Toyota Club Hungary [ Forum ]

Toyota Klub Magyarország Egyesület => Általános => A témát indította: MiCKEY - 2010.12.01 13:54:15

Cím: Elektromos autók
Írta: MiCKEY - 2010.12.01 13:54:15
Most, hogy a Nissan Leaf személyében az év autója is lett, jelentősen be fognak gyorsulni az események.

Dumáljunk róla mikor lesz/lenne használható egy ilyen járgány.
Az ára egyelőre horror, az említett autó is ~10M, és még nem is annyira meggyőző a "fogyasztása", mert számolgattak a tesztelők és olyan 2l benzin árának megfelelő áram kell a 100km-re.
A hatótáv is olyan ~120km, a töltés meg vagy 8 óra otthon konnektor, vagy spec töltőállomáson 30perc (80%-ra tölti), de ehhez 400V és 100A kell.

Szóval, mit gondoltok?
Cím: Re: Elektromos autók
Írta: lablac - 2010.12.01 13:59:01
"Egy uj, korszeru dizellel..."  :death:
Sztem amig nem lesz ezeknek az autoknak stabil 300-400km-es hatotavolsaguk, 1 ora alatt feltoltheto akksijuk es nem kerulnek egy uj 3er araba, addig csak erdekesseg szamban fognak menni. Hangsulyozom, szerintem.
Cím: Re: Elektromos autók
Írta: bepi81 - 2010.12.01 14:04:17
Én is hasonlóan látom, számomra pusztán érdekességszámba megy az ilyen autó, bár a BMW csinált egy ilyen ultrafuture gépet, valami 1,5-ös 3 hengeres dízellel, valami jó sok lőerővel és brutál nyomatékkal. Na, az számomra már érdekesebb sokkal. ezek a pusztán elektromos cuccok nem igazán hatnak meg. Én akkor inkább hibrid párti vagyok, csak annak meg normális, az autó külső méreteinek megfelelő csomagtereket kellene kialakítani ahhoz, hogy teljes értékűek legyenek (jó, tudom, az aksik túl nagyok, de akkor meg azokat kellene ugyanolyan teljesítmény mellett méretben leredukálni...)  :)
Cím: Re: Elektromos autók
Írta: MiCKEY - 2010.12.01 14:11:23
Nagyon az a kommunikáció, hogy majd "munkábajárós" autónak ahova elég a 100-130km és az éjszakai töltés, lenne értelmezhető elsőként. Ez eddig ok is, de az ára miatt egyelőre messze van ettől.

Aki nem olvasta volna a tesztet:
http://www.vezess.hu/teszt/szaz_kilometer_ket_liter_benzin/26461/

(a számok mondanak sokat)
Cím: Re: Elektromos autók
Írta: bepi81 - 2010.12.01 14:34:09
Értem én, értem én, de akkor miért a csillagászati ár, amikor erősen behatárolt minden téren a használhatósága?

Biztos jó lesz majd egyszer ez a technológia, de én úgy érzem, hogy még nem ennek van itt az ideje. Az emberek számára a hibrideket kellene elérhetővé tenni, szokatni Őket a nem pusztán benzinnel haladni képes autókhoz és szép fokozatosan eljuthatnánk a teljesen elektromos hajtásig. Egyelőre a Toyota/Lexuson kiívül még a hibrideket is csak próbálgatják a gyártók.

Visszatérve a cikkhez, én gyorsan rákattintottam a PriusII tesztjére. Használhatóságban szerintem még mindig sokkal jobb...  :flowers:
Cím: Re: Elektromos autók
Írta: kmr - 2010.12.01 14:36:04
Persze, csak ez feltételezi egy másik kocsi meglétét, ami hosszabb utazások során használható. Meg persze itt is be lehet vetni a ritkábban felmerülő igényekhez az autóbérlést, stb.
De amíg az árából egy kicsit többet fogyasztó, és kompromisszummentesen használható kocsit is lehet venni, addig ez tényleg csak egy "kirakat-autó" marad.
Kicsit olyannak érzem mint a megjelenésekor az első Prius-t: már van, elméletileg meg is vehető, de széles körben biztosan nem terjed el. A Leaf csak a beugró ebbe a világba.
Néhány év múlva ki fog jönni egy lényegesen jobban használható modell (fejlesztett akkukkal, nagyobb hatótávval, gazdaságosabb gyártással, így reálisabb áron) addigra talán a feltöltő infrastruktúra is kiépül. Akkor majd esetleg érdemes lesz elgondolkozni rajta..
Cím: Re: Elektromos autók
Írta: Misi - 2010.12.01 14:42:05
Plusz van még egy dolog, amiről a gyártók nem nagyon beszélnek, ez pedig a hatótávolság hihetetlen ingadozása, ami a külső hőmérséklettől függ. A gyári legjobb adatok olyan 20 fok körüli hőmérsékletre vannak kiszámolva, kánikulában, hidegben, mínuszban a hatótávolság simán a harmadára is lecsökken...
Pont erről a témáról beszélgettünk a hétvégén a tréningen.
Cím: Re: Elektromos autók
Írta: MiCKEY - 2010.12.01 14:53:24
Erről már volt szó régebben, hogy nem akkora gond, mert használat közben az aksik melegszenek, illetve töltéskor szintén még gond is a melegedés. Akkor lehet probléma ha állsz jól feltöltött aksikkal a nagy hidegben. (de ekkor is a tárolt áram töredékével lehet normális hőmérsékleten tartani az aksi-csomagot)

Na mindegy, lesznek még tesztek dögivel :)

...és akkor eljutottunk a Toyota RAV4 - Tesla pároshoz. Ez is csak kirakat-autó lesz jövőre?

Kicsit máshogy látom. Nagy összegekkel mernék fogadni, hogy 5 éven belül az elektromos autók nagyot fognak aratni. (az hogy ez most üzemanyag-cella vagy aksi az mellékes)
...és sok márka egyszerűen kihagyja a hibrid korszakot
...és nagy verseny lesz
Cím: Re: Elektromos autók
Írta: Misi - 2010.12.01 17:35:36
Üzemanyagcella még nagyon-nagyon messze van (tömeggyártás).

Villanyautókkal jönni fog a Toyota is, de a fő csapás továbbra is a hibrid lesz, ebben viszont lesz előrelépés, nem is olyan sokára.  ;)
Cím: Re: Elektromos autók
Írta: Trotter66 - 2010.12.01 18:53:15
És 20 év múlva a sok kenyérpiritó troli között én egy V6-os benzinessel fogok járni...
  :devil: :devil: :devil:
Cím: Re: Elektromos autók
Írta: leszilaci - 2010.12.01 18:58:06
És 20 év múlva a sok kenyérpiritó troli között én egy V6-os benzinessel fogok járni...
  :devil: :devil: :devil:
hogyhogy nem dízellel? :D
azt ne mond,h öregszel  :hug:
Cím: Re: Elektromos autók
Írta: music - 2010.12.01 21:11:51
Nem lennék meglepve, ha az elektromos autók terjedésekor hirtelen felmenne az ipari áram ára...
Cím: Re: Elektromos autók
Írta: MiCKEY - 2010.12.01 21:54:53
Üzemanyagcella még nagyon-nagyon messze van (tömeggyártás).

Villanyautókkal jönni fog a Toyota is, de a fő csapás továbbra is a hibrid lesz, ebben viszont lesz előrelépés, nem is olyan sokára.  ;)

A hibrid hajtáslácban az aksiknál van a legnagyobb lehetőség. Volt is erről cikk, hogy a Toyota külön fejlesztő részleget hozott létre erre a célra. Be fog ez jönni :)
Cím: Re: Elektromos autók
Írta: MiCKEY - 2010.12.01 21:56:01
És 20 év múlva a sok kenyérpiritó troli között én egy V6-os benzinessel fogok járni...
  :devil: :devil: :devil:

Nem fogsz, mert nem tudod majd megfizetni a benzint. Szerintem ezért a "hirtelen" nagy mocorgás az elektromos piacon.
Cím: Re: Elektromos autók
Írta: OldPiet - 2010.12.01 22:22:51
Üzemanyagcella még nagyon-nagyon messze van (tömeggyártás).

Villanyautókkal jönni fog a Toyota is, de a fő csapás továbbra is a hibrid lesz, ebben viszont lesz előrelépés, nem is olyan sokára.  ;)

A hibrid az zsákutca, hiszen ugyanugy robbanómotorral megy.Csak nagy technikai ráforditással, gazdaságosabban.
Cím: Re: Elektromos autók
Írta: Palaczk - 2010.12.02 02:24:20
Tegyük fel hogy tömegesen elterjednek a hibridek és/vagy a full elektromos autók... Mi lesz majd a rengeteg akkumulátorral, mikor az élettartamuk végén bontóba kerülnek ezek a kocsik?
Cím: Re: Elektromos autók
Írta: MiCKEY - 2010.12.02 09:13:36
Tegyük fel hogy tömegesen elterjednek a hibridek és/vagy a full elektromos autók... Mi lesz majd a rengeteg akkumulátorral, mikor az élettartamuk végén bontóba kerülnek ezek a kocsik?

Nagyságrendekkel több aksi,elem használódik el most a telefonokban, fényképezőgépekben, kütyükben. Miközben még 1-es Priusok futnak eredeti aksikkal. (pl. Új Zélandon taxik, ~600e km)
Cím: Re: Elektromos autók
Írta: MiCKEY - 2010.12.02 09:26:04
Üzemanyagcella még nagyon-nagyon messze van (tömeggyártás).

Villanyautókkal jönni fog a Toyota is, de a fő csapás továbbra is a hibrid lesz, ebben viszont lesz előrelépés, nem is olyan sokára.  ;)

A hibrid az zsákutca, hiszen ugyanugy robbanómotorral megy.Csak nagy technikai ráforditással, gazdaságosabban.

Ez így ebben a formában nem igaz. Robbanómotor igaz, és ugye  amint a fékhez érsz bármikor, akkor a robbanómotor által létrehozott mozgási energiát elfűtöd a vak világba. Na ezt használod fel a hibridnél később. Ha egy optimális esetben minden ilyen energiát vissza lehetne nyerni, akkor csak a kerekek súrlódása és a légellenállás maradna mint veszteség és 1liter alatt autóznánk 100km-t.
Persze nem lehet minden energiát visszanyerni, stb. de az aksik korszerűsítésével a hatásfoka a rendszernek tovább növelhető.
(és ezek miatt természetesen a városban, a sok fékezés miatt, jön ki az egész előnye. Autópályán ahol jobb esetben sosem fékezel, sarkosan fogalmazva csak "holt teherként" cipeled az aksikat)
Cím: Re: Elektromos autók
Írta: pzs - 2010.12.02 09:46:51

Kicsit máshogy látom. Nagy összegekkel mernék fogadni, hogy 5 éven belül az elektromos autók nagyot fognak aratni. (az hogy ez most üzemanyag-cella vagy aksi az mellékes)
...és sok márka egyszerűen kihagyja a hibrid korszakot
...és nagy verseny lesz

15-20 ev mulva esetleg. Ahhoz, hogy a villanyautok taroljanak rengeteg fejlesztes kell meg es nem csak az autogyartok reszerol. Komoly eromuveket is letesiteni kellene, ami szinten nem megy egyik naprol a masikra. 5 eves tavlatban szerintem inkabb az lesz a tendencia, hogy a mostani nagyobb autokba kiskobcentis motorok fognak bekerulni (lasd volvo S80-nak is van mar nagyon pici takerekos eroforrasa), a kisautokba meg kisebb feltoltott, takarekos motorok fognak kerulni, valamint a hibridek talan picit jobban elterjednek amennyiben aruk valamelyest csokkeni fog. Ha par even belul jelentos mertekben felmegy az uzemanyag ara akkor a fentiekben latok latok raciot. Szerintem a gyartok is egyelore erre (jelenleg is rengeteg fejlesztes folyik pusztan benzines es dizel (a ketto egyesitese) eroforrasok teren, nem hinnem, hogy veletlenul) torekednek a villany es/vagy hibrid hajtas tokelyre fejlesztese mellett.

Arra viszont en mernek fogadni, hogy a tisztan biouzemanyaggal mukodo autok egyaltalan nem fognak elterjedni.  :flowers:
Cím: Re: Elektromos autók
Írta: Trotter66 - 2010.12.02 17:35:38
És 20 év múlva a sok kenyérpiritó troli között én egy V6-os benzinessel fogok járni...
  :devil: :devil: :devil:
hogyhogy nem dízellel? :D
azt ne mond,h öregszel  :hug:

Mondjuk egy V6-os diesel is jöhet. Mint a mozdony. :D
Cím: Re: Elektromos autók
Írta: Trotter66 - 2010.12.02 17:37:14
És 20 év múlva a sok kenyérpiritó troli között én egy V6-os benzinessel fogok járni...
  :devil: :devil: :devil:

Nem fogsz, mert nem tudod majd megfizetni a benzint. Szerintem ezért a "hirtelen" nagy mocorgás az elektromos piacon.

Sajnos lehet, hogy igazad lessz.

Majd kitalálnak a gyárak a hangtalan autók miatt felszaporodott balesetek elhárítására valamit. Mondjuk egy jó kis V6-os, vagy V8-as hangot, amit interaktívan szabályoz a gázpedál.  :hug:
Cím: Re: Elektromos autók
Írta: Misi - 2010.12.02 19:10:45
Tegyük fel hogy tömegesen elterjednek a hibridek és/vagy a full elektromos autók... Mi lesz majd a rengeteg akkumulátorral, mikor az élettartamuk végén bontóba kerülnek ezek a kocsik?

Ez lesz. (http://www2.toyota.co.jp/en/news/10/10/1027.html)
Cím: Re: Elektromos autók
Írta: Palaczk - 2010.12.02 19:11:39
Tegyük fel hogy tömegesen elterjednek a hibridek és/vagy a full elektromos autók... Mi lesz majd a rengeteg akkumulátorral, mikor az élettartamuk végén bontóba kerülnek ezek a kocsik?
Nagyságrendekkel több aksi,elem használódik el most a telefonokban, fényképezőgépekben, kütyükben. Miközben még 1-es Priusok futnak eredeti aksikkal. (pl. Új Zélandon taxik, ~600e km)
OK, de nyilván nem végtelen az élettartamuk... És autónként ugye 150-200 (?) kilónyi akksiról beszélünk (bocs ha ez rossz adat, de nagyságrendileg ennyi, ha jól tudom). És ha ezek az autók majd milliószám kerülnek a bontókba?
Cím: Re: Elektromos autók
Írta: Palaczk - 2010.12.02 19:13:14
Tegyük fel hogy tömegesen elterjednek a hibridek és/vagy a full elektromos autók... Mi lesz majd a rengeteg akkumulátorral, mikor az élettartamuk végén bontóba kerülnek ezek a kocsik?
Ez lesz. (http://www2.toyota.co.jp/en/news/10/10/1027.html)
Ez jól hangzik  :yes: ... És a lítium-ionosok (ha majd lesznek)?
Cím: Re: Elektromos autók
Írta: Misi - 2010.12.02 19:18:49
Az Orosz mérnökök azt is megoldják. De hidd el, lesz ott más összetevő is nemsokára.  ;)
Cím: Re: Elektromos autók
Írta: MiCKEY - 2010.12.02 19:44:08
Megtaláltam :)

Akár fogadni is mernék a dologra  :flowers:

12 kWh/kg energiasűrűség.  :eek:

http://ceramics.org/ceramictechtoday/tag/lithium-air-batteries/
Cím: Re: Elektromos autók
Írta: Misi - 2010.12.02 19:49:06
Azaz...
 ;)
Cím: Re: Elektromos autók
Írta: MiCKEY - 2010.12.03 08:05:40
...és ha ezzel meglehet a legalább 4-500km hatótáv egy elektromos autónál az már sokat lendítene az ügyön. (a hibrid lehetőségeket nem is nézve. pl. egy Yaris méretű kisautóba így megoldható a hibrid meghajtás, hogy még csomagtartód is marad)
Cím: Re: Elektromos autók
Írta: afekete - 2010.12.03 11:00:30
A hibrid az zsákutca, hiszen ugyanugy robbanómotorral megy.Csak nagy technikai ráforditással, gazdaságosabban.
Emlékeim szerint a Toyota pont átmenetnek tekinti a hibridet a benzin/dízel és az elketromos autók között. Már a mostani Prius is megy tisztán elektromos üzemben, bár a hatótáv korlátozott - és talán a sebesség is. Szerintem innen már sokkal kisebb lépés egy elektromos autó, mint ezt kihagyva...
Cím: Re: Elektromos autók
Írta: MiCKEY - 2010.12.03 15:18:18
Elég sok gyártó kihagyja a lépést és majd jól megveszi a technikát.

Merjünk nagyot gondolni és úgy gondolom, hogy a következő autóm már full elektromos lesz  :sorcerer: (persze 4WD kéne)  :whistling:
Cím: Re: Elektromos autók
Írta: Misi - 2010.12.03 20:16:34
Jó sokára fogsz autót cserélni....
Cím: Re: Elektromos autók
Írta: OldPiet - 2010.12.03 20:52:52
A hibrid az zsákutca, hiszen ugyanugy robbanómotorral megy.Csak nagy technikai ráforditással, gazdaságosabban.
Emlékeim szerint a Toyota pont átmenetnek tekinti a hibridet a benzin/dízel és az elketromos autók között. Már a mostani Prius is megy tisztán elektromos üzemben, bár a hatótáv korlátozott - és talán a sebesség is. Szerintem innen már sokkal kisebb lépés egy elektromos autó, mint ezt kihagyva...
Hát igen ,végülis már csak a benzinmotort kell kihagyni belőle :lol:
Cím: Re: Elektromos autók
Írta: Misi - 2010.12.03 20:54:40
A Toyota hibrid rendszere sok más mellett abban is különleges, hogy a benzinmotor bármikor kiváltható másra, pl. üzemanyagcellás motorra.
Cím: BZ4X
Írta: andras69 - 2022.06.02 17:59:40
Sziasztok!

Lehet, hogy régen írt ide bárki, de ezt találtam...:yawn:

Végre itt az elektromos Toyota BZ4X  :wub:
https://villanyautosok.hu/2022/06/02/megerkezett-magyarorszagra-a-toyota-bz4x/

Nem siették el, de még nem késő beszállni! Csak belátták, hogy nincs visszaút a belsőégésűek felé :flowers:  :sorcerer:
Cím: Elektromos autók
Írta: Xtrem - 2022.06.02 21:11:03
Szerencsére a dízelt nem erőltetik, ez is már valami.  ;)

Cikkből idézve: "A bZ4X indulóára 19.760.000 Ft".

RAV4-ből is van zöld rendszámos kivitel, de az is ha jól rémlik 18M Ft-ról indul.
Cím: Re:Elektromos autók
Írta: andras69 - 2022.06.03 07:52:30
Sziasztok!

A Toyotának ott a hibrid rendszere, amiben valószínűleg a legjobbak. Így érthető, hogy nem nagyon "akarnak" elektromos autót. Abban már nem lennének piacvezetők.
A kibocsájtási normákat az alacsony fogyasztás miatt a hibrid is teljesíti ...egyelőre. De előbb-utóbb nekik is lépni kellett.
Csak az árakkal van a baj egyelőre.
RAV4
        benzines: 11 M
        hibrid: 12 M
        PHEV: 20 M (ez szerintem iszonyatosan túlárazott) :whistling:
BZ4X  EV: 20 M (Ez is drága, de az EV-k között "elmegy"

p.s. Tehát a benzines és a hibrid között árban  ma már alig van különbség. Viszont műszakilag eléggé más.
A hibrid és a PHEV között árban ÓRIÁSI a különbség! Holott műszakilag miben ANNYIRA más, ami ezt indokolná??? Ebben sincs nagy akku. + kell egy töltő elektronika...????
Nekem ez is azt bizonyítja, hogy a Toyota eddig nem akart tölthető autót (még PHEV-t sem) Nehogy valaki esetleg "elcsábuljon" :no:

András

Cím: Re:Elektromos autók
Írta: bepi81 - 2022.06.03 14:28:10
Sziasztok!

A Toyotának ott a hibrid rendszere, amiben valószínűleg a legjobbak. Így érthető, hogy nem nagyon "akarnak" elektromos autót. Abban már nem lennének piacvezetők.
A kibocsájtási normákat az alacsony fogyasztás miatt a hibrid is teljesíti ...egyelőre. De előbb-utóbb nekik is lépni kellett.
Csak az árakkal van a baj egyelőre.
RAV4
        benzines: 11 M
        hibrid: 12 M
        PHEV: 20 M (ez szerintem iszonyatosan túlárazott) :whistling:
BZ4X  EV: 20 M (Ez is drága, de az EV-k között "elmegy"

p.s. Tehát a benzines és a hibrid között árban  ma már alig van különbség. Viszont műszakilag eléggé más.
A hibrid és a PHEV között árban ÓRIÁSI a különbség! Holott műszakilag miben ANNYIRA más, ami ezt indokolná??? Ebben sincs nagy akku. + kell egy töltő elektronika...????
Nekem ez is azt bizonyítja, hogy a Toyota eddig nem akart tölthető autót (még PHEV-t sem) Nehogy valaki esetleg "elcsábuljon" :no:

András
Az egy óriási különbség, hogy a PHEV változat 300 lóerős és 6mp alatt van 100-on, ha a töltöttség megfelelő. Ez azért jelentős különbség. Sokkal dinamikusabb a PHEV. De ettől még szerintem is zsákutca a PHEV, de legalábbis, nagyon korlátozott a használhatósága. Ha nem tudod mindig tölteni, akkor sem a fogyasztása, sem a menetteljesítményei nem nem kárpótolnak a felárért.
Ha valaki otthon tudja mindig töltögetni, illetve, a munkahelyén is és napi kb 50km-nél nem jár többet autóval, ki lehet használni az EV módot. De sztem sok a ha... A hibrid gyakorlatilag kompromisszummentesen használható.
Cím: Re:Elektromos autók
Írta: bepi81 - 2022.06.03 14:29:16
A BZ4X, viszont, szerintem baromi menő!  :wub:
Cím: Re:Elektromos autók
Írta: andras69 - 2022.06.03 16:22:54
Hi!

Most még ugyan drágák az EV-k. De szerintem hasonlóan pl. a Priushoz, majd 10...15 év múlva jönnek majd be nyugatról a 8...15 éves EV-k, amit használunk majd boldogan. :yes: :)
Úgy hogy én ezért is szurkolok az Ev-knek. :innocent: :flowers:
Cím: Re:BZ4X
Írta: robi (Robi) - 2022.06.29 09:33:50
Lehet, hogy régen írt ide bárki, de ezt találtam...:yawn:
Van még egy általánosabb topik e témában: https://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=1354.0

Össze kéne őket fésülni egybe, régen volt ilyen egy kattintásos opció a fórummotorban. Music?
Cím: Re:Elektromos autók
Írta: robi (Robi) - 2022.06.29 09:50:04
majd 10...15 év múlva jönnek majd be nyugatról a 8...15 éves EV-k, amit használunk majd boldogan. :yes: :)
Úgy hogy én ezért is szurkolok az Ev-knek. :innocent: :flowers:
Nem kell 10-15 évet várni sztem. Nagy valószínűséggel gyorsabb lesz a pörgés mert ezen a téren a fejlesztések sokkal gyorsabbak (https://telex.hu/tech/2022/06/26/ezer-kilometer-villanyautozas-egy-feltoltessel-forradalmi-akkumulatort-jelentett-be-a-magyarorszagra-telepulo-gyarto).

Tippem szerint megszűnik a facelift-elés, gyakorlatilag egy facelift helyett mindig új modell jön ki majd - szerintem erre utal az elnevezési séma is "bZ4X" - könnyebb lesz majd az azonos családba tartozó újabb modelleket csak egy-két betű cseréjével jelölni, így kiemelve hogy ezt több mint egy klasszikus fészlift, de azért kevesebb mint egy mostani értelembe vett teljes modell csere. Simán lehet hogy 1-2 évente lesz érdemes piacra tenni a fejlesztéseket - az elektronikai és informatikai iparág egyszerűen sokkal gyorsabban pörög.

A fejlesztések több, apróbb lépcsőbe lesznek elérhetők, vélhetően a design váltások sem lesznek annyira markánsak egyes egymást követő modellek között, azonban a funkcionalitás, teljesítménybeli eltérések annál inkább (simán elképzelhető hogy egy modell váltást megér egy 50%-os akkumulátor-kapacitás bővítés (ami jelentős elektronikai beavatkozást is jelenthet), egy kis design-tuninggal, infokommunikációs extra kütyüvel máris eladhatóbb lesz és jobban rávehető a nép hogy cseréljen újra).

Az viszont nem biztos hogy megmarad a "nyugatról olcsón behozom" modell mert a nagy pörgetésnek hatalmas ökológiai lábnyoma van, ezzel eddig senki se törődött de mostantól számítani fog, a használt autókból kinyert elemek újrahasznosítása sokkal okosabb módon lesz érdemes lebonyolítani mint a mostanság üzemelő sufni-bontókban. Egyszerűen jobban fogja megérni leadni a gépet valamiféle újrahasznosításra, mint "eladni keletre" - Romániában és Németországban is már évtizedes múltja van a különféle "roncsautó támogatásoknak", a módszertan működik, jogi és üzleti modell már lepróbált, a számokat kell csak adjusztálni a majdani kívánt szintekre...

Ugyanakkor sokkal gyorsabb lesz az elavulás is, azért az elektronikák, infokommunikációs egységek használati elavulása jóval gyorsabb. Nem nagyon fogod akarni behozni a 10-15 éves modellt már mert az már csomó mindent "nem tud" amit az újabbak igen (biztos lesznek jogszabályi előírások is, mint ma az "Euro" norma), hiába megvan a 4 kereke meg az akku benne akár jó is lehet.

Ma már itt is egy burkoló, kőműves annyit keres mint nyugaton, simán meg fogja venni itt helyben az újat, nem kell neki az ócska modell. Lassan a "nyugat része" ilyen tekintetben... A világ más tájaira esetleg elképzelhető hogy menni fog a szervezett használt export de nehezen, mert ott töltő infrastruktúra se lesz...

Most még drágák ezek a vasak de szépen lassan ahogy nő a konkurencia le fognak menni az árak. Az infláció segít is ebben hosszú távon. Pl. most 20M, majd X év múlva is még mindig 20M... (=ami reál értéken olcsóbbnak számít, de "nem látszik" annyira szembetűnően)
Cím: Re:BZ4X
Írta: Trotter66 - 2022.06.29 18:12:55
Van még egy általánosabb topik e témában: https://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=1354.0

Össze kéne őket fésülni egybe, régen volt ilyen egy kattintásos opció a fórummotorban. Music?

Igen van ilyen lehetőség, vagy legalábbis a fórummotor frissítés előtt volt. Utánanézek este.
Cím: Re:Elektromos autók
Írta: music - 2022.06.30 14:00:52
Még kapni sem lehet, már visszahívták. (https://24.hu/tech/2022/06/24/toyota-elektromos-auto-bz4x-visszahivas-kerek-hiba-kiesik-japan-autogyarto/)