Toyota Club Hungary [ Forum ]

Mindenféle => OFF-topic => A témát indította: music - 2011.05.21 22:27:58

Cím: Hajózás
Írta: music - 2011.05.21 22:27:58
most nézem, hogy a mindenféle járműs téma közt vízi járművek még nincsenek. Akkor legyen.
Indításnak mingyár:
hoppá! (http://index.hu/video/2011/05/21/attraktor_vitorla/)
Cím: Re: Hajózás
Írta: Nagycitrom - 2011.05.21 22:51:46
Akkor száguldozzunk egy kicsit a vízen:

Cím: Re: Hajózás
Írta: BloodRedSandman - 2011.05.26 14:49:47
Ha már hajózás... néha még nekem is leesik az állam a saját árainktól... figyi:
http://www.msccruises.com/virtual-tour/MSC-Fantasia/index.html

Testvérhajójára most kaptunk árat:

MSC SPLENDIDA
Plusz 1 éjszaka szállás Genovában!
2011. 06. 05. 7 éj
ÚTVONAL: Genova-Nápoly-Palermo-tengeren-Mallorca-Mallorca-Barcelona-Marseille-Genova
Ell: teljes ellátás
Elhelyezés: bármely foglalható kabinkategóriában

Ár: 369 EUR/fő ártól (101 900 Ft)

Az ár tartalmazza: hajaóút, teljes ellátás, kikötői illeték, genovai szállás
Nem tartalmazza: kötelező borravaló, biztosítási csomagok

A kikötőbe mindenkinek el kell jutni, ami autópályán 5óra...őrzött zárt parkoló azt hiszem az árban... banyek...
Cím: Re: Hajózás
Írta: lablac - 2011.05.26 14:53:39
Genova 5 ora alatt Budapestrol?  :1eye:
Amugy tenyleg jo arak.  :yes:
Cím: Re: Hajózás
Írta: pzs - 2011.05.26 14:54:29
Ajanlom mindenek figyelmebe az F1 szimulatort :) (4D Cinemarol mar nem is beszelek....)  :clap:
Cím: Re: Hajózás
Írta: BloodRedSandman - 2011.05.26 14:59:42
Genova 5 ora alatt Budapestrol?  :1eye:
Amugy tenyleg jo arak.  :yes:

ohh bocs összetévesztettem velencével... :) szal genova kb 10óra :D
Cím: Re:Hajózás
Írta: BloodRedSandman - 2012.01.13 17:14:33
Hátha valakit érdekel a nyárra: hétfőn és kedden krézi 48órát tartunk. A főoldalról elérhető hajóutakat féláron adjuk... ;) Ez annyit jelent, hogy kb 90ezer Ft-tól/fő lehet menni óceánjáróra nyaralni ;)

www.hajosutak.com
Cím: Re:Hajózás
Írta: Kgabe - 2012.01.14 16:47:34
Én a Costa Concordiával szeretnék utazni :) (http://index.hu/bulvar/2012/01/14/zatonyra_futott_egy_oceanjaro/)
Cím: Re:Hajózás
Írta: BloodRedSandman - 2012.01.14 18:03:57
Már vártam, hogy valaki... :D
Cím: Re:Hajózás
Írta: Palaczk - 2012.01.14 20:12:50
Én a Costa Concordiával szeretnék utazni :) (http://index.hu/bulvar/2012/01/14/zatonyra_futott_egy_oceanjaro/)
Kár a szép hajóért  ::) ... Persze, biztos pont ugyanazon az útvonalon ment, amin máskor is, csak hát közben odanőtt egy szikla. Előfordul az ilyesmi.
Cím: Re:Hajózás
Írta: BloodRedSandman - 2012.01.14 20:44:42
Valószínűleg annyi történhetett, hogy az időjárás következtében az áramlatok egy homokzátonyt hordtak össze ott ahol nem számítottak erre. Amit nem értek, hogy rengeteg radar van a hajón és több stabilizátor is, mondjuk ezek inkább a kényelmet szavatolják mint a biztonságot... Nekünk nem volt utasunk, de jövő heti indulásra már többen. Még nem tudjuk, hogy miként reagál a costa.
Néhány kép in memorian concordia:

(http://www.atolltrade.ru/pic/sea/boat/costa_concordia/12.jpg)
(http://imageserver.traveltek.net/cruisepics/local_cabinimages/1227087440.jpg)
(http://www.thecruiselines.com/images/costa/concordia-lido.jpg)
(http://1.bp.blogspot.com/-mLBjCXjriUc/TaMynj6NClI/AAAAAAAACbQ/fO-f3NITfng/s1600/cruise-luxury-costa-concordia.jpg)
(http://www.iglucruise.com/images/_i267887.jpg)
(http://www.iglucruise.com/images/_i267888.jpg)
(http://www.thecruiselines.com/images/costa/deliziosa-main-hall.jpg)
(http://www.eglobaltravelmedia.com.au/wp-content/uploads/2011/08/Costa-Serena.jpg)
(http://fc06.deviantart.net/fs14/i/2007/089/8/5/Costa_Concordia_by_koraytaylan.jpg)
(http://www.viamaris.ru/UserFiles/00011918.jpg)

És végül:


(http://static4.origos.hu/i/1201/20120114-costa-concordia-oceajaro-hajo-zatonyra9.jpg)

:(
Cím: Re: Hajózás
Írta: robi (Robi) - 2012.01.14 21:17:35
Az ár tartalmazza: hajaóút, teljes ellátás, kikötői illeték, genovai szállás
Nem tartalmazza: kötelező borravaló, biztosítási csomagok
Mennyi egy sör egyébként, úgy, a teljes ellátáson kívűl? Mondjuk este vacsi után kiülnék a nejemmel egy borra vagy egy sörre, ez mibe fájna?
Cím: Re:Hajózás
Írta: BloodRedSandman - 2012.01.14 21:24:32
A bor olyan 15Eur-tól felfelé (üveg), a sör pedig 3-4-5eur. Általában italcsomagot szoktak venni az utasok, amiket előtte megvásárolnak az irodában. Ez például lehet "víz csomag" ami tartalmaz 12db 2l palack ásványvizet. Van pl whiskey csomag, meg light drink csomag... ezek ilyen pár10eurós tételek és kabinonként vásárolhatóak. Most pl van egy akciónk amihez ajándékba adunk egy whiskey csomagot :)
Cím: Re:Hajózás
Írta: robi (Robi) - 2012.01.14 21:28:02
És mennyi ideig tart egy ilyen út?
Cím: Re:Hajózás
Írta: Palaczk - 2012.01.14 22:14:36
Valószínűleg annyi történhetett, hogy az időjárás következtében az áramlatok egy homokzátonyt hordtak össze ott ahol nem számítottak erre. Amit nem értek, hogy rengeteg radar van a hajón és több stabilizátor is, mondjuk ezek inkább a kényelmet szavatolják mint a biztonságot... Nekünk nem volt utasunk, de jövő heti indulásra már többen. Még nem tudjuk, hogy miként reagál a costa.
Néhány kép in memorian concordia::(
Pfff  :no: ... és menthetetlen a hajó? Nem lenne kifizetődő rendbe hozni?

Ahogy elnéztem azt a sérülést az oldalán, hát nemtom, de azt tippelném, hogy egy homokzátony ilyet nem tud csinálni. Emberi mulasztásról lehetett itt szó, bár ilyen fokú automatizáltság mellett tényleg nehéz elképzelni, hogy hogyan. Nade ugye a gép is hibázhat.
Cím: Re:Hajózás
Írta: robi (Robi) - 2012.01.14 22:38:40
Kíváncsi lennék, mennyibe kerül egy jegy egy ilyenre...
Cím: Re:Hajózás
Írta: mondi - 2012.01.14 22:55:17
Nézd meg azon a honlapon, amit Marci belinkelt.
Cím: Re:Hajózás
Írta: Palaczk - 2012.01.15 08:38:17
Ez ugyan nem homokzátony volt...

http://galeria.index.hu/kulfold/2012/01/14/felig_elsullyedt_a_zatonyra_futo_oceanjaro/7
http://galeria.index.hu/kulfold/2012/01/14/felig_elsullyedt_a_zatonyra_futo_oceanjaro/4
http://galeria.index.hu/kulfold/2012/01/14/felig_elsullyedt_a_zatonyra_futo_oceanjaro/11
Cím: Re:Hajózás
Írta: BloodRedSandman - 2012.01.15 09:41:01
Pfff  :no: ... és menthetetlen a hajó? Nem lenne kifizetődő rendbe hozni?

Ahogy elnéztem azt a sérülést az oldalán, hát nemtom, de azt tippelném, hogy egy homokzátony ilyet nem tud csinálni. Emberi mulasztásról lehetett itt szó, bár ilyen fokú automatizáltság mellett tényleg nehéz elképzelni, hogy hogyan. Nade ugye a gép is hibázhat.

Nem, mert ha rendbe is hozzák sajnos jegyet senki sem fog rá venni. Ilyenkor bevontatják egy dokkba, kiürítik és szétszedik (mint a legót egységenként). A használható darabokat felhasználják az újakhoz.
Cím: Re:Hajózás
Írta: BloodRedSandman - 2012.01.15 09:41:56
Kíváncsi lennék, mennyibe kerül egy jegy egy ilyenre...

Most hétfőn és kedden a féláras akció keretén belül 2-300EUR/fő 1 hét teljes ellátással stb +120eur kikötői illeték. Amúgy általában ilyen 499 vagy 599 eur/fő és illeték.
Cím: Re:Hajózás
Írta: Ákos2004 - 2012.01.15 09:50:37
Kíváncsi lennék, mennyibe kerül egy jegy egy ilyenre...
google  :yes:
Cím: Re:Hajózás
Írta: BloodRedSandman - 2012.01.15 10:25:03
Itt keresgélhetsz :) http://www.hajosutak.com/index.php
Cím: Re:Hajózás
Írta: Ákos2004 - 2012.01.15 10:50:27
Szerintem a kapitány elcseszte, bár ugye azt mondja, hogy a térképek szerint ott mehetett volna elvileg. Simán elhiszem, hogy a térkép pontatlanságába belefér egy ilyen sziklácska, ellenben a kapitány lehet azt szúrta el, hogy a hajózható sáv legszélére ment.  :hug:
Még jó, hogy 15-16fokos víz van ott, és tényleg pár száz méterre volt a part.... mi lett volna ha a nulla fokos vízben, háborgó tengeren lennének?
Érdekes, hogy a pénzről nem írt még ez a kiéhezett agresszív média... milyen komoly biztosítása lehet egy ilyen hajónak..nem semmi.
Ja, meg csodálkozom, hogy a 3ft-os szgk-ra is raknak tolatókamerát, és hogy egy ekkora hajón nem jelezték a csipogók előre, hogy jön a szikla..
Cím: Re:Hajózás
Írta: Nagycitrom - 2012.01.15 11:15:55
Jelzett ott minden, elhiheted. Csak hát egy ekkora monstrummal nem lehet úgy manőverezni, mint egy autóval  :surrender:
Olyan szintű biztonsági előírások vannak, hogy biztosan emberi mulasztás történt.
Cím: Re:Hajózás
Írta: Palaczk - 2012.01.15 13:35:04
Nem, mert ha rendbe is hozzák sajnos jegyet senki sem fog rá venni. Ilyenkor bevontatják egy dokkba, kiürítik és szétszedik (mint a legót egységenként). A használható darabokat felhasználják az újakhoz.
Jaaa, hogy a babona  ::) ... Hát, új néven kell ismét "forgalomba" helyezni  :D
Cím: Re:Hajózás
Írta: Palaczk - 2012.01.15 13:36:06
Jelzett ott minden, elhiheted. Csak hát egy ekkora monstrummal nem lehet úgy manőverezni, mint egy autóval  :surrender:
Olyan szintű biztonsági előírások vannak, hogy biztosan emberi mulasztás történt.
Szerintem is. 99.999 %.
Cím: Re:Hajózás
Írta: Nagycitrom - 2012.01.15 13:40:22
Amikor vitorlázni tanultam, a könyv talán legelső mondata az volt, hogy a vitorláson nincs fék. Egy motoros hajón egy kicsivel több lehetőség van, de nem sokkal.
Cím: Re:Hajózás
Írta: Palaczk - 2012.01.15 14:08:12
Az biztos. Gondolom, villogott meg szirénázott ott minden, csak kissé elkalkulálták a nagy rutinba belefáradt, meg amúgy is laza olasz srácok. (Neeem, én sem vagyok előítéletes.)
Cím: Re:Hajózás
Írta: Palaczk - 2012.01.15 14:10:02
Különben meg, ahhoz képest hogy hány ilyen cirkáló rója a vizeket milyen gyakorisággal (ugye, ez is hetente tette meg ugyanezt az útvonalat), marha ritkának mondhatók az ilyen balesetek. És a lényeg, hogy aránylag szerencsés kimenetele volt. Pár hónapig néhányan most nem fognak jegyet venni ilyen hajókra, aztán elfelejtődik szépen ez is.
Cím: Re:Hajózás
Írta: Ákos2004 - 2012.01.15 14:27:29
Nem lesz egyszerű azt a hajót onnan kiszedni, ahol van...
Cím: Re:Hajózás
Írta: Palaczk - 2012.01.15 14:44:54
Hát az biztos. Nade nyilván megvan rá a technológia, már a 2. vh-ban is simán ki tudták emelni a sekély vízben elsüllyedt (!) csatahajókat, például.
Cím: Re:Hajózás
Írta: Ákos2004 - 2012.01.15 16:12:52
Hát az biztos. Nade nyilván megvan rá a technológia, már a 2. vh-ban is simán ki tudták emelni a sekély vízben elsüllyedt (!) csatahajókat, például.
Azért ez jóval nagyobb egy 2. vh.-s csatahajónál. Nyilván megtudják oldani, de kíváncsi leszek hogyan.
Vagy elvontatják, amennyiben ez lehetséges, vagy ott a közelben szétszedik darabokra.
Cím: Re:Hajózás
Írta: Palaczk - 2012.01.15 16:30:30
Nem értek hozzá, de olyasmit tudnék elképzelni, hogy a talpára állítják, kiszivattyúzzák a vizet belőle, aztán elvontatják.  Egy ekkora hajó szétbontására a világon csak nagyon kevés helyen van lehetőség.
Cím: Re:Hajózás
Írta: Ákos2004 - 2012.01.15 17:27:53
Nem értek hozzá, de olyasmit tudnék elképzelni, hogy a talpára állítják, kiszivattyúzzák a vizet belőle, aztán elvontatják.  Egy ekkora hajó szétbontására a világon csak nagyon kevés helyen van lehetőség.
Én sem vagyok szakembere ennek, nyilván  :D
Megnéztem most a képeket, meg hogy mekkora batár egy dög ez a hajó.... ezt sosem állítják talpra, megvan telve vízzel, rá van feküdve a fenékre.
Nem nagyon van más út szerintem, csak az, hogy melléállnak speciális (darus) ipari hajókkal, ezzel egy munkaterületet létrehozva, és elkezdik felülről lefelé szétszedni elemeire, és elszállítani.
Cím: Re:Hajózás
Írta: kis_andras - 2012.01.15 17:33:30
Vagy hagyjak ahogy van, es szerveznek oda fakultativ kirandulasokat  :D
Cím: Re:Hajózás
Írta: Maxim - 2012.01.15 17:39:00
Ez egy 100.000 T -ás hajó. (összehasonlításképpen az amerikaiak repülőgép hordozói a Nimitz osztály és módosításai 99.000 BRT vízkiszorítású hajók, a II. vh. legnagyobb csatahajója a japánok Yamato osztályú hajói voltak 72.000 BRT vízkiszorítással üzemelt) Manapság már megvannak azok a technológiák, hogy ha gazdaságos akkor leveszik a zátonyról az ekkora méretű hajókat is. A sorrendje viszont az, hogy lehetőség szerint léket betöm, vizet kiszivattyúz, majd "talpra állít" és elvontat  :D
Cím: Re:Hajózás
Írta: Palaczk - 2012.01.16 01:16:32
Én sem vagyok szakembere ennek, nyilván  :D
Megnéztem most a képeket, meg hogy mekkora batár egy dög ez a hajó.... ezt sosem állítják talpra, megvan telve vízzel, rá van feküdve a fenékre.
Nem nagyon van más út szerintem, csak az, hogy melléállnak speciális (darus) ipari hajókkal, ezzel egy munkaterületet létrehozva, és elkezdik felülről lefelé szétszedni elemeire, és elszállítani.
Te, megintcsak azt mondom, hogy ha 70 évvel ezelőtt fel bírtak hozni a felszínre elsüllyedt (!) sok tízezer tonnás hajókat, akkor a mai technikával csak talpára tudnak állítani egy bő 100 ezer tonnás hajót.

Így nézett ki a 33.000 tonnás USS West Virginia csatahajó, a háború előtt:

(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/96/Uss_west_virginia_bb.jpg)

Elsüllyedve a sekély vízben, a Pearl Harbort ért támadás után:

(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a4/USS_West_Virginia_sunk-Pearl_Harbor-7Dec41.jpg)

A hajót kiemelték, kijavították, és újra szolgálatba állították. Ilyen lett:

(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/79/USS_West_Virginia_BB-48.jpg)

Ha ezt akkor meg tudták oldani, akkor ma kizárt, hogy ne tudnák.
Cím: Re:Hajózás
Írta: Apu - 2012.01.16 09:28:00
http://www.costacruise.com/usa/costa_concordia.html tegnap még árulták rá a márciusi jegyeket 1900$ helyett 600$ körül... De ha jól látom maradt még pár hajója a társaságnak...
Cím: Re:Hajózás
Írta: Palaczk - 2012.01.18 00:50:29
Azért ezt túlzás nélkül ijesztőnek tartom, hogy ilyen értékű hajókat, ennyi emberéletet efféle alakokra bíznak, mint ez a kapitány  :eek: :no: :helpsmilie: :nonono:
Cím: Re:Hajózás
Írta: BloodRedSandman - 2012.01.18 13:52:32
A kapitány csak a balhét viszi el...
Cím: Re:Hajózás
Írta: csufár - 2012.01.18 14:38:38
aki előbb hagyta el a hajót, mint az utasok? és el akart menekülni? persze nyilván van az a pénz, amiért megéri zátonyra futtatni egy ekkora óriást, ami adott esetben emberéletekbe is kerül, de azért én hadd utáljam szívből az ilyeneket...
Cím: Re:Hajózás
Írta: BloodRedSandman - 2012.01.18 15:14:55
Nekem gyanús, hogy a többszáz szonár és radar engedélyezte a közelkerülést egy nem észrevett sziklához. Az 1500fős személyzetnek és a parti koordinátoroknak észre kellett volna venni, hogy ott bezony van egy szikla. Kizárt, hogy nem figyelmeztették volna a kapitányt. Szerintem nagy esély van arra, hogy ezek a rendszerek nem működtek megfelelően, ám ha ezt felvállalják akkor az egész hajótársaság dől be és nem csak egy "hülye kapitány" viszi el a balhét.
Cím: Re:Hajózás
Írta: zsoooc - 2012.01.18 16:22:20
Nekem gyanús, hogy a többszáz szonár és radar engedélyezte a közelkerülést egy nem észrevett sziklához. Az 1500fős személyzetnek és a parti koordinátoroknak észre kellett volna venni, hogy ott bezony van egy szikla. Kizárt, hogy nem figyelmeztették volna a kapitányt. Szerintem nagy esély van arra, hogy ezek a rendszerek nem működtek megfelelően, ám ha ezt felvállalják akkor az egész hajótársaság dől be és nem csak egy "hülye kapitány" viszi el a balhét.
Ha így történt, akkor miért menekült a kapitány? (Utólag a fekete doboz alapján meg lehetett volna állapítani a műszerek hibáját.) Ráadásul nem is akart visszamenni a hajóra a parancs ellenére sem. Az persze aromság, hogy szándékosan ment neki a sziklának (miért tette volna?), de valószínű, hogy komoly hibát vétett szerintem.
Cím: Re:Hajózás
Írta: BloodRedSandman - 2012.01.18 16:50:36
Én is komoly hibának tartom mégpedig annyira komolynak, hogy szerintem ha tudatában állt volna ez elképzelhetetlen. Nem hiszem, hogy azért menekült és nem ment vissza mert el akart volna bújni a hatóságok elől, sokkal inkább valószínűnek tartom, hogy a körülmények miatt nem tette. Nem tudod mi történt, lehet h kicsit narkózott is vagy piált, ezt nem tudni. Az viszont biztos, hogy ha minden rendesen működött volna akkor gépek sorai izzottak volna jelezvén, hogy egy hegynek tart a hajó ***eg.

A feketedobozzal kapcsolatban pedig annyit, hogy úgy tudom még mindig tart a vizsgálata. És mégvalami ami a véleményem a fekete dobozban található anyagról: Hagyó Miklóst is felmentették, ha érted mire gondolok...

Egy több ezer milliárdot érő hajótársaságnak megvannak az eszközei arra, hogy ne engedje lejáratni magát, hogy az "legyen" a fekete dobozban aminek lennie kell.
Cím: Re:Hajózás
Írta: zsoooc - 2012.01.18 17:19:57
Egy több ezer milliárdot érő hajótársaságnak megvannak az eszközei arra, hogy ne engedje lejáratni magát, hogy az "legyen" a fekete dobozban aminek lennie kell.

Az ő szempontjukból szerintem majdnem mindegy, hogy a műszerek meghibásodása, vagy a kapitány súlyos hibája okozta a balesetet. A személyzet "minőségéért" is felelős a hajótársaság, akárcsak az alkalmazott technikáért. A hajó kiürítését is a baleset után 1 órával rendelték el, ez is arra utal, hogy a személyzet nem volt a helyzet magaslatán...
Cím: Re:Hajózás
Írta: Palaczk - 2012.01.18 19:13:48
Nekem gyanús, hogy a többszáz szonár és radar engedélyezte a közelkerülést egy nem észrevett sziklához. Az 1500fős személyzetnek és a parti koordinátoroknak észre kellett volna venni, hogy ott bezony van egy szikla. Kizárt, hogy nem figyelmeztették volna a kapitányt. Szerintem nagy esély van arra, hogy ezek a rendszerek nem működtek megfelelően, ám ha ezt felvállalják akkor az egész hajótársaság dől be és nem csak egy "hülye kapitány" viszi el a balhét.
Még ha ez a feltételezés igaz is lenne, akkor sem mentesítené a kapitányt. Ott makogott összeomolva, egy mentőcsónakból, miközben még az utasok és a személyzet nagy többsége a hajón volt. Függetlenül attól hogy magáért a balesetért felelős-e, ez a viselkedés "no comment" kategória.
Cím: Re:Hajózás
Írta: Palaczk - 2012.01.18 19:20:45
Én is komoly hibának tartom mégpedig annyira komolynak, hogy szerintem ha tudatában állt volna ez elképzelhetetlen. Nem hiszem, hogy azért menekült és nem ment vissza mert el akart volna bújni a hatóságok elől, sokkal inkább valószínűnek tartom, hogy a körülmények miatt nem tette. Nem tudod mi történt, lehet h kicsit narkózott is vagy piált...
Na, ilyesmire gondolok én is. A hajó egész "vezérkara" is művelhette akár ezt, egyidejűleg. Miért is ne, hisz arra járnak hetente, mi baj lehet. Ja, valami villog meg püttyög? Ajjaj... na... mit is kell ilyenkor csinálni? Te, figyelj, kérdezd már meg a Luigit, most mi van? ... Ja, hogy az... Aha... Hát az baj, te, meg kéneCRAAAAAAASH
Cím: Re:Hajózás
Írta: Ákos2004 - 2012.01.18 20:48:43
Egy több ezer milliárdot érő hajótársaságnak megvannak az eszközei arra, hogy ne engedje lejáratni magát, hogy az "legyen" a fekete dobozban aminek lennie kell.
És a rekord pénzt kifizető biztosítónak nincsenek meg az emberei?  :tt2:
Cím: Re:Hajózás
Írta: music - 2012.01.18 21:49:57
Bezony ám, és egy ilyen ügyre elég sok firkász is rárepül szenzációt szimatolva.
Cím: Re:Hajózás
Írta: Ákos2004 - 2012.01.18 21:57:48
Még ha ez a feltételezés igaz is lenne, akkor sem mentesítené a kapitányt. Ott makogott összeomolva, egy mentőcsónakból, miközben még az utasok és a személyzet nagy többsége a hajón volt. Függetlenül attól hogy magáért a balesetért felelős-e, ez a viselkedés "no comment" kategória.
Egyébként a gyakorlatban hogy néz ki az, hogy a kapitány hagyja el utoljára a hajót? Mert ez azért nem egy balatoni vitorlás. Másnap még 2-3 délkóreai a kabinjában vacogott... akkor a kapitánynak még a másnapi mentőalakulatokat is meg kellett volna várnia?
Este sötétben, egy baromi nagy, hosszú, százemeletes hajó megdőlve...  itt már egy ember nulla.. egy porszem.
Ettől függetlenül illett volna az utolsó etapokkal elhagynia a hajót, ez tény, bár mi is csak a firkászoktól értesülünk, az meg gyakran 100%-ban tér el a valóságtól ugye.
Cím: Re:Hajózás
Írta: Nagycitrom - 2012.01.18 22:30:43
Egyébként a gyakorlatban hogy néz ki az, hogy a kapitány hagyja el utoljára a hajót?
Úgy, hogy a kapitány kötelessége minden utas kimentése, mindenkiért személyesen fele :excl:. Tehát itt tényleg nagyot bukott a kapitány.
Tudni kell, hogy a hajózás (és a repülés) komoly kockázattal jár, nincs helye vagánykodásnak, szigorú szabályok vannak, mert életek múlnak rajta) És itt tök mindegy, hogy 3 fős balatoni vitorlás vagy több ezer utasról van szó. Ez veszélyes üzem mindig! Ezért pl nagyon másként viselkedik a hajós "társadalom", mint a civil (vadidegennek is intesz, és mindig figyelemmel kíséred a többi hajót, mert szinte csak egymásra számíthattok). A tengeren nincs idegen, csak hajós, aki ha valahol baj van, akkor csak úgy dönthet, hogy segít, mert itt mindig életek múlnak rajta. Szóval amit itt a kapitány művelt  (persze csak sajtó infó van), az nagyon gáz és elfogathatatlan  :excl:
Cím: Re:Hajózás
Írta: Palaczk - 2012.01.19 00:13:24
Egyébként a gyakorlatban hogy néz ki az, hogy a kapitány hagyja el utoljára a hajót? Mert ez azért nem egy balatoni vitorlás. Másnap még 2-3 délkóreai a kabinjában vacogott... akkor a kapitánynak még a másnapi mentőalakulatokat is meg kellett volna várnia?
Este sötétben, egy baromi nagy, hosszú, százemeletes hajó megdőlve...  itt már egy ember nulla.. egy porszem.
Ettől függetlenül illett volna az utolsó etapokkal elhagynia a hajót, ez tény, bár mi is csak a firkászoktól értesülünk, az meg gyakran 100%-ban tér el a valóságtól ugye.
Amíg fennállt a lehetősége, hogy vannak emberek a hajón, neki is ott kellett volna maradnia.
Cím: Re:Hajózás
Írta: Ákos2004 - 2012.01.19 18:57:03
És itt tök mindegy, hogy 3 fős balatoni vitorlás vagy több ezer utasról van szó.
Értem én, csak a fizikai megvalósíthatóságon elmélkedtem..  :surrender:
Cím: Re:Hajózás
Írta: Nagycitrom - 2012.01.19 19:04:36
Amíg utas van a fedélzeten, addig az a dolga, hogy azt biztonságba helyezze. Ezt, elhagyva a hajót, elég nehéz lenne megtenni  :whistling:
Cím: Re:Hajózás
Írta: music - 2012.01.20 15:19:28
Ez (http://index.hu/tech/2012/01/20/csodot_mondott_az_amerikaiak_uj_hadihajoja/) a ciki, nem a faláb...
Annyi azért még elismerendő, hogy legalább hagyták kiderülni, és nem titkolták el.
Cím: Re:Hajózás
Írta: Palaczk - 2012.01.21 01:00:08
Ez (http://index.hu/tech/2012/01/20/csodot_mondott_az_amerikaiak_uj_hadihajoja/) a ciki, nem a faláb...
Annyi azért még elismerendő, hogy legalább hagyták kiderülni, és nem titkolták el.
Ez akkora ciki, hogy két új fejlesztésű rendszer még nem működik megfelelően? Hűha...
Cím: Re:Hajózás
Írta: music - 2012.01.21 21:31:39
Igen.
Cím: Re:Hajózás
Írta: Palaczk - 2012.01.21 23:36:25
Jajaj :) ... Jó hogy a feltalálók, újítók nem így gondolkodnak, mert javában a barlangban ülnénk  :whistling:
Cím: Re:Hajózás
Írta: music - 2012.01.22 17:18:19
Nem erről van szó. Ha még kísérleti fázisban lenne, semmi gond nem lenne, hiszen az épp erről szól.
Cím: Re:Hajózás
Írta: lasi - 2012.01.23 10:22:26
photoshop?  :hmmmm:
(http://kepfeltoltes.hu/120123/COSTA-CONCORDIA-CRUISE-SHIP-SATELLITE-PHOTO_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)

szerk: nem photoshop, találtam még pár satelites képet......... durván néz ki :eek:
Cím: Re:Hajózás
Írta: Xtrem - 2012.01.24 09:43:01
Kemény lehet, jó hallani felőled, ha van kedved írjál, van már Hajós topic is, szerintem oda való lenne!
Mi a stráfod?

Csak 1,5 sráf, a fehér csíkot körbeveszi 2 sárga. Reggeli uniformison a vállapokat használjuk, a délutáni/esti öltönyön pedig a csukló környékére vannak felvarrva mindkét oldalon.
Amúgy elég furcsa a sráfozás, mert a szállodaigazgatónak is 4 csíkja van, ahogy a kapitánynak is. A közvetlenül hajózással foglalkozóknak van egy kis hajós szimbólumuk a sráfok mellett, illetve megint másik szimbólum a biztonságiaknak. A repülőtereken is megkülönböztetett bánásmódban részesítettek, de én ezt nem igényelve azóta civil ruhában utazgatok.  :innocent:
Cím: Re:Hajózás
Írta: Trotter66 - 2012.01.24 12:29:31
Csak 1,5 sráf, a fehér csíkot körbeveszi 2 sárga. Reggeli uniformison a vállapokat használjuk, a délutáni/esti öltönyön pedig a csukló környékére vannak felvarrva mindkét oldalon.
Amúgy elég furcsa a sráfozás, mert a szállodaigazgatónak is 4 csíkja van, ahogy a kapitánynak is. A közvetlenül hajózással foglalkozóknak van egy kis hajós szimbólumuk a sráfok mellett, illetve megint másik szimbólum a biztonságiaknak. A repülőtereken is megkülönböztetett bánásmódban részesítettek, de én ezt nem igényelve azóta civil ruhában utazgatok.  :innocent:

Tök jó lehet, azért gondolom, hogy a meló nem annyira.   Mit is jelent a csíkozásod? Hajómester?  Fedélzeti altiszt?

Biztonságit nem keresnek? Milyen végzettség kell hozzá? Milyen nyelvtudás a minimum?  Kell-e hajózási vizsga, vagy elégséges a szárazföldi patkány képzés?  A biztonságiak, gondolom, hogy a kapitánynak vannak alárendelve, a logikám szerint.
Cím: Hajózás
Írta: Xtrem - 2012.01.25 23:33:27
A csíkozás tudtommal itt máshogyan zajlik illetve mást jelenthet, mert én a vendégekkel vagyok közvetlen kapcsolatban (Guest Services), szóval a hajózáshoz és egyebekhez nem értek, csak volt/van egy rakat képzés meg gyakorlat. Tiszti rangban (vagyik ők Officer-nek hívják) vagyunk, de a Bár Managertől kezdve az emeletenkénti fő embernek, aki a szobák tisztaságára figyel mindenkinek ilyen csíkozása van.

A biztonsági ember itt gyakorlatilag a partraszállás előkészítésétől kezdve a beszállókártya blokkálásig mindent csinál, és a fő nyelv az angol. Indiaiaktól kezdve sok nemzetből vannak biztonságiak, tudtommal különösebb hajózási múlt vagy akár vizsga nem kell hozzá.
A több sráfos biztonsági tiszt (ha jól rémlik neki már 3 van) már más tészta, de ugyebár náluk privát több heyiségből álló kabin, szobainas es ingyenes szobazerviz meg egybéb kiváltságok járnak már. Ők közvetlenül a kapitánynak vannak alárendelve, illetve gyakran tartózkodnak a hídon.