Mickey, nem félsz kicsit az "első" gyártású autótól? Úgy értem, hogy szinte minden új típusnak, amikor elkezdik gyártani vannak gyerekbetegségei, ami általában a gyártás megkezdése után kb 2 évvel kijavítanak (illesztések, hibásan tervezett alkatrész, szigetelés...).
Valahol egyetértünk, de ezzel az erővel senki nem venne új autót a széria elején - aztán mi alapján javítanák ki a hibákat ? Amúgy nem kell ettől annyira félni... Toyotáéknál azért ritkán ölt zavaró méreteket ez a gyerekbetegség-effektus.
Most példálózhatnék az olajfogyasztós problémával, de nem teszem... Ennek ellenére, a Toyotánál is gyakori, hogy egy-egy újonnan bevezetett modell kapcsán vannak visszahívások ezért, meg azért, mint minden más gyártónál is. Sőt, olyan is van, amit csak mi használók veszünk észre, de a gyár nem kezd vele semmit. Én a magam részéről még több időt szentelnék a tesztekre valós körülmények között, minél nagyobb futás mellett. Ha ez mondjuk egy évvel elhalasztaná a végleges modell piacra dobását, hát, istenem, de legalább egy tényleg megbízható kisautó születne. Nem mondom, hogy a Yaris nem jó kisautó, csak, hogy ezzel még tovább lehetne finomítani. És nem ám kritikus körülmények között sivatagban, vagy az Északi-sarkon, hanem simán városban, autópályán több tízezer km-en keresztül autónként... Akár lemaszkolva is, ha nagyon nem szeretnék, hogy a végleges forma kitudódjon.
A másik, ami számomra kissé csalódás, az a 3 tagból álló motorválaszték... Ez szerintem nagyon kevés. Gyakorlatilag minden konkurens gyártó kihozta már a kis köbcentis turbós benzineseket, amik mellett hiába a hipermodern dualvvti, egyszerűen a vásárlók szemében nem elég egy 1,2, vagy 1,4 tsi-vel szemben. Nézzétek meg a Polo, vagy a Corsa, vagy a 207, vagy a Clio motoválasztékát. abban csak azok nem találnak nekik megfelelőt, akik nem is akarnak.
Nem azt mondom, hogy ez a mai irány, amibe a gyártók haladnak feltétel nélkül helyes, de az eladások szempontjából égetően szükség lenne a Toyotánál is ezekre az erőforrásokra. A három motor közül saját kategóriájában egyedül a kis dízelt nevezném abszolút versenyképesnek, hasonlót más gyártó nemigen tud, max a VW (1,6 tdi) és a PSA konszern (1,4-1,6hdi). A benzinesek, viszont kevesek egy 1,2 tsi-hez, vagy tci-hez pl. Mire mondom, hogy kevés? Gyakorlatilag az össze megjelent teszt az 1,33 dual-vvt-i -vel kapcsolatban arról számol be, hogy nem tudni, hogy lakozik benne a 100LE, mert nem érződik. Modern, jó, keveset fogyaszt, csendes, de "halott". Nem értem, és kifejezetten zavar a Toyota ez irányú hozzáállása, hogy miért nem lépnek? Ők is az eladásokból élnek, de mégsem aknázzák ki a piaci igények diktálta lehetőségeket, mint, ahogy azt teszi a konkurencia. És ez látszik is az eladásaikon...