Megint autózgattunk egy hetet Olaszországban (kb. 2000 km-t), főként Toszkánában. Néhány érdekesség:
Tankolás
:
- jóformán csak önkiszolgáló kutaknál, automatáknál lehet fizetni, előre és fix összegért, és ott is szinte csak készpénzzel (úgy, hogy nem ad vissza), mivel ezek a bankkártyát általában nem fogadták el (de az összes helyi is készpénzzel fizetett)
- az üzemanyag nagyon drága (ezt mondjuk tudtuk), a 95-ös 1.6-tól 2 €-ig mozgott, és abszolút nem jellemző, hogy egy környéken egyforma vagy legalább hasonló árak legyenek.
Ezúttal is igyekeztünk kerülni a fizetős szakaszokat (ebben is nagy segítség volt a navigáció), mivel egy kb. 100 km-es szakasz díjából vehetsz egy 10 napos osztrák matricát...
Mindenki megy mint a golyó, a sebességhatárokkal, záróvonalakkal, indexeléssel nem zavartatják magukat, lakott területen kívül is nyugodtan kifordulnak eléd alárendelt útról, de ennek ellenére nem nagyon láttunk még koccanásokat sem, mindent lazán, ösztönből csinálnak (
http://www.origo.hu/auto/20120807-az-olaszokat-tartjak-a-legrosszabb-soforoknek.html).
Jellemzően lehúzódnak jobb oldalra, hogy aki siet, hadd menjen. Nem nagyon engedik be egymást, ezért ahogy egy kis lehetőséget látnak, megindulnak.
Sokszor nehéz volt észrevenni, hogy most lakott terület van-e, vagy sem, ill. városon belül külön aranyos, amikor minden előjel nélkül lesz 2 vagy 3 sávból 1.
Az olasz autókon kívül feltűnően sok a BMW, az Audi és a Range/Land Rover, japán autót elég keveset láttunk, azok is inkább kisebbek voltak (pl. Yaris). Kimondottan drága autókból szerintem nem volt több arányaiban, mint Pesten...
Most is igaz volt, hogy sok helyen kint hagynak útépítés miatt sebességkorlátozást, amit persze senki sem tart be. A hegyi szerpentineken többnyire meglepően jó minőségű volt az útfelület, ellenben a lapos szakaszokon sokszor sajnáltam szegény autót...