Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2353325 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7530 Dátum: 2011.06.27 11:20:45 »
Semminek. Az a kondenzvíz. Gyakori városi használatnál a hátsó dobban, akár egy liter is lehet a pangó vízből.
Ez a forró kipufogógázból a hideg hátsódob falán kiváló pára materializációja.

Nem kell vele foglalkozni nem hiba.  Hacsak az nem, hogy szépen lassan belülről elrohasztja a hátsó dobot, ami aztán kilukad.

(Elvetemültebb rövidutas userek egy pici lukat szoktam belefúrni, mint a pótkerék alatt van a kocsikban, hogy ott fifollyon a pangó víz, ezáltal nem lesz hangos sem a kocsi.)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7531 Dátum: 2011.06.27 11:23:07 »
Ha egy autónak (benzines) a kipufogójából városi mászkálás után elég sok víz távozik, az minek a hibája lehet?

Klíma van, ment?
Egyébként a kondenzvíz szokott kicsapódani a kipuffanóra.

Ja, a klíma. :wacko:
Keverjük csak össze a szezont a fazonnal. :D

A kettőnek köze nincsen egymáshoz. A klíma túlfolyója a kocsi torpedólemezénél van elhelyezve és általában gumicső, a kipufogó meg fémből van és a kocsi feneke alatt van kivezetve.  :flowers:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

diegho

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7532 Dátum: 2011.06.27 11:24:20 »
Jó, akkor nem foglalkozok vele, no para.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7533 Dátum: 2011.06.27 11:28:23 »
 :yes:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7534 Dátum: 2011.06.27 11:54:26 »
Ha egy autónak (benzines) a kipufogójából városi mászkálás után elég sok víz távozik, az minek a hibája lehet?


 városi mászkálás  :yes:, ez normális jelenség, a kondenzvíz kicsapódik a dobban.
Legalább te nem benzin irtál, mert sokan azt hiszik ott benzin jön.  :wacko: Vissza is lehetne keringetni egyből nem?  :D [rohog]

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7535 Dátum: 2011.06.27 12:53:36 »
Ha egy autónak (benzines) a kipufogójából városi mászkálás után elég sok víz távozik, az minek a hibája lehet?
Semminek  :) ... Kondenzvíz, ami a rövidtávú mászkálás során összegyűlik a kipufogódob(ok) alján.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

diegho

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7536 Dátum: 2011.06.27 13:23:10 »
Ha egy autónak (benzines) a kipufogójából városi mászkálás után elég sok víz távozik, az minek a hibája lehet?


 városi mászkálás  :yes:, ez normális jelenség, a kondenzvíz kicsapódik a dobban.
Legalább te nem benzin irtál, mert sokan azt hiszik ott benzin jön.  :wacko: Vissza is lehetne keringetni egyből nem?  :D [rohog]

Azért a vizet meg tudom különböztetni a benzintől :D

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7537 Dátum: 2011.06.27 17:18:29 »
Ha egy autónak (benzines) a kipufogójából városi mászkálás után elég sok víz távozik, az minek a hibája lehet?

A hátsódob legalsó pontjára fúrj egy 3-4mm lyukat, ott távozhat a kondenzvíz, és nem rohasztja el a dobot. ha nem ismerősnél vizsgázik a gép, akkor vizsga előtt tekerj bele egy csavart, hogy nehogy kifújjon!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7538 Dátum: 2011.06.27 22:01:51 »
Idézek valamit, esetleg hasznos lehet - egy OFF fórumból való, ezért írtak OFFot a Corolla elé:
Kollegám hétvégén EGR tisztitást végzett a OFF corollan ON mert 2-3000 között nem ment a kocsi.Teljes sikerről számolt ma be amit szépen fotókkal is ilusztrált.Szinte hihetetlen,de sima háztartási zsíroldot használt amit hagyott dolgozni és féktisztitóval mosta le.
Az eredmény egy fényesen csillogó EGR lett.
Az eredményen fellelkesült és a légtömegmérőt is megfújta,de ott csak rövid ideig hagyta dolgozni a zsíroldót.
Elmondása szerint dinamikusabb lett és fogyasztásban is érzékeli a különbséget.
A veszprémi ill fehérvári szervízben is 300 feletti javítást,cserét ajánlottak neki...


music     

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7539 Dátum: 2011.06.27 23:14:40 »
Ha egy autónak (benzines) a kipufogójából városi mászkálás után elég sok víz távozik, az minek a hibája lehet?

Klíma van, ment?
Egyébként a kondenzvíz szokott kicsapódani a kipuffanóra.

Ja, a klíma. :wacko:
Keverjük csak össze a szezont a fazonnal. :D

A kettőnek köze nincsen egymáshoz. A klíma túlfolyója a kocsi torpedólemezénél van elhelyezve és általában gumicső, a kipufogó meg fémből van és a kocsi feneke alatt van kivezetve.  :flowers:

Igen, volt szerencsém a múltkor azzal a gumicsöccsel megismerkedni: Parkolt a verda kissé a bal oldalára volt lejtve és láttam hogy a balelső sárvédő alatt tócsa,(arra lejtett és oda folyt el a víz) egyből infarkció közeli állapot, gyorsan lehasalok mintha lőnének és látom hogy csepeg vmi víz szerű az alváznál egy csavar fejéről, nézem szagolom, ez víz de mondom honnan??! Aztán már hülyét kaptam hogy egy csavarból hogy folyhat víz :D de észrevettem fentről meg alá is feküdtem 'cső barátot' hogy csepegteti ki magából a vizet, na mondom klíma.... de amúgy ezt de hülyén oldották meg most pont nézve ezt a példát, hogy ha nem egyenesben áll az autó és végig folyik minden korroziálható összekötésen csavaron mire földet ér, mert nem ám a földet éri először a víz ez a rossz, aztán mehet oda is a rozsda és nem is veszed észre mert a blokk takar, ha csak nem fekszel alá ja de ha még egyenesben is van az autó akkor is pont a kereszt merevítő tartóra csöpög rá vagy mire és onnan a földre nem ám egyből na mindegy.
Eső is odavág de ez a plusz nem kéne, lehet hogy meghosszabbítom azt a csövet és leirányítom közvetlenül, hogy a földre csöpögjön....
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7540 Dátum: 2011.06.27 23:50:06 »
És most ünnepélyesen bejelentem hogy NINCS már nyest :D
 
spray, kutyaszőr, leszigetelés stb NEM KELL! :D rájöttem Én hogy mitől megy el a kedve a kisbuzinak.... na?  :devil: Egyszerű, nyestként kellett gondolkodnom... szereti a biztonságos szűk takart helyet, hát elvettem tőle :D figyeljen mindenki akinek megnehezítette az életét a nyest: NEM SZABAD LECSUKNI A MOTORHÁZTETŐT!
Nézzük csak így: 1. Nincs neki búvóhelye, 2. nincs neki meg az a fíling hogy jaj de jó kis helyem van és meleg ami biztonságot ad. Úgy csináltam hogy éjszakára mindíg felnyitottam a motorháztetőt majd reggel lecsuktam és egyszer sem nem volt úgy nyom.... Ja  és így hogy az autó külseje is változik zavaró jellemzőnek fogja fel a dög és mivel okos, fél, ezért nehéz is csapdába csalni (olvastam róla eleget :wacko: ) A lényeg hogy megunja nem fog visszajönni, de azért még kitart ezért néha néha már ha eltűnt akkor is fel kell nyitni a motorháztetőt. JA és ami tuti módszer, 200%-os KUTYA kell a házhoz, még jó hogy most nekünk lesz is egy beagle, az megbolondul ha meglátja... :devil:

Rossz hír: Ez a módszer városi panel előtt álló autókra és szabad ég alatt állókra sajnos nem ajánlott ugye mert még a végén kibuherálják-megrongálják a motort a gazfickók... valamint ha nincs fedél felett az autó, télen beesik a hó vagy az ónos eső.... nyáron hát... és oda kutyát sem lehet tartani.
Előny tehát a kertes ház, a fedett parkoló mint Nálunk és lényegében ez módszer így, ilyen körülmények közt ajánlott :) 
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7541 Dátum: 2011.06.28 00:41:50 »
...amúgy ezt de hülyén oldották meg most pont nézve ezt a példát, hogy ha nem egyenesben áll az autó és végig folyik minden korroziálható összekötésen csavaron mire földet ér, mert nem ám a földet éri először a víz ez a rossz, aztán mehet oda is a rozsda és nem is veszed észre mert a blokk takar, ha csak nem fekszel alá ja de ha még egyenesben is van az autó akkor is pont a kereszt merevítő tartóra csöpög rá vagy mire és onnan a földre nem ám egyből na mindegy.
Eső is odavág de ez a plusz nem kéne, lehet hogy meghosszabbítom azt a csövet és leirányítom közvetlenül, hogy a földre csöpögjön....
Ennek a jelentősége mondjuk ahhoz a sós dzsuvához képest, amit télen kap, nulla. Amúgy is simán lehet nedves egy autó alján bármi, száraz időben is. Pl. mert harmat csapódik le rajta. Szóval emiatt aztán tényleg teljesen felesleges aggódnod.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

TZoli

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7542 Dátum: 2011.06.29 23:04:22 »
Csak azért kérdeztem, hogy mit mondjak az illetékesnek, hogy mit nézzen meg, de kiderült, hogy mivel fa alatt áll 1 éve, tele ment falevéllel meg ágdarabokkal a lefolyó és a hétvégi nagy esőben ott felgyűlt a víz, ami szépen befolyt az ablaktörlő motorba. Ma nyitott motorháztetővel a nap felé állva száradt egész nap. Holnap kiderül milyen lett.

Diegho!

Van nálam egy 2003-as Ibiza, ablaktörlő és futómű hibával.
A szoruló ablaktörlőjét már megcsináltam, ugyanaz mint a Polo. Csináltam pár képet a megoldásról.

http://www.kephost.com/view3.php?filename=lbb9vtmlslwj1ex1ym3n.jpg

Ablaktörlőkarok, műanyag burkolat és tűzfal tetején lévő lemez le és máris hozzáférhető a motor a rudazatával együtt
http://www.kephost.com/view3.php?filename=5o1j3x2fkcletvpvvwyu.jpg

Kiszedve
http://www.kephost.com/view3.php?filename=ehrih7tx1bw9m0bzjz5z.jpg

Két csap amire az ablaktörlőkarok csatlakoznak kiszed (betyár mód be volt rohadva, ez megizzasztott) egy zégergyűrű biztosítja a csapot
http://www.kephost.com/view3.php?filename=k1z64z2l91790r8h4keh.jpg

Rézperselyekbe megy a csap, ha szükséges dörzsárat bele lehet küldeni vagy ha nincs jó a reszelő is, mindent eltakarítani-bezsírozni amíg simán nem forog a csap a helyén
http://www.kephost.com/view3.php?filename=kn5ly93hwmlo6btzpuxd.jpg

diegho

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7543 Dátum: 2011.06.30 09:26:00 »
Csak azért kérdeztem, hogy mit mondjak az illetékesnek, hogy mit nézzen meg, de kiderült, hogy mivel fa alatt áll 1 éve, tele ment falevéllel meg ágdarabokkal a lefolyó és a hétvégi nagy esőben ott felgyűlt a víz, ami szépen befolyt az ablaktörlő motorba. Ma nyitott motorháztetővel a nap felé állva száradt egész nap. Holnap kiderül milyen lett.

Diegho!

Van nálam egy 2003-as Ibiza, ablaktörlő és futómű hibával.
A szoruló ablaktörlőjét már megcsináltam, ugyanaz mint a Polo. Csináltam pár képet a megoldásról.

http://www.kephost.com/view3.php?filename=lbb9vtmlslwj1ex1ym3n.jpg

Ablaktörlőkarok, műanyag burkolat és tűzfal tetején lévő lemez le és máris hozzáférhető a motor a rudazatával együtt
http://www.kephost.com/view3.php?filename=5o1j3x2fkcletvpvvwyu.jpg

Kiszedve
http://www.kephost.com/view3.php?filename=ehrih7tx1bw9m0bzjz5z.jpg

Két csap amire az ablaktörlőkarok csatlakoznak kiszed (betyár mód be volt rohadva, ez megizzasztott) egy zégergyűrű biztosítja a csapot
http://www.kephost.com/view3.php?filename=k1z64z2l91790r8h4keh.jpg

Rézperselyekbe megy a csap, ha szükséges dörzsárat bele lehet küldeni vagy ha nincs jó a reszelő is, mindent eltakarítani-bezsírozni amíg simán nem forog a csap a helyén
http://www.kephost.com/view3.php?filename=kn5ly93hwmlo6btzpuxd.jpg


Szuper! Köszi szépen. Most kaptam 24 gépet 2 házimozi rendszert LED TV-vel, ezt mind be kell üzemelnem, kb 8 helyre mennek mindenhová hálózatot kell tennem, beconfigolni, szóval lesz melóm velük, de utána megcsinálom.

Szmuki

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7544 Dátum: 2011.07.02 22:58:19 »
Sziasztok!

Olyan gondom lenne a Corollámmal(1.4VVTI) hogy indításkor hideg motornál! nagyon alacsony az alapjátat 200-300f/p egy 7-8másodpercig vagy leáll hamarabb.
Ez mitől van?Miért csinálja?