Te le fogod gyorsulni 0-100-on a dízelt, viszont rugalmasságban az lesz a jobb (az 1.6-osnál is jobb). Ez amúgy kiderül gyakorlatilag az összes tesztből is. 10-ből 9-szer a nagyobb teljesítményű autó fog jobban gyorsulni, viszont a nagyobb nyomatékú rugalmasabb lesz.
Én azért szeretném ezt a tesztet megcsinálni, tényleg érdekelne!
Labor körülmények között lehet, hogy rugalmasabb, ezt elfogadom. A valóságban visszaváltok és hol is tilt? Szóval ott elmegyek mellette bármikor. Akkor már a gyorsulást használom, amiben jobb vagyok.
De a rugalmasság nem arról szól, hogy mi van ha visszaváltasz... Te mindig, minden szituációban csakis visszaváltva gyorsítasz? Ha a válasz "nem", akkor neked is számít a rugalmasság, ugyanúgy, mint bárki másnak. Négyesben és ötösben szokás mérni, de természetesen ugyanúgy számít alacsonyabb fokozatokban is. Továbbá számít emelkedőn... számít ha meg van pakolva a kocsi... stb. A rugalmasság "mondja meg" azt is, hogy felmész-e mondjuk országúton egy adott emelkedőn ötösben, anélkül hogy vissza kell kapcsolj - vagy sem. Minél nyomatékosabb a motorod, minél jobb a rugalmasságod, annál nagyobb erre az esély.
Amúgy főleg a mai világban szerintem bárki, akinek nem teljesen mindegy a fogyasztás, nem úgy fog gyorsítani lehetőleg pl. még országúton előzés közben sem, hogy tiltásig forgatja az összes fokozatot.
Az pedig biztos, hogy rugalmasságban az 1.4-es dízel még az 1.6-os benzinesnél is jobb.
Ez itt négyes:
Ez meg ötös: