Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2304675 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #1695 Dátum: 2009.08.26 16:21:47 »
A fenét rosszabb az Exxide, mint a Varta! Mégis mire alapozod ezt? A Varta jórészt a nevéből él, ugyanúgy mint a Bosch.
A városi autóvillamosságis véleményére és a boglári szerelőm véleményére és a saját tapasztalatomra. A Varta és a Bosch lehet, hogy nem olyan, mint régen, de még mindig jobb szerintem és sok szaki szerint is, mint az Exxide. Az Exxide az egyik legolcsóbb akku a piacon, annál már csak a Jászakku és a Perion olcsóbb... (Persze, olcsó is lehet jó, csak most itt nem így van.)


Azt honnan tudod, hogy 60 Ah-s akksi volt a Corollában? Totál meglepő lenne, minek egy 1.4-es benzines autóba 60 Ah-s akkumulátor?
Onnan, hogy kiszereltem, azt rá volt írva. Fateréban Mutlu volt, arra is rá volt írva. Az enyémben Yuasa volt, arra is rá volt írva. Szerintem mindegyikre rá van írva, csak meg kell találni...

Amúgy meg tök autófüggő, hogy melyikben milyen van. A nagyobb egyébként jobb, mert több töltést tud tárolni és nagyobb maximális áramot (indítóáram) tud leadni. A generátor meg ugyan azzal a fesszel és áramerősséggel tölti a nagyobbat is, csak tovább. Illetve ha fullon van, akkor ugyan akkora erő neki szintentartania, mint egy kisebbet...

Attól, hogy a 60Ah-s akkut töltheted akár 6A-ral is, attól még a generátor nem 6A-ral fog tölteni...

ABS-es és klímás kocsikban egyébként mindig nagyobb akku szokott lenni, mert azok sokat fogyasztanak.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #1696 Dátum: 2009.08.26 16:26:57 »
Igen, valószínű az 53Ah-s prémiumot veszem meg. Fel is hívtam a boltot, a héten elviszem beméretni a sajátomat -ingyen le-checkolják-, és ha nem OK,akkor csere.
 
Ha én olyan boltos lennék, akkor azt mondanám neked, ha jó az akku akkor is, hogy cserés az akkud... :devil:

Most rosszindulatú voltam... vagy csak a magyar viszonyokat túl jól ismerem...

Szerintem amíg nincs vele gond, addig nem kell cserélni.

Javaslom amúgy mindenkinek, hogy a folyadékszintet rendszeresen ellenőrizze mindenki. Mi vettünk 3 különböző típusú és márkájú akkut 3 kocsiba tavaly nyáron és tavaszra mindegyikből hiányzott egy csomó sav... Szerintem ha mindig szinten van az elektrolit szint benne, akkor jóval többet elmegy.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #1697 Dátum: 2009.08.26 16:31:21 »
Totál meglepő lenne, minek egy 1.4-es benzines autóba 60 Ah-s akkumulátor?
A márkaszervizek is 48Ah-s Optifit akksit kínálnak az 1,4 benzines coriba.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #1698 Dátum: 2009.08.26 16:33:09 »
Az Avensisünk kétliteres; szintén klímás, ABS-es stb. És ennek 60 Ah-s a gyári akksija. 1.4-esbe tökéletesen elég a kisebb is. Pécsi autóvillamosságis kontaktom szerint meg jobb a Banner és az Exxide, mint a Varta meg a Bosch - szóval véleményt lehet találni sokfélét. Rossznak biztosan nem rossz a Banner és az Exxide.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Rodie555

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
Re: Szerviz
« Válasz #1699 Dátum: 2009.08.26 16:37:42 »
Mit jelent az "agyontekertetés"? Az normális dolog, hogy nem indul pöccre. Meddig kell(ene) elsőre indítózni, hogy elkapja? Pl. 5-6 önindító-fordulat még teljesen normális.

mozso hsz-ait megtalálod az "Alkatrészek, technikai kérdések" topikban; 22.-én illetve azután.

5-6 tekertetés után sem kapja el, azután már nincs szívem tekertetni, és a pláne hogy második próbálkozásnál meg egyből beindul!

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #1700 Dátum: 2009.08.26 16:38:18 »
Totál meglepő lenne, minek egy 1.4-es benzines autóba 60 Ah-s akkumulátor?
A márkaszervizek is 48Ah-s Optifit akksit kínálnak az 1,4 benzines coriba.
1, Lehet, hogy azt szerzik be olcsóért és ezért mindegyikbe azt teszik.
2, Lehet, hogy sok autóban tényleg 48Ah-s van gyárilag.

Én lemértem a saját akkumat először pontosan. Elmentem a villamosságishoz, hogy ebbe a méretbe kell. Még azt sem mondtam, hogy 60-as, már rávágta magától... Szerintem nincs is az én méretemben 60-asnál kisebb...

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #1701 Dátum: 2009.08.26 16:44:36 »
Az Avensisünk kétliteres; szintén klímás, ABS-es stb. És ennek 60 Ah-s a gyári akksija. 1.4-esbe tökéletesen elég a kisebb is.
Elég lenne szerintem is a kisebb, de ha gyárilag nagyobb volt benne, akkor én ia a nagyobbat teszem bele, miután tudom, hogy passzol bele a nagyobb...

Azért ha sokat hallgatsz zenét álló helyben vagy ég a belső lámpa, akkor azért jobb a nagyobb. A sok városi indítás is a nagyobb akkuval jobb. Azon kívül egy döglődő kis akku lehet, hogy már nem tudja beindítani a motort, míg egy döglődő nagyobb igen...

Amúgy nagy akku ide vagy oda, ha a hifit kicsapom, akkor a 60-as akkum mellett is érezni, hogy dobütéskor elhalványul a lámpám este... Jó, nekem egy 4 csatis vég van benne, de akkor is... Mondjuk a hifi miatt egy nagyobb még jobb lenne, nem viselné meg annyira az impulzusszerű áramfelvétel.

Pécsi autóvillamosságis kontaktom szerint meg jobb a Banner és az Exxide, mint a Varta meg a Bosch - szóval véleményt lehet találni sokfélét. Rossznak biztosan nem rossz a Banner és az Exxide.
Mindenki hisz valamiben. Végülis bebizonytani vagy instant tesztet csinálni nem tudok, így marad a szimpátiaszavazás...

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #1702 Dátum: 2009.08.26 16:47:37 »
Szerintem, ha a márkakereskedés 48ah optifit akksit forgalmaz az 1,4corihoz, akkor az biztos, hogy jó. Innentől kezdve aki akar 55Ah-st, aki akar 60ast tesz bele, szerintem tök mindegy.
Varta vs Exide összehasonlításnál figyelembe kell venni az altípust. Ez olyan mint a gumigyártóknál, van jobb is, rosszabb is különböző gyártók termékei között.
Pl. Varta blue dynamic lehet rosszabb, mint az exide prémium, de a black dinamic varta jobb a exide classicnál.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #1703 Dátum: 2009.08.26 16:48:52 »
Én lemértem a saját akkumat először pontosan. Elmentem a villamosságishoz, hogy ebbe a méretbe kell. Még azt sem mondtam, hogy 60-as, már rávágta magától... Szerintem nincs is az én méretemben 60-asnál kisebb...
De teljesen felesleges is megvenni ezt a spéci méretet, mert a világon semmi előnye nincs. Ez olyan egyénieskedés, mint a Fordok hülye nem szabvány sarus akkumulátorai.

Legalább magát az akku-tálcát akkorára csinálták, hogy elférjen rajta a standard méretű akksi is - ez pozitívum.

Az akkumulátor meg nem tartozik a "minél nagyobb, annál jobb" kategóriába. Te is írod, hogy a túl nagy akksit a generátor lassabban tölti fel. Ez adott esetben simán vezethet oda, hogy egy állandóan városban, rövid utakon, sok fogyasztóval használt autó akkumulátora hamarabb lemerül.

Én a Camryben 55 Ah-s akksit használok. Szabad ég alatt áll, és egészen tavaly év végéig napi szinten volt használva városban, rövid utakon. '98-ban egy Exxide Classic (alap) akksi került bele, az bírta 2004-ig. 2004-től 2008-ig volt benne egy Jászakku, majd azóta egy gyári Toyota (Optifit).
« Utoljára szerkesztve: 2009.08.26 16:55:20 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #1704 Dátum: 2009.08.26 16:50:49 »
Szerintem, ha a márkakereskedés 48ah optifit akksit forgalmaz az 1,4corihoz, akkor az biztos, hogy jó. Innentől kezdve aki akar 55Ah-st, aki akar 60ast tesz bele, szerintem tök mindegy.
Persze, szerintem egy 48Ah-s is tökéletes, de a nagyobb plusz biztonságot ad, ezért érvelek emelett. Amúgy egy új akkunál normál felhasználás mellett nem lehet külömbséget észrevenni...

Varta vs Exide összehasonlításnál figyelembe kell venni az altípust. Ez olyan mint a gumigyártóknál, van jobb is, rosszabb is különböző gyártók termékei között.
Pl. Varta blue dynamic lehet rosszabb, mint az exide prémium, de a black dinamic varta jobb a exide classicnál.
Ezzel teljesen egyetértek.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #1705 Dátum: 2009.08.26 16:58:44 »
De teljesen felesleges is megvenni ezt a spéci méretet, mert a világon semmi előnye nincs. Ez olyan egyénieskedés, mint a Fordok hülye nem szabvány sarus akkumulátorai.

Legalább magát az akku-tálcát akkorára csinálták, hogy elférjen rajta a standard méretű akksi is - ez pozitívum.

Az akkumulátor meg nem tartozik a "minél nagyobb, annál jobb" kategóriába. Te is írod, hogy a túl nagy akksit a generátor lassabban tölti fel. Ez adott esetben simán vezethet oda, hogy egy állandóan városban, rövid utakon, sok fogyasztóval használt autó akkumulátora hamarabb lemerül.

Én a Camryben 55 Ah-s akksit használok. Szabad ég alatt áll, és egészen tavaly év végéig napi szinten volt használva városban, rövid utakon. '98-ban egy Exxide Classic (alap) akksi került bele, az bírta 2004-ig. 2004-től 2008-ig volt benne egy Jászakku, majd azóta egy gyári Toyota (Optifit).
Az enyém nem spéci semilyen szempontból sem, sok más kocsiban is ilyen van: 12V 60Ah 232x190x175 jobb+.

Az akkutálca tényleg OK.

Az akku olyan, mint egy pohár, amit állandó folyású vízzel töltünk fel. A nagyobb pohárba több fér, mint a kisebbe. Ha az 5 decisből leszedek 1 decit, akkor 4 lesz benne, ha a 3 decisből, akkor 2. Viszont ha sok az indítás/ivás, akkor a nagyobban még mindig lesz 2 deci, mikor a kisebben nulla. Ezért több indítást bír egy nagyobb akku.

Viszont mind a kettő ugyan azzal a csappal lesz feltöltve, nyilván az 5 decist több ideig kell tölteni, mint a 3 decist. De ha mindegyik maxra van tölteve, akkor az 1 decis hiányt már ugyan annyi idő alatt lehet pótolni... Ezért egy indítást ugyan annyi ideig tölt vissza a generátor a nagyobba, mint a kisebbe... Hülye példa, hagyjuk... Megyek szerelni a garázsba...


barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #1706 Dátum: 2009.08.26 17:04:17 »
1.4 Benzines a verda, és azt adom ami jó neki!Olcsó cuccot nem raknék bele hiszen akkor nem kérdezősködnék itt!

A másik gondom/problémám viszont az hogy hidegen beindítva valami csattogó hangot hallok a motortérből, és ahogyan bemelegszik a motor egy az egyben el is múlik!Szerintetek???Szívótorok már volt cserélve!Na meg a gyertya is, és a bosch helyett denso került bele, azóta reggelenként 2x indítós lett.
Lehet, hogy a szelepek el vannak állítódva és azok okozzák a hideg csattogást. Az is lehet, hogy jobb/más olajjal kellene próbálkozni. Az is lehet, hogy a gyertya cseréd okozza a bajt, visszatenném próbaképpen a régieket...

Rodie555

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
Re: Szerviz
« Válasz #1707 Dátum: 2009.08.26 17:13:06 »
Jelenleg mobil synt s 5w40 van benne.Ti milyet javasoltok?Most lesz majd olajcserém, és ha az sem segít a dolgon, akkor megy vissza a bosch gyertya, de ha az sem....
« Utoljára szerkesztve: 2009.08.26 17:28:54 írta kleingy »

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #1708 Dátum: 2009.08.26 17:17:17 »
Ez az olaj jó, de ha nem hajtod nagyon keményen a kocsidat, akkor a Mobil1 ESP 5W-30 jobb választás. Ez jobb minőségű is, nemcsak hígabb melegen.

Szerintem a gyertya megér egy misét, én visszaraknám a régit, aztán kipróbálnám, hogy úgy mit produkál. Lehet sok gond a gyertyával is: nem belevalót raktak bele, selejtes, nem csavarták bele rendesen, rossz a hézag, stb... Én ezzel kezdeném, aztán utána mennék majd tovább... Ha a gyertya nem segít, akkor a szelephézagra gyanakodnék vagy az olajra...
« Utoljára szerkesztve: 2009.08.26 17:28:46 írta kleingy »

Rodie555

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
Re: Szerviz
« Válasz #1709 Dátum: 2009.08.26 17:29:19 »
Írtam mailt a szervíznek hosszbordásszíj cseréjével kapcsolatban, és azt írták hogy 100.000km-nél kell cserélni, nem írták hogy hogy 6 év után.Most akkor?