Kezdem azzal, hogy már nincs Toyotám, mert tavaly hátul összetörték és eladtam. Írni akartam egy utolsó bejegyzést, de eddig lusta voltam. Viszont nem tudok elmenni úgy, hogy ne emlékeznék meg a Carináról és erről a csoportról.
Nagyon szerettem ezt az autót. Angol, 1.6 XL, 1996, 4 ajtós volt. Kétszer hagyott az úton, de volt mentsége.
-A vásárlás után szétment a kuplung. Nem az autó volt a hibás, hanem a szervizes, aki azt mondta, „Uram, a Toyota nem romlik el, mindig haza viszi!”. Tovább használtam, aztán az összes ferrodol lehullott a kuplungtárcsáról. Megállt. Trailer lett a vége.
-A másik esetről sem az autó tehet, hanem a noname, lengyel, felírat nélküli dobozban szállított, 30.000 Ft-os (németországban vettem Denso-t 50 euróért, kb 16.000 Ft-ért) főtengely jeladó, a rosszalkodó régit, kicseréltem otthon, kényelmesen, de 6 hónap után, az új is elromlott (Németországban) és jobban, mint a 20 éves (40x idősebb) gyári Denso (!!!). Itt sem az autóra haragudtam.
-Sokat kínlódtam a Bosch injektorokkal. 4 év alatt 5 durrant el. Volt, hogy napokig használtam úgy, hogy 3 hengerre váltott, ha felmelegedett. De, ment. Az utolsó meghibásodásnál, amikor közölte a hirdető, hogy „15.000 az ára, mert tudom, hogy másnak nincs”, vettem régi öreg Denso-kat. Láttam, elektromos csatlakozó, befogatás ugyan az. Próbáljuk meg! Működött. Soha többet nem volt gondom az injektorokkal. Németországba jártam ki vele, 4 fővel, tetőig pakolva, fogyasztott 7,2 L-t. Sokáig büszke voltam, hogy bele mertem rakni a Densot, de a FB csoportban láttam, hogy mások is meg tették.
Ezeket leszámítva kisebb hibák voltak, amiket megoldott a szerelő vagy én, mert szerettem szerelni. Szóval, az autó egy megbízható konstrukció volt. Azt mondom, hogy egy 14-23 éves autótól kiváló. 9 év alatt 134.000 km használtam. El mertem vele indulni Bielefeld-be, ami 1.200 km. Több autó is elromlott alattunk menet közben. A Carina nem. Annal a főtengely jeladó hibánál is a kaputó néhány méterre adta meg magát. Mintha tudta volna, hogy nem hagyhat minket ott külföldön, nyelvtudás nélkül.
A szerelésben sokat segített a csoport. Bármilyen probléma volt, órák alatt meg volt a megoldás. Pl. a főtengely jeladó problémát nem tudtam volna megoldani ennyire gyorsan „Kalapos” segítsége nélkül. Mert, német országban a magyar autószerelő nem tudta kiolvasni a hibakódot, utána pedig simán nem foglalkozott az autómmal. Összehasonlítás képpen, mivel most Mazdám van, benne vagyok a FB csoportban. Nem lehet úgy kérdezni, (nekem legalább is nem sikerült) hogy ne b…ák fel az agyam. A kérdést sem értik, de beszólogatnak, figyelmeztetnek, hogy „olvass vissza!”, amikor visszaolvasok, semmit nem találok, kirakják a „kukoricát zabáló fekagyerek” GIF-et, minek hatására le kell oltanom a szemtelenkedő fiatalokat. Aztán csend lesz, de fél napig idegbeteg vagyok. Szóval eddig semmit nem segítettek. Troll játszótérnek tekintik a csoportot. Ennek a bejegyzésemnek is az az apropója, hogy valaki megkérdezte ma (a Mazda csoportban), miért nem megy fel a vízhőmérséklet mutató a megszokott szintre? Egyik Troll válasza: „Bejön a tél és indul a termosztát szezon”. Utalva arra, hogy már nagyon unja a visszatérő kérdéseket. Bravó! Ezzel sokat segített, viszont már mindenki tudja mekkora bunkó. Az én Mazdám 14 éves. A Carina is 14 volt, amikor vettem. Előjönnek a hibák, amikhez nem értünk, mert nemrég vettük az autót. Kérdezünk, erre gúnyos válaszokat kapunk, segítség helyett. Az ilyen nem fórum, vagy FB csoport!
Szóval, minden elismerésem és köszönöm a sok segítséget ennek a csoportnak! Ezúton köszönöm Kalaposnak, Kamikazenak, carina_97_...-nak és a többieknek! Maradjatok ilyennek! Sziasztok!