Hát akkor a jó vvt-i ismérvei a lehetőleg 5W30-as olaj használata, minden cucc időben történő cseréje nyilván, valamint nézd meg a nívópálcát. Egyrészt, hogy van-e a kinézett autóban olaj, keress matricát, hogy milyen. A fenti lenne a legjobb. Ha két pötty van a nívón, akkor már cserélt a blokk, azzal nem lesz semmi gond. Az olajevős blokkokat 180 ezer km-ig és/vagy 7 évig ingyen és bérmentve cserélték Toyotáék. Valaki azért megerősíthetne, hogy erre is vonatkozik-e ez a gond vagy sem...
Hát, ettől én is tartottam vásárlás előtt. Állítólag jó minőségű olaj esetén nem jön elő ez a hiba.
Olvastam olyat is, hogy 2005 szeptemberétől már az újabb blokkokat építették be.
Máshol meg az volt, hogy 2002-es évjárat után már nem igazán jellemző ez a probléma.
Tehát fogalmam sincs.
Én kb. 2000 km-t mentem az új (Eneos) olajjal, főként városban, ezalatt talán ha 1 mm-t csökkent az olajszint, de láthatóan nem.