Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3749353 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1104
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13890 Dátum: 2017.09.26 08:30:04 »
:(

Valamikor nyár elején cseréltem H7 izzót, a jobb oldali első tompított fényt... a múlt héten - a brit nyárban - teljesen bepárásodott, a felület nemhogy homályra, a ~felén vízcseppek ücsörögtek. Ezt arra fogtam, hogy a kupakot úgy pattintottam a helyére (sz@rul), hogy a motortéri műanyag burkolatokat sem vettem le (távmatatás).

Most vasárnap lebontottam rendesen: kivettem a H1 távolsági izzót és annak műanyag sápiját is, a H7 kalapját is... és meghajszárítóztam az egészet. (Egyik lukon ment be a meleg levegő, másikon jött ki a párás langyos) 10-20 perc után oké is volt. Visszaépítettem a H1-et a kotonjával, a tompított H7 mögé rendesen bepattintottam a helyére a kalapot.... Erre ma reggel nézem, majdnem olyan vizes, mint volt :(

Van-e tuti módszer? Tegyek bele macskaalmot vagy silica-gélt?
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13891 Dátum: 2017.09.26 09:27:06 »
Én egyszerűen nem rakom rá a fedőkupakot amikor párásodik. A víz valahol úgyis belemegy, teljesen céltalan hogy idegeskedjek rajta. Amikor a kupak nincs rajta, olyankor legalább kiszárad. Itt fórumon találtam anno ezt a tippet, a régebbi oldalakat olvasgatva és teljesen bevált.

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13892 Dátum: 2017.09.26 09:54:57 »

Van-e tuti módszer? Tegyek bele macskaalmot vagy silica-gélt?

A lámpatestnél a hajszárítóval a párát le tudod csapatni (elpárologtatni), de ha sok benne a víz, akkor megáll az aljában kis "tócsában", és azt kihajszárítózni nem vagy csak nagyon nehezen lehet. A legjobb megoldás a kiépítés, kirázogatás, majd ha tényleg száraz mindenhol, akkor megnézni, hogy minden szellőzője rendben van-e, a sapka gumiszigetelése is jó-e, és úgy vissza a lámpa. Ehhez persze az első lámpáknál a lököst is lentebb kell ugye engedni..
Nálam a hátsók voltak mocskosak belül kicsit, és azokat kimostam, most már szép tiszták, de hajszárítóval ha folyékony és kicsit is nagyobb mennyiségű víz van benne, mint csak pára, akkor azt szinte lehetetlen eltüntetni.
A szilikagél egyébként nem rossz ötlet, kíváncsi lennék rá, hogy egy nagyobb zacsival elhelyezve benne beválna-e, csak ugye nem lenne jó, ha szétszóródna benne.. :D Mondhatni darabos lenne a látás utána.. :D
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13893 Dátum: 2017.09.26 10:59:50 »
És ez jó vásár lehet?
http://akedvenc.hu/autoink/csillaghegy/?hirdeteskod=12006781&ogimage=http://egerut.hasznaltauto.hu/90c905daa466900ae9729d508582719f391754e5/10304/12006781_1xl.jpg

Kívülről szépnek néz ki, de mindegyik eladásra váró kereskedéses autót kifényeznek, szóval ez nem meglepő.

Amit javaslok megnézni:
- a hátsó ajtók alján és a kerékjárat ívén megvannak-e az átlátszó gyári védőfóliák. Ez egy elég egyértelmű jel, hogy ha hiányzik, akkor ott javítva volt.
- az egyik képen szemből az autó jobb oldali lámpája és a lökös közepe közti rés nagyobbnak tűnik, ez vagy egy lámpa ki beszerelés miatt, vagy csak a fénykép szöge, de lehet javításból adódó gond is.
- parkradarok működnek-e elől és hátul rendesen, bár ez ugye nem egy gyári szett.
- a motor alatti műanyag tálcák mind egyben vannak-e, és hiánytalanul megvan-e minden részük, nem sérültek-e.
- az alapjárat mennyire egyenletes, lámpa nélkül, helyzetjelzővel, tompított fénnyel, és a légkondi bekapcsolásával.
- légkondi működik-e, nem hallatszik-e kerepelő hag a kis légterelőt állító motorokból az utastérben.
- a bal oldali féltengelyen ha benézel a kerékjárat felől, megvan-e a féltengely közepén a kis gumi bumszli.
- obd hibatárolót is ki kellene olvasni, persze ha nem világít, nem fog hibát adni vélhetően, de pl a katalizátor állapotából a readiness adatokat is jó lenne megnézni. Gyakori, hogy a katalizátor gyengesését visszajelző hibát egy akku saru le és vissztétellel nullázzák, és utána mikor hazaviszed, csak néhány száz km megtétele után dobja be majd a p04xx hibát. Itt ugye két-két lambda van, és két katalizátor részr a 2.0 motor miatt.
- ha már akksi saru, azt is érdemes megnézni, nem-e látsz rajta gyakori szerelési nyomot a csavarjain.
- a motortérben megvan-e minden műanyag takaró elem.
- kézifék mennyire fennt fog
- fékezésnél, menet közben van-e bármilyen nem odaillő hang, zaj.
- alapjáraton remeg-e a kaszni (főleg a már említett esetekben - lámpával, klímával, hidegen, meleg motornál).
- hűtőfolyadék rózsaszín színű-e, és megfelelő szinten áll-e.
- levegőszűrő milyen állapotban van benne, mennyire poros -- sokat elmond a korábbi gondozásról
- olajszint megfelelő-e, és átlátszó aranysárga-e
- olajbeöntő nyíláson át benézve látható-e bármilyen lerakódás.
- az ajtó járatoknál megvan-e mindkét oldalon a gyári papír matrica, van-e rajta akár csak kis mértékben festék nyom.
- én néha az ajtó szigetelő csíkokat is kicsit félrehúzom, hogy azoknál látható-e bármilyen festés, szerelés nyom, de pl a csomagtér fenéklemezét is érdemes megnézni a kárpit alatt ebből a szempontból.
- szőnyegből azért ha gyári filcszőnyeg nincs benne, az tényleg érdekes, de pl a gumiszőnyeg tényleg nem gyári, ami lehet amiatt, hogy nem kértek bele, vagy nem tom, de furi kicsit ennyi km után.
- magyar forgalomba helyezésű-e, ha igen, akkor ez még a magyar zászlós rendszámos kellene, hogy legyen.
- hanyadik tulajdonos árulja.
- féktárcsáknak van-e válla már, mert kb 100e km az ami után már a gyári tárcsákon is érezhető kellene legyen egy kis vállasodás. voltak-e esetleg cserélve, szervíz számla, szervízkönyvbe bejegyzése...
- az üvegeken mindehol rajta van-e a toyota márka felírata -- amelyiken nincs, az már cserés volt.
- váltónak van-e bármilyen fura hangja, mert az 5-ik fokozattal is voltak itt többeknek gondjuk ha már több kilométeres az autó -- ezt még én nem tapasztaltam, vagy már javították az enyémben, nem tudom.
- kerékcsavarok sarkai mennyire vannak megnyúzva, ebből is lehet néha a használatra, km-re következtetni, ha sok lenne benne.
- milyen márkájú gumik vannak rajta, milyen DOT számmal (milyen idősek), és végigsimítva, nincs-e esetleg valamelyiknek az oldalfala kidomborodva bárhol is, futófelőületet ugyenígy célszerű átnézni.
- pótkerék milyen állapotú, volt-e használva
- belső burkolatoknál a tetőelemeknél, vagy az oldalburkolatnál az illesztsek körül azonosak-e mindehol a rések, vagy látszik-e bárhol bontás nyoma.
- ez mondjuk alap, de megnézni, hogy működik-e minden extra, ülésállítástól kezdve a szivargyújtóig, belső világításokig, fényszóró magasság állítás működésének ellenőrzéséig, stb.
- saját tapasztalat, hogy ha az akksi sarut gyakran leveszik, akkor a rádióban nincsenek beállítva, eltárolva a rádióállomások.
- olajfolyást is körbe kell nézni a motoron, ha van lehetőség a motor felső műanyag burkolatának levételére akkor az a legjobb, jobban rálátni.
- festékre nézve érdemes kölcsönkérni egy rétegvastagságmérőt. Remélhetőleg nem került telibefújásra az autó, így ahol a két oldal azonos pontja közt eltérés mutatjozik jelentősebb, ott lehetséges, hogy javítva volt.
- szélvédőn érdemes átnézni a kavicsfelverődéseket, karcokat, kell-e esetleg cserélni majd
- ha hideg párás időben mész, lehet a hátsó ablakfűtést is tesztelni, plusz megnézni, hogy hidegen nem-e füstöl kékeset pörgetésre
- a pedálok közül főleg a gázpedál kopásait szoktam nézni, azon amúgy is legtöbbször macerásabb gumit, vagy épp azt a felületet kicserélni, ahol tapossák.
- volt-e már légzsákparton cserés visszahíváson az autó, megvan-e róla a papír, milyen km állással járt ott akkor, mert azt ott biztosan rögzítették (tőlem is kérték/megnézték, és a cseréről a papírt is eltettem).
- megvan-e az autóhoz a két gyári távirányítós kulcs, és a harmadik kódkulcs.

Én kb. ezeket szoktam végigcsekkolni autóvásárláskor, illetve azokat is beleírtam amik az avensis-nél lényegesebbek. Kinézetre mondjuk engem kicsit taszítanak azok az autók, amik ennyire ki vannak fényesítve, és még a gumi is körbe van kenve szilikonnal.. Inkább nézek meg egy családi ház előtti hídon lefényképezett, mindennapi használatból eredő porral bíró autót, mint ilyet, de ez már ízlés kérdése. A 2.0 -nál azért a városi használatból eredő kokszosodási gondot tudni kell, ez az 1.6 és 1.8 motoroknál nincs, mert már az üzemanyag rendszerük. A többi meg lényegében szinte ugyanaz, szóval a fórumot olvasgatva a legtöbbet itt megtalálod. Jah, és ha az eladó akadékoskodik bármilyen fenti dolog ellenőrzésében, vagy megvizsgálásában, akkor az igencsak elgondolkodtató, és inkább célszerű akkor továbblépni, mert nem véletlen problémázik valószínű..
Sok sikert a vásárláshoz, és ha van időd beszámolhatsz, plussz a tapasztaltakat megoszthatod itt is! :)
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Hoffmann G.

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13894 Dátum: 2017.09.26 11:41:40 »
Én a t27 -hez csak két teljesen 1forma kulcsot kaptam a márka kereskedéstől .... Kezdhetek izgulni?

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1104
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13895 Dátum: 2017.09.26 11:59:15 »
ez igen, alapos összefoglaló... grat mh197.

gezahofi: no para, a szervízkulcs (3. kulcs) megléte ritka madár, legalább 80%-ban elveszíti az első tulaj, az első 2-3 évben...

'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Hoffmann G.

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13896 Dátum: 2017.09.26 12:35:59 »
Ez az, első tulaj vagyok, újonnan vettem...

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13897 Dátum: 2017.09.26 12:55:24 »
ez igen, alapos összefoglaló... grat mh197.

Köszönöm! :)

Ez az, első tulaj vagyok, újonnan vettem...

Én a T25 -ről írtam. Első tulajtól vettem, két fekete távirányítós kulcs van hozzá, és egy halvány szürke kódkulcs, amit igazából nagyon nem is tudom mire jó.. talán kulcsprogramozásra?? Lehet a T27-nél már másképp oldották meg ezt a kérdést, mondjuk a gyári gép alapból tudja programozni az új kulcsot, vagy valahogy így..
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1104
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13898 Dátum: 2017.09.26 16:05:57 »
T25-mhöz két német tulaj után "csak" a 2 db távirányítóst kaptam meg, ellenben mindkettő eredeti, használható, jó állapotban.

Ezzel szemben a Yarishoz kaptam 2 megviselt, összetört kulcsházast. Az egyik nem is távirányított, abból sacc úgy ki volt törve a tolla, az is csoda hogy megvan, s csak az egyik eredeti, a másik már másolt...
továbbá a 3. azaz szervízkulcsot is (amivel viszont nem indul, nyit-zár, gyújtáskapcsolóban elfordul, de csak köszörül)
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13899 Dátum: 2017.09.26 16:21:59 »
továbbá a 3. azaz szervízkulcsot is (amivel viszont nem indul, nyit-zár, gyújtáskapcsolóban elfordul, de csak köszörül)

Szeintem - bár nem próbáltam még - a 3. szervíz vagy általam kódkulcsnak nevezett kulcs csak valami kulcskódoláshoz lehet, legalábbis ezt feltételezem.. Majd megírják, ha nem így van. Mindenesetre szerintem az azért nem indít, mert nincs benne immo chip, és az blokkol.
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13900 Dátum: 2017.09.26 16:23:48 »
Szeintem - bár nem próbáltam még - a 3. szervíz vagy általam kódkulcsnak nevezett kulcs csak valami kulcskódoláshoz lehet, legalábbis ezt feltételezem.. Majd megírják, ha nem így van. Mindenesetre szerintem az azért nem indít, mert nincs benne immo chip, és az blokkol.
én is igy tudom,h az szervizkulcs.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13901 Dátum: 2017.09.26 16:41:14 »
Szeintem - bár nem próbáltam még - a 3. szervíz vagy általam kódkulcsnak nevezett kulcs csak valami kulcskódoláshoz lehet, legalábbis ezt feltételezem.. Majd megírják, ha nem így van. Mindenesetre szerintem az azért nem indít, mert nincs benne immo chip, és az blokkol.
T25 szervízkulcsban van immobilizer, teljesértékűen használható. Akkor nem megy, ha törölve lett a pool-ból. Ez se gond, ilyenkor vissza lehet tanítani.

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13902 Dátum: 2017.09.26 16:52:00 »
Epp ma ertem vissza Nemetorszagbol, autoert voltunk kint. Egy fixert mentunk, de megneztunk a kornyeken utana tobb Avensist is. Szinte barmelyik kornyeken lehet talalni, es mar igen jo T25-ok is vannak 4300-4500 EUR korul alku elott. Kombibol boven tobb van, bar Liftbacket is lehet talalni. Mi csak az 1.8-asokat nezegettuk, a 2.0-s szoba sem kerul(t).
(Egy FL T22-t hoztunk be, garantalt 60ezer km-rel. Uj szaga van, rucskos a kormanya, lenyegeben a tortenelem egy megorzott darabja)
« Utoljára szerkesztve: 2017.09.26 16:53:45 írta Tshuhash »
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

ult1mate

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13903 Dátum: 2017.09.27 09:37:21 »
Sziasztok,

Nekem egy T25-ös 2004 sedanom van amiben valahogy az előző tulaj által kiesett a csomagtartó világítás lámpatest és most csak úgy fityeg a kábelen de működik. Ahogy néztem a neten nem eltört ( pedig ezt saccoltam először) hanem valamilyen más módon volt felfogatva de nem tudom hogyan.  :eek:
Valakinek tapasztalata ilyennel kapcsolatban esetleg hogyan tudnám visszatenni?
Ez a cikkszáma a pontosítás végett: 81240 05040

Optimus86

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 134
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13904 Dátum: 2017.09.27 16:06:24 »
Pár napja írtam, hogy 2004/2005 körüli T25-ös Avensist keresünk 2.0L-es benzines motorral.
Aztán osztottunk szoroztunk és a nekünk picit jobban tetsző 2008 FL utáni 5 ajtós Ford Focus felé kezdtünk húzni. 1.6 Ti-VCT motorral. Nem egy nyűgös darab elvileg, európai autók között megbízhatónak számít (elvileg).
Ugye hasonló áron 4-5 évvel újabbat lehetne belőle kifogni, mint az Aveből. Méretileg is elég lenne nekünk bőven.
Aztán előbb keresgéltem Focus cikkek után a neten és ez a cikk jött velem szembe: http://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2017/01/09/egy-ev-egy-atlagos-hasznalt-autoval/, illetve http://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2015/12/30/hasznalt-auto-erdemes-volt-kint-megvenni/
Eléggé költséges egy 200k km feletti Focus életben tartása (és több a cikk alatt hozzászóló szerint ez majdnem minden autóra igaz, hogy 200k+ km után széthullik). A cikkírót lent a hozzászólásoknál be is találták emiatt, de ő azt mondja, hogy ezek ritka kiadások és sokáig nem kell azon részeihez a kocsinak hozzányúlni. Ettől függetlenül 5-600 ezer Ft/év nekem eléggé soknak tűnik. Nem lennék boldog ha az Ave is ilyen lenne, ha a Focust a cikkek miatt elvetem.
Focus típushibák is voltak benne: klímacső repedés, gyújtáshiba beázás miatt, szervó szivattyú hiba, könnyen málló festés, vezérlésmódosítás hiba stb..

Nem szeretném a Focus-szal szétoffolni a topicot, de ezekhez képest egy T25 2.0 benziens Ave milyen aknákat és költségeket rejt? Olcsóbb fenntartani vagy egy kutya és ne ez alapján döntsek? A T22-ből kiindulva nem lesz vele sok gond, de tudtommal az kivételesen tartós autó volt és a T25 már "nyűgösebb" autó (persze T22-höz képest milyen nyűgösebb).
Köszi és bocs az OFF-ért!
« Utoljára szerkesztve: 2017.09.27 16:23:33 írta Optimus86 »