Ismerősöméknek a 2. Previa fut. Ő mondott néhány jellemzőt.
1. az első autó egy 2001-es full extrás, bőrös gyári navis típus volt németországból, eredeti 219.000km-rel. A napokban vitték el tőle tőle több, mint 250.000 km-rel. Nem volt vele semmilyen meghibásodás, 4 fiú gyermekkel használták családi autónak, síelni, nyaralni mentek vele. Tetőbox-szal agyig pakolva 7,2 volt egy átlagos síelés alatt az átlagfogyija.
2. Chiptuningolni nem lehet ezt a motort, csak boxot lehet rá kötni a teljesítmény növelésének érdekében.
3. a mostani "új" autójuk egy 2005-ös faceliftes, szintén fullextrás darab, 290.000km-rel. Budapest és Ausztria között futott egész eddigi életében. Az egyik porlasztócsúcsa cserés lesz, egyébként iszonyúan egyben van az autó, élőben is megcsodáltam. Megdöbbentő, hogy közel 300k futás után is alig-alig van kopás a beltérben, szinte újszerű.
4. A facelifttel a lemezek alatt történtek főleg módosítások: jobb a zajszigetelés, alaposabb a karosszéria korrózió védelme, az egész autó érzetre merevebb, masszívabb, a futóműve is biztosabb futású, alapfelszerelés része az VSC. A külső minimálisan változott, szinte csak az első lámpákhoz és lökhárítóhoz nyúltak hozzá, kicsit kecsesebb, csinosabb, modernebb lett.
5. Alkatrészellátása komplett, mint minden hasonló korú Toyotához, annyi megjegyzéssel, hogy a Priushoz hasonlóan a Previát is csak Japánban szerelték össze.
6. Rendkívül strapabíró autó, kb 5-600.000km-t futnak az alapvető karbantartásokat elvégezve, többnyire gond nélkül.
7. A Denso porlasztócsúcsokat jelenleg nem lehet felújítani (legalábbis, gyári értékekre nem), így ha cserélni kell, marad a bontott (vagy jó, vagy nem jó) megoldás.
8. A fullos verziók ún. "soft-close" ajtómozgatása luxus kategóriás feature.