Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2353293 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Lotto

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 223
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6990 Dátum: 2011.02.10 10:36:36 »
Van persze ilyen tartomány. Azt úgy kell elérni hogy fogod a kalapácsot és minden oldalról bevered az ajtókat 1 centit. Így akkora lesz a hézag hogy tuti akárhogy csavarodik a kasztni nem fog sehova beleérni. Csak egy kicsit nagy lesz a szélzaj menet közben.  :sorcerer: :sorcerer:

Amúgy no para, teljesen normális az autód.

Remek, építő jellegű a hozzászólásod és valóban sok információt nyertem a lehetséges megoldáshoz! Köszi!  :hug:
E12 1.4 VVTI   2004 - volt :(
E87 116i  2011
GSR 600 K6

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6991 Dátum: 2011.02.10 10:45:28 »
Szóval azt mondjátok állítási lehetőség nincsen, egyszerűbb mint egy mezei konyhabútor ?  :lol:
De, van állítási lehetőség. De ha sík talajon minden OK, akkor hova akarod állítani ;) ? Ott kell stimmelnie, nem?

Gondoltam van egy tartomány amin belül sík talajon és kissé elcsavart karosszéria esetén is probléma nélkül csukódik.


Én úgy gondolom, hogy minél kisebbek az illesztési hézagok (elvileg, tehát minél modernebb-újabb egy autó), annál kisebb lehetőség van az ajtók után állításának.
Egy jó tanács: Próbáld meg kerülni azokat a szituációkat, ahol csavarodó kasztnival állsz meg. Hosszútávon semmiképp nem tesz jót, feleslegesen feszegeted a kasztnit. Nem arról van szó, hogy nem bírja, csak, feleslegesen kelt feszültségeket a ferdén parkolás. Én ezt mindig kerülöm.  :flowers:
Amúgy természetes dolog, csavarodik a kasztni, emiatt ne aggódj! Ha vízszintesen állva minden ajtó könnyen, akadály nélkül csukódik, nem kell állítgatni. Spec. én nem is tudom, hogy egyáltalán lehet-e?  :?: A régi szocialista autókon talán lehetett, meg kellett is egy idő után.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

belphegor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6992 Dátum: 2011.02.10 11:31:19 »
belphegor:
a generátor hátsó részére egyes dízeleknél vákuumszivattyút szerelnek, mert a szívócsőben nem alakul ki megfelelő mértékű vákuum.
500 e. km után  megérdemelne a generátor minimum egy csapágy- és szénkefecserét. Az is lehet, hogy a kommutátorok "vezetőgyűrűk"
is megkoptak, esztergával le kell szabályozni. Ha nincs gond a kefékkel lehet kontakthiba és még egy csomó dolog, amit kár találgatni látatlanba.
Valószínűleg azért nem tolonganak a segítőkész emberek mert nem jellemző a generátorhiba, és nem megszokott az ilyen hangnem!
Gondolom csak azért segítettél -utólag- ,  hogy közben a válaszba burkolva leba..hass. :hmmmm:  Háát, ha jólesett az ezt követő érzés, én nem sajnálom Tőled...  A töltés probléma azóta megoldódott, a fenéklemez leszerelése után, aknából, némi horzsolással  a generátor teljes kiszerelése nélkül, szénkefe cserével.  Más durva hiba nem volt. Mivel eladás előtt áll a kocsi, a csapágycsere, egyebek már az új tulajra vár (lehet, hogy én leszek.  :clap: )

Köszönöm  mindenkinek a témában nyújtott szakmai segítségét.

Feri

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6993 Dátum: 2011.02.10 11:52:59 »
Szóval azt mondjátok állítási lehetőség nincsen, egyszerűbb mint egy mezei konyhabútor ?  :lol:
De, van állítási lehetőség. De ha sík talajon minden OK, akkor hova akarod állítani ;) ? Ott kell stimmelnie, nem?

Gondoltam van egy tartomány amin belül sík talajon és kissé elcsavart karosszéria esetén is probléma nélkül csukódik.
Nem igazán... Ha sík talajon "vonalban van" minden, nem lóg ki az ajtó a kasztni síkjából, nem lóg stb., akkor az úgy tökéletes. Mondom: ferdén parkolás esetén a kasztni elég nagyot tud csavarodni, ez normális dolog.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6994 Dátum: 2011.02.10 11:55:29 »
Gondolom csak azért segítettél -utólag- ,  hogy közben a válaszba burkolva leba..hass. :hmmmm:  Háát, ha jólesett az ezt követő érzés, én nem sajnálom Tőled...  A töltés probléma azóta megoldódott, a fenéklemez leszerelése után, aknából, némi horzsolással  a generátor teljes kiszerelése nélkül, szénkefe cserével.  Más durva hiba nem volt. Mivel eladás előtt áll a kocsi, a csapágycsere, egyebek már az új tulajra vár (lehet, hogy én leszek.  :clap: )

Köszönöm  mindenkinek a témában nyújtott szakmai segítségét.

Feri
Öregem, te nem vagy semmi. Az ilyesmi veszi el az ember kedvét attól, hogy segítsen. De tényleg.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6995 Dátum: 2011.02.10 12:29:45 »
...
 A töltés probléma azóta megoldódott, a fenéklemez leszerelése után, aknából, némi horzsolással  a generátor teljes kiszerelése nélkül, szénkefe cserével.  Más durva hiba nem volt. Mivel eladás előtt áll a kocsi, a csapágycsere, egyebek már az új tulajra vár (lehet, hogy én leszek.  :clap: )

Köszönöm  mindenkinek a témában nyújtott szakmai segítségét.

Feri

Na akkor csak szénkefe volt :otlet:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6996 Dátum: 2011.02.11 10:18:46 »
Úgy gondolom, hogy itt legyen a személyeskedésnek vége, mert a következő a moderálás lesz!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

angyalföld

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 70
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6997 Dátum: 2011.02.13 14:04:46 »
Sziasztok!
Remélem tudtok néhány ötletet vagy tanácsot adni a következőkkel kapcsolatban.
Van egy 2007-es Corollám, 1,4 VVTi motorral. Első tulaj vagyok, egyedül vezetem a vasat. 60 ezer km van benne és úgy érzem, hogy kezd gond lenni a kuplunggal.
Az érdekessége az a dolognak, hogy már újonnan is úgy éreztem, hogy fentebb fog a kelleténél, amit akkor jeleztem is a szervizben, de ők normálisnak találták és megnyugodtam(bár nem voltam vele kibékülve teljesen soha).Tanulmányaim szerint már a pedál felengedésének 1/3-nál meg kell mozdítani az autót és ez már új korában is csak a felétől mozdult meg. Most az a helyzet, hogy ahogyan rálépek a kuplungra, érzem, hogy szinte azonnal reagál a motor és ez aggaszt.  :excl:
Csúszni még biztosan nem csúszik, mert arra nagyon sok jel utalna, amit rögtön észrevennék. Felfigyeltem arra is, hogy az 1-es és a 3-as sebességet olykor kimondottan nehezen veszi, de érdekes módon ez a hiba nem állandóan van jelen. Mivel a kuplung olajos ezért feltételezem, hogy állítási lehetőség nincs rajta, mert mindezt automatikusan teszi. Van valami ötletetek vagy ez tényleg kuplungos lesz? 60 ezer km után létezhet ez?  Ennek a km-nek kb. a felét a fővárosban tettem meg, tehát ebből fakadóan elképzelhetőnek tartanám, de akkor is ijesztően kevésnek tűnik. Min. 120-150 ezer km-t várnék el egy kuplungtól annál is inkább, mert nem hajtom, soha nem vontattam vele, tehát a fővárosi araszolgatásokton kívül semmilyen extrém körülménynek nem volt kitéve. :no:
Várom a segítő válaszokat!  :helpsmilie:
Üdv.
Csak óvatosan!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6998 Dátum: 2011.02.13 15:32:04 »
Van egy 2007-es Corollám, 1,4 VVTi motorral. Első tulaj vagyok, egyedül vezetem a vasat. 60 ezer km van benne és úgy érzem, hogy kezd gond lenni a kuplunggal.
Úgy érted, hogy már új korában is eléggé fent fogott, most pedig már nagyon fent fog, ugye? Nem tudom, hogy van-e rajta bármilyen állítási lehetőség, de szerintem nézesd meg a szervízben. Sajnos nem lehetetlen, hogy már valóban kezd elkopni ennyi km után, bár tényleg aránylag korai lenne.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

angyalföld

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 70
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6999 Dátum: 2011.02.13 18:15:15 »
Van egy 2007-es Corollám, 1,4 VVTi motorral. Első tulaj vagyok, egyedül vezetem a vasat. 60 ezer km van benne és úgy érzem, hogy kezd gond lenni a kuplunggal.
Úgy érted, hogy már új korában is eléggé fent fogott, most pedig már nagyon fent fog, ugye? Nem tudom, hogy van-e rajta bármilyen állítási lehetőség, de szerintem nézesd meg a szervízben. Sajnos nem lehetetlen, hogy már valóban kezd elkopni ennyi km után, bár tényleg aránylag korai lenne.
Igen, pontosan így értem, hogy új korában is fent fogott, mára pedig csak rosszabbodott.
Csak óvatosan!

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7000 Dátum: 2011.02.13 18:16:51 »
Poénos... 185 ezer van az én 11 éves Corimban és még gyári a kuplung. Ja és 5 évig pesti autó volt.  :nono:
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7001 Dátum: 2011.02.13 20:45:58 »
Igen, pontosan így értem, hogy új korában is fent fogott, mára pedig csak rosszabbodott.
Öhöm... Hát annyi biztos, hogy ez még önmagában véve nem hiba. Amíg nem csúszik, addig nem szorul javításra.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7002 Dátum: 2011.02.13 22:24:40 »
angyalföld:
Üdv!
Nem ismerem a típust, de ha a hidraulikus kuplungot úgy értetted, hogy a mechanikus kuplungot hidraulikusan működteted, akkor lehet rajta állítani, ez majdnem biztos. Nekem a Carinában ilyen van, az utastérben benéztem a pedálhoz, ahol rúd hozzá van erősítve a kuplungpedálhoz, ott lehet állítani, növelni kellett a rúd hosszán - nálam is eléggé fennt fogott. Ez az állítás után hála Istennek rendbejött. Hozzáteszem, autószerelő szerint az ilyen kuplungon nem lehet állítani...hát pedig lehet. Mellékelek képet, nálam hogy néz ki ez.
"Push rod play adjust point" -nél  kontraanyát lazítottam, rudat kézzel tekertem, kontraanya vissza (na ezt a végén is elég, mert először valószínűleg nem lesz jó, de ne felejtsd el akkor visszahúzni), próba, amíg jó nem lett. Pár perc az egész elvileg.

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.13 22:26:33 írta vd1234 »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7003 Dátum: 2011.02.14 13:33:41 »
Na, csak óvatosan, mert ezzel a kuplung holtjátékát állítod csak. Ha nullára állítod a holtjátékot, akkor agyanonvágod a kuplungszerkezetet, mert akkor állandóan nyomás alatt van.
Szóval csak óvatosan, holtjáték maradjon!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7004 Dátum: 2011.02.14 13:42:31 »
Szóval az attól függ, hogy a csavar amit állít, sz tolja is a szerkezetet állítás közben, vagy a rajz szerinti bal oldala nem mozdul, csak a pedált veszi lentebb.
láttam már olyat ami csak a pedált állította, a carinánál nem tudom, de érdekelne Dani tapasztalata, mert én is szeretnék állítani rajta.
Prius 2 - a mosolygós autó.