És ez jó vásár lehet?
http://akedvenc.hu/autoink/csillaghegy/?hirdeteskod=12006781&ogimage=http://egerut.hasznaltauto.hu/90c905daa466900ae9729d508582719f391754e5/10304/12006781_1xl.jpg
Kívülről szépnek néz ki, de mindegyik eladásra váró kereskedéses autót kifényeznek, szóval ez nem meglepő.
Amit javaslok megnézni:
- a hátsó ajtók alján és a kerékjárat ívén megvannak-e az átlátszó gyári védőfóliák. Ez egy elég egyértelmű jel, hogy ha hiányzik, akkor ott javítva volt.
- az egyik képen szemből az autó jobb oldali lámpája és a lökös közepe közti rés nagyobbnak tűnik, ez vagy egy lámpa ki beszerelés miatt, vagy csak a fénykép szöge, de lehet javításból adódó gond is.
- parkradarok működnek-e elől és hátul rendesen, bár ez ugye nem egy gyári szett.
- a motor alatti műanyag tálcák mind egyben vannak-e, és hiánytalanul megvan-e minden részük, nem sérültek-e.
- az alapjárat mennyire egyenletes, lámpa nélkül, helyzetjelzővel, tompított fénnyel, és a légkondi bekapcsolásával.
- légkondi működik-e, nem hallatszik-e kerepelő hag a kis légterelőt állító motorokból az utastérben.
- a bal oldali féltengelyen ha benézel a kerékjárat felől, megvan-e a féltengely közepén a kis gumi bumszli.
- obd hibatárolót is ki kellene olvasni, persze ha nem világít, nem fog hibát adni vélhetően, de pl a katalizátor állapotából a readiness adatokat is jó lenne megnézni. Gyakori, hogy a katalizátor gyengesését visszajelző hibát egy akku saru le és vissztétellel nullázzák, és utána mikor hazaviszed, csak néhány száz km megtétele után dobja be majd a p04xx hibát. Itt ugye két-két lambda van, és két katalizátor részr a 2.0 motor miatt.
- ha már akksi saru, azt is érdemes megnézni, nem-e látsz rajta gyakori szerelési nyomot a csavarjain.
- a motortérben megvan-e minden műanyag takaró elem.
- kézifék mennyire fennt fog
- fékezésnél, menet közben van-e bármilyen nem odaillő hang, zaj.
- alapjáraton remeg-e a kaszni (főleg a már említett esetekben - lámpával, klímával, hidegen, meleg motornál).
- hűtőfolyadék rózsaszín színű-e, és megfelelő szinten áll-e.
- levegőszűrő milyen állapotban van benne, mennyire poros -- sokat elmond a korábbi gondozásról
- olajszint megfelelő-e, és átlátszó aranysárga-e
- olajbeöntő nyíláson át benézve látható-e bármilyen lerakódás.
- az ajtó járatoknál megvan-e mindkét oldalon a gyári papír matrica, van-e rajta akár csak kis mértékben festék nyom.
- én néha az ajtó szigetelő csíkokat is kicsit félrehúzom, hogy azoknál látható-e bármilyen festés, szerelés nyom, de pl a csomagtér fenéklemezét is érdemes megnézni a kárpit alatt ebből a szempontból.
- szőnyegből azért ha gyári filcszőnyeg nincs benne, az tényleg érdekes, de pl a gumiszőnyeg tényleg nem gyári, ami lehet amiatt, hogy nem kértek bele, vagy nem tom, de furi kicsit ennyi km után.
- magyar forgalomba helyezésű-e, ha igen, akkor ez még a magyar zászlós rendszámos kellene, hogy legyen.
- hanyadik tulajdonos árulja.
- féktárcsáknak van-e válla már, mert kb 100e km az ami után már a gyári tárcsákon is érezhető kellene legyen egy kis vállasodás. voltak-e esetleg cserélve, szervíz számla, szervízkönyvbe bejegyzése...
- az üvegeken mindehol rajta van-e a toyota márka felírata -- amelyiken nincs, az már cserés volt.
- váltónak van-e bármilyen fura hangja, mert az 5-ik fokozattal is voltak itt többeknek gondjuk ha már több kilométeres az autó -- ezt még én nem tapasztaltam, vagy már javították az enyémben, nem tudom.
- kerékcsavarok sarkai mennyire vannak megnyúzva, ebből is lehet néha a használatra, km-re következtetni, ha sok lenne benne.
- milyen márkájú gumik vannak rajta, milyen DOT számmal (milyen idősek), és végigsimítva, nincs-e esetleg valamelyiknek az oldalfala kidomborodva bárhol is, futófelőületet ugyenígy célszerű átnézni.
- pótkerék milyen állapotú, volt-e használva
- belső burkolatoknál a tetőelemeknél, vagy az oldalburkolatnál az illesztsek körül azonosak-e mindehol a rések, vagy látszik-e bárhol bontás nyoma.
- ez mondjuk alap, de megnézni, hogy működik-e minden extra, ülésállítástól kezdve a szivargyújtóig, belső világításokig, fényszóró magasság állítás működésének ellenőrzéséig, stb.
- saját tapasztalat, hogy ha az akksi sarut gyakran leveszik, akkor a rádióban nincsenek beállítva, eltárolva a rádióállomások.
- olajfolyást is körbe kell nézni a motoron, ha van lehetőség a motor felső műanyag burkolatának levételére akkor az a legjobb, jobban rálátni.
- festékre nézve érdemes kölcsönkérni egy rétegvastagságmérőt. Remélhetőleg nem került telibefújásra az autó, így ahol a két oldal azonos pontja közt eltérés mutatjozik jelentősebb, ott lehetséges, hogy javítva volt.
- szélvédőn érdemes átnézni a kavicsfelverődéseket, karcokat, kell-e esetleg cserélni majd
- ha hideg párás időben mész, lehet a hátsó ablakfűtést is tesztelni, plusz megnézni, hogy hidegen nem-e füstöl kékeset pörgetésre
- a pedálok közül főleg a gázpedál kopásait szoktam nézni, azon amúgy is legtöbbször macerásabb gumit, vagy épp azt a felületet kicserélni, ahol tapossák.
- volt-e már légzsákparton cserés visszahíváson az autó, megvan-e róla a papír, milyen km állással járt ott akkor, mert azt ott biztosan rögzítették (tőlem is kérték/megnézték, és a cseréről a papírt is eltettem).
- megvan-e az autóhoz a két gyári távirányítós kulcs, és a harmadik kódkulcs.
Én kb. ezeket szoktam végigcsekkolni autóvásárláskor, illetve azokat is beleírtam amik az avensis-nél lényegesebbek. Kinézetre mondjuk engem kicsit taszítanak azok az autók, amik ennyire ki vannak fényesítve, és még a gumi is körbe van kenve szilikonnal.. Inkább nézek meg egy családi ház előtti hídon lefényképezett, mindennapi használatból eredő porral bíró autót, mint ilyet, de ez már ízlés kérdése. A 2.0 -nál azért a városi használatból eredő kokszosodási gondot tudni kell, ez az 1.6 és 1.8 motoroknál nincs, mert már az üzemanyag rendszerük. A többi meg lényegében szinte ugyanaz, szóval a fórumot olvasgatva a legtöbbet itt megtalálod. Jah, és ha az eladó akadékoskodik bármilyen fenti dolog ellenőrzésében, vagy megvizsgálásában, akkor az igencsak elgondolkodtató, és inkább célszerű akkor továbblépni, mert nem véletlen problémázik valószínű..
Sok sikert a vásárláshoz, és ha van időd beszámolhatsz, plussz a tapasztaltakat megoszthatod itt is!