A tankba tölthető üzemanyag mennyiségét literekkel (!) befolyásolhatja:
-a hőmérséklet
-az, hogy mennyit mentél előtte az autóval (nem tudom a pontos magyarázatát, de megfigyeltem már hogy nem mindegy; alkalmasint a nyomás változhat ettől a tankban, amitől tágulhat/szűkülhet kicsit, hisz rugalmas)
-az autó terhelése (ülnek-e benne, mennyire van megpakolva)
-a talaj lejtése (minimális lejtés több literes eltérést adhat ki)
-az, hogy "csurig töltés" után mennyit vársz (valódi csurig töltéshez perceket kell várni, ezt csak nagyon kevesen teszik meg)
És akkor még nem beszéltem a számlálók közötti esetleges kismértékű eltérésről, és/vagy arról, hogy a kutasoknak vannak bevált módszerei arra, hogy egy-két litert hogyan csaljanak hozzá a ténylegesen betöltött mennyiséghez. De ezek nem is kellenek ahhoz, hogy kihozzanak egy olyan eltérést, hogy mondjuk 200 km megtétele után 15 vagy 19 litert tudsz-e betölteni a kocsiba. Azt én pl. minden alkalommal tapasztalom, hogy ha Németországba tartva Sopront elhagyva teleteszem a kocsit, majd utána az osztrák-német határ közelében, Ort im Innkreisban megint teleteszem, akkor az utóbbi helyen mindig kirívóan magas fogyasztás jön ki.