Toyota Club Hungary [ Forum ]

Mindenféle => Csináld magad! => A témát indította: Trotter66 - 2011.01.04 18:48:43

Cím: Motor és segédberendezései
Írta: Trotter66 - 2011.01.04 18:48:43
Ide jöhetnek a motorral, vízpumpával, szervókkal, önindítóval, generátorral és a többi esetleges segédberendezéssel kapcsolatos szerelési leírások, vagy linkek.
Ugyanitt elférnek a berendezéseket összekötő elemek (szíjak és láncok) szerelési tanácsok, tippek és trükkök.


Tartalomjegyzék:

- Corolla 1.4 VVTI hosszbordásszíj
- D-4D & D-CAT EGR szelep hiba és tisztítás
- Gyertyák szemrevételezése
- Auris T180/Sr180 EGR-szelep tisztítás
- Toyota Carina 2, 4A-F hengerfej meghúzási nyomatékok
- 4ZZ-s (1,4VVTi) motorok szelephézagállítása és hűtővíz hőmérséklet érzékelő gomba cseréje
- 1.0 benzines Yaris I légtömegmérőjének tisztítása.
- Gyújtógyertya-csere 1.0 benzines Yaris I-esen.
- Zörgő műanyag szívósor javítása (http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=1148.msg402313#msg402313)
- Motor előmelegítők részletesen (http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=1148.msg493606#msg493606)
- Hosszbordásszíj-csere vvt-i motoron (http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=1148.msg494748#msg494748)
- Calix motor előmelegítés (http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=1148.msg504433#msg504433)
- Szelephézag állítás vvt-i motoron, képekkel (http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=1148.msg506493#msg506493)
- OCV és PCV (http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=1148.msg508093#msg508093)
- Termosztát csere 3S-FE Carina E (http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=1148.msg508404#msg508404)
- 1.4 D-4D EGR szelep tisztítás - részletes leírás képekkel (http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=1148.msg518874#msg518874)
- Szívócsonk javítás még egyszer (http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=1148.msg522170#msg522170)
- Alapjárati hiba (http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=1148.msg573808#msg573808)
Cím: Re: Motor és segédberendezései
Írta: Trotter66 - 2011.01.05 12:50:44
Corolla hosszbordásszíj:

Egy apró információ annak, aki hosszbordásszíjat akar cserélni a közeljövőben (105.000km-nél cserés az előírás szerint):

Corolla 1,4 vvti-hez (klímás, szervós) GATES hosszbordásszíj 6PK1840(!) jelölésű 5400 HUF körül mozog a beszerzés helyétől függően.
A szerelőm azt mondta, hogy aki nem Gates-et akar vele beszereltetni, azt nem is vállalja. Vagy ez, vagy semmi.

Annyit kell még tudni, hogy összesen 4 féle méretben gyártják ehhez a motorhoz (4ZZ), 1540-1560: ezek klíma nélküli, illetve a rövidebb talán klíma+szervó nélküli Corikba megy, a klímás kocsikba az 1840mm-es való. A negyedik versenyző méretét nem tudom, de az is 1800 feletti szám.
Remélem, tudtam segíteni.  ;)
Cím: Re: Motor és segédberendezései
Írta: Trotter66 - 2011.01.05 12:56:56
D-4D & D-CAT EGR szelep hiba es tisztitás:

Hibajelenseg:
Gyorsitaskor, akar padlogaznal is 2500-2600-as fordulatig szinte semmi sem tortenik, majd 2 eroteljes rantas kisereteben feleled a motor es elkezd huzni, de akkor sem ugy, mint korabban. Alul szinte balesetveszelyesen erotlen.

Hibakod:
Altalaban szokott lenni, de a mi esetunkben nem volt, az EGR szelep az elektronika felol nezve mukodott.

Hiba oka:
A jaratok teljesen el voltak dugulva es a szeleptanyerokon annyi lerakodas volt, hogy a rugo nem birta visszahuzni ezert allandoan nyitva volt 2mm-re. Nagyon bena a teljesen szogletes jarat kialakitas, ez nem segit a lerakodasoknal...

Eloelet:
60.000km foleg varosban, 5.000km-rel korabban markaszerviz tisztitotta (tulaj vegignezte), a tisztitas utan 1 Hungaroring es 1 Euroringes palyanap. A latottak/tapasztaltak alapjan a szerviz nem forditott ra tul sok figyelmet.

Karbantartas:
Erdemes 15 ezrenkent ellenorizni es tisztitani.

Szerszamok:
- muanyag bolha eltavolito vagy vekony, de eros csavarhuzo
- crowa kulcs, kb 30cm-es nyellel, hogy kello erot lehessen kifejteni
- 12-es crowa fej
- crowa fej toldat, hogy a szivosor mellett be lehessen nyulni (15-20cm-es), magneses nem art!
- imbuszkulcs keszlet (leptetomotorhoz)
- apro kb 2mm atmeroju 90 fokban kanyarodo imbuszkulcs (szelepfeszkek tisztitashoz)
- 3 flakon fektisztito
- csomo papirtorlokendo
- kaveskanal, mi a jo oreg MALEV-osat hasznaltuk (nyugodtan lehet celszerszamnak hivni tokeletes formaju es meretu)
- kesztyu (gusztustalan az a por es gyakran meg nedves is)
- porszivo, de ezt utana mar nem valoszinu hogy masra (pl lakasban) erdemes hasznalni
- erzekenyebbeknek pormaszk
- apro elemlampa

Szereles: (markaszerviz kb 30-40 perc, mi 2 ora igaz volt benne pici beszelgetes is, de sokkal alaposabban csinaltuk)
- gyujtaskulcs kivesz (elektromos csatlakozo bontas miatt)
- motortakaro levesz
- huto folotti muanyag takaro levesz (3 bolha, 1 csavaros bolha)
- EGR szelep csatlakozo szethuz
- 2db atlosan levo 12-es anya fellazit (probaljatok megjegyezni mennyi ero kellett a nyitashoz)
- 2db atlosan levo 12-es hosszu csavar fellazit
- hengerfejnel levo 12-es rovid csavar fellazit
- 3db imbuszos csavar fellazit az EGR szelep leptetomotorjan (kezben is meg lehet csinalni kesobb, de nem oldodik konnyen, szerintem a helyen egyszerubb)
- 2db anya es a 2db hosszu csavar kivesz
- ovatosan a 2db rovid csavar kivetele (nehez hozzaferni, magneses csavarhuzo vagy 2 kez kell, ha leesik lehet also muanyagot bontani... )
- ovatosan az EGR feletti atvezeto csovet megemelni ahol a 4 csavar van majd a hengerfej feloli 2 csavarnal az ott levo nagyon vekony ovalis alatetet fogva (nehogy beessen a motorba) a csovet levenni
- a cso alatti ovalis tomitest levenni, felrerakni es megjegyezni pontosan melyik oldala volt felul
- EGR hazat es a leptetomotort levenni
- az EGR alatti teglalap alaku tomitest levenni, felrerakni es megjegyezni pontosan melyik oldala volt felul
- hengerfejen a nyilast letakarni, nehogy valami beleessen
- EGR szelepet es motort szetvalasztani
- johet a szelep ovatos kapirgalasa, eloszor a szelephazzal kezdjetek, fokozatosan haladva beljebb (MALEV-os kanal)
- aztan a szeleprugot benyomva az apro imbusszal johetnek az erzekenyebb reszek
- utana fektisztito amig a tavozo trutymo nem atlatszo majd a fentiek ismetlese amig tiszta nem lesz
- a szelepnek teljesen vissza kell zarodnia !!! nekunk 2mm-es res volt ott a tisztitas elott
- a szelepek (mert 2 van) 3 helyen fekszenek fel a hazra (elol, kozepen es a nyakanal ahol egy nagyobb henger van, nekunk itt volt a legtobb cucc es emiatt nem zarodott)
- johet az atkoto cso tisztitasa, kapargatas majd fektisztito
- FEKTISZTITOT ne hasznaljatok a szivosornal, nem szabad hogy a motorba keruljon
- most jon a vicces resz, a hengerfejen levo nyilasok tisztitasa, a kor keresztmetszetu egyszeru, probaljatok kifele kapirgalni a kanallal es a porszivoval
- aztan a teglalap alaku aminek 3 nyilasa van (jobb, kozep, bal), mindharomnak atjarhatonak kell lennie, a kanallal ki lehet lapatolni a cuccot
- alapos szaritas  a fektisztito miatt, majd visszaszereles a fentiek alapjan forditott sorrendben
- FONTOS a szivosoron levo 2db fuggoleges csavarmenetet kiporszivosni, vagy levegovel kifujni (ide beesik a tisztitas soran a cucc)
- csavarokat sorban es tobb lepcsoben meghuzva a tomiteseket nem kifelejtve!
- NEM elfelejteni az elektromos csatlakozot visszadugni
- izzitas es inditas
- elkerulhetetlen, hogy a korombol jusson az egesterbe, emiatt par masodpercig nem biztos hogy szepen jar

Kepek:
(http://hf1l.hsw.hu/kepek/avensis/2010-11-251.jpg)
(http://hf1l.hsw.hu/kepek/avensis/2010-11-252.jpg)
(http://hf1l.hsw.hu/kepek/avensis/2010-11-253.jpg)
(http://hf1l.hsw.hu/kepek/avensis/2010-11-254.jpg)
(http://hf1l.hsw.hu/kepek/avensis/2010-11-255.jpg)
(http://hf1l.hsw.hu/kepek/avensis/2010-11-256.jpg)
(http://hf1l.hsw.hu/kepek/avensis/2010-11-257.jpg)
(http://hf1l.hsw.hu/kepek/avensis/2010-11-258.jpg)
(http://hf1l.hsw.hu/kepek/avensis/2010-11-259.jpg)
(http://hf1l.hsw.hu/kepek/avensis/2010-11-2510.jpg)
(http://hf1l.hsw.hu/kepek/avensis/2010-11-2511.jpg)

Cím: Re: Motor és segédberendezései
Írta: Trotter66 - 2011.01.06 17:38:08
Néhány alap dolog a gyertyák szemrevételezése kapcsán, bármely benzinüzemű motor vonatkozásában.

KLIKK (http://zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=77)
Cím: Re: Motor és segédberendezései
Írta: Trotter66 - 2011.01.10 11:26:16
Ezen a linken az Auris T180/Sr180 Egr szelepének tisztítását találod (http://www.toyotaownersclub.com/forums/index.php?showtopic=106241)
Cím: Re: Motor és segédberendezései
Írta: Trotter66 - 2011.01.11 18:48:46
Toyota Carina 2, 4A-F hengerfej meghúzási nyomatékok:

 Klikk (http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=16.msg379290#msg379290)
Cím: Re: Motor és segédberendezései
Írta: Trotter66 - 2011.01.27 11:28:03
A lenti linkeken 4ZZ-s (1,4VVTi) motorok szelephézagállítása és hűtővíz hőmérséklet érzékelő gomba cseréje tárgyában kaptok PDF formátumban hasznos segítséget.
Kattints, és töltsd le!

KLIKK 1 (http://www.sendspace.com/file/y4k1xd[/url)
KLIKK 2 (http://www.sendspace.com/file/sz1bo5)


A tárhely linkelt tartalma ismeretlen ok miatt törlésre került, már nem elérhető. Trotter
Cím: Re: Motor és segédberendezései
Írta: Palaczk - 2011.04.13 21:41:39
1.0 benzines Yaris I légtömegmérőjének tisztítása.

1. Áramtalanítsd a kocsit (vedd le az akksiról a negatív sarut).

2. Vedd le és hajtsd félre a légszűrőház fedelét (benne a légszűrővel).

3. Csavart ki a pirossal bekarikázott 3 darab, 10-es kulcsnyílású csavart. Így, a légszűrőházat kicsit megemelve (teljesen leszerelni nem kell, különféle csövek stb. csatlakoznak rá, ezeket nem kell levenni) tudod majd leszerelni a baloldalt a légszűrőházba rögzített légtömegmérőt, amelynek elhelyezkedését a sárga nyíl jelöli.

(http://www.toyotaclub.hu/images/Palaczk/yaris_maf1.jpg)

4. Vedd le a légtömegmérőről a piros nyíllal jelölt elektromos csatlakozót, és tekerd ki a pirossal bekarikázott 2 db csillagcsavart. Ha ez megvan, a légtömegmérőt ki tudod húzni a légszűrőházból.

(http://www.toyotaclub.hu/images/Palaczk/yaris_maf2.jpg)

5. Az első képen a beszívott levegő hőmérsékletének érzékelője látható (piros nyíllal jelölve), a másodikon a légtömegmérő érzékelői (ugyancsak piros nyíllal jelölve). Ezeket féktisztító sprayval be kell fújni, alaposan, többször egymás után, míg tiszták nem lesznek. A művelethez érdemes védőkesztyűt húzni; a féktisztító nem igazán bőrbarát anyag.

(http://www.toyotaclub.hu/images/Palaczk/yaris_maf3.jpg)

(http://www.toyotaclub.hu/images/Palaczk/yaris_maf4.jpg)

6. Így kell kinézniük tisztítás után:

(http://www.toyotaclub.hu/images/Palaczk/yaris_maf6.jpg)

(http://www.toyotaclub.hu/images/Palaczk/yaris_maf5.jpg)

Ha ez megvan, akkor az összeszerelés fordított sorrendben megtörténhet.

A műveletet Xanyi leírása alapján hajtottam végre; ezúton is köszönet neki érte  :yes: !

Cím: Re: Motor és segédberendezései
Írta: Palaczk - 2011.04.13 21:52:21
Gyújtógyertya-csere 1.0 benzines Yaris I-esen.

1. Vedd le és hajtsd félre a légszűrőház fedelét, benne a légszűrővel.

2. Tekerd ki a gyújtótrafókat a helyükre rögzítő, 10-es kulcsnyílású csavarokat (sárgával bekarikázva); húzd ki a helyükről a gyújtótrafókat (sárga nyíllal jelölve); így már hozzá tudsz férni, megfelelő gyertyakulccsal, a gyertyákhoz.

(http://www.toyotaclub.hu/images/Palaczk/yaris_plug3.jpg)

A régi gyertyák kicsavarása, és az újak beszerelése (vigyázz, hogy ne húzd meg túl erősen!) után a fentieket hajtsd végre fordított sorrendben.
Cím: Re: Motor és segédberendezései
Írta: Trotter66 - 2011.04.18 18:57:52
zörgő műanyag szívósor javítása (http://gorup-sinkovec.net/diy/rattling-noise-in-toyota-corolla-intake-manifold-solved/)

És:
Mozsó fotói ugyanerre a témára (http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=249.msg397205#msg397205)
Cím: Re: Motor és segédberendezései
Írta: Profy - 2011.08.11 21:48:29
zörgő műanyag szívósor javítása (http://gorup-sinkovec.net/diy/rattling-noise-in-toyota-corolla-intake-manifold-solved/)

És:
Mozsó fotói ugyanerre a témára (http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=249.msg397205#msg397205)

Nálam működött és köszönet a tippért. :)
Cím: Re:Motor és segédberendezései
Írta: kleingy - 2012.10.17 15:14:23
Megint kevergetjük a szezont meg a fazont.
A tesztben (http://www.youtube.com/watch?v=ca38HYAxbB4&feature=related) 3 csoportra bontották a melegítési megoldásokat.
3. szivargyújtóról üzemelő komfort melegítési megoldások ( ülés, utastér levegő)
      Én még ide sorolnám Webasto akkumulátorról üzemelő komfort utastér előmelegítését is.
2. kiegészítő termoszos hűtőfolyadék melegen tartását szolgáló megoldás
       a) filmben bemutatott Ritter féle utólagosan beépített termosz 48 órár 80C egy külön tartályban. (Már nencs
           a neten a cég)
        b) a filmben NEM szereplő amcsi PII hasonlóan külön tárolja a meleg hűtőfolyadékot. (A fórumon atesz86-
            nak van ilyen.)
1. utólagosan beépített motor előmelegítő megoldások amik 230-as tápot igényelnek.
  Működési elvük szerint lehetnek:
a) merülőforraló  - hőtővizet a fagydugó helyén keresztül (zénóka,leszilaci Yarisában),
                           - olajat
b) kontakt, azaz amelegítőegység közvetlenül nem érintkezik a folyadékokkal,hanem a tárolóhely falát melegíti pl. PII, Corolla ...
 A Toyota 11 cikkszám (http://www.toyota-tech.eu/Aim/Aim.aspx?pubtype=AIM&menuitem=2) alatt kínál ilyen megoldásokat. Ezek a két nagy gyártó a  Calix (http://www.calix.se/consumer/searchproduct.asp) és a Defa (http://www.defa.com/en/automotive/warmup/find_your_engine_heater/) termékei közülinkább a Calixénak tűnnek.

A PII-höz (http://www.toyota-tech.eu/aimuploads/%7B2BFAA4FB-4550-401C-99A9-583148E3194A%7D/AIM%20000%20010-0%20Engine%20Heater%20PZ434-G0790-3Z.PDF) kb. 38+ÁFA és a beépítés költsége (elég egyszerű művelet).
Cím: Re:Motor és segédberendezései
Írta: kleingy - 2012.10.24 11:56:59
Hosszbordásszíj csere. 5 perces manőver az egész! Egy 19-es kulcs kell a feszítő meglazításához!

[a csatolmányt egy admin törölte]
Cím: Re:Motor és segédberendezései
Írta: kleingy - 2012.12.14 10:32:19
Calix motor előmelegítés

Vásároltam egy Calix motor előmelegítőt.
RE528 cekasz+  MKMS1525

A csomag tartalmaz egy MVP528 cekasz derékszögben meghajlítva. A melegítő rész 17x75mm durván megmunkált alumínium jellegű hengerben.
valamint egy kivezető kábelt igény szerint 1 ill. 1,5 m-es hosszban, valamint egy 2,5 m tápkábelt, hővezető pasztát, 5db kábelkötegelőt, egy biztonsái kábelösszekötő rögzítést, a kétféle kivezetés rögzitést a hozzávaló csavarokkal és a fúró sablonnal.
A csatlakozók IP44 védettségi fokozattal (fröccsenő víz, de nem pormentes) rendelkeznek. A kábelek, és a csatlakozók felszerelése jó minőségűnek tűnik.
Rövidzár, túlfeszültség védelme nincs. (Túlmelegedés elleni védelem valószínűleg szintén nincs).

Beszerelése:
0. Kibontás előtt szemrevételezéssel ellenőrizzük, hogy a megrendelt termék van hiánytalanul és sérülésmentesen a csomagolásban
    Majd multiméterrel ellenőrizzük a vezetékeket és a cekaszt. (vezetés, zárlat, ellenállás).
1. A cekasz egy gyári furatba illeszkedik, ami a motor inverter felőli oldalán (https://docs.google.com/open?id=0B3XNgj_rwb0OUWFZOS1mNFJYMG8) van.
   A szabad hozzáféréshez egy 14-es kulccsal ki kell csavarni a nyomatékosztómű levegőztető szelepét (https://docs.google.com/open?id=0B3XNgj_rwb0ONWkwMHdRRlVSTUE), (a szerelés idejére a nyílást leragasztani).
   
   A furatba belepróbáljuk a cekaszt, és az útban lévő rugós gumicsőbilincset 90 fokban elfordítjuk, majd a tubusból vékonyan bekenjük hővezető pasztával a hengert (nem sokkal, mert a kinyomott felesleget nehéz eltávolítani), a helyére toljuk, egészen addig, amíg halkan be nem kattan  (https://docs.google.com/open?id=0B3XNgj_rwb0OaTl1OEMxUGU5ZFk)a füle  (https://docs.google.com/open?id=0B3XNgj_rwb0OQXFmZURqRzB2dW8), (a fülnek elég nagy holtjátéka van így beállíthatjuk, hogy semmihez ne érjen hozzá a csatlakozó).
  A levegőztető szelepet visszacsavarjuk.

2.  a kivezető kábel elhelyezésére két lehetőségünk van a bal ködlámpafészekbe vagy pedig a hűtőmaszkba. Az első megoldáa gyors, de fúrással jár, a második lassabb, és kell hozzá + egy csavar (M6), egy kábelrögzítő patent és néhány kábelkötegelő (türelmesek és kiskezűek előnyben -) )

Beépítés a ködlámpafészekbe:
v.1. a) a bal első ködlámpa takaró lemezre a fúró sablont kívülről felragasztjuk, és egy 29-es körkivágóval a jelölt helyet átfújuk.
      b) alul egy 2mm-es vályatot reszelünk,
      c) bepattintjuk a keretet,
      d) bevezetjük a kábelt (itt elvileg elég az 1m-es is, tehát vehetjük a MKMS1025-ös szettet is) és az inverter előtt elvezetjük a cekaszhoz,
      e) a vékony kábelt a felfelé a kerékjárati ív felé vezetjük, és az ott lévő 10es csavarhoz letesteljük (https://docs.google.com/open?id=0B3XNgj_rwb0Oc1Z4ZnF0Mm40eFE), multiméterrel ellenőrizzük     
      f)  a csatlakozó gumigyűrűjét megolajozzuk, majd ütközésig a cekaszba dugjuk
      g) rápattintjuk a biztosító gyűrűt és rögzítjük (https://docs.google.com/open?id=0B3XNgj_rwb0OTDNJbnF4ZHJRWEU) kábelkötegelővel,
      h) multiméterrel ellenőrizzük az egész rendszert (alsó a test)
      i)  az összes kábelt megfelelően kidörzsölődéstől és hőtől védve rögzítjük.

   A rendszer használatra kész.

v.2 a-b) Mivel a 29mm-es körkivágó kevésbé elterjedt, ezért a műveletet elvégezhetjük dekopírfűrésszel is a ködlámpa takaró lemez kivétele után.
        A felülről mögé nyúlva a füleket  (https://docs.google.com/open?id=0B3XNgj_rwb0OZW5Dek5QV1RFa3M) kicsit megnyomva a takarólemezt kitolhatjuk a helyéről.
      a többi ua. mint az előző


Beépítés a hűtőmaszkba (https://docs.google.com/open?id=0B3XNgj_rwb0ObG9CSnUtVkVQMVE):

      a) a bevezető kábel külső csatlakozójának felső részén egy kb 9mm vastag területen (https://docs.google.com/open?id=0B3XNgj_rwb0OQTY2OG9xclBjRTQ) a menetet lecsiszoljuk, a kábelt az átvezetéseknél, rögzítéseknél bandázsoljuk, 
      b) Kb 1m hosszú behúzószállal a kábelt átvezetjük a hűtő jobb alsó felén a klíma csöve mellett  (https://docs.google.com/open?id=0B3XNgj_rwb0OUkFtd0tpUUtOZmM) a fedeles csatit kötegelővel rögzítjük
      c) a motortér felől [ur=lhttps://docs.google.com/open?id=0B3XNgj_rwb0OYklObDFUUmxvalE]kábelrögzítő patenttel [/url]és kábelkötegelőkkel rögzítjük (https://docs.google.com/open?id=0B3XNgj_rwb0ONEJnY2ZBc3l1djg)
                       
      d) a vékony kábelt a felfelé vezetjük, és az ott lévő hegesztettcsavaranyához  egy M6-os csavarral (10-es kulcs ) letesteljük (https://docs.google.com/open?id=0B3XNgj_rwb0OT1RrdjI4R2pYbEE),
            multiméterrel ellenőrizzük, majd a vezetéket középen is rögzítjük (https://docs.google.com/open?id=0B3XNgj_rwb0ORmlqcktQZFBhSlE)
           
           
      e) a vastag kábelt felfelé a légszűrő mellé, (https://docs.google.com/open?id=0B3XNgj_rwb0OQnppNE9sTXUyTmc) majd mögé vezetjük  (https://docs.google.com/open?id=0B3XNgj_rwb0OTVU2Z0o3N0JZUGc)
           
      f)  a csatlakozó gumigyűrűjét megolajozzuk, majd ütközésig a cekaszba dugjuk
      g) rápattintjuk a biztosító gyűrűt és rögzítjük kábelkötegelővel (https://docs.google.com/open?id=0B3XNgj_rwb0OYW1ST0JWbVVVY28),
      h) multiméterrel ellenőrizzük az egész rendszert (vezetés, zárlat, ellenállás).
      i)  az összes kábelt megfelelően kidörzsölődéstől és hőtől védve rögzítjük.

   A rendszer használatra kész.
 

hasznos linkek:
Calix.se (http://www.calix.se/consumer/searchproduct.asp)
PII (http://www.toyota-tech.eu/aimuploads/%7B2BFAA4FB-4550-401C-99A9-583148E3194A%7D/AIM%20000%20010-0%20Engine%20Heater%20PZ434-G0790-3Z.PDF)
Yaris 1NZ (http://www.toyota-tech.eu/aimuploads/%7BEE5CB048-1ED8-4A7E-9713-A375CF4019EA%7D/Yaris%201NZ-FE%202NZ-FE%201556209%20S1.pdf)
Cím: Re:Motor és segédberendezései
Írta: kleingy - 2012.12.24 21:17:29
Szelephézag állítás vvt-i motoron, képekkel

Ime: http://sdrv.ms/12GkNZI

Motort szembol nezve, bal oldalt a tuzfal fele eso reszen a lancot takaro fedelben. Altalaban rozsdas sima lapnak latszik. Rombusz alaku. Viszont cserelesekor van egy trukk vele, ha nem vagy jaratos inkabb szerelovel csinald. Cserekor az alatta levo O gyurut is illik cserelni, hogy nem csopogjon.

Itt van par foto:
http://spyderchat.com/forums/showthread.php?42581-How-to-Replace-Timing-Chain-Tensioner-Seal
latszik a szijfeszito is, fekete muanyag szoknyas femhenger.

Cím: Re:Motor és segédberendezései
Írta: kleingy - 2013.01.05 12:39:55
OCV és PCV

Itt vannak képek az OCV-ről (http://www.newcelica.org/forums/showthread.php?t=250432) illetve az OCV szűrőről (http://au.toyotaownersclub.com/forums/topic/31918-diy-servicingchanging-oil-control-valve-ocv-filtersstrainers/). Kicsit lehetne részletesebb (vehetnének néhány órát fényképes prezentációból akibor0000 topictárstól :clap:), de azért érthető.

A PCV  (http://www.paulstravelpictures.com/Toyota-Corolla-PCV-Valve-Replacement-Guide/index.html) cseréjének bemutatása viszont egészen részletes. :)
Cím: Re:Motor és segédberendezései
Írta: kleingy - 2013.01.07 11:23:00
Termosztát csere 3S-FE Carina E:

képek:

(http://forum.toyotaclub.hu/index.php?action=dlattach;topic=19.0;attach=14935;image)

(http://forum.toyotaclub.hu/index.php?action=dlattach;topic=19.0;attach=14937;image)

(http://forum.toyotaclub.hu/index.php?action=dlattach;topic=19.0;attach=14939;image)
Cím: Re:Motor és segédberendezései
Írta: kleingy - 2013.03.05 10:31:04
No, nekiálltam ma koromtalanítani.
Gondoltam összedobok egy kis képes beszámolót, erről a típusról ugyanis nem találtam sehol.  :?  Hátha valaki hasznát veszi a jövőben. :)

Tehát:
1. Az alábbi szerszámokra lesz szükségünk:

(https://lh4.googleusercontent.com/-tQ5GeAY0ms8/UTDx5czaeqI/AAAAAAAACBc/RDjw-v8btmw/s709/P1150455.JPG)

10-es csillagkulcs, formára hajlítva, 12-es crova, lehetőleg csuklóval, kombifogó. Takarításhoz: kis csavarhúzó, féktisztító, rongy.

2. Közelítsük meg gépjárművünket szemből.  :lol: 
Nyitott motorháztetővel, levett motorburkolattal az alábbi látvány tárul elénk:

(https://lh6.googleusercontent.com/-e-v-zNo3Y8k/UTDxdu8XunI/AAAAAAAAB_M/Ij1pfFP0caU/w557-h417-o-k/P1150413.JPG)

Elsőnek húzzuk le az EGR csatlakozóját. Ezután egy kombinát fogóval fogjuk össze, és toljuk hátra a bilincset az 1.-es, és a 2.es csőcsonkon. Elég hosszú a csonk, a végén egy lecsúszást gátló "bütyökkel".
Miután sanszos, hogy már össze van gyógyulva, ezért a kombifogóval jobbra-balra csavargatva óvatosan lazítsuk fel a gumicsöveket. Ezután lehúzhatjuk a csonkról. Érdemes alákészíteni valami nedvszívó rongyot, mert a hőcserélőben lévő fagyálló ki fog folyni.
Ezután lazítsuk ki a sárga nyíllal jelölt csavart, ez rögzíti a hengerfejhez a hőcserélőt.

3. Lazítsuk fel a hőcserélő két végén lévő 2-2 csavart. Az EGR szelep végi, alsó csavar elég mocsok helyen van, ehhez kellett a célszerszám, de a nívópálca konzolját így is le kellett venni, hogy hozzáférjek. Ha sikerült levenni a hőcserélőt, vegyük le a tömítéseket, de úgy, hogy összeszerelésnél ugyanolyan pozícióba tudjuk visszatenni.

4. Szedjük le az EGR szelep hűtőcsövét a fent leírt módon, ezek után már csak a 2 12-es csavar tartja, simán lejön.

(https://lh6.googleusercontent.com/-i3ThP6gQCsQ/UTDxjR8AeEI/AAAAAAAAB_Y/epGmudOpcHI/s709/P1150419.JPG)

5. Miután kézben van, nekiállhatunk pucolni. Először vegyük le a léptetőmotort a seggéről, ezt 3db 8-as csavar fogja. Menetrögzítőzve van, ne ijedjünk meg, hogy szorul a csavar. Én egy kis csavarhúzóval ledurváztam, utána Dremel-be fogott puha, réz "kefével" kioucoltam, majd féktisztítóval, és ronggyal fémtisztára pucoltam.
Koszosan:

(https://lh4.googleusercontent.com/-e_S571ZxU6c/UTDxmv3ZSHI/AAAAAAAAB_s/_f2zZKVDo3s/s709/P1150423.JPG)
(https://lh6.googleusercontent.com/-19L9s1ZzbRk/UTDxntoriVI/AAAAAAAAB_0/FmEJo4VE4ac/s709/P1150425.JPG)

Tisztítás után:

(https://lh4.googleusercontent.com/-Pv4fMSPbRwU/UTDxsge94AI/AAAAAAAACAE/UNgfHJd2uTY/s709/P1150432.JPG)
(https://plus.google.com/photos/113745669607147696772/albums/5639236240888597153/5850441647313244866)

Az EGR után tisztítsuk meg a hőcserélő csöveit, valamint a blokkból jövő/blokkba menő járatokat.
Tömítő felületeket/tömítéseket töröljük át féktisztítóval.

6. Kezdhetjük összeszerelni. Értelemszerűen fordított sorrendben. Legvégül a csatlakozót ne feledjük visszadugni.

(https://lh6.googleusercontent.com/-sqzoDvmX5g4/UTDx35NCeCI/AAAAAAAACBU/xXtaYJAl_Ow/s709/P1150454.JPG)

7. Sűrű imádkozás közben indíthatjuk autónkat. Nekem indult simán, utána előrementem megnézni nem-e ereszt a hűtőcsöveknél, vagy a kipuff csatorna csatlakozásainál.
Menjünk egy pár km-t majd ellenőrizzük újra.
Nekem az indítás után 10-15mp-el elkezdett kicsit köhögni a motor, de 3mp alatt abbahagyta. Gondolom beszipákolta a kokszot...

8. Örülés, próbakör, kicsit meghajtva, hogy kiégjen a koksz mindenhonnan.  8)

További képek: Picasa, 1.4 D-4D EGR tisztítás (https://plus.google.com/photos/113745669607147696772/albums/5639236240888597153/5850441379649974658)

Nekem alig volt benne korom, nagy változás nem történt. Talán egy árnyalattal könnyebben indul, és csendesebb alapjáraton. De ez inkább placebó sztem.

Próbakörre Bugyi felé mentem, baromi jót autóztam.  :vezet: Kisdízel létére tudja szedni a lábát. :roll:
Cím: Re:Motor és segédberendezései
Írta: kleingy - 2013.03.25 14:57:14
Zörgő szívósor szívócsonk javítása még egyszer:

Sziasztok én nem vagyok tag és toyotás sem csak egy autó kereskedő. Ttalálkoztam egy típushibával a Toyota benzines motorjánál.
Szívócsonk probléma, iszonyatos hangja van és a bunkó bontósok rettenetes árat kérnek érte. Így hát inkább megoldottam a problémát. Ezt szeretném ha megosztanátok a lehető legtöbb helyen, hogy ne vegyék ki a zsebetekből a bontósok feleslegesen a sok pénzt!

TOYOTA SZÍVÓCSONK JAVÍTÁS 15 forintból! Csúnya rezgő hang!? Megvan a megoldás!

Három db 40 mm hosszú ún. opel csavart kell becsavarni a megfelelő helyekre! A szívócsonk 2 db-ból van összeillesztve. A két db között van egy műanyag lemez, ez lazul fel és okozza a csúnya rezgő hangot. Ezt kell a három csavarral rögzíteni és már kész is. Még csak leszerelni sem kell járó motornál kell végezni a műveletet.

Garantáltan működik! Kép csatolva! Remélem segítettem sok autósnak.
Üdv. Ppeti"
Cím: Re:Motor és segédberendezései
Írta: kleingy - 2014.01.15 12:04:32
Avensis T25 - alapjárat hiba

Mivel a vonatkozó topicot lezárták, így ide írom a témával kapcsolatos tapasztalatomat, másoknak segíthet.

Autó: 2003-as Avensis, 2.0 benzin
Jelenség: alacsony (4-600/min) alapjárati fordulatszám, amely hideg indítást követően is jelentkezett, jelentősen berázva a kasztnit. A motorfordulatszám szabályzó egy idő után (2-3s) megemelte a fordulatszámot ~1000/min-re, majd fokozatosan visszaesett az eredeti (4-600/min) közelébe.

Megoldás: fojtószelep tisztítása.

Ok: bizonyos időközönként a fojtószelepen lerakodó szennyeződés (amit gondolom nem szűr ki a légszűrő?) megváltoztatja a fojtószelep geometriáját. Ez pedig olyan mértékben zavarja meg a motorfordulatszám szabályzót, hogy nem tudja kompenzálni a szennyeződés okozta változást.

Mellékjelenség: teljes áramtalanítás után az elektronikai egységek a gyári értékeket veszik fel és kb. 50 km megtétele után állnak be az aktuális kopás, szennyeződés, stb. állapotnak megfelelő értékekre, így a fojtószelep vezérlésnek is ezt kellett volna tennie. Azonban a szennyeződés olyan mértékű volt, hogy erre már nem volt képes.