A leírásodból úgy értelmezem, hogy akár nyáron is szándékodban áll használni? Azért kérdezem, mivel nekem egy calix motormelegítő elfüstölt egy hónap használat után május 3-án.
A forgalmazó-beszerelő cég a +20 celsius fok feletti külső hőmérséklet miatt részben engem hibáztat. Mármint, hogy szerintük nem szabad ilyen melegben használni, mert leég. Tény, hogy meghibásodott, de nem tudom elfogadni, hogy a külső hőmérséklet miatt csapta le a biztosítékot 10 perc után. Ráadásul amikor újra rádugtam nagy szikrázással ismét levágta a biztit.
Márpedig a motortérben nem egészséges az elektromos szikra, ezért tovább nem is kísérleteztem vele. Egyébként még a műanyag rész is megolvadt egy kicsit.
Kérdezem, hogy szerintetek se szabadna melegben használni az előmelegítőt?
(Az más kérdés, hogy van-e értelme 20 fok felett előmelegíteni, de csak fél órára akartam rádugni.)
üdv kistukesz!Elnézést, nem olvastam a topicot!
Igen én minden elindulás előtt (garázs), amikor tudom mikor kell menni és van idő, használom a melegítőt! Sajnos elég "sok" időt vesz igénybe a 600W-os forraló is, véleményem szerint ebből ha minimum 2, de inkább 3 darab lenne a motorban, azzal lehetne hamar meleget csinálni!
Node mivel csak 1 db van, az
kb 2óra alatt melegit fel ~50°C-ra ilyen időben.
A temosztátot tuti, hogy nem nyitja ki sosem, mert azok jellemzően 80-100°C-nál nyitnak, ezek a forralók erre nem képesek sajnos.Ha előre tudom, hogy menni kell, előzőleg beállitom az
analóg időkapcsolóval, hogy indulás előtt 2-3 órával kezdje el melegiteni a motort.
Nem méregettem, ilyen nyári kánikulában talán kevesebb idő is elég lesz, de biztosra akartam menni.
kérdésem:
Te szerelted be a melegitőt? Használni egyáltalán nem tudtad?
Fontos, amit nem láttam egyetlen helyen sem, a forgalmazó sem emlitette, hogy
beszerelés után rögtön nem szabad használni, mert tönkre fog menni,
ha nem érintkezik a fűtőszál teljes egészében a hűtőfolyadékkal, egész egyszerűen szétég, mivel nem tudja leadni a termelődő hőt!!
A lényeg, hogy beszerelés után be kell melegiteni a motort, termosztát is nyisson, ventilátor induljon és a legfontosabb, hogy biztosan levegőmentes legyen a rendszer, de a blokk biztosan, mert csak így működhet a forraló biztonságosan!
(((megjegyezném, ha beszerelted és egyből a légtelenités nélkül használtad, előfordulhat, hogy amiatt ment tönkre, de erről a gyártónak pssszt!!
)))
A gyártó melegre hivatkozó érve elég fals, mert a motor üzemelegen jóval forróbb, főként a kipufogó környékén, mint amire a cucc képes, ettől nem lesz baja! Ha levegőmentes a forraló környéke és jól van beépitve, túlmelegedni sem tud, mert egyszerűen nem képes annyira felmelegiteni a blokkot a hőveszteség miatt, hogy ebből baja legyen!
Van-e értelme használni 20°C felett?Igen! Főleg városi, rövidtávozások során. Valahol láttam egy grafikont, ott szemléltették, hogy a hidegindítás utáni jónéhány km után is még vastagon érezhető a dúsítás miatti többletfogyasztás. Ezt, minél jobban előmelegítjük a motort, annál nagyobb %-ban ki lehet küszöbölni
Nekem érezhetően alacsonyabb az alapjárat melegités után, szinte üzemmeleghez közeli a fordulat, a vízmutató beáll középre 1 km-en belül!
Van olajhőmérőm is, az olajat kevésbé
érinti a melegitő, mint a vizet, illetve csak a "vason" karteren/blokkon átadódó hő jut oda.
Amúgy jellemzően 24°C körül indul a mérés és ~ 3-4 km óvatos vezetéssel már üzemmeleg 60-70°C az olaj is!