Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 787015 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

clouse

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2565 Dátum: 2015.08.21 15:20:09 »
Értem. Annyi infó még róla hogy nem kombi kivitelű és szerintem nem Sol felszereltségű

http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_1.8-9079326

istvanmegyeri

  • Vendég
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2566 Dátum: 2015.08.28 14:12:25 »
Sziasztok!

3 hónapja rendeltem Németországban 2 hátsó féktárcsát fékbetétekkel. Sajnos az autómhoz nem lett jó, mert nagyobb ment hátra.  ( Toyota avensis t22 ..küldtem motorszámot is...) Visszaküldeni már nem fogom tudni mert sok idő eltelt! 271mm az átmérője a féktárcsának.  Hátha valakinek jó lenne, és nagyon olcsón megválnék tőle! :-)

képek:
http://kepfeltoltes.hu/150828/fekbetet_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/150828/fektarcsa_www.kepfeltoltes.hu_.jpg




« Utoljára szerkesztve: 2015.08.28 14:24:58 írta istvanmegyeri »

Dzsafi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2567 Dátum: 2015.09.01 19:53:40 »
Üdv!
Készülök lecserélni az Octaviát egy 2001-es Avensis kombira d4d-re. Sehol nem találok róla műszaki adatokat. Gondolok itt méretek, gyári motor adatok stb... Minden gyári adat. Ha valakinek volna pdf-ben, megtanné, hogy elküldi nekem. dzsafi1@hotmail.com. Nagyon köszönöm!!!
Sanyi

koltypp

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 112
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2568 Dátum: 2015.09.01 22:00:54 »
Itt megtalálod a gyári adatokat.
http://katalogus.hasznaltauto.hu/toyota/avensis_2.0_d-4d_linea_sol-39955
Üdv a fórumon! :)

knightseym

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2569 Dátum: 2015.09.01 22:13:21 »
Sziasztok!
Új vagyok itt, hosszú ideje tervezem I.-es Avensis vásárlását. Most találtam egy kb. a keretnek megfelelő, kissé leharcolt külsejű, de többé kevésbé ellenőrizhető, 2004-től egy tulajdonosnál lévő 2000 decemberi 1.8 as vvt-i motoros darabot. Segítsetek kérlek, mire érdemes figyelni ennél a motornál (egyáltalán a kocsinál)? Mi jelezhet hibát? Mivel a világ végére megyek érte, itt Mo-n :-) nem lesz sok alkalmam nézegetni,  ezért ha vannak ötleteitek, szívesen veszem. Köszönettel: KS

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2570 Dátum: 2015.09.01 23:36:46 »
Üdv!
Készülök lecserélni az Octaviát egy 2001-es Avensis kombira d4d-re. Sehol nem találok róla műszaki adatokat. Gondolok itt méretek, gyári motor adatok stb... Minden gyári adat. Ha valakinek volna pdf-ben, megtanné, hogy elküldi nekem. dzsafi1@hotmail.com. Nagyon köszönöm!!!
Sanyi
Itt vannak a műszaki adatok. Itt pedig a felszereltségek - Magyarországon.
Érdekes módon itt dízel nincs Wagon-hoz, csak Sedan-hoz, de lehet korábban volt.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2571 Dátum: 2015.09.02 08:59:43 »
Sziasztok!
Új vagyok itt, hosszú ideje tervezem I.-es Avensis vásárlását. Most találtam egy kb. a keretnek megfelelő, kissé leharcolt külsejű, de többé kevésbé ellenőrizhető, 2004-től egy tulajdonosnál lévő 2000 decemberi 1.8 as vvt-i motoros darabot. Segítsetek kérlek, mire érdemes figyelni ennél a motornál (egyáltalán a kocsinál)? Mi jelezhet hibát? Mivel a világ végére megyek érte, itt Mo-n :-) nem lesz sok alkalmam nézegetni,  ezért ha vannak ötleteitek, szívesen veszem. Köszönettel: KS
Ne egy autóért indulj el!!!
Csak azért megvennéd akkor is, ha rom, mert a "világ végére" mész érte? Legyen kinézve, lebeszélve legalább még 2-3 autó és NÉZD MEG azokat is.

A 2000. év közepétől jöttek a ráncfelvarrott T22-es gyári kódjelű Avensisek, melyekben bemutatkoztak a vvt-i benzin motorok. 2005. év közepéig létezett egy konstrukciós hibája (minden sima vvt-i motorra jellemző), az esetleges olajfogyasztás. A Toyota ezt 7 éves korig (vagy 180.000km futásig, amelyik előbb bekövetkezett!) garanciában (fűzött) blokkra cserélte, amelyben már orvosolták ezt a hibát. Amelyik autóban nem cseréltek motort, abban kb 95%, hogy elő fog jönni az olajfogyasztás, legkésőbb 200.000km környékén. Ennek függvénye a katalizátor esetleges hibája, vagy a lambdaszondáké. (2 katalizátor és 3db lambdaszonda van alatta - 1,8 vvt-i)
Ha nem volt cserélve a motorja és előjön jelen van az olajfogyasztás, azt a motor bontásával lehet orvosolni. Gyűrűzés, tömítéscsere, szelepszárszimering csere, hengerfej komplett rendberakása... ha alapvetően megkímélt autóról van szó. Ha hajtották, vagy kevésbé figyeltek a rendszeres (15.000km vagy 1 év!!!) olajcsereperiódusra, esetleg silány minőségű olajat raktak bele, akkor lehetnek benne további kopásból adódó cserélnivaló alkatrészek, pl. vezérműlánc, csapágyak, stb...

Én túl vagyok a motorfelújításon (3000km-en fogyott 1 liter olaj 5W-30-as LM-ből), szerencsém volt, mert csak a gyűrűzéssel járó alkatrészeket kellett cserélni, kopás nem volt mérhető a motorban (231.000km).
A beavatkozás ára kb 120.000 Ft-tól akár 400.000-ig terjedhet anyaggal együtt, attól függ, mit és kivel csináltat az ember.

Ezeknél az autóknál ezt bele kell kalkulálni a vásárlás előtt. Egyébként, más konstrukciós hiba nem jellemző rá, a futóműve nagyon tartós, rozsda nem jellemző még 15 éves korában sem (ha nem volt korábban sérülve és/vagy igénytelenül javítva), a beltere is bírja a strapát, az ülései kényelmesek, a komfortja igen jó.
Nekem a kombi változat van, ebben bőven van hely mind az utastérben, mind a csomagtérben.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

tomi7811

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2572 Dátum: 2015.09.02 17:49:46 »
üdv mindenkinek!                                                                                                                                                                                                                         ave t22 d4d-vel van gondom, az a jelenség, hogy a motor alapjáraton nagyon ráz, és eléggé erőtlen lett a gép, főleg alacsony fordulaton nagyon tanácstalan vagyok, mit kezdjek vele, mire számíthatok?  előre is köszönöm a segítséget.  :helpsmilie:

Dzsafi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2573 Dátum: 2015.09.02 19:16:48 »
Köszönöm a segítségeteket. Jelentkezem amint sikerül eladni az Octaviát és megvenni az Avensist. :D

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2574 Dátum: 2015.09.03 09:00:12 »
üdv mindenkinek!                                                                                                                                                                                                                         ave t22 d4d-vel van gondom, az a jelenség, hogy a motor alapjáraton nagyon ráz, és eléggé erőtlen lett a gép, főleg alacsony fordulaton nagyon tanácstalan vagyok, mit kezdjek vele, mire számíthatok?  előre is köszönöm a segítséget.  :helpsmilie:

Első lépés: diagnosztikai műszer, esetleges hibakód olvasás. Műszerrel olvasható élőadatok ellenőrzése: Rail nyomás, turbó nyomás, hasonlók. Valamiféle útirányt ez már remélhetőleg kijelöl.
Ezzel párhuzamosan: EGR ellenőrzés, tisztítás, levegőcsövek ellenőrzése turbó előtt és után is.
Hidegen és melegen is csinálja? Ha csak hidegen, akkor izzításra is érdemes rámérni.
Esetleg durván füstöl és úgy erőtlen? Talán turbó.
Összességében sanszos lehet, hogy a CR rendszer valamelyik része omlott össze (ráz alapjáraton, nincs erő). Ha a nagynyomású üa. szivattyúval van gond, akkor az az első lépéses diagnosztikával kiderül, ha az injektorokkal, ahhoz ki kell szerelni és bemérni őket.
Sok szerencsét!

tomi7811

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2575 Dátum: 2015.09.03 17:31:59 »
Üdv! köszönöm szépen a gyors választ, még majd írok a fejleményekről.  hidegen, melegen is ugyan úgy ráz (dadog) a motor a turbót hallom dolgozni, nehezebben is indul el...  szép napot mindenkinek!     

knightseym

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2576 Dátum: 2015.09.04 06:18:20 »
Kedves Bepi!

Köszönöm a tapasztalataidat, nagyon hasznosak voltak! :-)

Üdv: KS

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2578 Dátum: 2015.09.04 11:19:14 »
161000 km... ahha.
Hát, annyi biztosan van benne, de leginkább ennek a kétszerese kb.  :ph34r:
Hajtókarcsapágy akkor cserés, ha az olajfogyasztás miatt kenési elégtelenségek léptek fel.
Ismerősöm egy Mo.-Osztrákia között használt Previával járt úgy, hogy amikor megbontották a motorját, kiderült, hogy rézperselyek voltak benne, meg szögben álltak a hajtókarokhoz mérten a dugók... Csóri motor... Ebben, vajon milyenre lettek kicserélve a csapágyak?  :no:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2579 Dátum: 2015.09.04 21:56:49 »
Hát nálam kellett csapágyakat cserélni - igaz nem 160e-nél. Pedig dokumentáltan volt rendszeresen olaj cserélve benne. Szerintem van olyan használat ami megeszi.
Attila 31
  - Avensis
- Prius