Toyota Club Hungary [ Forum ]

Mindenféle => Csináld magad! => A témát indította: Trotter66 - 2011.01.04 19:24:06

Cím: Elektromos berendezések
Írta: Trotter66 - 2011.01.04 19:24:06
Ide jöhetnek az elektromos elosztókkal (biztosítéktábla, relésor), vezetékeléssel, műszerfallal, rádióval, fűtéssel kapcsolatos szerelési tanácsok, tapasztalatok.
Az utólagosan beszerelt kütyükkel kapcsolatos HSZ-ket a régi honos topicba kérjük elhelyezni!


Tartalom:

- Fényszóróállítás
- Yaris Verso kulcsprogramozás (valószínűleg más kulcsokkal is működik)
- Lámpamagasság-állító szerelése
- Ködlámpa szerelése Corolla E11
- Műszerfalvilágítás és egyebek Corolla E11, E12
- Satriani Corolla E12 középkonzol-szétszedős videója
- Akkumulátor cserét vagy lekötést követő ablakemelő visszaprogramozás
- Így lehet az autód elektromos ablakainak vezérlését alaphelyzetbe hozni
- DRL működési elv és videó + kép
- Gyári Toyota fejegységek bekötési info, képek
- Utólagos ülésfűtés beszerelése Toyota Corolla E11 típusba
- Corolla gyári fejegység kábelezése, csatlakozói, kábelezéssel kapcsolatos belső szerelési tanácsok
- A Toyota gyári rádiók CD-tár csatlakozója 2004-ben változott. Korábban 5+7, újabban 6+6 tűs csatlakozókkal szerelték a fejegységeket (http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=1154.msg392833#msg392833)
- E12 gyári magnó kivétele képekkel (http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=1154.msg393222#msg393222)
- Kalapnyi Toyota gyári fejegység fotója, típusa, lábkiosztása (http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=1154.msg393228#msg393228)
- Izzócsere menete E12-ben
- Avensis xenon vakulás, javítása és before-after fotók (http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=1154.msg400066#msg400066)
- Slusszkulcs/indítókulcs/kulcs gondok (http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=1154.msg487495#msg487495)
- Yaris I középkonzol szétszedés KÉPEKKEL (http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=1154.msg493381#msg493381)
- Avensis II (és tán más Toyoták) xenon fényszóró alapmagasság beállításának leírása (http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=1154.msg493975#msg493975)
- T22 Avensis gyári CD-lejátszó Matsushita W53804 javítása (http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=1154.msg516831#msg516831)
- Hátsó ködlámpa kapcsoló javítása (http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=1154.msg518877#msg518877)
- Prius II audio rendszer szerelése (http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=1154.msg518910#msg518910)
- Tolatóradar beszerelése (http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=1154.msg525413#msg525413)
- Avensis I. izzócsere képekkel és igen részletes leírással együtt (http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=1154.msg534448#msg534448)
-Egy ötletes hangszóró vízvédelem
Cím: Re: Elektromos berendezések
Írta: Trotter66 - 2011.01.05 13:10:34
Fényszóróállítás (http://www.muszaki-vizsga-zoldkartya.hu/cikkek/gepjarmu-fenyszoro-ellenorzes.html)
Cím: Re: Elektromos berendezések
Írta: kleingy - 2011.01.07 08:30:24
Yaris Verso kulcsprogramozás (valószínűleg más kulcsokkal is működik)

Nekem is 6-8 fordulatra indul, és utána a fordulat szám is magas , ami azért ilyen -10 fokos hidegekben normális...

Kulcsprogramozás (vicces, de így kell):

Csak a vezető oldali ajtó nyitva, kulcs a kézben.
Kulcs a gyújtásba bedug - kihúz
40 másodpercen belül ajtó Csuk Nyit Csuk Nyit

Kulcs bedug  kihúz
40 másodpercen belül ajtó Csuk Nyit Csuk Nyit
Ajtó Becsuk

Gyújtás ON OFF  (1x hozzád) (2x újraír) (5x töröl) (3x megerősít (confirmation mode)
Kulcs Ki
Az központi zár magától nyit - zár (1x 2x 5x 3x funkciótól függően)

Utána 20 másodpercen belül
japánnál : egyszerre a lock unlock gombot nyomni 1-1,5 s ig majd elengedni,
(Franciánál: minimum 1 másodpercig a LOCK gombot nyomni.)

és utána 3s belül a Lock gombot több mint 1 másodpercig nyomni.
Erre a zár magától zár - nyit.
ha 2x nyit zár, akkor nem sikerült valami, akkor elölről kell kezdeni.

Ajtó nyitásra kilép a programozásból.
Bár az utolsó ütem nekem nem működik, valamiért nem tanulja meg a kulcsot, de lehet, hogy a nyomógombokat nem sikerült jól felforrasztani... még szétszedem 1x...
Cím: Re: Elektromos berendezések
Írta: Trotter66 - 2011.01.10 09:09:20
Lámpamagasság-állító szerelése:

Barna, máskor említetted, hogyan kell kiszedni a lámpamagasság állítót, illetve, hogy ezt csak egyben cserélik, nem cserélnek benne égőt. Azt szeretném kérdezni, mennyire bonyolult kiszedni? Egy haverom mondta, hogy ha kiszedem forraszt bele új ledet (nem világít), vagy nem érdemes vele foglalkozni? (mondjuk fixen a legmagasabb állásban van, soha nem nyúlok hozzá  :D )

Más: a szellőzőventillátorból olyan hangot hallok, mintha csapágyas lenne, vagy lógna a cucc. Csak az 1-2 fokozaton, de nyilván magasabb fordulaton is van, csak elnyomja a motor hangja. Lehet vele valamit csinálni?
Ki kell akasztani a kis cigitartó dobozt a bal oldalon. Meg kell emelni felfelé, mikor nyitva van, akkor kipattan alul a két kis oldallába, azt ki lehet akkor akasztani és ki lehet szedni.

Ekkor látod, hogy mögötte van sok biztosíték, de nem is ez a lényeg. Ekkor be tudsz nyúlni a lukon és belülről ki tudod nyomni azt az egész panelt, amibe a magasságállító és a tükör is van. Azt az egész vacakot ki lehet hátulról tolni, pár patant fogja csak oda.

Ha kiszedted, akkor látni fogod, hogy a tekerőt a panelhoz pár fül fogja oda, azt már értelemszerűen ki tudod szedni a panelből, konkrétan a tekerőt ki kell tolni a panelból magad felé. A hátulján van egy csatlakozó, de azt le tudod simán szedni, csak egy pöcköt kell megnyomni hozzá, azt le tudod a csatit húzni a tekerőről.

Ha már a kezedben van a tekerő, akkor azt már csak szét kell szedni és be kell az új izzót forrasztani. 4 db kis patent fogja az aljánál a belsejét a tekerőnek. Itt eléggé szét kell az egészet feszegetni, azt akkor hozzá lehet az izzóhoz férni. Amire figyelni kell, hogy a tekerő belsejét nem csak a 4 db patent fogja a tekerő aljánál, hanem a tekerő gombot is fogja oldalról egy kis műanyag, ezt látod kívülről is. Ezt is figyelni kell, nehogy letörjön.

Ha sikerül szétcseszni az egészet, akkor sem történik tragédia, 1.500 a bontóban egy másik ilyen tekerő. (Én vettem ugyanis még egyet, mert a két lámpámat 2 db tekerő allítja külön-külön, mert az egyik lámpám japán gyártáshoz való és az forditva működött, így kellett egy külön rendszert csinálnom...)


P.S.: Tekergessed vazze, ne a max. állásban legyen mindig :excl:
[/quote]
Cím: Re: Elektromos berendezések
Írta: Trotter66 - 2011.01.10 09:15:07
Ködlámpa szerelése Corolla E11:
Kicseréltem ma a ködlámpákat, nem gyenge feladat,a lökhárító alsó burkolatát le kel szerelni,hogy a lámpákat kivegyem az "U" alakú konzolból.
Mivel merő rozsda volt az egész,gondoltam kicserélem az "U" konzolt is(komplett szettet vettem,tehát lámpa konzolok csavarok,kábelek,kapcsolók,relé)a konzol rögzítő csavarjaihoz csak az első fényszórók kiszerelése után fértem hozzá.Megtörtént a csere,az előző ködlámpák azért mentek tönkre mert fordítva lettek beszerelve,vagyis a szellőző,páralecsapódást elvezető nyílás nem lefelé nézett.Bár van rajta egy "top" felirat nekem értelemszerű volt a beszerelés helyzete,másnak ezek szerint nem :D
nem is ezért ragadtam "tollat" :D
Ugyanis nem világítottak a helyzetjelzők a fényszórókban,nosza itt az alkalom kicserélem,illetve csak akartam.A bal első az rendben ment,a jobb oldaliban viszont nagyobb méretű foglalat aljzat van,vagyis az izzót kicseréltem,de az foglalattal együtt beleesik a lámpa testbe
készült kép is róla,nézzétek el a minőséget,csak telefon volt kéznél.
(http://kepfeltoltes.hu/101015/els__l_mp_k_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
Cím: Re: Elektromos berendezések
Írta: Trotter66 - 2011.01.10 09:17:59
Műszerfalvilágítás és egyebek Corolla E11, 12:

A tükör állítója nem világít sem az E11-ben, sem az E12-esben.

A ködfényszóró háttérvilágítását egy kis rizsizzó adja. Ha jól emlékszem, akkor nincs rajta gumi sem, mert a fény színét a nyomófelület adja. Olyan hosszú, vékony lábú, pici rizsizzó kell bele. A lábait úgy kell egy kis bajonettzáras, kör alakú pöcökre rátekerni.

A műszerfal fényerősséget nálam a km-óra nyomógombja adja, azt nem ismerem. De gondolom, hogy a lámpamagasság-állítóhoz hasonló a megoldása. Ott ugyan ez a pici izzó van, csak van rajta egy színes gumi vagy színes az izzó búrája. Szét kell kapni az egészet (nem egyszerű, kell feszegetni), majd a beforrasztott izzót ki kell egy jóra cserélni. Nekem már rutin meló, de először egy órát játszottam vele. Nálam most (és a E12-esben is) piros a lámpamagasság tekerőjének a fénye, nekem jobban tetszik. Annyit csináltam csak, hogy pirosra festett rizsizzót forrasztottam be a zöld helyére.

A középkonzolba 1.2-2 W-os izzó kell, 2-3 darab középre, ez adja a tekerők fényét. A hamutál és a szivargyújtó külön 1-1 izzó még. Ide hagyományos késes, üvegfoglalatos kell, az említett teljesítmény-tartományban.

A középkonzolon a nyomógombok mind a két esetben LED-es visszajelzésűek, ezt cserélni nem kell sosem. A háttérfényét pedig a hosszú lábú gumírozott rizsizzó adja, amely rá van  itt is tekerve a kör alakú kis bajonettzáras pöcökre. Arra kell az E12-esnél figyelni, hogy a hátsó ablak fűtés és az AC világítása nem azonos izzót kíván, az egyikbe a rizsnél picit nagyobb izzó kell, hogy azonos legyen a fényerejük.

A legjobb az, ha szétszeded az egyiket, kiszeded az izzókat, majd elmész a műszaki boltba a mintával venni mindegyikből 3x annyit, mint amit vittél. Így nem lesz para, hogy melyik is kell bele, meg marad is tartalékba, meg közben a tönkretett/rálépett/újonnan felfedezett izzókat is lehet pótolni. Ha egyszer szétszedted a műszerfalat, akkor mindent cserélj ki, eléggé idegesítő 2 hetente szétszedni és cserélni egy valamit.

A szétszedésekről van itt fent egy video, azt keresd meg. A digitklímás E12-esnek a szétszedése fent van itt valahol linkelve, az tuti.
Cím: Re: Elektromos berendezések
Írta: kleingy - 2011.01.10 09:19:18
Akkor ide kötelező Satriani Corolla E12 középkonzol-szedszedős videója!

Idézetet írta: Satriani
A fenti videó automata klímás E12-ben készült. Amennyiben manuális klímás verzió középkonzolja az alany, a szétszerelés előtt le kell venni a klíma tekerőgombjait, és az alatta lévő csavart (csavarokat?) kicsavarni. Enélkül a középkonzol a helyén marad, a rángatással csak kárt tehetünk benne.

Cím: Re: Elektromos berendezések
Írta: Trotter66 - 2011.01.10 09:21:04
Akkumulátor csere, vagy lekötést követő ablakemelő visszaprogramozás:

Automata ablakemelőt min és max állásba húzod és úgy tartod a kapcsolót 4-5 másodpercig. Elvileg utána megtanulja.
Cím: Re: Elektromos berendezések
Írta: Trotter66 - 2011.01.10 11:24:31
Ezen a linken azt tudhatod meg, hogy hogyan kell az autód elektromos ablakainak vezérlését alaphelyzetbe hozni. (http://www.toyotaownersclub.com/forums/index.php?showtopic=105510)
Cím: Re: Elektromos berendezések
Írta: kleingy - 2011.01.15 16:09:24
Remélem jó helyen lesz a DRL Daytime Running Light leírása itt.  :flowers:

No, akkor elosztanék néhány tévhitet. Elég autentikus forrásnak bizonyulok, hiszen kb. 2 éve már DLR van a kocsimban, a szabályoknak megfelelően bekötve.

Az EU norma szerint a DRL minden más világítótesttől függetlenül IS működhet. Vagyis egyáltalán nem kell hozzá a helyzetjelző működése.  Nálam DRL-ként a H1-es távfény izzója világít 20%-os teljesítménnyel. (szintén szabvány)

Most arra nem térnék ki, hogy utólagos, gyári, a gyári világítótestbe integrált, vagy más lámpatestben lévő DRL-ről beszélünk, ide sorolnám a LED csíkokat usw.

Nekem az Eu norma szerint van homologizálva a DRL, egy kis fekete doboz van illesztve a gyári rendszerhez, ami a megfelelő villamos kapcsolásokon keresztül látja el feladatát.

Természetesen nem lenne igaz, ha nálunk - sok egyébhez hasonlóan - ugyanaz lenne a jogszabály a nappali menetjelzőkre, int az EU-ban másutt mindenhol.
Nálunk a DRL csak a helyzetjelzővel egyidőben használható, önmagában nem.
Ezidáig azonban nem találkoztam olyan hatósági emberrel, aki az önálló működést kifogásolta volna, remélem nem is fogok.

A DRL a jogszabály szerint nem működhet a tompított fényszórókkal és a ködfényszórókkal egyidőben, ugyanakkor a helyzetjelzővel egyidőben működhet.
Ugyanígy működhet a távfényszóróval együtt, fénykürt üzemmódban. Vagyis DRL használat mellett lehet fénykürtöt használni.

Nálam gyújtással egyidőben kapcsol be a DRL rendszer - mint már említettem-, EU norma szerint.

Gyakorlati tapasztalataim szerint télen, sötétben, amikor vársz valakit és járatod a motort, kicsit zavaró lehet, hogy ég 21%-al a távfényszóró.
Ezt azonban a helyzetjelzővel együtti bekötés esetén orvosolni lehet.

Nálam kifogástalanul működik a rendszer, kívülről egyáltalán nem lehet látni, hogy van benne ilyen rendszer, nem kellett fúrni-faragni a beszereléskor.
És a végére: a "fekete doboz" megalkotójának kocsijának DRL bemutatója. (nálam is így működik)


Tegnap pedig, Trotter Mester közreműködésének köszönhetően, elkészült az Ave DRL-képesre átalakítása  :yes: ... Íme a végeredmény:

(http://www.toyotaclub.hu/images/Palaczk/ave_drl3.jpg)

Így fest az autó, mikor rá van adva a gyújtás. Emellé be lehet kapcsolni a helyzetjelzőt is. A DRL akkor deaktiválódik, ha az ember bekapcsolja a tompítottat, a reflektort, vagy a ködfényszórót. A mester saját fejlesztésű elektronikája el van látva egy, összeszerelt állapotban is hozzáférhető potméterrel is, amivel állítani lehet a DRL fényerejét  :otlet:

Az egész művelet, anyaggal-munkával, összesen 10 ezerbe került  :clap: ... Tudom ajánlani minden Ave-tulajnak, aki kímélni szeretné az ugye eléggé kényes tompított fényszórókat  :) !
Cím: Re: Elektromos berendezések
Írta: Trotter66 - 2011.01.21 10:43:25
Pictures & Descriptions of the Connectors to the Fujitsu / Denso OEM Navigation Screen (Head Unit) on a 2003 Toyota 4Runner Limited Edition  (http://www.castulucci.com/projects/carpc/oemnaviconnectors/index.html)
Cím: Re: Elektromos berendezések
Írta: kleingy - 2011.01.22 18:31:38
Gyári Toyota fejegységek bekötési info, képek.

http://teletehnika.info/collection-of-sockets-autoradio/136-razyomy-amagnitol-toyota.html]Ezen az oldalon (http://teletehnika.info/collection-of-sockets-autoradio/136-razyomy-amagnitol-toyota.html) minden megvan hozzá :yes:
Cím: Re: Elektromos berendezések
Írta: kleingy - 2011.01.26 20:13:11
Utólagos ülésfűtés beszerelése Toyota Corolla E11 típusba

Beépített ülésfűtés: Kiyo AWHL ülésfűtés, 2 üléshez, 2 fűtési fokozattal (35°C és 45°C)
Bővebb infó: http://www.powertuning.hu/1000-ulesfutes-es-masszazs/618-kiyo-awhl-ulesfutes-2-uleses.html (http://www.powertuning.hu/1000-ulesfutes-es-masszazs/618-kiyo-awhl-ulesfutes-2-uleses.html)

A csomag minden szükséges alkatrészt, vezetéket tartalmaz. Ami a szereléshez kell:
  • műanyag kötegelő
  • szigetelőszalag vagy zsugorcső
  • forrasztóón + páka
  • oldalvágó
  • telefonfogó (egyenes és/vagy hajlított)
  • villáskulcsok (csillagkulcsok) + csavarhúzók
  • fúró + fúrógép
  • reszelő + reszelő zsír :)
  • ja és nagyon sok türelem...

Sajnos nem fényképeztem le minden apró lépést, de azért csináltam pár képet.
Először is a középső könyöklőt kell kiszerelni azért, hogy az ülések kiszerelésénél ne akadályozzon. Tekerd le a sebváltó gombját, majd fejtsd le szép óvatosan a sebváltó "szoknyáját" alol. Kezd az első oldalával és szépen óvatosan haladj körbe. A fehér szoknyarögzítő műanyagot ki kell pattintani a helyéről, óvatosan el ne törd! Ha felnyitod a könyöklő tároló dobozát, akkor az alján van két csavar, azt kell kitekerni. Ennek az elemnek az oldalán van egy-egy csavar, azt ki kell még tekerni. De ekkor még ne kezd el rángatni, a másik műanyag burkoló elemhez kapcsolódik, ezért egy kicsit meg kell emelni a könyöktámaszt és úgy fog szétjönni. Ha van ebben az elemben valamilyen kapcsoló, akkor vigyázz, ki ne tépd a kábelét.

Ki kell kapni az üléseket, ez tulajdonképpen ülésenként 4db csavar kitekeréséből áll, viszont ezek jó erősen meg vannak húzva.
Érdemes előrehajtani a háttámlát amennyire csak tudod, majd óvatosan vedd ki őket, vigyázva a műszerfalra. Ezt jobb nem egyedül csinálni, mert könnyen össze lehet karcolni a műszerfalat a fém részeivel.

(http://www.kephost.com/images4/2011/1/26/yybfa8y6vnkhml1e1379_tn.jpg) (http://www.kephost.com/view3.php?filename=yybfa8y6vnkhml1e1379.jpg)   (http://www.kephost.com/images4/2011/1/26/3xywuhyknjzozgmc6b4u_tn.jpg) (http://www.kephost.com/view3.php?filename=3xywuhyknjzozgmc6b4u.jpg)   (http://www.kephost.com/images4/2011/1/26/oot3gwywuwatzrelnm1t_tn.jpg) (http://www.kephost.com/view3.php?filename=oot3gwywuwatzrelnm1t.jpg)   (http://www.kephost.com/images4/2011/1/26/ff0wcsmahjoj6ddnm8a7_tn.jpg) (http://www.kephost.com/view3.php?filename=ff0wcsmahjoj6ddnm8a7.jpg)

Jöhet az ülések kárpitjának a visszabontása. Na ez a rész lesz a szöszölős. Az ülőfelület kárpitját azt teljesen leszedtem, a háttámláét azt viszont csak addig fejtettem vissza, ameddig az feltétlenül szükséges volt. A fűtőelemeket egyszerűen rá kell ragasztani a szivacsra. Megvan, hogy melyik megy a háttámlába és melyik az ülőfelületre. Az egyedüli fejtörést a háttámla dőlésszögét állító tekerentyű okozta. Ezt ne feszegesd, van a tengelyén egy horony, és abban egy "M" alakú rögzítő izé, ami rápattan, megakadályozva a tekerentyű lehúzását. Na ezt kell róla először kipattintani és aztán már le is csusszan róla.
(http://www.kephost.com/images4/2011/1/26/kfk5hezfiwyh18dapyz7_tn.jpg) (http://www.kephost.com/view3.php?filename=kfk5hezfiwyh18dapyz7.jpg)   (http://www.kephost.com/images4/2011/1/26/jb3voueol9pz5yp6e43j_tn.jpg) (http://www.kephost.com/view3.php?filename=jb3voueol9pz5yp6e43j.jpg)   (http://www.kephost.com/images4/2011/1/26/hka3c75pihul2u10f9kq_tn.jpg) (http://www.kephost.com/view3.php?filename=hka3c75pihul2u10f9kq.jpg)   (http://www.kephost.com/images4/2011/1/26/mlkq36o83bm8yvtlh74h_tn.jpg) (http://www.kephost.com/view3.php?filename=mlkq36o83bm8yvtlh74h.jpg)   (http://www.kephost.com/images4/2011/1/26/gge5wdzzro9calc6ir8z_tn.jpg) (http://www.kephost.com/view3.php?filename=gge5wdzzro9calc6ir8z.jpg)
 
Ezen a képen látható egy olyan kapocs, ami a kárpitot rögzíti az üléshez (a vezetéktől balra lent):
(http://www.kephost.com/images4/2011/1/26/08utt6a5aop8x60owcix_tn.jpg) (http://www.kephost.com/view3.php?filename=08utt6a5aop8x60owcix.jpg)
Ezeket a kapcsokat kell az oldalvágóval elcsippenteni, vagy szétfeszíteni a telefon fogóval, ha azt akarod visszatenni. A kárpit visszarögzítéséhez kell a kötegelő, de én pl volt ahol a fém kapcsokat tettem vissza. Ehhez a részhez kell a türelem+ügyesség combó! :)

A már kész ülések, szépen kiporszívózva stb... :
(http://www.kephost.com/images4/2011/1/26/2i2tx88lwng9ldknlj5f_tn.jpg) (http://www.kephost.com/view3.php?filename=2i2tx88lwng9ldknlj5f.jpg)

Az ülés vezetékeit ki kell vezetni az oldalukhoz (értelemszerűen balosét jobbra, jobbosét balra) és a felesleges vezetéket kötegelővel össze kell kötözni, majd az ülés aljához kell kötegelni, hogy a hátsó ülésen utazók lábát ne zavarja, ne akadjanak bele. A vezetékekre annyit rá kell hagyni, hogy semmilyen üléspozíciónál se feszüljenek, tehát rá kell hagyni pár centi plusszt a kivezetésnél/kötegelésnél/rögzítésnél. Én nem vágtam le a kábelből sehol, ahol hosszú volt, ott kötegeltem.

A rendszert a szivargyújtó áramköréhez csatlakoztattam. Ehhez ki kell bontani a középkonzolt. Menete: húzd le a ventillátor fokozatkapcsoló, a hőszabályzó és a levegőirány gombját. Sokat szenvedtem vele mire lejöttek. A külső/belső levegő keringetés gombot is le kell húzni. Én kiszedtem a hamutartót meg a szivargyújtót is hogy ne akadályozzon. Lesz a tekerőgombok alatt két csavar, azt ki kell tekerni és ekkor elvileg ki lehet húzni óvatosan ezt a burkoló műanyag részt, az aljánál kezd, de végig maradjon közel függőleges, mert különben meg fog akadni. A klíma és az ablakfűtés kapcsolóit, valamit a szivargyújtó világítás csatlakozóit óvatosan ki kell pattintani a helyükről. De télleg nagyon vigyázni kell, mert ha véletlen eltöröd, akkor be fognak esni a gombok amikor megnyomnád őket. Az ülésfűtés kapcsolóit a kézifék mellett helyeztem el egymás mellett a kettőt. A fölösleges vezetéket a kézifék és a sebváltó közötti térrészben, a műanyag burkolat alatt helyeztem el. A tápláló vezetéket "urológiai" mozdulatokkal a sebváltó mellett felvezettem a szivargyújtóhoz, a vezetékét felblankoltam és hozzáforrasztottam mindkettőt, majd leszigetelőszalagoztam. Az ülésekhez menő vezetékeket a kézifék mellett lebújtattam a kárpit alá, majd az ülések alatti levegőbefúvóknál lévő kárpitkivágásokon kibújtattam. Fontos, hogy a kábeleket mindenhol nagyon jól rögzítsd, mert különben össze vissza zöröghetnek út közben.
Ezek után már csak a leírtaknak megfelelően, de fordított sorrendben mindent visszaszerelsz, összepattintod az ülések csatlakozóit és kész.
Még egy tanács: ha kedvet kaptál hozzá, akkor akkor fogj hozzá, ha pár napig tudod mellőzni az autót. Az üléssel való birkózáshoz elég nagy (és tiszta) helyre van szükség.
Cím: Re: Elektromos berendezések
Írta: Trotter66 - 2011.01.27 12:27:37
Corolla A fejegység kábelezése, csatlakozói, kábelezéssel kapcsolatos belső szerelési tanácsok.

KLIKK (http://igeny.hu/corolla/kabelezes.html)
Cím: Re: Elektromos berendezések
Írta: kleingy - 2011.03.03 19:56:52
A Toyota gyári rádiók CD-tár csatlakozója 2004-ben változott. Korábban 5+7, újabban 6+6 tűs csatlakozókkal szerelték a fejegységeket.

A két csatlakozó egymás mellett:

(http://img10.indafoto.hu/5/1/80371_db24b263eea4a88462e36e5785715584/10939993_82b678cdfe5daab360ab7b5cf1a1e9c8_m.jpg)


A régebbi fejegységekhez is lehet új csatlakozóval ellátott tárakat, átalakítókat illeszteni, ill. fordítva: újabb fejek is fogadnak régebbi egységeket. Egy átalakító szükségeltetik az illesztéshez, gyári cikkszáma: 08695-00370. A cikkszám alapján márkaszervizekben ill. online áruházakban is lehet érdeklődni. Az átalakító így néz ki:

(http://img10.indafoto.hu/5/1/80371_db24b263eea4a88462e36e5785715584/10939975_6352538684b3f07aa712436783c96ea8_m.jpg)
Cím: Re: Elektromos berendezések
Írta: kleingy - 2011.03.06 18:44:34
E12 Corolla gyári magnó kivétele képekkel (http://www.elguapo5000.com/images/howtoremovethefactorycarradiofroma06toyotacorolla.pdf)
Cím: Re: Elektromos berendezések
Írta: kleingy - 2011.03.06 19:13:28
...és még egy, egy aranybánya, amit ezer éve keresek: kalapnyi Toyota gyári fejegység fotója, típusa, lábkiosztása (http://ertasvc.ru/bd/toyota.htm). Állat jó.
Cím: Re: Elektromos berendezések
Írta: Trotter66 - 2011.03.19 08:58:46
Izzócsere menete E12-ben:
- két fedélrögzítő oldalra kihajt
- fedél levesz
- izzó csatlakozója levesz (nagyon fontos addig leszedni, amíg a rugó a helyén tartja az izzót, különben oltári szívás van belőle)
- rugó alsó részét benyom, fölfelé rugót kihajt
- izzót kivesz, pótizzót betesz, értelemszerűen korábbi lépéseket fordított sorrendben végrehajt

Elsőre 3/4 óra volt, másodszorra 5 perc, most megvan másfél alatt.
Cím: Re: Elektromos berendezések
Írta: kleingy - 2011.04.07 08:25:28
Avensis xenon vakulás, javítása és before-after fotók


Mai ésszel már nem vágynék annyira az Executive csomagra a Xenon miatt.  :D
Mondjuk az elektromos ülésállítás és a hátsó napfényvédő roló az hiányozna.  :wub:

Használt eladó autóknál eleve nem hinném, hogy a tulaj kicseréltette volna a lámpákat, szóval vétel után mehet a fejtörés és az agyalas, hogy mi is legyen.  ::)
Szinte biztos hogy nem cseréltetett, de ma belecsaptam a lecsóba és kiszedettem a xenonokat!
Holnap viszem az Üllői útra őket a Garancia céghez. Jövő hét péntekre ígérik a javítást, a jelzett 25e/pár áron.
Ha megvan a művelet és lesz pár esős nap, elmondom a tapasztalatokat!
(A legnagyobb félelmem az újraszerelésnél a ragasztások párazárása/tömítettsége!)


Csak még egy kicsit visszalépve az Avenis II.-esek xenonproblémájához és azok megoldásaihoz.
Ma hoztam el a Garanciától az újrafoncsorozott fényszórókat és be is tetettem őket.
Háát....
Világítanak, mint állat!
Kemény 1400 pénzért kaptak LED-es helyzetjelzőt ami színhőmérsékletben harmonizál az 5800 K-es izzóval.
Kivalo. En is hozzajuk terveztem vinni meg par hete, csak nem igazan tudtam hogyan oldjam meg a lampa kiszerelest, meg visszaszerelest, ugyhogy egyelore halogatom. Tenyleg, te hogyan csinaltad? Ugye ha elviszem egy szervizbe kiszedetni a lampakat, akkor az autot nem tudom visszahozni, mert lampa es plane index nelkul nem lehet kozlekedni. Tovabba gondolom a hetfotol-pentekig tarto javitas ideje alatt a lokharitot nincs ertelme visszatenni sem, addig meg valahol tarolni kellene az autot (lokos nelkul a haz elott biztos nem hagynam kint, meg valaki azt hiszi bontas alatt van a kocsi, es levesz belole meg valamit :D)
Szoval hetfotol pentekig hol volt neked az autod? A szervizben mennyiert kaptak ki es tettek vissza a lampaidat? A 2 fenyszoro felujitasara nekem par hete 25 ezret mondtak, neked is annyi volt?
A helyzetjelzoket en is szeretnem LED-ekre cserelni, mert csunya szinuk van most. A gyari HID-eknek 4300K szinuk van? Vagy ott meg tudjak nekem mondani, hogy milyen van es ahhoz passzolo szinu LED-eknek tesznek be?
A bal lampam mar lassan teljesen vak, ugyhogy nagyon aktualis lenne a dolog.


Idokozben megcsinaltattam a Xenon fenyszorokat a Garancia lampaboltban. Szepen dolgoztak :) Vegre van fenye az autonak es latok rendesen. 25 ezer helyett vegul 29 ezer lett, mert a Xenon projektort a foglalatban tarto valami bize eltorott, es azt javitani kellett mindketton. Plusz 7 ezer volt a lokharito levetele majd visszatetele. Mondjuk sajnos ezzel nem vagyok elegedett, mert a jobb elso lampanal elegge "log" a lokharito. Korabban teljesen gyari volt, szerintem sosem nyultak hozza. Esetleg tud valaki ajanlani egy helyet, ahol olcson, de szepen visszateszik, ugy, ahogy azt kell? Szerintem ez ket emberes melo, egyedul nem lehet szepen visszatenni, mert csak ugy szabadna visszacsavarni a csavarokat, ha kozben valaki a helyen tartja, kulonben ohatatlan, hogy elcsuszik par millimetert, es akkor mar csunya az illeszteseknel.

Csinaltam par kepet meg a beavatkozas elott, majd utana is, ugyanazon a helyen, hogy legyen osszehasonlitas. Azt hiszem sokat nem kell hozzafuzni, eg es fold a kulonbseg :)
(http://img228.imageshack.us/img228/604/before1c.jpg)
(http://img94.imageshack.us/img94/5029/after1h.jpg)
(http://img196.imageshack.us/img196/1336/before2c.jpg)
(http://img231.imageshack.us/img231/8941/after2pe.jpg)

Cím: Re:Elektromos berendezések
Írta: kleingy - 2012.08.31 10:30:55
Sikerült elvesztenem a fonalat.
A kulccsal kapcsolatban probléma lehet:
1) gomb kiesett       --> gumilap csere,
2) kulcs törött          --> ház rendelés, toll másolás, elektronika átrakása a régiből a másolt új házba,
3) tartalék kulcs készítése, elveszett, ellopták --> ház rendelés elektronikával, toll másolás, hozzátanítás a
                                                                             központi elektronikához (E11 nél kapcsolókkal bűvészkedés,
                                                                             E12 -nél OBD keresztül netes cucal, vagy márkaszerviz)
4) kulcs nem működik --> másik kulccsal ellenőrzés, - ha azzal sem működik, akkor mindkét kulcs rádiójának ell.
                                                                                    a) kulcsok hibásak -->3
                                                                                    b) kulcsok jól működnek --> gk elektronika vizsgálata ...
                                                                                 - másik kulccsal működik    -->elemcsere
                                                                                                                                 nem ok -->3
                                                                                                                                 ok         --> örül
kulcs ellopása esetén érdemes megfontolni legalább a gyújtáskapcsoló cseréjét, és az immo hozzátanítást,
nem működő, vagy csak nagyon közelről működő távirányító esetén elemcserével is lehet kezdeni.
                                                                                   
Cím: Re:Elektromos berendezések
Írta: kleingy - 2012.10.16 11:16:41
Egy kis képes segítség (http://www.toyota-tech.eu/aimuploads/%7BC03A9EC3-5DAB-4CE3-BB44-6DBFA894226F%7D/THF20152535LHDAIM000055PZ456B929200Yaris2003.pdf) a Yaris GenI középkonzol szétszedéséhez.
Cím: Re:Elektromos berendezések
Írta: kleingy - 2012.10.19 10:29:52
Sziasztok!

Minap írtuk a xenon fényszórók alap magasság-beállításáról. Gyárilag elvileg túl alacsony a beállítás (nekem legalábbis), és csak az autó elé világít a lámpa, nem pedig távolba.

Nem hagyott nyugodni a dolog és pár kolléga által felvetett lehetőségek alapján nekiláttam a magasság beállításnak és sikerült (igaz idő hiányába egyelőre csak az anyósülés oldali). Ezt szeretném megosztani mindazokkal, akiket ez érdekel.

Nem egy bonyolult munka, csak elég tökölős, mert megfelelő célszerszám nélkül nehézkes az állítás, de lehetséges.
Felnyitod a motorháztetőt és le kell bontani a műanyag takaró burkolatokat (1 nagyobb van és 1 kisebb). Ezután látszik is, hogy az autóval szemben állva a bal lámpához könnyebben hozzá lehet férni, mert a jobb oldalinál ott van ugye az akksi.
A xenon izzó mögött van egy kis állító mechanizmus. Készítettem róla pár képet, igaz telefonos, de szerintem ki lehet belőle venni mire is akarok utalni. Van egy fémből készült kis fogaskerék, amit az ember annak tengelyére merőlegesen lát, illetve a kis fogaskerék végén van egy műanyag csavarfej szerűség. Van is rajta egy vágat, mintha egy sima laposfejű csavarhúzóval lehetne is csavarni. De sajnos mivel célszerszámom nincs, és ehhez csavarhúzóval nem férni hozzá, így én a fogaskereket a fogainál fogva tekertem el balról jobbra. Ehhez egy hosszú szárú, kis fejű, lapos csavarhúzót használtam. Be lehet dugni két fog közé, elfordítod a csavarhúzót jobbra és ugyanazzal a fordulattal a kis fogaskerék is fordul. Marha lassan megy az egész, de megy. Egy teljes fordulat a fogaskeréken kb. 1 perc alatt volt meg. Én 3 fordulatot tekertem rajta.
Aztán kiálltam a garázsajtó elé, felkapcsoltam a lámpát és már láttam is az eltérést a két fényszóró között. Korábban szinte egyvonalban volt a két lámpa világítása, most pedig az anyósülés oldali jóval feljebb került.  ;)
Örültem is nagyon, hogy megvan a megoldás. Mentem is egy próbakört és valóban sokkal-sokkal jobban bevilágítja az autó maga előtt az utat. Milyen jó lesz majd akkor, mikor a másikat is hozzáállítom.

Fontos, hogy a fogaskerék balról jobbra tekeredjen, így állítódik feljebb. Én persze, hogy a másik irányba kezdtem, de most már tudjuk melyik irány a helyes. Szépen precízen lehet forgatni, semmit sem erőltetünk közben, semmi nem fog eltörni, vagy megszakadni.
Ugyanezzel a módszerre a másik oldalit is meg lehet csinálni, csak a hely még kevesebb, de megoldható, csak több idő fog rámenni, ami ma este erre már nem volt meg. Majd a hétvégén.

Próbálok küldeni pár képet és bejelölni rajta, hogy mit és merre kell tekerni.

A képek az autóval szemben állva, fentről lefelé készültek, tehát a kép alja volt hozzám közel.
A piros nyíl mutat a kis fogaskerékre, amit balról jobbra kell tekerni.
Fotók az eredeti hozzászólásban.
Cím: Re:Elektromos berendezések
Írta: kleingy - 2013.02.22 09:28:28
T22 Avensis gyári CD-lejátszó Matsushita W53804 javítása

Jelentem, sikerült magjavítani az Avensis gyári CD-lejátszóját.
Hogy kerek legyen a történet, leírom az elejétől.

Típus: T22 Avensis gyári CD-lejátszója Matsushita W53804
Hiba tünete: az audio CD-ket szépen lejátsza, nem ugrál, gyorsan olvassa be, azonban az EJECT gomb megnyomására semmi reakció, még csak a lejátszást sem szakítja meg és a mechanika felől sem hallani semmilyen, a lemez kiadására irányuló próbálkozást.

Első körben szétszedtem magam, remélve, hogy elkoszolódott valami belül, de semmit nem találtam, szinte patika állapotú a 12 éves szerkezet belseje.

Elvittem egy Panasonic szervizbe, ahol minden porcikáját, vezetékét, csatlakozását kiméregették, minden rendben volt. Egyetlen dologra lehetett csak a figyelmet összpontosítani, az előlap (fekete műanyag, amire rögzítve van az Eject gomb) és a lejátszó fém váza közötti érintkezés hiányára. Ez gyárilag vagy forrasztva van, van csak összeérintkeznek, lényeg, hogy ez a kapcsolat nem működött.
Lehetséges okai:
1. a forrasztást egy előző szétszedés alkalmával elszakították (kétlem, mert nagyon érintetlen volt a középkonzol belseje, ráadásul, meggyűlt a bajom, mire le tudtam húzni a helyéről...)
2. nem volt forrasztás, csak érintő kapcsolat, de eloxidálódott az évek során

Megoldás: Össze kell forrasztani, hogy az érintkezés létrejöjjön és kész is. Tökéletesen működik.  :clap:

Ez nekem szakértelem hiánya miatt áfásan 3000Ft-omba került, de nekem megérte.  :yes:

A modiknak üzenem, hogy talán nem lenne haszontalan dolog, ha beraknák a Csináld magad! topicba segítség gyanánt, mert típushibáról van szó.
Cím: Re:Elektromos berendezések
Írta: kleingy - 2013.03.05 10:37:05
Hátsó ködlámpa kapcsoló javítása

Én ma javítottam.
- Kapcsoló kiszed
- Nyomógomb kipattintása, a két kis fül fogja:(http://kepfeltoltes.hu/091207/DSCF2054_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)

  Van mögötte egy rugó, vigyázz nehogy elpattanjon!

- Panel kiszedése (http://kepfeltoltes.hu/091207/DSCF2053_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)

- Általában a relé forrasztása törik el, nekem is ott volt, de igazából csak mikroszkóp alatt látszott.

(http://kepfeltoltes.hu/091207/DSCF2051_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)

- Hibás forrasztás javítása. Érdemes odafigyelni, hogy a relé felfeküdjön a panelra, így kevésbé terheli a forrasztást a rázkódás.
- Kapcsoló összeszerelése, visszaszerelése.
Cím: Re:Elektromos berendezések
Írta: kleingy - 2013.03.05 11:43:39
Prius II audio rendszer szerelése (http://www.selidori.com/tech/00000-04999/273-QAMLj.pdf)

- fejegység,
- navi,
- hangszórók,
- antenna
ki és beszerelése.
Cím: Re:Elektromos berendezések
Írta: kleingy - 2013.04.16 08:14:18
Tolatóradar beszerelése (az eszmecsere folytatása itt olvasható (http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=817.msg525239#msg525239))

Mellékelt képen láthatod a radart beszerelve. Nem volt egy könnyű menet, már, ami a lökhárító leszedését illeti:
8 db csavar, 6db oldható patent, és megannyi sima bepattanós patent... Volt vagy 45 perc, mire a márkaszervizben le tudták szedni a lököst (ilyen Avét még nem szedtek szét).
A csavarok: 4db a csomagtartó fedél alatt a lökhárítón látható ez nem kérdés. Aztán van 1-1db a kerékív felől, ez is könnyű. Ami szívatott, az a belső, oldalsó szövetkárpit alatti kb 8-as átmérőjű csavar, amit kárpit bontás nélkül nem tudsz kioldani. A kárpitbontás sorrendje: 1. felszeded a rakodó perem műanyag burkolatát, ezt gyorspatentek fogják, szépen feljön. Ezután 2. az oldalsó szövetkárpitot kezded el leszedni a csomagtérben, de nem kell teljesen, csak a hátsó kerékjárati ívig. Így már az egyetlen (oldalanként 1-1db) csavarhoz is hozzáférhetsz.
Oldható patentok: Az autó hátulján, a lökhárító alján középen van 4db. És a kerékjárati ív felől is van még 1-1db. Úgy emlékszem, ennyi, de lehet, hogy további 1-1 db patent fogja a kerékjárati ívnél a lököst. Persze, ezután sem esik le magától a lökhárító, bizony, le kell húzni a helyéről. Ehhez nem árt 2 ember és az egyik az autó egyik oldalán tartja a lökit, a másik a másik oldalon. Vízszintes irányban kell lehúzni a helyéről, mert további rögzítő fülek is vannak belül (oldalanként 1-1db), amik egy műanyag sínben mozognak vízszintesen.
Megjegyzem, nekem 2db patentomat el kellett törni, hogy kijöjjön, ezt pótolták (ezért is jó a márkaszerviz: helyben vannak ilyen kis bizb*szok).

Ha van vonóhorgod, az bonyolítja a műveletet, mert nem kéne a fényezést a vonószemmel összekarcolni...

A radart úgy mérte ki a srác, hogy a 2db középső rögzítő csavart (a lökhárítójé), ami látszik is, amikor kinyitod a csomagtartóajtót, megközölte, majd a középpontot megjelölte filccel. Ezután rámért szimetrikusan a távolabbi csavaroktól is mindkét oldalon (ezek a csavarok az elméleti középponttól nagyjából szimetrikusan helyezkednek el). A szenzorok közötti távolság a radar leírása szerint általában 40cm (+-1cm lökhárítómérettől függően). Tehát, a középponttól 20-20cm-re szintén megjelöli a fúrandó lyuk közepét.
Ja, a szenzorok magassági elhelyezése: Érdemes, tanácsos minél feljebb elhelyezni a szenzorokat a lökhárítón, hogy a fűszálaknak, magas szegélynek feleslegesen nem jelezzen be. A mellékelt képemen láthatod az elhelyezést (kipróbálva is jól működik!).
Fúrás: Itt jött egy nem túl kellemes meglepetés, ugyanis, a mellékelt lyukfúró csak 18,5mm átmérőjű lyukat tudott fúrni, míg a szenzor átmérőjéhez 23mm-es lyuk kellett... Ez egy gyári hiba a szenzor gyártójától (Vertex). A Corollámon SPY radar van, annak megfelelő volt a mellékelt fúrófeje.
Ismét egy érv a márkaszerviz mellett, hogy természetesen kéznél volt egy profi lyukbővítő célszerszám, amivel olyan lyukat fúrt a szerelő, hogy sorjázni sem kellett utána...
Ezután csak be kellett fűzni a lyukakba mind a 4db szenzort, és összekötegelőzni a vezetékeket a lökhárító belsejében, hogy ne lógjon.
A karosszériába bevezetés a lehető legjobb helyen, oldalt az egyik gumidugón keresztül, azt középen kivágva történt, majd vissza lett helyezve a lyukba a vezetékekkel együtt. Ezen a helyen az előzőleg félig kiszedett belső szövetkárpittól is jól hozzá lehetett férni. Bent szépen összedugdosta az "aggyal" (a radar kp. egysége), valamint a kijelzőt is rádugta, végül kapta a tolatólámpától a sistiricset és máris jöhetett a teszt. Itt volt némi kis szenzorcsere a kp. egység egyes bemenetein, mire meglett a helyen kijelzés, de az egész beállítás 5 percnél több időt nem vett igénybe.
A kijelzőhöz 5 m kábelt adtak, ezt oldalt fölül vezette el.
Tipp, hogy ne kelljen az A oszlop és társait lebontani, egyszerűen le kell húzni az ajtókéder gumikat és a vezetéket tetőkárpithoz begyömöszölni (a kárpitnak van egy kis visszahajlítása, így nem csúszik-rázkódik ki alóla a vezeték). A kijelzőt a visszapillantó tükör tetejére helyeztem el a mellékelt 2 oldalú ragasztóval. Kicsit még át kell variáljam utóbbit, mert a tükör burkolatának teteje kissé domború, a kijelző alja pedig vízszintes, így eláll és nem fekszik fel teljesen. Két szélére vékonyan adok neki egy-egy darabka 2 oldalú ragasztót és fix lesz. Működése hibátlan, nem pittyeg össze vissza, csak rükvercbe kapcsoláskor pittyen egyet, ezután csak akkor, ha akadály észlel.
A lökhárító visszaszerelése már percek kérdése volt és 5000Ft-tal háláltam meg a segítséget.

Remélem, tudtam segíteni a szereléssel. Ha valami kérdés merülne fel, és tudok segíteni, kérdezz... ;)

Radar beszerzési forrása (http://coolautoo.hu/akalmi-akciok/125-tolatoradar-4-szenzoros-pk011.html)
Cím: Re:Elektromos berendezések
Írta: kleingy - 2013.06.10 16:07:27
Avensis I. izzócsere képekkel és igen részletes leírással együtt.

A műszerfal szerelésről készítettem egy kollázst. A képek a lépéseket sorban, bal-fentről indulva mutatja be, hogy mit célszerű* megbontani a műszerfalizzók cseréjéhez. A művelet nem vészes, de könnyen el lehet törni patentokat, ha az ember nem jó helyen feszíti meg a burkolatokat.
Az első képen látható, alsó burkolatot 2db csavar fogja és 2db patent.
A kormányt körülölelő burkolatokat a kormány alaphelyzetéből 90 fokkal elforgatva, a kormány jobb- és bal oldalán lévő 1-1db csavar kihajtását lehet levenni (az alsót legalábbis). A felső burkolat maradhat a helyén. Ha a felsőt is ki akarjátok lazítani, akkor a gyújtáskapcsoló melletti csvaart is ki kell szedni, ahogy a kép is mutatja.
A műszeregységet takaró fekete műanyag keretet 2db csavar fogja fent és 2 db patent a két alsó szélén. Nem nagy dolog kilazítani, de kivenni csak a kormány legalsó helyzetbe állításával lehet forgatva.
A műszeregységet még 3db csavar (1db fent, 2db lent) fogja, az könnyebben kijön. A 2db csatlakozó kis kell oldani a hátuljából, csak ezután lehet kifelé forgatva eltávolítani.
...és máris az ölünkben van a műszeregység. Ha megfordítjuk, látható, hogy gyorsan oldható Toshiba foglalatok vannak minden izzónak, több kisebb (kontroll lámpák) és 3db nagyobb (ezek a műszerfal világításért felelősek). Én csak utóbbi 3db-ot cseréltem, jó tanács1, hogy mind3at érdemes egyszerre cserélni, illetve, jótanács2, hogy ne fogdossuk össze az izzó üvegét a kezünkkel. Egyronggyal érdemes megtisztítani, mielőtt a helyére rakjuk. Én még annyit csináltam, hogy a foglalat két kis érzékelőjét kijjebb feszítettem, hogy biztosan jól csatlakozzon és minden mehet vissza fordított sorrendben. 
 
Műszerfal izzó csere (https://plus.google.com/photos/111076357372730360097/albums/5866319855793795153?authkey=CNulhu-uzOjNhQE#photos/111076357372730360097/albums/5866319855793795153/5887845536205709618?authkey=CNulhu-uzOjNhQE&pid=5887845536205709618&oid=111076357372730360097)

Gyakorlatilag azt mondhatom, hogy az első 5db kép lépéseit már kihagynám, mert azóta már szedtem szét és megoldható, csak félő, hogy nagyon feszül a műszeregység fekete színű kerete a kiszedésnél, ha nem lazítjuk ki a kormány körüli 2db burkolatot. Én azt ajánlom, hogy először szedjétek szét úgy, ahogy én, hogy lássátok, hol és hogyan helyezkednek el a patentok, illetve, hol és hogyan kell őket oldani, hogy ne sérüljön más.

a klímapanel izzóira még vissza fogom tenni a zöld kis sapkákat, ehhez mégegyszer szét fogom szedni a konzolt, de arról is készítettem pár képek.

klímapanel képek (https://plus.google.com/photos/111076357372730360097/albums/5866319855793795153?authkey=CNulhu-uzOjNhQE#photos/111076357372730360097/albums/5866319855793795153/5887845532533753602?authkey=CNulhu-uzOjNhQE&pid=5887845532533753602&oid=111076357372730360097)

1. lépés, hogy ahogy a kezemmel a képen mutatom, finoman kihúzzátok a konzol betét alját. Ez elég rendesen kapaszkodik, de határozott mozdulattal kijön. Ha az alja kijött, óvatosan kézzel ki-kihúzzátok fölfelé haladva a feljebb lévő részeit is, hogy ne feszüljön.
2. Ha kint van az egész panel, akkor először lehuzigáljátok a 2-3 felső gomb csatiját, ezután kijjeb jön az egész. Szerintem a hifi kábeleit nem kell kihúzigálni (mert ez resetel minden rádió-hifi beállítást + a fed. comp.-ot is), elég egy kis kézügyességgel annyira kifordítani a konzolt, hogy a klímapanel 4db csavarját (2db oldalt, 2db alul fogja) ki tudjátok hajtani. Ennek a hátuljából szintén ki kell húzni a 2db csatlakozót.
3. Klímavezérlő panelt megfordítjátok és látható a 4db fehér, mélyen fekvő foglalat, amit egy kis csavarhúzóval jobbra fordítva már ki is oldhattok. És innen jön az idegtépő játék, kirázni a foglalatot az izzóval együtt...  :D Nem egyszerű, türelem!
4. Az izzók cseréje nem nehéz, csak a foglalatra hajtott lábait kell kiegyenesíteni és kihúzni a helyéről. Ha az izzócsere kész,
5. fordított sorrendben minden vissza.

Remélem, érthető a folyamat és segíthet másoknak.  :)
Cím: Re:Elektromos berendezések
Írta: Trotter66 - 2013.08.26 19:41:31
Egy ötletes hangszóró vízvédelem képekkel:

Hátsó hangszóró vízcseppvédelme házilag. Két napja készítettem egy kiszuperált éthordóból.
Autómosás után kivettem a hangszórót és tiszta víz volt. Kamikáze már írt róla ezért néztem meg. Ő egy sima nejlont tett oda én ezt továbbfejlesztettem. Ha kérdés lenne a hangszóró bevágásról nyugodtan kérdezzetek, sokat dolgoztam rajta, sablont kellett készíteni meg ilyenek.

http://kepfeltoltes.hu/view/130825/F_nyk_p0553_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130825/F_nyk_p0552_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130825/F_nyk_p0551_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130825/F_nyk_p0550_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130825/F_nyk_p0549_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130825/F_nyk_p0548_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130825/F_nyk_p0547_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130825/F_nyk_p0546_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130825/F_nyk_p0545_www.kepfeltoltes.hu_.jpg