Nem mondom, hogy gyűrűztessed meg a motort most! Annyit mondtam, hogy az olajfogyasztás fokozódásakor már nem váltanék magasabb melegoldalú olajra hosszabb távon, hanem megcsináltatnám a motort. Természetesen igaz az is, hogy ki kell több féle márkát próbálni, de azt sem mondtam, hogy ne tedd. Annyit mondtam, hogy nem rossz ez az olaj és a viszkozitáson nem változtatnék a jelenlegi olajfogyasztási adatok mellett, hiszen egy sűrűbb már sokkal rosszabbul ken, a hígabból meg még több fogyna előre láthatólag.
Az, hogy az eladó is Toyota tulajdonos, az nem jelenti azt, hogy nem ad el olyan terméket, aminek a minősége megkérdőjelezhető. Lehet, hogy extra olcsón kaptál mindent, de általánosságban elmondható, hogy még 20-30%-os kedvezmény mellett sem vehető kiskereskedőnél jó minőségű olajszűrő ezerért. De ha már itt tartunk, akkor megkérdezem, hogy milyen van benne? Cáfolj rá arra, hogy olcsóért nincsen jó!
A légszűrődre is kiváncsi lennék, hogy milyen típus.
A Denso gyertya tényleg tökéletes, ahogyan mondod, persze csak akkor, ha a megfelelő típus kerül beszerelésre: K16RU11.
Másutt is kapni 3.500 Ft-os darabáron iridiumos gyertyát, nem mondható drágának, de extra olcsónak sem.
Ezen kívül ajánlom még a BKR5EYA-11-es NGK gyertyát is, hasonlóan jó minőségű, mint a Denso.
Nem ismerem a szerelőt, lehet, hogy tényleg jó, az olajakhoz a 99%-uk nem ért, ezen már túltettem magam. Azért a helyében én nekiálltam volna a hátsó munkahengerek légtelenítésének, ha beletörik a csavar (ahogyan nálunk azt egyik Hondánál), akkor 3.000-ért lehet kapni új utángyártott munkahengert...
Én egyébként magam szervizelem az összes rokon, családtag kocsiját, csak a legszükségesebb esetekben viszem szerelőhöz, ha extra szaktudás vagy szerszám kell.
A hosszbordásszíj előírt csereperiódusa 105e km, kellett volna már cserélni. Én a Gates, Bosch és Denso szíjakat ajánlom, 6-8e körül van darabja, a csere max 10 perc.
A váltóolajat ajánlott 60e km-enként lecserélni a Toyota ajánlása alapján (nincsen sehol sem 10 év említve), ideje lenne már akkor nálad a csere. API GL4 vagy GL5 szintű 75W-90-es viszkozitású váltóolaj kell bele, 1,9 liter.
A pollenszűrőt én minden tavasszal cserélem, mert annyira telemegy levelekkel, porral, szerintem azt 20-30e km-nél már minden féle képpen javasolt cserélni.
A hűtővíz elsődleges funkciója a motor hűtése, a benne lévő fagyállónak pedig az, hogy kenje a vízpumpát, megakadályozza a vízkövesedést és a szilárd anyagok kicsapódását, és a fagyást meggátolja. Ebből mind látszik, hogy nem csak télen van szükség a jó fagyállós hűtővízre, hanem nyáron is, így ha nem volt a folyadék cserélve, akkor én nem várnék vele télig. Tipikus hiba egyébként, hogy a refraktométer kiadja, hogy -30 fokig jó, azt sosem cserélik. Csak a fagyás gátlásán kívül még van 5 funkciója legalább...