Nos, voltam műszakiztatni a Reálszisztéma Budánál. Az autómat most tavasszal vásároltam használtan, 8 éves Yaris 1.3-as. 1-2 baját már ismertem én is, de kíváncsi voltam a szakik mit vesznek észre.
1. Telefonon elérhetetlenek, valami gond lehet a telefonközpontjukkal, mert ugyan a munkafelvevők megadták a direkt számukat, mikor azt hívom, hallatszik, hogy felveszik, majd a telefonközpont automatikusan visszakapcsol a zenére. egy fekete pont
2. Helyszínen viszont nagyon udvariasak a munkafelvevők és segítőkészek. Egy piros pont ezért.
Az autót bevittem a megbeszélt időpontra műszakiztatni. Átvizsgálták és úgy találták, hogy a műszakiztatáshoz mindenképpen cserélni kell a következőket:
- első helyzetjelző izzók: ez OK, nem égtek
- első ablaktörlő gumik. Nem tudom miért, tök jól törölnek.
- a hátsó ablaktörlő gumi viszont tök gáz. Azt nem vették észre.
- első futóműnél a stabilizátor gumibakokat. Megmutatták, valóban már régieknek látszanak, az anyag öregedett, és ki is fogom őket cserélni. De kétlem, hogy a műszakiztatás előfeltétele lenne.
- Az autóban nem a gyári, hanem annál szélesebb aksi van. Az autó japán, az előző tulaj akksi cserénél (állítólag) a francia modelbe valót tette bele, az szélesebb, így a japánba való rögzítővel nem tudta rögzíteni. És nem rögzítette. Az akksi neki-neki csusszant a mellette lévő fekete műanyag alkatrésznek (nemtom mi annak a neve
) A Reálszisztéma megoldása a problémára: cserélni kell az aksit és kell hozzá új akksi leszorító. (akksi 23.000 ft + 4.000 Ft leszorító). Ez annyira nem lelkesített engem. Szerintem ezt meg lehet oldani másképp is.
A felsorolt javításokat mind a műszakiztatás előfeltételeként jelölték meg. 48.000 Ft alkatrészköltség + 15.000 Ft munkadíj (alaphangon) + 18.000 Ft vizsgadíj... durván 80-85.000 ft. Hmmm. Egy kicsit soknak tűnt ez nekem egy lényegében teljesen üzembiztos Yaris műszakiztatásához.
A dolog vége az lett, hogy az autó máshol műszakizott: Simon Lászlónál - itt a forumon ajánlották. Ő az aksit is tudta rögzíteni akksi csere nélkül.
Összegezve: a szervíz jó és megbízható, ha ott műszakizik az autód, akkor az biztos, hogy jó formában van. De nem olcsó és nem flexibilisek. Nagyon nem olcsó.
Viszont érthető: ők munkát és alkatrészforgalmat szeretnének, minél többet. Ebből (is) élnek.