Szerző Téma: Corolla Verso  (Megtekintve 1557042 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Corolla Verso
« Válasz #4620 Dátum: 2016.01.29 18:54:17 »
Mindenképpen jó és hiszek is benne. Részben másoknak is van és csupa jó tapasztalattal bírnak -kivéve a 175 lovast, ami sorra hengerfejes lesz- másrészt én is a tartósság reményében vettem. Persze a méret és a pakolhatóság sokat nyomott a latba, meg tetszett is stb.
A márkaszervízben annyit súgtak, 10 ezrenként olajcsere (+szűrők, olaj,pollen, levegő), max minden másodiknál ü.a. szűrő csere, nem tolni hidegen és nem lelőni, ha hajtva volt. Kerülendő a sok rövid út, a kettős kuplung gyengéje a sok indítás, tehát inkább járjon kicsit feleslegesen és melegíteni a nagy hidegben kicsit.
Kb. ennyi.
A prémium BMW és társai is megsínylik a ritka olajcserét és a hideg hajtást, forró turbós leállítást. Ezért gáz egy használttal próbálkozni, a k.magas karbantartást el szokták mismásolni, okosba és ritkábban, meg sufni és majd valaki későbbi tulaj beleszalad a gazosba.
Pláne ha keveset futott és női tulaja volt: mert az azt jelentheti sok rövid útra használták :devil:
Egyébként amit írsz, ilyen kevés amit tehetsz: olaj/szűrő szerviz+ hidegen nem pörgetni(én 2000 alatt melegitem be)+ pályázáskor hagyom hűlni, nem leállítani min. másfél percig (na ezt néha nehéz kivárni ;))

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Corolla Verso
« Válasz #4621 Dátum: 2016.01.29 21:26:09 »
Szia!
Előre elnézést kérek, ha valakit érzékenyen érint a "nézőpontom". :flowers:
Bocs, hogy MÁS oldalról is megközelítem a költségeket :otlet:
Ezek az amortizációs költségek nálam "kiütik a biztosítékot".
Volt régebben belinkelve egy xls táblázat cikkel ami ezzel a kérdéssel foglalkozik: http://kiszamolo.hu/ennyit-koltesz-az-autodra-valojaban/
Itt kijön, hogy VALÓJÁBAN mennyi egy km költsége amortizációval, karbantartással, üzemanyaggal...mindent figyelembe véve.(persze józan paraszti ésszel is kijön) :whistling:
Ebben az esetben (becslés) ez ~130..150 Ft/km-re jönne ki.  :otlet: Ez k.b UBER ár.  :otlet:
Természetesen egyáltalán nem azt akarom sugallni, hogy saját autó, helyett járjunk Uberrel, csak az összehasonlítás miatt írtam.
Én is használt autó párti vagyok. Még ha - ad abszurdum - évente 200.000 Ft-ot kellene költeni a karbantartásra 10 évig, akkor is messze olcsóbban jön ki. :innocent:
Szerintem egy használt autóra sem kell feltétlenül sokat költeni, pláne egy benzinesre. :)

Már persze, ha a költségek számítanak valakinek. ( az előző 6...8 hozzászólás szerint sokunknak számít).
Természetesen nem vitatom, hogy egy új autó a költségeken kívül, minden egyéb szempontból JOBB!
Még egyszer elnézést azoktól, akiket "kényes ponton" érint a dolog, nem "bántásiból" írtam. :hug: :flowers:
(Nem veled vitatkozva.) Az értékvesztés érdekes, mert amíg nem adod el az autódat, fiktív dolog, illetve minél fiatalabban adod el, annál nagyobb az árbeli szórás lehetősége: egy 3 milliós átlagár takarhat akár +/- 4-500.000 forintot is, míg egy 300.000 típus/évjáratnál már az ettől való százezres eltérés is nagynak számít. A meg nem kapott banki kamatokon is mosolyogtam, manapság az gyakorlatilag 0.
Tehát ha valaki vesz egy nem túl drága (2-3 M Ft), de megbízható autót úgy, hogy vásárláskor a teljes vételárat kiegyenlíti, annak a valós költségei köszönőviszonyban sincsenek azéval, aki vesz egy drága problémagyűjteményt (mondjuk egy 3-4 éves, romból újjáépített, behozott luxusdízelt), cascot is köt rá, és sokat is használja.
A Corsára a 6 év alatt összességében elég sokat - és főképpen sokszor költöttem, de az évi 200.000 csak kétszer volt meg: amikor hengerfejes volt, és amikor a fél kocsit kicseréltettem kezdve a kuplunggal és a kipufogóval. A mostani két autóra pedig a szervizeken és a kopóalkatrészeken  kívül semmit sem kellett.
music     

lef818

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 197
Re:Corolla Verso
« Válasz #4622 Dátum: 2016.01.29 22:48:17 »
Henry Ford azt mondta, hogy az új autó a jó autó. Bölcs meglátás volt, szerintem ma is megállja a helyét. Ha megteheti az ember, akkor mindig garis autója van. Garis, jó márkájú autója van. Gazdagnak lenni jó dolog, már csak gazdasági okokból is.
Nem számítgatnék, a dologban van egy pár egyéb emócionális dolog is, pl. mondják azt is, az az enyém, amit én pukiztam össze először.  :innocent:
Ezer élethelyzet és lehetőség, van aki gyűjti és imádja szerelni, van aki csak a státusz miatt veszi, mások alig használják, megint mások a meglévővel is annyira ótvar módon bánnak, hogy isten ments beülni hozzájuk a kosz miatt és/vagy a vezetési kultúrájuk miatt.
Nem hiszem különben, hogy új v használt sértődés tárgya lehetne, ennek semmi értelme. Az egész autózás maga a közlekedés és nem lenne szabad hogy idegbajt, ***nagyobbítást és egyéb fel- meg lenézést jelentsen. A japán-német "dilemma" is egy marhaság. Évekig kinlódtam keleti, aztán sok használt verdával, volt nagyszerű új és nagyszerű használtan vett a fenekem alatt. Ha kinlódtam, akkor is örültem, hogy van, és próbáltam megóvni. Tök átlagos autóhasználóként nem tudom miért jó, ha lehet hátsókerekezni és miért jó, ha ki lehet kapcsolni mindent, ami különben az életedet könnyíti, csak hogy csapass. Odaérni szeretek és beférni, meg elférni, meg jó családot, zenét. A szabadságot, amit egy autó ad, kötetlen indulást és érkezést. Valahogy így.

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 910
Re:Corolla Verso
« Válasz #4623 Dátum: 2016.01.30 12:29:33 »
Tegnap kaptam meg a februári Test Achats (belga teszt magazin. www.http://www.test-achats.be/) legfrissebb számát és ebben van egy érdekes cikk, több ezer európai autós véleménye megbízhatóságról ami 37 márka 436 típusát érinti. http://www.test-achats.be/publications/test-achats, sajnos ez csak előfizetőknek töltödik le:)

A copyrightot is tiszteletben tartva :) a következőben foglalható össze az egyterűekről szóló rész:

A Renault scenic 1660D (2012/2015) az első 95 ponttal, de ugyanennyi a T Verso 2000D (12/2010 - 12/2012)
utana megint "Rönó"  ;) Scenic 1900D (2009-2012) 94 ponttal,
Ezután jövünk újra ugyanennyi ponttal COV 1800 (5/2004 - 4/2007)  :clap:

ugyancsak ilyen ponttal jön a R grand modus 1500D (2008-2013)
a Kia Venga 1400 (2010-2015) 93 pont

Citroen Berlingo 1600D (2012- ) ugyancsak ennyi,
Megint egy COV de ez 2200D (5/2004 - 4/2007) szinten 93 ponttal
ezutan egy Ford Fusion 1400 (2005 - 2012) 92 pont és ugyan ennyi a
Toyota Verso 2000D (4/2009 - )

A legkevésbé megbízhatókat a cikk 3 kocsival foglalja össze:
DFiat multipla 1900D (2004 - 2007) 78 pont
Opel Zafira 1900D (2005-2007) 77 p
Ford S-max 1800D( 2006-2010) 77 pont.

Természetesen lehet ezekkel vitatkozni, nekem így is jó :)

Mivel Belgium és Brüsszel a legdugósabb terület Európában, sokat foglalkoznak azzal, hogy a magán cégek az alkalmazottaknak kocsihasználatot, vásárlást stb. téritenek és igy a közlekedést nagymértékben blokkolják a céges autók. A légszennyezés meg azért nagyon magas, mert ezen autók túlnyomó része dízel (asszem most 0.95 a dizel, es 1.17 euro a benzin literje.) Pont az adózással való "trükközés", cégautó kedvezmények, miatt viszonylag gyorsan cserélik az autókat. (ezekből én kimaradok, az én cégemnél, csak havi fix van, meg hozzájárulás a tömegközlekedéshez, de ez sem régóta)

röviden, az előző hozzászólások is azt erősítik, hogy csak szépen kell tolni a COV-ot és akkor sokáig tart :).






OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Corolla Verso
« Válasz #4624 Dátum: 2016.01.30 14:25:05 »
Henry Ford azt mondta, hogy az új autó a jó autó. Bölcs meglátás volt, szerintem ma is megállja a helyét. Ha megteheti az ember, akkor mindig garis autója van. Garis, jó márkájú autója van. Gazdagnak lenni jó dolog, már csak gazdasági okokból is.
Nem számítgatnék, a dologban van egy pár egyéb emócionális dolog is, pl. mondják azt is, az az enyém, amit én pukiztam össze először.  :innocent:
Ezer élethelyzet és lehetőség, van aki gyűjti és imádja szerelni, van aki csak a státusz miatt veszi, mások alig használják, megint mások a meglévővel is annyira ótvar módon bánnak, hogy isten ments beülni hozzájuk a kosz miatt és/vagy a vezetési kultúrájuk miatt.
Nem hiszem különben, hogy új v használt sértődés tárgya lehetne, ennek semmi értelme. Az egész autózás maga a közlekedés és nem lenne szabad hogy idegbajt, ***nagyobbítást és egyéb fel- meg lenézést jelentsen. A japán-német "dilemma" is egy marhaság. Évekig kinlódtam keleti, aztán sok használt verdával, volt nagyszerű új és nagyszerű használtan vett a fenekem alatt. Ha kinlódtam, akkor is örültem, hogy van, és próbáltam megóvni. Tök átlagos autóhasználóként nem tudom miért jó, ha lehet hátsókerekezni és miért jó, ha ki lehet kapcsolni mindent, ami különben az életedet könnyíti, csak hogy csapass. Odaérni szeretek és beférni, meg elférni, meg jó családot, zenét. A szabadságot, amit egy autó ad, kötetlen indulást és érkezést. Valahogy így.
Igaza van Fordnak, pláne mivel új autó eladásban volt érdekelt [rohog]
Új autónál (amig van gari) tök mindegy milyen gyártmány -presztizs ,teljesítmény, felszereltségen túl ;)
Japán- német dilemma: szerintem többen rajonganak a németekért és nagyobb presztizsünek tartják. Nekem viszont a megbízhatóság, amiben viszont a japánok vezetnek, fontosabb!
En a franciákról az elmúlt 30 évben én mindig rosszat hallottam, de mostanában egyre több pozitivat. Lehet hogy már jók ? :hmmmm:
Thomas! meg jórészt én is, csak eszköznek tartjuk, hogy kényelmesen eljussunk A-tól B-be, DE rengeteg embernek többet jelent, szeretnek sportosan (határaihoz közel) autózni, csapatni. Szerintem legtöbbünk az első 10-20-30 évben nagyon szerettünk vezetni. (Én 40 év után is szeretek, csak ne legyen dugó :cry:)
Bár hogy nagyobb legyen a kihívás,  elkezdtem motorozni, ami még élvezetesebb  :scooter:

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 910
Re:Corolla Verso
« Válasz #4625 Dátum: 2016.01.30 15:25:20 »

Bár hogy nagyobb legyen a kihívás,  elkezdtem motorozni, ami még élvezetesebb  :scooter:

Rossz időben, mint ami most is van teremgarázsban tökéletes ez is, de utcán is egyre többet látni, meg vonaton ingázóknál! : http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00Y4KYPD0?psc=1&redirect=true&ref_=oh_aui_detailpage_o08_s00

"Idősebbek is elkezdhetik" :)

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Corolla Verso
« Válasz #4626 Dátum: 2016.01.30 15:29:18 »



Bár hogy nagyobb legyen a kihívás,  elkezdtem motorozni, ami még élvezetesebb  :scooter:

ma már én is elővettem a kis suzukit...sokat nem aludt,mert még dec közepén azzal mentem meloba...
hétfön már ujra csatasorba áll a gs...[emoji106] [emoji106]
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Corolla Verso
« Válasz #4627 Dátum: 2016.01.30 15:33:42 »
Igaza van Fordnak, pláne mivel új autó eladásban volt érdekelt [rohog]
Új autónál (amig van gari) tök mindegy milyen gyártmány -presztizs ,teljesítmény, felszereltségen túl ;)
Japán- német dilemma: szerintem többen rajonganak a németekért és nagyobb presztizsünek tartják. Nekem viszont a megbízhatóság, amiben viszont a japánok vezetnek, fontosabb!
En a franciákról az elmúlt 30 évben én mindig rosszat hallottam, de mostanában egyre több pozitivat. Lehet hogy már jók ? :hmmmm:
Thomas! meg jórészt én is, csak eszköznek tartjuk, hogy kényelmesen eljussunk A-tól B-be, DE rengeteg embernek többet jelent, szeretnek sportosan (határaihoz közel) autózni, csapatni. Szerintem legtöbbünk az első 10-20-30 évben nagyon szerettünk vezetni. (Én 40 év után is szeretek, csak ne legyen dugó :cry:)
Bár hogy nagyobb legyen a kihívás,  elkezdtem motorozni, ami még élvezetesebb  :scooter:
Érdekes ez a francia ellenes becsípődés... ugyan hány olyan ember van, aki TARTÓSAN, SOK francia ÉS német ÉS japán autót használt volna?! Talán a nagy cégek flottakezelői - nem hiszem hogy olyan sokan lennének. Szóval szerintem ez amolyan hallomásokból összerakott előítélet.
Hogy ez hogy műkodik a fejekben, jó példa rá, hogy amikor a francia autómmal a szervizben voltam, és cseréltünk benne 1db ventillátort(ezen kívül 11 év alatt kellett még egy gyújtótrafót meg egy gyújtáskábelt a kopókon kívül), a mellettem lévő állásban állt egy hasonló korú német - atomjaira bontott motor, felette nagy fejvakarásban 2 szerelő. Közben meg a tulaja nyomta nekem a "franciát nem veszünk" dumát.  :nono:
...és persze ez sem jelent semmit, hiszen ki tudja, hogy használta.
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.30 15:43:00 írta fezso »

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Corolla Verso
« Válasz #4628 Dátum: 2016.01.30 15:57:55 »

ma már én is elővettem a kis suzukit...sokat nem aludt,mert még dec közepén azzal mentem meloba...
hétfön már ujra csatasorba áll a gs...[emoji106] [emoji106]
Hajrá! :)
De azért ha fagy vagy vizes az út, akkor ne menj vele :no:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Corolla Verso
« Válasz #4629 Dátum: 2016.01.30 16:00:46 »
Érdekes ez a francia ellenes becsípődés... ugyan hány olyan ember van, aki TARTÓSAN, SOK francia ÉS német ÉS japán autót használt volna?! Talán a nagy cégek flottakezelői - nem hiszem hogy olyan sokan lennének. Szóval szerintem ez amolyan hallomásokból összerakott előítélet.
Hogy ez hogy műkodik a fejekben, jó példa rá, hogy amikor a francia autómmal a szervizben voltam, és cseréltünk benne 1db ventillátort(ezen kívül 11 év alatt kellett még egy gyújtótrafót meg egy gyújtáskábelt a kopókon kívül), a mellettem lévő állásban állt egy hasonló korú német - atomjaira bontott motor, felette nagy fejvakarásban 2 szerelő. Közben meg a tulaja nyomta nekem a "franciát nem veszünk" dumát.  :nono:
...és persze ez sem jelent semmit, hiszen ki tudja, hogy használta.
Egy céges flottatapasztalatra meg volt főnököm tapasztalata alapján volt a meggyőződésem ;)

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 910
Re:Corolla Verso
« Válasz #4630 Dátum: 2016.01.30 16:00:55 »
"DE rengeteg embernek többet jelent, szeretnek sportosan (határaihoz közel) autózni, csapatni. "

Csak még ehhez annyit, hogy MX5, S2000, BMW(k) (csapatós autókon :) ) "szocializálódótt" családtagok, akik rá akartak beszélni még pár éve a COV lecserélésére, most azzal jönnnek, hogy ezt nem szabad eladni, hogy ez milyen tágas, "csendes", biztonságos és persze lehet benne pakolni. No persze tapasztalták, hogy milyen az 6-800 km-t lenyomni "lapos tipusu" kisautóval. Ha jól emlékszem akkor a Jeremy Clarksonnak is volt/van a család számára Verso :)

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Corolla Verso
« Válasz #4631 Dátum: 2016.01.30 16:47:19 »
Egy céges flottatapasztalatra meg volt főnököm tapasztalata alapján volt a meggyőződésem ;)
Hány évvel ezelőtti történet ez?

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Corolla Verso
« Válasz #4632 Dátum: 2016.01.30 16:56:58 »
még gyerekkorában... 155éve... [emoji12] [emoji12] [emoji12] [emoji48] [emoji48]
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Corolla Verso
« Válasz #4633 Dátum: 2016.01.30 21:39:59 »
Érdekes ez a francia ellenes becsípődés... ugyan hány olyan ember van, aki TARTÓSAN, SOK francia ÉS német ÉS japán autót használt volna?!
Én konkrétan a TÜV hibastatisztikáit szoktam böngészni, ezek a műszaki vizsgák tapasztalatait mutatják. Egyáltalán felkerülni rá úgy lehet, hogy adott évjárat/típusból legalább 10.000 autó legyen. Szerintem ez elég nagy merítés.  ;)
Itt érdemes böngészni.
music     

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Corolla Verso
« Válasz #4634 Dátum: 2016.01.31 10:07:18 »
...ott is van a kulcsmondat a listájuk tetején: "But imagine how people use models in different ways."
pl. egy 10. helyen álló Fiesta szerintem megbízhatóbb az 1. helyezett Carrerá-nál, mivel vélhetően előbbit nagyrészt városi gyepálásra használták, míg utóbbit hosszú kirándulásokra, meg a külvárosi lakópark és a tengerparti golfklub között  :lol: )
Nem tudom, hogy itt súlyozva van-e a hibák súlyossága, meg figyelembe veszi-e a karbantartottságot - ahogy mondani szokás, ha 2 napig hasmenésed van, 2 napig meg hánysz, akkor statisztikailag rendben van az emésztésed  :D

Én nem hiszek az eredendően jó és rossz nemzetek és gyártók ideában, nem gondolom hogy francia mérnök kevésbé képzett a németnél vagy koreainál - vannak jó és rossz konstrukciók bármelyiknél.
És persze a piac is különbözik - nyilván ha egy autóért hajlandóak 2x annyit adni, akkor lehet 1,5x annyival drágább, ezáltal tartósabb alkatrészeket beleépíteni.