Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2304678 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #1920 Dátum: 2009.09.30 11:50:58 »
Egyetértek!

Olcsó olaj, koptat. Majd megeszi a kopás miatt (meg amúgy is fogy némi olaj) és lemegy a szint, amit nem ellenőriznek. És min alatti szintnél már rövid táv is nagyon koptat...

Ezután jön a 15W-40, mert ettől kevesebbet eszik az olajből (tévhit!), ez végképp tönkre vágja a gyűrűket.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #1921 Dátum: 2009.09.30 12:22:37 »
Beletölti az arc a 10 W-40-et, mert "jó az bele" (pár márkaszervíz is ezt a gyakorlatot követi); elmegy vele 18-20 ezer km-t mert épp nincs pénze/elfelejti/nem olyan lényeges/meg amúgy is bírja az, úgysem garis már; a szintet meg naná hogy nem nézi, hisz nem azért vett Toyotát, hogy ilyesmikkel vacakoljon  :whistling: ...

Közben meg a motorban az olajmennyiség elég szűken ki van számítva; ráadásul kényes is rá, és az illesztéseinél sem a jóféle vastag, olcsó kenőccsel számoltak azok a buta mérnökök  ::) ... Elkezd valamennyit enni belőle, így aztán előáll az a szitu, hogy a motorban az eleve épp elégre szabott mennyiség helyett már egy literrel kevesebb van, ráadásul az is alapban gyenge minőségű, plusz el is van használódva... De azért kapja a városi nyúzást, és/vagy az autópályás tekerést...

Aztán csak néz a hülye tulaj, hogy a 150 ezer km-t futott Toyota motor benyel 2000 km-en egy liter olajat - utána meg beírja a Népítéletre meg a fórumokba, hogy már a Toyota sem a régi.  :nonono:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Szerviz
« Válasz #1922 Dátum: 2009.09.30 13:24:14 »
jóhát mindenki tuggya h a e10 motoroktól fiatalabbak, vvti stb nem 10w-40 kell és kalap!  :hug:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #1923 Dátum: 2009.09.30 14:56:17 »
jóhát mindenki tuggya h a e10 motoroktól fiatalabbak, vvti stb nem 10w-40 kell és kalap!  :hug:
Nem tudnák sajnos sokan, sőt nagyon kevesen tudják. Mikor a mszervízben is 10W-40-est raknak bele, akkor végülis hogyan várható el az átlag user-től, hogy ne azt rakja bele...

Okosságok:
1.
2. Dieselbe különösen jó a 40-es, mikor B1 az előírás.
3. Ismét.
4. "Szervizben ezzel töltik"
5. "API besorolása SL/CF, tehát a Corolla 70 LE/liter körüli fajlagos teljesítményénél többet is kibír." ok-okozat... :censored:
Személyes kedvencem.

Ezek után miről is beszélünk?!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #1924 Dátum: 2009.09.30 15:22:44 »
Ezek után miről is beszélünk?!
:no:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Szerviz
« Válasz #1925 Dátum: 2009.09.30 18:52:33 »
Beletölti az arc a 10 W-40-et, mert "jó az bele" (pár márkaszervíz is ezt a gyakorlatot követi); elmegy vele 18-20 ezer km-t mert épp nincs pénze/elfelejti/nem olyan lényeges/meg amúgy is bírja az, úgysem garis már; a szintet meg naná hogy nem nézi, hisz nem azért vett Toyotát, hogy ilyesmikkel vacakoljon  :whistling: ...

Közben meg a motorban az olajmennyiség elég szűken ki van számítva; ráadásul kényes is rá, és az illesztéseinél sem a jóféle vastag, olcsó kenőccsel számoltak azok a buta mérnökök  ::) ... Elkezd valamennyit enni belőle, így aztán előáll az a szitu, hogy a motorban az eleve épp elégre szabott mennyiség helyett már egy literrel kevesebb van, ráadásul az is alapban gyenge minőségű, plusz el is van használódva... De azért kapja a városi nyúzást, és/vagy az autópályás tekerést...

Aztán csak néz a hülye tulaj, hogy a 150 ezer km-t futott Toyota motor benyel 2000 km-en egy liter olajat - utána meg beírja a Népítéletre meg a fórumokba, hogy már a Toyota sem a régi.  :nonono:

Hát naná, hogy nem nézegeti hetente, vagy naponta, hisz nem Skoda 120-ast vett, ezt ne felejtsük el:) Egyébként meg ha így van kiszámolva az olajmennyiség, az konstrukciós hiba. Ezt meg nyilván nem kötik a vevő orrára. AMúgy most mégis: TOYOTÁRÓL beszélünk, vagy valami gagyiról?  Mert ha Toyota, akkor arról kéne szólnia, hogy strapabíró, de ezek szerint nem az, ahogy te leírod.
10W vs 5W: mérte már valaki -x hőmérsékleten? Mert a könyvében az van, hogy a 10W30 olyan -20 fokig ok, az 5W-s az meg nem tudom, jóval lentebb. De a kérdés az, hogy mondjuk -20-ig  kb. ugyanolyan a viszkozitásuk, vagy már akkor is sűrűbb, mint az 5W? Én le fogom mérni. Van itthon 10W-s, még régebbről, meg az 5W-sben talán még maradt néhány csepp :)
Ha ezen áll vagy bukik a dolog, akkor a Toyota gagyi, azt kell mondjam. Amúgy sztem sok Toyota(meg Honda) megy 10W40-nel, és nem hinném, hogy mindnek xar lenne a motorja.
 

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #1926 Dátum: 2009.09.30 19:15:06 »
:ban:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #1927 Dátum: 2009.09.30 20:34:33 »
Hát naná, hogy nem nézegeti hetente, vagy naponta, hisz nem Skoda 120-ast vett, ezt ne felejtsük el:) Egyébként meg ha így van kiszámolva az olajmennyiség, az konstrukciós hiba. Ezt meg nyilván nem kötik a vevő orrára. AMúgy most mégis: TOYOTÁRÓL beszélünk, vagy valami gagyiról?  Mert ha Toyota, akkor arról kéne szólnia, hogy strapabíró, de ezek szerint nem az, ahogy te leírod.
10W vs 5W: mérte már valaki -x hőmérsékleten? Mert a könyvében az van, hogy a 10W30 olyan -20 fokig ok, az 5W-s az meg nem tudom, jóval lentebb. De a kérdés az, hogy mondjuk -20-ig  kb. ugyanolyan a viszkozitásuk, vagy már akkor is sűrűbb, mint az 5W? Én le fogom mérni. Van itthon 10W-s, még régebbről, meg az 5W-sben talán még maradt néhány csepp :)
Ha ezen áll vagy bukik a dolog, akkor a Toyota gagyi, azt kell mondjam. Amúgy sztem sok Toyota(meg Honda) megy 10W40-nel, és nem hinném, hogy mindnek xar lenne a motorja.
Nem, barátom, a megfelelő karbantartáson meg a gyári előírások betartásán nem múlik semmi - soha nem is múlott. Amelyik autó elromlik, az gagyi. Te is gagyi vagy, ha mondjuk ritkán eszel és akkor is vacakot, aztán netán megbetegszel tőle - elvégre ezen a világon minden örökké tart, teljesen függetlenül attól, hogy hogyan bánnak vele. Szvsz ez volt eddig a legjobb hozzászólásod, tízes  :clap:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Szerviz
« Válasz #1928 Dátum: 2009.09.30 20:43:49 »
Azt hittem Palaczk csak altalanosagban irtad amit irtal. De igy beletrafalni :clap: Na bravo  :clap:
Kisfiatal: elmondtam mar Neked, hogy mertuk olajak viszkozitasat a BME-n, de kutyulj otthon amit akarsz.  ;)


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Szerviz
« Válasz #1929 Dátum: 2009.09.30 20:48:55 »
Azt hittem Palaczk csak altalanosagban irtad amit irtal. De igy beletrafalni :clap: Na bravo  :clap:
Kisfiatal: elmondtam mar Neked, hogy mertuk olajak viszkozitasat a BME-n, de kutyulj otthon amit akarsz.  ;)

A saját szememmel akarom látni :)

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #1930 Dátum: 2009.09.30 20:54:20 »
Csináld meg!  ::) Fotókat vagy videót is készíthetnél.
         

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Szerviz
« Válasz #1931 Dátum: 2009.09.30 20:56:48 »
Hát naná, hogy nem nézegeti hetente, vagy naponta, hisz nem Skoda 120-ast vett, ezt ne felejtsük el:) Egyébként meg ha így van kiszámolva az olajmennyiség, az konstrukciós hiba. Ezt meg nyilván nem kötik a vevő orrára. AMúgy most mégis: TOYOTÁRÓL beszélünk, vagy valami gagyiról?  Mert ha Toyota, akkor arról kéne szólnia, hogy strapabíró, de ezek szerint nem az, ahogy te leírod.
10W vs 5W: mérte már valaki -x hőmérsékleten? Mert a könyvében az van, hogy a 10W30 olyan -20 fokig ok, az 5W-s az meg nem tudom, jóval lentebb. De a kérdés az, hogy mondjuk -20-ig  kb. ugyanolyan a viszkozitásuk, vagy már akkor is sűrűbb, mint az 5W? Én le fogom mérni. Van itthon 10W-s, még régebbről, meg az 5W-sben talán még maradt néhány csepp :)
Ha ezen áll vagy bukik a dolog, akkor a Toyota gagyi, azt kell mondjam. Amúgy sztem sok Toyota(meg Honda) megy 10W40-nel, és nem hinném, hogy mindnek xar lenne a motorja.
Nem, barátom, a megfelelő karbantartáson meg a gyári előírások betartásán nem múlik semmi - soha nem is múlott. Amelyik autó elromlik, az gagyi. Te is gagyi vagy, ha mondjuk ritkán eszel és akkor is vacakot, aztán netán megbetegszel tőle - elvégre ezen a világon minden örökké tart, teljesen függetlenül attól, hogy hogyan bánnak vele. Szvsz ez volt eddig a legjobb hozzászólásod, tízes  :clap:

Ez egy jó kis naiv hsz volt :) Sztem a gyári előírások eléggé "túlfedéssel" vannak írva, tehát nem hiszem, ha mondjuk 1-2 ponton minimálisan eltérsz tőle, az az autó halálát jelenti, még hosszú távon sem. Igaz, használattól is függ persze. Tuti van pár olyan előírt csere, ami inkább csak pénzbeszedés és/vagy túlbiztosítás, csak 1 példa: lehet hogy a fékolaj kibír 3-4 évet is gond nélkül, de asszem 2 évente elő van írva a csere.
Egyébként a gyári ajánlás az olajban  20W50-ig terjed. Mondjuk a 20W-s az már tényleg durva, mert az már Botond, de gondolom az Afrikában kell esetleg :) De -7 fokig az is jó elméletileg(sokszor nálunk sincs több télen, csak megjegyzem..). Most akkor a gyár hülye, és szándékosan kárt akar okozni a motornak? :)

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Szerviz
« Válasz #1932 Dátum: 2009.09.30 20:58:08 »
A saját szememmel akarom látni :)
Megvan a megfelelo kepsitesed ahhoz, hogy ne tudjanak egy ilyen meres kozben atqrni meg ha nezed is? :whistling:
Ha ennyire szkeptikus vagy ugyse hinned ha latnad se...


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Szerviz
« Válasz #1933 Dátum: 2009.09.30 20:58:56 »
Csináld meg!  ::) Fotókat vagy videót is készíthetnél.

Semeddig sem tart.  

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Szerviz
« Válasz #1934 Dátum: 2009.09.30 20:59:54 »
Eleg ha elmeseled mivel mersz viszkozitast es hogyan temperalnal.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX