Kösz, írtam nekik, remélem válaszolnak.
Gázos lengéscsillapító nem segítene a dolgon? Állítólag a gázos csillapító emeli az autót.
Mitõl is emelné, ha egyébként ugyanolyan méretû, mint ami egyébként benne van??? Legfeljebb a karakterisztikája más.
De ne keverjük össze a lengéscsillapítót és a rugót. A lengéscsillapító nem a rugó helyett van a gépben, hanem azért, hogy a rugót érõ erõbehatásokat csökkentse, vagyis kivasalja a rugó önmagában csak lassan simuló amplitudójú lengéseit. Önmagában sem egyik, sem másik nem szolgálja a menetbiztonságot. A kettõ együtt már igen. Biztosan láttál már olyan öregebb autót, ami egy úthibán megindul, és utána rugózik még sokat, közben meg riszálja a farát. Na ez a lengéscsillapító hibája. De ettõl még a rugó keménysége, vagy lágysága nem változik, csak a csillapítás nem megfelelõ.
A gázos lengéscsillapító és a hagyományos olajos között önmagában csak a csillapítást végzõ közeg a más, az már egy másik kérdés, hogy vannak olyan gázosak, amelyeket lehet állítani, de ez inkább már a verseny-kategória. Nomeg tudtommal a gázos tovább bírja...