Sziasztok!
Új vagyok itt, hosszú ideje tervezem I.-es Avensis vásárlását. Most találtam egy kb. a keretnek megfelelő, kissé leharcolt külsejű, de többé kevésbé ellenőrizhető, 2004-től egy tulajdonosnál lévő 2000 decemberi 1.8 as vvt-i motoros darabot. Segítsetek kérlek, mire érdemes figyelni ennél a motornál (egyáltalán a kocsinál)? Mi jelezhet hibát? Mivel a világ végére megyek érte, itt Mo-n :-) nem lesz sok alkalmam nézegetni, ezért ha vannak ötleteitek, szívesen veszem. Köszönettel: KS
Ne egy autóért indulj el!!!
Csak azért megvennéd akkor is, ha rom, mert a "világ végére" mész érte? Legyen kinézve, lebeszélve legalább még 2-3 autó és NÉZD MEG azokat is.
A 2000. év közepétől jöttek a ráncfelvarrott T22-es gyári kódjelű Avensisek, melyekben bemutatkoztak a vvt-i benzin motorok. 2005. év közepéig létezett egy konstrukciós hibája (minden sima vvt-i motorra jellemző), az esetleges olajfogyasztás. A Toyota ezt 7 éves korig (vagy 180.000km futásig, amelyik előbb bekövetkezett!) garanciában (fűzött) blokkra cserélte, amelyben már orvosolták ezt a hibát. Amelyik autóban nem cseréltek motort, abban kb 95%, hogy elő fog jönni az olajfogyasztás, legkésőbb 200.000km környékén. Ennek függvénye a katalizátor esetleges hibája, vagy a lambdaszondáké. (2 katalizátor és 3db lambdaszonda van alatta - 1,8 vvt-i)
Ha nem volt cserélve a motorja és előjön jelen van az olajfogyasztás, azt a motor bontásával lehet orvosolni. Gyűrűzés, tömítéscsere, szelepszárszimering csere, hengerfej komplett rendberakása... ha alapvetően megkímélt autóról van szó. Ha hajtották, vagy kevésbé figyeltek a rendszeres (15.000km vagy 1 év!!!) olajcsereperiódusra, esetleg silány minőségű olajat raktak bele, akkor lehetnek benne további kopásból adódó cserélnivaló alkatrészek, pl. vezérműlánc, csapágyak, stb...
Én túl vagyok a motorfelújításon (3000km-en fogyott 1 liter olaj 5W-30-as LM-ből), szerencsém volt, mert csak a gyűrűzéssel járó alkatrészeket kellett cserélni, kopás nem volt mérhető a motorban (231.000km).
A beavatkozás ára kb 120.000 Ft-tól akár 400.000-ig terjedhet anyaggal együtt, attól függ, mit és kivel csináltat az ember.
Ezeknél az autóknál ezt bele kell kalkulálni a vásárlás előtt. Egyébként, más konstrukciós hiba nem jellemző rá, a futóműve nagyon tartós, rozsda nem jellemző még 15 éves korában sem (ha nem volt korábban sérülve és/vagy igénytelenül javítva), a beltere is bírja a strapát, az ülései kényelmesek, a komfortja igen jó.
Nekem a kombi változat van, ebben bőven van hely mind az utastérben, mind a csomagtérben.