Akkor te milyen technikát javasolsz emelkedőn való elinduláshoz? Én eddig mindig a kézifékes megoldást alkalmaztam, ahogy anno nagyon régen megtanították nekem. Van jobb módszer? Még soha nem éreztem kuplungszagot az autómban.
Én a kézifékes elindulást preferálom emelkedőn. Inkább a kézifék tartsa meg a kocsi súlyát és ne a kuplung.
Olyan értelemben írtam:
1. A kéziféket nem veszi igénybe a lejtőről elindulás. Súrlódás ott is van, de csak a kar felengedése alatt, ami igazán minimális megtett út. Kicsi a sebesség és elmozdulás ez alatt.
2. A kuplungot jobban igénybe veszi (mint a kéziféket) végig meg kell tartania a kocsi súlyának lejtő irányú összetevőjét, meredekségtől függően 100kg-1T nagyságrend + a kocsi tömegének gyorsítása. Ezért vagy tovább kell csúsztatni és/vagy nagyobb nyomatékot átvinni. Kézifék nélkül se lenne jobb a helyzet, sőt mivel ilyenkor elkezd visszagurulni, emiatt még tovább kell csúsztatni a kuplungot.
Nekem még soha nem volt kuplungszag emelkedőn, elég rövid az egyes fokozat, még ennél a kis motornál se nagyon kell 2000 fölé forgatni és nem fullad egy sima felüljárón vagy felhajtón.