Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2306799 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #2985 Dátum: 2010.03.28 20:38:31 »
Akkor viszont nagyon meredek dolog volt ezért másfél órát kiszámlázni  :ph34r:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Szerviz
« Válasz #2986 Dátum: 2010.03.28 20:40:11 »
az a meredek h ezt így találták ki. ez egy 5perces dolognak kéne lenni, simán mindenkinek
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #2987 Dátum: 2010.03.28 20:52:56 »
Miért, olyan gyakran van szükség arra, hogy az ember kicserélje az ablakmosó-tartályt  :?: ?

AZ pofátlanság, hogy pl. az izzócsere ennyire nehéz a mai autókban. De ez... Mindent nem lehet hozzáférhető helyre rakni, és közben még biztonságosra és jó légellenállásúra is alakítani a kocsi elejét.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2988 Dátum: 2010.03.28 20:55:43 »
Megfigyelhető, hogy egyre hülyébb helyen van a hűtőfolyadék tartálya. Nálam fogja 3-4 csavar, az E12-es esetében a ventillátor konzoljával fullra egybe van építve. Azt ki sem lehet szedni nagy bontás nélkül...

Azt a hűtőfolyadék-cseréjekor ki kellene szerelni, mert ki kell önteni belőle a cuccot és jó kimosni is...

TZoli

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2989 Dátum: 2010.03.28 21:19:22 »
Miért, olyan gyakran van szükség arra, hogy az ember kicserélje az ablakmosó-tartályt  :?: ?

AZ pofátlanság, hogy pl. az izzócsere ennyire nehéz a mai autókban. De ez... Mindent nem lehet hozzáférhető helyre rakni, és közben még biztonságosra és jó légellenállásúra is alakítani a kocsi elejét.

OFF Octavia II-ben nagyon okosan leegyszerűsítették az égőcserét, egy műanyag szárnyasanya fogja be a lámpát és egy speciális sínrendszer amit egy karral oldani tudsz és máris kint van a kezedben a komplett fényszóró.
Az új Honda Jazzben meg a kerékjárati dobot kell megbontani hozzá, csinálhattak volna egy kis ablakot rá mint pl a H Astrára. Amin számomra is tetű égőt cserélni az a Merci A osztály, elmebetegek..semmire nincs hely, rossz ránézni a motorjára, múltkor egy ilyenen cseréltem generátort 1.7cdi-n, vízhűtéses!! a generátora 150K volt és amíg le és feltettem rá a hosszbordásszíjat azt hittem hogy lesz.pom magam

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Szerviz
« Válasz #2990 Dátum: 2010.03.28 21:29:19 »
"Azt a hűtőfolyadék-cseréjekor ki kellene szerelni, mert ki kell önteni belőle a cuccot és jó kimosni is..."

Barna nincs kedved erről írni egy esszét hogy kell kicserélni?  :hmmmm:
nagyon kéne a kocsin cserélni..
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #2991 Dátum: 2010.03.28 22:11:02 »
Hűha, disszertáció következik  :D :yes: ...

(Amúgy engem is érdekel, most készülök ilyesmire a Camryn, kíváncsi vagyok, kapok-e valami új tippet  :))
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2992 Dátum: 2010.03.28 22:13:14 »
Barna nincs kedved erről írni egy esszét hogy kell kicserélni?  :hmmmm:
Nincs nagy kedvem, de megcsinálom. :ph34r:

Először is a fűtést maxra tekerjük, ez azért kell, hogy a hűtővíz onnan is ki tudjon folyni.
A hűtő alján van normál esetben egy műanyag dugó, ami nálam oldalra néz. Ezt ki kell csavarni, itt fog kifolyni a hűtőfolyadék. Azonban ez csak akkor fog megtörténni, ha ki van nyitva a hűtőnek a betöltő nyílása, hiszen ekkor kap levegőt, ami be tud menni a kifolyt folyadék helyére, hogy a nyomást kiegyenlítse...
Ekkor a kocsi alá téve egy vödröt a folyadék 10 percig folyik.

Ha a terjeszkedő tartály nem része a körnek, csak beszív néha belőle egy kicsit (a hűtőbetöltő csavar alatti csatlakozó pontnál), akkor onnan nem feltétlen fog kimenni a folyadék. Ekkor ki szoktam a tartályt kiszerelni és kimosni. Ha a tartály része a körnek, azaz nyomás alatt van, akkor a tartály leürül, azonban a kiszerelése és a tisztítása javasolt, amennyiben rozsdás vagy erősen szennyezett. Az utóbbi megoldás azonban nem jellemző a japán kocsikra.

Ekkor a tartállyal és a hűtővel meg is volnánk. A motoron is kell lennie egy csavarnak, ami a motor járataiból kiengedi a cuccot. Nálam ez a kipuff leömlő mellett van. Ezt is ki kell tekerni, hogy leürüljön a motor is.

Ezután én az összes csövet széthúzom még, hogy azokból is kifollyon a lé, különös tekintettel a belső fűtés csöveit kell széthúzni.

Ekkor már nem tudsz több folyadékot sehogyan sem leengedni. Ekkor mindent vissza kell dugni és szerelni, majd a hűtőn levő csavarnál tele tölteni a hűtőt. Ezt követően a terjeszkedő tartályt is telenyomod cuccal, innen beszív még 2-3-4 decit minimum, miután beindítottad.

Ha beindítottad a motort, akkor fel kell annyira melegíteni, hogy a termosztát rendesen kinyisson, ekkor szívja igazából be a tartály felét még. Ekkor szintezni kell maxig. Nagyjából meg is vagyunk. A köv. 100km-en még 1-2 decit be fog szívni, ezt is pótolni kell majd.

Ha nagyon mocskos a rendszer, akkor érdemes kimosni slaggal a hűtőt, úgy, hogy az csövet lehúzod és felülről nyomatod bele a vizet. Illetve az egész rendszert át lehet mosatni sima vízzel, a leírt eljrással. Nyilván ekkor újra le kell engedni a cuccot, stb, elég hosszadalmas folyamat. Ha nem volt rég óta cserélve a folyadék vagy ha rozsdás a víz, akkor minden féle képpen érdemes átmosni tiszta vízzel is a rendszert, esetlen hűtőmosó folyadékot is lehet belekeverni a vízbe...

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Szerviz
« Válasz #2993 Dátum: 2010.03.28 22:13:28 »
csak arra gondoltam h leengedem a tartályból, a hutobol , a motorban oldalt van egy csavar ott is ami kijön.
hanem amikor feltöltöm azt hogyan kerüljem el a levegosodést? járo motorral levett kupakkal nyomkodjam ki a csövekből a bubikat?  :hmmmm:

Na látom megírtad. ezt kinyomtatom és így csinálom.
és köszönet  ::) :flowers:
« Utoljára szerkesztve: 2010.03.28 22:15:25 írta murray »
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2994 Dátum: 2010.03.28 22:19:59 »
csak arra gondoltam h leengedem a tartályból, a hutobol , a motorban oldalt van egy csavar ott is ami kijön.
hanem amikor feltöltöm azt hogyan kerüljem el a levegosodést? járo motorral levett kupakkal nyomkodjam ki a csövekből a bubikat?  :hmmmm:

Na látom megírtad. ezt kinyomtatom és így csinálom.
és köszönet  ::) :flowers:
Sehogyan, feltöltöd és a gép elméletileg lelégteleníti saját magát. Szépen a levegő kicserélődik a folyadékkal, ezért is kell még a termosztát nyitása után is 100km-rel utántölteni.

A régebbi kocsikon néha van egy légtelenítő csavar is a termosztát körül, nem lehet eltéveszteni. Eddig egy-két ilyet láttam csak (OFF Civic '94), de ez nagyon ritka. Saját magát légteleníti a rendszer, csak figyelni kell a szintet az első 100 km-en még...

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Szerviz
« Válasz #2995 Dátum: 2010.03.28 22:28:00 »
Egy-két dolgot tegyünk tisztába:

Idézet
Kerékjárati dobbetétet elég hozzá megbontani és máris ki lehet cserélni.
Igen onnan is hozzá lehet férni, de tulajdonképpen sokkal rosszabb onnan hozzáférni, mint ha levennéd a lökhárítót. De... Lökhárító fel-le vétellel is belefér 1 órába, a másfél órát én is sokallom.

Idézet
Azt a hűtőfolyadék-cseréjekor ki kellene szerelni, mert ki kell önteni belőle a cuccot és jó kimosni is...
Rossz a sorrend... Először megnyitod a hűtő alján a leeresztőt. Elkezd folyni a cucc, és ilyenkor szívja ki a kiegyenlítőtartályból. Majd ha a kiegyenlítőtartály leürült, akkor kell kinyitni a hűtő tetején a betöltőt, hogy kapjon levegőt és gyorsabban follyon. Kivenni a kiegyenlítőtartályt csak akkor kell, ha trugyis belülről és valóban ki kell mosni. De önmagában a kiürítéséhez nem kell kivenni.
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #2996 Dátum: 2010.03.28 22:45:42 »
A blokkból leengedés mennyire lényeges? Ez az én esetemben úgy kb. esélytelen, azt a csavart szvsz 1983-ban a gyárban betekerték, és azóta nem vette ki senki. Valszeg meg sem fogom próbálni.

Ugyanolyan típusú fagyállóval tervezem a feltöltést, mint ami eddig volt benne (univerzális LM). Így a keveredésből nem lehet gond.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2997 Dátum: 2010.03.28 22:54:58 »
A blokkból leengedés mennyire lényeges? Ez az én esetemben úgy kb. esélytelen, azt a csavart szvsz 1983-ban a gyárban betekerték, és azóta nem vette ki senki. Valszeg meg sem fogom próbálni.

Ugyanolyan típusú fagyállóval tervezem a feltöltést, mint ami eddig volt benne (univerzális LM). Így a keveredésből nem lehet gond.
Szerintem nem történik semmi sem, ha benne marad. Ezért is jó, ha gyakran cseréljük  :szemez: a fagyállót, mert sokszor nem lehet kimosni tökéletesen...  :D

Már nálam is volt, hogy nem tekertük ki, mert belerohadt úgy a csavar... Pedig az egy <10 éves kocsi volt.


Xanyinak igaza van abban, hogy a tartályból szívja ki a cuccot, ha nem nyitja ki a betöltőt a hűtő tetején. Nekem azonban nem folyt ki a cucc úgy sem tökéltesen, maradt 1 deci az alján.
« Utoljára szerkesztve: 2010.03.28 22:59:19 írta barna.czukor »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #2998 Dátum: 2010.03.28 23:11:58 »
A kocsit '98-ban vettem; a hűtőfolyadék ki lett cserélve akkor, aztán 2002-ben, majd 2005-ben (2006-ban terveztem volna, de 2005-ben elszállt a vízpumpa). Meg majd most ki lesz megint. Asszem ez bőven elég gyakori  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2999 Dátum: 2010.03.28 23:12:56 »
A kocsit '98-ban vettem; a hűtőfolyadék ki lett cserélve akkor, aztán 2002-ben, majd 2005-ben (2006-ban terveztem volna, de 2005-ben elszállt a vízpumpa). Meg majd most ki lesz megint. Asszem ez bőven elég gyakori  :yes:
Az. :D