tűnő járgányt. Lehet, hogy korábban hallott a motor vezérlés problémájáról? 
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: music - 2023.11.14 09:21:52
Ez most nagyon rosszul esett!
https://telex.hu/tech/2023/11/12/peugeot-citroen-opel-toyota-puretech-benzinmotor-motorhiba-auto-fogyasztovedelem-autogyartas-autoipar

van még pár:
https://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2021/05/21/puretech_peugeot_208_szetmallo_vezermuszij_visszahivas/
https://totalcar.hu/tesztek/2022/03/11/peugeot-208-1.2-puretech-82-active-hasznaltauto-teszt/
https://autotechnika.hu/cikkek/motor-eroatvitel/10090/a-citroen-3-hengeru-motorjai
https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9239882

Zách D. cikkében említést tesz a motorkódról: "A Toyota Proace Cityben és Proace City Versóban 2WZ-LV kóddal szerepel a Puretech motor," Nekem a forgalmi szerint HN...TMA... szerepel. Most mehetek utána, hogy ez már bódosított szíjat jelent-e?

Nemrégen voltam a 3 éves kontrollon ~35 ezer kilométerrel. Volt oljacsere, miegymás 75000.-HUF  - nem került szóba ez a fenti dolog.
A cikket olvasva jutott eszembe, hogy korábban nekem is volt egy motorolaj hiány figyelmeztetésem indítás után. Újraindítóztam és azóta semmi gond nem jelentkezett.
Természetesen rendszeresen ellenőrzöm az olajszintet, amivel csak egy gondom akad.
Nevezetesen a letörölt nívópálca ismételt ki-bevonásánál rendszeresen a maxiumum felett is van olaj.
A szakszerviz erre azt mondja, hogy a fura, kanyargós járat miatt kerül oda. Amit nem értek, hogy több napos állás után is előfordul, amikor már lett volna ideje lecsorogni.

Valójában nem értem, hogy az első tulaj nem egész fél évesen 1700 km-el miért adta el ezt az egyébként hibántlannak tűnő járgányt. Lehet, hogy korábban hallott a motor vezérlés problémájáról?
Ha lejjebb olvasol, én bizony így jártam. Megúsztam a cserével, mert még időben volt. A szervizben azt mondták, hogy a becserélt szíj már jó anyagú.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: T3.Vili - 2023.11.14 09:55:58
Persze, olvastam, de az okok megértéséhez kellettek a cikkek. Az igazán zavarbaejtő, hogy ennyire általános a probléma és főleg,
hogy milyen régóta tudott a szakemberek számára. Ehhez képest mély hallgatás és hárítás van a szakszervizben.
Sőt tavaly még nem előírásos olajat is kaptam az  éves "szemlén".
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: music - 2023.11.14 10:58:45
Olvastam olyan angol nyelvű oldalt Peugeot-k kapcsán, ahol 2018-ban azt állították, hogy már változtattak is a gyártáson: más anyagból készül a szíj. Ehhez képest...
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: sentinelvv - 2023.12.13 13:17:22
Sziasztok! Sajnálattal olvasom, hogy az 1,2 Puretech motorokhoz a márkaszervizek sem mindig a gyári olajat használják (és más sem).  2023 októberig csak a Total TotalEnergies Quartz Ineo Xtra First 0W-20 olaj létezett hozzá. Októbertől elérhető a Mobil Super™ 3000 Formula P 0W-20. Tehát jelenleg ez a két olaj a jó. A héten kérdeztem rá a márkaszervízre, hogy milyen olajat használnak a Toyota Proace City Verso 1.2 110Le autókba, a válasz az volt, hogy a gyárból érkező "gyári olajat". Ezzel a "pontos" adattal elintézték a kérdést. Nade a Toyota vagy a Peugeot gyárból? Én úgy látom, hogy ennek a motornak a hibái többnyire a helytelen motorolajválasztásból adódnak. De az átlagos tulajdonos nem tehet erről. A szerviz cseréli amire cseréli, többnyire a garanciát kibírja, aztán utána reklamálhat-pereskedhet mindenki.
Cím: Proace City és Proace City Verso
Írta: Xtrem - 2023.12.13 13:29:26
Igen, sajnos valahol meg kell(ett) fogni a költségeket, és ez általában itthon a szerviznél szokott lenni.

2000-es évek közepén teljesen normális volt itthon, hogy a "gyári" - jelöletlen - nagy hordóban 10W-40-es olaj volt, és ezt tettek minden olyan autóba, ahol a tulaj nem maga hozta az inkább belevaló specifikus olajat.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: music - 2023.12.14 12:15:18
Ha megnyugtat, nem az olaj minőségével van a gond, hanem az ékszíjéval.
A gyári olaj valóban kideríthetetlen, de gyanítom, hogy PUG lesz.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: music - 2023.12.16 08:43:44
Újabb cikk a témában
https://telex.hu/belfold/2023/12/16/opel-citroen-benzinmotor-puretech-motorhiba-motorjavitas-auto-garancia-meltanyossag
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: vd1234 - 2023.12.16 12:12:48
A legtöbbet városban használom a kocsit. Ha ilyenem lenne, engem azért eléggé zavarna, ha azt kellene lesnem, mennyire tropa már a vezérműszíj, és cserélgethetném mondjuk 3 évente, alkalmanként 100 ezer pénz feletti összegért. Így 6-7 évente cserélem (legutóbb is teljesen épen vettem ki, egy repedés sem volt sehol), a szett kevesebb, mint 20 ezer HUF.
Az is mekkora már, hogy ha olajban megy, akkor miért nem vezérműlánc, annak az a legjobb, hogy ha olajban fut (tudom, olcsóbb a gyárnak). Azt pedig, hogy a tervezők sem voltak ezzel a hibalehetőséggel tisztában, erősen kétségesnek tartom  :censored:
Cím: Proace City és Proace City Verso
Írta: Xtrem - 2023.12.16 14:22:01
Már az autók esetében is elterjedt, hogy mindegy hogyan, de valahogy bírjanak ki 5 évet vagy a gyári garancia lejártát, utána meg mehetnek a kukába.
Jo(bb) módú országokban ez lehet kivitelezhető, itthon sajnos ritka, aki megengedheti magának, hogy 5 évente új autót vegyen.  :hmmmm:
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: sentinelvv - 2023.12.22 17:54:49
"Szerencsére" egy újabb visszahívás Proace City: https://www.vezess.hu/hirek/2023/12/22/eu-autoipari-visszahivasok-2023-51-heteben/    Múlt héten -motorhiba- felirat a műszerfalon, országút 90 km/h tempomattal haladtam, (5000 Km van az autóban), irány a Toyota szerviz hibakiolvasásra, hátsó lambdaszonda hiba, törölték a hibakódot, most várunk. Még az is lehet, hogy a visszahívással kapcsolatos lesz a hiba.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: sentinelvv - 2023.12.25 10:52:27
Sziasztok! Nektek is ilyen igénytelen a lemez összeillesztés a fenéklemeznél? Amikor megnézi az ember nem tudja, hogy sírjon, vagy nevessen. A sajtóanyagokban büszkén hirdették, hogy a spanyol gyárban a Toyota mérnökei ellenőrzik a gyártást. Ezek szerint amikor az enyémet gyártották, éppen kávéztak. A rozsda hamarosan várható, ha nem kezdek valamit vele.
Cím: Re:Proace City és Proace City Verso
Írta: vd1234 - 2023.12.25 12:00:09
Sziasztok! Nektek is ilyen igénytelen a lemez összeillesztés a fenéklemeznél? Amikor megnézi az ember nem tudja, hogy sírjon, vagy nevessen. A sajtóanyagokban büszkén hirdették, hogy a spanyol gyárban a Toyota mérnökei ellenőrzik a gyártást. Ezek szerint amikor az enyémet gyártották, éppen kávéztak. A rozsda hamarosan várható, ha nem kezdek valamit vele.

 :eek: :eek: