Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 786923 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2115 Dátum: 2015.01.26 22:11:00 »
CDT220 van, 1CD-FTV. Akkor gondolom az nem jó.
Ha mégis, jelezd privátban.
Köszi
kellene akkor a 220-as háthajó.

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2116 Dátum: 2015.01.26 22:38:22 »
Köszi
kellene akkor a 220-as háthajó.
Privátban küldj e-mail címet, amire mehet.

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2117 Dátum: 2015.01.27 20:54:48 »
valaki tisztitott már egr-t dieselben?
ha rossz mi a tünet?
mert nekem hidegen dadog a diesel.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2118 Dátum: 2015.01.27 22:14:09 »
Izzítógyertyák rendben vannak?
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2119 Dátum: 2015.01.28 21:20:21 »
Izzítógyertyák rendben vannak?

elvileg jók bár nem mértem de reggel pöccre indul és 20másodperc mulva elkezd csühögve járni.
ha bemelegszik hibátlan.
egr ledugóztuk ma.
uj porlasztók vannak benne.
tipp?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2120 Dátum: 2015.01.29 22:59:18 »
Mivel elveszett egy nagyon részletes postom, mielőtt megoszthattam volna veletek, ezért méregből csak röviden:

Jövő héten gyűrűzzük az Ave motorját az olajfogyasztás- és az ehhez társuló túlzott emisszió miatt (mérve, elképedve).

Anyagdíj igen vastagon kedvezményezve:

1. gyűrűszett: 13.000 Ft (NPR - Nippon Piston Rings - Japan)
2. szelepszárszimering: ~5-6000Ft (gyári Toyota)
3. hengerfejcsavar készlet: 7800Ft (jó minőségű angol)
4. szelepfedéltömítés: 2500Ft (VictorReinz)
5. hengerfejtömítés: 11500Ft (Elring)
6. Főtengely szimering (első): 1400Ft

Ehhez még hozzájön egy 4 literes Eneos Susutina 5W-30 olaj és a Mann olajszűrő 14.000Ft-ért.

Ez összesen 56.200Ft anyag.

A munkadíj 50.000Ft a komlett szerelés, tisztítás, mérések, ellenőrzések, stb., + hozzá jön még 9000Ft síkolás és nyomáspróba.

A végösszeg ~116.000Ft.

A szerelő elmondása alapján (kb százas nygaságrendben csinált már vvt-i motor felújításokat), meg fog szűnni az olajfogyás és visszaáll az emisszió is. a Munka kb 2-2,5 napot vesz igénybe. Nem lesz bejáratós a motor, mert nem lesz benne gépi megmunkálás, de értelem szerűen hajtani sem célszerű. Normál használattal kb 3000km megtétele után mérhető rendes emisszió. A dugókon semmit sem alakít, nem lesznek újabb furatok, nem szabad piszkálni.

Pont az "i"-n, hogy a szervizkönyvbe be lesz tételesen jegyezve a munka, bélyegzővel, aláírással. A kiszerelt alkatrészeket visszaadja, én elrakom itthon. Fotózni fogom a munkát, a "dokumentációt" belinkelem majd...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

molnarir

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 68
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2121 Dátum: 2015.01.29 23:34:56 »
Királyság! Várjuk a fejleményeket! Sok sikert a nagy munkához! ;)

ujjobbagya

  • Vendég
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2122 Dátum: 2015.01.30 09:41:29 »
Pont az "i"-n, hogy a szervizkönyvbe be lesz tételesen jegyezve a munka, bélyegzővel, aláírással. A kiszerelt alkatrészeket visszaadja, én elrakom itthon. Fotózni fogom a munkát, a "dokumentációt" belinkelem majd...

Szuper, várjuk!

Én a fékkel szívok már megint, felettébb idegesítő, már vagy hatszor javították különböző szervizek a féket.
Megint elkezdte azt csinálni, hogy "időnként" nekiáll rázkódni a kocsi eleje pályatempónál.
Ezt úgy kb. 200km út alatt egyszer vagy kétszer összesen pár percig.
Ha rálépek a fékre addig jobban rázkódik, ezért gondolom hogy megint a fék.

Pár perc után "kisimul" és megy tovább mintha sínen futna.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2123 Dátum: 2015.01.30 10:14:14 »
futómű oké?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

ujjobbagya

  • Vendég
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2124 Dátum: 2015.01.30 10:27:59 »
futómű oké?

Szilentek, gumi cserélve, futómű állítva.
Mondjuk legutóbb cserélve lett a jobbelső kerékcsapágy azután nem lett újra állítva.
Az lehet hibaforrás?

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2125 Dátum: 2015.01.30 10:40:16 »
a csapágy lehet akár.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

ujjobbagya

  • Vendég
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2126 Dátum: 2015.01.30 10:42:19 »
a csapágy lehet akár.

Nemrég lett cserélve, SKF.
Azt is el lehet baxni?

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2127 Dátum: 2015.01.30 12:54:28 »
@Bepi: Király! Kíváncsian várom én is a tapasztalatokat. Nem is vészes összeg. Hajtokarcsapagyakat nem cseréltek, ha már szét lesz borítva?
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2128 Dátum: 2015.01.30 13:07:47 »
bepi:

Az új gyűrűknél kis bejáratás azért kell, sőt, még az olajat is hamar kell cserélni (kb. 2000 km után), mivel be kell kopniuk a hengerekhez.
Itt nagy hőterhelés lesz kis helyeken, és kopadék is fog képződni természetesen. Én olyan 4-5000 km-e át nem adtam neki teljes terhelést, sőt, addig kímélve, a terhelés fokozatosan növelve igyekeztem járni vele.
A Mahle gyűrűszett 500 (!) km után írta az olajcserét.

A tömítések jók, nekem a szelepfedéltömítés viszont csak a gyári lett jó.
A gyári szelepszárszimmeringeken meglepődtem, hogy ennyire olcsó.
A hűtőfolyadék nem szerepel a listán, de gondolom nem a régi megy vissza.
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.30 13:18:42 írta szfp »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2129 Dátum: 2015.01.30 13:30:51 »
@Bepi: Király! Kíváncsian várom én is a tapasztalatokat. Nem is vészes összeg. Hajtokarcsapagyakat nem cseréltek, ha már szét lesz borítva?
Elvileg nem. Gyakorlatilag attól függ, hogy a szétbontás után mi hogyan néz ki. A srác szerint ezeken kívül egy rendesen szervizelt autónál mást nem szükséges cserélni.
Az Andris nagyon bíztatott, hogy higyjem el, innentől kezdve a motor örök élet + 1 nap az én szervizelési szokásaimmal. Remélem, igaza lesz.
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.30 13:41:04 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i