Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2812375 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #20925 Dátum: 2016.12.27 17:28:17 »
Valóban nem semmi videó, örülök, hogy épségben megúsztad!  :hug:
Több tény is látszik a videón, egyrészt a piroson ment át a Passatos, illetve ha 50 km/h volt a sebességhatár ,azt is jelentősen túllépte.

A rendszáma ha jól látom KKB-313 vagy talán KXB?  :hmmmm:
KKB lesz az. Idő alapján, ha ismertek a képen szereplő távolságok, könnyen kiszámolható a sebessége arra a 10-15 méterre. Kolléga szépen megúszta, gratula a reflexekhez.

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1104
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #20926 Dátum: 2016.12.27 17:29:09 »
Bakker  :eek:

dani: terád valaki vigyáz! :)
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #20927 Dátum: 2016.12.27 17:48:00 »
Trotter66:
Igazad volt ezzel a Prestigio-val, frankón látszik, aminek kell  :yes:

Csak olyat ajánlok, amit magam is próbáltam, legyen az termék, vagy szakember.  Örülök, hogy megúsztad.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9522

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #20929 Dátum: 2016.12.31 09:13:56 »
Hiányoltam a filmből, hogy vágás nélkül mutassa, mi történik. Vagy - de ez már tényleg luxus - megfelezve a képet, párhuzamosan az alkohol nélküli és a teljesen ittas szlalomot.
Így jóval kevésbé ütős.
music     

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9522
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #20930 Dátum: 2016.12.31 09:22:42 »
Egy kis off ide: az észrevételeddel tökéletesen megmutattad ezt a mai buta trendet, miszerint sok ember van, aki vesz egy kamerát meg egy mikrofont aztán azt gondolja hogy filmet tud készíteni csak ezért, mert megtanulta kezelni az eszközöket. És ez a gagyiság kezd begyűrűzni a televíziós műsorokba is.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #20931 Dátum: 2017.01.01 20:32:44 »
Urak, ma jöttem haza szilveszterezésből Eger környékéről M3-on, délután leszállt a köd, kb 300m látótávolság mellett minden 2, autónak égett az összes felkapcsolható lámpája, ködfény, ködzáró... Volt egy hármas bagázs, egymás mögött mentek így. Rajtuk jót mulattam, de amúgy hihetetlen hogy ennyire buták/nemtörődömök legyenek...  :cry:

Ja, a Conti TS850 űberjó!  :yes:

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9522

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10701
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #20933 Dátum: 2017.01.02 22:00:00 »
Azért a képen is látszik, hogy adott országban nem olyan szűkre vannak szabva a parkolóhelyek, mint nálunk.
Kíváncsi lennék itthon hány autó látná kárát egy ilyen autós bénáskodásának.  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #20934 Dátum: 2017.01.02 22:32:28 »
Most írták, hogy az egészet továbbították a "Pécsi Rendőrkapitányság Igazgatásrendészeti Osztályának".
Szóval "folyamatban van".
Ha lesz valami egyéb, majd írok.
...ha belegondolok, hányszor rögzítette az én kamerám, amint majdnem frontálisan ütköztem, vagy elsőbbséget meg nem adó miatt csak úgy csattogott az ABS  :hmmmm:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #20935 Dátum: 2017.01.03 04:58:12 »
Sajnos el tudom hinni.
A helyzet az, hogy ha az ilyen esetek annyiban maradnak, akkor ezek az emberek ennél is messzebbre mennek majd, ez pedig nem hiányzik. Szerintem.
Viszont azóta még nem kaptam újabb infót ezzel kapcsolatban.

TtkRN2


Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #20936 Dátum: 2017.01.03 23:35:08 »
A helyzet az, hogy ha az ilyen esetek annyiban maradnak, akkor ezek az emberek ennél is messzebbre mennek majd, ez pedig nem hiányzik. Szerintem.
Ez így van, nem szabad annyiban hagyni. Visszajelzést ne nagyon várd mostanában, 2-3 hónapig is képesek eljojózni bármin.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10701
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #20937 Dátum: 2017.01.04 10:59:41 »
No igen, amit én jelentettem be járművet, hogy hónapok óta elfoglal egy P+R helyet, arra se jött még semmi válasz...  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10701
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #20938 Dátum: 2017.01.04 16:08:43 »
Most kaptam e-mailben, amolyan hasznos téli vezetési tanácsok (bár a nagy részük eléggé egyértelmű), bemásolom, hátha valakinek van benne valami újdonság  ;) :

SZÉLVÉDŐ

Ebben az esetben egyetlen alapszabály van:  NE ERŐLTESSÜK!

A szélvédőre ráfagyott ablaktörlő lapátokat ne erőltesd!
A bejegesedett ablakot ne az ablaktörlővel próbáld megtisztítani.
Megsérülhet, használhatatlanná válhat a gumi.

TIPP: Az ablakfűtést használva olvaszd le a jeget.
Egy flakonból téli ablakmosó folyadékot öntve vagy jégoldó sprayt fújva rá, gyorsítható a folyamat.

TIPP: Megelőzhető a lefagyás, ha éjszakára felállítod az ablaktörlőket.

A jégkaparó alkalmazása praktikusnak tűnik, de ha a jégben
kemény szennyeződés szemcsék is vannak (vagy a befagyás előtt voltak a szélvédőn), akkor ezek mikro méretű szemcsék maradandó karcolásokat húznak az üvegre, ami kellemetlen fénytörést okozva, ronthatja a kilátást. 

TIPP : Forró víz használata eszedbe se jusson!
A szélvédő ettől elrepedhet.

INDÍTÓZÁS

Ne indítózz 5 másodpercnél hosszabban! Két indítás között várj fél - egy percet!
A hosszas indítózás árt az önindítónak. Ha nem indul azonnal a motor,
annak az oka gyakran az akkumulátor gyengesége vagy rossz érintkezése.
A télre való felkészülés során ezért fontos az akkumulátor teljesítményének bemérése, az érintkező felületek megtisztítása és védelme.

FORDULATSZÁM

Hideg – vagyis az üzemi hőmérsékletét még el nem ért – motort mindig,
még nyáron is kíméletesen indítunk! Szükséges egy kis idő ahhoz,
hogy felületeire folyamatosan eljusson a kenőanyag.
A magas fordulatszámon működtetett hideg motor fokozottan kopik.
Télen mind a motor, mind a kenőanyag erősen lehűl, hacsak nem fűtött garázsban áll az autó.

ELAKADÁS

Ha elinduláskor nem kizárt, hogy a kocsi „elássa magát” a hóban. TIPP: Kettes fokozatban indulj.

Ha az autó nem indul el és a kerekek egy helyben pörögnek, azonnal állítsd le, mert így biztosan beásod magad a hóba.

Ha már elakadtál, de a kocsi alja még nem fekszik fel, hintáztasd az autót. Többször, gyorsan egymás után kapcsolj egyes, majd hátramenet fokozatba. Vigyázz, hogy a kipufogó nyílása teljesen szabad legyen!

Ha így sem sikerül elindulni, akkor bevetheted a homokot, macskaalmot vagy az autó gumiszőnyegeit.

A homokot vagy a macskaalmot szórd a kerekek, főként a hajtott kerekek elé, a szőnyegeket bordázattal lefelé terítsd közvetlenül a kerekek elé.
Finoman adott gázzal, kettesben indulj. Vigyázz arra, hogy a szőnyegek valószínűleg el fognak repülni, ami balesetveszélyes.
Haladj addig, amíg biztonságos talajra érsz, hogy ne kelljen majd mindent elölről kezdeni, és csak akkor állj meg összeszedni a szőnyegeket.

HÓLÁNCCAL KÖZLEKEDVE

Mindig tartsuk be az 50 km-es sebességkorlátozást hólánccal!
Nagy sebességnél teljesen irányíthatatlanná válhat  az autó.
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.04 16:10:15 írta Xtrem »
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10701
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #20939 Dátum: 2017.01.09 20:31:04 »
Ma este a Hungárián ment egy öreg bácsika egy Kalossal a belső sávban, szigorúan 45 körüli tempóval. Hosszú kabátban, sapka a fején (bár nem úgy tűnt, hogy nagyon bámulná a tükröt, szóval ezen ruhadarabok nem gátolták a bambaságban), és csak ment, ment, indokolatlanul lassan, mindenkit feltartva. Sokan autózták körbe, dudáltak rá, jobbra indexeltek neki, volt, aki azonnal ráhúzta a kormányt ahogy elment mellette, hogy érezze, itt az ideje lemenni abból a sávból, de a bácsika csak nem kapcsolt, hogy mi is zajlik most körülötte...
Az rendben van, ha nem érzi biztonságosnak a tempót, de az araszolást tehetné 2-3 sávval odébb is, mert egyébként az égvilágon semmi sem indokolta a lassú(bb) haladást.  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61