Ugye az autók alja általában nem kívülről befelé rohad át... Jó, persze, lényeges az alvázvédelem is, de ha súlyozni kellene, adnék neki mondjuk 30 %-ot, míg az üregvédelemnek 70-et.
Ne keverjuk a szezont a fazonnal! Az autok alja nem belulrol kezd el rohadni, hanem kivulrol. Nagyon jo, hogy sok helyen csinalnak alvazvedelmet, de jo lenne ha ugyanennyi helyen csinalnanak uregvedelmet is. A ket dolognak alapvetoen semmi koze egymashoz. Az egyik az alvazat vedi, mig a masik az ajtokat, fedeleket. Nekem legalabbis nem mindegy, hogy szarba csapni vagy csapba szarni.
Te most ezt nekem miért magyarázod
? Szerinted én ezt nem tudom
?
"Autók alja" kifejezést, OK, nem részleteztem. Na, ebbe szerintem beletartozik minden, ami alul van. Pl. a küszöbök, a különféle kereszt- és hossztartók, váznyúlványok, ülések alatti merevítőbordák stb. Ezek mind alul vannak az autók alján, mind üregesek, és mind előszeretettel rohadnak
belülről kifelé. És ez a veszélyes, az autó strukturális merevségét gyengítő, nehezen/drágán javítható korrózió - nem az, amikor odavered valamihez a padlólemezt, és ott keletkezik némi felületi rozsda. Az ilyen korrózió sokkal lassabban fogja átrágni a lemezt (ha egyáltalán), mint az említett üregekből, belülről kifelé jövő - lévén ezekben jellemzően "megáll" a nedvesség, a víz, a pára. Na, ezeknek a helyeknek a konzerválására kell elsősorban az üregvédelem.
Meg, ahogy írod, az ajtók és a fedelek belülről kifelé történő rohadása ellen is. De ez utóbbiakat az ember otthon, egy spray-kiszerelésű üregvédővel is könnyen le tudja kezelni. Ehhez nem kell szakember - de az előbbi bekezdésben említettekhez igen; vagy legalábbis kell hozzá speciális felszerelés (pl. kompresszor) - meg egy hely, ahol ezt alkalmazni tudod.
Mindezekkel szemben, az alvázvédelem nem jelent mást, mint az autó alsó felületének (beleértve a kerékjáratokat is) a felszíni kezelését. Ez is fontos, mert pl. elodázza a sárvédőívek kirohadását - de az igazán költséges & veszélyes, fent felsorolt rohadásoktól ez nem véd meg.