Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2304629 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

TSityu

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4605 Dátum: 2010.12.04 01:28:37 »
Vagy egyen vagy váltó.

Ez azé ennyire nem egyszerű, de tőlem úgy töltöd ahogy akarod.  ;)

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re: Szerviz
« Válasz #4606 Dátum: 2010.12.06 10:38:16 »
Én az idén májusban amikor voltam szervizbe rákérdeztem, hogy érdemes-e tölteni, mert hogy 5. éves lett az akku, mondta a szerelő srác, hogy igen persze, főleg ha érzed hogy merülőben van v ilyesmi. Kérdezem tőle hogy nem gond ha sarukat leszedem, nem lesz áram nélkül olyan, aminek nem kellene (átgondolva hülye kérdés, mert van ilyen, hogy totál lemerül és fura lenne, ha szervizbe kellene fordulni), de az volt a válasz, hogy nyugodtan tölthetem úgy is, hogy rajta van a rendszer :o. Persze nem próbáltam ki, de szervizes szerelő srác mondta, meg hogy ezt kérdeztem hozott is 1 ilyen tesztert az akkura, ami csinált mindenféle terhelést a végén meg kiírta hogy gyenge az akku, pontosabban %-ban irt ki vmi 10% körüli értéket hogy bizony nem túl jó az akkum :o telt az idő es kb 2-3 hte jutottam el odáig hogy vettem normális akku töltőt, ilyen teljesen automata, rátettem és 1 perc múlva ki is jelezte hogy feltöltve (12,9 volt-ot mértem), ezek után kíváncsi leszek hogy viseli a telet, meg mennyi évet bir még ki...

Hege

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 119
  • 1.4D-4D 2007
Re: Szerviz
« Válasz #4607 Dátum: 2010.12.06 20:09:50 »
1 perc múlva feltöltve? 12,9 V? Nem akarok okoskodni de nem kevés ez az érték? ::)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Szerviz
« Válasz #4608 Dátum: 2010.12.06 20:23:33 »
Egyszerű módon megtudhatja, hogy milyen az aksi: ha ma töltötte(kéne azért pár órát) és holnapra 12V alá sulyed akkor kuka.

Hege

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 119
  • 1.4D-4D 2007
Re: Szerviz
« Válasz #4609 Dátum: 2010.12.06 20:24:59 »
Igen, az biztos... :hmmmm:

jrtom

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 111
Re: Szerviz
« Válasz #4610 Dátum: 2010.12.06 20:43:14 »
Azt az akksit már nem nagyon dédelgetném! :)
Amelyik ennyire nem akarja venni a tőltést azt érdemes kicserélni, mert biztos akkor dobja be az unalmast amikor nemkéne.
Corolla TS, Facelift

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Szerviz
« Válasz #4611 Dátum: 2010.12.06 22:47:25 »
... nyugodtan tölthetem úgy is, hogy rajta van a rendszer....

A modern szabályozott töltőkkel valóban lehet tölteni, egészen addig amíg el nem romlik a töltő, mert akkor bizony az összes nem túl fesz. védett elektronikának annyi.

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re: Szerviz
« Válasz #4612 Dátum: 2010.12.07 10:40:31 »
Rajta akarom hagyni majd 1 ejszakat, mert ezek a töltök tudnak olyat hogy csepp töltik v mi, de elsőre ezt csinalta, hogy hamar ki is jelezte a full-t. nem ejti 12 volt alá, azert tartja még mindig a 13 közeli éréket, új korában nem emlekszek mennyit mértem de hasznalat során 13 alattit mértem 1-2 evesen aez rémlik, sztem 13 koruli ertek nem rossz 5,5 eves akkutol.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Szerviz
« Válasz #4613 Dátum: 2010.12.07 16:06:48 »
Akkor szerintem is jó még az akud.
Csak nehogy ugy járj mint én a Jazz-el: pöccre indult, mint mindig, másfél órát autóztam a városban. Egy piros lámpánál lefulladtam és nem indult ujra, ugy kellett hazavontatnom. Feltöltöttem, jónak tünt, de nem mertem menni többet vele. Aszt mondják zárlatos az ilyen és bármikor lenerülhet és valószinű egyre sürübben (2 hónap hijján volt 6 éves az autó és  aku)

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #4614 Dátum: 2010.12.11 14:50:46 »
Kérdés másik fórumról:

Idézet
Sziasztok!

Érdekes, de aggasztó problémám van a Corollámmal (5 éves, faceliftes, 5 ajtós). Október végén vettem, márkakereskedő szerint új akksival (ami vagy igaz, vagy nem; inkább nem). Miután hétközben a munkahelyem fűtött garázsában tartom, így 3-4 napig állni szokott a gép. De volt rá példa, hogy 10 napig is állt. A héten 3 nap állás után tökig leszívta az akksit a kocsi. De annyira, hogy még a műszerfal fények sem világítottak. Gyorsan szereztem töltőt, pozitív saru le és töltöttem 3 órát, de már egy óra után be tudtam indítani.

Hazahoztam és rámértem. Itt jön az aggasztó dolog. Ha áll a kocsi, akkor is vmi 250mA-t használ. Azaz a 48Ah akksi max. 8 nap alatt lemerül. Ennek ellentmond, hogy alig két hete 10 napig állt és simán indult, nem volt gond.

Szóval állásában, riasztó nélkül 250mA fogy… fingom sincs mi ez a kb. 3W-os teljesítményigényű fogyaasztó. Ha rajta van a riasztó, akkor pulzálva kb. 350-500 mA között egyenletesen leng. Vmiért a riasztó ilyen lenggéssel veszi fel az áramot. De érthető, ha ariasztónak van fogyasztása. Engem a 250 mA zavar. Az kb. egy izzónal felel meg. De egyszerűen a kocsiba nincs semmi bekapcsolva. Vagy vmit nagyon rosszul csinálok. Vegyük sorra: mi lehet bekapcsolva?
 
lámpák – az autó sípol, ha így nyitom ki az ajtót
ködlámpák: nem világítanak
csomagtartó fény: ellenőrizte, nem ég
térképolvasó lámpa, belső lámpa – ezek sem világítanak
szivargyújtó (ez több, mint 3 W), de ez sem megy
CD-s rádió: kulcs kivételére kikapcsol
Szellőztető rendszer: kulcskivételre kikapcsol
Hátsó ablakfűtés (több, mint 3W), de kulcskivételre ez is kikapcsol
Kesztyűtartó lámpa: nincs

Mi a szent szar lehet még, Vagy mi ment tönkre a kocsiban?
Először cellazárlatos akksira gyanakodtam, de feltöltés után jól működik az autó. Csak vmi szívja le.
         

Gábor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 128
Re: Szerviz
« Válasz #4615 Dátum: 2010.12.11 15:58:18 »
szedd ki a biztosítékokat h lokalizáld a fogyasztót.
1998 Toyota Corolla 1.3 Hatchback

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Szerviz
« Válasz #4616 Dátum: 2010.12.11 17:45:51 »
szedd ki a biztosítékokat h lokalizáld a fogyasztót.

Így van, és az utólagos dolgokkal kell kezdeni, pl. riasztó...
Xanyi

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #4617 Dátum: 2010.12.12 15:52:11 »
Az ablaktörlő mechanikáját hogyan lehet megkenni? Mert ha megy az ablaktörlő lehet hallani a hangját (eddig nem volt), és szerintem egy kis kenőanyag segítene rajta. Elég halk, csak álló helyben alapjáratnál (pl lámpánál) hallom, de eddig ez sem volt, és szeretem ha az autómon minden tökéletes  :D .
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

TSityu

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4618 Dátum: 2010.12.12 16:33:34 »
Ahhoz, hogy az autóba minden tökéletes legyen először szállj ki.  :tt2:
A szellőző rácsain keresztül meg tudod a csuklókat olajjal fújkálni, de ha többet szeretnél ahhoz le kellene a rácsot venni. Én évente 2x fújkálom, mert a havernak úgy berohadt, hogy ki kellett cserélni.  :wacko:

dalatt

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 82
Re: Szerviz
« Válasz #4619 Dátum: 2010.12.12 18:03:47 »
Az akksikkal kapcsolatban az lenne egy kérdésem. Kint állt a autó a szabadban napra pontosan 2 hétig, (ez az utolsó két hét hideg is volt), tegnap beultem elinditottam és hazamentem, ez kb 70 km, otthon nézem az akksit és a töltöttséget jelző zöld helyett fekete, mentem vele még 30 km-t de még mindig fekete. Nekem olyan töltőm van amivel ólomsavas akksit lehet tölteni, a papírja szerint. Ez az akksi egy ZAP calcium ezüst akksi. Ezzel a töltővel ne próbáljam tölteni? Ha nem akkor valami spéci kell? Mennyire gáz ha két hét után elveszti az akksi a töltést (de még az autót gond nélkül elinditja) és 100 km-n nem töltödik fel? A töltésnél számít hogy menet közben mennyi fogyasztó van bekapcsolva pl: világítás, venti stb vagy töltésre mindig egy állandó fesz. megy függetlenül a fogysztók számától?

És egy tapasztalat: itteni javaslatra Eneos 75w-90 olajat tettem a váltoba és most a hidegben olyan mint a vaj, észrevehetően jobb mint nyáron melegben.
2002 Corolla 1.6 vvt-i E12