Toyota Club Hungary [ Forum ]
Típusok - TOYOTA => Verso => A témát indította: robi (Robi) - 2016.09.23 12:31:39
-
A Verso egy baromi jól variálható belterű autó - ebből adódóan adódhatnak érdekes helyzetek és sztorik
Kí hogyan használja ki a Verso belsejét? Jöhetnek még tuning-ötletek is, pl. beltéri lámpák LED-esítése :szemez:
Rögtön mondok is egy jót: a 2016-os 5 üléses verziónak van két pohártartója a csomagtartóban :lol:
-
Rögtön mondok is egy jót: a 2016-os 5 üléses verziónak van két pohártartója a csomagtartóban :lol:
jól jön az, amikor esőben horgászáskor ücsörögsz a felnyitott csomagtérajtó alatt, nem kell előremenni egy újabb sörért :D :hug:
-
jól jön az, amikor esőben horgászáskor ücsörögsz a felnyitott csomagtérajtó alatt, nem kell előremenni egy újabb sörért :D :hug:
Naná hogy nem kell előre menni, mikor a sör hátul van a hűtőtáskában! ;)
-
Hi!
No, akkor kezdeném egy különlegességgel. 2009-es Versom van, Németből behozott (remélem nem vertek át vele nagyon...). A rádiója elvileg RDS képes (w53834), de sehogy sem akarja. Persze manual vagy ilyesmi nem bukkan fel a zinternet bugyraiban... Esetleg valakinek tippje, hogy hogyan lehet működésre bírni...?
-
Touch-os?
DAB tuner van benne? A beállítások közt találtál olyat, hogy "DAB Radio" vagy hasonló?
-
Hi!
Nem, nem touchos. Csatoltam egy képet.
TEXT gombra a CD-ről és az utólag beépített Yatour-ról játszott számok címet ki tudja jelezni.
De ezt alapból tudja bármelyik típus. Az enyémen viszont ott figyel az RDS felírat, jogosan gondolnám, hogy képes is rá...
-
Ebben a manuálban (https://carmanuals2.com/get/toyota-verso-2011-owner-s-manual-55701) a 315. oldalon van leírás a Te készülékedre vonatkozóan. Csomó RDS funkciót támogat.
Én első körben azt csinálnám, hogy levenném az akku csatlakozást és hagynám pihenni 10-15 percet, hogy felejtse el az összes beállítását (317. oldalon írja is, hogy a preset-eket elfelejti olyankor - hátha egyébb rejtélyes beállítást is nulláz, ami miatt nem látsz RDS rádiónevet).
Aztán ha ez nem hoz sikert, akkor sajna az antenna csatlakozásokat kell végigtapogatni mindenhol, kábelt nem-e törött, antenna kívül gári? Ugyanis ahhoz, hogy az RDS adatok ténylegesen dekódolhatók legyenek az analóg FM sugárzásból, megfelelő jelerősségre van szükség. Hang még lehet tiszta éppen, de a jelszint annyira alacsony a rádió bemenetén, hogy az RDS-szöveget nem bírja dekódolni. Ezt antenna-kábel-csatlakozás hiba tudja okozni.
-
Ahan, értem. A manualért nagy hála és köszönet, van benne nem kevés hasznos infó...
A "hard resetet" majd kipróbálom, ámde vajon nem fogja lockolni a rádiót?
-
Lock-olni? Ezek már nem a '90-es évek kártyás Blaupunktjai... [rohog]
-
A lengyel-fajta komfortindex (http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=205.msg678592#msg678592) tökéletesen működik a 2016-os Verso-ban is.
Az indexrelét könnyedén el lehet érni a kormány baloldalán lévő burkolat megbontásával. Alulról finoman meg kell húzkodni, és máris pattan felfelé. Az elektromos-elosztó panelon a jobb-alsó, kék színű egység az indexrelé, amit szép ügyesen le lehet húzni a foglalatról, és az okosított indexrelét felnyomni a helyére.
-
Komfortindex funkcióval okosított indexrelé. Az indexrelét bontóban vettem, cikkszáma 81980-0D040. Verso-ban gyárilag is pontosan ugyanilyen cikkszámú indexrelé van. Ami gyárilag benne volt, azt nem bántottam, félretettem.
A modult a korábban Yaris-hoz készített leírásom szerint (http://www.comfortableindicators.pl/doc/Manual_yaris_EN.pdf) forrasztottam rá (de készen is megvehető az előbbi linkren).
-
A beszerelés során tehát csak a foglalatba kell helyezni a relét...
-
...majd a komfortmodult egy kábelkötegelő segítségével odarögzíteni a kis műanyag merevítő elemhez.
-
Üdv!
Már több, mint egy hónapja vagyok Versós, de baromira zavar, hogy az üzemanyag szintjelző egy kalap fost sem ér...
Az előző tankolásnál megvártam, hogy kigyulladjon a nagy "tankoljál!" lámpa, majd mentem még 50km-et. Akkor tudtam az elvileg 60L-es tartályba 45 litert beletolni. Tegnap már majd' 100 km-et mentem a lámpa kigyulladása után, így ment bele 47 liter.
Akik régebb óta Versosók, nekik mi a tapasztalatuk? Lehet ezen valahogy kalibrálni, vagy ez így ilyen...?
-
...majd a komfortmodult egy kábelkötegelő segítségével odarögzíteni a kis műanyag merevítő elemhez.
Csak annyit kérdeznék, hogy hogyan szedtek ki az eredeti relét...? :hmmmm:
Mer' nekem nagyon nem akar kijönni. Az a fránya műanyag is útban van, már lejött a bőr az újjamról, a relé meg csak ül büszkén a helyén.
-
Erővel! Ráncigálni kell egy picit, nagyon szorosan illeszkedik a helyére. Semmit sem kell pattintani, egyszerűen csak szorosan van rányomva gyárilag, húzni kell, mint atom. Nem lesz semmi baja, nyugi.
-
:D Értem.
Most nem töltök fel képet az ujjamról, mert erősen 18-as a sok vér miatt.
Ilyen :censored: helyre rakni azt a relé táblát...
-
Hát a sikerért áldozatra van szükség, az már biztos.
-
No, benne van... Minden OK. 2009-es Verso, 81980-0D040-es komfort relével.
Az Ebayes verzióhoz képest build-in megoldást kaptam, vagyis a házban benne van az elektronika is. Jó, mondjuk így kértem, de nagyon rendes a srác, simán megcsinálta.
A következő improvementem egy világítás lesz a kesztyűtartóba, remélem pár napon belül megjön a LED sor és a kapcsoló.
Terveztem a kilépőfény LED-re cseréjét, de nem tudom kipattintani a visszapillantóból a búrát. Tavaszig már nem piszkálom, nem akarom letörni a "megridegült" műanyag pöcköket...
Kell még egy 12Voltos USB töltő is, a bal oldalra a VSC/TRC kikapcsoló gomb mellett lenne is helye. Sajnos a középkonzolos messze van, és a standard fél méteres USB kábel rövid, ha a navinak használt teló fel van tapasztva a bal A-oszlop mellé. Mer' ugye középre nem fér... :no:
Aztán jó lenne a belső visszapillantót is lecserélni egy auto dimmingesre. A tükör már megvan, de kell egy üveges, aki leműti a mostanit és felragasztja az újat. A 12Voltot leveszem a plafon lámpáról, meg felvezetékezem a hátramenetet (hogy hátramenetnél kikapcsoljon).
-
Kell még egy 12Voltos USB töltő is, a bal oldalra a VSC/TRC kikapcsoló gomb mellett lenne is helye. Sajnos a középkonzolos messze van, és a standard fél méteres USB kábel rövid, ha a navinak használt teló fel van tapasztva a bal A-oszlop mellé. Mer' ugye középre nem fér... :no:
De jó ötlet! Van ilyen készen?
Szerk: ilyenről van szó?
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xtoyota+USB+charger.TRS0&_nkw=toyota+USB+charger&_sacat=0
-
Hi!
Én ilyet választottam, a méret alapján ez passzol a takaró helyére:
http://www.ebay.com/itm/Car-2-1A-Dual-USB-Port-Audio-Input-for-Toyota-Fuse-Cell-Phone-Charger-/400930835478?hash=item5d59570c16:g:X-UAAOSw~OdVbZ6X
-
Szuper, én is ilyet rendeltem.
-
3 hónap használat után feltűnt, hogy a plafonba szerelt világítás kapcsolónak nincs háttérvilágítása... Ez másnál is ilyen?
-
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xtoyota+USB+charger.TRS0&_nkw=toyota+USB+charger&_sacat=0
Megjött. Az nem tetszik csak, hogy kék a LED benne, miközben az egész műszerfal narancs színnel van megvilágítva. Beszerelés előtt a LED-eket ki fogom benne cserélni narancs színűre.
-
Kék LED? Ezek a kínaik... :no: Az enyém még utazik, legalábbis a tracking szám alapján.
Majd mond meg légyszives, hogy honnan húztad a 12V-t.
-
Még megvárom a tükörbehajtó modult is, annak is kell húznom +12-őt, egyszerre tervezem a szerelést kivitelezni.
-
Tükörbehajtó modul...??? Nofene. Nem kis fejlesztések ezek.
Én egy ablak felhúzó megoldást szerettem volna, de szerelő szerint nem megoldható. Kicsit szkeptikus vagyok, mert egy örökké túlterhelt szaki (aki egyébként nagyon jól dolgozik, ezért is járnak hozzá soka, és ezért is nincs ideje szinte semmire...) mondta. Pedig egy ilyen komfort funkció még sokat javítana az én komfortérzetemen...
-
Itt (https://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=1334.msg683201#msg683201) írtam róla, de sztem is ebbe a topikban jobb a helye.
-
Hali!
Eltelt jópár hónap, felmelegedett az idő, lassan elérkezik a napja, hogy a korábban tárgyalt USB-s töltőt beszereljem. Szeretnék segítséget kapni abban, hogy honnan húzzam fel a szükséges 12Voltot.
Köszönöm.
-
Szivargyújtó tápot megcsapolhatod.
-
Ja, ezt ötleteltem én is, csak azt hittem van valami közelebbi pont.
Még az is lehet, hogy a beszerzett USB-s töltő vezetéke lesz elég hosszú.
-
Én már bekészítettem a kocsiba mindent ami kell a beszereléséhez, csak még időm nem volt beszerelni. Terveim szerint 3 cucc épül be:
- USB-s töltő a kapcsoló helyén lévő vakdugó helyére
- tükörbehajtó modul
- dashkamera tápellátás
Valamennyi egységnek kell a kapcsolt villany amit a szivargyújtó is kap, de én sem szeretném az egész középkonzolt megbontani váltószoknyástul. Valahol a kuplunígpedál bal oldalánál lévő kábelkötegben tuti hogy van olyan szál, ahol ugyanez az ág elérhető, mert a csomiban lévő szivargyújtóhoz szerintem ezen az oldalon megy hátra a tápellátás. A tükörbehajtóhz kell állandó 12V is, meg a központi zárat vezérlő impulzus is, tehát bőven van mit kiméregetnem...
-
Tényleg nem kötekedés képen, de új - értsd garanciális - autód van. A sok elektromos kötögetés, átalakítás miatt nem köthetnek bele a gariba egy esetleges hiba esetén? :hmmmm:
Mert én ennyit nem kockáztatnék ezért.
-
Egy riasztó beszerelés esetén mi van?
Amit én csinálok magamnak, azért én vállalom a felelősséget. Annyira azért nem leszek hülye, hogy elektromos hibával menjek márkaszervízbe, miután minden kábelt szétcsíptem. A gyári állapot nálam bármikor nyom nélkül visszaállítható - ha mégis ilyenre kerülne sor.
-
Egy riasztó beszerelés esetén mi van?
Amit én csinálok magamnak, azért én vállalom a felelősséget. Annyira azért nem leszek hülye, hogy elektromos hibával menjek márkaszervízbe, miután minden kábelt szétcsíptem. A gyári állapot nálam bármikor nyom nélkül visszaállítható - ha mégis ilyenre kerülne sor.
Ha a hivatalos szerviz szereli be, semmi.
Nem én vonom kétségbe a szaktudásodat, de tudod, ilyenkor csak a papír számít. Egy garanciális elbírálásbál mindenbe belekötnek.
-
Azért értékelem az aggodalmadat, köszi :flowers:
-
Biztos én vagyok beszari, de amíg garanciális volt, addig máshol nem nyúltak hozzá ;)
(oké, azóta sem, pedig 7,5 éves :D
-
A KIA cee'd esetén én is pontosan ugyanígy gondolkodtam annak idején. De ez más :hug:
-
Kihasználva a tegnapi viszonylagos jóidőt, beraktam az USB töltőt a VSC/TRC melletti vakdugó helyére. A vezetéket a kézifék melletti (már korábban cserélt) szivargyújtó csatlakozójánál Y-ba szétszedtem, egy ág megy a szivargyújtó helyére rakott USB töltőbe, a másikat meg bevezettem a váltó mellé, tovább a középkonzol alsó takarólemeze mellett (természetesen belül), majd felhúztam. Kb 1 méter vezeték kellett hozzá.
-
Már korábban cserélt? Mit?
Amúgy bonyolult volt leszedni a teljes váltó borítást?
-
Volt benne egy szivargyújtó, ott a középső pohártartók előtt. Na, azt kivettem, és raktam be a helyére egy USB töltőt.
A váltóborítást nem kellett levennem. A pohártartós részt emeltem csak le, alatta van szivargyújtó 12Voltja. Onnan meg szépen oldalt elvezettem, váltóburkolat mellett ki tudtam dugni, végighúztam a pedálokig, majd szépen visszatömködtem a borítás alá. Térd fölötti burkolaton végigmegy, majd végül fel a relé tábla mellett.
Amúgy hogyan tudok képet feltölteni?
-
Én már bekészítettem a kocsiba mindent ami kell a beszereléséhez, csak még időm nem volt beszerelni. Terveim szerint 3 cucc épül be:
- USB-s töltő a kapcsoló helyén lévő vakdugó helyére
- tükörbehajtó modul
- dashkamera tápellátás
Sziasztok! Néhány hét múlva Verso tulajdonos leszek és érdekelne hogy az itt említett tükörbehajtó modul hogyan vált be, és mennyire kell megbontani hozzá a gyári kábelezést. A komfort index is a tuning listámon szerepel. Végül is melyik a legjobb forrás e két elektronika beszerzéséhez? Üdv
-
A komfortindexet az eBay-es lengyelforrásból érdemes, amit már többször is linkeltünk.
A tükörbehajtót aliexpress-en rendeltem, de még mindig nem volt érkezésem beszerelni, már hetek óta be van készítve a csomiba. Az biztos hogy kicsit macerásabb beszerelni, mert kell hozzá egy állandó +12V, és a központizár vezérlő impulzus is, ezeket ki kell mérnem a kábelkötegben, és találnom olyan pontot, ahonnan nyom nélkül (gyári kábel elvágása nélkül) meg lehet csapolni.
-
Köszönöm a választ. Kíváncsian várom a beszereléssel kapcsolatos és az azt követő tapasztalataidat. Üdv
-
A komfortindexet az eBay-es lengyelforrásból érdemes, amit már többször is linkeltünk.
Nem találom... kéne egy kis segítség. Előre is köszönöm.
-
https://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=205.msg678592#msg678592
https://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=205.msg679477#msg679477
eBay shop: http://www.ebay.com/sch/marvin_6_6_6/m.html?item=281664265747&rt=nc&_trksid=p2047675.l2562 tőle vettem, itt a sztori:
https://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=205.msg678781#msg678781
http://comfortindicators.pl/
Yaris-ban és Verso-ban is van :cool2:
-
Áh, ez az, köszönöm! :clap:
-
Valahogy nincs szerencsém ezzel az index relével. Az Ebay oldalon nem írják, hogy a Versóba melyik típus való, a gyári relé típusát sem tudom, mert csak jövő héten érkezik meg a kocsi, a lengyel koma pedig nem válaszol az emailre. Jó lett volna előre megrendelni és csak kicserélni mikor végre itt az autó... :wacko:
-
Bármelyik jó bele. De ha tutira akarsz menni, az eredetit kiveszed, megnézed a számát, és csak utána rendelsz. Az eladó sem tudhatja jobban, mi lesz az autódban. Ő is csak a neten fellelhető infókból táplálkozik...
-
Reménykedtem, hogy valaki tudja milyen típust szerelnek bele mostanában. De így marad az empirikus módszer, ha végre-valahára beleülhetek majd... ::)
-
A tükörbehajtót aliexpress-en rendeltem, de még mindig nem volt érkezésem beszerelni, már hetek óta be van készítve a csomiba. Az biztos hogy kicsit macerásabb beszerelni, mert kell hozzá egy állandó +12V, és a központizár vezérlő impulzus is, ezeket ki kell mérnem a kábelkötegben, és találnom olyan pontot, ahonnan nyom nélkül (gyári kábel elvágása nélkül) meg lehet csapolni.
És ez még mindig csak terv?
-
Reménykedtem, hogy valaki tudja milyen típust szerelnek bele mostanában. De így marad az empirikus módszer, ha végre-valahára beleülhetek majd... ::)
Ennek a topiknak az első oldalán leírtam hogy a mi Verso-nkban milyen cikkszámú relé van. A Yaris-unkban két betű eltérés (ha jól emlékszem) van a cikkszámban, hetekig azzal használtam a Verso-ban és azzal is hibátlan volt. Ezért gondolom, hogy az indexrelé pontos cikkszáma lényegtelen.
-
És ez még mindig csak terv?
Jah, ott lapul a csomagtartóban azóta is, egyszerűen nem jut rá idő...
-
Hi!
Komfort reléből én ilyen számut rendeltem: 81980-0D040.
Verso 2009, ZGR21L.
Jó bele. Örülök...
-
Ha nyolc év alatt nem változtattak rajta, nekem is jó lesz... :D
-
Hi!
Már 8 éves a kocsim... :cry: :cry: :cry:
Reléből kérhetsz olyat, aminél nem tyúkbélen lóg az elektronika, hanem szépen igényesen a házon belül van.
Én olyat kértem, ugyanannyiba került.
-
Én is azt néztem ki. De most már megvárom a kocsit, nehogy rossz típust rendeljek.
-
Sziasztok,
Elszakadt a biztonsági övem. A legszerencsétlenebb, a középső, a hátsó ülésen, ami a tetőből jön ki. Cserélnem kellene, két pesti szervízzel beszéltem.
Drága az alkatrész, 4 munkaórát mondtak, az meg horror.
Tudtok olyan karosszériást, aki foglalkozik ilyennel, ügyes és barátibb a márkaszervíznél?
Köszönöm!
z
-
Hát, az ilyesmit jobb profira bízni...
-
Hát igen, egy biztonsági öv nem játék... az minimum hogy számlásan garanciálisan csináltatnám meg rendesen lepapírozva, mert ha egyszer ne adj Isten lenne valami és a cserélt öv miatt van baj, akkor legyen lehetőség felelősségre vonásra.
Amúgy meg nem kevés meló, le kell szedni a tetőkárpitot...
-
Sziasztok,
Elszakadt a biztonsági övem. A legszerencsétlenebb, a középső, a hátsó ülésen, ami a tetőből jön ki. Cserélnem kellene, két pesti szervízzel beszéltem.
Drága az alkatrész, 4 munkaórát mondtak, az meg horror.
Tudtok olyan karosszériást, aki foglalkozik ilyennel, ügyes és barátibb a márkaszervíznél?
Köszönöm!
z
hogy tud elszakadni egy ilyen bizt.öv??
-
Ennek a topiknak az első oldalán leírtam hogy a mi Verso-nkban milyen cikkszámú relé van. A Yaris-unkban két betű eltérés (ha jól emlékszem) van a cikkszámban, hetekig azzal használtam a Verso-ban és azzal is hibátlan volt. Ezért gondolom, hogy az indexrelé pontos cikkszáma lényegtelen.
Valahogy nincs szerencsém ezzel az index relével. Már korábban kétszer küldtem mailt a lengyel szakinak a honlapján keresztül, de nem jött válasz. Harmadjára fényképet is csatoltam, lévén hogy egyik általa listázott reléhez sem hasonlít, ami az enyémben van. Jó lenne elérni őt valahogy, mert nagyon szeretném azt a komfort relét...
-
Szerintem ez az. Próbáld kivenni és rendesen lefotózni.
-
Nakérem, megjött a relé, beraktam, príma! :clap:
-
Üdv!
Behalt a légkondi bal szélső tekerője. Ezzel lehet állítani, hogy hová fújja a levegőt. A bal aljáról kb középig fel tudom tekerni, aztán annyi. Vasárnap szétszedtem, a tekerő rendben van. Viszont a kesztyűtartó mögött található mechanikus kerék furán működik. Sajnos egy böhöm nagy műanyag doboztól (ventillátor...?) nem fér be a kezem. Meg egyébként is, kicsit fura, hogy nincs borítása. Ja, Verso 2009...
Szóval úgy tűnik, hogy valami műanyag pöcök kiugrott a vályatából. Ha hozzáférnék tutira megszerelném, de félek kiműteni a "bazinagyismeretlendobozt".
Valaki találkozott már ilyen problémával?
-
Aggasztó. Én szervizhez fordulnék. Szavatosság...?
-
Már nem garis, meg különben is, használtan vettem. Félig már szétbontottam, és ha nem lenne útban a "bazinagyfeketedoboz", akkor meg is javítanám...
A szervízzel egyeztettem időpontot, de kicsit aggaszt, hogy a vezérlőpanel hibáját vízionálták. Az enyémben mechanikus (=tekerős) kondi van, a legtöbb elektronika a háttérfény világítása... Szóval úgy gondolom, hogy kicsit elhamarkodták a diagnózist. Midengy, pénteken viszem, csak gondoltam megkérdezem, hátha valakinél már volt ilyen hiba, és rendelkezésre áll a "hogyan javítsuk meg 5 perc alatt" útmutató...
-
Gyanítom a "tekerős" ebben az esetben nem a régi bowdenes megoldást takarja, elektronikusan működik az is, ha nem is automatikusan. Jobb olyan emberre bízni, aki már látott ilyet.
-
Hali!
Bowdenes... Én forgatom, a bowden másik vége meg teker egy fogaskerekes tárcsát, ami teker egy nagy szabályzó tárcsát. A szabályzó tárcsán vályatok vannak, amikbe kallantyúk csatlakoznak kis pöckökkel. Ahogy a tárcsa forog, úgy mozgatja a pöcköket, és vele együtt a kallantyúkat. A kallantyúk másik vége meg mozgatja a terelőlapokat valahol a rendszer mélyén...
Szóval nem egy ráketszájensz, csak útban van a "bazinagyfeketedoboz"... Gyanítom egy rögzítő elem hiányzik, mert a szabályzó tárcsa kicsit mozog tengelyirányban, ezért is ugorhatott ki az egyik pöckös kallantyú. Amit meg ugye a "bnfd" miatt nem tudok visszatenni a helyére.
Amúgy a fene essen a mérnöki fejembe... Néha én érzem magam kényelmetlenül, amikor elmagyarázom meg elmutogatom a "szakinak" hogy voltaképp mi is a probléma. Vagy legalábbis, hogy merre felé kell keresgélni.
-
No, akkor tévedtem az elektronikát illetően, bocs. Egyébként ezekkel a dolgokkal én is úgy vagyok, hogy akkor van valami megcsinálva, ha én csináltam meg. Mindazonáltal itt nyilván vannak olyan trükkök, amelyek megoldására jobb ha nem a maga kárán jön rá az ember... Akárhogy is: sok sikert, türelmet!
-
Jah, ott lapul a csomagtartóban azóta is, egyszerűen nem jut rá idő...
Azóta sem?
-
Azóta sem, mert nagyon besűrűsödött mostanában az élet. 7 hónapos az autó és 17ezer km van benne. :ph34r:
-
Annál inkább hiányzik, nem?!? :)
-
Már megszoktam :hmmmm:
-
Ha mégsem kell, esetleg átvehetem... :D
-
Sziasztok
Köszönöm a segítséget.
Megvettem a gyári övet, majd beszereltettem autószerelővel Soroksáron, a márkaszervíz negyedéért. A középső övet sohasem használjuk, DE persze jó lett, meg szép is.
Z
-
Hali fórumtársak!
Lassan megoldódnak az apróbb problémáim, sikerült ezzel-azzal megokosítani a kocsit. A következő projektem egy ablakfelhúzó modul lenne. Van valakinek már ilyen utólagosan beszerelve? Van esetleg javasolt típus?
Előre is köszönöm.
-
Már megszoktam :hmmmm:
Nekem viszont egyre jobban hiányzik... Belevágnék akár anélkül is, hogy valaki előttem kipróbálta volna. Megkaphatnám a pontos típust/cikkszámot?
-
Ha mégsem kell, esetleg átvehetem... :D
Nekem viszont egyre jobban hiányzik... Belevágnék akár anélkül is, hogy valaki előttem kipróbálta volna. Megkaphatnám a pontos típust/cikkszámot?
Lehet mégis átadom akkor, mert úgy néz ki mostanában egyre kevesebb időm lesz ilyesmivel pepecselni, majd ha kedvem támad újra, rendelek másikat. Addig legalább Te kitaposod az utat nekem is :whistling:
-
Egyezkedjünk!
-
Egy feltétellel egyezkedek: készüljön leírás fotókkal közkincsé megosztva itt a fórumon, hogy utána mindenki más okulva belőle, meg tudja magának oldani, ha szeretné.
(még meg kell találjam hova tettem el és a számláját is)
-
Nem fogom titokban tartani, megígérem :innocent:
-
Jah, ott lapul a csomagtartóban azóta is, egyszerűen nem jut rá idő...
Először ott keresd... :yes:
-
Ááááá azóta már legalább 4x átpakoltam...
-
Na előkotortam a 7végén, megvan a modul, 6000-ért viheted.
-
Minden szükséges alkatrész, kapcsolási rajz megvan hozzá?
-
Persze, úgy van papírdobozban mindenével, ahogyan a postán jött (a doboz egyik sarka sérült picit a szállítás közben, de a benne lévőket nem érintette).
-
Fussunk össze valahol, és megalkudunk...
-
Robi! Nekem NAGYON kellene egy ilyen modul! Help! :)
-
Mikusnak átadtam, de sajnos azt jelezte vissza, hogy nem kompatibilis a Verso-val. Avensis-hez valónak volt hírdetve, a csatlakozók kinézetre ugyanazok, ezért mertem megrendelni. Bővebb infó tőle, lényeg, hogy nem müx a Verso-val.
-
Köszi! Esetleg valami ötlet hol talál az ember?
-
https://www.aliexpress.com/store/group/Toyota-Side-Mirror-Folding-Kit/124521_255586979.html
-
Köszi! Csak melyik jó??? :wacko:
Érdekesség!
https://www.aliexpress.com/item/CAREUD-U912-Auto-Wireless-TPMS-Tire-Pressure-Monitoring-System-with-4-External-Internal-Sensors-LCD-Display/32814162424.html?spm=2114.search0104.3.73.3MzonK&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_5_10152_10065_10151_10344_10068_10345_10342_10343_10340_10341_10171_10541_10562_10084_10083_10304_10307_10302_10060_10155_10154_10539_10312_10059_10313_10314_10534_10533_100031_10103_10073_10594_10557_10596_10595_10142_10107,searchweb201603_1,ppcSwitch_3&btsid=a88c4ffe-67b3-45c9-a23e-30c13ab247a7&algo_expid=a316b109-becf-4f54-8fc7-d0fbd3a1e522-9&algo_pvid=a316b109-becf-4f54-8fc7-d0fbd3a1e522&rmStoreLevelAB=0
-
Érdekesség!
https://www.aliexpress.com/item/CAREUD-U912-Auto-Wireless-TPMS-Tire-Pressure-Monitoring-System-with-4-External-Internal-Sensors-LCD-Display/32814162424.html?spm=2114.search0104.3.73.3MzonK&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_5_10152_10065_10151_10344_10068_10345_10342_10343_10340_10341_10171_10541_10562_10084_10083_10304_10307_10302_10060_10155_10154_10539_10312_10059_10313_10314_10534_10533_100031_10103_10073_10594_10557_10596_10595_10142_10107,searchweb201603_1,ppcSwitch_3&btsid=a88c4ffe-67b3-45c9-a23e-30c13ab247a7&algo_expid=a316b109-becf-4f54-8fc7-d0fbd3a1e522-9&algo_pvid=a316b109-becf-4f54-8fc7-d0fbd3a1e522&rmStoreLevelAB=0
Ez minek? A gyári szenzorral valszeg úgyse kompatibilis, mert saját szenzorokat ad. Azaz, a gyáriak helyére kerüne... max olyan kocsiba tudnám elképzelni, amelybe nincs gyári érzékelő.
-
Igen, csak úgy jó ha tanulni képes. Semmi különös csak plusz információ, nyomás és hőmérséklet. Ennyi és nem több.
-
Ááá ne higgy ezeknek. Nem véletlen, hogy a gyári szenzorok se mondják meg hogy mennyi a guminyomás. Két érzékelő sosem egyforma, hiteles kalibrálásról aligha beszélhetünk (még gyári szenzorok esetén is).
Az egy dolog amikor a kerekeket egyenként fújod fel és ugyanazzal a műszerrel körbeméred, mert abszolút értékben akkor sem lesz pontos a mért érték (csak közeli), de relative korrekt lesz, mert ugyanazzal a műszerrel mérted mind a 4 kereket, tehát legalább egymáshoz képest egyformának (vagy egyforma pontosságúnak) mondható értéket állítottál be. Ha viszont ezt 4 külön szenzorral méred, és mindegyik más értéket mér, simán lehet hogy össze-vissza mutatnak, miközben tök egyformák a kerekek. Vagy fordítva - be lehet lőni hogy egyformát mutasson a kütyü - csak akkor valóságban eltérőek lesznek a guminyomások.
És akkor mindez a szenzorok újkori állapotában - ha elkezd merülni az elem bennük, meg öregedni a merőegység anyaga, fokozatosan romlik a mérés pontossága.
Nem véletlen tehát hogy a gyári rendszer is csak annyira szorítkozik, hogy ha mondjuk felére esik a nyomás az abroncson belül, akkor felvillantja a műszerfalon a lámpát. Sajnos ezzel a módszerrel ekkora rátartás kell, egy ilyen rendszer tömeges kiépítésben aligha tud pontosabb lenni.
Ezek fényében az ilyen és ehhez hasonló kínai okosságok csak parasztvakításnak minősülnek - de ahhoz tényleg tökéletesek.
-
Játéknak kezelem. ;)
Viszont sajnos az én 2014-s Verso-m csak egy garnitúrát képes tárolni. Így mindig programozni kell. :(
-
Mikusnak átadtam, de sajnos azt jelezte vissza, hogy nem kompatibilis a Verso-val. Avensis-hez valónak volt hírdetve, a csatlakozók kinézetre ugyanazok, ezért mertem megrendelni. Bővebb infó tőle, lényeg, hogy nem müx a Verso-val.
A műhelyben fél napig próbálkoztak működésre bírni az elektronikát, a végén még egy tranzisztort is kicseréltek benne, de ez sem segített. Túl azon, hogy nem Versóhoz készült, vélhetően hibás is volt. Még nem dobtam a kukába, ha valakit érdekel elviheti. :wacko:
-
Arra van lehetőség (belső menüben beállítás? ), hogy a zárásra hajtsa ki-be a tükröket? Ne csak manuálisan a gombbal. Köszi!
-
Hát ehhez kellett volna ez az utólag beszerelhető elektronika, ami sajnos csődöt mondott. Így csak manuálisan van erre mód, a Toyota kispórolta a Versóból az automatikus lehetőséget... :wacko:
-
2016-s Yaris tudja... :eek: :hmmmm:
-
Szinte mindegyik motoros tükörrel felszerelt autó tudja ezt ma már, a Verso egy bosszantó kivétel. Nyilván számított nekik az a néhány eurocentes megtakarítás...
-
Más kérdés: Kilépőfény. Az ajtókban van egy vakdugó a helyen, ebbe bontott Lexus (piros) vagy Toyota (sárga) simán be lehet pattintani. Szerintetek ki van kábelezve?
-
Hol van ez a vakdugó?
-
Hol van ez a vakdugó?
ajtók alján
-
Itt:
-
Ááá hogy ez az? Érdekes... tényleg jó lenne pótolni.
-
Csak tudni kellene van-e gyári kikábelezés, úgy nem nagy dolog, gondolom. Viszont nélküle munkás.
-
Na, akkor ki lesz az első aki a kárpitot lepattintja? :D
-
Ünnepek után, lehet neki esek. :)
-
esetleg bonto v jutub!??
-
Más téma. Help plíz! :helpsmilie:
0 megtehető km-t mutat a komp, ég a szegénység jelző, és 50 liternél többet nem tudok beletenni. (55 liter a dízel elméleti tankja)
Ti mennyit tudtok elmenni még ebben az állapotban? 5 literrel azért lehet menni még...
-
Más téma. Help plíz! :helpsmilie:
0 megtehető km-t mutat a komp, ég a szegénység jelző, és 50 liternél többet nem tudok beletenni. (55 liter a dízel elméleti tankja)
Ti mennyit tudtok elmenni még ebben az állapotban? 5 literrel azért lehet menni még...
Nem Verso, T27, de gondolom hasonlóan túlbiztosított Toyota.
A Range funkció ilyen, túl hamar zavar el tankolni. Nálam a sárga szegénység jelző lámpa felvillanásakor kb 10 liter üzemanyag van a tankban. Benzinesek kevésbé érzékenyek, de dízeleknél nem illik 5 liter alá menni, a tankban összegyűlt szennyeződés miatt.
-
Köszi! ;)
-
Ünnepek után, lehet neki esek. :)
Toyota Verso 2009, nincs bekábelezve. Hangszórókat cseréltettem, akkor odahúzattam a 12Voltot, de az Ebay-ről rendelt lámpa nem illeszkedik. Szóval én meg erre várnék tippet, hogy mi az ami beleillik...
-
Sziasztok
2006-os évjáratú COV-hoz szeretnék mp3/usb lejátszási lehetőséget.
A Yatour termékeiről kaptam ezidáig infókat, hogy jók.
Csatoltam képet a gyári rádió bemeneteiről illetve típusáról.
Melyik lesz a cd-váltó csatija, ahova majd csatlakoznia kell a cuccnak?
Nem igazán szeretném a gyári fejegységet cserélni, de ha valakinek van meggyőző ellenérve,
tippje akkor azt is szívesen meghallgatnám.
Elsődleges cél az mp3-ak lejátszása usb-ről, jackről...
Ezekből létezik bluetooth-os-os verzió is. Kérdésem kinek mi a tapasztalata velük,
illetve a bluetoth funkció (kihangosítás) mennyire korrekt és IOS alatt is működne e?
Még egy kérdés az utolsó (IMG_3235) képen látható két csatlakozó kinek /minek a csatija?
Ezeket ott láttam amikor kikerült a fejegység, lent alatta.
Nem a rádióé , mert az hibátlanul működik.
Köszönöm
-
A gyári rádió csatlakozói.
Melyik lesz a cd-váltójé, ahova a kütyüt kell csatlakoztatni?
-
És még a kérdéses csatlakazók valahol a rádió alatt....
NA ők kicsodák?
-
A gyári rádió csatlakozói.
Melyik lesz a cd-váltójé, ahova a kütyüt kell csatlakoztatni?
Első csoportból a középső:
(http://www.toyotaownersclub.com/uploads/monthly_2016_04/Toyota-connector.jpg.e670ac935cfa050992b587a42773f70e.jpg)
-
Ezekből létezik bluetooth-os-os verzió is. Kérdésem kinek mi a tapasztalata velük,
Nekem volt a Yaris-ban Bluetooth-os. Hangminősége jó, ha jó helyre teszed a mikrofont. Android-al rendben működött. Sajnos nálam az esetek kb. 20%-ában eldobda magát hívás közben, azaz csontra lefagyott, csatlakozó ki-be húzása lehelte életre újra (még motor leállítás se mindig), így végül nem vált be. Azt nem tudom hogy enyém volt-e hibás példány vagy mind ilyen-e.
-
És még a kérdéses csatlakazók valahol a rádió alatt....
NA ők kicsodák?
Tükörbehajtó modulnak van hasonló csatlakozója, de ahhoz rossz helyen van a rádió alatt. :hmmmm:
-
Köszönöm a segítséget Robi
-
Itt:
Teljesen beleillik a Lexus ajtóvilágítás/kilépőfény viszont (többre nem volt időm) az ajtókárpit félig leszedve úgy keresgélve nincs/nem találtam kábelt hozzá. Vagy egy jó villanyszerelő aki megoldja, hogy az ajtónyitásra kapjon áramot, vagy beljebb kutakodva mégis van csatlakozása, vagy így marad. ::)
-
Hali!
Tudja valaki, hogy a hátsó olvasólámpát (tetőben, középen) hogy kell szétszedni? Izzócseréhez.
Köszi!
-
Az én Versomban nincs gyárilag ülésfűtés. :no:
Viszont a hiányát érzem. Gyári kapcsoló beszerzése folyamatban (ha esetleg tud valaki köszi! :hug: ), az utángyártott ámbár jó minőségű ülésfűtések kapcsoló nagyon gagyik. Viszont ezek több fokozatúak, a gyárival ellentétben ami egy. Vagy gyors felfűtés és nagyon meleg, vagy nem olyan meleg de ez által lassabb.
Akinek van esetleg megmondaná melyikhez hasonlít a gyári? Köszi!
-
Az én Versomban nincs gyárilag ülésfűtés. :no:
Viszont a hiányát érzem. Gyári kapcsoló beszerzése folyamatban (ha esetleg tud valaki köszi! :hug: ), az utángyártott ámbár jó minőségű ülésfűtések kapcsoló nagyon gagyik. Viszont ezek több fokozatúak, a gyárival ellentétben ami egy. Vagy gyors felfűtés és nagyon meleg, vagy nem olyan meleg de ez által lassabb.
Akinek van esetleg megmondaná melyikhez hasonlít a gyári? Köszi!
Ülés fűtés pipa, mint a gyári. :clap:
Karácsonyra még kapott egy komfort indexet. :cool2:
-
Üdv,
Megkérdezhetem, hogy milyen ülésfűtést tettél bele? És, hogy honnan szerezted be?
-
Üdv,
Megkérdezhetem, hogy milyen ülésfűtést tettél bele? És, hogy honnan szerezted be?
Hello,
egy Toyotára szakosodó (főleg Prius) műhely rakta be. Gyártmányt nem tudom, és vagy kevlár vagy teflon. De hibátlan jól működik. :)
-
Üdv, remélem valamennyire még él az oldal...
Időről időre előjön, hogy a külső tükröket nem tudom állítani. Hallom, hogy jár a motor, de a tükörlapok nem mozdulnak. Aztán egyszer csak megmozdul, de elég lagymatagon mozgat. Gondoltam, hogy a szép időt kihasználva szétszedem, hátha látszik, hogy mi a baja. Sajnos odáig nem jutottam el, nem mertem feszegetni a tükörlapot, így is végig van már repedve. De ha volna használható módszer, esetleg javítási tipp, akkor nekiállok megint. Legfeljebb végleg széttöröm a tükörlapot.
Viszont úgy látom, hogy fűthető tükörlapjaim vannak, legalábbis két vezeték kapcsolódik rá. De telente ezt nem vettem észre. Utánanéztem a biztosítéktáblának, elvileg a műszerfal alatti biztosítéktáblán van a helye. Szerintetek elég lehet, ha bepattintok oda egy 10A-st?
-
Sziasztok,
a nemrég vásárolt Versomhoz csak 1 db kulcs van. A másik hozzáadott kulcs valszeg még külföldről behozatalkor el lett cserélve, így nem is hozzá való. Szeretnék egy tartalék kulcsot az autóhoz, viszont keyless go-s, ami gondolom nem olcsó márkaszervizes vonalon. Tud valaki ebben segíteni, hogy ki tudná nekem ezt megcsinálni?
-
Sziasztok,el kellene a segitségetek,mivel nem rég lettem tulajdonosa egy 2004 versónak 1,8 benzin.Ezelőtt dieselem volt.Van egy furcsaság mikor mészés váltanál lassan esik le a fordulatszám ez nékem szokatlan,igy kell enek mennie,azt mondta a tulaj ezek ilyenek,na már látom hogy elektromos a gáz pedál,amugy manuális a váltó.Szerintem ha váltasz gyorsan kéne vissza esni a fordulatnak vagy tévedem.mit nézek vagy mit tisztitsak meg hogy jó legyen.
-
Ha jól tévedek akkor neked Corolla Verso (https://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=1335.0)-d van...
-
A Toyota benzinesek gyárilag ilyenek. Talán a károsanyag kibocsátás miatt.
Hamar meg lehet szokni.
-
Sziasztok,
a nemrég vásárolt Versomhoz csak 1 db kulcs van. A másik hozzáadott kulcs valszeg még külföldről behozatalkor el lett cserélve, így nem is hozzá való. Szeretnék egy tartalék kulcsot az autóhoz, viszont keyless go-s, ami gondolom nem olcsó márkaszervizes vonalon. Tud valaki ebben segíteni, hogy ki tudná nekem ezt megcsinálni?
Másutt sem lényegesen olcsóbb, de a kulcs kódja kelleni fog hozzá. Nem tudom, merre laksz, Budán a New Duett-et meg lehet próbálni ezügyben. Ha még aktuális.
-
Sziasztok,el kellene a segitségetek,mivel nem rég lettem tulajdonosa egy 2004 versónak 1,8 benzin.Ezelőtt dieselem volt.Van egy furcsaság mikor mészés váltanál lassan esik le a fordulatszám ez nékem szokatlan,igy kell enek mennie,azt mondta a tulaj ezek ilyenek,na már látom hogy elektromos a gáz pedál,amugy manuális a váltó.Szerintem ha váltasz gyorsan kéne vissza esni a fordulatnak vagy tévedem.mit nézek vagy mit tisztitsak meg hogy jó legyen.
Először is a magyart!! Egyébként a gyári konstrukciót minek piszkálni? Éppen a dinamikus váltás és haladás elősegítése miatt nem esik vissza a fordulat.