Korábban is írtam már róla, hogy meleg motor esetén 620 körül van az alapjáratom. Fojtószelep elektronikus, ki van csontra tisztítva, légtömegmérő is jó, tiszta, hiba nincs, gyertyák újak, szűrő is.
Ha felkapcsolom akár már csak a helyzetjelzőt is, akkor felugrik az alapjárat 800-850 körülire, ami szerintem sokkal normálisabb lenne, mint a nagyon alacsony 620-as. Ami meg gond, hogy néha ha pl lejtőn állok meg orral felfelé, úgy az alapjárat néha behullámzik 600-1000 közt.
Olvastam itt is, hogy fojtószelep tisztítás a megoldás az alapjárat hullámzásra, de nem az a gond, már háromszor kitisztítottam, le is szereltem úgy is, CRC direkt ide való srpayt használva.
Rákeresve a neten, hogy "low idle 1zzfe" az alábbi videót találtam:
https://www.youtube.com/watch?v=xpY4ckvMfBQItt a gázpedálnál lévő kis potméteren állít, hogy magasabb legyen az alapjárat.
http://www.lcengineering.com/LCTechPages/pdf/Throttle%20Position%20Sensor%20Adjustment.pdfEbben a leírásban viszont az alapjáratnak külön áramköre van, így a pedállal érzékeli, ha az alapjáratba kerül, és ebből pedig arra lehetne következtetni, hogy ilyenkor nem a poti ellenállása számít, hanem simán az ECU beállítja a beprogramozott alapjárati értékre..
Tartaléknak van is egy komplett gázpedálom potival. Megvizsgálva, az látszik, hogy a pedál az alaphelyzetben úgymond szabadon van, a potit csak némi kis holtjáték után mozdítja meg. A poti két csavarral van rá rögzítve, amikkel lehet is állítani a pozícióján, és az holtjáték nélkül változtat is a poti ellenállásán. A kérdés, hogy próbálta esetleg már valaki így fentebb állítani az alapjáratát? Idővel a poti is kophat, meg ugye az ottani kontaktok, szóval lehet emiatt is, hogy alacsonyabbra meg a fordulat. Egyáltalán van valami hatása, ha azon állítanék, vagy az ECU érzékeli, hogy alapjárat, és a gázpedálon mért poti értékétől teljesen függetlenül beállítja a 620-at és kész..
Visszaolvasva itt többek írták, hogy alacsony az alapjáratuk T25 esetén, ezért gondoltam, hogy felvetem ezt a kérdést is, mert megoldás nem volt írva, csak a fojtószeleptisztítás, ami pl nálam sem oldotta meg a gondot, de más is írta, hogy nem igazán vált be, nem az volt a gondja, hogy nagyon alacsony, néha remegősre áll be az alapjárat. Mindig meg nem akarok legalább helyzetjelzővel közlekedni, mert azzal meg jó, akkor 800-850 köztire áll azonnal ha rákapcsolom a világítást, és nem is ingadozik egyáltalán.