Barna nincs kedved erről írni egy esszét hogy kell kicserélni?
Nincs nagy kedvem, de megcsinálom.
Először is a fűtést maxra tekerjük, ez azért kell, hogy a hűtővíz onnan is ki tudjon folyni.
A hűtő alján van normál esetben egy műanyag dugó, ami nálam oldalra néz. Ezt ki kell csavarni, itt fog kifolyni a hűtőfolyadék. Azonban ez csak akkor fog megtörténni, ha ki van nyitva a hűtőnek a betöltő nyílása, hiszen ekkor kap levegőt, ami be tud menni a kifolyt folyadék helyére, hogy a nyomást kiegyenlítse...
Ekkor a kocsi alá téve egy vödröt a folyadék 10 percig folyik.
Ha a terjeszkedő tartály nem része a körnek, csak beszív néha belőle egy kicsit (a hűtőbetöltő csavar alatti csatlakozó pontnál), akkor onnan nem feltétlen fog kimenni a folyadék. Ekkor ki szoktam a tartályt kiszerelni és kimosni. Ha a tartály része a körnek, azaz nyomás alatt van, akkor a tartály leürül, azonban a kiszerelése és a tisztítása javasolt, amennyiben rozsdás vagy erősen szennyezett. Az utóbbi megoldás azonban nem jellemző a japán kocsikra.
Ekkor a tartállyal és a hűtővel meg is volnánk. A motoron is kell lennie egy csavarnak, ami a motor járataiból kiengedi a cuccot. Nálam ez a kipuff leömlő mellett van. Ezt is ki kell tekerni, hogy leürüljön a motor is.
Ezután én az összes csövet széthúzom még, hogy azokból is kifollyon a lé, különös tekintettel a belső fűtés csöveit kell széthúzni.
Ekkor már nem tudsz több folyadékot sehogyan sem leengedni. Ekkor mindent vissza kell dugni és szerelni, majd a hűtőn levő csavarnál tele tölteni a hűtőt. Ezt követően a terjeszkedő tartályt is telenyomod cuccal, innen beszív még 2-3-4 decit minimum, miután beindítottad.
Ha beindítottad a motort, akkor fel kell annyira melegíteni, hogy a termosztát rendesen kinyisson, ekkor szívja igazából be a tartály felét még. Ekkor szintezni kell maxig. Nagyjából meg is vagyunk. A köv. 100km-en még 1-2 decit be fog szívni, ezt is pótolni kell majd.
Ha nagyon mocskos a rendszer, akkor érdemes kimosni slaggal a hűtőt, úgy, hogy az csövet lehúzod és felülről nyomatod bele a vizet. Illetve az egész rendszert át lehet mosatni sima vízzel, a leírt eljrással. Nyilván ekkor újra le kell engedni a cuccot, stb, elég hosszadalmas folyamat. Ha nem volt rég óta cserélve a folyadék vagy ha rozsdás a víz, akkor minden féle képpen érdemes átmosni tiszta vízzel is a rendszert, esetlen hűtőmosó folyadékot is lehet belekeverni a vízbe...