Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2304637 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #2100 Dátum: 2009.11.03 18:53:03 »
Maradok akkor a Techno-nál. Sajnos 4 L kiszerelés nincs belőle, csak 1-60-208 L. Kiskerben kb. 2 e HUF/ L áron megy.
Szerintem ez lesz neked a legjobb megoldás. Én is gondolkodtam már régebben ezen. Mondjuk annyira nem olcsó, mint az Eneos, de olcsóbb, mint a Mobil1. :hmmmm:

Azért jó amúgy ez a kis olaj, mert nagyon ritka az olyan 5W-30-as ACEA A1-es olaj, ami teljesen szintetikus. A legtöbb ebből, ahogyan a Magnatec is, csak félszintetikus.

Teljesen szintetikusban az A1-esek eléggé ritkák, hirtelen a Mobil1 0W-30-as jut csak az eszembe. Az meg eléggé drágára jön ki, ha veszek 5 litert belőle...

De miután van még készleten fél liter ESP otthon így, veszek sztem tavasszal 4 litert abból és a hiányzó 3 decit a meglévő fél literből tudom pótolni...
Vagy vegyek 5l 5W-30-as Eneost!? Végülis sokkal olcsóbb, mint az M1 ESP... :hmmmm:

Ezeken még el kell gondolkodnom.

Az 5W30 Eneos olaj nem Japán és Ford specifikus, azaz nem tudja az A1/A5 minősítéseket. Kb. a mi Q8 Formula V longlife 5W30 olajuknak felelne meg, ami szembetünő, hogy nincs meg a DPF-es LL. VW-s minősítése sem (VW507.00-504.00).  :hmmmm: Tehát az E12 VVTI motorjába nem való sztem.

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #2101 Dátum: 2009.11.03 18:59:30 »
Én is a Mobil1 felé hajlok. Biztos jó az LM is, csak az árban nem megfizethető kategória, így nálam az kiesik...

Hamisítanak már mindent, különösen a Castrol-t szerintem. Nem akarok ezen amúgy vitatkozni, de nekem voltak érdekes tapasztalataim vele...

A Castrol 2001 óta az ARAL-al együtt a BP csoporthoz tartozik ugye, és már nem made in Germany dobozzal készül. Made in EU. Sajnos töltik keleten is (Cseho., Lengyelo.)...Ezért írtam hogy szimpatikusabb nekem a Q8, mivel Kuwaiti olajtársaság, Hollandiában, Angliában, Belgiumban töltik, és mi közvetlen a belgiumi raktárból szállítjuk.  :cool2:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #2102 Dátum: 2009.11.03 21:58:22 »
Az általad említett TopTec 4300 részszintetikus, ezért nem esett erről szó. Ettől még persze jó olaj, csak ha van ugyanilyen áron szintetikus is (M1 0W-30), akkor miért ne azt használjuk?!

Ha a TopTec 4300 olcsóbb lenne, mint egy szintetikus M1 olaj, akkor szóba kerülhetne részemről akár, de így nem. Sőt a Q8 F. Techno 5W-30 is szintetikus, A1-es és olcsóbb, mint a TopTec. Ezért sem venném azt meg...
Na, most erről annyit, hogy az Avensisbe legközelebb pontosan ez a TopTec 4300 fog kerülni (a mostani ESP Formula helyett); sajnos mikor legutóbb megrendeltem, még jóval drágább volt, közvetlenül utána zuhant nagyot az ára  ::) ... Különben már most is ezt vettem volna. Előbb veszem meg, kb. ugyanannyiért, mint a full-szint Mobilt, mert szerintem jobb; full-szint ide, rész-szint oda. Egyébként sem nagyon van ennek szvsz jelentősége, egy ilyen rövid (15 ezres) intervallumon - pláne, ha a rész-szint olaj is tudja ugyanazokat a minősítéseket. Márpedig tudja, és LM  :yes: ... Az LM-nek tutira megvan az oka rá, hogy miért "csak" rész-szintetikusban állítja elő ezt az olajat.

A Corollába viszont legközelebb is marad a Mobil-1 0 W-30 - a nullás viszkozitás miatt; mert a kocsi kint áll (ellentétben az Avensissel), és hétközben sokat megy pár km-es utakon, fel sem melegedve. Itt túl nagy (több mint kétszeres) a Mobil árelőnye a megfelelő LM olajjal szemben, úgyhogy maradunk ennél.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2103 Dátum: 2009.11.03 22:31:04 »
Az 5W30 Eneos olaj nem Japán és Ford specifikus, azaz nem tudja az A1/A5 minősítéseket. Kb. a mi Q8 Formula V longlife 5W30 olajuknak felelne meg, ami szembetünő, hogy nincs meg a DPF-es LL. VW-s minősítése sem (VW507.00-504.00).  :hmmmm: Tehát az E12 VVTI motorjába nem való sztem.
Azért annyit hozzátennék, hogy a Toyota nem írja elő a VVT-i motorba az ACEA A1 meglétét. Lehet bele tenni A3-asat is gond nélkül, a legtöbb gond nélkül ezzel fut...

Az A1-gyel kisebb a fogyasztás és a károsanyag kibocsátás, ezért ajánlott a használata elsősorban. A Toyota 5W-30-as olaján is az van, hogy "Fuel Economy".

Ergo az 5W-30-as Eneos tökéletes olaj ebbe a gépbe, mert teljesíti az előírt feltételt, megvan API SJ minimum. Ugyanis az API SJ vagy magasabb szint megléte az egyetlen követelmény, az "Energy Conserving" dolgot meg hagyjuk, mert azt minden mai SM szintű 30-as olaj tudja, az A3-as Castrol Edge 5W-30-as is pl.

A DPF és az LL, meg a VW minősítés meg minket nem érint, fogalkozzon ezzel az, akinek olyan kocsija van. (Szerény véleményem szerint mellesleg ezek a szabványok az üzleti érdekek alapján kerülnek az olajakra nagyrészt. Amin nincs rajt az is jó valószínűleg, ha a viszkozitás stimmel, csak esetleg a cégek nem egyeztek meg...)

Az E12-es motorjába minden olyan olaj való, ami legalább API SJ szintű. Lehet az 0W-20 vagy 5W-50 is.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2104 Dátum: 2009.11.03 22:36:05 »
Na, most erről annyit, hogy az Avensisbe legközelebb pontosan ez a TopTec 4300 fog kerülni (a mostani ESP Formula helyett); sajnos mikor legutóbb megrendeltem, még jóval drágább volt, közvetlenül utána zuhant nagyot az ára  ::) ... Különben már most is ezt vettem volna. Előbb veszem meg, kb. ugyanannyiért, mint a full-szint Mobilt, mert szerintem jobb; full-szint ide, rész-szint oda. Egyébként sem nagyon van ennek szvsz jelentősége, egy ilyen rövid (15 ezres) intervallumon - pláne, ha a rész-szint olaj is tudja ugyanazokat a minősítéseket. Márpedig tudja, és LM  :yes: ... Az LM-nek tutira megvan az oka rá, hogy miért "csak" rész-szintetikusban állítja elő ezt az olajat.

A Corollába viszont legközelebb is marad a Mobil-1 0 W-30 - a nullás viszkozitás miatt; mert a kocsi kint áll (ellentétben az Avensissel), és hétközben sokat megy pár km-es utakon, fel sem melegedve. Itt túl nagy (több mint kétszeres) a Mobil árelőnye a megfelelő LM olajjal szemben, úgyhogy maradunk ennél.
Szerintem az LM semmivel sem jobb olaj mint a Mobil1, legalábbis laboratóriumi vizsgálatok nélkül ez nehezen bizonyítható. Az LM drágább, ezzel teremtik meg a presztízst és a hitet iránta. Ha mondjuk az Elf 5x annyi lenne, mint a többi, akkor az lenne úgy kezelve, mint az olajak krémje.

Az meg, hogy full szint, meg részszint, az azért nem mindegy. Biztos megvan az LM-nek az oka, sztem az, hogy olcsóbb a részszintetikus olajat előállítani. Esetleg az is lehet még oka, hogy azokba a kocsikba, amikbe szánják nincs olyan hosszú csereperiódus. De ettől a fullszint jobb sztem. És ha ugyan annyi egy fullszint, mint egy részszint, akkor nincs miről beszélni.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #2105 Dátum: 2009.11.04 13:24:32 »
Szerintem az LM semmivel sem jobb olaj mint a Mobil1, legalábbis laboratóriumi vizsgálatok nélkül ez nehezen bizonyítható. Az LM drágább, ezzel teremtik meg a presztízst és a hitet iránta. Ha mondjuk az Elf 5x annyi lenne, mint a többi, akkor az lenne úgy kezelve, mint az olajak krémje.

Az meg, hogy full szint, meg részszint, az azért nem mindegy. Biztos megvan az LM-nek az oka, sztem az, hogy olcsóbb a részszintetikus olajat előállítani. Esetleg az is lehet még oka, hogy azokba a kocsikba, amikbe szánják nincs olyan hosszú csereperiódus. De ettől a fullszint jobb sztem. És ha ugyan annyi egy fullszint, mint egy részszint, akkor nincs miről beszélni.
Nézd, számomra a Mobil egy óriáscég motorolaj-részlege; az LM meg az afféle "titkos tipp", manufaktúra, lelkes kis műhely, akik (szinte) kizárólag ezzel foglalkoznak  :yes: ... Persze most direkt túloztam az érthetőség kedvéért, de nekem úgy viszonyul a kettő egymáshoz, mint mondjuk a VW a Porschéhoz. Az egyik egy jó minőségű tömeggyártó, a másik egy sokkal kisebb szériákkal dolgozó elitgyártó. Nem mellesleg épp elég ajánlást olvastam a LM-ról ahhoz, hogy mellette törjek lándzsát - úgy meg végképp, hogy újabban már alig drágább (legalábbis sok esetben), mint a Mobil. Mondom ezt úgy, hogy jelenleg három autónkban is Mobil van, tehát az égvilágon semmi bajom vele. Pont az i-re, hogy a Mobil esetében sokkal jobban félek attól, hogy hamisítványt fogunk ki. További szempont nekem (méghozzá nem kicsi), hogy az LM olajokat kizárólag Németországban gyártják (ami részben magyarázat a magas árra is) - tudom, hogy ez inkább szubjektív jelentőségű (mert pl. az autók esetében pont az ellenkezőjével szoktam érvelni), de attól még így van. "Made in Germany" vs. "Made in EU", nem kérdés hogy melyik a szimpibb... Utóbbinál amúgy sokkal jobban tetszene az is, ha rá mernék írni, hogy "Made in Portugal" vagy felőlem "Made in Poland". Ez a szemérmes "nem kell tudd, hogy hol készült", nekem egy kicsit büdös. Utoljára a román gyártású Barumjaimon láttam ilyet...

Szint vs. rész-szintre már leírtam az érvemet. Ha az LM ezt ajánlja speciális olajnak (nagyon is olyan autókba is, amelyeknél hosszú az intervallum, lásd pl. a Longtime HighTech olajukat), akkor az nekem elég.
« Utoljára szerkesztve: 2009.11.04 13:29:40 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2106 Dátum: 2009.11.04 13:29:24 »
Palaczk: megbeszéltük, értelek.

A kocsimhoz tervezem egy sportlégszűrő vásárlását, hogy legyen mit 5.000-renként fújkodni...  :D Pontosan mekkora a legszűrőm mérete, ki tudja? Angol gyártás, ez neccesebb.

Van több is, ami pont jó bele a sima fajtából,  de a neten más adatokat adnak meg mindegyikhez. Ezek után már lövésem sincs.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #2107 Dátum: 2009.11.04 13:30:44 »
Én nem vennék, fújkodással együtt is több port enged át.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2108 Dátum: 2009.11.04 13:31:59 »
Én nem vennék, fújkodással együtt is több port enged át.
Meg több levegőt is. Eddig 4 kocsiban van, amiket szervízelünk és jók a tapasztalataink...

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #2109 Dátum: 2009.11.04 13:53:29 »
Van egy ilyenem (egy barátomnak) eladó 2 ezerért:




Az enyémbe nem jó, mert az én angolomba ez kell:
         

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2110 Dátum: 2009.11.04 13:56:07 »
Nekem is angol van, van az végén 2 kis kocka. Japó nekem sem jó sajnos.

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: Szerviz
« Válasz #2111 Dátum: 2009.11.04 14:03:58 »
"Made in Germany" vs. "Made in EU", nem kérdés hogy melyik a szimpibb... Utóbbinál amúgy sokkal jobban tetszene az is, ha rá mernék írni, hogy "Made in Portugal" vagy felőlem "Made in Poland". Ez a szemérmes "nem kell tudd, hogy hol készült", nekem egy kicsit büdös. Utoljára a román gyártású Barumjaimon láttam ilyet...

Velemenyem szerint, egy minosegugyi rendszert mukodteto, es az abban foglalt elveket betarto cegnek nincs szuksege arra, hogy specifikalja a gyartas helyet az EU-n belul. Amerikai termekeknel is csak made in USA van tobbnyire. Minden elvemmel ellenkezik, de megis azt kell mondjam, hogy regen rossz ha valamit csak ugy lehet eladni, hogy made in Germany. Tovabba az EU-s szellemisegnek is jobban megfelel igy a termek.  A termek minosege nem a gyartas helyetol fugg, ha esetleg megis, akkor azt a markat nem szabad megvenni, mert nem garantal egyenletes minoseget.  Termeszetesen minden lehetseges, meg az is, hogy egy felszintetikus olaj jobb parameterekkel rendelkezzen, mint egy fullszintetikus, csak az eselye konvergal a nullahoz.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #2112 Dátum: 2009.11.04 14:56:57 »
Velemenyem szerint, egy minosegugyi rendszert mukodteto, es az abban foglalt elveket betarto cegnek nincs szuksege arra, hogy specifikalja a gyartas helyet az EU-n belul. Amerikai termekeknel is csak made in USA van tobbnyire. Minden elvemmel ellenkezik, de megis azt kell mondjam, hogy regen rossz ha valamit csak ugy lehet eladni, hogy made in Germany. Tovabba az EU-s szellemisegnek is jobban megfelel igy a termek.  A termek minosege nem a gyartas helyetol fugg, ha esetleg megis, akkor azt a markat nem szabad megvenni, mert nem garantal egyenletes minoseget.
Alapvetően egyetértek, de nekem akkor is jobban tetszik, ha meg van jelölve a gyártás helye  :yes: ... Pláne, hogy amennyire megfigyeltem, ezt a titokzatos "Made in EU"-t tényleg azokra a cuccokra szeretik ráírni, amelyeket nem túl jól csengő nevű országban gyártottak  :whistling: ... Jó példa, amit az előbb említettem: A Conti csoport gumijait rengeteg országban gyártják (mármint az EU-n belül), és mindegyikre ráírják az adott konkrét országot - Romániát kivéve. A román gyártásúakon csak "Made in EU" (amíg nem voltak EU tag: "Made in Europe") áll  ::) ... Bár asszem, egy ideje már ráírják Romániát is, de korábban nem így tették. Ez a dolog logikája, erre akartam utalni az egésszel. "Made in USA" engem nem zavarna  :D ... "Made in EU" egy kicsit zavar, mert (szerintem) ez áll mögötte.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: Szerviz
« Válasz #2113 Dátum: 2009.11.04 15:32:30 »
"Made in EU"-t tényleg azokra a cuccokra szeretik ráírni, amelyeket nem túl jól csengő nevű országban gyártottak  :whistling:

A Pirelli P Zero Neroka szep nagy betukkel ra van irva, hogy Made In Romania, az elozoekre meg Made in Germany volt rairva. Nem mondom, meglepodtem. Ezzel egyutt, szerinted mennyi ketseg merult fel bennem, hogy a Pirelli a legjobb!?  :szemez: Ugyanolyan jo ez is, mint az elozo szett, ami made in Germany volt.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2114 Dátum: 2009.11.04 15:35:06 »
Nincs a kocsimhoz sportszűrő, nem gyártanak hozzá sehol sem... 268(+-2)x160(+-1) mm-es a mérete. Csak a direkt játszik vagy a házcsere...