Hát az mondjuk tényleg érdekes, hogy a legtöbb helyen azt írják, hogy nem árt. Vagyis egy benzinpumpás összehosonklítást láttam, ott a pumpa egy kicsit jobban ki volt kopva. De nem volt meggyőző, mivel a két autó között futásban 20e Km a különbség és csak 40e km-t futott etanollal.
Viszont sok helyen azt írják, hogy az etanol nem autoregresszívebb oldószer mint a benzin (mondjuk szerintem az) és nem készíti ki jobban a tömítéseket. Mindenesetre én azért teszek bele adatlékanyagot biztos ami biztos alapon.
A fogyasztás meg furán alakul. Autópályán nyugis autózásnál minimálisan fogyaszt többet. A városban viszont egyértelműen 20% vagy a felett van a dif.
Egyébként azért is gondolkodom egy külön ecu előtéten mivel maggyőző a paraméterezhetősége és statisztikai készsége. És nemcsak tiszta etanollal használható.
Épp nemrég beszélgettem egy ecu-kat programozó ismerőssel nem konkrétan a beszoktatásról de valami olyasmit mondott, hogy az ecu logikája úgy van szabályozva, hogy folyamatosan visszacsatolva a motor paramétereit, tolja el a keverési optimum sávot. Vagyis nem hibát dob, hanem bizonyos tűréshatárok között el tudja hangolni magát az optimális égést biztosító keverékképzéstől. Ekkor jelentkezhet magasabb fogyasztás, és ezért jó az előtét. Vagy valami ilyesmit mondott.