Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2304739 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Szerviz
« Válasz #1290 Dátum: 2008.06.30 15:07:03 »
Errol jut eszembe.  Van olyan markaszerviz, ami "tiltott listan" van? Magyarul hova ne menjen az ember...
Meg szervizeltetni nem voltam, csak autot venni, akkor meg mindenhol korbeugralank.

Nos most is csak annyit tudok javasolni olvass bele a Márkakereskedők fórumrészbe, elég sok márkakereskedő aktív tagja a fórumnak ott, és vannak vélemények is szép számmal.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

IndiJános

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re: Szerviz
« Válasz #1291 Dátum: 2008.09.08 16:09:12 »
Hello mindenkinek!

Olajcsere ügyben kellene egy kis segítség.
1998-as gyártású 1.3-as corollám van 4E-FE motorral, az olaj ami benne van Castrol TXT 5W-40 Softec.
Az előző olajcsere óta belement 10000 kilóméter, kb fele város, fele országút használattal.
Az lenne a kérdésem hogy lecseréljem most az olajat, vagy hagyhatom benne 15-ezer km-ig.
És még valami. Az előző olajcseréből ami 5 hónapja volt megmaradt több mint egy liter olaj, ami azóta ott csücsül a szekrényben
a visszazárt flakonban. Mehet a motorba olajcserekor, vagy adjam le azt is a fáradtolajjal együtt?

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Szerviz
« Válasz #1292 Dátum: 2008.09.08 19:29:13 »
Hello mindenkinek!

Olajcsere ügyben kellene egy kis segítség.
1998-as gyártású 1.3-as corollám van 4E-FE motorral, az olaj ami benne van Castrol TXT 5W-40 Softec.
Az előző olajcsere óta belement 10000 kilóméter, kb fele város, fele országút használattal.
Az lenne a kérdésem hogy lecseréljem most az olajat, vagy hagyhatom benne 15-ezer km-ig.
És még valami. Az előző olajcseréből ami 5 hónapja volt megmaradt több mint egy liter olaj, ami azóta ott csücsül a szekrényben
a visszazárt flakonban. Mehet a motorba olajcserekor, vagy adjam le azt is a fáradtolajjal együtt?

Szia!
Javasolom az Általános fórumrész Olajostopicját! Ott szélesebb spektrumban találsz a kérdésedre már beírt válaszokat.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

IndiJános

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re: Szerviz
« Válasz #1293 Dátum: 2008.09.08 21:18:51 »
Köszönöm a választ. Berakom oda is, hátha kapok valami használható infót.

lacko

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 53
Re: Szerviz
« Válasz #1294 Dátum: 2008.09.11 07:33:03 »
Ezúton szeretnék néhány jó szót szólni a soproni Toyota szervíz mellett:

Maximálisan udvarias mindenki.A szervízvezető szimpatikus, segítőkész.Ami meglepett: Ha egy szerelő bejött az eladó térbe, hihetetlen, de KÖSZÖNT! :) Amúgy mindenki köszönt, ami egyéb szervízekre abszolút nem jellemző.
Gyorsan meg volt a 45 ezer km-es szervíz.Az általam vitt motorolaj betöltése nem volt gond.Közben eszembe jutott, hogy a riasztót, ami a kocsiban van, nem ismerem, így rákérdeztem, hogy nem lehetne-e megnézni.Azonnal jött a segítség: egy autóvillamossági szerelő.Ért a dolgához, rutinosan megkereste a riasztót, a típusát azóta legalább tudom és van hozzá használati utasítás.
Mivel nem kaptunk használati útmutatót az autóhoz, így vásárolnunk kellett volna egyet 5 - 8 ezer ft közötti áron.De a szervízvezető jóvoltából kaptunk egyet ajándékba ( !! ), mappával együtt, ahogy azt gyárilag kapja az ember az autóval.
Tehát: Corolla Wagon 2006 1.4 D4D 45000 km -es szervíz, vitt olajjal, Sopronban 10600 Ft -ba került.  ::)
Le a kalappal a dolgozók és a szervíz előtt, nekem nagyon bejött és oda fogok járni, még ha 80 km-re van tőlünk, akkor is.
Telefon - 06-30/824-7538

wolfblind

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Szerviz
« Válasz #1295 Dátum: 2008.09.12 13:15:59 »
Sziasztok!

Tegnapi történt valami a Corollámmal a dugóban araszolva, halottam egy kattano hangot, majd 100m-re rá a vízhőfokmérő is kiment a pirosba. Korábban mindig középen állt.
Víz nem folyt el, a hűtőből nem folyik, csővek is éppek, a csővek viszont levelőgesek a termosztátnál.
Mi lehet a hiba termosztát vagy vízpumpa mondta be az unalmast? A vízpumpa 3,5éve volt cserélve arra nem gyanakszok.

Az autó: 1993-as kanadai Toyota Corolla automata 1800ccm benzines.

Válaszokat előre is köszönöm.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #1296 Dátum: 2008.09.13 00:27:04 »
Sziasztok!

Tegnapi történt valami a Corollámmal a dugóban araszolva, halottam egy kattano hangot, majd 100m-re rá a vízhőfokmérő is kiment a pirosba. Korábban mindig középen állt.
Víz nem folyt el, a hűtőből nem folyik, csővek is éppek, a csővek viszont levelőgesek a termosztátnál.
Mi lehet a hiba termosztát vagy vízpumpa mondta be az unalmast? A vízpumpa 3,5éve volt cserélve arra nem gyanakszok.

Az autó: 1993-as kanadai Toyota Corolla automata 1800ccm benzines.

Válaszokat előre is köszönöm.


Álló helyzetben kapcsold be a motort, és nézd ahogy szép lassan melegszik, persze mindezt nyitott motorháztetőnél. A dolog lényege, hogy nézd meg bekapcsol e a hűtő ventillátor, és ha igen, kb hány foknál. Mindenképp vidd el egy szerelőhöz, mert nekem egy opellel, ami pont annyi idős volt mint a tied most a termosztát hiba miatt hengerfej tömítést kellett cserélnem, a magas hőfokú víz megsanyargatta a hűtőrendszer gumitömítéseit fogó bilincsillesztéseket, nameg eltört a hőtől a fűtőradiátorom...na szóval ezzel nem jó játszani.

attila23

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 224
Re: Szerviz
« Válasz #1297 Dátum: 2008.09.15 23:16:42 »
Szeretném megosztani veletek a tapasztalataimat. Szombaton volt az autóm 3 év üzembe helyezve és 17-én lesz 3 éve, hogy átvettem a kocsit. A Sakuránál 1 éve javították a vezérműláncot, garanciális csere volt 2 napig állt miatta a kocsi. Vasárnap járó motor mellett kiszálltam a kocsiból és meghallottam ugyanazt az ütemes zörgő hangot, ami tavaly a javításhoz vezetett. Reggel bementem a Sakurához és mondták, hogy a garancia már nem érvényes és a tavaly javítás óta is már eltelt több mint egy év (csak pár nappal léptük túl). Mondom ***a. Meg se hallgatták, mondták, hogy péntek reggel menjek vissza és akkor megnézik. Mondtam adjanak papírt, hogy bejelentettem, megtörtént.

Ha valóban vezérműlánc a probléma, akkor több mint 100 ezer forint lesz. Királyság. Ezután hívtam a Fogyasztóvédelmet, illetve a Toyota Motor Hungary vevőszolgálatát. Előbbi helyen írásos panaszt tanácsoltak és ha elutasítanak, akkor tudnak segíteni. Utóbbi helyen azt mondták, hogy méltányosságban valószínűleg engedélyezik az újbóli javítást. Az autó egyébként eladó, nagyon jókor jött ez az egész...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #1298 Dátum: 2008.09.16 06:45:46 »
Ezúton szeretnék néhány jó szót szólni a soproni Toyota szervíz mellett:

Maximálisan udvarias mindenki.A szervízvezető szimpatikus, segítőkész.Ami meglepett: Ha egy szerelő bejött az eladó térbe, hihetetlen, de KÖSZÖNT! :) Amúgy mindenki köszönt, ami egyéb szervízekre abszolút nem jellemző.
Gyorsan meg volt a 45 ezer km-es szervíz.Az általam vitt motorolaj betöltése nem volt gond.Közben eszembe jutott, hogy a riasztót, ami a kocsiban van, nem ismerem, így rákérdeztem, hogy nem lehetne-e megnézni.Azonnal jött a segítség: egy autóvillamossági szerelő.Ért a dolgához, rutinosan megkereste a riasztót, a típusát azóta legalább tudom és van hozzá használati utasítás.
Mivel nem kaptunk használati útmutatót az autóhoz, így vásárolnunk kellett volna egyet 5 - 8 ezer ft közötti áron.De a szervízvezető jóvoltából kaptunk egyet ajándékba ( !! ), mappával együtt, ahogy azt gyárilag kapja az ember az autóval.
Tehát: Corolla Wagon 2006 1.4 D4D 45000 km -es szervíz, vitt olajjal, Sopronban 10600 Ft -ba került.  ::)
Le a kalappal a dolgozók és a szervíz előtt, nekem nagyon bejött és oda fogok járni, még ha 80 km-re van tőlünk, akkor is.


Na, így kell ügyfelet "szerezni"  :yes: ! Jó, hogy akadnak ilyen szervízek is. Korrekt!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #1299 Dátum: 2008.09.16 06:52:08 »
Sziasztok!

Tegnapi történt valami a Corollámmal a dugóban araszolva, halottam egy kattano hangot, majd 100m-re rá a vízhőfokmérő is kiment a pirosba. Korábban mindig középen állt.
Víz nem folyt el, a hűtőből nem folyik, csővek is éppek, a csővek viszont levelőgesek a termosztátnál.
Mi lehet a hiba termosztát vagy vízpumpa mondta be az unalmast? A vízpumpa 3,5éve volt cserélve arra nem gyanakszok.

Az autó: 1993-as kanadai Toyota Corolla automata 1800ccm benzines.

Válaszokat előre is köszönöm.

Ahogy Ákos2004 is írja, azt kéne első körben checkolni, hogy működik-e (bekapcsol-e) meleg motornál a hűtőventillátor. Ha nem, akkor dugóban tényleg gyorsan túl tud melegedni a motor. Ez esetben ki kell cserélni a ventillátort vezérlő hőkapcsolót (majdnem biztos, hogy az kakált be) - de addig is tudod úgy használni a kocsit, hogy lehúzod a csatlakozót a hőkapcsolóról (valahol a motoron van, nemtom pontosan hogy a te autódnál hol, de nem nehéz megtalálni), aminek hatására a ventillátor folyamatosan menni fog, mikor be van kapcsolva a gyújtás. Ez persze, mondom, csak rövid távú átmeneti megoldásnak jó, míg ki nem cseréled/cserélteted a termokapcsolót.

Ellenőrizd egyúttal (hideg motornál), hogy nem kell-e utántölteni a hűtőfolyadékot.

Ha a ventillátor rendben bekapcsol, és hűtőfolyadék sem hiányzik, akkor következő körben a termosztátot kellene ellenőrizni - de erről majd akkor.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: Szerviz
« Válasz #1300 Dátum: 2008.09.16 08:04:03 »
Ezúton szeretnék néhány jó szót szólni a soproni Toyota szervíz mellett:

Maximálisan udvarias mindenki.A szervízvezető szimpatikus, segítőkész.Ami meglepett: Ha egy szerelő bejött az eladó térbe, hihetetlen, de KÖSZÖNT! :) Amúgy mindenki köszönt, ami egyéb szervízekre abszolút nem jellemző.


Na, így kell ügyfelet "szerezni"  :yes: ! Jó, hogy akadnak ilyen szervízek is. Korrekt!

Hat igen, Sopron az mar majdnem Ausztria. Valahogy erezhetoen mindig mas volt az a varos... normalisabb.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Szerviz
« Válasz #1301 Dátum: 2008.09.16 11:41:14 »
Szeretném megosztani veletek a tapasztalataimat. Szombaton volt az autóm 3 év üzembe helyezve és 17-én lesz 3 éve, hogy átvettem a kocsit. A Sakuránál 1 éve javították a vezérműláncot, garanciális csere volt 2 napig állt miatta a kocsi. Vasárnap járó motor mellett kiszálltam a kocsiból és meghallottam ugyanazt az ütemes zörgő hangot, ami tavaly a javításhoz vezetett. Reggel bementem a Sakurához és mondták, hogy a garancia már nem érvényes és a tavaly javítás óta is már eltelt több mint egy év (csak pár nappal léptük túl). Mondom ***a. Meg se hallgatták, mondták, hogy péntek reggel menjek vissza és akkor megnézik. Mondtam adjanak papírt, hogy bejelentettem, megtörtént.

Ha valóban vezérműlánc a probléma, akkor több mint 100 ezer forint lesz. Királyság. Ezután hívtam a Fogyasztóvédelmet, illetve a Toyota Motor Hungary vevőszolgálatát. Előbbi helyen írásos panaszt tanácsoltak és ha elutasítanak, akkor tudnak segíteni. Utóbbi helyen azt mondták, hogy méltányosságban valószínűleg engedélyezik az újbóli javítást. Az autó egyébként eladó, nagyon jókor jött ez az egész...

A hivatalos gari, ahogy a garifüzetben is le van írva:
3 év mínusz 1 nap, a forgalomba helyezés napjától számítva (az a dátum ami a forgalmiban van).

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 910
Re: Szerviz
« Válasz #1302 Dátum: 2008.11.02 16:17:10 »
Nagy tiszteletem,
Van egy szokásos dilemmám.. tavaly ugye dec 3-án 44098 km-nél volt egy szervizem. Most 57422-ön áll a drága. Egy forduló a nagymamákok karácsonyi sütisdobozáiért 3600-3800 km. Azaz a forduló már tul van időn és téren.
Szóval, mielőtt ismét időpontot kérek itten a szokásos szervizemben, kérdem, hogy mennyi otthon a 60 ezres szerviz 1,8-asra, és van-e szokásban két ünnep között dolgozni. (pl. van-e valakinek tapasztalata ilyen téren Budakeszin - az esik legközelebb).
köszönettel:-) a szürke nap hazájából....

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #1303 Dátum: 2008.11.02 18:28:38 »
Olvasom ezt a Toyota akciót, amit a 4évnél idősebb autók szervizelésére találtak ki VÉGRE! Ezt az Opel pl. már jó ideje alkalmazza. Igazából igazságtalannak tartom, hogy a szerviz nem "kedveskedik" folyamatosan a 4évnél idősebb toyotásoknak. Szerintem nem túl jó üzletpolitika, hogy a pl. 5éves Corollára ugyanazt kell fizetni, mint egy 1évesre, amit a garancia miatt mindenképp márkaszervizbe kell vinni.
Most bedobodd egy ilyen akciót a Toyota (végre), csak azt nem értem, miért dec31-ig érvényes? Miért a téli szezonra időzítik az akciós olajcserét, miközben ez nem téli sajátosság, mint pl. a fék-fékolaj, ablaktörlő, gumiabroncs, aksi akciók stb.
Most december 31-éig egy olajcsere olajja, munkadíjjal, meg még más szolgáltatásokkal 13 800 Ft a kocsimra, én meg vihetem 3hónappal később, mikor csak az olajat adják 20 000 Ft-ért. Ez aztán megnöveli az ember kedvét, hogy márkaszervizbe vigye a kocsiját....

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #1304 Dátum: 2008.11.04 17:43:14 »
Vezérműszíj csere esedékes a Corimon 1332 köbcenti, 4EFE moci.
Ezek az árak rendben vannak (+5 munkadíj)? (Csak a lelkem megnyugtatása érdekében).

Toyota vezérlés csak japán minőségi alkatrészből:
vezérműszíj    8000Ft
feszítőgörgő   7000Ft
vezetőgörgő   6500Ft
szimmeringek 1000Ft/db

Dayco jóminőségű szíjak:
generátorszíj 4pk820    2200Ft
klímaszíj        5pk1050? 2500Ft