Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2306086 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Szerviz
« Válasz #5550 Dátum: 2011.07.26 21:21:18 »
Sziasztok!

e12-be olajat cserélni mekkora mulatság?
megmutatás után meg tudja csinálni "bárki" otthon is?

hogy megy ez pár lépésben?
Bárki ;)
Megemeled a kocsit, hogy aléférj (de azért jo ha visszintesen áll a kocsi)
Leszeded a motorvédő lapot (müanyag, az enyémen nem csavar hanem patentek tartják, azokat kiszedni)
Motorolajleeresztő csavar kicsavar (dugokulcs, vagy csillag) olajfelfogo lavor alátesz
Motorolajszürő lecsavar, a láncos leszedő a legtuttibb (az minden mérethez jo.
Motor tetején beöntökupak kinyit.
Ha minden kifolyt. Olajleeresztő csavar(alátét), uj szürő becsavar(szürő gumiját elötte bekenni olajjal)
Olaj  beönt, cca max-ig. Motort 1-2 percig járatni, hogy a szürő is tele legyen, olaj utánnatölt.


Az e12.-nél nem kell leszedni a műanyagot vagyis én nem szoktam.
Illetve én minden olajcserénél szoktam bloköblítőt alkalmazni azzal járatni kell ( ezt valaki ajánlja valakin nem én használom)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Szerviz
« Válasz #5551 Dátum: 2011.07.27 08:07:31 »
Biztos jo a blokköblités meg hasznos, de én inkább csak hagyom kicsöpögni. Mivel öblited? És abbol nem marad semmi benne?

dalatt

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 82
Re: Szerviz
« Válasz #5552 Dátum: 2011.07.27 08:19:03 »
Én sem szoktam leszedni a műanyagot és kézzel is le lehet szedni a szűrőt és vissza is lehet csavarni. Öblítőt én sem használok, de a toyota szervizben azt mondták ha használni akarok akkor nem elég az az idő ami a flakonon van hanem kb 100 km-t kell vele menni. Egyébként én az olaj lecsöpögésre több órát szoktam hagyni. Mielőtt a leeresztő csavart visszateszem én mindig bekenem fehér tömítő ragasztóval, nem is volt eddig soha gondom, alátétként pedig nem eredeti alátétet használok hanem azbeszt belsejű réz tömítést.
2002 Corolla 1.6 vvt-i E12

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Szerviz
« Válasz #5553 Dátum: 2011.07.27 10:46:30 »
Biztos jo a blokköblités meg hasznos, de én inkább csak hagyom kicsöpögni. Mivel öblited? És abbol nem marad semmi benne?

Ezt használom http://www.pro-tec.hu/content.php?s=putart&f=proputart1&id=v7iumz2m4cc08j48&submenu=aa22svoj3eo6niih.
Mivel az enyém ráncfelvarott előti is ugye tudott hagy a gyűrű furatok alúlméretezettek emiatt ez a löty kitisztítja azt is ( persze nem 100% an de jobb mint ha nem hazsnálnám).
De biztos marad benne de elvileg ha benne hagynám se károsítaná a blokkot mert jó kenőképessége van.

tata145

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re: Szerviz
« Válasz #5554 Dátum: 2011.07.29 17:33:56 »
Sziasztok!
Segítséget kérnék, szerintetek mitől van ez a hang? 2006-os diesel corollám van, 1,4 D-4D  1nd-E52C motor. 58 000 km van benne, pár hónapja jött elő. Hidegindítás után 2-4 percre rákezdi és ez hallatszik végig, de nem erősödik. A márkaszervíz azt mondta, hogy a vezérműlánctól jön, nem a hosszbordás szíjtól. Nyugodtan menjek vele. Az is érdekelne, hogyan érdemes leszedni a hosszbordás szíjat ennél a típusnál.
Üdv, és kösz.

Toyota Corolla Wagon 2006  1,4 D-4D Luna  1 nd-E52C motor

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Szerviz
« Válasz #5555 Dátum: 2011.07.29 22:07:30 »
Sziasztok!
Segítséget kérnék, szerintetek mitől van ez a hang? 2006-os diesel corollám van, 1,4 D-4D  1nd-E52C motor. 58 000 km van benne, pár hónapja jött elő. Hidegindítás után 2-4 percre rákezdi és ez hallatszik végig, de nem erősödik. A márkaszervíz azt mondta, hogy a vezérműlánctól jön, nem a hosszbordás szíjtól. Nyugodtan menjek vele. Az is érdekelne, hogyan érdemes leszedni a hosszbordás szíjat ennél a típusnál.
Üdv, és kösz.



Márkaszervíz azt mondta, vagy meg is nézték? Ugyanis hogy ez megállapítható legyen minimum le kell venni a hosszbordás szíjat. Ha ekkor elhagyja, akkor ott, vagy vízpumpa-generátor környékén kell keresni a hibát. Egyébként én a hang jellegéből adódóan inkább ilyesmire gondolnék mind vezérlésre!

A szíj leszedése ennél rém egyszerü... A motor elején van a generátor, az feszíti. Annak a két csavarját kilazítod, generátort hátratolod, és már laza is a szíj, lehet levenni. Felszereléskor a feszítéshez kelleni fog valami pajszer féle!
Figyelem! Szíj nélkül ne járasd sokáig!
Xanyi

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Szerviz
« Válasz #5556 Dátum: 2011.07.29 22:31:29 »
Szerintem is a szij hangja.
Nekem a vizpumpa  volt csapágyas hasonlo km-nél (de annak más hangja volt) Stetoszkoppal szürték ki, honnan jött a hang.

tata145

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re: Szerviz
« Válasz #5557 Dátum: 2011.07.30 00:41:07 »
Sziasztok!
Segítséget kérnék, szerintetek mitől van ez a hang? 2006-os diesel corollám van, 1,4 D-4D  1nd-E52C motor. 58 000 km van benne, pár hónapja jött elő. Hidegindítás után 2-4 percre rákezdi és ez hallatszik végig, de nem erősödik. A márkaszervíz azt mondta, hogy a vezérműlánctól jön, nem a hosszbordás szíjtól. Nyugodtan menjek vele. Az is érdekelne, hogyan érdemes leszedni a hosszbordás szíjat ennél a típusnál.
Üdv, és kösz.



Márkaszervíz azt mondta, vagy meg is nézték? Ugyanis hogy ez megállapítható legyen minimum le kell venni a hosszbordás szíjat. Ha ekkor elhagyja, akkor ott, vagy vízpumpa-generátor környékén kell keresni a hibát. Egyébként én a hang jellegéből adódóan inkább ilyesmire gondolnék mind vezérlésre!

A szíj leszedése ennél rém egyszerü... A motor elején van a generátor, az feszíti. Annak a két csavarját kilazítod, generátort hátratolod, és már laza is a szíj, lehet levenni. Felszereléskor a feszítéshez kelleni fog valami pajszer féle!
Figyelem! Szíj nélkül ne járasd sokáig!

Szia!
Megnézték, azt mondták le is vették, bár nem voltam a helyszínen, csak a váróban. Úgy látom, magamnak kell kézbe venni a dolgot. 1-2 percig szíj nélkül járathatom?
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.30 00:43:09 írta tata145 »
Toyota Corolla Wagon 2006  1,4 D-4D Luna  1 nd-E52C motor

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Szerviz
« Válasz #5558 Dátum: 2011.07.30 08:52:16 »
Ha megnézték, akkor miért nem mondták meg mi a hiba? :hmmmm:
persze ha nem tudják, akkor elbagatelizálják :D
Miért nem kérted, hogy ott lehessél? Nem tilthatják meg,nekem mindig megengedték.

degu5

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re: Szerviz
« Válasz #5559 Dátum: 2011.07.30 11:45:10 »
Sziasztok!

Nemrég vásároltam egy 2002.12. havi 1,4-es ZZF-es Corolla Hb-t. Mostanság elkezdte (130 000 km), hogy pár óra állás után elsőre nem indul, csak másodjára, harmadjára.AC-ra gyanakodtam, de mint kiderült, rendben van, és úgy néz ki, az üzemanyag visszafolyik a tankba.Óbudai Sakura szerint vagy megszokom, vagy benzinpumpa csere.Ha lenne más tippetek, azt megköszönném.Ahogy elnéztem, nem túl olcsó mulatság.A másik gondom, hogy már enyhe gázadásnál is halk, kereplő hangot hallok.Szíjcsere történt (repedezett volt), de a hang megmaradt.Vajon mire utalhat?

Előre is köszi.

tata145

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re: Szerviz
« Válasz #5560 Dátum: 2011.07.30 15:36:43 »
Ha megnézték, akkor miért nem mondták meg mi a hiba? :hmmmm:
persze ha nem tudják, akkor elbagatelizálják :D
Miért nem kérted, hogy ott lehessél? Nem tilthatják meg,nekem mindig megengedték.

Azt mondták, vezérműlánc felöl jön, talán a feszítés. Volt ilyen esetük, szétszedték, megnézték, nem volt semmi mérhető-látható elváltozás, visszaszerelték, megszűnt utána a nyikorgás. Egyébként nézted a videót? (ill. hallgattad?)
Toyota Corolla Wagon 2006  1,4 D-4D Luna  1 nd-E52C motor

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Szerviz
« Válasz #5561 Dátum: 2011.07.31 09:58:03 »
Sziasztok!
Segítséget kérnék, szerintetek mitől van ez a hang? 2006-os diesel corollám van, 1,4 D-4D  1nd-E52C motor. 58 000 km van benne, pár hónapja jött elő. Hidegindítás után 2-4 percre rákezdi és ez hallatszik végig, de nem erősödik. A márkaszervíz azt mondta, hogy a vezérműlánctól jön, nem a hosszbordás szíjtól. Nyugodtan menjek vele. Az is érdekelne, hogyan érdemes leszedni a hosszbordás szíjat ennél a típusnál.
Üdv, és kösz.



Márkaszervíz azt mondta, vagy meg is nézték? Ugyanis hogy ez megállapítható legyen minimum le kell venni a hosszbordás szíjat. Ha ekkor elhagyja, akkor ott, vagy vízpumpa-generátor környékén kell keresni a hibát. Egyébként én a hang jellegéből adódóan inkább ilyesmire gondolnék mind vezérlésre!

A szíj leszedése ennél rém egyszerü... A motor elején van a generátor, az feszíti. Annak a két csavarját kilazítod, generátort hátratolod, és már laza is a szíj, lehet levenni. Felszereléskor a feszítéshez kelleni fog valami pajszer féle!
Figyelem! Szíj nélkül ne járasd sokáig!

Szia!
Megnézték, azt mondták le is vették, bár nem voltam a helyszínen, csak a váróban. Úgy látom, magamnak kell kézbe venni a dolgot. 1-2 percig szíj nélkül járathatom?

Ha hideg a motor igen. Melegen legyen inkább csak fél perc...
Xanyi

tata145

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re: Szerviz
« Válasz #5562 Dátum: 2011.07.31 16:08:56 »
Sziasztok!
Segítséget kérnék, szerintetek mitől van ez a hang? 2006-os diesel corollám van, 1,4 D-4D  1nd-E52C motor. 58 000 km van benne, pár hónapja jött elő. Hidegindítás után 2-4 percre rákezdi és ez hallatszik végig, de nem erősödik. A márkaszervíz azt mondta, hogy a vezérműlánctól jön, nem a hosszbordás szíjtól. Nyugodtan menjek vele. Az is érdekelne, hogyan érdemes leszedni a hosszbordás szíjat ennél a típusnál.
Üdv, és kösz.



Márkaszervíz azt mondta, vagy meg is nézték? Ugyanis hogy ez megállapítható legyen minimum le kell venni a hosszbordás szíjat. Ha ekkor elhagyja, akkor ott, vagy vízpumpa-generátor környékén kell keresni a hibát. Egyébként én a hang jellegéből adódóan inkább ilyesmire gondolnék mind vezérlésre!

A szíj leszedése ennél rém egyszerü... A motor elején van a generátor, az feszíti. Annak a két csavarját kilazítod, generátort hátratolod, és már laza is a szíj, lehet levenni. Felszereléskor a feszítéshez kelleni fog valami pajszer féle!
Figyelem! Szíj nélkül ne járasd sokáig!

Szia!
Megnézték, azt mondták le is vették, bár nem voltam a helyszínen, csak a váróban. Úgy látom, magamnak kell kézbe venni a dolgot. 1-2 percig szíj nélkül járathatom?

Ha hideg a motor igen. Melegen legyen inkább csak fél perc...
Köszi!
Toyota Corolla Wagon 2006  1,4 D-4D Luna  1 nd-E52C motor

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Szerviz
« Válasz #5563 Dátum: 2011.08.01 09:50:14 »
egyik ismerös most vitte az 1.4 benyás aurisát a 45.000 es szervizre........... félszintetikus 10w40 et kapott bele :eek: :ph34r:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re: Szerviz
« Válasz #5564 Dátum: 2011.08.01 09:57:00 »
egyik ismerös most vitte az 1.4 benyás aurisát a 45.000 es szervizre........... félszintetikus 10w40 et kapott bele :eek: :ph34r:
Márkaszervizben? Az szép, főleg, hogy már az előző modellhez is 5W-30-at adnak:
http://www.toyota.hu/szervizakcio/szervizcsomagok/corolla04.aspx