Szeged-Sarti beszámoló következik!
Lehet, hogy nem leszek következetes vagy minden aprósárga kiterjedõ, ha valakinek akarna plusz kérdése majd úgyis felteszi.
Este 20:15-kor indultunk Szegedrõl 2 autóval az elsõben volt GPS én voltam a hátvéd. Azonnal pár jótanács: ha lehet ne egy ilyen
hosszú út legyen az elsõ amin használjuk a GPS-t mert mi kétszer is eltévedtünk csak mert tesómék még nem ismrték a kütyüt
és rosszul értették az utasításokat. Egymás után haladtunk mert ragaszkodott a családi tanács ehhez ha lemaradtam bevártak ez
azért hasznos volt mert mindenhová egyszerre érkeztünk viszont át kellett vennem nõvérem pasijának a vezetési stílusát ami
számomra elég idegesítõ. Vettünk egy pár Morotorola CB-t és azon beszéltünk egész út alatt így nem kellett roamingolni és még
gyorsabb is mint telefonszámot pötyögni és várni mire kicsörög. A kis CB kibírt 30 órát lazán a kijelzõ szerint még bõven volt benne
tartalék szóval nyugodtan bekapcsolva lehet hagyni egész úton csak arra kell figyelni, hogy volt amikor másokkal egy sávon voltunk
akkor váltani kellett, hogy ne zavarjuk a másikat.
Ajánlott 5000 dínárt váltani legkésõbb a határon az elegendõ kényelmesen oda-vissza a Szerb fizetõkapukra. 4 helyen kell fizetni.
Elsõ 2 helyen 400-400 dínár. Novi Sad és Belgrád elõtt. Azután Belgrád után lesz egy kapu, de ott csak bilétát osztanak és sokkal
késõbb kell a biléta leadásával fizetni 1050 dínárt azután még lesz egy kapu ott asszem 270 dínárt kellett fizetni. Visszafelé ugyanez
megy bár mi elköltöttök a dínárunkat és vissza 3 helyen euróval fizettünk. Az 1050 dínáros kapunál 15 eurót kértek. A 270 dínáros kapunál
3 eurót kértek a 400 dínáros kapunál meg asszem 5,5 eurót kellett fizetni. A Macedóniában 2 fizetõkapu van az ország elején és a vége felé.
Van féltávon is egy kapu, de ott egy lélek se volt nem kell fizetni. Ott minden kapunál 3 eurót csengettünk. Macedón dínárt nem váltottunk
ezért fizettünk euróval.
Pénzt váltani mi Szegedne váltottunk a Tescoban és a Plázában is van pénzváltó. Kértünk aprót is, de ha nincs csak ezres az se gond mert adnak
vissza a kapuknál nem nyúlják le a zsét. Amúgy érdemes elõre megváltani ha lehet mert nagyon kényelmes volt, hogy a határon nem kell
a sorból kiállni váltóhoz rohanni és vissza menni hanem már a dínár megvolt és mehettünk kifelé.
Határokon nem kellett várni bár a Macedónok kicsit lassabban haladtak mert minden útlevelet scanelnek ha jól tudom és nem csak pecsételnek.
A görögök már a rendszám alapján integettek át max 2 méterrõl megnézték az útlevelet, de el se vették. Ahol van nyitva EU-s sáv a határon akkor
álljunk oda mert idõt nyerünk vele. Az úton várakozni a igazán visszafelé kellett a Belgrád elõtt fizetõkapunál ott 6-7 sávon ment a fizetés, de így is
fél órát tököltünk. Röszkénél 3 órát vártunk mire a magyarok átengedtek. A szerbek ott se kekeckedtek. A sebességre figyelni kell, de azért jeleznek
is ha mérnek. Azért mi 120-nál 130-al mentünk és többel nem ezt még elnézik ha beleszaladunk esetleg egy mérésbe.
Novi Sad-ig nagyrészt csak félautópálya van de van széles leállósáv így lehet haladni. Ha valaki mögé odaesünk általában lehúzódik és elõzhetünk
ha jönnek szembe mert 3 autó elfér kényelmesen egymás mellett. Ha nem nyomjuk neki érdemes nekünk is azért félig a leállóban menni mert
egyrészt aki jobban siet könnyebben megelõz másrészt szembõl is bártabban elõz valaki ha látja, hogy nem az út közepén megyünk. Ez érvényes
Macedón és Görög szakaszokon is ott is azért van olyan rész ahol a leállót érdemes használni. Sõt a Görögöknél ha autópálya van akkor is
gyakran lehúzódnak a leállóba és elengednek szóval maximálisan jófejek. Ha eltévedünk a görögöknél nyugodtan integessünk le egy helyit mert
nagyon készségesek és szívesen segítenek. Mi is egyszer igénybe vettük és nagyon hasznos volt.
Szerbeknél odafelé még Belgrád után is van Mol kút asszem odafelé és vissza is 3-3 Mol kút volt. Kb ennyi OMW is akadt. Belgrádtól lefelé menet 100 és 180 km-re van OMW kút. Én a 100km-re lévõnél tankoltam mert Macedóniában nincs normális nem is érdemes megállni mert elég lepukkant hely
és éjszaka nem is mertünk. Azután gögögországba lépve Thesaloniki közelében van 2 Shell kút plusz egy már miután letértünk a pályáról és rengeteg Görög kicsi és nagy is. Mi egy kicsiben
tankoltunk kiscsávó belenyomta nekem a benyát kicsit féltem, de nem volt szar megette az autó ment rendesen. Visszafelé más a helyzet csak egy
Shell kutat láttam Sarti és autópálya között még azt is a szembe oldalon (fent említettem pár sorral). Azután nyomtam neki és úgy jött ki, hogy a benya
Belgrád elõtt 100km-el fogyott volna el. Gondoltam gond egy szál se mert hát egymással szemben vannak a kutak így ha odafele volt akkor vissza is lesz
legkorábban Belgrád elõtt 180km-el. Na volt is OMW kút csak még építik!!! Nem lehet lehajtani bár a kút már elég végleges formályában volt akár az is
lehet, hogy pár hét múlva meglesz. Azután leálltunk az elsõ nagy szerb kútnál valami SB??? Nagy tömeg volt mert sokan ki voltak tikkadva de tankoltunk
és euróval fizettünk. Rendesen váltották jófejek voltak a kocsihoz nem kellett nyúlnom szóval nyugodtan lehet benzint euróval fizetni. Azután persze nemsokra láttunk még egy Mol kutat és egy másik OMW-t meg egy szebb SB kutat, de már nem kellett tankolni hazáig.
Rendõrrel nem nagyon találkoztunk egész úton. Hazafelé hoztam piát rendesen 5 liter Metaxát, 6 liter bort és még Ouzo-t meg 4 karton cigit, de senkit se érdekelt a magyar határon egy vámos csaj kérdezte, hogy van-e elvámolni való cigi vagy pia azt mondtam nincs és kicsit éreztem, hogy fontolóra veszi
megnézi-e a csomagokat, de aztán ráhagyta. A többiek még ennyire se törõdtek velünk.
Görögöknél nem kell fizetni autópályán bár van kapu, de elég lepusztultak.
Nem tudom mit mondhatnék még...
határon kérdezték
Odafelé 14 óra volt az út úgy, hogy a görög határ után még aludtunk egy órát. Visszafelé 17 óra volt az út ebbõl 3 óra volt Röszke!!! Aki teheti kerülje el
ha van ismerõs esetleg visszaérkezés elõtt derítse ki mennyit kell várni mert hasznos lehet.