Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2666484 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Zo-Lee

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10290 Dátum: 2016.06.22 11:00:29 »
Tisztelt Fórumtársak,

ismét elkezdődött kálváriám az egyik injektorral, de legalább 10 évig nem volt gond velük.
A baj csak az, hogy most már kezd nagyon nehéz lenni a beszerzés, akár új akár bontott.
2 hónapja "küzdök", most épp sikerült 4 jó bontottat venni, ám nem belevaló...  :wacko: :no:
Viszont az autó meg most épp nagyon kéne, az injektor meg már annyira rossz, hogy szinte folyamatosna nem működik.

Kérdésem, esetleg nincs valakinek egy kék fajta, csak úgy tengleng talonban?
96-os, 1.6, 16V, 4A-FE a motor
az alábbi linken a BOSCH féle a jó (most is ilyen kék van benne, amit vettem négyet, DENSO, az olyan mint a linken látható Blueprint tipus)
http://www.autodoc.hu/jarmu-alkatreszek/befecskendezoe_szelep_fuevoeka_fuevoekasor_pde-12899/toyota/carina/carina-e-hatchback-_t19/3627-1-6-gli-at190
(Itt nem rendelhető a Bosch, ez már lejátszott kör, ezt (is) akartam már egyébként... :-( )


Üdv,
Zo-Lee

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10291 Dátum: 2016.06.22 11:20:14 »
üdv!

Miért nem jó bele?

Zo-Lee

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10292 Dátum: 2016.06.22 11:31:11 »
Más a végük vagymi (szerelő mondta, fizikailag nem lehet beletenni, (én nem voltam ott)), és tényleg, most hogy én is megnéztem ezen a  honlapon, valóban más.
Amit sikerült végre vennem, bontott Denso(k), az ilyen(ek):
http://www.autodoc.hu/blue-print/2896267
És ami meg - valószínűleg - kell bele:
http://www.autodoc.hu/bosch/1150277

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10293 Dátum: 2016.06.22 16:16:12 »
Jó bele a Denso, én is lecseréltem a kék Bosch injektorokat Densokra és simán megy vele a verda, hiába rövidebb a nyúlványa. Fizikailag bele kell mennie, mert átmérőre tök egyforma a vége mind a kettőnek. De ha ragaszkodsz a kék injektorokhoz nekem még megvannak a lecserélt Boschok.
Toyotáról csak jót vagy semmit...

Zo-Lee

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10294 Dátum: 2016.06.22 18:17:02 »
 :eek: :eek:
Iiiiigen???

Na most már tiszta vizet kellett öntsek a pohárba, szétszereltem...  :)

Rosszul tudtam, a kékem is Denso, és nem Bosch. De a cikkszáma ugyanaz mint amit Bosch-t akartam volna venni.
Megnéztem, valóban belemegy a másik fajta, de akkor a fekete nyúlvány ahogy mondtad, nem megy bele teljesen, lesz egy "üres", keskenyebb rész (nem tudom, hogy írjam pontosan), a luk ahova be kell tolni az injektort, folytatódik egy kisebb átmérőjű lukkal (ahova a kékem fekete "nyúlvány" része betolódik).

És Te így használod???  :eek:

Zo-Lee

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10295 Dátum: 2016.06.22 18:55:08 »
JA igen, még valami.
A kéken a két kis lyuk "látványosan" kisebb mint a sárgán. Ez is elbizonytalanító, azért mégsem egy "camping bicikli hajtócsapágyáról" van szó...

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10296 Dátum: 2016.06.22 22:09:58 »
Ne zavarjon, hogy a sárga injektor szára rövidebb és nem ér a szűkebb luk végéig , az a lényeg, hogy a gumigyűrűre felfekvő vállak egyformák mindkét injektoron, jó a tömítése és működik vele a motor, nem fogyaszt vele többet. A fúvóka furatok átmérője valóban eltérő, de mindkét injektor üzemi nyomása azonos, az egységnyi idő alatt szállított üzemanyag mennyisége picit több a sárgának. A kék injektorok a Denso felirat ellenére Bosch gyártmányúak, ha jól megnézed találsz a kék műanyagba préselve egy pici Bosch logót is.
« Utoljára szerkesztve: 2016.06.22 22:14:19 írta FLInt »
Toyotáról csak jót vagy semmit...

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10297 Dátum: 2016.06.23 00:01:13 »
Jól beszél a kollega!
Nekem is működik a dolog, 5.8-6.0 az átlag már több tízezer km óta!  :cool2:

Zo-Lee

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10298 Dátum: 2016.06.23 08:33:19 »
Amindenségit!   :eek:

Akkor azt mondjátok nyugodtan cseréljem át... Hát jó, kipróbálom...
Viszont a tömítőket (fúvókatartó gumi vagymicsoda), amibe belehelyezem az injektorokat, csak ki kéne cserélni, elég vacakak már, főleg most az utóbbi időben többször ki-be lettek szerelve, szerelő mondta, hogy azért ez nem tesz ugye túl jót... És tényleg már elég repedezett(ek).
Tudtok mondani valami boltot/üzletet, ahol lehetne venni? (Természetesen gúgl a barátom, de egyrészt még a megnevezésével is gondban vagyok, másrészt meg amennyit eddig találtam/megnéztem webshopot, nem találtam ilyet.)

Szerk.: érdemes lenne ultrahangos tisztíttatnom ezeket a bontott injektorokat? Gondolom ráférne.
« Utoljára szerkesztve: 2016.06.23 08:47:43 írta Zo-Lee »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10299 Dátum: 2016.06.23 23:35:04 »
Gyárit érdemes venni!
Toyota szalonban az alkatrészes kikeresi neked!

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10300 Dátum: 2016.06.24 03:26:34 »
A Toyodiy oldalán is érdemes nézelődni, akkor a szervizben már könnyebb beazonosítani. Amennyiben már nem forgalmazzák akkor megmodják a helyettesítő cikkszámot.

Zo-Lee

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10301 Dátum: 2016.06.24 09:49:59 »
Köszönöm a segítségeteket!

Bárdinál sikerült rendelni tartógyűrűt, ez megoldva.
Ők is pont ezt a toyodiy oldalt ajánlották, el is kezdtem böngészni, baromi jó, végre ugyahogy képben lettem injektorok ügyében.

Most már csak egy bajom van - számomra is új info, tegnap vált kérdéssé miután beszélgettem egy Carinás tulajjal -, hogy lehet, hogy mégsem angol az enyém, hanem japán. toyodiy-on az alvázszám szerint ugyan Europe-nak készült, visonzt állítólag a hátul fehér indexes, illetve amelyikbe a hosszúnyúlványú injektor kell, az még japán. És az nem szegénykeverékes, ha jók az infóim (?)...
95 augusztusi.
Honnan lehet megtudni, hogy szegénykeverékes, avagy sem?
(toyodiy szerint két injektor való bele:
23209-02020 és a
23209-02030   LEAN BURN féle.
persze mindkettő hosszúvégű. De most ez mindegy is.)

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10302 Dátum: 2016.06.24 14:09:24 »
Az angol vagy japán kérdést az dönti el, hogyan kezdődik az alvázszámod. SB-vel kezdődnek az angol, JT-vel pedig a japán gyártású modellek. Mindkét modell Európának készült, azért van Carina felirat után egy E betű is. Az indexbúra színe nem irányadó, mert azt lehet cserélgetni is, de jellemzően a hátul fehér indexet a fészlift előtti verzió kapta. A 23209-02020 cikkszámú citromsárga színű injektor tudtommal az 1.8-as szegény keverékes motorokba való, a
23209-02030 cikkszámú sötétkék injektorok valók az 1.6-os szegény keverékes motorokba. A szegény keverékes motoroknál az injektorok nem a szívótorokba vannak építve, hanem a hengerfejbe. A kettő közötti eltérésről képeket is találsz a fórumon, ha rákeresel.
« Utoljára szerkesztve: 2016.06.24 14:12:34 írta FLInt »
Toyotáról csak jót vagy semmit...

mesti

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 279
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10303 Dátum: 2016.06.24 14:41:34 »
Az angol vagy japán kérdést az dönti el, hogyan kezdődik az alvázszámod. SB-vel kezdődnek az angol, JT-vel pedig a japán gyártású modellek. Mindkét modell Európának készült, azért van Carina felirat után egy E betű is. Az indexbúra színe nem irányadó, mert azt lehet cserélgetni is, de jellemzően a hátul fehér indexet a fészlift előtti verzió kapta. A 23209-02020 cikkszámú citromsárga színű injektor tudtommal az 1.8-as szegény keverékes motorokba való, a
23209-02030 cikkszámú sötétkék injektorok valók az 1.6-os szegény keverékes motorokba. A szegény keverékes motoroknál az injektorok nem a szívótorokba vannak építve, hanem a hengerfejbe. A kettő közötti eltérésről képeket is találsz a fórumon, ha rákeresel.
Kis pontosítással élnék, a hagyományos angol gyártású 1.6-os sárga, és mindkét szegénykeverékes (1.6, 1.8 ) motor gyárilag kék injektorral szerelt.
mesti

Zo-Lee

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10304 Dátum: 2016.06.24 15:22:20 »
Ezek aztan a profi valaszok, koszonom.  :)