Toyota Club Hungary [ Forum ]

Típusok - TOYOTA => Verso => A témát indította: robi (Robi) - 2016.09.23 12:47:57

Cím: Motor és váltó
Írta: robi (Robi) - 2016.09.23 12:47:57
Benzin/Dízel gigászi küzdelmek és kézi vs. automata pro és kontra.
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: robi (Robi) - 2017.01.27 15:51:54
Az lehet, hogy az új autó fogyasztása az első időszakban nagyobb?

Már 7800 km van az autóban. Napi használatban van, minden nap ugyanazt a szakaszt teszi meg, ugyanazzal a soförrel (Budapestet átlósan keresztbe) oda-vissza. Míg 7000 alatt volt a km számláló, a fedkomp szerinti fogyasztás 8,7-8,8 volt. 7000 fölött már a második tankolás után is azt látom, hogy 7,7-7,8-ra, pont 1 literrel kevesebbre állt be a fogyasztás. Ráadásul kutyahideg is van.
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: OldPiet - 2017.01.27 16:29:56
Az lehet, hogy az új autó fogyasztása az első időszakban nagyobb?

Már 7800 km van az autóban. Napi használatban van, minden nap ugyanazt a szakaszt teszi meg, ugyanazzal a soförrel (Budapestet átlósan keresztbe) oda-vissza. Míg 7000 alatt volt a km számláló, a fedkomp szerinti fogyasztás 8,7-8,8 volt. 7000 fölött már a második tankolás után is azt látom, hogy 7,7-7,8-ra, pont 1 literrel kevesebbre állt be a fogyasztás. Ráadásul kutyahideg is van.
Vagy kisebb a forgalom (pl smogriadó miatt) ;)
Kezdesz ráérezni, hogyan takarékosabb :szemez:
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: robi (Robi) - 2017.01.27 17:46:22
Mondom már a második tanknál. Egy tank nekem kb. két hétre elég.
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: gaben76 - 2017.02.03 19:38:53
Sziasztok,

nekem még csak 4500 körüli km van a gépben (1.8 benzin), de a 8,9-9 liter-ről nem mozdul el.
Ahogy emlékszem a Golfom is annó újkorában többet evett, aztán kb 1 literrel az is visszavett a fogyasztásból.

Bár csak 10km-t megyek a cégig, a motor éppen-hogy fölmelegszik.
De ha messzebbre megyünk, akkor is ez a 9 liter körüli fogyasztás marad.

üdv, gaben
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: mrsmart - 2017.02.07 10:38:17
Sziasztok,

Mikor kialszik a kék visszajelző lámpa, az már tekinthető motor üzemi állapotnak? Várnék még egy visszajelzést valahol, hogy mikor érte el igazából...
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: robi (Robi) - 2017.02.07 12:23:35
Én úgy csinálom, hogy gyújtás után várok kb. 20 másodpercet, utána indulok el. A navis fejegységen ez pont annyi idő, ameddig az egész betöltődik és a térkép megjelenik, így nem kell órát nézni, van mihez viszonyítani. Ilyenkorra az alapjárat is lecsökken úgy 1000 köré.
Aztán igyekszem tartósan 2000 fordulat közt tartani a motort úgy 10 percig, senem alatta, senem felette, óvatos gázadással. Nyilván van rész ahol nem lehet (pl. rámpán felfelé kell kihajtani minden reggel), de ettől függetlenül igyekszem rendet tartani. Ha nem sikerül 2000 körül tartani (mert sok a lámpa indulás után), akkor sokkal később alszik el a kék jelzés.
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: mrsmart - 2017.02.13 10:45:55
Dettó, ez nekem is így megy, főleg, mióta olvastam Totalcar-on :P A kérdésem igazából arra irányul, hogy vajon tekinthetem-e üzemmelegnek a motort, miután kialudt a kék lámpa, vagy az csak a hűtőfolyadék hőmérsékletére enged következtetni?
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: mrsmart - 2017.02.13 10:48:22
Külön hozzászólásban írom, hogy ne keveredjenek a témák. Eddig nem padlóztam egyszer sem a gázpedált, de a hétvégén kipróbáltam a sebességkorlátozó funkciót is, és meglepődve tapasztaltam, hogy kb. 90% után kicsit beakad a gázpedál, majd utána teljesen benoymva kicsit még ropogósan éri el a 100%-ot. Ilyet még nem tapasztaltam egyik autómban sem, gondolom itt is inkább hiba, ugye?
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: robi (Robi) - 2017.02.13 10:59:46
Eddig nem padlóztam egyszer sem a gázpedált
Valszeg ezért van - hideg idő miatt is, meg tulajdonképpen mechanikai értelemben maga a pedál még sosem járatódott be a mély szakaszon, ezért érzel ilyet.
Véleményem szerint leállított motorral kipróbálhatod milyen padlóig nyomkodni a pedált, akkor is ropog? Nyomkodd le vagy 10szer, nem szűnik meg?
(mivel ez már nem bowdenes gázpedál, semmi kockázata nincs nyomkodni leállított motorral).
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: mrsmart - 2017.02.14 08:04:17
Most alaposabban megnéztem. kb. 90-95%-nál van egy "döccenő", mintha direkt valami megakadályozná, hogy tövig lehessen nyomni a pedált. Azt követően már nincs extra ropogás. Kipróbáltam amúgy, nem járó motorral, 50 után is maradt a jelenség :)

Ezek szerint mehetek a szervizbe :/
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: robi (Robi) - 2017.02.14 17:49:12
Autómata váltós az autód? Lehet, hogy a "kick-down" funkciót érted el vele, és azt érzékelteti vissza a rendszer a pedálodon keresztül?
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: mrsmart - 2017.02.15 08:12:12
Nope, manuális. Beszéltem a szervizzel, nem ismerik a jelenséget, de körbekérdeznek, és visszaszólnak. Ha ez megvan, majd jelzem itt is.
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: robi (Robi) - 2017.02.17 09:08:25
Tegnap padlógázoztam párszor, valóban van egy olyan jelenség, hogy az utolsó 10%-nyi szakaszon nehezebb lenyomni, kvázi mintha akadna egyet - de ez véleményem szerint tulajdonság, nem hiba. A 2011-es KIA cee'd-ünkben is volt ilyen, emlékszem. Hogy pontosan mi céllal van ez kialakítva ilyenre a kézi váltós autókon azt nem tudom.
Kíváncsi vagyok mit mond neked a szerviz.
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: mrsmart - 2017.04.11 10:28:04
Nahh, a választ meg el is felejtettem :) Igen, megerősítették, hogy ez by design, nem hiba :)
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: vanRobert - 2017.08.23 11:43:31
Hali!

Meg tudná esetleg írni valaki, hogy 2009-es (Facelift utáni) Versoban 1.8 benzin mennyi a gyertyacsere intervallum? 135 ezerrel vettem, most van benne 155, de nem derült ki, hogy korábban mikor volt. 150 ezres szervízen ezt nem nézték.
Viszont néha azt érzem, hogy mintha egy-egy pillanatra elmenne a motor ereje. Nagyon ritkán van, de ha emlékeim nem csalnak, akkor ez simán lehet gyújtás probléma.
Szóval szerintem már igencsak időszerű egy gyertyacsere...
Előre is kösz.
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: Deka - 2017.08.23 12:40:59
Én mindenképp cserélném, ha ismeretlen korukhoz máris termeltél +20e Km-t. 150 fölött beeshet a gyújtótrafó is...
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: mlnrsndr - 2017.09.21 18:13:34
Az 1.6 benzines változat nyomaték görbéjét keresem, de nem találom sehol. Tud valaki segíteni?
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: robi (Robi) - 2017.09.21 18:24:35
Aszem ez az. Nézd meg mi a motorkódod.
(http://paultan.org/images.paultan.org/2008_Toyota_Altis_Launch/torque_curves.jpg)
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: mlnrsndr - 2017.09.21 19:38:29
Motorkód forgalmi szerint: 1ZRV és számok, de az gondolom nem lényeges. Egyébként 97 KW
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: robi (Robi) - 2017.09.21 20:18:29
Vélhetően 1ZR-FAE van benne (https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_ZR_engine). A legközelebbi diagram szerintem ez lehet....

(http://www.dee-ltd.co.uk/img/public/images/powertrain/1ZR-FE/D-1ZR-FE_Curve.png?width=800&height=600)
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: mlnrsndr - 2017.09.21 20:42:37
Igen, ez lehet legközelebb. Köszönöm.
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: Parker72 - 2017.11.21 15:41:46
Van valakinek még 1,6 D-4D 1ww motorral?
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: akibor000 (Robi) - 2017.11.21 17:44:55
az a bmw 1.6d motorja?
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: Parker72 - 2017.11.22 08:42:37
Aha, nincs más 1,6-s dízel.
Nekem előtte 1,4 D-4D E12 volt, az jó kis motor, de ez sem rossz, sőt!
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: Bitmester - 2018.02.23 17:47:42
Sziasztok,
Milyen véleménnyel vagytok az 1.6-os BMW dízelről?
Mennyire tűnik tartósnak?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: Agyarka - 2018.02.23 20:14:52
Csak maga a blokk BMW, azok közül is a tartósabb. Minden más Toyota.
Nem járnak ide a tulajdonosaik panaszkodni.
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: Parker72 - 2018.03.05 18:39:00
Sziasztok,
Milyen véleménnyel vagytok az 1.6-os BMW dízelről?
Mennyire tűnik tartósnak?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Imádom! 1,4 D-4D után kicsit simább, csendesebb. Annyi a negatívum hogy igazából a csak a prémium nyálat szereti, illetve a gyári csomagolású (ki tudja milyen???, de legalább drága, viszont működik ) olaj jó bele igazán olajcsere során. Bp max most télen 6 liter, igaz garázsból startolok. Dpf-re vigyázz, de nem zavaró ha nem 5 km-reket mész csak. A kettőstömegű és kuplung gyári, teliárban nincs 250K, kb fele egyéb dízeleknek.  Nem egy erőmű, szóval nem fogsz vele sportolni, de lehet dinamikusan autózni, emelkedőd nem szereti. Sztráda 130 km/h tempomat 6l alatt. Ha van kérdés bátran! :)
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: Bitmester - 2018.03.05 19:35:06
Köszi, jó tisztában lenni a szükségleteivel :)
Sajnos sok városi menetet kellene bírnia, munkahely is 10-12 km csak.
Ezért sokat gondolkoztam kell-e nekem dízel, mert a Dpf ezeket a rövid utakat nem szereti.
Kellene egy hibrid Verso :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: Parker72 - 2018.03.05 20:11:58
Háát ha hétvégente azért mész hosszabbat jó lehet, de erre nem biztos, hogy kell ez Neked... :/
 
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: gergo81 - 2018.06.07 16:30:24
Üdv!

Úgy alakult, hogy 8 év dízelezés után, át kell ülnöm egy 2016-os 1.8-as Versoba. Egy-két dolgot szoknom kell, de amin nem tudok túllépni, az a nyúlós, lassú gázreakció. Gázpedáltuningon kívül nem lehet ezzel vmit kezdeni? Nem akarok én jobban gyorsulni, semmit nem akarok jobban, csak kicsit bowdenesebb érzést szeretnék. Ötlet? Köszi. 
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: Nagycitrom - 2018.06.07 17:13:11
Üdv!

Úgy alakult, hogy 8 év dízelezés után, át kell ülnöm egy 2016-os 1.8-as Versoba. Egy-két dolgot szoknom kell, de amin nem tudok túllépni, az a nyúlós, lassú gázreakció. Gázpedáltuningon kívül nem lehet ezzel vmit kezdeni? Nem akarok én jobban gyorsulni, semmit nem akarok jobban, csak kicsit bowdenesebb érzést szeretnék. Ötlet? Köszi.
Attól jobb nem lesz vagyis ha határozottabban nyomod ugyanaz az eredmény. Egyébként egyáltalán nem rossz az 1,8-as gázreakciója (2017-es Avensis). A nyomaték hiányát érzed. De nem megy rosszabban a benzines, csak más az érzés és vissza kell váltani (cserében sokkal tovább húz egy fokozat). Ugye  dízel nyomaték hirtelen hmar jön, de ugyanilyen gyorsan el is fogy 2500 fordulattal később. Én 9 éve ültem át egy HDIből egy 1,6-os Valvematic motoros Avensisbe. Szokni kellett a hátbaverés hiányát, de nem ment rosszabbul, csak más.
Szóval csodaszer nincs, használd  :yes:  ;)
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: gergo81 - 2018.06.07 18:13:47
Attól jobb nem lesz vagyis ha határozottabban nyomod ugyanaz az eredmény. Egyébként egyáltalán nem rossz az 1,8-as gázreakciója (2017-es Avensis). A nyomaték hiányát érzed. De nem megy rosszabban a benzines, csak más az érzés és vissza kell váltani (cserében sokkal tovább húz egy fokozat). Ugye  dízel nyomaték hirtelen hmar jön, de ugyanilyen gyorsan el is fogy 2500 fordulattal később. Én 9 éve ültem át egy HDIből egy 1,6-os Valvematic motoros Avensisbe. Szokni kellett a hátbaverés hiányát, de nem ment rosszabbul, csak más.
Szóval csodaszer nincs, használd  :yes:  ;)

Köszi. Menet közben el-el vagyok, az indulással vannak gondjaim. Kicsit olyan tanulóvezetősen tudok vele indulni, vagy bedadogok, vagy lefulladok. Próbálom a nagyobb gázt, akkor meg idióta módjára felpörgetem. Kicsit nekem lehetne közvetlenebb a gáz, de hát akkor szokni kell, az van.  :yes:
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: Nagycitrom - 2018.06.07 18:19:42
Köszi. Menet közben el-el vagyok, az indulással vannak gondjaim. Kicsit olyan tanulóvezetősen tudok vele indulni, vagy bedadogok, vagy lefulladok. Próbálom a nagyobb gázt, akkor meg idióta módjára felpörgetem. Kicsit nekem lehetne közvetlenebb a gáz, de hát akkor szokni kell, az van.  :yes:
Kérdezd Kleingy-t, ugyanezt játszotta pár napig a 1,6-tal.  :lol:
Megmutattam neki, azóta megy  :D
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: kleingy - 2018.06.07 18:24:39
Kérdezd Kleingy-t, ugyanezt játszotta pár napig a 1,6-tal.  :lol:
Megmutattam neki, azóta megy  :D
nem is mutattad meg, csak elmagyaráztad. :P

 szóval annyi a lényeg, hogy mivel itt már elektromos a gázpedál, egy gondolattal előbb kell a gázra lépni, mint ahogy az ember a kuplunggal elkezdene játszani, és innentől kezdve sima ügy. :)
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: Nagycitrom - 2018.06.07 21:03:04
nem is mutattad meg, csak elmagyaráztad. :P
Ja, mert előtte sosem ültél mellettem, ugye :) ;)
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: akibor000 (Robi) - 2018.06.07 22:25:24
Ja, mert előtte sosem ültél mellettem, ugye :) ;)
haggyad má...mert nem kapsz este puncsot...[emoji4][emoji4]
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: Nagycitrom - 2018.06.07 22:44:19
haggyad má...mert nem kapsz este puncsot...[emoji4][emoji4]
Van helyette papucsom  :lol:
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: micila - 2018.06.08 06:43:36
Ja, mert előtte sosem ültél mellettem, ugye :) ;)

?? Mennyit kaptatok?? :D :flowers:
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: akibor000 (Robi) - 2018.06.08 06:47:19
?? Mennyit kaptatok?? :D :flowers:
2év nyóc hónap életfogytiglan...[emoji1]
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: akibor000 (Robi) - 2018.06.08 06:48:28
Van helyette papucsom  [emoji38]
az jó lehet, csak az íze kesernyés[emoji2]
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: micila - 2018.06.08 08:56:58
az jó lehet, csak az íze kesernyés[emoji2]

Te mán kaptál és rágtad es?
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: akibor000 (Robi) - 2018.06.08 09:45:46
Te mán kaptál és rágtad es?
nem...nemugy mint te![emoji39][emoji39]
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: ortodox - 2019.07.30 10:54:41
Sziasztok!

2004. 11. -es 1.8 benzines Corolla Versohoz keresek váltót, sajnos ebből a típusból kiszereltet nem találtam még. Tudna valaki segíteni, hogy más típusok váltói esetleg egyeznek-e ezzel?
Üdv:
Ortodox
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: robi (Robi) - 2019.08.02 21:24:15
szia!

Ez nem Corolla Verso topik. Próbáld meg itt kérdezni: https://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=94.0
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: Béci64 - 2021.12.14 23:15:48
Sziasztok!
Új belépő vagyok. Segítségre lenne szükségem. 2005-ös 1.8 benzines Verso, 20-30 km megtétele után neki áll villogni az olajnyomás lámpa, olajnyomás mérése szerint van olajnyomás, jeladó cseréje után megmaradt ugyan ez a hiba. Van valakinek tippje, hogy hol lehet a hiba? Előre is köszönöm a segítséget.
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: vd1234 - 2021.12.15 07:47:00
Sziasztok!
Új belépő vagyok. Segítségre lenne szükségem. 2005-ös 1.8 benzines Verso, 20-30 km megtétele után neki áll villogni az olajnyomás lámpa, olajnyomás mérése szerint van olajnyomás, jeladó cseréje után megmaradt ugyan ez a hiba. Van valakinek tippje, hogy hol lehet a hiba? Előre is köszönöm a segítséget.

Szia!

Ha jól értem, akkor jön ez elő, ha felmelegszik már az olaj is üzemi hőmérsékletre. Néhány kérdés kívánkozik ide:
Hány km van a kocsiban, milyen körülmények mellett használod általában, milyen olaj van benne, és az olajnyomás mérése pontosan hogy történt, megfelelnek-e az értékek a gyárilag előírt határértékeknek?
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: Béci64 - 2021.12.15 09:44:39
Szia!
315000 km van az autóban vegyes használat havi6-8000 km három negyede lakott területen kivül, 10.000 ként olajcsere Eneos 5w40 van benne, most 4000km van az olajban. Az olajnyomás meleg motornál történt az olajnyomás gomba helyére bekötve a nyomás mérő, alapjáraton 2,5 bár-t mutatott fordulaton 4 bart.
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: vd1234 - 2021.12.15 09:59:52
Szia!
315000 km van az autóban vegyes használat havi6-8000 km három negyede lakott területen kivül, 10.000 ként olajcsere Eneos 5w40 van benne, most 4000km van az olajban. Az olajnyomás meleg motornál történt az olajnyomás gomba helyére bekötve a nyomás mérő, alapjáraton 2,5 bár-t mutatott fordulaton 4 bart.
No, a topicot néztem eddig, de akkor ez nem Verso, hanem CoV. Nem elírás, havi 6-8 ezer km??
Mindig ilyen viszkozitású olaj volt benne? Úgy emlékszem (1ZZ motor), ebbe 5w30-as kellene inkább. Vezérműlánc bírja??
Mennyi a gyári érték (alapjárat és fordulat), mármint hidegen és melegen?

Ennyit találtam hirtelen:
https://www.spyderchat.com/threads/what-should-the-oil-pressure-be-on-a-1zz-engine.53881/ (https://www.spyderchat.com/threads/what-should-the-oil-pressure-be-on-a-1zz-engine.53881/)
Ezek szerint ez nem rossz  :otlet:

Ha jó a nyomás, akkor lehet rossz az új jeladó is (már vettem ilyet én is). Nincs valami külön körülmény, amikor előjön ez? Alapjáraton, vagy fordulaton is csinálja, esetleg motorféknél? Ez VVT-i gondolom, ott a kerekeknél is lehet akár valami, abban sajnos nincs tapasztalatom.

A jeladónak elvileg 0,2 bar-nál kellene kapcsolnia. Ha jól kapcsol, lehet még kontakthiba (érdemes kontaktspray-vel tisztítani a csatlakozónál), esetleg vezetéktörés (egyik esetben sem tud földelni, és akkor világít a lámpa).
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: Béci64 - 2021.12.15 12:07:54
Szia!

A szerelő szerint meg van a hiba, az olajpumpában van egy szelep és az rakoncátlankodik. Igy ez miatt olajpumpa csere lesz az autón + az egész vezérlés.
Valos a 6-8000 km.
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: vd1234 - 2021.12.15 13:16:32
Szia!

Ok, mondjuk a leírtakból indultam ki, hogy az olajnyomás rendben van  ::)
Reméljük tényleg az van, bár annyira nem lesz olcsó valószínűleg...
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: Béci64 - 2021.12.15 15:53:44
Szia!

Én is abba bízom, hogy az olajpumpa cseréjével megoldódik a hiba, én is ugy tudtam, hogy jó az olajnyomás elöször ezt az információt kaptam.
Cím: Re:Motor és váltó
Írta: vd1234 - 2021.12.15 17:41:45
Szia!

Én is abba bízom, hogy az olajpumpa cseréjével megoldódik a hiba, én is ugy tudtam, hogy jó az olajnyomás elöször ezt az információt kaptam.

Értem. A motorolajnak nézz utána szerintem, mert ebbe a motorba tudtommal nagyon nem 5w40 a gyári ajánlás  :hmmmm: