Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2306394 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

kicsi8304

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 230
Re: Szerviz
« Válasz #1605 Dátum: 2009.08.21 23:50:19 »
Hali!

Ez a láncos csere engem is érdekel.
Ugyanis jó egy hónapja vásároltam egy 2001-es 1.4 vvti corollát,óra szerint 120e km-el.Jó!Ezen én is csak nevetek!De jó állapotúnak tűnik.
Viszont gyorsításkor bármilyen sebességű fokozatban viszonylag erőteljes kerregés jön a motorból,én láncszerű csörgésnek vélem.
Most vagy a lánc vagy csak az előfeszítő adta meg magát!
Szóval finoman az ilyen kijelentésekkel,hogy a motor is addig bírja amíg a lánc.
Ha

Kicsi83

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Szerviz
« Válasz #1606 Dátum: 2009.08.22 00:17:01 »
Hallgattasd meg egy márkaszervízben. Szerintem szívócsonk lesz...
Xanyi

Assy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 80
Re: Szerviz
« Válasz #1607 Dátum: 2009.08.23 06:31:33 »
A Km órám a verdámban (Corolla '96 1.3 XLI) ma hajnalban a következő tünetet produkálta : kb 60km/h sebességig méregetett , majd kicsit meg tekerve 100-120-as tempónál elkezdett a mutató össze vissza ugrálni.(40-200 közt mutatot mindenfélét véletlen szerűen)
Majd pestről hazafelé jövet(Madonna koncert) végképp megadta magát. :cry: Stabilan 0 km/h a mért sebesség se a napi se az össz számláló nem megy. :no:
Van valakinek 5lete mi lehet a baja? Az órát ki szedtem de nem találtam semmi kontakt hibára utaló jelet.Az óra adta be a kulcsot vagy esetleg a jeladó mekkent meg?
Ha igen valaki meg tudja mondani hol található a jeladó a verdában illetve hogy néz ki?
Így sajna vakon megyek ami a jelenlegi bírságokat ismerve nem biztos hogy jó 5let...
Előre is köszke a segítséget!

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Szerviz
« Válasz #1608 Dátum: 2009.08.23 08:42:52 »
nemtom az E10nél hogy van de a km óra meghajtása asszem nem bowdenes hanem elektromos. az enyémnél egyben jön ki a müszeregység,és egy soklábas csatlakozon van minden. ford. szám és minden amit a müszerek jeleznek. a többi dolog mükszik?

ezen mondjuk nem látni.. :?:

http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1996_TOYOTA_COROLLA_EE100L-AEMDSW_8301.4.html
« Utoljára szerkesztve: 2009.08.23 08:48:48 írta murray »
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #1609 Dátum: 2009.08.23 09:24:58 »
A Km órám a verdámban (Corolla '96 1.3 XLI) ma hajnalban a következő tünetet produkálta : kb 60km/h sebességig méregetett , majd kicsit meg tekerve 100-120-as tempónál elkezdett a mutató össze vissza ugrálni.(40-200 közt mutatot mindenfélét véletlen szerűen)
Majd pestről hazafelé jövet(Madonna koncert) végképp megadta magát. :cry: Stabilan 0 km/h a mért sebesség se a napi se az össz számláló nem megy. :no:
Van valakinek 5lete mi lehet a baja?
A km-számlálód továbbra is működik? Ha igen, akkor a meghajtással valszeg semmi gond, tehát maga a sebességmérő műszer hülyült meg. Keress picit vissza, valaki (bocs, nem emlékszem hogy ki) pont pár napja tett be egy linket, mivel kleingy-nek is épp kezdenek gondjai lenni a sebességmérőjével. Szóval a lényeg, hogy lehet ezt javítani (a link alatt egy ilyesmivel foglalkozó cég van) - vagy cserélni kell a komplett műszeregységet, ez olyan 10-15 ezer körül van bontókban.

A jeladó amúgy, azt hiszem, a sebváltón van.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #1610 Dátum: 2009.08.23 09:30:20 »
         

TZoli

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #1611 Dátum: 2009.08.23 10:12:29 »

Assy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 80
Re: Szerviz
« Válasz #1612 Dátum: 2009.08.23 17:12:23 »
nemtom az E10nél hogy van de a km óra meghajtása asszem nem bowdenes hanem elektromos. az enyémnél egyben jön ki a müszeregység,és egy soklábas csatlakozon van minden. ford. szám és minden amit a müszerek jeleznek. a többi dolog mükszik?

ezen mondjuk nem látni.. :?:

http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1996_TOYOTA_COROLLA_EE100L-AEMDSW_8301.4.html


Elektromos meghajtású.3 csati megy a műszer egységbe.A háttér világítás a fordulatszám mérő illetve a vízhőfok és a benzin szint is működik.A km óra halott az semmit nem mér jelenleg.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #1613 Dátum: 2009.08.23 18:11:19 »
Ha a km-számláló is halott, akkor vagy a jeladó adta meg magát, vagy aközött és a műszer között van valahol hiba a kábelben.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Assy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 80
Re: Szerviz
« Válasz #1614 Dátum: 2009.08.23 18:21:58 »
Ha a km-számláló is halott, akkor vagy a jeladó adta meg magát, vagy aközött és a műszer között van valahol hiba a kábelben.

Én is erre gondoltam.Csak a kábel szín kódot nem tudom.Illetve a jeladó pontos helyét.
Azt sejtem hogy valahol a sebváltó környékén van csak eddig még nem találtam meg. :wacko:
Illetve egy valamit találtam de nem tudom hogy az-e. Azonkivül nem tudom mit/mennyit kellene/lehetne mérni.
Sajnos csak egy multiméterem van, de gyanitom az kevés erre a célra.
Azt sem tudom hogy a jeladó miképpen állitja a jelet elő....Esetleg valami Reed relés vagy valami négyszögjeles megoldással dolgozik?
« Utoljára szerkesztve: 2009.08.24 10:08:09 írta Assy »

Rodie555

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
Re: Szerviz
« Válasz #1615 Dátum: 2009.08.24 18:51:52 »
Sziasztok!

Meg tudná mondani valaki hogy 2002-es E12 Corollában mikor kell ékszíjat cserélni (km)?

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #1616 Dátum: 2009.08.24 20:16:01 »
Sziasztok!

Meg tudná mondani valaki hogy 2002-es E12 Corollában mikor kell ékszíjat cserélni (km)?
Elvileg 6 év vagy 105.000 km-enként kell a szervizintervallum szerint.

Javaslom az 5 év/60.000 km-es intervallumot.

Ékszíjmárka:
- Gates: nagyon jó, sok japán kocsinak a gyári beszállítója, erősen javasolt
- Bosch: szintén jó, ez is javasolt.
- QH: alsó-közép szint, nem javasolt
- Lemförder: javasolt, szintén jó

Én a Gates szíjat választanám a helyedben, a Startautónál olyan 6-7.000 magyar pénz.

Berakni 3-5 perc, egy villás/nyomaték kulcs kell hozzá. A legtöbb helyen egy ezresért beteszik. (Maszeknál.)

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #1617 Dátum: 2009.08.24 20:20:39 »
A Km órám a verdámban (Corolla '96 1.3 XLI) ma hajnalban a következő tünetet produkálta : kb 60km/h sebességig méregetett , majd kicsit meg tekerve 100-120-as tempónál elkezdett a mutató össze vissza ugrálni.(40-200 közt mutatot mindenfélét véletlen szerűen)
Majd pestről hazafelé jövet(Madonna koncert) végképp megadta magát. :cry: Stabilan 0 km/h a mért sebesség se a napi se az össz számláló nem megy. :no:
Van valakinek 5lete mi lehet a baja? Az órát ki szedtem de nem találtam semmi kontakt hibára utaló jelet.Az óra adta be a kulcsot vagy esetleg a jeladó mekkent meg?
Ha igen valaki meg tudja mondani hol található a jeladó a verdában illetve hogy néz ki?
Így sajna vakon megyek ami a jelenlegi bírságokat ismerve nem biztos hogy jó 5let...
Előre is köszke a segítséget!
Az E11-ben a km óra jeladó a váltóba van betéve. A motor mögött a váltóházba van felölről belecsavarozva 2 kis csavarral a dinamó. Mert konkrétan az és a színvonala is. Nekem meghalt, 5 perc alatt cseréltem. Újonnan 62.000, bontóban 5.000 volt (ott vettem végül vmiért) és már 30.000 km óta problémamentes... Egy kis csatlakozokó lóg ki belőle, onnan fel lehet ismerni...

Fater ABS-es kocsijában le van dugózva ott a luk, az a kerékjeladótól szedi a sebességadatot.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #1618 Dátum: 2009.08.24 20:22:46 »
Sityu rosszul olvasta a könyvben, ezt már megbeszéltük. A lánc amúgy valóban nem végtelen életű. Ahogy a motor sem, ezért egyezik meg a lánc élettartama a motoréval.
És ezt most nem úgy kell érteni, hogy a lánc szakadása határozza meg a motorét...
A lánc eléttartamára vonatkozóan adatot hol találtatok? Én eddig úgy tudtam, hogy fél millió km után ajánlott cserélni.

Amúgy tényleg meg tudja a motor életét határozni, ha elszakad...  [rohog] Jó duma volt, tetszik... [rohog] [rohog]

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Szerviz
« Válasz #1619 Dátum: 2009.08.25 07:19:52 »
Tegnap akksicserén ügyködtem a Corollában, mert az 5 éves gyári 10 nap állás után megadta magát.
Persze az 55Ah-s nem passzol teljesen a rendelkezésre álló helyre, így kellett némi barkács meg egy kis asztalosmunka is, de csak sikerült rögzíteni.  :) Meg is elégedtem magammal  :D

Ha már a motortérben turkáltam, megnéztem az olajszintet, 8 mm-rel a max jel fölött van  :eek:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety