"Nagy általánosságban elmondható, hogy a SAE 15W-40-es olaj előállítható ásványolaj bázisból megfelelő adalékolással, de a SAE 10W-40-es már megkívánja a szintetikus komponenseket, ezek az úgynevezett részszintetikus olajok. A SAE 5W-40-es olaj már általában teljesen szintetikus bázisolajból áll, mert kiváló hidegoldali tulajdonságai csak így biztosíthatók."
És mint tudjuk, napjaink motorjai megkövetelik a szintetikus olajat.
"A gépjárműmotorok bizonyos kedvezőtlen üzemviszonyait a korszerű motorolajok sem mindig tudják kompenzálni. Így a motor elindításakor és leállításakor megszakad a kenőanyagfilm. Ez az egyik legfontosabb, kopást befolyásoló tényező! Ekkor az elmozduló dugattyú és gyűrűi közvetlenül a hengerpersellyel érintkeznek. Az alsó és a felső holtponton a mozgásirány megváltozásakor a dugattyú kenése nem kielégítő. Az ilyen úgynevezett vegyes súrlódás esetén az olajfilm megszakadhat, és fém a fémen mozdul el, ezért fokozódik a kopás. Ezért fontos a megfelelő viszkozitású olaj használata."
És ne felejtsük el, hogy az idézett példát egy WV Bogárra írták.
szerk: folytassuk az olajos topicban plz. (Ill nekem nem nagyon áll szándékomban többet írni ebben a témában).